Waar heb je gelezen dat die misschien zelfs minder ziekmakend is? Volgens mij is er weinig bekend over de virulentie, anders dan dat er geen bewijs is dat deze gevaarlijker zou zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:02 schreef Stoney3K het volgende:
Die is even of zelfs minder ziekmakend dan Delta, dus de vaccins hebben daar voldoende vat op.
Ik denk dat verzekeraars daar een hele grote rol in spelen. Op het moment dat verzekeraars die situatie 'gewoon' verzekeren zullen veel evenementen en festivals e.d. prima doorgaan. Als verzekeraars het niet meer willen verzekeren of woekerprijzen rekenen zullen er veel verdwijnen ben ik bang.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben ook bang voor een enorme economische nasleep zelfs als de maatregelen er in de loop van volgend jaar weer af zouden gaan.
Omdat het risico te groot is dat er in het najaar of in de zomer weer wél maatregelen komen gaan veel horeca-ondernemers en festivals het niet meer aandurven om de deuren open te gooien, en een hoop uitbaters en organisaties zullen er dus mee stoppen. Omdat ze geen zekerheid kunnen krijgen over de toekomst.
Ik snap dat gelieg nooit. Wees gewoon eerlijk. Natuurlijk is dit dwang/drang. Leg uit waarom het gerechtvaardigd is ipv dat gedraai.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:56 schreef chratnox het volgende:
Lol, D66 eerste kamer: Er is geen dwang of drang, je kunt ook gewoon thuisblijven als je niet gevaccineerd bent.
D66: "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen". Tenzij je ongevaccineerd bent, dan krijg je de tyfus maar
Dit artikel: https://www.newsweek.com/(...)wer-symptoms-1650731quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar heb je gelezen dat die misschien zelfs minder ziekmakend is? Volgens mij is er weinig bekend over de virulentie, anders dan dat er geen bewijs is dat deze gevaarlijker zou zijn.
Dat politici leugenaar zijn is niets nieuws maar dat de Raad van State dit soort leugens niet benoemd is nog schokkender. Ook daar nemen ze klakkeloos over wat het ministerie roept.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat gelieg nooit. Wees gewoon eerlijk. Natuurlijk is dit dwang/drang. Leg uit waarom het gerechtvaardigd is ipv dat gedraai.
Voor festivals en concerten misschien wel, die kunnen nog rekenen op iets van een annuleringsverzekering. Maar kroegen en discotheken vissen dan sowieso achter het net.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat verzekeraars daar een hele grote rol in spelen. Op het moment dat verzekeraars die situatie 'gewoon' verzekeren zullen veel evenementen en festivals e.d. prima doorgaan. Als verzekeraars het niet meer willen verzekeren of woekerprijzen rekenen zullen er veel verdwijnen ben ik bang.
als je nu chinees gaat halen, ben je ook al een klap geld kwijt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind de prijs dusdanig exorbitant hoog dat ik zelden kom en kwam in horeca als ik het zelf moet betalen. Zo ben ik ook opgevoed.
Deze is allang aangekondigd. En hoezo 3 keer testen à 35 euro?quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef zoost het volgende:
Wel godverd*mme!
Ga even de groep niet kwetsbaren opzadelen met 3 wekelijks testen tegen 35 EUR per keer. Maar verder vrije keus en vrije toegang tot onderwijs.
[ twitter ]
Ik lees het eerder een statistische schommeling dan dat het werkelijk minder symptomen veroorzaakt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:08 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dit artikel: https://www.newsweek.com/(...)wer-symptoms-1650731
quote:Er is echter één onderdeel van de samenleving waarbij het OMT nieuwe beperkende maatregelen wil vermijden en dat is het primair en voortgezet onderwijs. Dat vindt haar oorsprong in het toenemend wetenschappelijk bewijs voor schade aan de ontwikkeling van kinderen als zij sociale schoolcontacten en onderwijs ontberen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AR1GgP?ocid=msedgntpquote:Dat kinderen minder last hebben van Corona is waar. Maar alleen gemiddeld. Kinderen kunnen zwaar ziek worden en 11 procent heeft last van long Covid, het lang aanhouden van klachten. Dat blijkt uit een studie van de medische universiteit van Graz in Oostenrijk onder 1- tot 14-jarigen.
Hoe ouder kinderen zijn, hoe groter de kans op complicaties. Een kwart heeft hoge koorts, 28 procent moet erg hoesten.
Ongeveer 60 procent van de kinderen heeft symptomen na een besmetting, maar veel infecties bij kinderen blijven onontdekt. Uit een tweede Oostenrijks onderzoek (Lead) blijkt dat tien procent van de kinderen op een middelbare school positief had getest. Maar nog eens tien procent bleek antistoffen te hebben en had het virus dus al onder de leden gehad.
De twee onderzoeken wijzen kinderen aan als grote bron van besmetting. Ze vertonen vaak geen symptomen en houden zich slecht aan regels. Meer dan de helft van de besmettingen wordt nooit ontdekt. Zo kan een kind een heel gezin besmetten of meerdere reizigers in het openbaar vervoer. Daarom pleiten de onderzoekers ook voor inentingen onder kinderen.
Gelukkig is het vaccin gewoon gratisquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef zoost het volgende:
Wel godverd*mme!
Ga even de groep niet kwetsbaren opzadelen met 3 wekelijks testen tegen 35 EUR per keer. Maar verder vrije keus en vrije toegang tot onderwijs.
[ twitter ]
Zou kunnen. Maar de algemene boodschap is in deze dat er weinig reden is om deze subvariant veel aandacht te geven.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik lees het eerder een statistische schommeling dan dat het werkelijk minder symptomen veroorzaakt.
weg met die QR-code, heeft niemand om gevraagd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:10 schreef Bliksem92 het volgende:
Schandalig natuurlijk, maar ja. QR-code uitbreiden is iets dat ze kunnen doen dus doen ze het. Hugo's magnum opus.
Uit eten gaan doe ik graag, maar met de natte horeca heb ik ook niets.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:50 schreef THEFXR het volgende:
ik geef eigenlijk niks om de horeca, maakt niet uit of ze open of dicht zijn, ben toch niet de enige in NL?
Misschien wel, misschien niet. Maar zelfs met 10% besmettelijker kan het alsnog aardige problemen geven. Als je nu op een R van 1,2 zit, zit je dan op een R van 1,32. En moet je nóg harder gaan drukken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:13 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar de algemene boodschap is in deze dat er weinig reden is om deze subvariant veel aandacht te geven.
thuisbezorgd is het niet echt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit eten gaan doe ik graag, maar met de natte horeca heb ik ook niets.
Of juist niet, als die kans op symptomen significant lager is.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Maar zelfs met 10% besmettelijker kan het alsnog aardige problemen geven. Als je nu op een R van 1,2 zit, zit je dan op een R van 1,32. En moet je nóg harder gaan drukken.
Dat snap ik, want die werken ook hardquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je nu chinees gaat halen, ben je ook al een klap geld kwijt.
Hier gewoon voor onder een tientje genoeg voer om 2 dagen van te kunnen etenquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je nu chinees gaat halen, ben je ook al een klap geld kwijt.
Nee, want 10% besmettelijker = 10% besmettelijker, met of zonder symptomen. Als de kans op symptomen significant lager is en dientengevolge de besmettelijkheid van mensen af zou nemen, zou je per saldo niet uitkomen op 10% besmettelijker, en hadden we nooit van deze variant gehoord.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Of juist niet, als die kans op symptomen significant lager is.
Ik eet regelmatig Chinees maar het helpt niet, er komen er steeds meer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik, want die werken ook hard
Nogal makkelijk om te zeggen "laat het virus gaan.." dat zal de ziekenhuizen een pak van 't hart zijnquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef zoost het volgende:
Het OMT klinkt bij monde van Jan Kluytmans eens verstandig
[ twitter ]
Het effect op de economie wordt zwaar overschat.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:50 schreef THEFXR het volgende:
ik geef eigenlijk niks om de horeca, maakt niet uit of ze open of dicht zijn, ben toch niet de enige in NL?
1x halen en dan er 3x van eten?quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik eet regelmatig Chinees maar het helpt niet, er komen er steeds meer.
Slechte samenvatting. Dat is helemaal niet wat hij zegt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Je leest verkeerd, ik reageer op je stelling dat er dan nóg harder moet worden gedrukt om de R omlaag te laten gaan. Als reactie zeg ik, of je gaat juist minder drukken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, want 10% besmettelijker = 10% besmettelijker, met of zonder symptomen. Als de kans op symptomen significant lager is en dientengevolge de besmettelijkheid van mensen af zou nemen, zou je per saldo niet uitkomen op 10% besmettelijker, en hadden we nooit van deze variant gehoord.
er zijn ook wel teveel koppels die een tent beginnen en het eindigt met 3 ton schuld in de schuldsanering.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het effect op de economie wordt zwaar overschat.
Gisteren al besproken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
ThierryPicking van het hele verhaal.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Slechte samenvatting. Dat is helemaal niet wat hij zegt.
Er kan niets met anderhalve meter wat ondernemers geen geld kost.quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat zou er niet kunnen met mondkapjes en anderhalve meter? Kroegen en festivals kan ik me zo bedenken, die laatste zijn er niet in de winter. Dus dan blijven kroegen over.
Ondanks dat ze hebben bewezen steeds veels te laat te reageren, kan je 23k niet meer veels te laat reageren noemen, dat is gewoon niet reageren.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:34 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze hopen dat we snel het UK moment naderen. Dus het omslagpunt.
Anders kan ik dit beleid niet verklaren.
Hoop maar dat Jaapie en zijn bende het dit keer goed hebben dan.
Het gaat over een mogelijk marginale daling qua symptomen. Die hoogstwaarschijnlijk volledig tenietgedaan wordt door het hogere aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je leest verkeerd, ik reageer op je stelling dat er dan nóg harder moet worden gedrukt om de R omlaag te laten gaan. Als reactie zeg ik, of je gaat juist minder drukken.
"Booster de ouderen (alleen die met name) en zorg voor goede zorg"quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:18 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
en 35% van Limburg heeft Covid.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:22 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Zit ik hier in Limburg met Sittard/Geleen waar het net 70% is of Heerlen waar het een krappe 60% is....![]()
Ik heb ook grote twijfels of ze er deze keer wel van leren en volgend jaar de risicogroepen wel tijdig prikken. Ze blijven namelijk dezelfde fouten maken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
"Booster de ouderen (alleen die met name) en zorg voor goede zorg"
Laat dit nou net iets zijn waar we zwaar op falen momenteel. Oftewel, je kunt deze plannen nog niet uitvoeren zolang dit niet in orde is.
Zo werkt het natuurlijk niet, minder symptomatisch betekent niet een boolean opname nodig ja/nee. Het heeft ook effect op ligduur bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat over een mogelijk marginale daling qua symptomen. Die hoogstwaarschijnlijk volledig tenietgedaan wordt door het hogere aantal besmettingen.
Rekenvoorbeeld:
Oude situatie: 100 besmettingen, 10% symptomatisch (= 10 mensen)
Nieuwe situatie: 110 besmettingen, 9% symptomatisch (= 10 mensen)
In beide gevallen heb je net zoveel problemen.
Sociaal-Liberaal was het toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:56 schreef chratnox het volgende:
Lol, D66 eerste kamer: Er is geen dwang of drang, je kunt ook gewoon thuisblijven als je niet gevaccineerd bent.
D66: "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen". Tenzij je ongevaccineerd bent, dan krijg je de tyfus maar
De rest gaat via Zoom dan natuurlijk... Het gaat erom dat je de sociale functie niet kwijtraakt maar de contactintensiteit- en frequentie wel vermindert.quote:Op dinsdag 23 november 2021 08:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij zo voorstellen dat je dan qua onderwijs relatief veel inlevert (de onderwijstijd gaat door de helft). En qua virus relatief weinig wint.
Dan zou de verhouding nog schever worden…
Ik heb echt moeite met dit soort stellingenals "er is geen dwang/drang". Nu is het als eerste een beetje een woordspelletje geworden wat onder welke definitie valt, maar het feit dat je nergens meer naar toe mag als je niet gevaccineerd bent is toch per definitie dwang/drang.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:56 schreef chratnox het volgende:
Effe gefixed voor jequote:Op dinsdag 23 november 2021 10:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier gewoon voor onder een tientje genoeg voer om 2 dagen van te kunnen eten aan de schijterij te zijn.
Nooit last van eigenlijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |