abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202301210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
BREEK: beelden opgedoken van de Rutte-doctrine.

Zo ziet het er uit als het spel belangrijker is dan de knikkers, een gevaar voor het land.
Beide zijn gelinkt aan elkaar.
De besmettingen geven een indicatie van wat er de weken erna in de ziekenhuizen te verwachten is.
Dus puur sturen op ziekenhuisopname is niet verstandig, maar puur alleen op besmettingscijfers niet nodig, anders hadden we bij 12000 besmettingen al in een stevige lockdown gezeten, ipv de milde lockdown bij 23.000 besmettingen...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:00:26 #152
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202301226
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, die heb je ook.
Maar terugkomend op de video, de vrouw in kwestie heeft een kwetsbare gezondheid, waardoor het vaccin niet werkt, en bovendien overgewicht.
Het is te gemakkelijk om dan te stellen dat aan haarzelf is te verwijten dat ze op de IC is beland.
Oh dat ben ik met je eens, alhoewel je dan wel verder kunt kijken natuurlijk. Als je je ogen sluit voor je gewicht, dan zul je waarschijnlijk ook niet bewust bezig zijn met dat je een risicogeval bent, meer risico op ernstig ziek zijn, en dus ook niet per se extra voorzichtig zijn om een besmetting te voorkomen. Schuld vind ik dan een groot woord, ik denk dat ze gewoon niet zo bewust is van het risico dat ze loopt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het blijft ook de vraag in hoeverre wilskracht en discipline geen eigenschappen zijn die je in hoge mate wel of niet bezit.
Oh dat vind ik een interessant (en offtopic) vraagstuk. Ik heb geen idee of dat eigenschappen zijn die genetisch bepaald zijn. Ik ga eens wat surfen denk ik :)
pi_202301229
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:57 schreef tja77 het volgende:

[..]
Say whut?
Je weet dat wat je nu zegt onmogelijk is hè? Tenzij je mensen kent die energie ontrekken uit zon- en windenergie. Als je per dag 2.000kcal verbruikt en je vreet er maar 1.000kcal, waar ontrek je die overige 1.000kcal dan uit?
Het is niet zo dat het lichaam door blijft gaan met 2000 kcal te onttrekken als je maar 1000 binnenkrijgt.
Dat is de valkuil bij afvallen door drastisch te snijden op inname: op het moment dat je je eetpatroon normaliseert heeft je lichaam veel minder calorieën nodig en is het meer gemotiveerd om reserves aan te leggen. Veel mensen worden na een dieet zwaarder dan dat ze ervoor waren.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_202301232
Ik vind trouwens dat er veel te weinig kritiek is op het feit dat we weer veel te laat zijn begonnen en dus weer hopeloos achterlopen met het geven van boostershots. Vanaf de zomer was al bekend dat dit nodig zou zijn, Israël was een duidelijk voorbeeld daarin. Maar toch ontbreekt er weer een goed plan en bekruipt mij het gevoel dat we gewoon weer veel te laat zijn begonnen.
pi_202301236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:01 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind trouwens dat er veel te weinig kritiek is op het feit dat we weer veel te laat zijn begonnen en dus weer hopeloos achterlopen met het geven van boostershots. Vanaf de zomer was al bekend dat dit nodig zou zijn, Israël was een duidelijk voorbeeld daarin. Maar toch ontbreekt er weer een goed plan en bekruipt mij het gevoel dat we gewoon weer veel te laat zijn begonnen.
Daar is toch best wat kritiek op?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202301248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar is toch best wat kritiek op?
Vind je? Hoor vrij weinig in de media of kamer over dit onderwerp.
pi_202301250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ha yes, een nieuwe dag Rutte en De Jonge uitkafferen. Veel plezier vandaag!
Haha, ja mee eens hoor. Die twee hebben een hoop fout gedaan, maar wij het volk gaan ook absoluut niet vrijuit. Er zitter er hier een aantal tussen die helemaal niks willen. Niet vaccineren en geen maatregelen. En als er al maatregelen zijn dan houden ze zich nergens aan waar ze Mark en Hugo dan weer de schuld van geven.
pi_202301266
quote:
Het wordt al snel afgedaan met maar wij doen het zorgvuldig....... En dan is de kous af.

Zou mij ook niet verbazen dat het hele Janssen verhaal een 1 tweetje is met de gezondheidsraad. Advies over booster zou vorige week komen, maar die komt nu pas op zijn vroegst deze week. Gezondheidsraad gaat er gewichtig over doen voor hun ego en Hugo komt het goed uit want die is er nog niet klaar voor. Kortom, we stellen het advies nog even uit......
pi_202301275
quote:
Ja, maar ligt het we zo simpel.
Je merkt een bepaalde moeheid bij de bevolking, en als er geen duidelijke noodzaak te zien is zijn mensen eerder wantrouwig dan dat ze in de rij gaan staan voor nog een prik.
Los van dat nog moet blijken of de tweede booster het effect zal hebben waarop ze hopen.
pi_202301291
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, maar ligt het we zo simpel.
Je merkt een bepaalde moeheid bij de bevolking, en als er geen duidelijke noodzaak te zien is zijn mensen eerder wantrouwig dan dat ze in de rij gaan staan voor nog een prik.
Los van dat nog moet blijken of de tweede booster het effect zal hebben waarop ze hopen.
Voglens mij is al lang duidelijk dat het helpt. UK, israel en zelfs Belgie laten dat nu weten/doorschemeren.

Maarja zoals in mijn vorige post gemeld, we gaan natuurlijk niet onze eigen RIVM, gezondheidsraad en andere adviseurs passeren. Die gaan er lang over doen want die moeten hun eigen functie in stand houden.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:10:39 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301302
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:54 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Werd net door het werk gebeld dat ze begonnen zijn en of ik over een uur even langs kon komen. Dus de ziekenhuizen lijken begonnen te zijn :P

Voor de rest van het land zal het wel weer tot januari duren voordat de juiste groepen volledig beschermt zijn.....

edit: Ik heb overigens liever dat ze onze vaccins in armen van de risicogroepen zetten. Scheelt weer topdrukte op de IC straks. Ik ga liever niet nog een ronde die kant op;
Wat doe je voor werk?

En januari... Ik vrees dat het risicoplebs een stuk later pas aan de beurt is ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202301310
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:09 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Voglens mij is al lang duidelijk dat het helpt. UK, israel en zelfs Belgie laten dat nu weten/doorschemeren.

Maarja zoals in mijn vorige post gemeld, we gaan natuurlijk niet onze eigen RIVM, gezondheidsraad en andere adviseurs passeren. Die gaan er lang over doen want die moeten hun eigen functie in stand houden.
Hebben ze daar dan al zoveel boosters gezet?
Israel wel meende ik, maar België en VK is nieuw voor me.
VK is lastig, die testen volgens mij gevaccineerden niet meer en hebben bijna uitsluitend Astrazeneca, wij vooral Pfizer.
pi_202301314
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
VK is lastig, die testen volgens mij gevaccineerden niet meer en hebben bijna uitsluitend Astrazeneca, wij vooral Pfizer.
Belgie zit al op een miljoen boosters.

https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/

Overigens mag mijn vrouw ook voor haar booster vandaag. Verpleegkundige.....
pi_202301316
https://www.bbc.com/news/health-59378849

Wel interessant artikel met de verschillende redenen waarom het in de UK wel goed gaat i.t.t. veel andere Europese landen.
pi_202301321
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat doe je voor werk?

En januari... Ik vrees dat het risicoplebs een stuk later pas aan de beurt is ;(
Anesthesiemedewerker. De vorige golven werden we ingezet in de IC plegen bij te staan, omdat we ook het een en ander over medicatie en beademen weten. En hoewel ik daardoor nog veel meer respect voor ze heb gekregen, heb ik ook nog meer de bevestiging gekregen dat ik het goede vak gekozen heb. Verpleegkundige zijn is niks voor mij
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202301323
quote:
Klopt. En daarom liggen de ziekenhuizen weer vol. Wederom een grote hoeveelheid 60+. En waar waren nu de antistoffen van flink afgenomen? Bij 60+. Waar hielpen die prikjes nu voor om alles binnen 2 weken op peil te brengen? Bij 60+

Maar het moet zorgvuldig. Daarom wachten we eerst tot alle ziekenhuizen uitpuilen en daarna gaan we pas iets doen om dat te voorkomen..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202301329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe dan? Geldt voor deze mensen de wetten van de thermodynamica niet?
Tja, dat roepen 911-ontkenners ook over de instorting van de Twin Towers...

Dat is te simpel gesteld.
Het is niet zo dat het lichaam altijd dezelfde hoeveelheid calorieën nodig heeft. Was dat maar zo, dan was afvallen inderdaad een kwestie van minder calorieën innemen.
pi_202301338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vind je? Hoor vrij weinig in de media of kamer over dit onderwerp.
Ja misschien heb je wel gelijk ook, ik denk dat de kritiek die ik zie veelal van hier komt indd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202301346
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beide zijn gelinkt aan elkaar.
De besmettingen geven een indicatie van wat er de weken erna in de ziekenhuizen te verwachten is.
Dus puur sturen op ziekenhuisopname is niet verstandig, maar puur alleen op besmettingscijfers niet nodig, anders hadden we bij 12000 besmettingen al in een stevige lockdown gezeten, ipv de milde lockdown bij 23.000 besmettingen...
Het gaat om het gedraai en de onmogelijke redeneringen die worden opgehangen puur en alleen omdat het op dat moment politiek goed uitkomt.

Met de waarheid heeft het niets meer te maken. En dat is een affront voor het parlement en via het parlement voor het volk.
zie email 27 oktober
pi_202301349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Boostershot?
Is dat een wedervraag of een antwoord?
pi_202301356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Simmertje het volgende:

Wel interessant artikel met de verschillende redenen waarom het in de UK wel goed gaat i.t.t. veel andere Europese landen.
Wat gaat er dan precies goed?
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:17:29 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202301381
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt. En daarom liggen de ziekenhuizen weer vol. Wederom een grote hoeveelheid 60+. En waar waren nu de antistoffen van flink afgenomen? Bij 60+. Waar hielpen die prikjes nu voor om alles binnen 2 weken op peil te brengen? Bij 60+

Maar het moet zorgvuldig. Daarom wachten we eerst tot alle ziekenhuizen uitpuilen en daarna gaan we pas iets doen om dat te voorkomen..
dat ze wat laat zijn geloof ik wel maar vergeet niet dat het ongevaccineerden zijn die voor het grootste probleem zorgen
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:17:35 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301383
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Anesthesiemedewerker. De vorige golven werden we ingezet in de IC plegen bij te staan, omdat we ook het een en ander over medicatie en beademen weten. En hoewel ik daardoor nog veel meer respect voor ze heb gekregen, heb ik ook nog meer de bevestiging gekregen dat ik het goede vak gekozen heb. Verpleegkundige zijn is niks voor mij
Ah

Ja kan me voorstellen. Sterkte met de hulp op je tijdelijke afdeling nu dan!

Ik trok vooral de geluiden rond alles met longen niet, kan veel hebben maar daar werd ik altijd onpasselijk van :P
pi_202301385
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat gaat er dan precies goed?
Dat staat er toch. Kunnen de teugels laten vieren doordat ze van de zomer al snel meer vrijheden hebben gegeven. Zij hebben meer immuniteit. Dus per 100.000 mensen zullen er minder mensen in het zkhs terecht komen nu. Daarbij hebben ze meer zkhs capaciteit per 100.000 mensen en zijn ze al een tijdje bezig met de boosters. Kortom, die gasten zijn er bijna vanaf.

Althans: Dat suggereren ze in dit artikel.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:19:04 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202301400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat ze wat laat zijn geloof ik wel maar vergeet niet dat het ongevaccineerden zijn die voor het grootste probleem zorgen
Oh ik dacht dat dat het virus was
pi_202301421
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook in het VK heeft het merendeel Pfizer hoor.
pi_202301424
Oftewel, we hadden de festivals van de zomer gewoon door moeten laten gaan. Eigenlijk jammer dat we in juli zo panisch reageerde op die kleine golf toen het testen van toegang van start ging (het dansen met Janssen fiasco). Achteraf had je misschien op deze manier meer immuniteit kunnen opbouwen onder de jongeren terwijl de ouderen onder ons nog genoeg antistoffen hadden van de vaccins. Dan hadden we na de zomer meteen kunnen beginnen met boostershots voor 65+.

Dat is volgens mij de conclusie ook van het artikel waarom de UK relatief weinig last heeft nu.
pi_202301427
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah

Ja kan me voorstellen. Sterkte met de hulp op je tijdelijke afdeling nu dan!

Ik trok vooral de geluiden rond alles met longen niet, kan veel hebben maar daar werd ik altijd onpasselijk van :P

Het uitzuigen van de longen geeft inderdaad bijzondere geluiden. Ik kan nu in ieder geval nooit meer normaal een cappuccino zetten ;( :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:21:52 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202301429
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat dat het virus was
dat stelt niks voor :)
pi_202301433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoeveel kans heeft een ongevaccineerde 50-'er om na een besmetting in de zorg te komen dan een gevaccineerde 60+'er waarvan de antistoffen zijn uitgewerkt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:22:00 #181
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:12 schreef Simmertje het volgende:

Het is wel een beetje een 'kijk ons het eens even goed doen' artikel. Vooral de punten die ze aanhalen, dat ze het nu zo goed doen omdat ze de alpha en delta variant al veel eerder hadden dan het Europese vasteland is een nogal non-argument. Als er weer een nieuwe dominante variant komt zijn ze ook gewoon weer net zo hard aan de beurt en niet de 'zorgeloze winter'.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202301440
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat roepen 911-ontkenners ook over de instorting van de Twin Towers...

Dat is te simpel gesteld.
Het is niet zo dat het lichaam altijd dezelfde hoeveelheid calorieën nodig heeft. Was dat maar zo, dan was afvallen inderdaad een kwestie van minder calorieën innemen.
Volgens mij zit het het probleem meer in hormonen als ghrelin and leptin en minder in het niet genoeg verbranden.
pi_202301484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoeveel kans heeft een ongevaccineerde 50-'er om na een besmetting in de zorg te komen dan een gevaccineerde 60+'er waarvan de antistoffen zijn uitgewerkt?
Zucht. Die 60 plusser wil wel maar kan nog geen booster krijgen. Die 50- er is bij velen pure onwil.

Er zijn zat dingen die we nog kunnen doen en die wellicht meer impact hebben dan het vaccineren van mensen <30 jaar. Maar dat wil niet zeggen dat die <30 jaar niet gewoon hun steentje kunnen bijdragen door zich wel te laten vaccineren. Dan komen er ineens zogenaamde intelligente verhalen over ik weet niet wat de bijwerkingen zijn op de lange termijn en vervolgens zitten ze aan het lachgas, drugs en drank het hele weekend. Het is bij velen gewoon opstandig gedrag tegen de overheid. Niks meer en niks minder.

Edit: Dus niet bij allemaal.
pi_202301494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Het is wel een beetje een 'kijk ons het eens even goed doen' artikel. Vooral de punten die ze aanhalen, dat ze het nu zo goed doen omdat ze de alpha en delta variant al veel eerder hadden dan het Europese vasteland is een nogal non-argument. Als er weer een nieuwe dominante variant komt zijn ze ook gewoon weer net zo hard aan de beurt en niet de 'zorgeloze winter'.
Eens, blijven chauvinistische Britten. Hadden wij ook niet zo'n moment tijdens de pandemie dat heel de wereld keek naar Nederland waarom wij het zo goed deden. :')
pi_202301498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Waarom is dat geen argument? Het is toch gewoon waar? Dan vind ik het vooruitlopen op niet-bestaande varianten eerder een non-argument.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:27:10 #186
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202301508
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:19 schreef Wantie het volgende:
Het zijn van die voorstellen van mensen die niets begrijpen van het doel van de maatregelen.
Je beschermt dikkertjes en oudjes niet door ze de toegang te ontzeggen tot de horeca.
Maar evengoed is wel volledig te begrijpen waarom we ongevaccineerden die negatief testen wel de toegang moeten ontzeggen met een 2G systeem? Daarvan heeft Hugo ook gezegd dat het is om de ongevaccineerden te beschermen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:27:32 #187
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202301514
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is niet zo dat het lichaam door blijft gaan met 2000 kcal te onttrekken als je maar 1000 binnenkrijgt.
Dat is de valkuil bij afvallen door drastisch te snijden op inname: op het moment dat je je eetpatroon normaliseert heeft je lichaam veel minder calorieën nodig en is het meer gemotiveerd om reserves aan te leggen. Veel mensen worden na een dieet zwaarder dan dat ze ervoor waren.
Dan is het gewoon nog steeds zo dat wanneer je minder kcal eet, dan dat je verbruikt, je afvalt.
Vergelijk het met een motor, die heeft ook brandstof nodig. Jouw (en ieder ander lichaam) ook om te functioneren.
pi_202301516
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Waarom is dat geen argument? Het is toch gewoon waar? Dan vind ik het vooruitlopen op niet-bestaande varianten eerder een non-argument.
Ben ik het een keer met je eens. Daarbij geven ze een mogelijke reden waarom het zo goed bij ze gaat. Zeker weten doen ze het niet. En ja, er kan zeker weer een nieuwe variant ontstaan die alles weer opnieuw laat beginnen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:27:41 #189
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202301519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:21 schreef Simmertje het volgende:
Oftewel, we hadden de festivals van de zomer gewoon door moeten laten gaan. Eigenlijk jammer dat we in juli zo panisch reageerde op die kleine golf toen het testen van toegang van start ging (het dansen met Janssen fiasco). Achteraf had je misschien op deze manier meer immuniteit kunnen opbouwen onder de jongeren terwijl de ouderen onder ons nog genoeg antistoffen hadden van de vaccins. Dan hadden we na de zomer meteen kunnen beginnen met boostershots voor 65+.

Dat is volgens mij de conclusie ook van het artikel waarom de UK relatief weinig last heeft nu.
Alleen als ze zich aan het oorspronkelijke tijdpad hadden gehouden. Daar zat de grootste fout. Er was een prima planning voor het loslaten van maatregelen, afgestemd op de snelheid van de vaccinatiecampagne. En vervolgens is het loslaten een paar weken naar voren gehaald en zijn vaccinaties naar achteren geschoven door gewijzigd prikbeleid. Tijdens de "discopiek" waren er nog genoeg 50-plussers die op hun 2e prik aan het wachten waren. Dat had gewoon ook een fiasco opgeleverd als niet was ingegrepen.
Never explain, never apologize.
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:28:30 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202301527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eens, blijven chauvinistische Britten. Hadden wij ook niet zo'n moment tijdens de pandemie dat heel de wereld keek naar Nederland waarom wij het zo goed deden. :')
welke dag was dat?
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 09:29:03 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202301532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
pi_202301539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
welke dag was dat?
Toen bergamo overliep en wij hier nog geen besmetting hadden. RIVM had alles onder controle zo vlak voor carnaval. Toppers
pi_202301546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ben ik het een keer met je eens. Daarbij geven ze een mogelijke reden waarom het zo goed bij ze gaat. Zeker weten doen ze het niet. En ja, er kan zeker weer een nieuwe variant ontstaan die alles weer opnieuw laat beginnen.
Die kans is bijzonder klein. Delta is de meest besmettelijke variant en die eet gewoon elke andere op. Er is volgens mij nog een subvariant die iets besmettelijker lijkt te zijn maar veel minder ziekmakend. Die krijgt volgens mij ook nauwelijks voet aan de grond, ook omdat er al zoveel mensen in de UK met bepaalde mate van immuniteit rondlopen.
pi_202301571
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
welke dag was dat?
Helemaal aan het begin. Onze prachtige intelligente lockdown, terwijl andere landen keiharde lockdowns hadden.

https://www.bloomberg.com(...)h-followed-the-rules

Toen het volk nog wel soort van solidair was.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 09:32:19 #195
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202301581
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja ok zit ook wel een punt in, komt misschien door dat dikke chauvinistische Britse sausje dat zo'n beetje over elke zin wordt gegoten dat het zo irritant wegleest.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202301600
Tot wanneer gaan ze nou de cijfers eigenlijk 'monitoren' tot ze tot de conclusie komen dat 'we niet goed genoeg ons best doen'? Vrijdag? Zondag?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202301603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Helemaal aan het begin. Onze prachtige intelligente lockdown, terwijl andere landen keiharde lockdowns hadden.

Ik vond dat uitstekend beleid destijds. En nog wel eigenlijk. Ondanks alle kritiek vind ik het beleid gevoerd in Nederland in 2020 een van de betere.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 09:33:51 #198
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202301607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Wow, 5 juni 2020

And look at us now :'(
pi_202301616
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:29 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Die kans is bijzonder klein. Delta is de meest besmettelijke variant en die eet gewoon elke andere op. Er is volgens mij nog een subvariant die iets besmettelijker lijkt te zijn maar veel minder ziekmakend. Die krijgt volgens mij ook nauwelijks voet aan de grond, ook omdat er al zoveel mensen in de UK met bepaalde mate van immuniteit rondlopen.
Op zich is dat gunstig. Bij 100% vaccinatie is de ziekmakendheid van Delta bij bijna iedereen van het niveau 'vervelend'. En alleen een extreem klein aandeel loopt dan nog gevaar, ik hoor om me heen steeds meer verhalen van mensen die een beetje snotterig of verkouden waren, en er normaal niet eens over na dachten, maar met een zelftest tot hun verbazing ineens positief testten.

Dus ik denk ook wel dat we een hoop besmettingen missen maar dat de impact van die besmettingen echt miniem is geworden. Het grootste probleem wat we nu dus nog hebben is het wegwerken van het reservoir van mensen die nog niet immuun zijn en het leeg krijgen van de ziekenhuizen.

Dat is deze winter nog aan de orde maar dat is dus geen terugkerend probleem. De kans dat er een horror-variant opduikt die ziekmakender is dan Delta is heel klein.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202301617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Tot wanneer gaan ze nou de cijfers eigenlijk 'monitoren' tot ze tot de conclusie komen dat 'we niet goed genoeg ons best doen'? Vrijdag? Zondag?
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze hopen dat we snel het UK moment naderen. Dus het omslagpunt.
Anders kan ik dit beleid niet verklaren.

Hoop maar dat Jaapie en zijn bende het dit keer goed hebben dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')