Dat ben ik zeker met je eens, alleen ik merk in de praktijk vaak als ik mensen naar die redenen vraag, er geen enkel constructief antwoord uit kan komen. En dat zeg ik niet uit arrogantie, dat zeg ik omdat het gewoon zo is.quote:Op zondag 21 november 2021 19:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wij weten de reden niet dat iemand zich niet laat vaccineren, dat is vrij kort door de bocht dus. Daarbij, als je adequate beschermingsmiddelen hebt is vaccinatie niet relevant. Nogmaals, ook na vaccinatie kun je het overdragen, dus die beschermingsmiddelen zijn dan nog steeds van belang.
Hoewel geweld en dreigementen sowieso nooit goed te praten zijn, weet ik niet of je met heel hard “jullie zijn niks gewend!” roepen, erg veel draagvlak voor maatregelen creëert eerlijk gezegd.quote:Op zondag 21 november 2021 19:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Hoorde net van m'n ouders dat ze blijkbaar ook ME en dergelijke in willen gaan zetten bij ziekenhuizen, omdat ze verwachten dat ook zorgpersoneel binnenkort aangevallen kan worden door anti-corona wappies. Moet toch niet gekker worden.
Mijn ouders vroegen of ik het wel verstandig vond om weer aan de slag te gaan maar ik zeg er moet 1 zo'n debieltje mij in de weg staan, ik mep m zo het hele gebouw door![]()
Als ik zo naar NL kijk, dan vraag ik me steeds meer af in wat voor maatschappij wij leven. Laatst nog zat ik in het OV, en werd er een vrouw aangevallen door iemand die het niet kon hebben dat er een opmerking werd gemaakt dat diegene geen mondkapje droeg. Politie erbij, alles.
Wat vraag je nou precies van iemand. Dat diegene zich laat vaccineren of testen, 1,5m afstand houdt, en een mondkapje draagt. Als dat al teveel gevraagd is voor je, dan wil ik je vriendelijk vragen om eens mee te lopen met een vriend van me, die alles kwijt is geraakt in de oorlog tegen IS, bijvoorbeeld. Of loop maar een keer mee in mijn familie, waar de helft van ons al onvrijwillig kennis heeft gemaakt met magere hein. Dan ga je heel anders kijken naar de wereld. Dan stelt zo'n mondkap of 1,5m afstand of een vaccin niks meer voor.
Het laat mij serieus twijfelen hoe dat er later uit gaat zien hier in NL en hoe de zorg er dan uit ziet, en hoe wij die dan gaan verlenen, en in wat voor soort maatschappij je eigenlijk terechtkomt.
Ik ben zo boos en verdrietig om dit soort zaken, zit me weer helemaal op te fokken hiero
dat komt omdat mensen het zwakke beleid en pandemie zat zijn, een klein % trekt het nog wel, het gros niet. Vandaar dat ze prikkelbaar/on edge zijn. dus direct ontbranden bij kleine dingen.quote:Op zondag 21 november 2021 19:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Hoorde net van m'n ouders dat ze blijkbaar ook ME en dergelijke in willen gaan zetten bij ziekenhuizen, omdat ze verwachten dat ook zorgpersoneel binnenkort aangevallen kan worden door anti-corona wappies. Moet toch niet gekker worden.
Mijn ouders vroegen of ik het wel verstandig vond om weer aan de slag te gaan maar ik zeg er moet 1 zo'n debieltje mij in de weg staan, ik mep m zo het hele gebouw door![]()
Als ik zo naar NL kijk, dan vraag ik me steeds meer af in wat voor maatschappij wij leven. Laatst nog zat ik in het OV, en werd er een vrouw aangevallen door iemand die het niet kon hebben dat er een opmerking werd gemaakt dat diegene geen mondkapje droeg. Politie erbij, alles.
Wat vraag je nou precies van iemand. Dat diegene zich laat vaccineren of testen, 1,5m afstand houdt, en een mondkapje draagt. Als dat al teveel gevraagd is voor je, dan wil ik je vriendelijk vragen om eens mee te lopen met een vriend van me, die alles kwijt is geraakt in de oorlog tegen IS, bijvoorbeeld. Of loop maar een keer mee in mijn familie, waar de helft van ons al onvrijwillig kennis heeft gemaakt met magere hein. Dan ga je heel anders kijken naar de wereld. Dan stelt zo'n mondkap of 1,5m afstand of een vaccin niks meer voor.
Het laat mij serieus twijfelen hoe dat er later uit gaat zien hier in NL en hoe de zorg er dan uit ziet, en hoe wij die dan gaan verlenen, en in wat voor soort maatschappij je eigenlijk terechtkomt.
Ik ben zo boos en verdrietig om dit soort zaken, zit me weer helemaal op te fokken hiero
Dat laatste vraag ik me af.quote:Op zondag 21 november 2021 19:18 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens, alleen ik merk in de praktijk vaak als ik mensen naar die redenen vraag, er geen enkel constructief antwoord uit kan komen. En dat zeg ik niet uit arrogantie, dat zeg ik omdat het gewoon zo is.
Het is geen 100% bescherming nee, maar dat is geen enkel middel. Maar het draagt wel bij.
Het heeft niets met eerlijker te maken, en zoals het ingezet is, ook vaak niet met nuttigerquote:Op zondag 21 november 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit is een pandemie. Heel vervelend dat jullie geen inkomsten hebben, maar het is belangrijker om het virus eronder te krijgen.
Ik ben het met je eens dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd moeten zijn, maar de manier waarop nu gefocused wordt op vaccinatie is contraproductief. Je hoort regelmatig dat mensen gezond zijn want ze hebben geen corona, dus gaan ze gewoon naar die kwetsbare opa of oma. Of gewoon aan het werk.quote:Op zondag 21 november 2021 19:18 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens, alleen ik merk in de praktijk vaak als ik mensen naar die redenen vraag, er geen enkel constructief antwoord uit kan komen. En dat zeg ik niet uit arrogantie, dat zeg ik omdat het gewoon zo is.
Het is geen 100% bescherming nee, maar dat is geen enkel middel. Maar het draagt wel bij.
Kijk eens wie ‘t typt. @leolinedance is best goed in sarcasme soms. Hij verzet zich al weet ik veel hoe lang tegen die oneerlijke situatiequote:Op zondag 21 november 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Het heeft niets met eerlijker te maken, en zoals het ingezet is, ook vaak niet met nuttiger
'heel vervelend dat jullie geen inkomsten hebben, maar...'
Echt, hoe krijg je het je toetsenbord uit
Dat snap ik heel goed. Ik zou dat ook nooit roepen, maar het is de reden dat ik zo boos en verdrietig ben. Mensen missen het rekening houden met, het inlevingsvermogen, het basale humane gedrag.quote:Op zondag 21 november 2021 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoewel geweld en dreigementen sowieso nooit goed te praten zijn, weet ik niet of je met heel hard “jullie zijn niks gewend!” roepen, erg veel draagvlak voor maatregelen creëert eerlijk gezegd.
Ben ook benieuwd waar dit gaat eindigen. Las vandaag ook dit bericht: https://www.parool.nl/ned(...)amenleving~b1418cc3/quote:Op zondag 21 november 2021 19:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Uiteindelijk is maar de vraag of je uiteindelijk een gezondheidscrisis (hopelijk) weet te beteugelen, maar tegelijkertijd onherroepelijke schade toebrengt aan het maatschappelijke gevoel.quote:Het kabinet houdt voorlopig vast aan invoering van het 2G-systeem. Niet-gevaccineerden hebben daardoor minder bewegingsvrijheid. Het plan wekt veel emotie op, bleek ook vrijdagavond in Rotterdam. Ethici en filosofen tonen zich bezorgd. ‘We zwemmen met z’n allen een fuik in waar we straks niet meer uitraken.’
Ja, ik was ook wel prikkelbaar en on edge toen ik net van de stroke unit kwam na een beroerte, moet ik dan ook het hele ziekenhuis in de hens steken ofzo?quote:Op zondag 21 november 2021 19:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat komt omdat mensen het zwakke beleid en pandemie zat zijn, een klein % trekt het nog wel, het gros niet. Vandaar dat ze prikkelbaar/on edge zijn. dus direct ontbranden bij kleine dingen.
Dat ben ik met je eens. Een vaccin geeft ook geen 100% dekking, en ik vind dat ook al ben je gevaccineerd, je alsnog de afstand dient te behouden en je regelmatig te laten testen. Doe ik zelf ook, is letterlijk geen enkele moeite.quote:Op zondag 21 november 2021 19:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd moeten zijn, maar de manier waarop nu gefocused wordt op vaccinatie is contraproductief. Je hoort regelmatig dat mensen gezond zijn want ze hebben geen corona, dus gaan ze gewoon naar die kwetsbare opa of oma. Of gewoon aan het werk.
Het niet hebben van corona lijkt inmiddels een synoniem te worden voor veilig, wat een risicovolle ontwikkeling is.
deltavariant R=7quote:Op zondag 21 november 2021 19:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af.
Mijn ex werkt in de zorg en is gevaccineerd, net als haar collega’s. Maar die hebben dus zonder dat ze het van elkaar wisten elkaar besmet. Ik vraag me oprecht af, of dat in het pre-vac tijdperk ook zo was gelopen. Of dat de dames toen wel afstand onderling hadden gehouden, of dat haar collega wel thuis was gebleven omdat ze voelde dat ze ziek was. Nu kwam ze gewoon werken want voor haar gevoel was ze niet ziek.
Een vaccinatie KAN zeker helpen in de zorg maar het zorgt misschien ook voor een valse veiligheid en het onderdrukt de symptomen (dat laatste is goed voor je eigen ziekteverloop, maar kan gevaarlijk zijn voor kwetsbare mensen om je heen).
Ken iemand die werkt in een verpleegtehuis, 27 jaar, 2x covid gehad en die had milde klachten, dus die zegt geen vaccin, mijn lichaam kan covid aan.quote:Op zondag 21 november 2021 19:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd moeten zijn, maar de manier waarop nu gefocused wordt op vaccinatie is contraproductief. Je hoort regelmatig dat mensen gezond zijn want ze hebben geen corona, dus gaan ze gewoon naar die kwetsbare opa of oma. Of gewoon aan het werk.
Het niet hebben van corona lijkt inmiddels een synoniem te worden voor veilig, wat een risicovolle ontwikkeling is.
Het zal niet alleen bij anti-corona wappies blijven als het echt code zwart wordt en mensen geweigerd worden.quote:Op zondag 21 november 2021 19:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Wat vraag je nou precies van iemand. Dat diegene zich laat vaccineren of testen, 1,5m afstand houdt, en een mondkapje draagt. Als dat al teveel gevraagd is voor je, dan wil ik je vriendelijk vragen om eens mee te lopen met een vriend van me, die alles kwijt is geraakt in de oorlog tegen IS, bijvoorbeeld. Of loop maar een keer mee in mijn familie, waar de helft van ons al onvrijwillig kennis heeft gemaakt met magere hein of hem in de ogen heeft gekeken (inclusief ikzelf). Dan ga je verdomme heel anders kijken naar de wereld. Dan stelt zo'n mondkap of 1,5m afstand of een vaccin niks meer voor. Ik ben allang blij dat ik er nog loop.
Laat die gekken zelf maar eens dingen meemaken, dan wil je je familie niet meer kwijt raken aan zo'n virus als dit. Ik hoef niet nog een keer mee te maken dat mijn ouders op de IC komen te liggen. O.a. mijn vader, heeft al longembolieën en een aneurysma, die gaat dat sowieso niet overleven.
Kudtquote:Op zondag 21 november 2021 19:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kijk eens wie ‘t typt. @:leolinedance is best goed in sarcasme soms. Hij verzet zich al weet ik veel hoe lang tegen die oneerlijke situatie
Bruls is teleurgesteld in ons. Natuurlijk heeft de burger het weer gedaan?quote:Op zondag 21 november 2021 17:55 schreef Confetti het volgende:
https://www.gelderlander.(...)verder-toe~a43ea61c/
Het OMT advies is nu maandag lees ik. Het OMT gaat natuurlijk strengere maatregelen adviseren nu. Dan komt de lockdown woensdag of iets dergelijks. Too little, too late.
Ja snap ik ook wel, en is ook prima toch.quote:Op zondag 21 november 2021 19:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ken iemand die werkt in een verpleegtehuis, 27 jaar, 2x covid gehad en die had milde klachten, dus die zegt geen vaccin, mijn lichaam kan covid aan.
Burger King, ja, oeps, sorryquote:Op zondag 21 november 2021 19:38 schreef popje het volgende:
[..]
Bruls is teleurgesteld in ons. Natuurlijk heeft de burger het weer gedaan?
Dit komt denk ik vooral door het feit dat het te lang duurt. In het begin was iedereen begripvol, schouders eronder enz. Hoe langer de pandemie voortsleept, hoe meer het ieder voor zich wordt.quote:Op zondag 21 november 2021 19:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Ik zou dat ook nooit roepen, maar het is de reden dat ik zo boos en verdrietig ben. Mensen missen het rekening houden met, het inlevingsvermogen, het basale humane gedrag.
Het zal best, maar in mijn omgeving zijn het juist de mensen die daadwerkelijk shit mee hebben gemaakt de mensen die het meest rekening houden, en dus ook nu zich aan de maatregelen houden, al is het maar voor een ander.quote:Op zondag 21 november 2021 19:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit komt denk ik vooral door het feit dat het te lang duurt. In het begin was iedereen begripvol, schouders eronder enz. Hoe langer de pandemie voortsleept, hoe meer het ieder voor zich wordt.
quote:Op zondag 21 november 2021 19:50 schreef Oliver23 het volgende:
’Persconferentie Rutte mogelijk eerder dan 3 december, zonder nieuwe maatregelen’
Bronnen rondom het OMT bevestigen een verzoek aan het kabinet om eerder dan vrijdag 3 december een persconferentie te houden. Dat meldt De Ondernemer. Een week al na de vorige lijkt er aangestuurd te worden op een ’persmoment’ of toespraak van demissionair premier Rutte, gelet op de inmiddels structureel ruim 20.000 besmettingen per dag, de naderende ’Code Zwart’ bij ziekenhuizen en om dringende adviezen als thuiswerken en gespreid winkelen nog eens te benadrukken.
Met deze cijfers, de toenemende maatschappelijke onrust daarover, en „vooral een boodschap die duidelijker moet, is een persconferentie over pas twee weken onverantwoord”, stellen bronnen rondom het OMT aan De Ondernemer. Het gaat dan niet direct om nieuwe coronamaatregelen, omdat het te vroeg is te kunnen constateren of de nieuwe maatregelen sinds 13 november al dan niet voldoende resultaat hebben. „De boodschap moet veel duidelijker. Het waarom. De urgentie lijkt niet door te dringen. Code Zwart dreigt en wat dat betekent moet niet alleen een Diederik Gommers in een talkshow aan Nederland moeten uitleggen.”
bron
Ja precies, dus gooien we de winkels eerder dichtquote:gespreid winkelen nog eens te benadrukken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |