abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2021 @ 22:14:26 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202285761
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat zo is. Het is niet gericht tegen de politie als organisatie zoals bijvoorbeeld die Floydrellen. Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk wel dat het in ieder geval ten dele gericht is jegens de staat. En de politie is daar de exponent van.
Ja dat klopt

Ongelooflijk kut als politieagent trouwens :{

Ik kijk uit naar betere tijden. Donderdag naar Zwitserland toe, daar is al een tijdje 2G en maakt geen pest (hihaho) uit. Oprecht benieuwd of ze dat debiele idee er hier doorheen gaan krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 22:17:25 #152
236264 crew  capricia
pi_202285811
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat klopt

Ik kijk uit naar betere tijden. Donderdag naar Zwitserland toe, daar is al een tijdje 2G en maakt geen pest (hihaho) uit. Oprecht benieuwd of ze dat debiele idee er hier doorheen gaan krijgen
Zwitserland gaat idd ook hard omhoog. Kan me niet voorstellen dat die niet verder in gaan grijpen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 21 november 2021 @ 22:17:25 #153
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202285812
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik deel eigenlijk helemaal niet dat het expliciet tegen de politie is gericht. Die waren daar en daarom klapte het uit elkaar richting hen, als er politici hadden gestaan waren die het mikpunt geweest van de menigte

De boel staat 'gewoon' ongelooflijk onder spanning
Het is ook gewoon een hoop frustratie dat er leeft, men is er klaar mee. En het foei roepen door de overheid wordt niet meer naar geluisterd,
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202285844
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:17 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is ook gewoon een hoop frustratie dat er leeft, men is er klaar mee. En het foei roepen door de overheid wordt niet meer naar geluisterd,
Nee inderdaad. Als ze met zo´n persco aan komen zetten zoals eerder op de avond besproken dan neem ik niet eens de moeite om mijn tv aan te zetten.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 21 november 2021 @ 22:22:31 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202285905
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef groenen het volgende:

[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom geen enkel land 65+ers durft aan te spreken. De meest bizarre maatregelen komen voorbij, maar de groepen waar het om gaat aanspreken durft niemand.
Waarom moeten ze worden aangesproken ? Doen ze iets verkeerd of hebben ze een eigen willetje (dat ze die leeftijd heeft doen bereiken) ?

Los daarvan hebben die mensen vaak (klein)kinderen die ook volwassen, al of niet in het zicht van hun nalatenschap, blijven luisteren. Ik sprak bv niet en nooit mijn Oma tegen en probeerde het beste ervan te maken, desnoods door de levertraan te verwisselen met honingsiroop.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202285938
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef groenen het volgende:

[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom geen enkel land 65+ers durft aan te spreken. De meest bizarre maatregelen komen voorbij, maar de groepen waar het om gaat aanspreken durft niemand.
Rusland
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202285945
quote:

[..]
Zou dit alles meespelen in de afweging van wel of geen lockdown? Je kan wel raden wat er gebeurt als volgende week weer alles dicht gaat en/of een avondklok komt. De Staat begint het gezag over de straat langzamerhand te verliezen lijkt het wel.
pi_202285949
quote:

[..]
Misschien moeten er nóg meer politici met morbide obesitas en in herhaling vallende virologen in tv studios uitgenodigd worden om mensen op te roepen zich vrijwillig op te hokken. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 21 november 2021 @ 22:25:50 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202285960
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland gaat idd ook hard omhoog. Kan me niet voorstellen dat die niet verder in gaan grijpen.
Ja het is even afwachten idd

Als ze dat dan maar na volgende week doen graag :P :P :@ :P
pi_202285964
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat klopt

Uiteraard, zit in het script immers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 november 2021 @ 22:26:13 #161
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202285967
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Die lui zitten zich kennelijk suf te staren op (verkeers)bewegingen en dergelijke. Wat me zonder verdere context niet enorm effectief lijkt.
En dan straks ontdekken dat de cijfers van 2018 waren...... bijzonder vermakelijk dat men op grond van mobiliteitscijfers, gedragingen gaat aflezen. Gelukkig ben ik altijd op weg, thuis waar een bot het werk doet.
Kinderen opgegroeid met repressieve track en trace, weten precies hoe ze de boel in het reine moeten houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 21 november 2021 @ 22:26:54 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202285979
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uiteraard, zit in het script immers.
Script?
  zondag 21 november 2021 @ 22:29:52 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286025
quote:

[..]
Ik deel eigenlijk helemaal niet dat het expliciet tegen de politie is gericht. Die waren daar en daarom klapte het uit elkaar richting hen, als er politici hadden gestaan waren die het mikpunt geweest van de menigte

Ook dat totaal niet. Er waren amper demonstranten en wel heel snel veel lui die "als verzetje" uit waren op rellen, vernielen en "lekker" de politie belagen. Waren ook bepaalde groeperingen duidelijk in beeld omdat ze zich zelf op beeld (doch met hoodies sjaals etc ter vermomming) opzettelijk als groep kenbaar maakten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202286043
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Script?
Script.
Dat hele 2G via de media en advies vragen aan OMT.. Dat hele warm maken 3 weken lang.. Natuurlijk voeren ze dat in. Dat is al 2 jaar de methode.

Gompie zei laatst dat de staat bij het OMT komt voor wetenschappelijke onderbouwing voor wat ze willen invoeren ipv dat ze vragen voor advies.

Wetenschap en conclusies op aanvraag...

Ze verzinnen niks zelf, ze kijken of allemaal enorm naar elkaar offff er is een supranationaal orgaan dat het allemaal aanstuurt.

Onafhankelijke expert groepen die onafhankelijk adviseren is het iig niet.
  zondag 21 november 2021 @ 22:32:44 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202286064
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Script.
Dat hele 2G via de media en advies vragen aan OMT.. Dat hele warm maken 3 weken lang.. Natuurlijk voeren ze dat in. Dat is al 2 jaar de methode.

Gompie zei laatst dat de staat bij het OMT komt voor wetenschappelijke onderbouwing voor wat ze willen invoeren ipv dat ze vragen voor advies.

Wetenschap en conclusies op aanvraag...
Oh zo. Ja dat deel ik volledig.

Het wordt ook zo opzichtig aangepakt allemaal, bijzonder. Je zou denken dat die spindoctors daar iets meer kaas van gegeten hebben zodat de patronen niet zo ongelooflijk zichtbaar zouden zijn.
Maar ja...

Ben benieuwd waar we uit uitkomen want 2G gaat echt niet helpen
pi_202286071
De rellen zijn nu groot en ongrijpbaar. De schade wordt niet echt gevoeld, dus mensen vinden het wel best dat lui een beetje over straat lopen te rollenbollen bij met de politie. Dat was vorig jaar ook. Het begon in Eindhoven station aan diggelen en een wagen van pro-rail lag te branden. Veel mensen hadden zoiets van dat is niet normaal, maar het zal wel.

Toen kwamen de Primera en die pillenboer in Rotterdam. Daarnaast werden wagens van de "gewone man" beschadigd. Toen sloeg het sentiment om. Mensen waren bereid om hun buurjongen aan te geven en er verschenen buurtvaders op straat. Zoiets zou nu ook waar een keerpunt kunnen zijn, maar zolang het kat en muis blijft met de politie, zouden de onrusten nog wel een tijdje kunnen aanhouden.
  zondag 21 november 2021 @ 22:33:33 #167
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286077
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:24 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zou dit alles meespelen in de afweging van wel of geen lockdown? Je kan wel raden wat er gebeurt als volgende week weer alles dicht gaat en/of een avondklok komt. De Staat begint het gezag over de straat langzamerhand te verliezen lijkt het wel.
Alles speelt mee, we worden geregeerd door emotie.
Maar de politie kan nog wel een paar tandjes harder optreden. Als er echt dreiging is dan wordt het leger bijgeschakeld, eerst in de vorm van de KMAR.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 21 november 2021 @ 22:34:34 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286094
quote:

[..]

Ook dat totaal niet. Er waren amper demonstranten en wel heel snel veel lui die "als verzetje" uit waren op rellen, vernielen en lekker de politie belagen.
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat zo is. Het is niet gericht tegen de politie als organisatie zoals bijvoorbeeld die Floydrellen. Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk wel dat het in ieder geval ten dele gericht is jegens de staat. En de politie is daar de exponent van.
Nee, dit waren gewoon voornamelijk de bekende relschoppers, die er altijd bij zijn bij rellen. En een klein deel vaste kern "coronademonstranten" die er ook waren en het prachtig vonden. En verder was iedereen die wel vreedzaam was erg snel weg (en terecht).
  zondag 21 november 2021 @ 22:36:00 #169
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zondag 21 november 2021 @ 22:36:44 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286128
quote:

[..]
Die rellen in Rotterdam hadden daar vrij weinig mee te maken. Evenals de onrust gisteren en vandaag elders. Sensatiezoekers en relschoppers.
pi_202286134
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar de politie kan nog wel een paar tandjes harder optreden. Als er echt dreiging is dan wordt het leger bijgeschakeld, eerst in de vorm van de KMAR.
Maar dat is de macht. Die is op geen enkele manier in het geding. Het gezag daarentegen, dat is echt wel aan het afkalven.
zie email 27 oktober
pi_202286141
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh zo. Ja dat deel ik volledig.

Het wordt ook zo opzichtig aangepakt allemaal, bijzonder. Je zou denken dat die spindoctors daar iets meer kaas van gegeten hebben zodat de patronen niet zo ongelooflijk zichtbaar zouden zijn.
Maar ja...

Ben benieuwd waar we uit uitkomen want 2G gaat echt niet helpen
Nou dit is dus al 3 weken lang met open armen wachten op code zwart.

Zeg jij het maar wat je dan wilt als kabinet. Ik ben geen fan van de meeste maatregelen want de meeste zijn gewoon domweg zinloos.

Maar kroegen en clubs hoe kunnen die open zijn als het erger wordt en de reguliere zorg alweer in de pauze moet? De noodrem is schadelijker dan gas los..
pi_202286158
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef maan_man het volgende:
De rellen zijn nu groot en ongrijpbaar. De schade wordt niet echt gevoeld, dus mensen vinden het wel best dat lui een beetje over straat lopen te rollenbollen bij met de politie. Dat was vorig jaar ook. Het begon in Eindhoven station aan diggelen en een wagen van pro-rail lag te branden. Veel mensen hadden zoiets van dat is niet normaal, maar het zal wel.

Toen kwamen de Primera en die pillenboer in Rotterdam. Daarnaast werden wagens van de "gewone man" beschadigd. Toen sloeg het sentiment om. Mensen waren bereid om hun buurjongen aan te geven en er verschenen buurtvaders op straat. Zoiets zou nu ook waar een keerpunt kunnen zijn, maar zolang het kat en muis blijft met de politie, zouden de onrusten nog wel een tijdje kunnen aanhouden.
Zou het zinvol zijn als politiek leiders boodschappen achterlaten online?

Evt wat andere iconen.. Dirkie Kuyt ofzo?
pi_202286183
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vraag me af wie ze naar mijn deur sturen als ik me niet laat vaccineren als het verplicht is straks. 2 militairen en een verpleegkundige?
pi_202286207
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik vraag me af wie ze naar mijn deur sturen als ik me niet laat vaccineren als het verplicht is straks. 2 militairen en een verpleegkundige?
Ik vermoed PostNL.
zie email 27 oktober
pi_202286218
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat doen ze toch ook gewoon? Naar mijn weten hebben zo'n beetje alle politieke figuren wel een Twittertje enzo. Maakt niets uit denk ik, en een ongeloofwaardige Ferd die z'n ongenoegen uitspreekt al helemaal niet.
  zondag 21 november 2021 @ 22:42:00 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202286224
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef maan_man het volgende:

twitter

Nu gaan kneusjes ook weer spullen slopen en stelen van gewone burgers. Dit gaat echt niet meer over onvrede over covid. Dit is gewoon tuig.
Bij een avondklok zie het wel weer losgaan anders...
pi_202286229
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vermoed PostNL.
Oh maar dan komt hij veel te laat of raken ze hem kwijt, ideaal dus.
  zondag 21 november 2021 @ 22:42:23 #179
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286235
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die rellen in Rotterdam hadden daar vrij weinig mee te maken. Evenals de onrust gisteren en vandaag elders. Sensatiezoekers en relschoppers.
Je verbied in een krappe week, uitgaan, vuurwerk, voetbal en gaat lopen roepen dat ongevaccineerden buiten gesloten moeten worden. Geen hond gelooft dat het bij een paar weken gaat blijven.

Je mag een gok doen waar deze groep relschoppers normaal hun verzetje krijgt, staat waarschijnlijk hierboven al. Dus wat moeten ze nu gaan doen? DVD'tje opzetten?
  zondag 21 november 2021 @ 22:43:27 #180
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286254
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is de macht. Die is op geen enkele manier in het geding. Het gezag daarentegen, dat is echt wel aan het afkalven.
Een politiestaat dwingt ook wel gezag af ;)
pi_202286265
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vermoed PostNL.
Das waar ook. Lol
pi_202286266
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
Een politiestaat dwingt ook wel gezag af ;)
Dat hangt van je definitie af ;)
Maar voor een politiestaat hebben we in Nederland op geen enkele manier de middelen joh.
zie email 27 oktober
pi_202286279
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Evt wat andere iconen.. Dirkie Kuyt ofzo?
Weet ik niet. Veel zijn gewoon op zoek naar sensatie. Denk dat er maar weinig mensen zijn die vanavond lopen te rellen, die vanmorgen na het ontbijt plaatsnamen op de bank om eens uitgebreid naar het interview met Bruls te gaan kijken.
  zondag 21 november 2021 @ 22:45:54 #184
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286292
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren, de grote wappiehunt, dan mag je met een verdovingsgeweer op ongevaccineerden gaan jagen. Je krijgt van de overheid de locatie van de wappie door op basis van de locatie-gegevens van je mobiel.
pi_202286305
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren
En ook dat is makkelijk, die werken alleen op kantooruren dus daarbuiten kun je dan gaan en staan waar je wilt.
  zondag 21 november 2021 @ 22:46:57 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202286306
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Je verbied in een krappe week, uitgaan, vuurwerk, voetbal en gaat lopen roepen dat ongevaccineerden buiten gesloten moeten worden. Geen hond gelooft dat het bij een paar weken gaat blijven.

Je mag een gok doen waar deze groep relschoppers normaal hun verzetje krijgt, staat waarschijnlijk hierboven al. Dus wat moeten ze nu gaan doen? DVD'tje opzetten?
Dit ja

Dat vuurwerkverbod, wie raakt dat? Dat zijn de simpelere zielen, maar dat heeft een functie voor die mensen in de vorm van rituelen etc
Met een uiterst belabberde onderbouwing van het verbod.
Dat zijn allemaal triggers. Kun je gaan jenken dat het tuig is, je triggert ze zelf als overheid zijnde.

Dat moet je toch zien aankomen. Praat het niet goed wat ze doen, maar jemig, hoe bleu kun je zijn als je denkt dat iedereen nu denkt 'oh ja joh, is goed, we zijn meteen en zonder morren compliant met alles'
pi_202286312
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.

Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?
Wij hadden 3 weken terug eindelijk na 20 maanden weer een schema dat we weer 1-2* per week naar kantoor gingen. Vervolgens kwam dat klote advies weer en is alles afgebouwd. In totaal 21 maanden thuiszitten, dubbel gevaccineerd voor Jan lul.
Ik kan weer lekker op zolder hangen terwijl alle beleidsmakers en adviseurs het aan hun laars lappen of geen reet interesseren.
Ziedend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 21-11-2021 22:53:25 ]
pi_202286314
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kwam dit tegen, zat nog te twijfelen waar het te posten:

twitter

Ik snap op zich nog wel dat Rutte niet op avond 3 van het probleem naar de microfoon holt, dat kan zich ook tegen je keren.

Het probleem is alleen dat je aan je water voelt dat hij er zelf ook geen gevoelens bij heeft. Relletjes zijn voor hem als manager gewoon een maatschappelijke indicator van de knopjes waar je aan gedraaid hebt, en als die wat te hevig worden, draai je die knopjes gewoon weer wat terug.

Hij kan daardoor ook nooit die rol van verbinder spelen. De daadkrachtige leider acteren misschien. Als het nog een paar dagen zo doorgaat kan hij misschien wel naar de camera hollen en roepen dat er zero tolerance zal zijn, vanaf nu zal er snoeihard worden doorgepakt, keihard lik op stuk beleid, pleur toch op!!!

Tegen die tijd zijn mensen de vernielingen ook wel zat en worden de hoolies ingezet om op straat te patrouilleren. Na een paar dagen is de geest dan weer in de fles en hebben we er niks van geleerd. "Nou en?" zegt de nuchtere Hollander dan. "Het is nu toch weer voorbij, wat maakt het uit?"
pi_202286315
quote:

[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren, de grote wappiehunt, dan mag je met een verdovingsgeweer op ongevaccineerden gaan jagen. Je krijgt van de overheid de locatie van de wappie door op basis van de locatie-gegevens van je mobiel.
Zal wel nostalgisch aanvoelen. Op basis van GPS van de mobiel tracken ipv op basis van 5g nanobots.
  zondag 21 november 2021 @ 22:47:47 #190
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286319
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat hangt van je definitie af ;)
Maar voor een politiestaat hebben we in Nederland op geen enkele manier de middelen joh.
Agenten zijn makkelijker te trainen dan verpleegkundigen, zeker het soort agent dat je voor een politiestaat nodig hebt ;)
pi_202286321
quote:

[..]
Gewoon de wappies uitzetten in de Oostvaardersplassen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 21 november 2021 @ 22:48:27 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202286326
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gros kiest straks eieren voor zijn geld.

Net als toen iedereen en zijn moeder na die avondklokrellen maanden de bak in werd gesnelrecht.

Blijft er een kleine harde kern over die geen moeite heeft met lange celstraffen, strafbladen en het weggooien van hun toekomst, maar dat is een veel kleinere groep.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202286340
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Kwam dit tegen, zat nog te twijfelen waar het te posten:

[ twitter ]

Ik snap op zich nog wel dat Rutte niet op avond 3 van het probleem naar de microfoon holt, dat kan zich ook tegen je keren.

Het probleem is alleen dat je aan je water voelt dat hij er zelf ook geen gevoelens bij heeft. Relletjes zijn voor hem als manager gewoon een maatschappelijke indicator van de knopjes waar je aan gedraaid hebt, en als die wat te hevig worden, draai je die knopjes gewoon weer wat terug.

Hij kan daardoor ook nooit die rol van verbinder spelen. De daadkrachtige leider acteren misschien. Als het nog een paar dagen zo doorgaat kan hij misschien wel naar de camera hollen en roepen dat er zero tolerance zal zijn, vanaf nu zal er snoeihard worden doorgepakt, keihard lik op stuk beleid, pleur toch op!!!

Tegen die tijd zijn mensen de vernielingen ook wel zat en worden de hoolies ingezet om op straat te patrouilleren. Na een paar dagen is de geest dan weer in de fles en hebben we er niks van geleerd. "Nou en?" zegt de nuchtere Hollander dan. "Het is nu toch weer voorbij, wat maakt het uit?"
Het is op zich een beproefde tactiek om in dit soort gevallen als staatsman op televisie te verschijnen en op te roepen tot rust. Dat werkt. Alleen je zou de koning naar voren moeten schuiven, want Rutte is daarvoor te beschadigd en te gehaat in bepaalde kringen. Als je even pech hebt werkt dat averechts. En de Koning inzetten kan niet, want daar is het allemaal te politiek voor. Dus ik snap wel dat hij duikt, alhoewel het natuurlijk ook gewoon een teken is dat zijn houdbaarheidsdatum is bereikt.
zie email 27 oktober
  zondag 21 november 2021 @ 22:50:17 #194
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286349
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zal wel nostalgisch aanvoelen. Op basis van GPS van de mobiel tracken ipv op basis van 5g nanobots.
Moet wel een beetje sport blijven ;)
  zondag 21 november 2021 @ 22:50:46 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286357
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
Nu gaan kneusjes ook weer spullen slopen en stelen van gewone burgers. Dit gaat echt niet meer over onvrede over covid. Dit is gewoon tuig.
Exact mijn punt. Gewoon relschoppers, niks "bezorgde burgers".
pi_202286360
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Gros kiest straks eieren voor zijn geld.

Net als toen iedereen en zijn moeder na die avondklokrellen maanden de bak in werd gesnelrecht.

Blijft er een kleine harde kern over die geen moeite heeft met lange celstraffen, strafbladen en het weggooien van hun toekomst, maar dat is een veel kleinere groep.
Vast. Maar ik verwacht wel nieuwe oplevingen bij aanscherping van maatregelen. En dat is in vele opzichten een probleem...
zie email 27 oktober
pi_202286368
quote:

[..]
[ twitter ]
Dit is inderdaad tuig. Maar in Rotterdam vindt iedereen het wel best en moet de politie een grootschalig onderzoek opstarten om die lui binnen te krijgen. Als wij morgen bij het ontbijtjournaal een huilende ondernemer hebben omdat de schade niet wordt vergoed. Dan kan het sentiment omslaan en liggen de namen van de daders morgenmiddag op het bureau van oom agent. Dan kan er snel gehandeld worden en dat haalt de angel er misschien uit.
pi_202286372
quote:

[..]
[ twitter ]
En mocht je het niet zien, dan kun je naar de opti-- oh wacht. :P
pi_202286375
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit ja

Dat vuurwerkverbod, wie raakt dat? Dat zijn de simpelere zielen
Mja dat is wel een beetje het issue he. De mensen die je met het vuurwerkverbod treft is deels ook meteen de bevolkingsgroep die waarschijnlijk sneller geneigd is om tot rellen over te gaan. Als je bij wijze van spreken golf zou verbieden betwijfel ik of je hordes woedende seniore Volvorijders zou zien die gretig de State of the Art Menswear store komen plunderen.
  zondag 21 november 2021 @ 22:51:41 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202286378
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vast. Maar ik verwacht wel nieuwe oplevingen bij aanscherping van maatregelen. En dat is in vele opzichten een probleem...
Zeker. Choosing the lesser of many evils.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')