Ik kan me zo de persconferenties uit 1347 niet meer voor de geest halen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zat het eigenlijk bij andere pandemieën? Hadden mensen toen ook na verloop van tijd zoiets van fuck it, we doen niet meer mee?
Destijds had de mensheid geen papa Bruls, een burgervader naar wie iedereen luistert.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zat het eigenlijk bij andere pandemieën? Hadden mensen toen ook na verloop van tijd zoiets van fuck it, we doen niet meer mee?
Ons “geluk” is in die zin ook dat de timing goed is. 20 jaar geleden waren thuisonderwijs en thuiswerk gewoon onmogelijk. Dan moest de samenleving op een bepaald moment gewoon weer gaan draaien. Andere tijdenquote:Op zondag 21 november 2021 21:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is dat de reden dat pandemieën doorgaans een jaar of twee duren
Mijn manager heeft het niet zo op thuiswerken, dus ik word gewoon op kantoor verwacht.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?
Corona was vroeger volledig onopgemerkt gebleven. En als wel, dan was er überhaupt niet zo bizar buitenproportioneel op gereageerd.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Dan zijn we er bijna, Corona heeft net z'n 2e verjaardag gehad.quote:Op zondag 21 november 2021 21:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is dat de reden dat pandemieën doorgaans een jaar of twee duren
Ik ook niet maar wat ik er van weet dat er geen echte immuniteit is die iemand zelf (relatief veilig) kan/zal verwerven tegen infectie die kan resulteren in lever relateerde aandoeningen. Ik zou mijzelf iig ver houden van mensen die (letterlijk) vergelen en/of bruine pis zeiken (wat o.a. zichtbare kenmerken zijn).quote:Op zondag 21 november 2021 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb niet doorgeleerd op Hepatitus B, maar is het flink besmettelijk / en hoe langdurig is de immuniteit na vaccinatie?
Vorige pandemie was volgens mij de Mexicaanse Griep in 2009-2010. Berichtgeving over mondkapjes in onder meer New York en enkele Aziatische landen, maar hier in Nederland toen niets te merken. Door de overheid werden miljoenen vaccins ingekocht die achteraf niet nodig leken te zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het zelf ook een goedkope poging om schuld af te schuiven van gewoon slecht beleid.quote:Op zondag 21 november 2021 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me niet eens duidelijk aan welke regels mensen zich momenteel dan niet zouden houden. Horeca en winkels gaan netjes dicht, sportwedstrijden hebben geen publiek, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de echte maatregelen momenteel, de rest zijn wat adviezen waar sowieso nooit erg strict mee omgesprongen is.
Ik weet daar echt amper nog wat van. Was toen 17 jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat ik in die tijd amper met het wereldnieuws bezig was.quote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Vorige pandemie was volgens mij de Mexicaanse Griep in 2009-2010. Berichtgeving over mondkapjes in onder meer New York en enkele Aziatische landen, maar hier in Nederland toen niets te merken. Door de overheid werden miljoenen vaccins ingekocht die achteraf niet nodig leken te zijn.
De kans is wel vrij aanzienlijk dat dit de laatste serieuze golf is denk ik.quote:Op zondag 21 november 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zijn we er bijna, Corona heeft net z'n 2e verjaardag gehad.
In denk en hoop dat MSM niet overgaan tot tonen van beelden, hetgeen dat ik heb gezien was wmb al ver over de grens van propagande bedrijven om te overtuigen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Want dit ziet het grote NLse publiek? Daar ging het om hè.
Dat was de glorietijd van Ab Oosterhuis! Die heeft al die vaccins toen besteld.quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik weet daar echt amper nog wat van. Was toen 17 jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat ik in die tijd amper met het wereldnieuws bezig was.
Dat werd ook geen pandemie. Ik denk dat je terug moet naar de Spaanse griep. We hebben nog wel wat andere kleinere griepvarianten gehad, maar geen pandemie van deze omvang.quote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Vorige pandemie was volgens mij de Mexicaanse Griep in 2009-2010. Berichtgeving over mondkapjes in onder meer New York en enkele Aziatische landen, maar hier in Nederland toen niets te merken. Door de overheid werden miljoenen vaccins ingekocht die achteraf niet nodig leken te zijn.
Zijn wel een aantal van gebruiktquote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
En, wat wordt er gezegd?quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur over de situatie in de ziekenhuizen nu.
Dat het erg druk is. Dat heel veel andere zorg afgeschaald wordt. Dat zorgmedewerkers van andere, non covid, afdelingen nu op de covid-zorg worden ingeroosterd, omdat hun normale zorgtaken niet doorgaan wegens afgezegde zorg/operaties.quote:
Grote zorgen, we kunnen het niet aan, afschalen is nodig, code zwart, meer maatregelen, hulp nodig, etc..quote:
Zoals altijd: de grafieken vertellen niet het hele verhaal.quote:Op zondag 21 november 2021 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het erg druk is. Dat heel veel andere zorg afgeschaald wordt. Dat zorgmedewerkers van andere, non covid, afdelingen nu op de covid-zorg worden ingeroosterd, omdat hun normale zorgtaken niet doorgaan wegens afgezegde zorg/operaties.
De NRC pusht net een goed stuk hier over: https://www.nrc.nl/nieuws(...)meer-rellen-a4066310quote:Op zondag 21 november 2021 21:17 schreef Molo het volgende:
[..]
De oorzaak voor dat gevaar (want daar heb je zeker gelijk in, dat zijn ze al) moet opgelost of iig bestreden worden. Niet alleen de symptomen.
Onvrede over een onbetrouwbare en onpeilbare overheid zijn enge geluiden uit de samenleving. Dit is topje dan de ijsberg. Gaat nog veel shit aan komen komende jaren
Dan zet je maar even een dvd’je op.quote:Op zondag 21 november 2021 21:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat het constant dreigen met maatregelen als we ons niet aan de regels houden een averechts effect heeft, met name op het vertrouwen in het beleid maar ook op het psychische welzijn van mensen, kan ook iedere gedragswetenschapper je wel vertellen.
Maar goed. Gedragswetenschappers.
Ben jij zo jong?quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik weet daar echt amper nog wat van. Was toen 17 jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat ik in die tijd amper met het wereldnieuws bezig was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |