abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202286379
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is op zich een beproefde tactiek om in dit soort gevallen als staatsman op televisie te verschijnen en op te roepen tot rust. Dat werkt. Alleen je zou de koning naar voren moeten schuiven, want Rutte is daarvoor te beschadigd en te gehaat in bepaalde kringen. Als je even pech hebt werkt dat averechts. En de Koning inzetten kan niet, want daar is het allemaal te politiek voor. Dus ik snap wel dat hij duikt, alhoewel het natuurlijk ook gewoon een teken is dat zijn houdbaarheidsdatum is bereikt.
Nou heeft Wim-Lex ook de uitstraling van een natte dweil, dus ik kan me ook niet voorstellen dat dat enig effect gaat sorteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202286392
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2021 22:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mja dat is wel een beetje het issue he. De mensen die je met het vuurwerkverbod treft is deels ook meteen de bevolkingsgroep die waarschijnlijk sneller geneigd is om tot rellen over te gaan. Als je bij wijze van spreken golf zou verbieden betwijfel ik of je hordes woedende seniore Volvorijders zou zien die gretig de State of the Art Menswear store komen plunderen.
Haha dan wordt Rutte gewoon teruggefloten door zijn baasje joh. Niet zo mal doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202286393
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Exact mijn punt. Gewoon relschoppers, niks "bezorgde burgers".
Zonder corona zou het niet zijn gebeurd. Het is gewoon een onbewuste drive die tot uiting komt tijdens een crisis. Dat zie je overal in de hele geschiedenis.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 21 november 2021 @ 22:53:44 #204
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202286397
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou heeft Wim-Lex ook de uitstraling van een natte dweil, dus ik kan me ook niet voorstellen dat dat enig effect gaat sorteren.
Misschien kan de Sint een donderpreek houden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202286413
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Of gewoon wegblijven zolang de cijfers niet op orde zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202286419
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En anders de aandacht afleiden. Kan Rutte niet John Ewbank overhalen om weer eens een kutnummer te schrijven dat collectief gehaat wordt?
  zondag 21 november 2021 @ 22:55:47 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202286424
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gewoon de wappies uitzetten in de Oostvaardersplassen.
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 november 2021 @ 22:57:39 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286450
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zonder corona zou het niet zijn gebeurd. Het is gewoon een onbewuste drive die tot uiting komt tijdens een crisis. Dat zie je overal in de hele geschiedenis.
Nee, nooit hooligans die slopen gezien eerder. Geen rellen in HvH toch? O&N in Den Haag. Etc. Etc.

Bullshit dus.

Edit Je wordt nog geplust ook.. _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 21 november 2021 @ 22:58:55 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202286466
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:36 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Slechte ontwikkelingen dus die het vaccinatiedraagvlak niet zal helpen.
quote:
Voorheen (rivm 14okt21): : Tussen 1 september en 3 oktober waren 4 op de 5 COVID-19-patiënten op de intensive care ongevaccineerd. Van alle in het ziekenhuis opgenomen COVID-19 patiënten waren 3 op de 4 COVID-19 opgenomen patiënten ongevaccineerd (zie figuur 2). In Nederland is op dit moment minder dan 20% van de bevolking (vanaf 12 jaar) niet volledig gevaccineerd.
Voorheen 3 op de 4 ongevaccinneerd, wat nu dus de helft is geworden en voor de IC (was 80%) is teruglopen naar 68% ongevaccinneerd. Kortom de nieuwste cijfers geven aan dat het aandeel gevaccinneerden dat de zorg belast, verdubbeld is. Dat geeft (mij) wat te denken voor de ... ... komende twee weken.

Positief voor wat het waard is ~O> dat het aantal gevaccinneerden met 2 hele procenten is toegenomen.... niets te veel gezegd dat grootste effect van verder vaccinneren, dus aan het verminderen is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202286476
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is op zich een beproefde tactiek om in dit soort gevallen als staatsman op televisie te verschijnen en op te roepen tot rust. Dat werkt. Alleen je zou de koning naar voren moeten schuiven, want Rutte is daarvoor te beschadigd en te gehaat in bepaalde kringen. Als je even pech hebt werkt dat averechts. En de Koning inzetten kan niet, want daar is het allemaal te politiek voor. Dus ik snap wel dat hij duikt, alhoewel het natuurlijk ook gewoon een teken is dat zijn houdbaarheidsdatum is bereikt.
Andere ministers of de koning gaan in deze ook niet vrijuit natuurlijk. Als Rutte er niks over wil zeggen dan moet Grapperhaus naar voren geschoven, weet niet of dat nu handig is. Bij Rutte keert het zich alleen toch tegen hem dat hij ongetrouwd en kinderloos is. Geen kompas, geen spiegel. Op zich wel een sociale vent, maar toch ook heel erg alleen aan de top, die hij dan wel met heel wat politiek handwerk bereikt heeft, wat ook een prestatie is. Kan alleen niet meepraten over hoe het is dat je een echte zaak met echte producten opbouwt, en dat die dan in vlammen opgaat.

Hij zal in principe wel geloven dat geweld fout is en rellen asociaal, dat zijn we ook allemaal met hem eens, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat onder zijn leiderschap tijdens de pandemie rellen op deze schaal zo langzamerhand zijn uitgegroeid van 'om de 5 jaar' naar 'om het halfjaar'. Die pandemie daar kan hij natuurlijk niks aan doen, maar daarvan rekenschap geven, hoe je je tot die noodsituatie verhoudt, dat wel.
pi_202286483
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Je verbied in een krappe week, uitgaan, vuurwerk, voetbal en gaat lopen roepen dat ongevaccineerden buiten gesloten moeten worden. Geen hond gelooft dat het bij een paar weken gaat blijven.

Je mag een gok doen waar deze groep relschoppers normaal hun verzetje krijgt, staat waarschijnlijk hierboven al. Dus wat moeten ze nu gaan doen? DVD'tje opzetten?
Alles behalve dit misschien?
pi_202286485
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nooit bij de voetbal geweest? Laten we het er op houden dat de levensduur van een stadionruit aanmerkelijk lager ligt dan in de rest van de samenleving. Dat geweld is er altijd wel.

Wat dit problematisch maakt is dat het meer en vooral gerichter is.
zie email 27 oktober
pi_202286491
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2021 22:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mja dat is wel een beetje het issue he. De mensen die je met het vuurwerkverbod treft is deels ook meteen de bevolkingsgroep die waarschijnlijk sneller geneigd is om tot rellen over te gaan. Als je bij wijze van spreken golf zou verbieden betwijfel ik of je hordes woedende seniore Volvorijders zou zien die gretig de State of the Art Menswear store komen plunderen.
Met dat vuurwerkverbod tref je Frits de account die samen met zijn kinderen een fontein wil afsteken. Dat gaat voor die lui bij de rellen niet ver genoeg. En heel symbolisch voor het vuurwerkbeleid. Bij iedere rel kunnen wij zien de grootste rotzooi die de meeste problemen veroorzaakt al lang en breed rondgaat onder de mensen.
  zondag 21 november 2021 @ 23:00:54 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202286493
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vermoed PostNL.
ZelfPrikPakket, goedkoper dan er personeel risicovol op uit te sturen.
  zondag 21 november 2021 @ 23:01:44 #215
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202286511
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, nooit hooligans die slopen gezien eerder. Geen rellen in HvH toch? O&N in Den Haag. Etc. Etc.

Bullshit dus.

Edit Je wordt nog geplust ook.. _O-
Hij wordt terecht geplust omdat de rellen dit jaar frequenter zijn en van een grotere omvang. Mensen met gezond verstand zien het verband met de Coronacrisis.
  zondag 21 november 2021 @ 23:03:26 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286534
quote:
6s.gif Op zondag 21 november 2021 23:01 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Hij wordt terecht geplust omdat de rellen dit jaar frequenter zijn en van een grotere omvang. Mensen met gezond verstand zien het verband met de Coronacrisis.
:') :') :')
  zondag 21 november 2021 @ 23:03:29 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286535
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nooit bij de voetbal geweest? Laten we het er op houden dat de levensduur van een stadionruit aanmerkelijk lager ligt dan in de rest van de samenleving. Dat geweld is er altijd wel.

Wat dit problematisch maakt is dat het meer en vooral gerichter is.
In de antieke wereld zijn er dagen van rellen geweest nadat de groenen van de blauwen hadden gewonnen met de wagenrennen in Constantinopel (weet het niet exact uit mijn hoofd, weet wel dat zoiets gebeurd is). Dus wat geweld bij wedstrijden is niet geheel nieuw.

-edit-
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nika-oproer Het Nika-oproer (Grieks: ????? ??? ????), of de Nika-opstand vond plaats in Constantinopel in 532. Het was een van de meest gewelddadige gebeurtenissen die tot dan toe plaatsvonden in Constantinopel, waarbij bijna de helft van de stad werd verwoest of in vlammen opging.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202286544
quote:
6s.gif Op zondag 21 november 2021 23:01 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Precies dit, politie met getrokken vuurwapens bij rellen is echt een zeldzaamheidje. Nu al twee dagen achter mekaar. Ook meldingen van onrust uit verschillende steden. We hebben natuurlijk de avondklokrellen al gehad.

Er is absoluut een verband, het altijd al aanwezige tokkie-isme bij sommige mensen wordt aangewakkerd.
zie email 27 oktober
  zondag 21 november 2021 @ 23:04:32 #219
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202286551
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:') :') :')
Kunnen we van Whiskers2009 nog een inhoudelijke reactie verwachten, of blijven we bij one-liners en smileys?
  zondag 21 november 2021 @ 23:05:29 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202286560
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het wordt een tijdverdrijf voor ambtenaren, de grote wappiehunt, dan mag je met een verdovingsgeweer op ongevaccineerden gaan jagen. Je krijgt van de overheid de locatie van de wappie door op basis van de locatie-gegevens van je mobiel.
Beter plan is jagers uitrusten met vaccinatiepijlen, krijgen zij ook een beter draagvlak.

quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gewoon de wappies uitzetten in de Oostvaardersplassen.
Niet tijdens het afschietseizoen, er is al bende genoeg en de activisten moet ook veilig achter het hek hun hooibalen kwijt kunnen.
pi_202286565
quote:
12s.gif Op zondag 21 november 2021 23:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Niet tijdens het afschietseizoen, er is al bende genoeg en de activisten moet ook veilig achter het hek hun hooibalen kwijt kunnen.
Collateral Damage
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 21 november 2021 @ 23:06:29 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202286568
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Precies dit, politie met getrokken vuurwapens bij rellen is echt een zeldzaamheidje. Nu al twee dagen achter mekaar. Ook meldingen van onrust uit verschillende steden. We hebben natuurlijk de avondklokrellen al gehad.

Er is absoluut een verband, het altijd al aanwezige tokkie-isme bij sommige mensen wordt aangewakkerd.
En dat meen je ook nog? Dat hij terecht geplust wordt en dat er een verband is met covid-onvrede. Er is hooguit een verband met verveling..

Wow -O-
pi_202286582
Dit wordt een wat grimmige winter. Misschien toch maar een vakantie adresje opzoeken.
- verwijderd door admin -
  zondag 21 november 2021 @ 23:07:37 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202286583
quote:

[..]
Zou wel vernieuwend zijn

Nieuw relschoppersschap ipv nieuw leiderschap :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 november 2021 @ 23:07:51 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202286585
quote:
12s.gif Op zondag 21 november 2021 23:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beter plan is jagers uitrusten met vaccinatiepijlen, krijgen zij ook een beter draagvlak.
[..]
Uiteraard, maar vaccinatiegeweer bekt niet lekker.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')