Zonder corona zou het niet zijn gebeurd. Het is gewoon een onbewuste drive die tot uiting komt tijdens een crisis. Dat zie je overal in de hele geschiedenis.quote:Op zondag 21 november 2021 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact mijn punt. Gewoon relschoppers, niks "bezorgde burgers".
Misschien kan de Sint een donderpreek houden?quote:Op zondag 21 november 2021 22:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou heeft Wim-Lex ook de uitstraling van een natte dweil, dus ik kan me ook niet voorstellen dat dat enig effect gaat sorteren.
Of gewoon wegblijven zolang de cijfers niet op orde zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien kan de Sint een donderpreek houden?
En anders de aandacht afleiden. Kan Rutte niet John Ewbank overhalen om weer eens een kutnummer te schrijven dat collectief gehaat wordt?quote:Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien kan de Sint een donderpreek houden?
quote:Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon de wappies uitzetten in de Oostvaardersplassen.
Nee, nooit hooligans die slopen gezien eerder. Geen rellen in HvH toch? O&N in Den Haag. Etc. Etc.quote:Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zonder corona zou het niet zijn gebeurd. Het is gewoon een onbewuste drive die tot uiting komt tijdens een crisis. Dat zie je overal in de hele geschiedenis.
Slechte ontwikkelingen dus die het vaccinatiedraagvlak niet zal helpen.quote:
Voorheen 3 op de 4 ongevaccinneerd, wat nu dus de helft is geworden en voor de IC (was 80%) is teruglopen naar 68% ongevaccinneerd. Kortom de nieuwste cijfers geven aan dat het aandeel gevaccinneerden dat de zorg belast, verdubbeld is. Dat geeft (mij) wat te denken voor de ... ... komende twee weken.quote:Voorheen (rivm 14okt21): : Tussen 1 september en 3 oktober waren 4 op de 5 COVID-19-patiënten op de intensive care ongevaccineerd. Van alle in het ziekenhuis opgenomen COVID-19 patiënten waren 3 op de 4 COVID-19 opgenomen patiënten ongevaccineerd (zie figuur 2). In Nederland is op dit moment minder dan 20% van de bevolking (vanaf 12 jaar) niet volledig gevaccineerd.
Andere ministers of de koning gaan in deze ook niet vrijuit natuurlijk. Als Rutte er niks over wil zeggen dan moet Grapperhaus naar voren geschoven, weet niet of dat nu handig is. Bij Rutte keert het zich alleen toch tegen hem dat hij ongetrouwd en kinderloos is. Geen kompas, geen spiegel. Op zich wel een sociale vent, maar toch ook heel erg alleen aan de top, die hij dan wel met heel wat politiek handwerk bereikt heeft, wat ook een prestatie is. Kan alleen niet meepraten over hoe het is dat je een echte zaak met echte producten opbouwt, en dat die dan in vlammen opgaat.quote:Op zondag 21 november 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is op zich een beproefde tactiek om in dit soort gevallen als staatsman op televisie te verschijnen en op te roepen tot rust. Dat werkt. Alleen je zou de koning naar voren moeten schuiven, want Rutte is daarvoor te beschadigd en te gehaat in bepaalde kringen. Als je even pech hebt werkt dat averechts. En de Koning inzetten kan niet, want daar is het allemaal te politiek voor. Dus ik snap wel dat hij duikt, alhoewel het natuurlijk ook gewoon een teken is dat zijn houdbaarheidsdatum is bereikt.
Alles behalve dit misschien?quote:Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je verbied in een krappe week, uitgaan, vuurwerk, voetbal en gaat lopen roepen dat ongevaccineerden buiten gesloten moeten worden. Geen hond gelooft dat het bij een paar weken gaat blijven.
Je mag een gok doen waar deze groep relschoppers normaal hun verzetje krijgt, staat waarschijnlijk hierboven al. Dus wat moeten ze nu gaan doen? DVD'tje opzetten?
Nooit bij de voetbal geweest? Laten we het er op houden dat de levensduur van een stadionruit aanmerkelijk lager ligt dan in de rest van de samenleving. Dat geweld is er altijd wel.quote:Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zonder corona zou het niet zijn gebeurd. Het is gewoon een onbewuste drive die tot uiting komt tijdens een crisis. Dat zie je overal in de hele geschiedenis.
Met dat vuurwerkverbod tref je Frits de account die samen met zijn kinderen een fontein wil afsteken. Dat gaat voor die lui bij de rellen niet ver genoeg. En heel symbolisch voor het vuurwerkbeleid. Bij iedere rel kunnen wij zien de grootste rotzooi die de meeste problemen veroorzaakt al lang en breed rondgaat onder de mensen.quote:Op zondag 21 november 2021 22:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mja dat is wel een beetje het issue he. De mensen die je met het vuurwerkverbod treft is deels ook meteen de bevolkingsgroep die waarschijnlijk sneller geneigd is om tot rellen over te gaan. Als je bij wijze van spreken golf zou verbieden betwijfel ik of je hordes woedende seniore Volvorijders zou zien die gretig de State of the Art Menswear store komen plunderen.
ZelfPrikPakket, goedkoper dan er personeel risicovol op uit te sturen.quote:
Hij wordt terecht geplust omdat de rellen dit jaar frequenter zijn en van een grotere omvang. Mensen met gezond verstand zien het verband met de Coronacrisis.quote:Op zondag 21 november 2021 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, nooit hooligans die slopen gezien eerder. Geen rellen in HvH toch? O&N in Den Haag. Etc. Etc.
Bullshit dus.
Edit Je wordt nog geplust ook..![]()
quote:Op zondag 21 november 2021 23:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hij wordt terecht geplust omdat de rellen dit jaar frequenter zijn en van een grotere omvang. Mensen met gezond verstand zien het verband met de Coronacrisis.
In de antieke wereld zijn er dagen van rellen geweest nadat de groenen van de blauwen hadden gewonnen met de wagenrennen in Constantinopel (weet het niet exact uit mijn hoofd, weet wel dat zoiets gebeurd is). Dus wat geweld bij wedstrijden is niet geheel nieuw.quote:Op zondag 21 november 2021 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nooit bij de voetbal geweest? Laten we het er op houden dat de levensduur van een stadionruit aanmerkelijk lager ligt dan in de rest van de samenleving. Dat geweld is er altijd wel.
Wat dit problematisch maakt is dat het meer en vooral gerichter is.
Precies dit, politie met getrokken vuurwapens bij rellen is echt een zeldzaamheidje. Nu al twee dagen achter mekaar. Ook meldingen van onrust uit verschillende steden. We hebben natuurlijk de avondklokrellen al gehad.quote:Op zondag 21 november 2021 23:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hij wordt terecht geplust omdat de rellen dit jaar frequenter zijn en van een grotere omvang. Mensen met gezond verstand zien het verband met de Coronacrisis.
Kunnen we van Whiskers2009 nog een inhoudelijke reactie verwachten, of blijven we bij one-liners en smileys?quote:
Beter plan is jagers uitrusten met vaccinatiepijlen, krijgen zij ook een beter draagvlak.quote:Op zondag 21 november 2021 22:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren, de grote wappiehunt, dan mag je met een verdovingsgeweer op ongevaccineerden gaan jagen. Je krijgt van de overheid de locatie van de wappie door op basis van de locatie-gegevens van je mobiel.
Niet tijdens het afschietseizoen, er is al bende genoeg en de activisten moet ook veilig achter het hek hun hooibalen kwijt kunnen.quote:Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon de wappies uitzetten in de Oostvaardersplassen.
Collateral Damagequote:Op zondag 21 november 2021 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet tijdens het afschietseizoen, er is al bende genoeg en de activisten moet ook veilig achter het hek hun hooibalen kwijt kunnen.
En dat meen je ook nog? Dat hij terecht geplust wordt en dat er een verband is met covid-onvrede. Er is hooguit een verband met verveling..quote:Op zondag 21 november 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dit, politie met getrokken vuurwapens bij rellen is echt een zeldzaamheidje. Nu al twee dagen achter mekaar. Ook meldingen van onrust uit verschillende steden. We hebben natuurlijk de avondklokrellen al gehad.
Er is absoluut een verband, het altijd al aanwezige tokkie-isme bij sommige mensen wordt aangewakkerd.
Zou wel vernieuwend zijnquote:Op zondag 21 november 2021 22:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mja dat is wel een beetje het issue he. De mensen die je met het vuurwerkverbod treft is deels ook meteen de bevolkingsgroep die waarschijnlijk sneller geneigd is om tot rellen over te gaan. Als je bij wijze van spreken golf zou verbieden betwijfel ik of je hordes woedende seniore Volvorijders zou zien die gretig de State of the Art Menswear store komen plunderen.
Uiteraard, maar vaccinatiegeweer bekt niet lekker.quote:Op zondag 21 november 2021 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beter plan is jagers uitrusten met vaccinatiepijlen, krijgen zij ook een beter draagvlak.
[..]
Niet tijdens het afschietseizoen, er is al bende genoeg en de activisten moet ook veilig achter het hek hun hooibalen kwijt kunnen.
Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.quote:Op zondag 21 november 2021 22:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Dat vuurwerkverbod, wie raakt dat? Dat zijn de simpelere zielen, maar dat heeft een functie voor die mensen in de vorm van rituelen etc
Met een uiterst belabberde onderbouwing van het verbod.
Dat zijn allemaal triggers. Kun je gaan jenken dat het tuig is, je triggert ze zelf als overheid zijnde.
Dat moet je toch zien aankomen. Praat het niet goed wat ze doen, maar jemig, hoe bleu kun je zijn als je denkt dat iedereen nu denkt 'oh ja joh, is goed, we zijn meteen en zonder morren compliant met alles'
Dat verband is er ook niet. Behalve verveling en willen slopen en rellen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.
Dat meen ik ja. Het is onzinnig om te doen alsof er anders nooit rellen zijn. Maar het is ook onzinnig om te doen alsof de omvang en frequentie in de coronaperiode niet hoger ligt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat meen je ook nog? Dat hij terecht geplust wordt en dat er een verband is met covid-onvrede. Er is hooguit een verband met verveling..
Wow
Wordt dit weer een avond waar je vooral dit soort posts plaatst als je het er blijkbaar niet mee eens bent?quote:
De oorzaak is verveling en sensatiezucht. Niet onvrede met de maatregelenquote:Op zondag 21 november 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat meen ik ja. Het is onzinnig om te doen alsof er anders nooit rellen zijn. Maar het is ook onzinnig om te doen alsof de omvang en frequentie in de coronaperiode niet hoger ligt.
Hoe zou die verveling komen? Door maatregelen wellicht? Dan zit er wellicht een schakeltje tussen, maar de grondoorzaak blijft hetzelfde.quote:Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De oorzaak is verveling en sensatiezucht. Niet onvrede met de maatregelen
Iets met een bal en niet een persoonquote:Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Wordt dit weer een avond waar je vooral dit soort posts plaatst als je het er blijkbaar niet mee eens bent?
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.quote:Op zondag 21 november 2021 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verband is er ook niet. Behalve verveling en willen slopen en rellen.
Dat is gewoon niet zo.quote:Op zondag 21 november 2021 18:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Ach, omgekeerd moet ik ook wel eens om ze gniffelen, zo is het cirkeltje weer rond. En raar trouwens dat de cijfers in het buitenland net zo hard stijgen terwijl ze daar zo gehoorzaam zijn. Boven dat zijn wij ongeveer het eerste land die dit seizoen lockdown-achtige maatregelen treft.
Laat die vrienden zich maar druk maken om hun eigen land en trouw hun mondkapjes in de buitenlucht opzetten.
Al vertrouw je de overheid niet, is nog geen reden om te gaan rellen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het dehumaniseren van mensen die rellen is nooit zo verstandig.
Het is wel echt een teken dat het vertrouwen in de overheid zeldzaam laag is op dit moment.
Wie dehumaniseert ze dan?quote:Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het dehumaniseren van mensen die rellen is nooit zo verstandig.
Het is wel echt een teken dat het vertrouwen in de overheid zeldzaam laag is op dit moment.
Yepquote:Op zondag 21 november 2021 23:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.
Verveling =/ bezorgde burger door covidmaatregelen he?quote:Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.
Jij snapt niet helemaal wat ik bedoelde.quote:Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De oorzaak is verveling en sensatiezucht. Niet onvrede met de maatregelen
Jij ziet geen patronen, anderen wel.quote:Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iets met een bal en niet een persoon
Toch?
quote:Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-dalen-a4066335quote:2G veroorzaakt intussen wel grote onrust. Hoewel veel van de relschoppers van dit weekend vaker voor overlast zorgen, zijn de rellen niet helemaal los te zien van het coronabeleid. Betogers scandeerden vrijdag ‘Fuck 2G, Rotterdam doet niet meer mee’. De rellen vonden plaats nadat de horeca om 20.00 uur de deuren sloot en werden mede veroorzaakt door voetbalhooligans die niet meer welkom zijn in het stadion.
Juist, iedereen gedraagt zich als tokkie. Behalve jij denk ik?quote:Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet zo.
Alleen in Nederland moet iedereen zich als de grootste tokkie gedragen en relatief gezien zijn de besmettingen hier echt torenhoog in vergelijking met bijna elk land.
Hier willen mensen al hele steden plat branden alleen al omdat je een mondkapje in een winkel moet opdoen.
Er zijn genoeg landen waar mensen zich normaal gedragen, gewoon de wet normaal volgen en de besmettingen veel en veel lager zijn dan in NL ondanks een veel grotere populatie.
Dat ja. Laat ik nog maar eens uitspreken dat ik deze rellen en rellen in zijn algemeenheid ten stelligste afkeur.quote:Op zondag 21 november 2021 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens een belangrijk puntje: mensen die de oorzaken van rellen willen bespreken zijn niet de situatie aan het bagatelliseren.
Tuig ontstaat uiteindelijk ook door maatschappelijke onrust.
Maar we hebben nu wel een vaccinatiegraad van dik 80% dat doet ook iets.quote:Op zondag 21 november 2021 23:18 schreef capricia het volgende:
Ik bedenkt me:
Een R van 0,8 (om tenminste echt te dalen en de ziekenhuizen niet compleet te laten overstromen), lukte ons eind vorig jaar alleen met heel strenge maatregelen.
En toen hadden we nog geen Delta.
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat echt strenge maatregelen niet te voorkomen zijn deze winter. Alleen is er volgens mij amper draagvlak voor. Dat wordt wat.quote:Op zondag 21 november 2021 23:18 schreef capricia het volgende:
Ik bedenkt me:
Een R van 0,8 (om tenminste echt te dalen en de ziekenhuizen niet compleet te laten overstromen), lukte ons eind vorig jaar alleen met heel strenge maatregelen.
En toen hadden we nog geen Delta.
Klopt, maar ook kun je verveelde burgers krijgen door coronamaatregelen. Welke emotie erbij komt kijken lijkt mij niet zo relevant.quote:Op zondag 21 november 2021 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verveling =/ bezorgde burger door covidmaatregelen he?
Daarom zitten we nu ook pas op 1,2. Maar desalniettemin is een reductie van 0,4 niet zo eenvoudig.quote:Op zondag 21 november 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben nu wel een vaccinatiegraad van dik 80% dat doet ook iets.
Staat weer tegenover dat er beduidend minder capaciteit beschikbaar is.quote:Op zondag 21 november 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben nu wel een vaccinatiegraad van dik 80% dat doet ook iets.
Zoals voorspeld. Sommige dingen zijn zo simpel als je er met enig gezond verstand en van enige afstand naar kijkt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat echt strenge maatregelen niet te voorkomen zijn deze winter. Alleen is er volgens mij amper draagvlak voor. Dat wordt wat.
Is puur toeval Treinquote:Op zondag 21 november 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-dalen-a4066335
Ik lees dit niet toevallig in de krant...
Rellen niet, demonstreren kan ik mij nog wat bij voorstellen. Vooral het ongekende amateurisme zorgt bij mij voor frustratie. Dat je denkt: hoe komen wij hier ooit uit met deze mensen aan het bewind. Dan heb ik het niet over een foute inschatting over de ontwikkeling van het virus, dat kan iedereen gebeuren. Maar neem nu laatst die testen voor toegang organisatie die van fraude werd verdacht. Uiteindelijk bleek het geen fraude te zijn, maar handelde men wel onrechtmatig. Ze maakte onterecht herstelbewijzen, van mensen die inderdaad besmet zijn geweest, maar dit mag alleen de GGD doen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:13 schreef bianconeri het volgende:
Zeker niet voor regelgeving die gewoon hartstikke logisch is.
Een normaal weldenkend mens denkt geen seconde aan dat demonstreren en rellen.
Nee dat is zeker zo. Zeker met de naleving zoals die nu is, die ook echt niet meer beter gaat worden tenzij je het gaat afdwingen. Dan zit je echt gewoon aan het allerzwaarste pakket, nog net geen avondklok zeg maar.quote:Op zondag 21 november 2021 23:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zitten we nu ook pas op 1,2. Maar desalniettemin is een reductie van 0,4 niet zo eenvoudig.
Dat draagvlak is er onder normale burgers best te vinden. Als het op een goede manier uitgelegt en uitgedragen wordt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat echt strenge maatregelen niet te voorkomen zijn deze winter. Alleen is er volgens mij amper draagvlak voor. Dat wordt wat.
Ik denk ook dat generieke maatregelen gewoon niet meer voldoende gaan werken.quote:Op zondag 21 november 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat is zeker zo. Zeker met de naleving zoals die nu is, die ook echt niet meer beter gaat worden tenzij je het gaat afdwingen. Dan zit je echt gewoon aan het allerzwaarste pakket, nog net geen avondklok zeg maar.
Ik ga wel weer braaf mee in wat ze willen hoor. Je leest alleen online zoveel frustratie en boosheid dat ik me serieus afvraag of dat een beetje het algemene gevoel is dat er leeft. Kijk naar de aanbeveling 'werk thuis, tenzij het niet anders kan' en dan lees je dat de verplaatsingen in het verkeer totaal niet zijn afgenomen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
Dat draagvlak is er onder normale burgers best te vinden. Als het op een goede manier uitgelegd en uitgedragen wordt.
Als er bijv verteld wordt dat er zaken tegenvallen etc.
Denk ook dat het helpt als we een wisseling van de wacht hebben. Mensen zijn peppi en kokki zat en nemen die woorden niet meer serieus.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat draagvlak is er onder normale burgers best te vinden. Als het op een goede manier uitgelegd en uitgedragen wordt.
Daar kregen we het vorig jaar mee naar 0,8. En dat duurde best nog lang.quote:Op zondag 21 november 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat is zeker zo. Zeker met de naleving zoals die nu is, die ook echt niet meer beter gaat worden tenzij je het gaat afdwingen. Dan zit je echt gewoon aan het allerzwaarste pakket, nog net geen avondklok zeg maar.
Dat zie ik deze politici echt niet zeggen, dat zien ze als persoonlijke en politieke afgangquote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het wordt wellicht een Hete Winter op maatschappelijk gebied. Het lijkt onafwendbaar dat grote bevolkingsgroepen - het virus terzijde - de komende maanden van een hele koude kermis thuis zullen komen. De lonten zijn kort en de vlam slaat snel in de pan.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is denk ik niet zozeer een gebrek aan draagvlak, maar een gebrek aan overtuiging dat het nodig is. Ook met de huidige cijfers zullen de meeste mensen nog steeds weinig van corona merken, maar hebben ze wel last van eventuele maatregelen. En de overheidscommunicatie van de laatste anderhalf jaar heeft nou ook niet echt geholpen in het overbrengen van urgentie. Dan kun je maatregelen afkondigen wat je wil, maar dáár zijn de meeste mensen inmiddels wél immuun voor.quote:Op zondag 21 november 2021 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat nog tegenvalt eerlijk gezegd. Ook Jan Janssen is een jaar lang verteld dat het vaccin de weg naar de vrijheid is en in een later stadium dat ongevaccineerden asociale teringlijers zijn. En dan ga je hem nu weer opsluiten in zijn zolderkamer, zonder het concrete perspectief wat de vaccins altijd waren?quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Uiteindelijk is het groepje schreeuwers en rellers maar klein. Als je goed en helder uitlegt wat de situatie is, zijn de meeste burgers best welwillend om mee te werken, daar ben ik van overtuigd. Maar dan moet het wel een goed en eerlijk verhaal zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker weten.quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk ook dat het helpt als we een wisseling van de wacht hebben. Mensen zijn peppi en kokki zat en nemen die woorden niet meer serieus.
Ik betwijfel het. "Normale" burgers zullen dan weliswaar niet snel gaan rellen, maar het huidige vertrouwen in de overheid is laag.quote:Op zondag 21 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook een directie/manager/machts ding. Nooit je fout toegeven of niet in controle lijken. Verder dan een met de kennis van nu ga je niet krijgen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zie ik deze politici echt niet zeggen, dat zien ze als persoonlijke en politieke afgang
Het moet en zal aan de burger zelf en niet aan het beleid liggen
En nu, tukken![]()
Morgen weer heerlijke dag thuiswerken
Ja, dat is dus een beetje treurig, want de kans is groot dat we precies dezelfde mensen straks in het nieuwe kabinet ook weer terugzien.quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk ook dat het helpt als we een wisseling van de wacht hebben. Mensen zijn peppi en kokki zat en nemen die woorden niet meer serieus.
Maar je hebt ook het aspect naleving, die is echt lager...quote:Op zondag 21 november 2021 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kregen we het vorig jaar mee naar 0,8. En dat duurde best nog lang.
Met Delta heb je echt minstens hetzelfde pakket nodig. En snel ook.
Plus boosteren, asap.
(Sorry. Ik herhaal mezelf)
Precies dat. Het is hier geen Frankrijk, dus van grootschalige rellen zal het niet komen. Maar veronderstellen dat het draagvlak er wel is (of makkelijk zal komen) vind ik ook een gevaarlijke aanname.quote:Op zondag 21 november 2021 23:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. "Normale" burgers zullen dan weliswaar niet snel gaan rellen, maar het huidige vertrouwen in de overheid is laag.
De overheid heeft de burger de afgelopen twee jaar steeds een wortel voorgehouden (het vaccin) en dat blijkt na alles toch niet de eindoplossing. Nou dan moet men straks wel met een verdomd goed verhaal en perspectief komen.
Klopt, en Jaap heeft weer een nieuwe wortel gevonden. De pil, maar hoeveel mensen geen hier nog in mee na de deceptie met de vaccins.quote:Op zondag 21 november 2021 23:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. "Normale" burgers zullen dan weliswaar niet snel gaan rellen, maar het huidige vertrouwen in de overheid is laag.
De overheid heeft de burger de afgelopen twee jaar steeds een wortel voorgehouden (het vaccin) en dat blijkt na alles toch niet de eindoplossing. Nou dan moet men straks wel met een verdomd goed verhaal en perspectief komen.
Ik zie twee groepen flink in opstand komen bij maatregelen:quote:Op zondag 21 november 2021 23:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Uiteindelijk is het groepje schreeuwers en rellers maar klein. Als je goed en helder uitlegt wat de situatie is, zijn de meeste burgers best welwillend om mee te werken, daar ben ik van overtuigd. Maar dan moet het wel een goed en eerlijk verhaal zijn.
Waaruit leidt je af dat ze nu zijn overvallen? Ik heb het idee dat het vooral de media is die het niet helemaal snapt en zich laat opnaaien. Vanuit het kabinet vond ik het afgelopen week betrekkelijk rustig.quote:Op zondag 21 november 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als een natuurkundige dit kan uitrekenen half oktober, waarom is Den Haag nu dan alweer overvallen?
Niemand denkt dat lockdowns een langdurige oplossing zijn. Het is puur bedoeld om het huidige zorginfarct te verlichten.quote:Op zondag 21 november 2021 23:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er is ook geen enkel perspectief dat een lockdown nu zal werken. Wat gaan ze immers doen als dan de besmettingscijfers weer stijgen na de lockdown?
Ja, het zichtbare verzet. Dat is heel vervelend voor de politie en voor hen wiens spullen vernield worden, maar zij zijn niet doorslaggevend voor het slagen van het beleid. Vorig jaar ging iedereen in de supermarkt in een boog om elkaar heen, zeiden mensen: "wij spreken nu maar even niet af", waren de buren de paria van de straat als ze 4 mensen op bezoek hadden,... Als onder die groep de bereidheid om mee te werken wegvalt, dan kan je beleid maken tot je een ons weegt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie twee groepen flink in opstand komen bij maatregelen:
Dat rellend tuig..dat zijn bepaalde groepen jongeren vanaf 15 jaar. Niet representatief voor de bevolking. Maar er kan wel een aanzuigende werking naar andere jongeren vanuit gaan. Wel iets om serieus in de gaten te houden, imo.
En mensen die nu ook al wekelijks als 'wappie' de ene na de andere bedreiging eruit gooien.
Alleen denk ik dat mensen die nu geen 'wappie' zijn, dat ook niet opeens gaan worden.
Verders krijgen we normale demonstraties en die zijn niet perse een probleem.
My 2cents.
Miss kunnen ze nog vluchten naar Engeland?quote:Op zondag 21 november 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als een natuurkundige dit kan uitrekenen half oktober, waarom is Den Haag nu dan alweer overvallen?
Maar wat dan wel? Je kunt ook niet van lockdown naar lockdown blijven hollen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niemand denkt dat lockdowns een langdurige oplossing zijn. Het is puur bedoeld om het huidige zorginfarct te verlichten.
quote:Op zondag 21 november 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-dalen-a4066335
Ik lees dit niet toevallig in de krant...
Haha, dan staat het morgen in de krant.quote:Op zondag 21 november 2021 23:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bericht uit de toekomst!
Deze winter zie ik geen andere mogelijkheid. Hopelijk kunnen we beter voorbereid zijn voor volgend najaar. Bijvoorbeeld met tijdige boosters voor iedereen die wil en meer capaciteit op de IC.quote:Op zondag 21 november 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Je kunt ook niet van lockdown naar lockdown blijven hollen.
Ga er maar vanuit dat er de komende jaren maatregelen in het najaar en de winter nodig gaan zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Je kunt ook niet van lockdown naar lockdown blijven hollen.
Geen perspectief dus. Zie hier de bron van het kwaad. Zowel in de vorm die verwerpelijke rellen als in de lage naleving.quote:Op zondag 21 november 2021 23:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze winter zie ik geen andere mogelijkheid. Hopelijk kunnen we beter voorbereid zijn voor volgend najaar. Bijvoorbeeld met tijdige boosters voor iedereen die wil en meer capaciteit op de IC.
Hopelijk schiet Mark Zuckerberg een beetje op met die Metaverse van 'm, misschien brengt dat wat perspectiefquote:Op zondag 21 november 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen perspectief dus. Zie hier de bron van het kwaad. Zowel in de vorm die verwerpelijke rellen als in de lage naleving.
Maar het punt is een beetje dat je geen lockdown kunt aankondigen zonder lange termijn oplossingen te presenteren die het de lockdown waard maken. Anders keert hetzelfde probleem op een later moment terug.quote:Op zondag 21 november 2021 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niemand denkt dat lockdowns een langdurige oplossing zijn. Het is puur bedoeld om het huidige zorginfarct te verlichten.
Tja, het is geen leuk vooruitzicht. Maar kom je zelf ook tot deze conclusie, of is die van jou een andere?quote:Op zondag 21 november 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen perspectief dus. Zie hier de bron van het kwaad. Zowel in de vorm die verwerpelijke rellen als in de lage naleving.
Als een bepaald maatregelpakket een vaste reductie van de R tot gevolg heeft, dan denk ik dat je niet een latere lockdown kan afkopen door eerder lichter in te grijpen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat er de komende jaren maatregelen in het najaar en de winter nodig gaan zijn.
En dat hoeft heel geen lockdown te zijn, als je een paar verdubbelingen eerder serieus ingrijpt.
Wat men nu dus nagelaten heeft.
In de zomer kunnen we af met minder maatregelen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar het punt is een beetje dat je geen lockdown kunt aankondigen zonder lange termijn oplossingen te presenteren die het de lockdown waard maken. Anders keert hetzelfde probleem op een later moment terug.
Dat ligt ook helemaal aan de link tussen ziekenhuisopnamen en besmettingen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Als een bepaald maatregelpakket een vaste reductie van de R tot gevolg heeft, dan denk ik dat je niet een latere lockdown kan afkopen door eerder lichter in te grijpen.
Ja en nee. Mijn conclusie is dat er in de coronasituatie op korte of middellange termijn geen verbetering te verwachten is. Maar mij conclusie is ook dat dit land nog twee of drie lockdownwinters niet gaat trekken...quote:Op zondag 21 november 2021 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, het is geen leuk vooruitzicht. Maar kom je zelf ook tot deze conclusie, of is die van jou een andere?
Nou ja in theorie, als je er van uitgaat dat de zomer een dusdanig dempend effect heeft dat je in de ziekenhuizen altijd weer op 'nul' begint hoef je het alleen maar uit te smeren tot dat moment. Dan kan net die ene verdubbeling minder natuurlijk wel het verschil maken.quote:Op zondag 21 november 2021 23:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Als een bepaald maatregelpakket een vaste reductie van de R tot gevolg heeft, dan denk ik dat je niet een latere lockdown kan afkopen door eerder lichter in te grijpen.
Dat je nog geen oplossing voor later hebt wil niet zeggen dat je nu niet kan ingrijpen om een acuut probleem af te wenden.quote:Op zondag 21 november 2021 23:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar het punt is een beetje dat je geen lockdown kunt aankondigen zonder lange termijn oplossingen te presenteren die het de lockdown waard maken. Anders keert hetzelfde probleem op een later moment terug.
Het evolueert ook gewoon door, de vaccins, de medicijnen, de mogelijkheden met een QR-code.quote:Op zondag 21 november 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Mijn conclusie is dat er in de coronasituatie op korte of middellange termijn geen verbetering te verwachten is. Maar mij conclusie is ook dat dit land nog twee of drie lockdownwinters niet gaat trekken...
Maar met die ingreep veroorzaak je een hele hoop nieuwe problemen en je schuift alleen maar het acute probleem voor je uit.quote:Op maandag 22 november 2021 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je nog geen oplossing voor later hebt wil niet zeggen dat je nu niet kan ingrijpen om een acuut probleem af te wenden.
Nou ja dat dus. Uitstel van executie noemen we zoiets. Of eigenlijk 'operatie geslaagd, patiënt overleden'quote:Op maandag 22 november 2021 00:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar met die ingreep veroorzaak je een hele hoop nieuwe problemen en je schuift alleen maar het acute probleem voor je uit.
Dat weet ik niet. Beide wil je voorkomen. Maar ik heb wel het idee dat we het omslagpunt aan het naderen zijn waar de brede gevolgen van code zwart kleiner zijn dan die van lockdown...quote:Op maandag 22 november 2021 00:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Verder blijf ik het interessant vinden dat mensen een complete lockdown als minder erg inschatten als code zwart.
Ik prefereer wel degelijk het tweede namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |