Daarom zitten we nu ook pas op 1,2. Maar desalniettemin is een reductie van 0,4 niet zo eenvoudig.quote:Op zondag 21 november 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben nu wel een vaccinatiegraad van dik 80% dat doet ook iets.
Staat weer tegenover dat er beduidend minder capaciteit beschikbaar is.quote:Op zondag 21 november 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben nu wel een vaccinatiegraad van dik 80% dat doet ook iets.
Zoals voorspeld. Sommige dingen zijn zo simpel als je er met enig gezond verstand en van enige afstand naar kijkt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat echt strenge maatregelen niet te voorkomen zijn deze winter. Alleen is er volgens mij amper draagvlak voor. Dat wordt wat.
Is puur toeval Treinquote:Op zondag 21 november 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-dalen-a4066335
Ik lees dit niet toevallig in de krant...
Rellen niet, demonstreren kan ik mij nog wat bij voorstellen. Vooral het ongekende amateurisme zorgt bij mij voor frustratie. Dat je denkt: hoe komen wij hier ooit uit met deze mensen aan het bewind. Dan heb ik het niet over een foute inschatting over de ontwikkeling van het virus, dat kan iedereen gebeuren. Maar neem nu laatst die testen voor toegang organisatie die van fraude werd verdacht. Uiteindelijk bleek het geen fraude te zijn, maar handelde men wel onrechtmatig. Ze maakte onterecht herstelbewijzen, van mensen die inderdaad besmet zijn geweest, maar dit mag alleen de GGD doen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:13 schreef bianconeri het volgende:
Zeker niet voor regelgeving die gewoon hartstikke logisch is.
Een normaal weldenkend mens denkt geen seconde aan dat demonstreren en rellen.
Nee dat is zeker zo. Zeker met de naleving zoals die nu is, die ook echt niet meer beter gaat worden tenzij je het gaat afdwingen. Dan zit je echt gewoon aan het allerzwaarste pakket, nog net geen avondklok zeg maar.quote:Op zondag 21 november 2021 23:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zitten we nu ook pas op 1,2. Maar desalniettemin is een reductie van 0,4 niet zo eenvoudig.
Dat draagvlak is er onder normale burgers best te vinden. Als het op een goede manier uitgelegt en uitgedragen wordt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat echt strenge maatregelen niet te voorkomen zijn deze winter. Alleen is er volgens mij amper draagvlak voor. Dat wordt wat.
Ik denk ook dat generieke maatregelen gewoon niet meer voldoende gaan werken.quote:Op zondag 21 november 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat is zeker zo. Zeker met de naleving zoals die nu is, die ook echt niet meer beter gaat worden tenzij je het gaat afdwingen. Dan zit je echt gewoon aan het allerzwaarste pakket, nog net geen avondklok zeg maar.
Ik ga wel weer braaf mee in wat ze willen hoor. Je leest alleen online zoveel frustratie en boosheid dat ik me serieus afvraag of dat een beetje het algemene gevoel is dat er leeft. Kijk naar de aanbeveling 'werk thuis, tenzij het niet anders kan' en dan lees je dat de verplaatsingen in het verkeer totaal niet zijn afgenomen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
Dat draagvlak is er onder normale burgers best te vinden. Als het op een goede manier uitgelegd en uitgedragen wordt.
Als er bijv verteld wordt dat er zaken tegenvallen etc.
Denk ook dat het helpt als we een wisseling van de wacht hebben. Mensen zijn peppi en kokki zat en nemen die woorden niet meer serieus.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat draagvlak is er onder normale burgers best te vinden. Als het op een goede manier uitgelegd en uitgedragen wordt.
Daar kregen we het vorig jaar mee naar 0,8. En dat duurde best nog lang.quote:Op zondag 21 november 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat is zeker zo. Zeker met de naleving zoals die nu is, die ook echt niet meer beter gaat worden tenzij je het gaat afdwingen. Dan zit je echt gewoon aan het allerzwaarste pakket, nog net geen avondklok zeg maar.
Dat zie ik deze politici echt niet zeggen, dat zien ze als persoonlijke en politieke afgangquote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het wordt wellicht een Hete Winter op maatschappelijk gebied. Het lijkt onafwendbaar dat grote bevolkingsgroepen - het virus terzijde - de komende maanden van een hele koude kermis thuis zullen komen. De lonten zijn kort en de vlam slaat snel in de pan.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is denk ik niet zozeer een gebrek aan draagvlak, maar een gebrek aan overtuiging dat het nodig is. Ook met de huidige cijfers zullen de meeste mensen nog steeds weinig van corona merken, maar hebben ze wel last van eventuele maatregelen. En de overheidscommunicatie van de laatste anderhalf jaar heeft nou ook niet echt geholpen in het overbrengen van urgentie. Dan kun je maatregelen afkondigen wat je wil, maar dáár zijn de meeste mensen inmiddels wél immuun voor.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat nog tegenvalt eerlijk gezegd. Ook Jan Janssen is een jaar lang verteld dat het vaccin de weg naar de vrijheid is en in een later stadium dat ongevaccineerden asociale teringlijers zijn. En dan ga je hem nu weer opsluiten in zijn zolderkamer, zonder het concrete perspectief wat de vaccins altijd waren?quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Uiteindelijk is het groepje schreeuwers en rellers maar klein. Als je goed en helder uitlegt wat de situatie is, zijn de meeste burgers best welwillend om mee te werken, daar ben ik van overtuigd. Maar dan moet het wel een goed en eerlijk verhaal zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker weten.quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk ook dat het helpt als we een wisseling van de wacht hebben. Mensen zijn peppi en kokki zat en nemen die woorden niet meer serieus.
Ik betwijfel het. "Normale" burgers zullen dan weliswaar niet snel gaan rellen, maar het huidige vertrouwen in de overheid is laag.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook een directie/manager/machts ding. Nooit je fout toegeven of niet in controle lijken. Verder dan een met de kennis van nu ga je niet krijgen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zie ik deze politici echt niet zeggen, dat zien ze als persoonlijke en politieke afgang
Het moet en zal aan de burger zelf en niet aan het beleid liggen
En nu, tukken![]()
Morgen weer heerlijke dag thuiswerken
Ja, dat is dus een beetje treurig, want de kans is groot dat we precies dezelfde mensen straks in het nieuwe kabinet ook weer terugzien.quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk ook dat het helpt als we een wisseling van de wacht hebben. Mensen zijn peppi en kokki zat en nemen die woorden niet meer serieus.
Maar je hebt ook het aspect naleving, die is echt lager...quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kregen we het vorig jaar mee naar 0,8. En dat duurde best nog lang.
Met Delta heb je echt minstens hetzelfde pakket nodig. En snel ook.
Plus boosteren, asap.
(Sorry. Ik herhaal mezelf)
Precies dat. Het is hier geen Frankrijk, dus van grootschalige rellen zal het niet komen. Maar veronderstellen dat het draagvlak er wel is (of makkelijk zal komen) vind ik ook een gevaarlijke aanname.quote:Op zondag 21 november 2021 23:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. "Normale" burgers zullen dan weliswaar niet snel gaan rellen, maar het huidige vertrouwen in de overheid is laag.
De overheid heeft de burger de afgelopen twee jaar steeds een wortel voorgehouden (het vaccin) en dat blijkt na alles toch niet de eindoplossing. Nou dan moet men straks wel met een verdomd goed verhaal en perspectief komen.
Klopt, en Jaap heeft weer een nieuwe wortel gevonden. De pil, maar hoeveel mensen geen hier nog in mee na de deceptie met de vaccins.quote:Op zondag 21 november 2021 23:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. "Normale" burgers zullen dan weliswaar niet snel gaan rellen, maar het huidige vertrouwen in de overheid is laag.
De overheid heeft de burger de afgelopen twee jaar steeds een wortel voorgehouden (het vaccin) en dat blijkt na alles toch niet de eindoplossing. Nou dan moet men straks wel met een verdomd goed verhaal en perspectief komen.
Ik zie twee groepen flink in opstand komen bij maatregelen:quote:Op zondag 21 november 2021 23:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Uiteindelijk is het groepje schreeuwers en rellers maar klein. Als je goed en helder uitlegt wat de situatie is, zijn de meeste burgers best welwillend om mee te werken, daar ben ik van overtuigd. Maar dan moet het wel een goed en eerlijk verhaal zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |