abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202286586
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit ja

Dat vuurwerkverbod, wie raakt dat? Dat zijn de simpelere zielen, maar dat heeft een functie voor die mensen in de vorm van rituelen etc
Met een uiterst belabberde onderbouwing van het verbod.
Dat zijn allemaal triggers. Kun je gaan jenken dat het tuig is, je triggert ze zelf als overheid zijnde.

Dat moet je toch zien aankomen. Praat het niet goed wat ze doen, maar jemig, hoe bleu kun je zijn als je denkt dat iedereen nu denkt 'oh ja joh, is goed, we zijn meteen en zonder morren compliant met alles'
Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.
I'll give you something to do
  zondag 21 november 2021 @ 23:09:22 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286598
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:08 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.
Dat verband is er ook niet. Behalve verveling en willen slopen en rellen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202286600
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat meen je ook nog? Dat hij terecht geplust wordt en dat er een verband is met covid-onvrede. Er is hooguit een verband met verveling..

Wow -O-
Dat meen ik ja. Het is onzinnig om te doen alsof er anders nooit rellen zijn. Maar het is ook onzinnig om te doen alsof de omvang en frequentie in de coronaperiode niet hoger ligt.
zie email 27 oktober
  zondag 21 november 2021 @ 23:10:03 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202286607
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:') :') :')
Wordt dit weer een avond waar je vooral dit soort posts plaatst als je het er blijkbaar niet mee eens bent?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 november 2021 @ 23:10:29 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286612
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat meen ik ja. Het is onzinnig om te doen alsof er anders nooit rellen zijn. Maar het is ook onzinnig om te doen alsof de omvang en frequentie in de coronaperiode niet hoger ligt.
De oorzaak is verveling en sensatiezucht. Niet onvrede met de maatregelen
pi_202286620
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoe zou die verveling komen? Door maatregelen wellicht? Dan zit er wellicht een schakeltje tussen, maar de grondoorzaak blijft hetzelfde.
zie email 27 oktober
  zondag 21 november 2021 @ 23:11:26 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286621
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Wordt dit weer een avond waar je vooral dit soort posts plaatst als je het er blijkbaar niet mee eens bent?
Iets met een bal en niet een persoon :+
Toch? O-)
  zondag 21 november 2021 @ 23:11:37 #233
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202286622
Het dehumaniseren van mensen die rellen is nooit zo verstandig.

Het is wel echt een teken dat het vertrouwen in de overheid zeldzaam laag is op dit moment.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202286628
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat verband is er ook niet. Behalve verveling en willen slopen en rellen.
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.
pi_202286632
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:56 schreef galantis het volgende:

[..]
Ach, omgekeerd moet ik ook wel eens om ze gniffelen, zo is het cirkeltje weer rond. En raar trouwens dat de cijfers in het buitenland net zo hard stijgen terwijl ze daar zo gehoorzaam zijn. Boven dat zijn wij ongeveer het eerste land die dit seizoen lockdown-achtige maatregelen treft.
Laat die vrienden zich maar druk maken om hun eigen land en trouw hun mondkapjes in de buitenlucht opzetten.
Dat is gewoon niet zo.
Alleen in Nederland moet iedereen zich als de grootste tokkie gedragen en relatief gezien zijn de besmettingen hier echt torenhoog in vergelijking met bijna elk land.

Hier willen mensen al hele steden plat branden alleen al omdat je een mondkapje in een winkel moet opdoen.

Er zijn genoeg landen waar mensen zich normaal gedragen, gewoon de wet normaal volgen en de besmettingen veel en veel lager zijn dan in NL ondanks een veel grotere populatie.
pi_202286647
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Het is wel echt een teken dat het vertrouwen in de overheid zeldzaam laag is op dit moment.
Al vertrouw je de overheid niet, is nog geen reden om te gaan rellen.
Zeker niet voor regelgeving die gewoon hartstikke logisch is.

Een normaal weldenkend mens denkt geen seconde aan dat demonstreren en rellen.
  zondag 21 november 2021 @ 23:14:01 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286649
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Wie dehumaniseert ze dan?

Doen alsof anderen nooit een inhoudelijke inbreng hebben als ze iets posten wat je niet bevalt bevordert de discussie overigens ook niet. Just saying (niet naar jou bedoeld overigens).. :+
  zondag 21 november 2021 @ 23:14:51 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202286655
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:08 schreef galantis het volgende:

[..]
Yep

Ze bestaan, al dan niet moedwillig
  zondag 21 november 2021 @ 23:14:53 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286656
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef galantis het volgende:

[..]
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.
Verveling =/ bezorgde burger door covidmaatregelen he?
pi_202286661
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jij snapt niet helemaal wat ik bedoelde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 21 november 2021 @ 23:16:56 #241
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202286673
Overigens een belangrijk puntje: mensen die de oorzaken van rellen willen bespreken zijn niet de situatie aan het bagatelliseren.

Tuig ontstaat uiteindelijk ook door maatschappelijke onrust.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202286676
Ook die kortzichtigheid van doen alsof het niks met de situatie te maken heeft waar iedereen nu al 2 jaar in zit. :') Ik hoor steeds twee dingen:

1) "Het zijn allemaal die wappies, de rellen zijn de schuld van Baudet!!"
2) "Nee, het is allemaal verveelde jeugd, dit heeft helemaal niks met corona te maken!"

Alsof het niet allebei kan zijn. Denken dat coronabeleid alleen gevoeld wordt door middenklasse blanke mensen die nu in een doorzonwoning moeten thuiswerken. Denken dat praktisch opgeleiden geen mening hebben over 2G, alleen omdat ze niet met bordjes lopen te demonstreren. :')

Maar goed er zijn ook mensen die nog steeds denken dat ze slim zijn als ze zeggen: "Die sukkels slopen hun eigen stad!!!" Denk dat je als maatschappij toch aardig een probleempje hebt als mensen niks voelen bij waar ze geboren en getogen zijn en het met liefde zien afbranden.
  zondag 21 november 2021 @ 23:17:31 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202286678
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Iets met een bal en niet een persoon :+
Toch? O-)
Jij ziet geen patronen, anderen wel.
Dan draagt :') :') :') posten als antwoord niet echt bij aan een gesprek.

Vaak zat gesprekken hier waar mensen het oneens zijn maar elkaars zienswijzen gewoon zien en respecteren
Dit helpt daar niet bij, ookal zóu je het in the end bij het rechte eind hebben
pi_202286679
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef galantis het volgende:

[..]
quote:
2G veroorzaakt intussen wel grote onrust. Hoewel veel van de relschoppers van dit weekend vaker voor overlast zorgen, zijn de rellen niet helemaal los te zien van het coronabeleid. Betogers scandeerden vrijdag ‘Fuck 2G, Rotterdam doet niet meer mee’. De rellen vonden plaats nadat de horeca om 20.00 uur de deuren sloot en werden mede veroorzaakt door voetbalhooligans die niet meer welkom zijn in het stadion.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-dalen-a4066335
Ik lees dit niet toevallig in de krant...
zie email 27 oktober
pi_202286684
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet zo.
Alleen in Nederland moet iedereen zich als de grootste tokkie gedragen en relatief gezien zijn de besmettingen hier echt torenhoog in vergelijking met bijna elk land.

Hier willen mensen al hele steden plat branden alleen al omdat je een mondkapje in een winkel moet opdoen.

Er zijn genoeg landen waar mensen zich normaal gedragen, gewoon de wet normaal volgen en de besmettingen veel en veel lager zijn dan in NL ondanks een veel grotere populatie.
Juist, iedereen gedraagt zich als tokkie. Behalve jij denk ik?
Omliggende landen hebben allen vergelijkbare cijfers hoor. Maar ach, waarom zouden we geven om de data als de onderbuik ons veel meer welgevallig is.
Weet je, ik zou lekker naar het buitenland verhuizen als ik jou was. Kun je gedwee met de gehoorzame rest de regeltjes volgen. Hoe kut jij Nederland schetst, nou daar zou ik niet willen wonen.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 23:18:59 #246
236264 crew  capricia
pi_202286694
Ik bedenkt me:
Een R van 0,8 (om tenminste echt te dalen en de ziekenhuizen niet compleet te laten overstromen), lukte ons eind vorig jaar alleen met heel strenge maatregelen.

En toen hadden we nog geen Delta. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202286697
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens een belangrijk puntje: mensen die de oorzaken van rellen willen bespreken zijn niet de situatie aan het bagatelliseren.

Tuig ontstaat uiteindelijk ook door maatschappelijke onrust.
Dat ja. Laat ik nog maar eens uitspreken dat ik deze rellen en rellen in zijn algemeenheid ten stelligste afkeur.
En mij ook niet schaar achter die wappiedemonstraties. Maar, zolang het vreedzaam gaat, is het natuurlijk wel het recht van anderen om dat wel te doen.
zie email 27 oktober
pi_202286707
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:18 schreef capricia het volgende:
Ik bedenkt me:
Een R van 0,8 (om tenminste echt te dalen en de ziekenhuizen niet compleet te laten overstromen), lukte ons eind vorig jaar alleen met heel strenge maatregelen.

Maar we hebben nu wel een vaccinatiegraad van dik 80% dat doet ook iets.
zie email 27 oktober
pi_202286713
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:18 schreef capricia het volgende:
Ik bedenkt me:

Ik heb ook steeds meer het gevoel dat echt strenge maatregelen niet te voorkomen zijn deze winter. Alleen is er volgens mij amper draagvlak voor. Dat wordt wat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202286714
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Verveling =/ bezorgde burger door covidmaatregelen he?
Klopt, maar ook kun je verveelde burgers krijgen door coronamaatregelen. Welke emotie erbij komt kijken lijkt mij niet zo relevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')