Ik kan me zo de persconferenties uit 1347 niet meer voor de geest halen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zat het eigenlijk bij andere pandemieën? Hadden mensen toen ook na verloop van tijd zoiets van fuck it, we doen niet meer mee?
Destijds had de mensheid geen papa Bruls, een burgervader naar wie iedereen luistert.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zat het eigenlijk bij andere pandemieën? Hadden mensen toen ook na verloop van tijd zoiets van fuck it, we doen niet meer mee?
Ons “geluk” is in die zin ook dat de timing goed is. 20 jaar geleden waren thuisonderwijs en thuiswerk gewoon onmogelijk. Dan moest de samenleving op een bepaald moment gewoon weer gaan draaien. Andere tijdenquote:Op zondag 21 november 2021 21:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is dat de reden dat pandemieën doorgaans een jaar of twee duren
Mijn manager heeft het niet zo op thuiswerken, dus ik word gewoon op kantoor verwacht.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?
Corona was vroeger volledig onopgemerkt gebleven. En als wel, dan was er überhaupt niet zo bizar buitenproportioneel op gereageerd.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Dan zijn we er bijna, Corona heeft net z'n 2e verjaardag gehad.quote:Op zondag 21 november 2021 21:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is dat de reden dat pandemieën doorgaans een jaar of twee duren
Ik ook niet maar wat ik er van weet dat er geen echte immuniteit is die iemand zelf (relatief veilig) kan/zal verwerven tegen infectie die kan resulteren in lever relateerde aandoeningen. Ik zou mijzelf iig ver houden van mensen die (letterlijk) vergelen en/of bruine pis zeiken (wat o.a. zichtbare kenmerken zijn).quote:Op zondag 21 november 2021 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb niet doorgeleerd op Hepatitus B, maar is het flink besmettelijk / en hoe langdurig is de immuniteit na vaccinatie?
Vorige pandemie was volgens mij de Mexicaanse Griep in 2009-2010. Berichtgeving over mondkapjes in onder meer New York en enkele Aziatische landen, maar hier in Nederland toen niets te merken. Door de overheid werden miljoenen vaccins ingekocht die achteraf niet nodig leken te zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het zelf ook een goedkope poging om schuld af te schuiven van gewoon slecht beleid.quote:Op zondag 21 november 2021 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me niet eens duidelijk aan welke regels mensen zich momenteel dan niet zouden houden. Horeca en winkels gaan netjes dicht, sportwedstrijden hebben geen publiek, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de echte maatregelen momenteel, de rest zijn wat adviezen waar sowieso nooit erg strict mee omgesprongen is.
Ik weet daar echt amper nog wat van. Was toen 17 jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat ik in die tijd amper met het wereldnieuws bezig was.quote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Vorige pandemie was volgens mij de Mexicaanse Griep in 2009-2010. Berichtgeving over mondkapjes in onder meer New York en enkele Aziatische landen, maar hier in Nederland toen niets te merken. Door de overheid werden miljoenen vaccins ingekocht die achteraf niet nodig leken te zijn.
De kans is wel vrij aanzienlijk dat dit de laatste serieuze golf is denk ik.quote:Op zondag 21 november 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zijn we er bijna, Corona heeft net z'n 2e verjaardag gehad.
In denk en hoop dat MSM niet overgaan tot tonen van beelden, hetgeen dat ik heb gezien was wmb al ver over de grens van propagande bedrijven om te overtuigen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Want dit ziet het grote NLse publiek? Daar ging het om hè.
Dat was de glorietijd van Ab Oosterhuis! Die heeft al die vaccins toen besteld.quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik weet daar echt amper nog wat van. Was toen 17 jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat ik in die tijd amper met het wereldnieuws bezig was.
Dat werd ook geen pandemie. Ik denk dat je terug moet naar de Spaanse griep. We hebben nog wel wat andere kleinere griepvarianten gehad, maar geen pandemie van deze omvang.quote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Vorige pandemie was volgens mij de Mexicaanse Griep in 2009-2010. Berichtgeving over mondkapjes in onder meer New York en enkele Aziatische landen, maar hier in Nederland toen niets te merken. Door de overheid werden miljoenen vaccins ingekocht die achteraf niet nodig leken te zijn.
Zijn wel een aantal van gebruiktquote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
En, wat wordt er gezegd?quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur over de situatie in de ziekenhuizen nu.
Dat het erg druk is. Dat heel veel andere zorg afgeschaald wordt. Dat zorgmedewerkers van andere, non covid, afdelingen nu op de covid-zorg worden ingeroosterd, omdat hun normale zorgtaken niet doorgaan wegens afgezegde zorg/operaties.quote:
Grote zorgen, we kunnen het niet aan, afschalen is nodig, code zwart, meer maatregelen, hulp nodig, etc..quote:
Zoals altijd: de grafieken vertellen niet het hele verhaal.quote:Op zondag 21 november 2021 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het erg druk is. Dat heel veel andere zorg afgeschaald wordt. Dat zorgmedewerkers van andere, non covid, afdelingen nu op de covid-zorg worden ingeroosterd, omdat hun normale zorgtaken niet doorgaan wegens afgezegde zorg/operaties.
De NRC pusht net een goed stuk hier over: https://www.nrc.nl/nieuws(...)meer-rellen-a4066310quote:Op zondag 21 november 2021 21:17 schreef Molo het volgende:
[..]
De oorzaak voor dat gevaar (want daar heb je zeker gelijk in, dat zijn ze al) moet opgelost of iig bestreden worden. Niet alleen de symptomen.
Onvrede over een onbetrouwbare en onpeilbare overheid zijn enge geluiden uit de samenleving. Dit is topje dan de ijsberg. Gaat nog veel shit aan komen komende jaren
Dan zet je maar even een dvd’je op.quote:Op zondag 21 november 2021 21:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat het constant dreigen met maatregelen als we ons niet aan de regels houden een averechts effect heeft, met name op het vertrouwen in het beleid maar ook op het psychische welzijn van mensen, kan ook iedere gedragswetenschapper je wel vertellen.
Maar goed. Gedragswetenschappers.
Ben jij zo jong?quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik weet daar echt amper nog wat van. Was toen 17 jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat ik in die tijd amper met het wereldnieuws bezig was.
Dvd van alle corona persco's ?quote:Op zondag 21 november 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zet je maar even een dvd’je op.
Mvg Hugo.
quote:Op zondag 21 november 2021 21:40 schreef bamibij het volgende:
Spaanse Griep kun je van alles over vinden in de kranten van destijds. Delpher
quote:Op zondag 21 november 2021 21:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zag deze foto voorbij komen op twitter uit die tijd
Dat is ook niet gek, toch? Het duurt gewoon al erg lang en dingen zijn niet gegaan zoals we hadden gehoopt. En nu zitten we weer in een heel moeilijke situatie met zorg die erg onder druk staat.quote:Op zondag 21 november 2021 21:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik het steeds vaker ook wel wat somber in zie.
Vooral toen ik vrijdag (?) het interview met van Dissel las die zei dat dit waarschijnlijk de laatste winter was met zware maatregelen door de komst van de pil. Toen dacht ik ja, dat zei je vorig jaar ook, met toen de vaccins als redmiddel.
Niet dat ik hem dat aanreken, maar meer dat ik denk: wat zou er komend jaar weer gebeuren? Een variant die de bestaande vaccins ontwijkt? De pil werkt daar niet tegen?
Ik verlang gewoon erg terug naar mijn leven voor maart 2020, dat lijkt al zo lang geleden.
#einde emo post
Ik weet het nog heel goed. Was een dag met nog ander groter nieuws.quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Starhopper in NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #115 Plunderingenquote:Op zondag 21 november 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Weer onrust gemeld in diverse steden. Wordt nog wat als de maatregelen weer aangescherpt moeten worden.
Kun je een avondklok instellen uit openbare orde perspectief
Ik moet zeggen dat ik dat vertrouwen een beetje begin kwijt te raken. Ik dacht precies hetzelfde toen ik het las ‘ja vriend, dat hebben we eerder gehoord. Nog lekker in een kleine groep carnaval gevierd gek?’.quote:Op zondag 21 november 2021 21:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook niet gek, toch? Het duurt gewoon al erg lang en dingen zijn niet gegaan zoals we hadden gehoopt. En nu zitten we weer in een heel moeilijke situatie met zorg die erg onder druk staat.
Ik heb er echt wel vertrouwen in dat het allemaal weer goed komt, maar ik ben ook wel bang dat dat wel wat langer zal duren dan we hadden gedacht en gehoopt.
Kadgodquote:Op zondag 21 november 2021 21:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zag deze foto voorbij komen op twitter uit die tijd
In Leeuwarden worden weer getrokken vuurwapens gemeld…quote:Op zondag 21 november 2021 21:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Starhopper in NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #115 Plunderingen
Als ik hier kijk zijn het vooral mensen die aan het streamen zijn en proberen leuke content daarop te krijgen.
Weet niet of het zo massaal gedragen is om te gaan rellen.
quote:Op zondag 21 november 2021 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij wie kan je aankloppen voor vaccinatieschade overigens?
Door goedkeuring van het vaccin heeft de toelatende overheid de volledige aansprakelijkheid overgenomen. Voor Covid19 is een speciale noodloop bedacht die Farmaceuten vrijstelt van "onbekende" nevenschade.quote:Op zondag 21 november 2021 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij wie kan je aankloppen voor vaccinatieschade overigens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik geloof Van Dissel niet per se. Ik ga ervan uit dat het weer goed komt. Dit kan zo niet forever duren. Maar of dat volgend jaar al is, dat het helemaal goed komt, dat durf ik niet te hopen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat vertrouwen een beetje begin kwijt te raken. Ik dacht precies hetzelfde toen ik het las ‘ja vriend, dat hebben we eerder gehoord. Nog lekker in een kleine groep carnaval gevierd gek?’.
Iedereen ziet dat we afkoersen op gewoon weer een kutwinter, terwijl diezelfde Van Dissel dat een maand geleden nog min of meer uitsloot. Waarom zou ik hem nu wel geloven?
Klopt, door ons allemaal een sticker te beloven, blijven wij in groep 3 ook de rest van de middag netjes op onze plek zitten. Alleen wist de meester zeker dat er genoeg stickers in zijn la lagen, terwijl het voor Jaap maar afwachten is of hij de verwachtingen kan inlossen. Dat is spelen met vuur.quote:Op zondag 21 november 2021 21:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik het steeds vaker ook wel wat somber in zie.
Vooral toen ik vrijdag (?) het interview met van Dissel las die zei dat dit waarschijnlijk de laatste winter was met zware maatregelen door de komst van de pil. Toen dacht ik ja, dat zei je vorig jaar ook, met toen de vaccins als redmiddel.
Niet dat ik hem dat aanreken, maar meer dat ik denk: wat zou er komend jaar weer gebeuren? Een variant die de bestaande vaccins ontwijkt? De pil werkt daar niet tegen?
Ik verlang gewoon erg terug naar mijn leven voor maart 2020, dat lijkt al zo lang geleden.
#einde emo post
quote:Op zondag 21 november 2021 22:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Door goedkeuring van het vaccin heeft de toelatende overheid de volledige aansprakelijkheid overgenomen. Voor Covid19 is een speciale noodloop bedacht die Farmaceuten vrijstelt van "onbekende" nevenschade.
Fabrikanten zijn dan alleen nog aansprakelijk indien zij aantoonbaar verkeerde informatie geven en/of bewust productiefouten maken. Dat er verkeerde informatie zal zijn vanwege alle "mitsen en maren", ongeveer uitgesloten.Dus de EMA in principe? K..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ja, zo zie ik het ook. Jaap heeft geen idee, maar dat heeft niemand eigenlijk. Maar dat betekent niet dat het niet beter zal worden.quote:Op zondag 21 november 2021 22:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof Van Dissel niet per se. Ik ga ervan uit dat het weer goed komt. Dit kan zo niet forever duren. Maar of dat volgend jaar al is, dat het helemaal goed komt, dat durf ik niet te hopen.
Hoewel het niet zo is dat ik Van Dissel niet vertrouw, maar ik denk dat het allemaal minder goed te modelleren en voorspellen is dan we hadden gedacht en gehoopt.
quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou het..quote:Op zondag 21 november 2021 22:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof Van Dissel niet per se. Ik ga ervan uit dat het weer goed komt. Dit kan zo niet forever duren. Maar of dat volgend jaar al is, dat het helemaal goed komt, dat durf ik niet te hopen.
Hoewel het niet zo is dat ik Van Dissel niet vertrouw, maar ik denk dat het allemaal minder goed te modelleren en voorspellen is dan we hadden gedacht en gehoopt.
Mij zou het niet boeien als de enig beschikbare arts die mij kan behandelen, welke infectie dan ook heeft.quote:Op zondag 21 november 2021 17:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Patienten mogen behandelen (ongeacht je vaccinatiestatus) is een fundamenteel mensenrecht?
Ik deel eigenlijk helemaal niet dat het expliciet tegen de politie is gericht. Die waren daar en daarom klapte het uit elkaar richting hen, als er politici hadden gestaan waren die het mikpunt geweest van de menigtequote:Op zondag 21 november 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De NRC pusht net een goed stuk hier over: https://www.nrc.nl/nieuws(...)meer-rellen-a4066310
Wat zal de R0 van de rellen zijn op dit moment? Las ook dat in Roosendaal de ME moest ingrijpen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Leeuwarden worden weer getrokken vuurwapens gemeld…
In Enschede schijnt het bal te zijn. Het telt wel weer allemaal op, de fameuze geest…
Straks weer een piek door de rellen!quote:Op zondag 21 november 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Leeuwarden worden weer getrokken vuurwapens gemeld…
In Enschede schijnt het bal te zijn. Het telt wel weer allemaal op, de fameuze geest…
Ik weet niet of dat zo is. Het is niet gericht tegen de politie als organisatie zoals bijvoorbeeld die Floydrellen. Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk wel dat het in ieder geval ten dele gericht is jegens de staat. En de politie is daar de exponent van.quote:Op zondag 21 november 2021 22:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik deel eigenlijk helemaal niet dat het expliciet tegen de politie is gericht. Die waren daar en daarom klapte het uit elkaar richting hen, als er politici hadden gestaan waren die het mikpunt geweest van de menigte
De boel staat 'gewoon' ongelooflijk onder spanning
Maar niet in den extreme(!).quote:Op zondag 21 november 2021 22:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mij zou het niet boeien als de enig beschikbare arts die mij kan behandelen, welke infectie dan ook heeft.
Dat mensen zo graag invloed willen uitoefenen op wie hen behandelt, is vooral luxe van het verbeeldende voorrecht. Ik ga er dan even vanuit dat de behandelaar het beste weet wat iemand eventueel kan schaden en alles doet om een risico zo laag mogelijk te houden.
Net als al die andere demonstraties...quote:Op zondag 21 november 2021 22:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Straks weer een piek door de rellen!
Ja dat kloptquote:Op zondag 21 november 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is. Het is niet gericht tegen de politie als organisatie zoals bijvoorbeeld die Floydrellen. Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk wel dat het in ieder geval ten dele gericht is jegens de staat. En de politie is daar de exponent van.
Zwitserland gaat idd ook hard omhoog. Kan me niet voorstellen dat die niet verder in gaan grijpen.quote:Op zondag 21 november 2021 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat klopt
Ongelooflijk kut als politieagent trouwens![]()
Ik kijk uit naar betere tijden. Donderdag naar Zwitserland toe, daar is al een tijdje 2G en maakt geen pest (hihaho) uit. Oprecht benieuwd of ze dat debiele idee er hier doorheen gaan krijgen
Het is ook gewoon een hoop frustratie dat er leeft, men is er klaar mee. En het foei roepen door de overheid wordt niet meer naar geluisterd,quote:Op zondag 21 november 2021 22:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik deel eigenlijk helemaal niet dat het expliciet tegen de politie is gericht. Die waren daar en daarom klapte het uit elkaar richting hen, als er politici hadden gestaan waren die het mikpunt geweest van de menigte
Nee inderdaad. Als ze met zo´n persco aan komen zetten zoals eerder op de avond besproken dan neem ik niet eens de moeite om mijn tv aan te zetten.quote:Op zondag 21 november 2021 22:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een hoop frustratie dat er leeft, men is er klaar mee. En het foei roepen door de overheid wordt niet meer naar geluisterd,
Waarom moeten ze worden aangesproken ? Doen ze iets verkeerd of hebben ze een eigen willetje (dat ze die leeftijd heeft doen bereiken) ?quote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom geen enkel land 65+ers durft aan te spreken. De meest bizarre maatregelen komen voorbij, maar de groepen waar het om gaat aanspreken durft niemand.
Ruslandquote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom geen enkel land 65+ers durft aan te spreken. De meest bizarre maatregelen komen voorbij, maar de groepen waar het om gaat aanspreken durft niemand.
Zou dit alles meespelen in de afweging van wel of geen lockdown? Je kan wel raden wat er gebeurt als volgende week weer alles dicht gaat en/of een avondklok komt. De Staat begint het gezag over de straat langzamerhand te verliezen lijkt het wel.quote:Op zondag 21 november 2021 22:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een hoop frustratie dat er leeft, men is er klaar mee. En het foei roepen door de overheid wordt niet meer naar geluisterd,
Misschien moeten er nóg meer politici met morbide obesitas en in herhaling vallende virologen in tv studios uitgenodigd worden om mensen op te roepen zich vrijwillig op te hokken.quote:Op zondag 21 november 2021 22:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja het is even afwachten iddquote:Op zondag 21 november 2021 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zwitserland gaat idd ook hard omhoog. Kan me niet voorstellen dat die niet verder in gaan grijpen.
Uiteraard, zit in het script immers.quote:Op zondag 21 november 2021 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat klopt
Ongelooflijk kut als politieagent trouwens![]()
Ik kijk uit naar betere tijden. Donderdag naar Zwitserland toe, daar is al een tijdje 2G en maakt geen pest (hihaho) uit. Oprecht benieuwd of ze dat debiele idee er hier doorheen gaan krijgen
En dan straks ontdekken dat de cijfers van 2018 waren...... bijzonder vermakelijk dat men op grond van mobiliteitscijfers, gedragingen gaat aflezen. Gelukkig ben ik altijd op weg, thuis waar een bot het werk doet.quote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Die lui zitten zich kennelijk suf te staren op (verkeers)bewegingen en dergelijke. Wat me zonder verdere context niet enorm effectief lijkt.
Script?quote:Op zondag 21 november 2021 22:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uiteraard, zit in het script immers.
Ook dat totaal niet. Er waren amper demonstranten en wel heel snel veel lui die "als verzetje" uit waren op rellen, vernielen en "lekker" de politie belagen. Waren ook bepaalde groeperingen duidelijk in beeld omdat ze zich zelf op beeld (doch met hoodies sjaals etc ter vermomming) opzettelijk als groep kenbaar maakten.quote:Op zondag 21 november 2021 22:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Script.quote:
Oh zo. Ja dat deel ik volledig.quote:Op zondag 21 november 2021 22:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Script.
Dat hele 2G via de media en advies vragen aan OMT.. Dat hele warm maken 3 weken lang.. Natuurlijk voeren ze dat in. Dat is al 2 jaar de methode.
Gompie zei laatst dat de staat bij het OMT komt voor wetenschappelijke onderbouwing voor wat ze willen invoeren ipv dat ze vragen voor advies.
Wetenschap en conclusies op aanvraag...
Alles speelt mee, we worden geregeerd door emotie.quote:Op zondag 21 november 2021 22:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zou dit alles meespelen in de afweging van wel of geen lockdown? Je kan wel raden wat er gebeurt als volgende week weer alles dicht gaat en/of een avondklok komt. De Staat begint het gezag over de straat langzamerhand te verliezen lijkt het wel.
Ook dat totaal niet. Er waren amper demonstranten en wel heel snel veel lui die "als verzetje" uit waren op rellen, vernielen en lekker de politie belagen.quote:Op zondag 21 november 2021 22:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee, dit waren gewoon voornamelijk de bekende relschoppers, die er altijd bij zijn bij rellen. En een klein deel vaste kern "coronademonstranten" die er ook waren en het prachtig vonden. En verder was iedereen die wel vreedzaam was erg snel weg (en terecht).quote:Op zondag 21 november 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is. Het is niet gericht tegen de politie als organisatie zoals bijvoorbeeld die Floydrellen. Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk wel dat het in ieder geval ten dele gericht is jegens de staat. En de politie is daar de exponent van.
Die rellen in Rotterdam hadden daar vrij weinig mee te maken. Evenals de onrust gisteren en vandaag elders. Sensatiezoekers en relschoppers.quote:Op zondag 21 november 2021 22:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar dat is de macht. Die is op geen enkele manier in het geding. Het gezag daarentegen, dat is echt wel aan het afkalven.quote:Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alles speelt mee, we worden geregeerd door emotie.
Maar de politie kan nog wel een paar tandjes harder optreden. Als er echt dreiging is dan wordt het leger bijgeschakeld, eerst in de vorm van de KMAR.
Nou dit is dus al 3 weken lang met open armen wachten op code zwart.quote:Op zondag 21 november 2021 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh zo. Ja dat deel ik volledig.
Het wordt ook zo opzichtig aangepakt allemaal, bijzonder. Je zou denken dat die spindoctors daar iets meer kaas van gegeten hebben zodat de patronen niet zo ongelooflijk zichtbaar zouden zijn.
Maar ja...
Ben benieuwd waar we uit uitkomen want 2G gaat echt niet helpen
Zou het zinvol zijn als politiek leiders boodschappen achterlaten online?quote:Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef maan_man het volgende:
De rellen zijn nu groot en ongrijpbaar. De schade wordt niet echt gevoeld, dus mensen vinden het wel best dat lui een beetje over straat lopen te rollenbollen bij met de politie. Dat was vorig jaar ook. Het begon in Eindhoven station aan diggelen en een wagen van pro-rail lag te branden. Veel mensen hadden zoiets van dat is niet normaal, maar het zal wel.
Toen kwamen de Primera en die pillenboer in Rotterdam. Daarnaast werden wagens van de "gewone man" beschadigd. Toen sloeg het sentiment om. Mensen waren bereid om hun buurjongen aan te geven en er verschenen buurtvaders op straat. Zoiets zou nu ook waar een keerpunt kunnen zijn, maar zolang het kat en muis blijft met de politie, zouden de onrusten nog wel een tijdje kunnen aanhouden.
Ik vraag me af wie ze naar mijn deur sturen als ik me niet laat vaccineren als het verplicht is straks. 2 militairen en een verpleegkundige?quote:Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alles speelt mee, we worden geregeerd door emotie.
Maar de politie kan nog wel een paar tandjes harder optreden. Als er echt dreiging is dan wordt het leger bijgeschakeld, eerst in de vorm van de KMAR.
Ik vermoed PostNL.quote:Op zondag 21 november 2021 22:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie ze naar mijn deur sturen als ik me niet laat vaccineren als het verplicht is straks. 2 militairen en een verpleegkundige?
Dat doen ze toch ook gewoon? Naar mijn weten hebben zo'n beetje alle politieke figuren wel een Twittertje enzo. Maakt niets uit denk ik, en een ongeloofwaardige Ferd die z'n ongenoegen uitspreekt al helemaal niet.quote:Op zondag 21 november 2021 22:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou het zinvol zijn als politiek leiders boodschappen achterlaten online?
quote:Op zondag 21 november 2021 22:33 schreef maan_man het volgende:
De rellen zijn nu groot en ongrijpbaar. De schade wordt niet echt gevoeld, dus mensen vinden het wel best dat lui een beetje over straat lopen te rollenbollen bij met de politie. Dat was vorig jaar ook. Het begon in Eindhoven station aan diggelen en een wagen van pro-rail lag te branden. Veel mensen hadden zoiets van dat is niet normaal, maar het zal wel.
Toen kwamen de Primera en die pillenboer in Rotterdam. Daarnaast werden wagens van de "gewone man" beschadigd. Toen sloeg het sentiment om. Mensen waren bereid om hun buurjongen aan te geven en er verschenen buurtvaders op straat. Zoiets zou nu ook waar een keerpunt kunnen zijn, maar zolang het kat en muis blijft met de politie, zouden de onrusten nog wel een tijdje kunnen aanhouden.
Je verbied in een krappe week, uitgaan, vuurwerk, voetbal en gaat lopen roepen dat ongevaccineerden buiten gesloten moeten worden. Geen hond gelooft dat het bij een paar weken gaat blijven.quote:Op zondag 21 november 2021 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die rellen in Rotterdam hadden daar vrij weinig mee te maken. Evenals de onrust gisteren en vandaag elders. Sensatiezoekers en relschoppers.
Een politiestaat dwingt ook wel gezag afquote:Op zondag 21 november 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is de macht. Die is op geen enkele manier in het geding. Het gezag daarentegen, dat is echt wel aan het afkalven.
Das waar ook. Lolquote:
Dat hangt van je definitie afquote:Op zondag 21 november 2021 22:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een politiestaat dwingt ook wel gezag af
Weet ik niet. Veel zijn gewoon op zoek naar sensatie. Denk dat er maar weinig mensen zijn die vanavond lopen te rellen, die vanmorgen na het ontbijt plaatsnamen op de bank om eens uitgebreid naar het interview met Bruls te gaan kijken.quote:Op zondag 21 november 2021 22:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou het zinvol zijn als politiek leiders boodschappen achterlaten online?
Evt wat andere iconen.. Dirkie Kuyt ofzo?
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren, de grote wappiehunt, dan mag je met een verdovingsgeweer op ongevaccineerden gaan jagen. Je krijgt van de overheid de locatie van de wappie door op basis van de locatie-gegevens van je mobiel.quote:Op zondag 21 november 2021 22:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie ze naar mijn deur sturen als ik me niet laat vaccineren als het verplicht is straks. 2 militairen en een verpleegkundige?
En ook dat is makkelijk, die werken alleen op kantooruren dus daarbuiten kun je dan gaan en staan waar je wilt.quote:Op zondag 21 november 2021 22:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren
Dit jaquote:Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je verbied in een krappe week, uitgaan, vuurwerk, voetbal en gaat lopen roepen dat ongevaccineerden buiten gesloten moeten worden. Geen hond gelooft dat het bij een paar weken gaat blijven.
Je mag een gok doen waar deze groep relschoppers normaal hun verzetje krijgt, staat waarschijnlijk hierboven al. Dus wat moeten ze nu gaan doen? DVD'tje opzetten?
Wij hadden 3 weken terug eindelijk na 20 maanden weer een schema dat we weer 1-2* per week naar kantoor gingen. Vervolgens kwam dat klote advies weer en is alles afgebouwd. In totaal 21 maanden thuiszitten, dubbel gevaccineerd voor Jan lul.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?
Kwam dit tegen, zat nog te twijfelen waar het te posten:quote:Op zondag 21 november 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is de macht. Die is op geen enkele manier in het geding. Het gezag daarentegen, dat is echt wel aan het afkalven.
Zal wel nostalgisch aanvoelen. Op basis van GPS van de mobiel tracken ipv op basis van 5g nanobots.quote:Op zondag 21 november 2021 22:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren, de grote wappiehunt, dan mag je met een verdovingsgeweer op ongevaccineerden gaan jagen. Je krijgt van de overheid de locatie van de wappie door op basis van de locatie-gegevens van je mobiel.
Agenten zijn makkelijker te trainen dan verpleegkundigen, zeker het soort agent dat je voor een politiestaat nodig hebtquote:Op zondag 21 november 2021 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hangt van je definitie af
Maar voor een politiestaat hebben we in Nederland op geen enkele manier de middelen joh.
Gewoon de wappies uitzetten in de Oostvaardersplassen.quote:Op zondag 21 november 2021 22:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren, de grote wappiehunt, dan mag je met een verdovingsgeweer op ongevaccineerden gaan jagen. Je krijgt van de overheid de locatie van de wappie door op basis van de locatie-gegevens van je mobiel.
Gros kiest straks eieren voor zijn geld.quote:Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je verbied in een krappe week, uitgaan, vuurwerk, voetbal en gaat lopen roepen dat ongevaccineerden buiten gesloten moeten worden. Geen hond gelooft dat het bij een paar weken gaat blijven.
Je mag een gok doen waar deze groep relschoppers normaal hun verzetje krijgt, staat waarschijnlijk hierboven al. Dus wat moeten ze nu gaan doen? DVD'tje opzetten?
Het is op zich een beproefde tactiek om in dit soort gevallen als staatsman op televisie te verschijnen en op te roepen tot rust. Dat werkt. Alleen je zou de koning naar voren moeten schuiven, want Rutte is daarvoor te beschadigd en te gehaat in bepaalde kringen. Als je even pech hebt werkt dat averechts. En de Koning inzetten kan niet, want daar is het allemaal te politiek voor. Dus ik snap wel dat hij duikt, alhoewel het natuurlijk ook gewoon een teken is dat zijn houdbaarheidsdatum is bereikt.quote:Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Kwam dit tegen, zat nog te twijfelen waar het te posten:
[ twitter ]
Ik snap op zich nog wel dat Rutte niet op avond 3 van het probleem naar de microfoon holt, dat kan zich ook tegen je keren.
Het probleem is alleen dat je aan je water voelt dat hij er zelf ook geen gevoelens bij heeft. Relletjes zijn voor hem als manager gewoon een maatschappelijke indicator van de knopjes waar je aan gedraaid hebt, en als die wat te hevig worden, draai je die knopjes gewoon weer wat terug.
Hij kan daardoor ook nooit die rol van verbinder spelen. De daadkrachtige leider acteren misschien. Als het nog een paar dagen zo doorgaat kan hij misschien wel naar de camera hollen en roepen dat er zero tolerance zal zijn, vanaf nu zal er snoeihard worden doorgepakt, keihard lik op stuk beleid, pleur toch op!!!
Tegen die tijd zijn mensen de vernielingen ook wel zat en worden de hoolies ingezet om op straat te patrouilleren. Na een paar dagen is de geest dan weer in de fles en hebben we er niks van geleerd. "Nou en?" zegt de nuchtere Hollander dan. "Het is nu toch weer voorbij, wat maakt het uit?"
Moet wel een beetje sport blijvenquote:Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zal wel nostalgisch aanvoelen. Op basis van GPS van de mobiel tracken ipv op basis van 5g nanobots.
Exact mijn punt. Gewoon relschoppers, niks "bezorgde burgers".quote:Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nu gaan kneusjes ook weer spullen slopen en stelen van gewone burgers. Dit gaat echt niet meer over onvrede over covid. Dit is gewoon tuig.
Bij een avondklok zie het wel weer losgaan anders...
Vast. Maar ik verwacht wel nieuwe oplevingen bij aanscherping van maatregelen. En dat is in vele opzichten een probleem...quote:Op zondag 21 november 2021 22:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gros kiest straks eieren voor zijn geld.
Net als toen iedereen en zijn moeder na die avondklokrellen maanden de bak in werd gesnelrecht.
Blijft er een kleine harde kern over die geen moeite heeft met lange celstraffen, strafbladen en het weggooien van hun toekomst, maar dat is een veel kleinere groep.
Dit is inderdaad tuig. Maar in Rotterdam vindt iedereen het wel best en moet de politie een grootschalig onderzoek opstarten om die lui binnen te krijgen. Als wij morgen bij het ontbijtjournaal een huilende ondernemer hebben omdat de schade niet wordt vergoed. Dan kan het sentiment omslaan en liggen de namen van de daders morgenmiddag op het bureau van oom agent. Dan kan er snel gehandeld worden en dat haalt de angel er misschien uit.quote:Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nu gaan kneusjes ook weer spullen slopen en stelen van gewone burgers. Dit gaat echt niet meer over onvrede over covid. Dit is gewoon tuig.
En mocht je het niet zien, dan kun je naar de opti-- oh wacht.quote:Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Mja dat is wel een beetje het issue he. De mensen die je met het vuurwerkverbod treft is deels ook meteen de bevolkingsgroep die waarschijnlijk sneller geneigd is om tot rellen over te gaan. Als je bij wijze van spreken golf zou verbieden betwijfel ik of je hordes woedende seniore Volvorijders zou zien die gretig de State of the Art Menswear store komen plunderen.quote:Op zondag 21 november 2021 22:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Dat vuurwerkverbod, wie raakt dat? Dat zijn de simpelere zielen
Zeker. Choosing the lesser of many evils.quote:Op zondag 21 november 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar ik verwacht wel nieuwe oplevingen bij aanscherping van maatregelen. En dat is in vele opzichten een probleem...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |