abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2021 @ 18:49:55 #251
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202282308
Kom op. Er is denk ik wel genoeg inhoudelijke kritiek op een Bruls of Hugo zonder elke keer los te gaan op persoonlijke dingetjes?
pi_202282311
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 17:48 schreef tja77 het volgende:

[..]
Deze knakker zit vanaf z’n ivoren torentje af te geven op zorgpersoneel dat zich uit de naad werkt. Mensen die ernaar streven om voor anderen te zorgen.
En dan krijg je dit in je mik geschoven.
[..]
Beter koester je die helden van de zorg en doe je je best ervoor te zorgen dat hun werkomstandigheden beter zijn in plaats van ze weg te zetten als moordenaars wanneer ze zich niet willen laten vaccineren.
Ik zat het echt met verbazing te lezen.
Eerst staan ze in de voorste rij om mensen te helpen.
Wordt er niet gezorgd voor voldoende beschermingsmiddelen.
Werken zich 1,5 jaar uit de naad om uiteindelijk weggezet te worden als moordenaars.
Dan ben je ook niet goed.
pi_202282317
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:47 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Steile klim ineens hoor.... En dat met nog steeds 90k testen per dag.
Op 13 en 14 november hadden we zware onderrapportage die er deze week nog even bij zijn gezet.
I'll give you something to do
  zondag 21 november 2021 @ 18:51:00 #254
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202282318
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat wordt dan dinsdag denk ik
Ze zouden toch eerst de cijfers van deze week afwachten?
pi_202282319
Nederland is simpelweg het lachertje van Europa, alweer.
Ik had er vandaag nog weer met wat buitenlandse vrienden over en die kijken echt met volle verbazing naar wat zich hier allemaal afspeelt.

Grote rellen in Nederland om de meest kleine maatregelen. Terwijl 9 vd 10 landen meer maatregelen kent en ze zich daar gewoon gedragen.
Echt iedereen blijft zich verbazen waarom die rare Nederlanders zich niet gewoon eens kunnen gedragen.

Voor buitenlanders zijn we echt een lachertje.
  zondag 21 november 2021 @ 18:51:34 #256
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202282324
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik denk van niet, hebt niet de indruk dat ze haast hebben. ze willen die coronapas en 2G er permanent in hebben.
Ook dat. En er werd laatst toch nog geroepen dat ze deze week een daling van de cijfers wilden zien.
  zondag 21 november 2021 @ 18:52:08 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202282331
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 15:33 schreef Noek het volgende:

[..]
Er is weinig gelijkwaardigs aan een lockdown kan ik vertellen.
Zeker wel. Zo veel mogelijk voor iedereen dicht, en niet alleen voor ongevaccineerden. Nuttiger en eerlijker dan 2G :Y

100x liever lockdown dan 2G, waarvan ik sowieso weinig effect verwacht. Doe dan tenminste 1G.
  zondag 21 november 2021 @ 18:52:38 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202282340
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:47 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Steile klim ineens hoor.... En dat met nog steeds 90k testen per dag.
en in het weekend zwakt het nog niet eens af, gewoon steady +20k
pi_202282341
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:51 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Bruls had het bij Buitenhof al over cruciale dagen.. denk dat ze de oplopende druk wel voelen nu en toch sneller knopen door willen hakken
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202282351
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2021 18:06 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Wat voor effect verwacht je nog van een lockdown?

Scholen blijven open (Aldus Slob)
Verpleeghuizen blijven open (Aldus Hugo)
Amateursport blijft open
Kantoren blijven open
QR code niet essentiële winkels.
Beperking evenementen tot een groepsgrootte van pak hem 150 man.
Herintroductie 1,5 meter + mondkapjes inclusief op de QR locaties.

2g weet ik niet of ze zich daaraan willen wagen
  zondag 21 november 2021 @ 18:54:31 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202282365
quote:

[..]
Lijkt mij sterk dat we ineens onder de 10k gaan zakken? Zelfs dan hebben we nog een probleem met de ziekenhuiscapaciteit met de toestroom die nog komt.
  zondag 21 november 2021 @ 18:55:20 #262
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202282370
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:51 schreef bianconeri het volgende:
Ik had er vandaag nog weer met wat buitenlandse vrienden over en die kijken echt met volle verbazing naar wat zich hier allemaal afspeelt.

Grote rellen in Nederland om de meest kleine maatregelen. Terwijl 9 vd 10 landen meer maatregelen kent en ze zich daar gewoon gedragen.
Echt iedereen blijft zich verbazen waarom die rare Nederlanders zich niet gewoon eens kunnen gedragen.

Oké.
Ik geef eerlijk gezegd heel weinig om wat je vrienden denken want ik ken ze niet eens maar toch fijn dat je dit wilde delen.
pi_202282382
quote:

Ach, omgekeerd moet ik ook wel eens om ze gniffelen, zo is het cirkeltje weer rond. En raar trouwens dat de cijfers in het buitenland net zo hard stijgen terwijl ze daar zo gehoorzaam zijn. Boven dat zijn wij ongeveer het eerste land die dit seizoen lockdown-achtige maatregelen treft.
Laat die vrienden zich maar druk maken om hun eigen land en trouw hun mondkapjes in de buitenlucht opzetten.
  zondag 21 november 2021 @ 18:57:20 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202282400
quote:

[..]
Nee, we doen tegenwoordig gewoon 3 persco's binnen een maand, om het allemaal helder en inzichtelijk te maken.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 18:58:09 #265
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202282406
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee, we doen tegenwoordig gewoon 3 persco's binnen een maand, om het allemaal helder en inzichtelijk te maken.
Willen we MEER OF MINDER PERSCO'S??

:+
  zondag 21 november 2021 @ 19:00:01 #266
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202282439
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bruls had het bij Buitenhof al over cruciale dagen.. denk dat ze de oplopende druk wel voelen nu en toch sneller knopen door willen hakken
internationaal zijn we donkerrood en gaat men ook inreis restricties instellen
pi_202282473
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zat het echt met verbazing te lezen.
Eerst staan ze in de voorste rij om mensen te helpen.
Wordt er niet gezorgd voor voldoende beschermingsmiddelen.
Werken zich 1,5 jaar uit de naad om uiteindelijk weggezet te worden als moordenaars.
Dan ben je ook niet goed.
In mijn ogen ben je ook niet helemaal 100% als je een vaccinatie tegen een potentieel dodelijk virus waardoor jij zoveel patiënten te verplegen hebt niet neemt. Dus de reden waarom de patiënten daar liggen vind je geloofwaardig, je werkt er tenslotte zelf, je kan zelf ook een besmettingsbron zijn, je staat aan de frontlinie, maar dat doe je dan niet.
Je bent geen moordenaar, maar je bent ook niet helemaal logisch aan het nadenken.

Dat hadden ze trouwens tijdens de polio-epidemie eens moeten flikken :')
pi_202282480
quote:

Het zou wel helpen als er iig een beetje een lijn in het beleid zou zitten.
Nu gaan we van 2 weken niks aan de hand naar er moet een lockdown komen.
Het kabinet maakt geen haast, maar wel even snel wat symboolpolitiek doorvoeren mbt een vuurwerkverbod over 1,5 maand terwijl de SEH zelf aangeeft dat het geen probleem is.
Vervolgens hebben we een OMT die er al weken naast zit.

Uit onderzoek blijkt dat nog maar 29% van de bevolking vertrouwen heeft in de overheid en dan klaagt men dat de regels sceptisch benaderd worden?
pi_202282521
De communicatie is ook gewoon matig. Zoals anderen al zeiden, er zit geen lijn in.

Maar je merkt ook dat de rek er aan alle kanten uit is. Zomaar aannemen dat iedereen zich gewoon weer braaf aan de maatregelen houdt, is ook wel wat naïef. Ze moeten veel beter uitleggen waarom en wat ze willen bereiken. Nu zijn teveel mensen afgehaakt waardoor veel strengere maatregelen nodig zijn voor hetzelfde effect.
pi_202282544
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Zeker wel. Zo veel mogelijk voor iedereen dicht, en niet alleen voor ongevaccineerden. Nuttiger en eerlijker dan 2G :Y

100x liever lockdown dan 2G, waarvan ik sowieso weinig effect verwacht. Doe dan tenminste 1G.
Het is niet gelijkwaardig om geen inkomsten meer te hebben zoals mn partner had en ik een fors verlies v inkomsten tegenover mensen die geen boterham minder eten aan een lockdown. Daarnaast word je bekeken en gecontroleerd alsof je een misdaad op je geweten hebt. Er is niks gelijkwaardigs aan een lockdown. Niks.
Dat kun je alleen zeggen als je baan misschien veranderde qua werkplek.

Zelfs voor kinderen is t dat absoluut niet. Sommigen hebben alle middelen om door te kunnen leren en sommigen zijn er flink beroerd aan toe.

Een lockdown is allesbehalve gelijkwaardig. Dat is een 2G ook niet maar dat maakt een lockdown niet magisch wel gelijkwaardig.
Go hard or go home
pi_202282563
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
In mijn ogen ben je ook niet helemaal 100% als je een vaccinatie tegen een potentieel dodelijk virus waardoor jij zoveel patiënten te verplegen hebt niet neemt. Dus de reden waarom de patiënten daar liggen vind je geloofwaardig, je werkt er tenslotte zelf, je kan zelf ook een besmettingsbron zijn, je staat aan de frontlinie, maar dat doe je dan niet.
Je bent geen moordenaar, maar je bent ook niet helemaal logisch aan het nadenken.

Dat hadden ze trouwens tijdens de polio-epidemie eens moeten flikken :')
Wij weten de reden niet dat iemand zich niet laat vaccineren, dat is vrij kort door de bocht dus. Daarbij, als je adequate beschermingsmiddelen hebt is vaccinatie niet relevant. Nogmaals, ook na vaccinatie kun je het overdragen, dus die beschermingsmiddelen zijn dan nog steeds van belang.
  zondag 21 november 2021 @ 19:12:27 #272
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202282571
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 19:10 schreef Noek het volgende:

[..]
Het is niet gelijkwaardig om geen inkomsten meer te hebben zoals mn partner had en ik een fors verlies v inkomsten tegenover mensen die geen boterham minder eten aan een lockdown. Daarnaast word je bekeken en gecontroleerd alsof je een misdaad op je geweten hebt. Er is niks gelijkwaardigs aan een lockdown. Niks.
Dat kun je alleen zeggen als je baan misschien veranderde qua werkplek.

Zelfs voor kinderen is t dat absoluut niet. Sommigen hebben alle middelen om door te kunnen leren en sommigen zijn er flink beroerd aan toe.

Een lockdown is allesbehalve gelijkwaardig. Dat is een 2G ook niet maar dat maakt een lockdown niet magisch wel gelijkwaardig.
Dit is een pandemie. Heel vervelend dat jullie geen inkomsten hebben, maar het is belangrijker om het virus eronder te krijgen.
pi_202282574
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
De communicatie is ook gewoon matig. Zoals anderen al zeiden, er zit geen lijn in.

Maar je merkt ook dat de rek er aan alle kanten uit is. Zomaar aannemen dat iedereen zich gewoon weer braaf aan de maatregelen houdt, is ook wel wat naïef. Ze moeten veel beter uitleggen waarom en wat ze willen bereiken. Nu zijn teveel mensen afgehaakt waardoor veel strengere maatregelen nodig zijn voor hetzelfde effect.
Ik denk dat iedereen zich netto ongeveer dezelfde vrijheid verwerft, gezien viruscirculatie afneemt naarmate men minder contacten heeft, en het irrelevant is hoe deze vermindering tot stand komt. Als we nou op eigen initiatief overal wegblijven of dit via regeltjes wordt opgelegd maakt in de praktijk weinig verschil.
pi_202282591
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:

Uitleggen en dan verwachten dat het beter gaat is echt wel het domste van je kan doen. Gewone mensen kijken niet eens naar die persconferenties, laat staan dat iemand als Hugo de Jonge nog enige geloofwaardigheid heeft. We zijn het stadium van vrijwillige gedragsverbetering allang voorbij.

Er zijn twee keuzes: door de zure appel heen bijten (wat het kabinet lijkt te doen) of een lockdown. Ons gedrag gaat ons hier niet meer uit helpen.
pi_202282625
Hoorde net van m'n ouders dat ze blijkbaar ook ME en dergelijke in willen gaan zetten bij ziekenhuizen, omdat ze verwachten dat ook zorgpersoneel binnenkort aangevallen kan worden door anti-corona wappies. Moet toch niet gekker worden.

Mijn ouders vroegen of ik het wel verstandig vond om weer aan de slag te gaan maar ik zeg er moet 1 zo'n debieltje mij in de weg staan, ik mep m zo het hele gebouw door :+

Als ik zo naar NL kijk, dan vraag ik me steeds meer af in wat voor maatschappij wij leven. Laatst nog zat ik in het OV, en werd er een vrouw aangevallen door iemand die het niet kon hebben dat er een opmerking werd gemaakt dat diegene geen mondkapje droeg. Politie erbij, alles.

Wat vraag je nou precies van iemand. Dat diegene zich laat vaccineren of testen, 1,5m afstand houdt, en een mondkapje draagt. Als dat al teveel gevraagd is voor je, dan wil ik je vriendelijk vragen om eens mee te lopen met een vriend van me, die alles kwijt is geraakt in de oorlog tegen IS, bijvoorbeeld. Of loop maar een keer mee in mijn familie, waar de helft van ons al onvrijwillig kennis heeft gemaakt met magere hein of hem in de ogen heeft gekeken (inclusief ikzelf). Dan ga je verdomme heel anders kijken naar de wereld. Dan stelt zo'n mondkap of 1,5m afstand of een vaccin niks meer voor. Ik ben allang blij dat ik er nog loop.

Het laat mij serieus twijfelen hoe dat er later uit gaat zien hier in NL en hoe de zorg er dan uit ziet, en hoe wij die dan gaan verlenen, en in wat voor soort maatschappij je eigenlijk terechtkomt.

Ik ben zo boos en verdrietig om dit soort zaken, zit me weer helemaal op te fokken hiero :')
Laat die gekken zelf maar eens dingen meemaken, dan wil je je familie niet meer kwijt raken aan zo'n virus als dit. Ik hoef niet nog een keer mee te maken dat mijn ouders op de IC komen te liggen. O.a. mijn vader, heeft al longembolieën en een aneurysma, die gaat dat sowieso niet overleven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2021 19:30:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')