Even wennen, geef het een jaartje.quote:Op maandag 22 november 2021 20:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Alleen dure boodschappen online! Logisch toch dat die mensen hun boodschappen niet meer mogen doen. Alles wordt onmogelijk gemaakt. Straks hun huizen ook maar kwijt?
Guptaquote:Op maandag 22 november 2021 21:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Spreidingsconsultants van Gupta laten meedenken a ¤300,- per uur
Geen pijnstillers? Geen antistollingsmiddelen? Geen anti-diuretica? Geen reagentia tbv laboratoriumonderzoek? Geen patiënten die van die puffertjes nodig hebben? Iedere herstellende COVID patiënt doet dat op bruine boterhammen met pindakaas? Je bent heel stellig dus zal wel gelijk hebben, maar ik vind het echt moeilijk om te geloven.quote:
Is vooral een beetje stangen denk ik. Gewoon net als Thierry zelf alle geruchten in de ether slingeren zonder te checken.quote:Op maandag 22 november 2021 21:31 schreef eentwee het volgende:
Ik heb vandaag even weinig gelezen, en dus ook het Thierrytje gemist, maar waar komt het verhaal vandaan dat hij zich zou hebben laten vaccineren?
Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen straks in de zomer ook niks meer. Het leven zal hen onmogelijk gemaakt worden. Hartstikke logischquote:Op maandag 22 november 2021 21:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nog even wetje erdoor jassen vlak voor de lockdown. Dan kan in april de boel weer open maar dan natuurlijk wel alleen met 2G (incl. 1-2 boosters). 2G is toch alleen maar 'nuttig' als de besmettingen laag liggen. Als de besmettingen laag zijn kan 3G ook prima, of 1G, of 0G(ezeik) zoals afgelopen zomer, maar goed, wie weet dat nog?
Niet mijn probleemquote:Op maandag 22 november 2021 21:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen straks in de zomer ook niks meer. Het leven zal hen onmogelijk gemaakt worden. Hartstikke logisch
Ja, inderdaad.quote:Op maandag 22 november 2021 21:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen straks in de zomer ook niks meer. Het leven zal hen onmogelijk gemaakt worden. Hartstikke logisch
Sowieso als de besmettingen laag zijn en dalen, is al het beleid logisch.quote:Op maandag 22 november 2021 21:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, die vaccinaties werken zo goed, dat er ontzettend veel mensen besmet geraakt zijn die gevaccineerd zijn.quote:
Klopt. Werken prima. Misschien niet zo lang als we hadden gehoopt. Maar daarom gaan we boosteren.quote:Op maandag 22 november 2021 21:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, die vaccinaties werken zo goed, dat er ontzettend veel mensen besmet geraakt zijn die gevaccineerd zijn.
En bijzonder dat het niet jouw probleem is als de criminaliteit toeneemt in NL, omdat er mensen zijn die geen dak meer boven hun hoofd hebben. Of geen eten meer kunnen kopen. Bah bah bah.quote:
De zin met de oproep in hoofdletters is weggehaald? (Op p. 4, einde eerste alinea.)quote:Op maandag 22 november 2021 21:34 schreef capricia het volgende:
130e OMT-advies is hier te lezen:
https://www.tweedekamer.n(...)kabinetsreactie.docx
Ik geloof daar niet zo in. Het wordt toch steeds duidelijker dat ook gevaccineerden aanzienlijk bijdragen aan de verspreiding van het virus. Dan heeft het weinig zin om nog verder ongevaccineerden te gaan buiten sluiten. De schade die dat oplevert (tweedeling, rellen, misschien zelfs aanslagen etc). weegt absoluut niet op tegen het effect van de maatregel. Dat besef zal binnenkort wel een keer landen. Het duurt wel langer dan verwacht (ik roep dit namelijk al een flink aantal weken), maar ik denk nog steeds dat de 2G-wetgeving die nu in de maak is een stuiptrekking zal blijken in de vaccinatiecampagne, en zal worden ingehaald door de actualiteit (lees: de noodzaak van een lockdown).quote:Op maandag 22 november 2021 21:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Amateurisme? Omdat?quote:Op zondag 21 november 2021 23:23 schreef maan_man het volgende:
Rellen niet, demonstreren kan ik mij nog wat bij voorstellen. Vooral het ongekende amateurisme zorgt bij mij voor frustratie. Dat je denkt: hoe komen wij hier ooit uit met deze mensen aan het bewind. Dan heb ik het niet over een foute inschatting over de ontwikkeling van het virus, dat kan iedereen gebeuren. Maar neem nu laatst die testen voor toegang organisatie die van fraude werd verdacht. Uiteindelijk bleek het geen fraude te zijn, maar handelde men wel onrechtmatig. Ze maakte onterecht herstelbewijzen, van mensen die inderdaad besmet zijn geweest, maar dit mag alleen de GGD doen.
Criminelen harder aanpakken dan. Kutvolkquote:Op maandag 22 november 2021 21:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En bijzonder dat het niet jouw probleem is als de criminaliteit toeneemt in NL, omdat er mensen zijn die geen dak meer boven hun hoofd hebben. Of geen eten meer kunnen kopen. Bah bah bah.
Zij weten in elk geval wie hun vijand is. Wat ze er aan gaan doen is aan hen. Helaas durft NL geen slimme maatregelen in te voeren als behandeling op eigen vooraf te voldoen kosten bij ongevaccineerde opname ivm covid.quote:Op maandag 22 november 2021 21:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, die werken inderdaad goed.quote:Op maandag 22 november 2021 21:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, die vaccinaties werken zo goed, dat er ontzettend veel mensen besmet geraakt zijn die gevaccineerd zijn.
Geen onderscheid maken, we moeten vooral iedereen blijven lastig vallen met onzin.quote:Op maandag 22 november 2021 21:41 schreef Bliksem92 het volgende:
Blijft bizar, dat OMT-advies. In koeienletters praten over compliance met maatregelen maar de echte oplossing wordt gewoon niet genoemd.
Er moet gewoon een harde duidelijke oproep gedaan worden: ben je 40+ en niet gevaccineerd haal vandaag nog die eerste prik. Die beschermt heel goed, niet zo goed als twee prikken maar vele malen beter dan niets. Geef die mensen desnoods een groen vinkje in die app.
Dat mensen dat niet hebben heeft totaal niet met de huidige periode te maken.quote:Op maandag 22 november 2021 21:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En bijzonder dat het niet jouw probleem is als de criminaliteit toeneemt in NL, omdat er mensen zijn die geen dak meer boven hun hoofd hebben. Of geen eten meer kunnen kopen. Bah bah bah.
Het plaatje is toch echt niet moeilijk te snappen. Tenzij je het echt gewoon niet wil snappen. Vaccineren helpt wel degelijk en het vaccin werkt prima.quote:Op maandag 22 november 2021 21:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan moeten de 20k-knallers en 20+% positiviteit nog 'verwerkt' worden in het ziekenhuizen.quote:
Wow, ook als 20-jarige? Terwijl het niet helpt tegen besmetting? En je om het half jaar een booster moet nemen? Voor wie? Ga eens de kwetsbare mensen extra beschermen met boosters en val de jongeren daar niet extra mee lastig.quote:Op maandag 22 november 2021 21:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Criminelen harder aanpakken dan. Kutvolk
En als je geen dak meer boven je hoofd hebt of geen eten meer kunt betalen omdat je geen vaccin hebt genomen. Dan heb je toch wel ergens een verkeerde keuze gemaakt.
Als we dat soort ideeën in gaan voeren doe dan gewoon een vaccinatieplicht. Ik snap echt dat keuzes consequenties hebben, maar daar moet wel enige mate van proportionaliteit in zitten.quote:Op maandag 22 november 2021 21:46 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zij weten in elk geval wie hun vijand is. Wat ze er aan gaan doen is aan hen. Helaas durft NL geen slimme maatregelen in te voeren als behandeling op eigen vooraf te voldoen kosten bij ongevaccineerde opname ivm covid.
Ik schat de kans best groot in dat die plicht er komt, uiteindelijk. Die trein is niet meer te stoppen denk ik.quote:Op maandag 22 november 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we dat soort ideeën in gaan voeren doe dan gewoon een vaccinatieplicht. Ik snap echt dat keuzes consequenties hebben, maar daar moet wel enige mate van proportionaliteit in zitten.
Gewoon nog even een paar jaartjes solidair zijn met boomers met obesitas, alleen samen krijgen we corona er onder!quote:Op maandag 22 november 2021 21:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geen onderscheid maken, we moeten vooral iedereen blijven lastig vallen met onzin.
Gevaccineerd, niet gevaccineerd, genezen, oud, jong, bejaard, morbide obees, roker of sporter. Het maakt allemaal weinig uit, iedereen moet lijden, niks constructiefs, enkel gissen en vooral meer. Meer onzin bovenop nog meer onzin.
Ik ook wel ja. Ik zou 't beter begrijpen dan sommige keuzes die nu gemaakt worden.quote:Op maandag 22 november 2021 21:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik schat de kans best groot in dat die plicht er komt, uiteindelijk. Die trein is niet meer te stoppen denk ik.
Rustig aan. Ik heb je niks misdaan. Ik ben alleen gebaat bij minder ziekenhuisopnames. Ik ben helemaal klaar met het gejank over vaccins.quote:Op maandag 22 november 2021 21:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wow, ook als 20-jarige? Terwijl het niet helpt tegen besmetting? En je om het half jaar een booster moet nemen? Voor wie? Ga eens de kwetsbare mensen extra beschermen met boosters en val de jongeren daar niet extra mee lastig.
Duimpje omhoog.quote:Op maandag 22 november 2021 21:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rustig aan. Ik heb je niks misdaan. Ik ben alleen gebaat bij minder ziekenhuisopnames. Ik ben helemaal klaar met het gejank over vaccins.
Het werkt en het scheelt ziekenhuisopnames. Neem het vaccin dus gewoon en stop met janken.
Dan is het toch veel effectiever om 50 plussers te boosteren ipv 80ers en ouder een derde prik te geven en tienertjes, twintigers en dertigers te klieren en te pesten om zich maar te laten vaccineren?quote:Op maandag 22 november 2021 21:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rustig aan. Ik heb je niks misdaan. Ik ben alleen gebaat bij minder ziekenhuisopnames. Ik ben helemaal klaar met het gejank over vaccins.
Het werkt en het scheelt ziekenhuisopnames. Neem het vaccin dus gewoon en stop met janken.
Waarom al die moeite en niet gewoon verplichten als 100% gevacineerd moet zijn?quote:Op maandag 22 november 2021 21:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maak het dan inderdaad gewoon wettelijk verplicht ipv dat laffe, kinderachtige "keuzes hebben consequenties".quote:Op maandag 22 november 2021 22:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarom al die moeite en niet gewoon verplichten als 100% gevacineerd moet zijn?
87% voor iets dat vrijwillig is, is extreem hoog. Vele landen krijgen niet meer dan 70% bereid. Je houdt altijd een groepje dat niet meedoet.
Het blijft echt bizar hoeveel mensen hier aan voorbij gaan en blijven steken op ''er worden nog steeds gevaccineerden op de IC's opgenomen, dus de vaccins werken niet''.quote:Op maandag 22 november 2021 21:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het plaatje is toch echt niet moeilijk te snappen. Tenzij je het echt gewoon niet wil snappen. Vaccineren helpt wel degelijk en het vaccin werkt prima.
[ afbeelding ]
Christelijk, goede reden ook want god beschermd hem. En zondag lekker in de kerk superspreaden.quote:Op maandag 22 november 2021 22:01 schreef Vasilevski het volgende:
Plot twist:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
#FerdIsNietGevaccineerd
Maar vooralsnog is vaccineren toch het meest effectief. Dat we straks dik in de problemen komen in de ziekenhuizen is volgens mij onvermijdelijk met de besmettingscijfers die we nu hebben en de mensen die halsstarrig vol blijven houden dat ze niet gevaccineerd willen worden.quote:Op maandag 22 november 2021 22:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het blijft echt bizar hoeveel mensen hier aan voorbij gaan en blijven steken op ''er worden nog steeds gevaccineerden op de IC's opgenomen, dus de vaccins werken niet''.
Wat wel problematisch blijft is dat met de deltavariant de transmissie ook onder gevaccineerden nog vrij makkelijk lijkt te gaan. Dan kan de kans op ziekenhuisopname na vaccinatie wel aanzienlijk kleiner zijn, als de besmettingen ook onder gevaccineerden exponentieel zouden blijven groeien zonder maatregelen dan kom je in de ziekenhuizen nog in de problemen vanwege de hoge aantallen besmettingen.
Ik sloeg aan op dit stukje:quote:Op maandag 22 november 2021 22:02 schreef capricia het volgende:
Effectiviteit CTB:
https://www.tweedekamer.n(...)ectiviteit%20CTB.pdf
Do as I tell, don't do as I do.quote:Op maandag 22 november 2021 22:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Christelijk, goede reden ook want god beschermd hem. En zondag lekker in de kerk superspreaden.
Juist. Zelfs WIJ zien dat ad besmettingscijfers. Maar Kuipers en het kabinet nietquote:
Oké dit is echt niet goed. Heb je hoge koorts?quote:Op maandag 22 november 2021 22:08 schreef Sfancta het volgende:
IK heb net voor de gein (de kinderen steukten me op, en ik ben dan altijd ergens voor in), een paar brokjes natvoer van de hond gegeten. Niks geroken en gesmaakt
Wel goedkoop, 4 avondmenu's voor ¤1,45 bij de Action
Verander de definitie en het bestaat niet meer.quote:Op maandag 22 november 2021 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist. Zelfs WIJ zien dat ad besmettingscijfers. Maar Kuipers en het kabinet niet
Is toch mooi, de kids zo'n herinnering geven. Kunnen ze misschien nog lachen erover als ik er niet meer ben. Beetje humor mag ook wel tussen alle ziekten door hier.quote:Op maandag 22 november 2021 22:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Oké dit is echt niet goed. Heb je hoge koorts?
Exact mijn puntquote:Op maandag 22 november 2021 21:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dan moeten de 20k-knallers en 20+% positiviteit nog 'verwerkt' worden in het ziekenhuizen.
Gegokt en verloren. Met mensenlevens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |