abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202299833

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

maandag 22 november 2021 @ 23:07:43 #2
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202299838
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vind dit een bron van helemaal drie keer niets. Maar áls dit zo is dan hebben we wel een dingetje...
Dat is een tegenactie voor #Thierryisgevaccineerd :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202299840
Interessante lapo.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202299844
Let overigens goed op... Het eindpunt van elke complotwap is dat de tegenstander - al dan niet bestaand - iets met kinderen uitvreet. Dat weten ze in die hoek: heb het over de kiddo's, leg het er dik op, gooi er van mijn part nog een lulverhaal over een pedo-elite tegenaan, en presto: 'het volk' staat aan je zijde. Werkt altijd.

"WIJ ZIJN TEGEN PELOFIELE!" Goh, echt? Hier, een medaille.

Zo goedkoop, zo walgelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202299846
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:06 schreef maan_man het volgende:

[..]
Zo hé, jij zwelgt wel in zelfmedelijden of niet? Ik heb deze topic reeks vandaag een keer of drie geopend en steeds kwam ik vrijwel gelijk een post van jou tegen waarin in wij deelgenoot worden gemaakt van jouw lijden.
Lijkt me toch dat hier ruimte voor moet zijn in een Covid-topic?
pi_202299851

[ Bericht 100% gewijzigd door EttovanBelgie op 22-11-2021 23:09:41 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202299856
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Lijkt me toch dat hier ruimte voor moet zijn in een Covid-topic?
Ik word er een beetje ongemakkelijk van.
  maandag 22 november 2021 @ 23:10:25 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202299857
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 23:07 schreef mazaru het volgende:

[..]
Dat is een tegenactie voor #Thierryisgevaccineerd :Y
Ja iedereen gooit nu voor de lol dat soort dingen online.
pi_202299859
Kunnen we ophouden met die onzin aub, dit topic is soms zo kut
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202299866
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:10 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik word er een beetje ongemakkelijk van.
Dat word ik ook van sommige posts.
Je kan er ook overheen lezen. Of je neemt een abo?
pi_202299868
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen we ophouden met die onzin aub, dit topic is soms zo kut
:D.
In Southern Sun
  maandag 22 november 2021 @ 23:11:42 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202299869
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let overigens goed op... Het eindpunt van elke complotwap is dat de tegenstander - al dan niet bestaand - iets met kinderen uitvreet. Dat weten ze in die hoek: heb het over de kiddo's, leg het er dik op, gooi er van mijn part nog een lulverhaal over een pedo-elite tegenaan, en presto: 'het volk' staat aan je zijde. Werkt altijd.

"WIJ ZIJN TEGEN PELOFIELE!" Goh, echt? Hier, een medaille.

Zo goedkoop, zo walgelijk.
complotwap? Waar heb je het over :')
  maandag 22 november 2021 @ 23:12:21 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202299873
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat word ik ook van sommige posts.
Je kan er ook overheen lezen. Of je neemt een abo?
Ja, laat mensen lekker hier delen als ze iets kwijt willen over hun covid besmettingen. Nuttiger dan veel posts hier
  maandag 22 november 2021 @ 23:14:21 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_202299883
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Even kort doorheen gescand, maar fijn dat de scholen worden gespaard.
Ook dat het OMT eigenlijk aangeeft dat een lockdown niks anders is dan uitstel en we toch een keer door de zure appel heen moeten.
Ik vind alleen de berekeningen op zijn minst ongeloofwaardig, 2G vele malen effectiever dan 1G gaat er bij mij echt niet in. Helemaal niet omdat er bij een 1G-situatie je de mix hebt van 85% gevaccineerd/hersteld + 15% niet gevaccineerd gaat het er bij mij niet in dat het slechts 35% zou schelen, terwijl 2G beleid zonder enkele test maar liefst 80+% zou schelen. Echt niet, geloof ik helemaal niks van

edit: en dan wordt het ook nog eens zo (in de media) neergezet als dat het een dermate grote impact heeft op de totale besmettingen. Terwijl maar een paar procent van de besmettingen plaatsvinden in de horeca, theater, etc.
pi_202299896
quote:
Ik ben waarschijnlijk wat biased, maar uit de reflectie maak ik op dat ze zelf ook niet zo goed weten of het heel veel effect heeft.
Hoewel het een positief effect heeft op besmettingen welke plaatsvinden op een specifieke locatie (afhankelijk van de setting) is het geen garantie dat die besmettingen helemaal niet plaatsvinden.

Ook dat ze zelf aangeven dat het CTB er niet voor is bedoeld leggen ze mijn ziens wel een klein bommetje onder 2g
  maandag 22 november 2021 @ 23:16:56 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202299899
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:14 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik vind alleen de berekeningen op zijn minst ongeloofwaardig, 2G vele malen effectiever dan 1G gaat er bij mij echt niet in. Helemaal niet omdat er bij een 1G-situatie je de mix hebt van 85% gevaccineerd/hersteld + 15% niet gevaccineerd gaat het er bij mij niet in dat het slechts 35% zou schelen, terwijl 2G beleid zonder enkele test maar liefst 80+% zou schelen. Echt niet, geloof ik helemaal niks van
Nee daar klopt natuurlijk helemaal niets van. Of we zijn al die tijd voorgelogen. Maar 1G is te lastig, dus dan promoten we 2G maar.
pi_202299904
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:37 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ook normaal toch? Consequentie van je keuze? Had je de prik maar moeten nemen.
Waarom gebeuren dit soort dingen alleen maar in complotantivaxaanhangers kringen en is het altijd de nicht van de buurvrouw en compleet onverifieerbaar
  maandag 22 november 2021 @ 23:24:09 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_202299951
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben waarschijnlijk wat biased, maar uit de reflectie maak ik op dat ze zelf ook niet zo goed weten of het heel veel effect heeft.
Hoewel het een positief effect heeft op besmettingen welke plaatsvinden op een specifieke locatie (afhankelijk van de setting) is het geen garantie dat die besmettingen helemaal niet plaatsvinden.

Ook dat ze zelf aangeven dat het CTB er niet voor is bedoeld leggen ze mijn ziens wel een klein bommetje onder 2g
Eigenlijk zeggen ze gewoon dat je het niet moet willen doen, vanuit de gedragsunit RIVM

A: 2G of 2G+1G heeft negatieve effecten, maar uitlegbaar indien a) het
véél effectiever is tegen ziekenhuisopnames dan 3G, b) de maatregel
definitief van tijdelijke aard is en c) de sectoren/locaties zonder 2G
dicht moeten omdat er echt geen inclusievere strategieën zijn (zie
appendix B) waarmee de sectoren opengehouden kunnen worden.
B: 2G en 2G+1G hebben mogelijk negatieve effecten op naleving
basismaatregelen en testgedrag.
C: substantiële positieve effecten op vaccinatie onwaarschijnlijk.
D: 3G+1G en 2G+1G betekent beperken vrijheid van grote groep
mensen die gevaccineerd zijn.

1. Dus alleen doen op plekken die zonder 2G echt niet open kunnen (die bestaan bijna niet, bijna alles kan open met naleving basisregels plus mondkapje en 1.5 meter)
2. Negatieve effecten te verwachten op de nalveing van de basisregels (en die zijn juist essentieel geven ze zelf aan)
3. Geen positieve effecten op vaccinatie, en dat is de enige reden om het te doen
4. vrijheidsbeperking van grote groep mensen, zonder substantieel effect

En dan zijn de cijfers ook nog zo lek als een mandje... top-idee dit
pi_202299965
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom gebeuren dit soort dingen alleen maar in complotantivaxaanhangers kringen en is het altijd de nicht van de buurvrouw en compleet onverifieerbaar
Los wat ik van een complotantivaxaanhanger vind; een zesjarig kind in z’n eentje het zwembad uitzetten doe je niet. Ongelooflijk stom van die medewerker bij het zwembad.

De reden waarom dit alleen een ongevaccineerde zou kunnen overkomen in deze lijkt me duidelijk.
Maar dat maakt het er niet minder erg om. Het is Goddomme een 6jarig kind!

En ik hoop echt dat het een verzonnen kutverhaal is.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202299971
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:25 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Los wat ik van een complotantivaxaanhanger vind; een zesjarig kind in z’n eentje het zwembad uitzetten doe je niet. Ongelooflijk stom van die medewerker bij het zwembad.

De reden waarom dit alleen een ongevaccineerde zou kunnen overkomen lijkt me duidelijk.

Je moeder hard doet er zichtbaar pijn van.
In Southern Sun
pi_202299976
quote:
12s.gif Op maandag 22 november 2021 23:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je moeder hard doet er zichtbaar pijn van.
-O- ja..
pi_202299980
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:27 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
-O- ja.. doet heel harD pijn ja
pi_202299987
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:25 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

De reden waarom dit alleen een ongevaccineerde zou kunnen overkomen in deze lijkt me duidelijk.

Welke zwembad-medewerkster is er zo dom om een kind zo uit het zwembad te sturen en dan te denken dat die ouders geen verhaal komen halen?

Geen enkele.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202299991
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:24 schreef Blik het volgende:

[..]
Eigenlijk zeggen ze gewoon dat je het niet moet willen doen, vanuit de gedragsunit RIVM

A: 2G of 2G+1G heeft negatieve effecten, maar uitlegbaar indien a) het
véél effectiever is tegen ziekenhuisopnames dan 3G, b) de maatregel
definitief van tijdelijke aard is en c) de sectoren/locaties zonder 2G
dicht moeten omdat er echt geen inclusievere strategieën zijn (zie
appendix B) waarmee de sectoren opengehouden kunnen worden.
B: 2G en 2G+1G hebben mogelijk negatieve effecten op naleving
basismaatregelen en testgedrag.
C: substantiële positieve effecten op vaccinatie onwaarschijnlijk.
D: 3G+1G en 2G+1G betekent beperken vrijheid van grote groep
mensen die gevaccineerd zijn.

1. Dus alleen doen op plekken die zonder 2G echt niet open kunnen (die bestaan bijna niet, bijna alles kan open met naleving basisregels plus mondkapje en 1.5 meter)
2. Negatieve effecten te verwachten op de nalveing van de basisregels (en die zijn juist essentieel geven ze zelf aan)
3. Geen positieve effecten op vaccinatie, en dat is de enige reden om het te doen
4. vrijheidsbeperking van grote groep mensen, zonder substantieel effect

En dan zijn de cijfers ook nog zo lek als een mandje... top-idee dit
Helemaal mee eens, maar mijn cynische blik is dat er morgen in de media staat 2g voorkomt 50% van de besmettingen.
pi_202300015
En ik ben niet teleurgesteld, wat zegt de headline op nu.nl

2g voorkomt de helft van de besmettingen!

https://www.nu.nl/coronav(...)ettingen-dan-3g.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')