abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202299833

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

maandag 22 november 2021 @ 23:07:43 #2
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202299838
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vind dit een bron van helemaal drie keer niets. Maar áls dit zo is dan hebben we wel een dingetje...
Dat is een tegenactie voor #Thierryisgevaccineerd :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202299840
Interessante lapo.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202299844
Let overigens goed op... Het eindpunt van elke complotwap is dat de tegenstander - al dan niet bestaand - iets met kinderen uitvreet. Dat weten ze in die hoek: heb het over de kiddo's, leg het er dik op, gooi er van mijn part nog een lulverhaal over een pedo-elite tegenaan, en presto: 'het volk' staat aan je zijde. Werkt altijd.

"WIJ ZIJN TEGEN PELOFIELE!" Goh, echt? Hier, een medaille.

Zo goedkoop, zo walgelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202299846
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:06 schreef maan_man het volgende:

[..]
Zo hé, jij zwelgt wel in zelfmedelijden of niet? Ik heb deze topic reeks vandaag een keer of drie geopend en steeds kwam ik vrijwel gelijk een post van jou tegen waarin in wij deelgenoot worden gemaakt van jouw lijden.
Lijkt me toch dat hier ruimte voor moet zijn in een Covid-topic?
pi_202299851

[ Bericht 100% gewijzigd door EttovanBelgie op 22-11-2021 23:09:41 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202299856
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Lijkt me toch dat hier ruimte voor moet zijn in een Covid-topic?
Ik word er een beetje ongemakkelijk van.
  maandag 22 november 2021 @ 23:10:25 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202299857
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 23:07 schreef mazaru het volgende:

[..]
Dat is een tegenactie voor #Thierryisgevaccineerd :Y
Ja iedereen gooit nu voor de lol dat soort dingen online.
pi_202299859
Kunnen we ophouden met die onzin aub, dit topic is soms zo kut
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202299866
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:10 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik word er een beetje ongemakkelijk van.
Dat word ik ook van sommige posts.
Je kan er ook overheen lezen. Of je neemt een abo?
pi_202299868
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen we ophouden met die onzin aub, dit topic is soms zo kut
:D.
In Southern Sun
  maandag 22 november 2021 @ 23:11:42 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202299869
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let overigens goed op... Het eindpunt van elke complotwap is dat de tegenstander - al dan niet bestaand - iets met kinderen uitvreet. Dat weten ze in die hoek: heb het over de kiddo's, leg het er dik op, gooi er van mijn part nog een lulverhaal over een pedo-elite tegenaan, en presto: 'het volk' staat aan je zijde. Werkt altijd.

"WIJ ZIJN TEGEN PELOFIELE!" Goh, echt? Hier, een medaille.

Zo goedkoop, zo walgelijk.
complotwap? Waar heb je het over :')
  maandag 22 november 2021 @ 23:12:21 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202299873
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat word ik ook van sommige posts.
Je kan er ook overheen lezen. Of je neemt een abo?
Ja, laat mensen lekker hier delen als ze iets kwijt willen over hun covid besmettingen. Nuttiger dan veel posts hier
  maandag 22 november 2021 @ 23:14:21 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_202299883
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Even kort doorheen gescand, maar fijn dat de scholen worden gespaard.
Ook dat het OMT eigenlijk aangeeft dat een lockdown niks anders is dan uitstel en we toch een keer door de zure appel heen moeten.
Ik vind alleen de berekeningen op zijn minst ongeloofwaardig, 2G vele malen effectiever dan 1G gaat er bij mij echt niet in. Helemaal niet omdat er bij een 1G-situatie je de mix hebt van 85% gevaccineerd/hersteld + 15% niet gevaccineerd gaat het er bij mij niet in dat het slechts 35% zou schelen, terwijl 2G beleid zonder enkele test maar liefst 80+% zou schelen. Echt niet, geloof ik helemaal niks van

edit: en dan wordt het ook nog eens zo (in de media) neergezet als dat het een dermate grote impact heeft op de totale besmettingen. Terwijl maar een paar procent van de besmettingen plaatsvinden in de horeca, theater, etc.
pi_202299896
quote:
Ik ben waarschijnlijk wat biased, maar uit de reflectie maak ik op dat ze zelf ook niet zo goed weten of het heel veel effect heeft.
Hoewel het een positief effect heeft op besmettingen welke plaatsvinden op een specifieke locatie (afhankelijk van de setting) is het geen garantie dat die besmettingen helemaal niet plaatsvinden.

Ook dat ze zelf aangeven dat het CTB er niet voor is bedoeld leggen ze mijn ziens wel een klein bommetje onder 2g
  maandag 22 november 2021 @ 23:16:56 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202299899
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:14 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik vind alleen de berekeningen op zijn minst ongeloofwaardig, 2G vele malen effectiever dan 1G gaat er bij mij echt niet in. Helemaal niet omdat er bij een 1G-situatie je de mix hebt van 85% gevaccineerd/hersteld + 15% niet gevaccineerd gaat het er bij mij niet in dat het slechts 35% zou schelen, terwijl 2G beleid zonder enkele test maar liefst 80+% zou schelen. Echt niet, geloof ik helemaal niks van
Nee daar klopt natuurlijk helemaal niets van. Of we zijn al die tijd voorgelogen. Maar 1G is te lastig, dus dan promoten we 2G maar.
pi_202299904
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:37 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ook normaal toch? Consequentie van je keuze? Had je de prik maar moeten nemen.
Waarom gebeuren dit soort dingen alleen maar in complotantivaxaanhangers kringen en is het altijd de nicht van de buurvrouw en compleet onverifieerbaar
  maandag 22 november 2021 @ 23:24:09 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_202299951
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben waarschijnlijk wat biased, maar uit de reflectie maak ik op dat ze zelf ook niet zo goed weten of het heel veel effect heeft.
Hoewel het een positief effect heeft op besmettingen welke plaatsvinden op een specifieke locatie (afhankelijk van de setting) is het geen garantie dat die besmettingen helemaal niet plaatsvinden.

Ook dat ze zelf aangeven dat het CTB er niet voor is bedoeld leggen ze mijn ziens wel een klein bommetje onder 2g
Eigenlijk zeggen ze gewoon dat je het niet moet willen doen, vanuit de gedragsunit RIVM

A: 2G of 2G+1G heeft negatieve effecten, maar uitlegbaar indien a) het
véél effectiever is tegen ziekenhuisopnames dan 3G, b) de maatregel
definitief van tijdelijke aard is en c) de sectoren/locaties zonder 2G
dicht moeten omdat er echt geen inclusievere strategieën zijn (zie
appendix B) waarmee de sectoren opengehouden kunnen worden.
B: 2G en 2G+1G hebben mogelijk negatieve effecten op naleving
basismaatregelen en testgedrag.
C: substantiële positieve effecten op vaccinatie onwaarschijnlijk.
D: 3G+1G en 2G+1G betekent beperken vrijheid van grote groep
mensen die gevaccineerd zijn.

1. Dus alleen doen op plekken die zonder 2G echt niet open kunnen (die bestaan bijna niet, bijna alles kan open met naleving basisregels plus mondkapje en 1.5 meter)
2. Negatieve effecten te verwachten op de nalveing van de basisregels (en die zijn juist essentieel geven ze zelf aan)
3. Geen positieve effecten op vaccinatie, en dat is de enige reden om het te doen
4. vrijheidsbeperking van grote groep mensen, zonder substantieel effect

En dan zijn de cijfers ook nog zo lek als een mandje... top-idee dit
pi_202299965
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom gebeuren dit soort dingen alleen maar in complotantivaxaanhangers kringen en is het altijd de nicht van de buurvrouw en compleet onverifieerbaar
Los wat ik van een complotantivaxaanhanger vind; een zesjarig kind in z’n eentje het zwembad uitzetten doe je niet. Ongelooflijk stom van die medewerker bij het zwembad.

De reden waarom dit alleen een ongevaccineerde zou kunnen overkomen in deze lijkt me duidelijk.
Maar dat maakt het er niet minder erg om. Het is Goddomme een 6jarig kind!

En ik hoop echt dat het een verzonnen kutverhaal is.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202299971
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:25 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Los wat ik van een complotantivaxaanhanger vind; een zesjarig kind in z’n eentje het zwembad uitzetten doe je niet. Ongelooflijk stom van die medewerker bij het zwembad.

De reden waarom dit alleen een ongevaccineerde zou kunnen overkomen lijkt me duidelijk.

Je moeder hard doet er zichtbaar pijn van.
In Southern Sun
pi_202299976
quote:
12s.gif Op maandag 22 november 2021 23:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je moeder hard doet er zichtbaar pijn van.
-O- ja..
pi_202299980
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:27 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
-O- ja.. doet heel harD pijn ja
pi_202299987
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:25 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

De reden waarom dit alleen een ongevaccineerde zou kunnen overkomen in deze lijkt me duidelijk.

Welke zwembad-medewerkster is er zo dom om een kind zo uit het zwembad te sturen en dan te denken dat die ouders geen verhaal komen halen?

Geen enkele.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202299991
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:24 schreef Blik het volgende:

[..]
Eigenlijk zeggen ze gewoon dat je het niet moet willen doen, vanuit de gedragsunit RIVM

A: 2G of 2G+1G heeft negatieve effecten, maar uitlegbaar indien a) het
véél effectiever is tegen ziekenhuisopnames dan 3G, b) de maatregel
definitief van tijdelijke aard is en c) de sectoren/locaties zonder 2G
dicht moeten omdat er echt geen inclusievere strategieën zijn (zie
appendix B) waarmee de sectoren opengehouden kunnen worden.
B: 2G en 2G+1G hebben mogelijk negatieve effecten op naleving
basismaatregelen en testgedrag.
C: substantiële positieve effecten op vaccinatie onwaarschijnlijk.
D: 3G+1G en 2G+1G betekent beperken vrijheid van grote groep
mensen die gevaccineerd zijn.

1. Dus alleen doen op plekken die zonder 2G echt niet open kunnen (die bestaan bijna niet, bijna alles kan open met naleving basisregels plus mondkapje en 1.5 meter)
2. Negatieve effecten te verwachten op de nalveing van de basisregels (en die zijn juist essentieel geven ze zelf aan)
3. Geen positieve effecten op vaccinatie, en dat is de enige reden om het te doen
4. vrijheidsbeperking van grote groep mensen, zonder substantieel effect

En dan zijn de cijfers ook nog zo lek als een mandje... top-idee dit
Helemaal mee eens, maar mijn cynische blik is dat er morgen in de media staat 2g voorkomt 50% van de besmettingen.
pi_202300015
En ik ben niet teleurgesteld, wat zegt de headline op nu.nl

2g voorkomt de helft van de besmettingen!

https://www.nu.nl/coronav(...)ettingen-dan-3g.html
  maandag 22 november 2021 @ 23:32:34 #26
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202300016
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, maar mijn cynische blik is dat er morgen in de media staat 2g voorkomt 50% van de besmettingen.
Afstand houden ook 50% en mondkapjes nog 25%. Zitten we op 125% *O*
  maandag 22 november 2021 @ 23:32:40 #27
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202300018
twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
  maandag 22 november 2021 @ 23:33:39 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202300029
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:32 schreef Kickinalfa het volgende:

:'( _O-
  maandag 22 november 2021 @ 23:33:42 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202300030
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:32 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
gaat goed :N
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202300034
Corona zet streep door vuurwerkshow boven het drierivierenpunt: ‘Nu niet verantwoord’

Bizar dat we na 2jaar nog steeds dit soort buitenevenementen als niet verantwoord beschouwen.
Terwijl je daar zat mogelijkheden hebt om toeschouwers op afstand te houden of andere maatregelen te treffen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 22 november 2021 @ 23:34:47 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202300039

2G zorgt volgens OMT in gunstig geval voor helft minder besmettingen dan 3G

Wat een stelletje oplichters zijn het toch ook he :')

Ook mooi hoe het artikel begint:

quote:
Een eventueel 2G-beleid
Ja hoor _O-
pi_202300046
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
Corona zet streep door vuurwerkshow boven het drierivierenpunt: ‘Nu niet verantwoord’

Bizar dat we na 2jaar nog steeds dit soort buitenevenementen als niet verantwoord beschouwen.
Terwijl je daar zat mogelijkheden hebt om toeschouwers op afstand te houden of andere maatregelen te treffen.
Ja precies, er staat (zeker in deze tijd) wel een pelotonnetje vrijwilligers te springen om toeschouwers op afstand te houden op oudejaarsavond.
In Southern Sun
  maandag 22 november 2021 @ 23:36:29 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202300050
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:34 schreef leolinedance het volgende:

2G zorgt volgens OMT in gunstig geval voor helft minder besmettingen dan 3G

Wat een stelletje oplichters zijn het toch ook he :')
heb jij andere cijfers?
pi_202300056
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar het rammelt nogal he?
In Southern Sun
  maandag 22 november 2021 @ 23:43:16 #35
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202300088
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:14 schreef Blik het volgende:

[..]

edit: en dan wordt het ook nog eens zo (in de media) neergezet als dat het een dermate grote impact heeft op de totale besmettingen. Terwijl maar een paar procent van de besmettingen plaatsvinden in de horeca, theater, etc.
Die grote verschillen komen doordat ze bij 2G de ongevaccineerden helemaal niet meenemen. Bij 3G en 1G tellen die wel mee en zorgen dan per definitie voor extra besmettingen en ziekenhuisopnames. Dat bij 2G de ongevaccineerden gewoon een huisfeestje houden telt niet mee. Het OMT zegt daar overigens wel wat over, alleen is dat niet besteed aan de doorsnee sensatiejournalist.

Mooie topictitel trouwens … Thierryprikking :)
Never explain, never apologize.
pi_202300103
is het OMT tegen 2G??

.
OMT: beter naleven bestaande regels helpt meer dan nieuw pakket maatregelen

In het jongste advies van het Outbreak Management Team staat dat er meer winst te boeken valt als mensen zich beter houden aan de bestaande maatregelen, dan wanneer er weer een nieuw pakket aan maatregelen volgt. In hoofdletters schrijft het OMT dat dat eerste "De ENIGE WIJZE" is om voor deze winterperiode een nieuwe lockdown te voorkomen. Het adviesteam wijst op het belang van testen bij klachten, anderhalve meter afstand houden en het dragen van mondmaskers.

Het OMT zegt over de coronatoegangspas dat die vooral helpt om risico's te beperken bij het openen van sectoren. Het is "geen maatregel om virusverspreiding te voorkomen en een epidemie te bestrijden". Over 1G, 2G of 3G komt het OMT niet met een eenduidig advies.

Over het voorstel vanuit de horecasector om mensen die al binnen zijn voor acht uur 's avonds toe te staan om langer te blijven is het OMT negatief. Het wijst erop dat de contactduur dan langer is, en dat leidt tot meer besmettingen.

Verder valt in het advies op dat het OMT een nieuwe sluiting van scholen tot het uiterste wil voorkomen. Het wijst op het "toenemende wetenschappelijk bewijs voor schade aan de ontwikkeling van kinderen als zij sociale schoolcontacten en onderwijs ontberen". Omdat kinderen het virus wel oplopen en kunnen overbrengen, wat in toenemende mate gebeurt, is het wel belangrijk dat ook zij thuisblijven bij klachten en zich laten testen bij klachten.

https://nos.nl/liveblog/2(...)-066-positieve-tests
pi_202300119
En uit dat OMT advies:
quote:
Het 129e OMT heeft een pakket aanvullende maatregelen geadviseerd dat tot minstens 25% afname van het aantal contacten en het aantal nieuwe infecties moet leiden. Het OMT geeft aan dat de geadviseerde maatregelen niet een-op-een zijn doorgevoerd.
Op dit moment, dat is binnen één week na de invoering van de aanvullende maatregelen op 13 november, kan het OMT nog niet beoordelen wat het effect van de maatregelen is of zal zijn.
Het OMT was haar handen schoon.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 22 november 2021 @ 23:56:00 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202300138

Een docu van 18 minuten hoe het er aan toe gaat op de covid afdeling in Eindhoven.
pi_202300153
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:56 schreef Momo het volgende:

Een docu van 18 minuten hoe het er aan toe gaat op de covid afdeling in Eindhoven.
Top. Even kijken. :)
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 23 november 2021 @ 00:09:42 #40
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202300179
twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_202300183
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
gaat goed :N
Van Hugo heb ik vernomen dat code zwart nog heel ver weg is...
zie email 27 oktober
  dinsdag 23 november 2021 @ 00:15:28 #42
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202300188
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:37 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ook normaal toch? Consequentie van je keuze? Had je de prik maar moeten nemen.
Wat een lulverhaal :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 23 november 2021 @ 00:17:04 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202300194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Van Hugo heb ik vernomen dat code zwart nog heel ver weg is...
En van Ernst..

We weten wat de oude cijfers nu qua aantallen opnames en IC-bedden doen. DUS we weten wat er aan komt over 2/3 weken. WIJ wel, zij niet. Dat kan echt niet waar zijn. Zou je zeggen..

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-11-2021 00:23:51 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202300221
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En van Ernst..

We weten wat de oude cijfers nu qua aantallen opnames en IC-bedden doen. DUS we weten wat er aan komt over 2/3 weken. WIJ wel, zij niet. Dat kan echt niet waar zijn. Zou je zeggen..
Ik geloof best dat op dit moment er nog rek is. Maar blijkbaar is het fenomeen exponentiële groei nog steeds lastig. Je bent nog maar een verdubbeling verwijderd van hele serieuze problemen. Dat is een week of 2...
zie email 27 oktober
pi_202300232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik geloof best dat op dit moment er nog rek is. Maar blijkbaar is het fenomeen exponentiële groei nog steeds lastig. Je bent nog maar een verdubbeling verwijderd van hele serieuze problemen. Dat is een week of 2...
En wat je wat erger is dan een lockdown of code zwart?

Eerst code zwart waarna alsnog een lockdown. :7
- Goethe, “Faust”
pi_202300234
twitter

:') |:(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202300244
quote:

Die man voldoet echt aan alle vooroordelen. :N
  dinsdag 23 november 2021 @ 00:39:21 #48
445514 DonDruiper
pi_202300248
Ik vind heel veel ongevaccineerde mensen zeurpieten. Los van 2G.

Mag ik dat zeggen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202300251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat lijkt me dus echt heel moeilijk werken op zo'n afdeling. Met ontkennende mensen.
- Goethe, “Faust”
pi_202300253
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat lijkt me dus echt heel moeilijk werken op zo'n afdeling. Met ontkennende mensen.
Ik zou die mensen een placebo geven en ze vertellen dat het ivermectine is ;)
pi_202300254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wij zijn beiden
X Ongeschikt

_O-
- Goethe, “Faust”
pi_202300256
twitter

BREEK: beelden opgedoken van de Rutte-doctrine.

Zo ziet het er uit als het spel belangrijker is dan de knikkers, een gevaar voor het land.
zie email 27 oktober
pi_202300257
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]
:'( _O-
Het is nog niet eens ingevoerd maar ze weten het al op basis van hun modelletjes.

Maar nog veel kwalijker is hoe de media dit brengt met zo'n kop.
pi_202300258
quote:

[..]
De man heeft covid en ligt op de covid afdeling, maar zijn behandeling is echt alleen maar omdat hij te weinig zout binnen krijgt hoor. |:(

Het zou zo een willekeurige BNW'er kunnen zijn :')
pi_202300259
quote:

[..]
Ik zou het niet kunnen. Ik heb veel begrip voor mensen die een fout maken, maar persisteren in je eigen gelijk tegen alle feitelijkheid in kan ik echt niet mee dealen.
zie email 27 oktober
pi_202300268
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan zijn er ook andere pillen die meer invloed hebben op de ziekenhuiscapaciteit.
pi_202300270
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het is nog niet eens ingevoerd maar ze weten het al op basis van hun modelletjes.

Maar nog veel kwalijker is hoe de media dit brengt met zo'n kop.
Oh, je ziet liever dat de media het op pagina 6 in een klein artikeltje meld :D
pi_202300271
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dan zijn er ook andere pillen die meer invloed hebben op de ziekenhuiscapaciteit.
Hey, ik ben aardig, ik wil hem alleen een placebo geven :P
  dinsdag 23 november 2021 @ 00:50:53 #59
445514 DonDruiper
pi_202300277
quote:

Petra, 51. 150 kilo.

"Jaa, ik proefde op een gegeven moment m'n taart niet meer" :')

Ik ging stuk :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202300278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik probeer ook alleen maar in oplossingen te denken.
pi_202300282
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Stiekem een Pfizertje!
zie email 27 oktober
pi_202300286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Zo ziet het er uit als het spel belangrijker is dan de knikkers, een gevaar voor het land.
was al langer bekend, maar wie onthoudt dat, niet het gros van NL
pi_202300287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Stiekem een Pfizertje!
Ben benieuwd of de wappies dat wel zouden nemen, trouwens. Lijkt mij dat ze daar ook problemen mee hebben.
pi_202300289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Petra, 51. 150 kilo.

whahahha _O-
pi_202300294
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben benieuwd of de wappies dat wel zouden nemen, trouwens. Lijkt mij dat ze daar ook problemen mee hebben.
vorige week in het nieuws, in een ander land kon je je laten vaccineren bij een bordeel, gratis hoer in ruil voor vaccinatie. ik vond het erg discriminerend tov vrouwen.
pi_202300315
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]
vorige week in het nieuws, in een ander land kon je je laten vaccineren bij een bordeel, gratis hoer in ruil voor vaccinatie. ik vond het erg discriminerend tov vrouwen.
Eh, ik zie de link niet echt met mijn opmerking over de corona pil van Pfizer :P
pi_202300324
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De wappies weet ik niet, maar op Urk en in Staphorst schijnt het zo te zijn dat preventief ingrijpen niet mag maar curatief wel. Het is dat ik heb afgeleerd om naar logica te zoeken in religie, maar anders...
zie email 27 oktober
pi_202300334
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De wappies weet ik niet, maar op Urk en in Staphorst schijnt het zo te zijn dat preventief ingrijpen niet mag maar curatief wel. Het is dat ik heb afgeleerd om naar logica te zoeken in religie, maar anders...
ik heb hetzelfde met pro-vaxxers

Vaccins werken
Maar niet als 87% gevaccineerd is en dezelfde problemen plaats vinden als pre-vaccinatie.
pi_202300419
quote:

Gevolgd door:

Het allerbeste werkt een systeem waarbij alleen gevaccineerde of genezen mensen worden toegelaten mét een negatieve testuitslag. Dat vermindert het aantal besmettingen met 79 procent en zorgt voor 93 procent minder ziekenhuisopnames ten opzichte van het huidige 3G-systeem, aldus het OMT.
  dinsdag 23 november 2021 @ 02:45:59 #70
445514 DonDruiper
pi_202300423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 02:43 schreef Za het volgende:

[..]
Gevolgd door:

Het allerbeste werkt een systeem waarbij alleen gevaccineerde of genezen mensen worden toegelaten mét een negatieve testuitslag. Dat vermindert het aantal besmettingen met 79 procent en zorgt voor 93 procent minder ziekenhuisopnames ten opzichte van het huidige 3G-systeem, aldus het OMT.
Waar ga je die test capaciteit vandaan halen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202300542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 02:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Waar ga je die test capaciteit vandaan halen.
de test straat in de buurt is per 19 nov gesloten, dus ze gaan echt de verkeerde kant uit.
pi_202300579
https://www.tubantia.nl/b(...)-vermijden~a01ab711/

Nou we gaan het weer beleven hoor. Alles dicht en de scholen open. En als de daling dan veel te langzaam gaat (als hij überhaupt komt) ligt het aan de kutburger.
zie email 27 oktober
  dinsdag 23 november 2021 @ 06:03:52 #73
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202300623
Another glorious day in the corona pandemie.
Heden mag ik uit quarantaine, eind vd week m’n herstelbewijs claimen. And there was much rejoice.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202300644
quote:

Waar halen ze het vandaan, zoveel fantasie die gasten met opgeklopte percentages.
pi_202300647
quote:

Weer een 20jarige met gemiddeld BMI die een bed warm houdt.
pi_202300651
Hoe is Israël eigenlijk uit hun augustus / september piek gekomen? Lockdown of andere maatregelen?
  dinsdag 23 november 2021 @ 06:36:24 #77
445514 DonDruiper
pi_202300654
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:34 schreef Nielsch het volgende:
Hoe is Israël eigenlijk uit hun augustus / september piek gekomen? Lockdown of andere maatregelen?
Gewoon. Afwachten. Zure appel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202300658
quote:

Die meneer van het plaatje was duidelijk niet solidair toen 'ie zichzelf de risicogroep in gevreten heeft. En nu ligt 'ie daar met zijn Hubert Bruls postuur...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202300660
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die meneer van het plaatje was duidelijk niet solidair toen 'ie zichzelf de risicogroep in gevreten heeft. En nu ligt 'ie daar met zijn Hubert Bruls postuur...
Is vrouw
  dinsdag 23 november 2021 @ 06:40:25 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_202300661
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Leuk verhaal, maar het rammelt nogal he?
Wat zou er niet kunnen met mondkapjes en anderhalve meter? Kroegen en festivals kan ik me zo bedenken, die laatste zijn er niet in de winter. Dus dan blijven kroegen over.
pi_202300664
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Is vrouw
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202300688
quote:

[..]
Want ze had op voorhand kunnen weten dat er een besmettelijke infectieziekte zou komen die zich vooral richt op mensen met overgewicht?
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_202300691
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want ze had op voorhand kunnen weten dat er een besmettelijke infectieziekte zou komen die zich vooral richt op mensen met overgewicht?
1.5 jaar de tijd om er iets aan te doen, maar die dagelijkse taart is veel belangrijker.
  dinsdag 23 november 2021 @ 07:01:44 #84
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202300699
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:45 schreef THEFXR het volgende:
is het OMT tegen 2G??

.
OMT: beter naleven bestaande regels helpt meer dan nieuw pakket maatregelen

In het jongste advies van het Outbreak Management Team staat dat er meer winst te boeken valt als mensen zich beter houden aan de bestaande maatregelen, dan wanneer er weer een nieuw pakket aan maatregelen volgt. In hoofdletters schrijft het OMT dat dat eerste "De ENIGE WIJZE" is om voor deze winterperiode een nieuwe lockdown te voorkomen. Het adviesteam wijst op het belang van testen bij klachten, anderhalve meter afstand houden en het dragen van mondmaskers.

Het OMT zegt over de coronatoegangspas dat die vooral helpt om risico's te beperken bij het openen van sectoren. Het is "geen maatregel om virusverspreiding te voorkomen en een epidemie te bestrijden". Over 1G, 2G of 3G komt het OMT niet met een eenduidig advies.

Over het voorstel vanuit de horecasector om mensen die al binnen zijn voor acht uur 's avonds toe te staan om langer te blijven is het OMT negatief. Het wijst erop dat de contactduur dan langer is, en dat leidt tot meer besmettingen.

Verder valt in het advies op dat het OMT een nieuwe sluiting van scholen tot het uiterste wil voorkomen. Het wijst op het "toenemende wetenschappelijk bewijs voor schade aan de ontwikkeling van kinderen als zij sociale schoolcontacten en onderwijs ontberen". Omdat kinderen het virus wel oplopen en kunnen overbrengen, wat in toenemende mate gebeurt, is het wel belangrijk dat ook zij thuisblijven bij klachten en zich laten testen bij klachten.

https://nos.nl/liveblog/2(...)-066-positieve-tests
Niemand ooit gedacht aan een roulerend systeem met 50 procent bezetting in de klassen? Nee het moet weer zwart wit. Of naar school of niet.
  dinsdag 23 november 2021 @ 07:06:08 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202300706
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niemand ooit gedacht aan een roulerend systeem met 50 procent bezetting in de klassen? Nee het moet weer zwart wit.
De ene dag de zwarte kinderen en de andere dag de witte kinderen? :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202300712
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
1.5 jaar de tijd om er iets aan te doen, maar die dagelijkse taart is veel belangrijker.
Ligt ook een wappie tussen zag ik.
Anyway, je kunt niet zomaar stellen dat iemand met overgewicht heel eenvoudig kan afvallen. Als het overgewicht komt door een medische oorzaak, dan is het verdomd lastig om dat kwijt te raken.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  dinsdag 23 november 2021 @ 07:09:40 #87
445514 DonDruiper
pi_202300714
quote:

[..]
Niemand ooit gedacht aan een roulerend systeem met 50 procent bezetting in de klassen? Nee het moet weer zwart wit. Of naar school of niet.
Als vader vind ik dit het slechtste idee ever.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202300715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Anyway, je kunt niet zomaar stellen dat iemand met overgewicht heel eenvoudig kan afvallen. Als het overgewicht komt door een medische oorzaak, dan is het verdomd lastig om dat kwijt te raken.
Ja medisch, misschien bij 5% het geval. Als het moeilijk is misschien met dwang, schijnen ze in Den Haag fan van te zijn. ;)

Werken die vaccinaties niet bij de andere?
pi_202300731
quote:

[..]
En weer een zielig COVID-filmpje waar twee van de drie mensen (zwaar)overgewicht hebben. Ik weet voldoende, tijd voor een andere strategie waarbij we het virus laten uitrazen en niet iedere COVID patient zomaar voorrang geven in de zorg.

[ Bericht 4% gewijzigd door PfvdW op 23-11-2021 07:22:17 ]
pi_202300740
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:08 schreef Sfancta het volgende:
IK heb net voor de gein (de kinderen steukten me op, en ik ben dan altijd ergens voor in), een paar brokjes natvoer van de hond gegeten. Niks geroken en gesmaakt :D

Wel goedkoop, 4 avondmenu's voor ¤1,45 bij de Action _O_
Dan hoop ik dat het geen kip was. Dat is veelal rauw vlees. Heb je straks naast corona ook salmonella.
pi_202300746
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alsof je met zo'n gewicht er alleen iets aan zou moeten doen als er een nieuwe infectieziekte rondgaat :')

Het kan altijd een oorzaak hebben, maar dat we vaker en vaker gaan normaliseren helpt zeker niet mee.
  dinsdag 23 november 2021 @ 07:22:13 #92
396550 Richestorags
pi_202300747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Als vader vind ik dit het slechtste idee ever.
Licht toe? Ik ben geen vader :P
pi_202300752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:40 schreef Blik het volgende:

[..]
Wat zou er niet kunnen met mondkapjes en anderhalve meter? Kroegen en festivals kan ik me zo bedenken, die laatste zijn er niet in de winter. Dus dan blijven kroegen over.
Festivals zijn er niet in de winter? Je maakt een grap zeker?
Wat extreem kortzichtig zeg. Hoeveel dingen zijn er onder het mom van 1,5-meter wel niet afgeschaald, afgelast of gesloten.
I'll give you something to do
  dinsdag 23 november 2021 @ 07:26:08 #94
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202300761
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:24 schreef galantis het volgende:

[..]
Festivals zijn er niet in de winter? Je maakt een grap zeker?
Wat extreem kortzichtig zeg. Hoeveel dingen zijn er onder het mom van 1,5-meter wel niet afgeschaald, afgelast of gesloten.
Doe de winterfestivals maar cancellen, kleine moeite toch, als daardoor de dikke boomers kunnen blijven prijskaarten achter hun 2G wall..
pi_202300769
quote:

[..]
Petra, 51. 150 kilo.

Dat die mevrouw maar weer snel van haar taartjes mag genieten! Het geeft me een heel warm gevoel van binnen om nog even een paar jaartjes solidair te mogen zijn om te voorkomen dat zij en haar lotgenoten massaal de ziekenhuizen inrollen. O+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202300792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Is vrouw
In de genderfluide 21e eeuw maakt dat allemaal niets meer uit.
  dinsdag 23 november 2021 @ 07:37:51 #97
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202300812
Ik denk dat het goed is, om ook het BMI mee te nemen in de QR code. Om dikke mensen tegen zichzelf te beschermen. Natuurlijk kun je als bodybuilder of met een medische aandoening een groene vink krijgen, maar in beginsel is het beter voor de zorg als alle dikke mensen voorlopig even niet mengen op risicovolle locaties.
Uiteraard kun je je BMI op afspraak laten hereiken. Succes met het bereiken van een gezond gewicht!
(onder de aanname dat QR een gegeven is)
pi_202300843
quote:

[..]
Dat hebben ze aan het einde van de eerste golf een tijdje gedaan. Mijn dochter vond dat zelfs heel erg fijn, met maar 13 kinderen in de klas. Kleine klas, veel rustiger en meer aandacht van de leerkracht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202300865
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet alleen dan hoor. Er zijn maar weinig mensen met overgewicht die erin slagen om het structureel kwijt te raken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202300914
quote:
[ twitter ]

Hier liep de machine ook even vast:

twitter

Gewoon doorlopen mensen, niks aan de hand. :+
pi_202300917
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:37 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk dat het goed is, om ook het BMI mee te nemen in de QR code. Om dikke mensen tegen zichzelf te beschermen. Natuurlijk kun je als bodybuilder of met een medische aandoening een groene vink krijgen, maar in beginsel is het beter voor de zorg als alle dikke mensen voorlopig even niet mengen op risicovolle locaties.
Uiteraard kun je je BMI op afspraak laten hereiken. Succes met het bereiken van een gezond gewicht!
Dit is een best goed idee eigenlijk.
Natuurlijk geen plicht of drang om af te vallen, slechts motivatie.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202300924
quote:

[..]
Petra, 51. 150 kilo.

:D :D
Go hard or go home
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:01:25 #103
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202300928
Moet wel gezegd worden, het was op haar verjaardag dat ze die taart at.
pi_202300930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:34 schreef Nielsch het volgende:
Boostershot?
pi_202300933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:00 schreef Noek het volgende:

[..]
:D :D
Heb jij weleens cliënten van dat formaat en lukt het ze weleens om hun levensstijl te veranderen?
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:03:48 #106
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202300941
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:59 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dit is een best goed idee eigenlijk.
Natuurlijk geen plicht of drang om af te vallen, slechts motivatie.
Je mag zo dik zijn als het taart-eten toelaat, maar dan wel thuis. Veilig.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:05:59 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202300945
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:37 schreef GemMagic het volgende:
Ah ja, dus een dikkerdje met QR mag je wel afrekenen op z’n ongezonde gewicht, maar een gezonde 50-minner mag alsnog niet naar binnen zonder QR ook al loopt deze minder gevaar dan een gevaccineerde obese persoon.
Je weet dat er ontiegelijk veel dikkerdjes zijn in Nederland hè.
pi_202300952
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Alsof je met zo'n gewicht er alleen iets aan zou moeten doen als er een nieuwe infectieziekte rondgaat :')

Het kan altijd een oorzaak hebben, maar dat we vaker en vaker gaan normaliseren helpt zeker niet mee.
Punt is dat je de aanname doet dat ze dik is omdat ze teveel eet, terwijl ze ook chronisch ziek kan zijn en medicatie gebruikt die voor het overgewicht zorgt. Ze geeft zelf aan dat ze chronisch ziek is, en ondanks dat ze is gevaccineerd size op de IC belandt.
En dat wijt jij aan haar overgewicht?
Het zegt meer over jou dan over haar.
pi_202300958
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:05 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ah ja, dus een dikkerdje met QR mag je wel afrekenen op z’n ongezonde gewicht, maar een gezonde 50-minner mag alsnog niet naar binnen zonder QR ook al loopt deze minder gevaar dan een gevaccineerde obese persoon.
Je weet dat er ontiegelijk veel dikkerdjes zijn in Nederland hè.
Volgens mij bedoelt hij dat je vanaf een bepaalde BMI geen QR code krijgt.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:13:45 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202300970
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is discriminerend tegenover mensen met een hoog BMI, dus ze moeten ook een mogelijkheid hebben om een QR te krijgen die 24u geldig is door een uur op een loopband te rennen.
Zo sluiten we niemand uit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202300971
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:59 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

Noem je dat open?
Café tot 20.00?
Terwijl je normaliter na 22:00 naar het café gaat?
Denk je dat cafés en restaurants nog normale omzetten halen?
Wij komen nog niet eens op een kwart.
En zijn niet de enige als ik collega's en leveranciers hoor.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:14:08 #112
342627 tja77
pi_202300972
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook boven een bepaalde leeftijd? Want je ziet nog best veel gevaccineerde oudjes in het ziekenhuis terecht komen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:16:04 #113
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202300980
Ik vind die man die niet vind dat hij onder de corona tellers mag horen enger. Dan verdraai je het zo in je hoofd (zout nodig), dat andere waarheden ineens niet meer waar voor je zijn :X
pi_202300983
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet alleen dan hoor. Er zijn maar weinig mensen met overgewicht die erin slagen om het structureel kwijt te raken.
Klopt, er wordt heel gemakkelijk gedacht over overgewicht.
Alsof dat enkel een kwestie is van ongezond leven.
Ik ken mensen met flink overgewicht die veel aan sport doen en permanent op dieet zijn.
Maar dat zorgt er niet voor dat ze slank worden.
Ken ook zat mensen die alles kunnen eten wat ze willen, en niet aankomen.
pi_202300987
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:16 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind die man die niet vind dat hij onder de corona tellers mag horen enger. Dan verdraai je het zo in je hoofd (zout nodig), dat andere waarheden ineens niet meer waar voor je zijn :X
Ja, ook bijzonder dat hij nog steeds achter zijn besluit staat niet gevaccineerd te zijn. Daar werd te hard op aangedrongen.
Sommige mensen blijven hun hele leven opstandige pubers...
pi_202300991
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ook boven een bepaalde leeftijd? Want je ziet nog best veel gevaccineerde oudjes in het ziekenhuis terecht komen.
Het zijn van die voorstellen van mensen die niets begrijpen van het doel van de maatregelen.
Je beschermt dikkertjes en oudjes niet door ze de toegang te ontzeggen tot de horeca.
pi_202300993
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Heb jij weleens cliënten van dat formaat en lukt het ze weleens om hun levensstijl te veranderen?
Jazeker
Iedereen kan zijn/haar leven aanpassen/veranderen. Het is maar hoe groot de intrisieke motivatie is.
Dit geldt niet alleen voor afvallen maar voor werkelijk alles in het leven. Veranderen van baan, partner etc.
Go hard or go home
pi_202300997
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Jazeker
Iedereen kan zijn/haar leven aanpassen/veranderen. Het is maar hoe groot de intrisieke motivatie is.
Dit geldt niet alleen voor afvallen maar voor werkelijk alles in het leven. Veranderen van baan, partner etc.
Ja, de illusie van de maakbaarheid van je levensloop.
Daarom hebben mensen ook zoveel moeite met het omgaan met deze crisis.
Het tast hun grip op hun eigen leven aan.
pi_202301001
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:59 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

Ik wil het hem dit nog wel vergeven, maar er ligt misschien wel iets teveel op het bordje van Rutte nu met corona, klimaatcrisis, EU uitbreiding, formeren en vast nog meer.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:23:40 #120
342627 tja77
pi_202301003
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zijn van die voorstellen van mensen die niets begrijpen van het doel van de maatregelen.
Je beschermt dikkertjes en oudjes niet door ze de toegang te ontzeggen tot de horeca.
Hoe dan wel?
Want vaccinatie lijkt voor die groep niet het beste te werken. Je moet die kwetsbare groep toch beschermen? Dat willen ze toch ook met de gezonde ongevaccineerden? Beschermen ook al lopen ze in veel gevallen geen risico bij besmetting.
pi_202301005
twitter

Australië: iedereen die tegen vaccinatieverplichting is is een anti-vaxxer, ook als je zelf gevaccineerd bent!

Er is vast ergens een routekaart richting fascisme waar ergens in het midden het kopje staat: "Met uitpuilende ogen schreeuwen tegen een camera in een gesloten kamer". :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem je dat open?
Café tot 20.00?
Terwijl je normaliter na 22:00 naar het café gaat?
Denk je dat cafés en restaurants nog normale omzetten halen?
Wij komen nog niet eens op een kwart.
En zijn niet de enige als ik collega's en leveranciers hoor.
Hij doet nu alsof het hele land al op slot zit, alsof we al een lockdown hebben. Hij laat zich door de stress gewoon in de kaarten kijken.
pi_202301009
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wat als je een chronische ziekte hebt die het onmogelijk maakt om je gewicht op peil te houden?
Niet elke oorzaak van overgewicht is eenvoudig weg te nemen.
pi_202301013
Doet me wel denken aan een PT klant die ik had. Haar intrisieke motivatie was kut maar ze wilde personal training want ik was de stok achter de deur (externe motivatie dus) en ik had een voedingsplan gemaakt waarbij de eiwitten echt omhoog moesten. Dus ze was haar dag gestart met eieren en daar was ze zo misselijk van geworden dat ze 's middags wel monchoutaart en bitterballen moest eten en toen was ze gelukkig niet meer misselijk door MIJN eieren. :D

Was geen succesverhaal.
Go hard or go home
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:26:15 #124
342627 tja77
pi_202301018
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Jazeker
True, mindset en hoe graag je iets wilt zijn het belangrijkste. Let op je voeding, beweeg voldoende, drink gematigd, rook niet, allemaal keuzes.
Ik ben gelukkig nooit echt dik geweest, maar die kilo’s die ik kwijt wilde, raakte ik wel kwijt. Puur door te denken en nu is het klaar. Viel niet altijd mee, maar waar een wil is, is een weg.
pi_202301019
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:23 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Australië: iedereen die tegen vaccinatieverplichting is is een anti-vaxxer, ook als je zelf gevaccineerd bent!

Er is vast ergens een routekaart richting fascisme waar ergens in het midden het kopje staat: "Met uitpuilende ogen schreeuwen tegen een camera in een gesloten kamer". :')
[..]
Hij doet nu alsof het hele land al op slot zit, alsof we al een lockdown hebben. Hij laat zich door de stress gewoon in de kaarten kijken.
Je kunt op verschillende manieren een lockdown hebben, we hebben nu een gedeeltelijke.
Dat jij daar op je zolderkamertje geen last van hebt betekent niet dat dit amper impact heeft.
pi_202301030
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
True, mindset en hoe graag je iets wilt zijn het belangrijkste. Let op je voeding, beweeg voldoende, drink gematigd, rook niet, allemaal keuzes.
Ik ben gelukkig nooit echt dik geweest, maar die kilo’s die ik kwijt wilde, raakte ik wel kwijt. Puur door te denken en nu is het klaar. Viel niet altijd mee, maar waar een wil is, is een weg.
Maar dan ga je er van uit dat iedereen hetzelfde lichaam heeft als jij.

Ik heb zelf ook een streep gezet en tot nu toe lukt het me om overgewicht te voorkomen, maar collega van mij is een stuk sportiever en eet maar de helft van wat ik eet, en die heeft een BMI van boven de 30...
pi_202301036
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:25 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
dus jij denkt dat dit werkelijk gebeurd is... Apart

quote:

Dat is het
pi_202301043
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt op verschillende manieren een lockdown hebben, we hebben nu een gedeeltelijke.
Dat jij daar op je zolderkamertje geen last van hebt betekent niet dat dit amper impact heeft.
Impact hebben != "Land zit op slot".

We hebben nu een sluiting van zaken om 20u, dat heeft impact. Van mij mogen ze morgen weer open. Of dat een lockdown is weet ik niet. We hebben het steeds over "lockdown-achtige maatregelen, gedeeltelijke lockdown". Lockdown is meer een PR-term, tenzij je echt weer (vrijwillig of gedwongen) naar dit gaat:

pi_202301047
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
En wat als je een chronische ziekte hebt die het onmogelijk maakt om je gewicht op peil te houden?
Die groep is gigantisch klein. Bij de meeste mensen (95%+?) is het gewoon een kwestie van calories in > calories out.

Natuurkijk makkekijk praten door te zeggen gewoon minder eten. Alsof je tegen een alcoholist zegt gewoon 2 glazen nemen.

Meeste mensen hebben slechte gewoontes en weinig discipline om consistent een gezond gewicht te hebben.
pi_202301053
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan vraag ik me toch af waarom maagverkleiningen doorgaans zo effectief zijn.
Waarbij ik niet voorbij wil gaan aan de echte problematiek. Maar die is veelal indirect. Een psychische oorzaak waardoor men veel en ongezond eet. Dan is dieten gewoon symptoombestrijding.
I'll give you something to do
pi_202301066
quote:

[..]
Ik kan mij zo voorstellen dat je dan qua onderwijs relatief veel inlevert (de onderwijstijd gaat door de helft). En qua virus relatief weinig wint.

Dan zou de verhouding nog schever worden…
zie email 27 oktober
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:37:00 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301074
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik kan mij zo voorstellen dat je dan qua onderwijs relatief veel inlevert (de onderwijstijd gaat door de helft). En qua virus relatief weinig wint.

Ik snap het voorbeeld in virusbestrijding daarvan ook echt niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202301079
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:23 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[..]
Wie is die dorpsgek?
zie email 27 oktober
pi_202301082
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Impact hebben != "Land zit op slot".

We hebben nu een sluiting van zaken om 20u, dat heeft impact. Van mij mogen ze morgen weer open. Of dat een lockdown is weet ik niet. We hebben het steeds over "lockdown-achtige maatregelen, gedeeltelijke lockdown". Lockdown is meer een PR-term, tenzij je echt weer (vrijwillig of gedwongen) naar dit gaat:

Zaken om 20h dicht heeft ook zeer beperkte impact en is zeker geen lockdown.
Kijk naar bijna elk land om ons heen waar je een toestemmingspapiertje nodig had om zelfs maar je huis uit te mogen.

DAT is een lockdown. Niet dit zielige gedoe wat we in NL hebben waar we allemaal al over lopen te janken.
En ook niet wat we eerder hadden.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:38:23 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301084
Is boostercampagne nou al gestart en wordt dat beetje vlot getrokken? Hoop dat er veel opkomst is.

Tevens gourmetschotel voor met kerst thuis besteld. Zal wel weer rustig worden
pi_202301091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Die groep is gigantisch klein. Bij de meeste mensen (95%+?) is het gewoon een kwestie van calories in > calories out.

Natuurkijk makkekijk praten door te zeggen gewoon minder eten. Alsof je tegen een alcoholist zegt gewoon 2 glazen nemen.

Meeste mensen hebben slechte gewoontes en weinig discipline om consistent een gezond gewicht te hebben.
We zitten met het CTB en "lockdownachtige maatregelen" toch al op de lijn van: vrijheden beperken om sociaal wenselijk gedrag te bevorderen.

Leeftijd en BMI als indicatoren voor al dan niet een groen vinkje zou in het verlengde liggen van die beleidslijn. Denk dat best wel mensen "motivatie" zouden halen uit bijna niks meer mogen. Zie ook de vaccinatiecijfers die licht gaan stijgen na uitbreiding CTB en aankondiging 2G. Dan kijk je na een jaar gewoon kil naar de cijfers van overgewicht e.d. en als die lager zijn, dan heeft het "gewerkt".

Dat je er levens mee bemoeilijkt, mensen tegen elkaar opzet en het vertrouwen in de overheid bij sommigen definitief kapotmaakt, dat maakt dan niet uit, het werkt toch of niet soms jonguh?? Dat is met corona het enige criterium, dus waarom zouden we dat niet met andere zaken doen? Zeker als overgewicht zelfs gelinkt is aan slechtere uitkomsten met corona en andere ziektes.
pi_202301113
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de illusie van de maakbaarheid van je levensloop.
Daarom hebben mensen ook zoveel moeite met het omgaan met deze crisis.
Het tast hun grip op hun eigen leven aan.
Wat zeg je nu eigenlijk?
Dat een mens niet kan veranderen? Dat alles je maar overkomt?
Go hard or go home
pi_202301118
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:38 schreef Molo het volgende:
Is boostercampagne nou al gestart en wordt dat beetje vlot getrokken? Hoop dat er veel opkomst is.

1893 kan een afspraak maken.
Go hard or go home
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:44:04 #139
342627 tja77
pi_202301122
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan ga je er van uit dat iedereen hetzelfde lichaam heeft als jij.

Ik heb zelf ook een streep gezet en tot nu toe lukt het me om overgewicht te voorkomen, maar collega van mij is een stuk sportiever en eet maar de helft van wat ik eet, en die heeft een BMI van boven de 30...
Ieder lichaam is verschillend maar als jij minder kcal eet dan dat je verbruikt val je gewoon af. BMI is niet heilig, de ene persoon is breder dan de ander. Maar het vetpercentage kun je voor zover ik weet altijd wel naar beneden schroeven door een gezond eetpatroon en wat lichaamsbeweging.
pi_202301131
quote:

Ziekenhuizen zijn bezig met de boosters.
pi_202301149
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Echt he. Hyponatriëmie of hypokaliëmie waarvoor deze wappie zijn zoutoplossing nodig heeft komt erg veel voor bij ernstig zieke Covid patiënten, maar hij ligt alleen op de covid afdeling omdat hij positief getest is en heeft eigenlijk reguliere zorg nodig :r
pi_202301150
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ieder lichaam is verschillend maar als jij minder kcal eet dan dat je verbruikt val je gewoon af. BMI is niet heilig, de ene persoon is breder dan de ander. Maar het vetpercentage kun je voor zover ik weet altijd wel naar beneden schroeven door een gezond eetpatroon en wat lichaamsbeweging.
Nee, is te simpel gesteld.
Voor de meeste mensen gaat dit wel op hoor, maar niet bij iedereen.
pi_202301164
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:42 schreef Noek het volgende:

[..]
Wat zeg je nu eigenlijk?
Dat een mens niet kan veranderen? Dat alles je maar overkomt?
Nee, dat je niet alles in je leven in de hand hebt.
Je maakt het nu wel erg zwart-wit.

Kan een mens veranderen? Sure, in de meeste gevallen wel.
Levert dat het gewenste resultaat op?
Dat staat minder vast dan we zouden willen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:51:16 #144
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202301166
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het hele issue is dat de meeste mensen denken dat ze onder die uitzonderingscategorie vallen terwijl ze gewoon niet de discipline hebben om er wat aan te doen.
pi_202301171
quote:

[..]
Hoe dan? Geldt voor deze mensen de wetten van de thermodynamica niet?
pi_202301173
quote:
[ twitter ]

Man :')
Wat een trieste vogel is het toch, die draaideur leugenaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202301175
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Het hele issue is dat de meeste mensen denken dat ze onder die uitzonderingscategorie vallen terwijl ze gewoon niet de discipline hebben om er wat aan te doen.
Ja, die heb je ook.
Maar terugkomend op de video, de vrouw in kwestie heeft een kwetsbare gezondheid, waardoor het vaccin niet werkt, en bovendien overgewicht.
Het is te gemakkelijk om dan te stellen dat aan haarzelf is te verwijten dat ze op de IC is beland.
pi_202301178
quote:

Werd net door het werk gebeld dat ze begonnen zijn en of ik over een uur even langs kon komen. Dus de ziekenhuizen lijken begonnen te zijn :P

Voor de rest van het land zal het wel weer tot januari duren voordat de juiste groepen volledig beschermt zijn.....

edit: Ik heb overigens liever dat ze onze vaccins in armen van de risicogroepen zetten. Scheelt weer topdrukte op de IC straks. Ik ga liever niet nog een ronde die kant op;
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202301181
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Het blijft ook de vraag in hoeverre wilskracht en discipline geen eigenschappen zijn die je in hoge mate wel of niet bezit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 23 november 2021 @ 08:57:54 #150
342627 tja77
pi_202301205
quote:

[..]
Say whut?
Je weet dat wat je nu zegt onmogelijk is hè? Tenzij je mensen kent die energie ontrekken uit zon- en windenergie. Als je per dag 2.000kcal verbruikt en je vreet er maar 1.000kcal, waar ontrek je die overige 1.000kcal dan uit?
pi_202301210
quote:
[ twitter ]

Beide zijn gelinkt aan elkaar.
De besmettingen geven een indicatie van wat er de weken erna in de ziekenhuizen te verwachten is.
Dus puur sturen op ziekenhuisopname is niet verstandig, maar puur alleen op besmettingscijfers niet nodig, anders hadden we bij 12000 besmettingen al in een stevige lockdown gezeten, ipv de milde lockdown bij 23.000 besmettingen...
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:00:26 #152
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202301226
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, die heb je ook.
Maar terugkomend op de video, de vrouw in kwestie heeft een kwetsbare gezondheid, waardoor het vaccin niet werkt, en bovendien overgewicht.
Het is te gemakkelijk om dan te stellen dat aan haarzelf is te verwijten dat ze op de IC is beland.
Oh dat ben ik met je eens, alhoewel je dan wel verder kunt kijken natuurlijk. Als je je ogen sluit voor je gewicht, dan zul je waarschijnlijk ook niet bewust bezig zijn met dat je een risicogeval bent, meer risico op ernstig ziek zijn, en dus ook niet per se extra voorzichtig zijn om een besmetting te voorkomen. Schuld vind ik dan een groot woord, ik denk dat ze gewoon niet zo bewust is van het risico dat ze loopt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het blijft ook de vraag in hoeverre wilskracht en discipline geen eigenschappen zijn die je in hoge mate wel of niet bezit.
Oh dat vind ik een interessant (en offtopic) vraagstuk. Ik heb geen idee of dat eigenschappen zijn die genetisch bepaald zijn. Ik ga eens wat surfen denk ik :)
pi_202301229
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:57 schreef tja77 het volgende:

[..]
Say whut?
Je weet dat wat je nu zegt onmogelijk is hè? Tenzij je mensen kent die energie ontrekken uit zon- en windenergie. Als je per dag 2.000kcal verbruikt en je vreet er maar 1.000kcal, waar ontrek je die overige 1.000kcal dan uit?
Het is niet zo dat het lichaam door blijft gaan met 2000 kcal te onttrekken als je maar 1000 binnenkrijgt.
Dat is de valkuil bij afvallen door drastisch te snijden op inname: op het moment dat je je eetpatroon normaliseert heeft je lichaam veel minder calorieën nodig en is het meer gemotiveerd om reserves aan te leggen. Veel mensen worden na een dieet zwaarder dan dat ze ervoor waren.
pi_202301232
Ik vind trouwens dat er veel te weinig kritiek is op het feit dat we weer veel te laat zijn begonnen en dus weer hopeloos achterlopen met het geven van boostershots. Vanaf de zomer was al bekend dat dit nodig zou zijn, Israël was een duidelijk voorbeeld daarin. Maar toch ontbreekt er weer een goed plan en bekruipt mij het gevoel dat we gewoon weer veel te laat zijn begonnen.
pi_202301236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:01 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind trouwens dat er veel te weinig kritiek is op het feit dat we weer veel te laat zijn begonnen en dus weer hopeloos achterlopen met het geven van boostershots. Vanaf de zomer was al bekend dat dit nodig zou zijn, Israël was een duidelijk voorbeeld daarin. Maar toch ontbreekt er weer een goed plan en bekruipt mij het gevoel dat we gewoon weer veel te laat zijn begonnen.
Daar is toch best wat kritiek op?
In Southern Sun
pi_202301248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar is toch best wat kritiek op?
Vind je? Hoor vrij weinig in de media of kamer over dit onderwerp.
pi_202301250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ha yes, een nieuwe dag Rutte en De Jonge uitkafferen. Veel plezier vandaag!
Haha, ja mee eens hoor. Die twee hebben een hoop fout gedaan, maar wij het volk gaan ook absoluut niet vrijuit. Er zitter er hier een aantal tussen die helemaal niks willen. Niet vaccineren en geen maatregelen. En als er al maatregelen zijn dan houden ze zich nergens aan waar ze Mark en Hugo dan weer de schuld van geven.
pi_202301266
quote:
Het wordt al snel afgedaan met maar wij doen het zorgvuldig....... En dan is de kous af.

Zou mij ook niet verbazen dat het hele Janssen verhaal een 1 tweetje is met de gezondheidsraad. Advies over booster zou vorige week komen, maar die komt nu pas op zijn vroegst deze week. Gezondheidsraad gaat er gewichtig over doen voor hun ego en Hugo komt het goed uit want die is er nog niet klaar voor. Kortom, we stellen het advies nog even uit......
pi_202301275
quote:
Ja, maar ligt het we zo simpel.
Je merkt een bepaalde moeheid bij de bevolking, en als er geen duidelijke noodzaak te zien is zijn mensen eerder wantrouwig dan dat ze in de rij gaan staan voor nog een prik.
Los van dat nog moet blijken of de tweede booster het effect zal hebben waarop ze hopen.
pi_202301291
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, maar ligt het we zo simpel.
Je merkt een bepaalde moeheid bij de bevolking, en als er geen duidelijke noodzaak te zien is zijn mensen eerder wantrouwig dan dat ze in de rij gaan staan voor nog een prik.
Los van dat nog moet blijken of de tweede booster het effect zal hebben waarop ze hopen.
Voglens mij is al lang duidelijk dat het helpt. UK, israel en zelfs Belgie laten dat nu weten/doorschemeren.

Maarja zoals in mijn vorige post gemeld, we gaan natuurlijk niet onze eigen RIVM, gezondheidsraad en andere adviseurs passeren. Die gaan er lang over doen want die moeten hun eigen functie in stand houden.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:10:39 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301302
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:54 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Werd net door het werk gebeld dat ze begonnen zijn en of ik over een uur even langs kon komen. Dus de ziekenhuizen lijken begonnen te zijn :P

Voor de rest van het land zal het wel weer tot januari duren voordat de juiste groepen volledig beschermt zijn.....

edit: Ik heb overigens liever dat ze onze vaccins in armen van de risicogroepen zetten. Scheelt weer topdrukte op de IC straks. Ik ga liever niet nog een ronde die kant op;
Wat doe je voor werk?

En januari... Ik vrees dat het risicoplebs een stuk later pas aan de beurt is ;(
pi_202301310
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:09 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Voglens mij is al lang duidelijk dat het helpt. UK, israel en zelfs Belgie laten dat nu weten/doorschemeren.

Maarja zoals in mijn vorige post gemeld, we gaan natuurlijk niet onze eigen RIVM, gezondheidsraad en andere adviseurs passeren. Die gaan er lang over doen want die moeten hun eigen functie in stand houden.
Hebben ze daar dan al zoveel boosters gezet?
Israel wel meende ik, maar België en VK is nieuw voor me.
VK is lastig, die testen volgens mij gevaccineerden niet meer en hebben bijna uitsluitend Astrazeneca, wij vooral Pfizer.
pi_202301314
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
VK is lastig, die testen volgens mij gevaccineerden niet meer en hebben bijna uitsluitend Astrazeneca, wij vooral Pfizer.
Belgie zit al op een miljoen boosters.

https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/

Overigens mag mijn vrouw ook voor haar booster vandaag. Verpleegkundige.....
pi_202301316
https://www.bbc.com/news/health-59378849

Wel interessant artikel met de verschillende redenen waarom het in de UK wel goed gaat i.t.t. veel andere Europese landen.
pi_202301321
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat doe je voor werk?

En januari... Ik vrees dat het risicoplebs een stuk later pas aan de beurt is ;(
Anesthesiemedewerker. De vorige golven werden we ingezet in de IC plegen bij te staan, omdat we ook het een en ander over medicatie en beademen weten. En hoewel ik daardoor nog veel meer respect voor ze heb gekregen, heb ik ook nog meer de bevestiging gekregen dat ik het goede vak gekozen heb. Verpleegkundige zijn is niks voor mij
pi_202301323
quote:
Klopt. En daarom liggen de ziekenhuizen weer vol. Wederom een grote hoeveelheid 60+. En waar waren nu de antistoffen van flink afgenomen? Bij 60+. Waar hielpen die prikjes nu voor om alles binnen 2 weken op peil te brengen? Bij 60+

Maar het moet zorgvuldig. Daarom wachten we eerst tot alle ziekenhuizen uitpuilen en daarna gaan we pas iets doen om dat te voorkomen..
1947-2016
pi_202301329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe dan? Geldt voor deze mensen de wetten van de thermodynamica niet?
Tja, dat roepen 911-ontkenners ook over de instorting van de Twin Towers...

Dat is te simpel gesteld.
Het is niet zo dat het lichaam altijd dezelfde hoeveelheid calorieën nodig heeft. Was dat maar zo, dan was afvallen inderdaad een kwestie van minder calorieën innemen.
pi_202301338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vind je? Hoor vrij weinig in de media of kamer over dit onderwerp.
Ja misschien heb je wel gelijk ook, ik denk dat de kritiek die ik zie veelal van hier komt indd.
In Southern Sun
pi_202301346
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beide zijn gelinkt aan elkaar.
De besmettingen geven een indicatie van wat er de weken erna in de ziekenhuizen te verwachten is.
Dus puur sturen op ziekenhuisopname is niet verstandig, maar puur alleen op besmettingscijfers niet nodig, anders hadden we bij 12000 besmettingen al in een stevige lockdown gezeten, ipv de milde lockdown bij 23.000 besmettingen...
Het gaat om het gedraai en de onmogelijke redeneringen die worden opgehangen puur en alleen omdat het op dat moment politiek goed uitkomt.

Met de waarheid heeft het niets meer te maken. En dat is een affront voor het parlement en via het parlement voor het volk.
zie email 27 oktober
pi_202301349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Boostershot?
Is dat een wedervraag of een antwoord?
pi_202301356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Simmertje het volgende:

Wel interessant artikel met de verschillende redenen waarom het in de UK wel goed gaat i.t.t. veel andere Europese landen.
Wat gaat er dan precies goed?
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:17:29 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202301381
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt. En daarom liggen de ziekenhuizen weer vol. Wederom een grote hoeveelheid 60+. En waar waren nu de antistoffen van flink afgenomen? Bij 60+. Waar hielpen die prikjes nu voor om alles binnen 2 weken op peil te brengen? Bij 60+

Maar het moet zorgvuldig. Daarom wachten we eerst tot alle ziekenhuizen uitpuilen en daarna gaan we pas iets doen om dat te voorkomen..
dat ze wat laat zijn geloof ik wel maar vergeet niet dat het ongevaccineerden zijn die voor het grootste probleem zorgen
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:17:35 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301383
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Anesthesiemedewerker. De vorige golven werden we ingezet in de IC plegen bij te staan, omdat we ook het een en ander over medicatie en beademen weten. En hoewel ik daardoor nog veel meer respect voor ze heb gekregen, heb ik ook nog meer de bevestiging gekregen dat ik het goede vak gekozen heb. Verpleegkundige zijn is niks voor mij
Ah

Ja kan me voorstellen. Sterkte met de hulp op je tijdelijke afdeling nu dan!

Ik trok vooral de geluiden rond alles met longen niet, kan veel hebben maar daar werd ik altijd onpasselijk van :P
pi_202301385
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat gaat er dan precies goed?
Dat staat er toch. Kunnen de teugels laten vieren doordat ze van de zomer al snel meer vrijheden hebben gegeven. Zij hebben meer immuniteit. Dus per 100.000 mensen zullen er minder mensen in het zkhs terecht komen nu. Daarbij hebben ze meer zkhs capaciteit per 100.000 mensen en zijn ze al een tijdje bezig met de boosters. Kortom, die gasten zijn er bijna vanaf.

Althans: Dat suggereren ze in dit artikel.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:19:04 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat ze wat laat zijn geloof ik wel maar vergeet niet dat het ongevaccineerden zijn die voor het grootste probleem zorgen
Oh ik dacht dat dat het virus was
pi_202301421
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook in het VK heeft het merendeel Pfizer hoor.
pi_202301424
Oftewel, we hadden de festivals van de zomer gewoon door moeten laten gaan. Eigenlijk jammer dat we in juli zo panisch reageerde op die kleine golf toen het testen van toegang van start ging (het dansen met Janssen fiasco). Achteraf had je misschien op deze manier meer immuniteit kunnen opbouwen onder de jongeren terwijl de ouderen onder ons nog genoeg antistoffen hadden van de vaccins. Dan hadden we na de zomer meteen kunnen beginnen met boostershots voor 65+.

Dat is volgens mij de conclusie ook van het artikel waarom de UK relatief weinig last heeft nu.
pi_202301427
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah

Ja kan me voorstellen. Sterkte met de hulp op je tijdelijke afdeling nu dan!

Ik trok vooral de geluiden rond alles met longen niet, kan veel hebben maar daar werd ik altijd onpasselijk van :P

Het uitzuigen van de longen geeft inderdaad bijzondere geluiden. Ik kan nu in ieder geval nooit meer normaal een cappuccino zetten ;( :P
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:21:52 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202301429
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat dat het virus was
dat stelt niks voor :)
pi_202301433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoeveel kans heeft een ongevaccineerde 50-'er om na een besmetting in de zorg te komen dan een gevaccineerde 60+'er waarvan de antistoffen zijn uitgewerkt?
1947-2016
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:22:00 #181
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Simmertje het volgende:

Het is wel een beetje een 'kijk ons het eens even goed doen' artikel. Vooral de punten die ze aanhalen, dat ze het nu zo goed doen omdat ze de alpha en delta variant al veel eerder hadden dan het Europese vasteland is een nogal non-argument. Als er weer een nieuwe dominante variant komt zijn ze ook gewoon weer net zo hard aan de beurt en niet de 'zorgeloze winter'.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202301440
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat roepen 911-ontkenners ook over de instorting van de Twin Towers...

Dat is te simpel gesteld.
Het is niet zo dat het lichaam altijd dezelfde hoeveelheid calorieën nodig heeft. Was dat maar zo, dan was afvallen inderdaad een kwestie van minder calorieën innemen.
Volgens mij zit het het probleem meer in hormonen als ghrelin and leptin en minder in het niet genoeg verbranden.
pi_202301484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoeveel kans heeft een ongevaccineerde 50-'er om na een besmetting in de zorg te komen dan een gevaccineerde 60+'er waarvan de antistoffen zijn uitgewerkt?
Zucht. Die 60 plusser wil wel maar kan nog geen booster krijgen. Die 50- er is bij velen pure onwil.

Er zijn zat dingen die we nog kunnen doen en die wellicht meer impact hebben dan het vaccineren van mensen <30 jaar. Maar dat wil niet zeggen dat die <30 jaar niet gewoon hun steentje kunnen bijdragen door zich wel te laten vaccineren. Dan komen er ineens zogenaamde intelligente verhalen over ik weet niet wat de bijwerkingen zijn op de lange termijn en vervolgens zitten ze aan het lachgas, drugs en drank het hele weekend. Het is bij velen gewoon opstandig gedrag tegen de overheid. Niks meer en niks minder.

Edit: Dus niet bij allemaal.
pi_202301494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Het is wel een beetje een 'kijk ons het eens even goed doen' artikel. Vooral de punten die ze aanhalen, dat ze het nu zo goed doen omdat ze de alpha en delta variant al veel eerder hadden dan het Europese vasteland is een nogal non-argument. Als er weer een nieuwe dominante variant komt zijn ze ook gewoon weer net zo hard aan de beurt en niet de 'zorgeloze winter'.
Eens, blijven chauvinistische Britten. Hadden wij ook niet zo'n moment tijdens de pandemie dat heel de wereld keek naar Nederland waarom wij het zo goed deden. :')
pi_202301498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Waarom is dat geen argument? Het is toch gewoon waar? Dan vind ik het vooruitlopen op niet-bestaande varianten eerder een non-argument.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:27:10 #186
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202301508
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:19 schreef Wantie het volgende:
Maar evengoed is wel volledig te begrijpen waarom we ongevaccineerden die negatief testen wel de toegang moeten ontzeggen met een 2G systeem? Daarvan heeft Hugo ook gezegd dat het is om de ongevaccineerden te beschermen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:27:32 #187
342627 tja77
pi_202301514
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is niet zo dat het lichaam door blijft gaan met 2000 kcal te onttrekken als je maar 1000 binnenkrijgt.
Dat is de valkuil bij afvallen door drastisch te snijden op inname: op het moment dat je je eetpatroon normaliseert heeft je lichaam veel minder calorieën nodig en is het meer gemotiveerd om reserves aan te leggen. Veel mensen worden na een dieet zwaarder dan dat ze ervoor waren.
Dan is het gewoon nog steeds zo dat wanneer je minder kcal eet, dan dat je verbruikt, je afvalt.
Vergelijk het met een motor, die heeft ook brandstof nodig. Jouw (en ieder ander lichaam) ook om te functioneren.
pi_202301516
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Waarom is dat geen argument? Het is toch gewoon waar? Dan vind ik het vooruitlopen op niet-bestaande varianten eerder een non-argument.
Ben ik het een keer met je eens. Daarbij geven ze een mogelijke reden waarom het zo goed bij ze gaat. Zeker weten doen ze het niet. En ja, er kan zeker weer een nieuwe variant ontstaan die alles weer opnieuw laat beginnen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:27:41 #189
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202301519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:21 schreef Simmertje het volgende:
Oftewel, we hadden de festivals van de zomer gewoon door moeten laten gaan. Eigenlijk jammer dat we in juli zo panisch reageerde op die kleine golf toen het testen van toegang van start ging (het dansen met Janssen fiasco). Achteraf had je misschien op deze manier meer immuniteit kunnen opbouwen onder de jongeren terwijl de ouderen onder ons nog genoeg antistoffen hadden van de vaccins. Dan hadden we na de zomer meteen kunnen beginnen met boostershots voor 65+.

Dat is volgens mij de conclusie ook van het artikel waarom de UK relatief weinig last heeft nu.
Alleen als ze zich aan het oorspronkelijke tijdpad hadden gehouden. Daar zat de grootste fout. Er was een prima planning voor het loslaten van maatregelen, afgestemd op de snelheid van de vaccinatiecampagne. En vervolgens is het loslaten een paar weken naar voren gehaald en zijn vaccinaties naar achteren geschoven door gewijzigd prikbeleid. Tijdens de "discopiek" waren er nog genoeg 50-plussers die op hun 2e prik aan het wachten waren. Dat had gewoon ook een fiasco opgeleverd als niet was ingegrepen.
Never explain, never apologize.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:28:30 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202301527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eens, blijven chauvinistische Britten. Hadden wij ook niet zo'n moment tijdens de pandemie dat heel de wereld keek naar Nederland waarom wij het zo goed deden. :')
welke dag was dat?
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 09:29:03 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202301532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
pi_202301539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
welke dag was dat?
Toen bergamo overliep en wij hier nog geen besmetting hadden. RIVM had alles onder controle zo vlak voor carnaval. Toppers
pi_202301546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ben ik het een keer met je eens. Daarbij geven ze een mogelijke reden waarom het zo goed bij ze gaat. Zeker weten doen ze het niet. En ja, er kan zeker weer een nieuwe variant ontstaan die alles weer opnieuw laat beginnen.
Die kans is bijzonder klein. Delta is de meest besmettelijke variant en die eet gewoon elke andere op. Er is volgens mij nog een subvariant die iets besmettelijker lijkt te zijn maar veel minder ziekmakend. Die krijgt volgens mij ook nauwelijks voet aan de grond, ook omdat er al zoveel mensen in de UK met bepaalde mate van immuniteit rondlopen.
pi_202301571
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
welke dag was dat?
Helemaal aan het begin. Onze prachtige intelligente lockdown, terwijl andere landen keiharde lockdowns hadden.

https://www.bloomberg.com(...)h-followed-the-rules

Toen het volk nog wel soort van solidair was.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:32:19 #195
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301581
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja ok zit ook wel een punt in, komt misschien door dat dikke chauvinistische Britse sausje dat zo'n beetje over elke zin wordt gegoten dat het zo irritant wegleest.
_____
pi_202301600
Tot wanneer gaan ze nou de cijfers eigenlijk 'monitoren' tot ze tot de conclusie komen dat 'we niet goed genoeg ons best doen'? Vrijdag? Zondag?
pi_202301603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Helemaal aan het begin. Onze prachtige intelligente lockdown, terwijl andere landen keiharde lockdowns hadden.

Ik vond dat uitstekend beleid destijds. En nog wel eigenlijk. Ondanks alle kritiek vind ik het beleid gevoerd in Nederland in 2020 een van de betere.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 09:33:51 #198
Dick Laurent Is Dead
pi_202301607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Wow, 5 juni 2020

And look at us now :'(
pi_202301616
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:29 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Die kans is bijzonder klein. Delta is de meest besmettelijke variant en die eet gewoon elke andere op. Er is volgens mij nog een subvariant die iets besmettelijker lijkt te zijn maar veel minder ziekmakend. Die krijgt volgens mij ook nauwelijks voet aan de grond, ook omdat er al zoveel mensen in de UK met bepaalde mate van immuniteit rondlopen.
Op zich is dat gunstig. Bij 100% vaccinatie is de ziekmakendheid van Delta bij bijna iedereen van het niveau 'vervelend'. En alleen een extreem klein aandeel loopt dan nog gevaar, ik hoor om me heen steeds meer verhalen van mensen die een beetje snotterig of verkouden waren, en er normaal niet eens over na dachten, maar met een zelftest tot hun verbazing ineens positief testten.

Dus ik denk ook wel dat we een hoop besmettingen missen maar dat de impact van die besmettingen echt miniem is geworden. Het grootste probleem wat we nu dus nog hebben is het wegwerken van het reservoir van mensen die nog niet immuun zijn en het leeg krijgen van de ziekenhuizen.

Dat is deze winter nog aan de orde maar dat is dus geen terugkerend probleem. De kans dat er een horror-variant opduikt die ziekmakender is dan Delta is heel klein.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202301617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Tot wanneer gaan ze nou de cijfers eigenlijk 'monitoren' tot ze tot de conclusie komen dat 'we niet goed genoeg ons best doen'? Vrijdag? Zondag?
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze hopen dat we snel het UK moment naderen. Dus het omslagpunt.
Anders kan ik dit beleid niet verklaren.

Hoop maar dat Jaapie en zijn bende het dit keer goed hebben dan.
pi_202301623
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ja ok zit ook wel een punt in, komt misschien door dat dikke chauvinistische Britse sausje dat zo'n beetje over elke zin wordt gegoten dat het zo irritant wegleest.
Ja klopt, en dan is de BBC niet eens de ergste daar in :P. Maar ook daar is soms stevige kritiek te vinden, toen van de zomer de cijfers in de UK hoger waren dan in de EU was de tendens andersom.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:35:58 #202
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301631
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:29 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Is dat niet die variant die in Zuid-Amerika dominant aan het worden is, de Lambda? Of is die inmiddels al weer verdwenen
_____
pi_202301635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:34 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze hopen dat we snel het UK moment naderen. Dus het omslagpunt.

Niets wijst daar op.. we hebben echt al weken aanhoudende groei..
pi_202301639
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:33 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik vond dat uitstekend beleid destijds. En nog wel eigenlijk. Ondanks alle kritiek vind ik het beleid gevoerd in Nederland in 2020 een van de betere.
Was het ook, alleen nu niet meer mogelijk. Als ik alleen al naar mijn eigen gedrag kijk is het heel anders dan toen. Netjes de 1,5 meter aanhouden, elke keer handen wassen bij thuiskomst en bijna volledig thuiswerken. Allemaal zaken die er momenteel gewoon niet meer in te rammen zijn.
pi_202301643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Op zich is dat gunstig. Bij 100% vaccinatie is de ziekmakendheid van Delta bij bijna iedereen van het niveau 'vervelend'. En alleen een extreem klein aandeel loopt dan nog gevaar, ik hoor om me heen steeds meer verhalen van mensen die een beetje snotterig of verkouden waren, en er normaal niet eens over na dachten, maar met een zelftest tot hun verbazing ineens positief testten.

Dus ik denk ook wel dat we een hoop besmettingen missen maar dat de impact van die besmettingen echt miniem is geworden. Het grootste probleem wat we nu dus nog hebben is het wegwerken van het reservoir van mensen die nog niet immuun zijn en het leeg krijgen van de ziekenhuizen.

Dat is deze winter nog aan de orde maar dat is dus geen terugkerend probleem. De kans dat er een horror-variant opduikt die ziekmakender is dan Delta is heel klein.
Ik kijk er min of meer hetzelfde naar ja. De vaccins zijn echt de oplossing, maar het duurt wel langer dan we zouden willen.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:36:46 #206
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301647
quote:
'we tillen het even over het weekend heen'
_____
pi_202301651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Is dat niet die variant die in Zuid-Amerika dominant aan het worden is, de Lambda? Of is die inmiddels al weer verdwenen
Haha ik las Lambada. Moet je nagaan hoe groot mijn verlangen is in om weer eens lekker los te gaan. Ik zou zelfs een lambada overwegen :).
pi_202301661
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]
'we tillen het even over het weekend heen'
Zondag Catshuis, dinsdag persco?
pi_202301662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Eens hoor. Ik heb er ook weinig vertrouwen in. Aan de andere kant gaat het zo enorm hard nu. Die 20K per dag is denk ik maar een fractie van wat er echt dagelijks besmet raakt.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:38:28 #210
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202301667
De intelligente lockdown aan het begin was gezien de kennis van toen gewoon echt prima. Het werd toen allemaal nog duidelijk gecommuniceerd.

Pas rond juli/augustus vorig jaar werden er echt fouten gemaakt.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202301668
quote:

[..]
Maar welk aandeel van die groei is onder gevaccineerden of herbesmettingen en welk aandeel onder de mensen die nog niet besmet zijn?

Dat is belangrijk om bij te houden. Als 100% van de nieuwe aanwas elke keer onder immune mensen plaatsvindt, is dat in principe het eindpunt. Dan kun je alleen nog maar gaan sturen op besmettingen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202301675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:38 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Eens hoor. Ik heb er ook weinig vertrouwen in. Aan de andere kant gaat het zo enorm hard nu. Die 20K per dag is denk ik maar een fractie van wat er echt dagelijks besmet raakt.
Naast besmettingen is het met name de opname druk die alsmaar hoger wordt. En met het vertragende effect daarvan zou je met NU een lockdown wellicht tegen Kerst een keer effect zien..
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:39:38 #213
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202301679
quote:

[..]
Het kan onmogelijk blijven groeien.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 09:40:05 #214
Dick Laurent Is Dead
pi_202301682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Haha ik las Lambada. Moet je nagaan hoe groot mijn verlangen is in om weer eens lekker los te gaan. Ik zou zelfs een lambada overwegen :).
Same here :D

pi_202301684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Toen werd er nog lacherig gedaan over een mogelijke 2e golf.
pi_202301685
Ik zat laatst even die persconferentie van Bruins te bekijken op 15 maart 2020 toen werd om 4 uur aangekondigd dat de horeca om 6 uur dicht moest, toen kon dat dus wel. Nu wordt er volgende week een lockdown aangekondigd die dat weekend erop ingaat. Dan zit je 2 weken verder.
pi_202301686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ik doel op "AY.4.2". https://www.newsweek.com/(...)wer-symptoms-1650731
pi_202301690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het kan onmogelijk blijven groeien.
In de ziekenhuizen wel.
pi_202301694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De intelligente lockdown aan het begin was gezien de kennis van toen gewoon echt prima. Het werd toen allemaal nog duidelijk gecommuniceerd.

Ja fouten zijn er ook gemaakt. Maar ik vind het echt te makkeljik om alleen naar de beleidsbepalers te wijzen. Wij hebben ook een hele hoop onruststokers onder ons. Zowel in de politiek als onder het volk. Als iedereen zich had laten vaccineren waren we er nu zo goed als vanaf geweest. Zo simpel is het.
pi_202301701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In de ziekenhuizen wel.
Huh? Hoe dan?
pi_202301703
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:40 schreef Remco het volgende:
Ik zat laatst even die persconferentie van Bruins te bekijken op 15 maart 2020 toen werd om 4 uur aangekondigd dat de horeca om 6 uur dicht moest, toen kon dat dus wel. Nu wordt er volgende week een lockdown aangekondigd die dat weekend erop ingaat. Dan zit je 2 weken verder.
Volgens mij was dat toen zelfs om 17u / 17.30u > "18u alle horeca dicht"

Toen ben ik nog snel naar de snackbar gegaan om eten te halen, iedereen in de paniekstand :')
pi_202301717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In de ziekenhuizen wel.
Tuurlijk blijft het in de ziekenhuizen nog even groeien. Het zal eerst in de besmettingen moeten terugkomen. Alleen weet ik niet of dat nu goed meetbaar is.

Voor mijn gevoel kan het zomaar over zijn half januari door de immuniteit (en medicijnen), maar het kan ook een hele zwarte winter worden.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:43:02 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202301719
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toen ben ik nog snel naar de snackbar gegaan om eten te halen, iedereen in de paniekstand :')
Klap in veler gezichten, toen al.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 09:43:41 #224
Dick Laurent Is Dead
pi_202301727
quote:

[..]

En never forget, de lange rijen voor de coffeeshops! :D

pi_202301730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Klap in veler gezichten, toen al.
Zijn er nog mensen die geen klappen in het gezicht hebben gehad :P?
pi_202301733
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit soort plaatjes zie je later in de middelbare school geschiedenis boeken :D
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:47:11 #227
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301752
quote:

[..]

Vond dat toen allemaal wel bijzonder fascinerend :@
_____
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:48:09 #228
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301763
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toen was er nog geen 1,5 meter en kapjes
_____
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:49:05 #229
65846 Bocaj
47th President.
pi_202301772
Horeca Horeca, Op nieuwsuur ging men de straat op en men vroeg aan een man op de markt of alles nog een beetje betaalbaar is... (Onderwerp "Hoe staat de economie ervoor in deze Corona tijd?")

Nou zei hij, je moet niet naar de kroeg gaan want daar ben je handen vol met geld kwijt! :D :D :Y

Een terrasje pakken en normaal wat gaan bestellen is een luxe!
pi_202301773
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:47 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Zeker, alsof we in een film beland waren. Vandaar dat het toen ook zo stil op straat werd..
pi_202301776
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:47 schreef LTVDK het volgende:

[..]
"Hier wordt geschiedenis geschreven" was een veel gehoorde zin :+.
pi_202301785
Ligt het nu aan mij of is de eerste kamer vooral negatief over de verlenging van de tijdelijke wet maatregelen momenteel? Heeft iemand het aan staan?
pi_202301790
ik geef eigenlijk niks om de horeca, maakt niet uit of ze open of dicht zijn, ben toch niet de enige in NL?
pi_202301795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:49 schreef Bocaj het volgende:
Horeca Horeca, Op nieuwsuur ging men de straat op en men vroeg aan een man op de markt of alles nog een beetje betaalbaar is... (Onderwerp "Hoe staat de economie ervoor in deze Corona tijd?")

Nou zei hij, je moet niet naar de kroeg gaan want daar ben je handen vol met geld kwijt! :D :D :Y

Een terrasje pakken en normaal wat gaan bestellen is een luxe!
Ik ben al wat op leeftijd maar terasjes zijn altijd een luxe geweest zover ik het mij kan herinneren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:51:55 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202301800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:50 schreef THEFXR het volgende:
ik geef eigenlijk niks om de horeca, maakt niet uit of ze open of dicht zijn, ben toch niet de enige in NL?
Nee zullen er vast meer zijn, maar denk dat het gros wel blij wordt van uit eten gaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202301805
quote:

voor vier personen?
pi_202301807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
Ligt het nu aan mij of is de eerste kamer vooral negatief over de verlenging van de tijdelijke wet maatregelen momenteel? Heeft iemand het aan staan?
Daar gaan we weer. Overleggen, vergaderen totdat we een ons wegen.

Ik zeg niet dat ik voor die maatregelen ben, maar dit is allemaal zo kostbare tijd.
pi_202301809
quote:
Ik vind de prijs dusdanig exorbitant hoog dat ik zelden kom en kwam in horeca als ik het zelf moet betalen. Zo ben ik ook opgevoed.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202301813
quote:
Ik geef om het Nederland dat we hebben, het land voor de pandemie vond ik in de meeste gevallen een mooi land. Horeca, evenementen en dergelijken zijn daar een groot onderdeel van.

Tijdelijk sluiten met een goede reden zou uiteraard acceptabel zijn, maar dat moet wat mij betreft wel terugkomen.
pi_202301814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nee zullen er vast meer zijn, maar denk dat het gros wel blij wordt van uit eten gaan.
Tot ze de rekening krijgen
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:54:44 #241
65846 Bocaj
47th President.
pi_202301821
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ben al wat op leeftijd maar terasjes zijn altijd een luxe geweest zover ik het mij kan herinneren.
Het was altijd duurder dan thuis... maar vooral met de euro invoering ging het hard... 1 gulden was meteen 1 euro geworden...
pi_202301836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:54 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het was altijd duurder dan thuis... maar vooral met de euro invoering ging het hard... 1 gulden was meteen 1 euro geworden...
Ja die goede oude tijd waarin de cb niet begreep dat we niet de supermarkt prijzen bedoelde maar inderdaad de horeca bedoelde toen men zei: een gulden is een euro geworden.

Er zijn heel veel landen waar juist in de horeca het goedkoper is dan thuis.
pi_202301837
Lol, D66 eerste kamer: Er is geen dwang of drang, je kunt ook gewoon thuisblijven als je niet gevaccineerd bent.

D66: "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen". Tenzij je ongevaccineerd bent, dan krijg je de tyfus maar :D
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:56:54 #244
65846 Bocaj
47th President.
pi_202301841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Yep, en zo moet je het ook zien... het is een (weekend) uitje. (Dagelijkse normaliteit is het voor velen niet lijkt mij.)
pi_202301888
quote:
het ligt vooral niet aan de delta variant met R=7 in de herfst/winter!
pi_202301890
Zie trouwens dat de vaccinatiegraad bij 18+ op 88,4% zit. Waren nogal wat mensen die claimden dat we de 90% niet gingen halen, maar die 90% komt wel steeds dichter bij. Voor wat het waard is. ;)
pi_202301893
quote:
Delta Plus?

Die is even of zelfs minder ziekmakend dan Delta, dus de vaccins hebben daar voldoende vat op.
pi_202301902
Gaat weer lekker met de organisaties die het alvast niet meer aandurven en zelf maar hun plannen afblazen.

Lichtshow? Gaat niet door.

IJsbanen? Gaat niet door.

De centrale vuurwerkshow van de gemeente? Gaat niet door. Etc, etc.
pi_202301913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Zie trouwens dat de vaccinatiegraad bij 18+ op 88,4% zit. Waren nogal wat mensen die claimden dat we de 90% niet gingen halen, maar die 90% komt wel steeds dichter bij. Voor wat het waard is. ;)
Dat is goed nieuws. Ik ben wel heel benieuwd hoe we richting die 98% gaan alleen. Die lijkt ook een eigen leven te zijn gaan leiden ondertussen.
pi_202301924
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Gaat weer lekker met de organisaties die het alvast niet meer aandurven en zelf maar hun plannen afblazen.

Lichtshow? Gaat niet door.

IJsbanen? Gaat niet door.

De centrale vuurwerkshow van de gemeente? Gaat niet door. Etc, etc.
Ik ben ook bang voor een enorme economische nasleep zelfs als de maatregelen er in de loop van volgend jaar weer af zouden gaan.

Omdat het risico te groot is dat er in het najaar of in de zomer weer wél maatregelen komen gaan veel horeca-ondernemers en festivals het niet meer aandurven om de deuren open te gooien, en een hoop uitbaters en organisaties zullen er dus mee stoppen. Omdat ze geen zekerheid kunnen krijgen over de toekomst.
pi_202301933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:02 schreef Stoney3K het volgende:
Die is even of zelfs minder ziekmakend dan Delta, dus de vaccins hebben daar voldoende vat op.
Waar heb je gelezen dat die misschien zelfs minder ziekmakend is? Volgens mij is er weinig bekend over de virulentie, anders dan dat er geen bewijs is dat deze gevaarlijker zou zijn.
pi_202301937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik ben ook bang voor een enorme economische nasleep zelfs als de maatregelen er in de loop van volgend jaar weer af zouden gaan.

Omdat het risico te groot is dat er in het najaar of in de zomer weer wél maatregelen komen gaan veel horeca-ondernemers en festivals het niet meer aandurven om de deuren open te gooien, en een hoop uitbaters en organisaties zullen er dus mee stoppen. Omdat ze geen zekerheid kunnen krijgen over de toekomst.
Ik denk dat verzekeraars daar een hele grote rol in spelen. Op het moment dat verzekeraars die situatie 'gewoon' verzekeren zullen veel evenementen en festivals e.d. prima doorgaan. Als verzekeraars het niet meer willen verzekeren of woekerprijzen rekenen zullen er veel verdwijnen ben ik bang.
pi_202301946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:56 schreef chratnox het volgende:
Lol, D66 eerste kamer: Er is geen dwang of drang, je kunt ook gewoon thuisblijven als je niet gevaccineerd bent.

D66: "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen". Tenzij je ongevaccineerd bent, dan krijg je de tyfus maar :D
Ik snap dat gelieg nooit. Wees gewoon eerlijk. Natuurlijk is dit dwang/drang. Leg uit waarom het gerechtvaardigd is ipv dat gedraai.
zie email 27 oktober
pi_202301948
Wel godverd*mme!

Ga even de groep niet kwetsbaren opzadelen met 3 wekelijks testen tegen 35 EUR per keer. Maar verder vrije keus en vrije toegang tot onderwijs.

twitter
pi_202301958
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waar heb je gelezen dat die misschien zelfs minder ziekmakend is? Volgens mij is er weinig bekend over de virulentie, anders dan dat er geen bewijs is dat deze gevaarlijker zou zijn.
Dit artikel: https://www.newsweek.com/(...)wer-symptoms-1650731
pi_202301959
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap dat gelieg nooit. Wees gewoon eerlijk. Natuurlijk is dit dwang/drang. Leg uit waarom het gerechtvaardigd is ipv dat gedraai.
Dat politici leugenaar zijn is niets nieuws maar dat de Raad van State dit soort leugens niet benoemd is nog schokkender. Ook daar nemen ze klakkeloos over wat het ministerie roept.

Het is geen dwang want er komen geen militairen de spuit in je duwen. Dat is een beetje het niveau nu.
pi_202301962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat verzekeraars daar een hele grote rol in spelen. Op het moment dat verzekeraars die situatie 'gewoon' verzekeren zullen veel evenementen en festivals e.d. prima doorgaan. Als verzekeraars het niet meer willen verzekeren of woekerprijzen rekenen zullen er veel verdwijnen ben ik bang.
Voor festivals en concerten misschien wel, die kunnen nog rekenen op iets van een annuleringsverzekering. Maar kroegen en discotheken vissen dan sowieso achter het net.
pi_202301972
en de juridische hordes worden ook alvast weggehaald

pi_202301974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vind de prijs dusdanig exorbitant hoog dat ik zelden kom en kwam in horeca als ik het zelf moet betalen. Zo ben ik ook opgevoed.
als je nu chinees gaat halen, ben je ook al een klap geld kwijt.
pi_202301976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef zoost het volgende:
Wel godverd*mme!

Ga even de groep niet kwetsbaren opzadelen met 3 wekelijks testen tegen 35 EUR per keer. Maar verder vrije keus en vrije toegang tot onderwijs.

[ twitter ]
Deze is allang aangekondigd. En hoezo 3 keer testen à 35 euro? :')
pi_202301986
Schandalig natuurlijk, maar ja. QR-code uitbreiden is iets dat ze kunnen doen dus doen ze het. Hugo's magnum opus.
pi_202301990
quote:
Ik lees het eerder een statistische schommeling dan dat het werkelijk minder symptomen veroorzaakt.
pi_202302000
Overigens uit het OMT-advies:
quote:
Er is echter één onderdeel van de samenleving waarbij het OMT nieuwe beperkende maatregelen wil vermijden en dat is het primair en voortgezet onderwijs. Dat vindt haar oorsprong in het toenemend wetenschappelijk bewijs voor schade aan de ontwikkeling van kinderen als zij sociale schoolcontacten en onderwijs ontberen.
pi_202302010
quote:
Dat kinderen minder last hebben van Corona is waar. Maar alleen gemiddeld. Kinderen kunnen zwaar ziek worden en 11 procent heeft last van long Covid, het lang aanhouden van klachten. Dat blijkt uit een studie van de medische universiteit van Graz in Oostenrijk onder 1- tot 14-jarigen.

Hoe ouder kinderen zijn, hoe groter de kans op complicaties. Een kwart heeft hoge koorts, 28 procent moet erg hoesten.

Ongeveer 60 procent van de kinderen heeft symptomen na een besmetting, maar veel infecties bij kinderen blijven onontdekt. Uit een tweede Oostenrijks onderzoek (Lead) blijkt dat tien procent van de kinderen op een middelbare school positief had getest. Maar nog eens tien procent bleek antistoffen te hebben en had het virus dus al onder de leden gehad.

De twee onderzoeken wijzen kinderen aan als grote bron van besmetting. Ze vertonen vaak geen symptomen en houden zich slecht aan regels. Meer dan de helft van de besmettingen wordt nooit ontdekt. Zo kan een kind een heel gezin besmetten of meerdere reizigers in het openbaar vervoer. Daarom pleiten de onderzoekers ook voor inentingen onder kinderen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AR1GgP?ocid=msedgntp

Jaaaaaaaaa Long covid is back on the menu, nu ook bij jonge kinderen bij u in de buurt!
pi_202302016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef zoost het volgende:
Wel godverd*mme!

[ twitter ]
Gelukkig is het vaccin gewoon gratis
pi_202302020
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik lees het eerder een statistische schommeling dan dat het werkelijk minder symptomen veroorzaakt.
Zou kunnen. Maar de algemene boodschap is in deze dat er weinig reden is om deze subvariant veel aandacht te geven.
pi_202302029
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:10 schreef Bliksem92 het volgende:
Schandalig natuurlijk, maar ja. QR-code uitbreiden is iets dat ze kunnen doen dus doen ze het. Hugo's magnum opus.
weg met die QR-code, heeft niemand om gevraagd.
pi_202302036
quote:
Uit eten gaan doe ik graag, maar met de natte horeca heb ik ook niets.
pi_202302053
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:13 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar de algemene boodschap is in deze dat er weinig reden is om deze subvariant veel aandacht te geven.
Misschien wel, misschien niet. Maar zelfs met 10% besmettelijker kan het alsnog aardige problemen geven. Als je nu op een R van 1,2 zit, zit je dan op een R van 1,32. En moet je nóg harder gaan drukken.
pi_202302063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Uit eten gaan doe ik graag, maar met de natte horeca heb ik ook niets.
thuisbezorgd is het niet echt. :{
pi_202302072
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Misschien wel, misschien niet. Maar zelfs met 10% besmettelijker kan het alsnog aardige problemen geven. Als je nu op een R van 1,2 zit, zit je dan op een R van 1,32. En moet je nóg harder gaan drukken.
Of juist niet, als die kans op symptomen significant lager is.
pi_202302078
wordt eens tijd dat Rutte en de Jonge opstappen en er nieuwe koppen komen, dat is goed voor het draagvlak.
pi_202302087
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Dat snap ik, want die werken ook hard
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 10:17:15 #274
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202302090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Hier gewoon voor onder een tientje genoeg voer om 2 dagen van te kunnen eten
_____
pi_202302109
Het OMT klinkt bij monde van Jan Kluytmans eens verstandig

twitter
pi_202302115
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:15 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Of juist niet, als die kans op symptomen significant lager is.
Nee, want 10% besmettelijker = 10% besmettelijker, met of zonder symptomen. Als de kans op symptomen significant lager is en dientengevolge de besmettelijkheid van mensen af zou nemen, zou je per saldo niet uitkomen op 10% besmettelijker, en hadden we nooit van deze variant gehoord.
pi_202302124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat snap ik, want die werken ook hard
Ik eet regelmatig Chinees maar het helpt niet, er komen er steeds meer.
pi_202302126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef zoost het volgende:

[ twitter ]
Nogal makkelijk om te zeggen "laat het virus gaan.." dat zal de ziekenhuizen een pak van 't hart zijn :')
pi_202302133
quote:
Het effect op de economie wordt zwaar overschat.
pi_202302141
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik eet regelmatig Chinees maar het helpt niet, er komen er steeds meer.
1x halen en dan er 3x van eten?
pi_202302146
quote:

[ twitter ]
Slechte samenvatting. Dat is helemaal niet wat hij zegt. :Z
pi_202302150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, want 10% besmettelijker = 10% besmettelijker, met of zonder symptomen. Als de kans op symptomen significant lager is en dientengevolge de besmettelijkheid van mensen af zou nemen, zou je per saldo niet uitkomen op 10% besmettelijker, en hadden we nooit van deze variant gehoord.
Je leest verkeerd, ik reageer op je stelling dat er dan nóg harder moet worden gedrukt om de R omlaag te laten gaan. Als reactie zeg ik, of je gaat juist minder drukken.
pi_202302152
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:19 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het effect op de economie wordt zwaar overschat.
er zijn ook wel teveel koppels die een tent beginnen en het eindigt met 3 ton schuld in de schuldsanering.
pi_202302157
quote:

[ twitter ]
Gisteren al besproken.
pi_202302161
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Abdus18 op 23-11-2021 10:24:28 ]
pi_202302163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Slechte samenvatting. Dat is helemaal niet wat hij zegt. :Z
ThierryPicking van het hele verhaal.
pi_202302164
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:40 schreef Blik het volgende:

[..]
Er kan niets met anderhalve meter wat ondernemers geen geld kost.
In Southern Sun
pi_202302168
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:34 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ondanks dat ze hebben bewezen steeds veels te laat te reageren, kan je 23k niet meer veels te laat reageren noemen, dat is gewoon niet reageren.

De mogelijke maatregelen, die ik in de media las waren ook niet echt wat je zou verwachten, de horeca is wel weer de lul. Maar ook weer geen killer lockdown. Natuurlijk is dat niet confirmed, maar speculatie mogelijk via bronnen.

RIVM modellen geven ook halverwege december een grote daling weer.

Zou ook niet gek zijn dat we er half december doorgeen zijn met deze aantallen, maar denk dat code zwart wel onvermijdelijk wordt. Zelfs met de hulp van Duitsland.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202302177
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:21 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Je leest verkeerd, ik reageer op je stelling dat er dan nóg harder moet worden gedrukt om de R omlaag te laten gaan. Als reactie zeg ik, of je gaat juist minder drukken.
Het gaat over een mogelijk marginale daling qua symptomen. Die hoogstwaarschijnlijk volledig tenietgedaan wordt door het hogere aantal besmettingen.

Rekenvoorbeeld:
Oude situatie: 100 besmettingen, 10% symptomatisch (= 10 mensen)
Nieuwe situatie: 110 besmettingen, 9% symptomatisch (= 10 mensen)

In beide gevallen heb je net zoveel problemen.
pi_202302181
quote:

[ twitter ]
"Booster de ouderen (alleen die met name) en zorg voor goede zorg"

Laat dit nou net iets zijn waar we zwaar op falen momenteel. Oftewel, je kunt deze plannen nog niet uitvoeren zolang dit niet in orde is.
pi_202302186
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:22 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Zit ik hier in Limburg met Sittard/Geleen waar het net 70% is of Heerlen waar het een krappe 60% is.... ;( ;(
en 35% van Limburg heeft Covid.
pi_202302202
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:23 schreef Simmertje het volgende:

[..]
"Booster de ouderen (alleen die met name) en zorg voor goede zorg"

Laat dit nou net iets zijn waar we zwaar op falen momenteel. Oftewel, je kunt deze plannen nog niet uitvoeren zolang dit niet in orde is.
Ik heb ook grote twijfels of ze er deze keer wel van leren en volgend jaar de risicogroepen wel tijdig prikken. Ze blijven namelijk dezelfde fouten maken.
pi_202302220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]
en 35% van Limburg heeft Covid.
Oh, blijkbaar is het toch hoger, 80% en 76%...nja nog niet genoeg... :+
pi_202302231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het gaat over een mogelijk marginale daling qua symptomen. Die hoogstwaarschijnlijk volledig tenietgedaan wordt door het hogere aantal besmettingen.

Rekenvoorbeeld:
Oude situatie: 100 besmettingen, 10% symptomatisch (= 10 mensen)
Nieuwe situatie: 110 besmettingen, 9% symptomatisch (= 10 mensen)

In beide gevallen heb je net zoveel problemen.
Zo werkt het natuurlijk niet, minder symptomatisch betekent niet een boolean opname nodig ja/nee. Het heeft ook effect op ligduur bijvoorbeeld.

Maar goed, sowieso is dit allemaal gelul in de ruimte zolang we niet meer weten over die variant :).
pi_202302253
quote:

Sociaal-Liberaal was het toch?

Hypocriete pauperpartij :')
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:29:39 #296
396550 Richestorags
pi_202302255
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De rest gaat via Zoom dan natuurlijk... Het gaat erom dat je de sociale functie niet kwijtraakt maar de contactintensiteit- en frequentie wel vermindert.
pi_202302275
quote:

Ik heb echt moeite met dit soort stellingenals "er is geen dwang/drang". Nu is het als eerste een beetje een woordspelletje geworden wat onder welke definitie valt, maar het feit dat je nergens meer naar toe mag als je niet gevaccineerd bent is toch per definitie dwang/drang.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 10:31:56 #298
Dick Laurent Is Dead
pi_202302279
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Hier gewoon voor onder een tientje genoeg voer om 2 dagen van te kunnen eten aan de schijterij te zijn.
Effe gefixed voor je ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 10:33:03 #299
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202302292
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Effe gefixed voor je ;)
Nooit last van eigenlijk :+
_____
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')