Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.quote:Op zondag 21 november 2021 22:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Dat vuurwerkverbod, wie raakt dat? Dat zijn de simpelere zielen, maar dat heeft een functie voor die mensen in de vorm van rituelen etc
Met een uiterst belabberde onderbouwing van het verbod.
Dat zijn allemaal triggers. Kun je gaan jenken dat het tuig is, je triggert ze zelf als overheid zijnde.
Dat moet je toch zien aankomen. Praat het niet goed wat ze doen, maar jemig, hoe bleu kun je zijn als je denkt dat iedereen nu denkt 'oh ja joh, is goed, we zijn meteen en zonder morren compliant met alles'
Dat verband is er ook niet. Behalve verveling en willen slopen en rellen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.
Dat meen ik ja. Het is onzinnig om te doen alsof er anders nooit rellen zijn. Maar het is ook onzinnig om te doen alsof de omvang en frequentie in de coronaperiode niet hoger ligt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat meen je ook nog? Dat hij terecht geplust wordt en dat er een verband is met covid-onvrede. Er is hooguit een verband met verveling..
Wow
Wordt dit weer een avond waar je vooral dit soort posts plaatst als je het er blijkbaar niet mee eens bent?quote:
De oorzaak is verveling en sensatiezucht. Niet onvrede met de maatregelenquote:Op zondag 21 november 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat meen ik ja. Het is onzinnig om te doen alsof er anders nooit rellen zijn. Maar het is ook onzinnig om te doen alsof de omvang en frequentie in de coronaperiode niet hoger ligt.
Hoe zou die verveling komen? Door maatregelen wellicht? Dan zit er wellicht een schakeltje tussen, maar de grondoorzaak blijft hetzelfde.quote:Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De oorzaak is verveling en sensatiezucht. Niet onvrede met de maatregelen
Iets met een bal en niet een persoonquote:Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Wordt dit weer een avond waar je vooral dit soort posts plaatst als je het er blijkbaar niet mee eens bent?
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.quote:Op zondag 21 november 2021 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verband is er ook niet. Behalve verveling en willen slopen en rellen.
Dat is gewoon niet zo.quote:Op zondag 21 november 2021 18:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Ach, omgekeerd moet ik ook wel eens om ze gniffelen, zo is het cirkeltje weer rond. En raar trouwens dat de cijfers in het buitenland net zo hard stijgen terwijl ze daar zo gehoorzaam zijn. Boven dat zijn wij ongeveer het eerste land die dit seizoen lockdown-achtige maatregelen treft.
Laat die vrienden zich maar druk maken om hun eigen land en trouw hun mondkapjes in de buitenlucht opzetten.
Al vertrouw je de overheid niet, is nog geen reden om te gaan rellen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het dehumaniseren van mensen die rellen is nooit zo verstandig.
Het is wel echt een teken dat het vertrouwen in de overheid zeldzaam laag is op dit moment.
Wie dehumaniseert ze dan?quote:Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het dehumaniseren van mensen die rellen is nooit zo verstandig.
Het is wel echt een teken dat het vertrouwen in de overheid zeldzaam laag is op dit moment.
Yepquote:Op zondag 21 november 2021 23:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lieden als Ferd het voor elkaar krijgen om - voor zover ik het heb meegekregen - geen enkele link te leggen tussen de coronamaatregelen en de rellen, en het af te doen als een incident, dan heb je best wel een plaat voor je kop. Wel lekker gemakkelijk, kwestie van de orde handhaven en verder niet over na hoeven denken.
Verveling =/ bezorgde burger door covidmaatregelen he?quote:Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.
Jij snapt niet helemaal wat ik bedoelde.quote:Op zondag 21 november 2021 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De oorzaak is verveling en sensatiezucht. Niet onvrede met de maatregelen
Jij ziet geen patronen, anderen wel.quote:Op zondag 21 november 2021 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iets met een bal en niet een persoon
Toch?
quote:Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah juist, het verband is er dus wel. Beetje te toevallig allemaal is het niet? Waarom is het zo moeilijk dit toe te geven? Het praat het niet goed hoor. Het kan wel juist handig zijn om wat efficiënter de bron van deze supertoevallig getimede rellen aan te pakken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-dalen-a4066335quote:2G veroorzaakt intussen wel grote onrust. Hoewel veel van de relschoppers van dit weekend vaker voor overlast zorgen, zijn de rellen niet helemaal los te zien van het coronabeleid. Betogers scandeerden vrijdag ‘Fuck 2G, Rotterdam doet niet meer mee’. De rellen vonden plaats nadat de horeca om 20.00 uur de deuren sloot en werden mede veroorzaakt door voetbalhooligans die niet meer welkom zijn in het stadion.
Juist, iedereen gedraagt zich als tokkie. Behalve jij denk ik?quote:Op zondag 21 november 2021 23:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet zo.
Alleen in Nederland moet iedereen zich als de grootste tokkie gedragen en relatief gezien zijn de besmettingen hier echt torenhoog in vergelijking met bijna elk land.
Hier willen mensen al hele steden plat branden alleen al omdat je een mondkapje in een winkel moet opdoen.
Er zijn genoeg landen waar mensen zich normaal gedragen, gewoon de wet normaal volgen en de besmettingen veel en veel lager zijn dan in NL ondanks een veel grotere populatie.
Dat ja. Laat ik nog maar eens uitspreken dat ik deze rellen en rellen in zijn algemeenheid ten stelligste afkeur.quote:Op zondag 21 november 2021 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Overigens een belangrijk puntje: mensen die de oorzaken van rellen willen bespreken zijn niet de situatie aan het bagatelliseren.
Tuig ontstaat uiteindelijk ook door maatschappelijke onrust.
Maar we hebben nu wel een vaccinatiegraad van dik 80% dat doet ook iets.quote:Op zondag 21 november 2021 23:18 schreef capricia het volgende:
Ik bedenkt me:
Een R van 0,8 (om tenminste echt te dalen en de ziekenhuizen niet compleet te laten overstromen), lukte ons eind vorig jaar alleen met heel strenge maatregelen.
En toen hadden we nog geen Delta.
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat echt strenge maatregelen niet te voorkomen zijn deze winter. Alleen is er volgens mij amper draagvlak voor. Dat wordt wat.quote:Op zondag 21 november 2021 23:18 schreef capricia het volgende:
Ik bedenkt me:
Een R van 0,8 (om tenminste echt te dalen en de ziekenhuizen niet compleet te laten overstromen), lukte ons eind vorig jaar alleen met heel strenge maatregelen.
En toen hadden we nog geen Delta.
Klopt, maar ook kun je verveelde burgers krijgen door coronamaatregelen. Welke emotie erbij komt kijken lijkt mij niet zo relevant.quote:Op zondag 21 november 2021 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verveling =/ bezorgde burger door covidmaatregelen he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |