Waaruit leidt je af dat ze nu zijn overvallen? Ik heb het idee dat het vooral de media is die het niet helemaal snapt en zich laat opnaaien. Vanuit het kabinet vond ik het afgelopen week betrekkelijk rustig.quote:Op zondag 21 november 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als een natuurkundige dit kan uitrekenen half oktober, waarom is Den Haag nu dan alweer overvallen?
Niemand denkt dat lockdowns een langdurige oplossing zijn. Het is puur bedoeld om het huidige zorginfarct te verlichten.quote:Op zondag 21 november 2021 23:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er is ook geen enkel perspectief dat een lockdown nu zal werken. Wat gaan ze immers doen als dan de besmettingscijfers weer stijgen na de lockdown?
Ja, het zichtbare verzet. Dat is heel vervelend voor de politie en voor hen wiens spullen vernield worden, maar zij zijn niet doorslaggevend voor het slagen van het beleid. Vorig jaar ging iedereen in de supermarkt in een boog om elkaar heen, zeiden mensen: "wij spreken nu maar even niet af", waren de buren de paria van de straat als ze 4 mensen op bezoek hadden,... Als onder die groep de bereidheid om mee te werken wegvalt, dan kan je beleid maken tot je een ons weegt.quote:Op zondag 21 november 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie twee groepen flink in opstand komen bij maatregelen:
Dat rellend tuig..dat zijn bepaalde groepen jongeren vanaf 15 jaar. Niet representatief voor de bevolking. Maar er kan wel een aanzuigende werking naar andere jongeren vanuit gaan. Wel iets om serieus in de gaten te houden, imo.
En mensen die nu ook al wekelijks als 'wappie' de ene na de andere bedreiging eruit gooien.
Alleen denk ik dat mensen die nu geen 'wappie' zijn, dat ook niet opeens gaan worden.
Verders krijgen we normale demonstraties en die zijn niet perse een probleem.
My 2cents.
Miss kunnen ze nog vluchten naar Engeland?quote:Op zondag 21 november 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als een natuurkundige dit kan uitrekenen half oktober, waarom is Den Haag nu dan alweer overvallen?
Maar wat dan wel? Je kunt ook niet van lockdown naar lockdown blijven hollen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niemand denkt dat lockdowns een langdurige oplossing zijn. Het is puur bedoeld om het huidige zorginfarct te verlichten.
quote:Op zondag 21 november 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-dalen-a4066335
Ik lees dit niet toevallig in de krant...
Haha, dan staat het morgen in de krant.quote:Op zondag 21 november 2021 23:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bericht uit de toekomst!
Deze winter zie ik geen andere mogelijkheid. Hopelijk kunnen we beter voorbereid zijn voor volgend najaar. Bijvoorbeeld met tijdige boosters voor iedereen die wil en meer capaciteit op de IC.quote:Op zondag 21 november 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Je kunt ook niet van lockdown naar lockdown blijven hollen.
Ga er maar vanuit dat er de komende jaren maatregelen in het najaar en de winter nodig gaan zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Je kunt ook niet van lockdown naar lockdown blijven hollen.
Geen perspectief dus. Zie hier de bron van het kwaad. Zowel in de vorm die verwerpelijke rellen als in de lage naleving.quote:Op zondag 21 november 2021 23:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze winter zie ik geen andere mogelijkheid. Hopelijk kunnen we beter voorbereid zijn voor volgend najaar. Bijvoorbeeld met tijdige boosters voor iedereen die wil en meer capaciteit op de IC.
Hopelijk schiet Mark Zuckerberg een beetje op met die Metaverse van 'm, misschien brengt dat wat perspectiefquote:Op zondag 21 november 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen perspectief dus. Zie hier de bron van het kwaad. Zowel in de vorm die verwerpelijke rellen als in de lage naleving.
Maar het punt is een beetje dat je geen lockdown kunt aankondigen zonder lange termijn oplossingen te presenteren die het de lockdown waard maken. Anders keert hetzelfde probleem op een later moment terug.quote:Op zondag 21 november 2021 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niemand denkt dat lockdowns een langdurige oplossing zijn. Het is puur bedoeld om het huidige zorginfarct te verlichten.
Tja, het is geen leuk vooruitzicht. Maar kom je zelf ook tot deze conclusie, of is die van jou een andere?quote:Op zondag 21 november 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen perspectief dus. Zie hier de bron van het kwaad. Zowel in de vorm die verwerpelijke rellen als in de lage naleving.
Als een bepaald maatregelpakket een vaste reductie van de R tot gevolg heeft, dan denk ik dat je niet een latere lockdown kan afkopen door eerder lichter in te grijpen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat er de komende jaren maatregelen in het najaar en de winter nodig gaan zijn.
En dat hoeft heel geen lockdown te zijn, als je een paar verdubbelingen eerder serieus ingrijpt.
Wat men nu dus nagelaten heeft.
In de zomer kunnen we af met minder maatregelen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar het punt is een beetje dat je geen lockdown kunt aankondigen zonder lange termijn oplossingen te presenteren die het de lockdown waard maken. Anders keert hetzelfde probleem op een later moment terug.
Dat ligt ook helemaal aan de link tussen ziekenhuisopnamen en besmettingen.quote:Op zondag 21 november 2021 23:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Als een bepaald maatregelpakket een vaste reductie van de R tot gevolg heeft, dan denk ik dat je niet een latere lockdown kan afkopen door eerder lichter in te grijpen.
Ja en nee. Mijn conclusie is dat er in de coronasituatie op korte of middellange termijn geen verbetering te verwachten is. Maar mij conclusie is ook dat dit land nog twee of drie lockdownwinters niet gaat trekken...quote:Op zondag 21 november 2021 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, het is geen leuk vooruitzicht. Maar kom je zelf ook tot deze conclusie, of is die van jou een andere?
Nou ja in theorie, als je er van uitgaat dat de zomer een dusdanig dempend effect heeft dat je in de ziekenhuizen altijd weer op 'nul' begint hoef je het alleen maar uit te smeren tot dat moment. Dan kan net die ene verdubbeling minder natuurlijk wel het verschil maken.quote:Op zondag 21 november 2021 23:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Als een bepaald maatregelpakket een vaste reductie van de R tot gevolg heeft, dan denk ik dat je niet een latere lockdown kan afkopen door eerder lichter in te grijpen.
Dat je nog geen oplossing voor later hebt wil niet zeggen dat je nu niet kan ingrijpen om een acuut probleem af te wenden.quote:Op zondag 21 november 2021 23:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar het punt is een beetje dat je geen lockdown kunt aankondigen zonder lange termijn oplossingen te presenteren die het de lockdown waard maken. Anders keert hetzelfde probleem op een later moment terug.
Het evolueert ook gewoon door, de vaccins, de medicijnen, de mogelijkheden met een QR-code.quote:Op zondag 21 november 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Mijn conclusie is dat er in de coronasituatie op korte of middellange termijn geen verbetering te verwachten is. Maar mij conclusie is ook dat dit land nog twee of drie lockdownwinters niet gaat trekken...
Maar met die ingreep veroorzaak je een hele hoop nieuwe problemen en je schuift alleen maar het acute probleem voor je uit.quote:Op maandag 22 november 2021 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je nog geen oplossing voor later hebt wil niet zeggen dat je nu niet kan ingrijpen om een acuut probleem af te wenden.
Nou ja dat dus. Uitstel van executie noemen we zoiets. Of eigenlijk 'operatie geslaagd, patiënt overleden'quote:Op maandag 22 november 2021 00:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar met die ingreep veroorzaak je een hele hoop nieuwe problemen en je schuift alleen maar het acute probleem voor je uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |