Gewoon. Afwachten. Zure appel.quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:34 schreef Nielsch het volgende:
Hoe is Israël eigenlijk uit hun augustus / september piek gekomen? Lockdown of andere maatregelen?
Die meneer van het plaatje was duidelijk niet solidair toen 'ie zichzelf de risicogroep in gevreten heeft. En nu ligt 'ie daar met zijn Hubert Bruls postuur...quote:Op maandag 22 november 2021 23:56 schreef Momo het volgende:
Een docu van 18 minuten hoe het er aan toe gaat op de covid afdeling in Eindhoven.
Is vrouwquote:Op dinsdag 23 november 2021 06:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die meneer van het plaatje was duidelijk niet solidair toen 'ie zichzelf de risicogroep in gevreten heeft. En nu ligt 'ie daar met zijn Hubert Bruls postuur...
Wat zou er niet kunnen met mondkapjes en anderhalve meter? Kroegen en festivals kan ik me zo bedenken, die laatste zijn er niet in de winter. Dus dan blijven kroegen over.quote:Op maandag 22 november 2021 23:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar het rammelt nogal he?
Want ze had op voorhand kunnen weten dat er een besmettelijke infectieziekte zou komen die zich vooral richt op mensen met overgewicht?quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die meneer van het plaatje was duidelijk niet solidair toen 'ie zichzelf de risicogroep in gevreten heeft. En nu ligt 'ie daar met zijn Hubert Bruls postuur...
1.5 jaar de tijd om er iets aan te doen, maar die dagelijkse taart is veel belangrijker.quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want ze had op voorhand kunnen weten dat er een besmettelijke infectieziekte zou komen die zich vooral richt op mensen met overgewicht?
Niemand ooit gedacht aan een roulerend systeem met 50 procent bezetting in de klassen? Nee het moet weer zwart wit. Of naar school of niet.quote:Op maandag 22 november 2021 23:45 schreef THEFXR het volgende:
is het OMT tegen 2G??
.
OMT: beter naleven bestaande regels helpt meer dan nieuw pakket maatregelen
In het jongste advies van het Outbreak Management Team staat dat er meer winst te boeken valt als mensen zich beter houden aan de bestaande maatregelen, dan wanneer er weer een nieuw pakket aan maatregelen volgt. In hoofdletters schrijft het OMT dat dat eerste "De ENIGE WIJZE" is om voor deze winterperiode een nieuwe lockdown te voorkomen. Het adviesteam wijst op het belang van testen bij klachten, anderhalve meter afstand houden en het dragen van mondmaskers.
Het OMT zegt over de coronatoegangspas dat die vooral helpt om risico's te beperken bij het openen van sectoren. Het is "geen maatregel om virusverspreiding te voorkomen en een epidemie te bestrijden". Over 1G, 2G of 3G komt het OMT niet met een eenduidig advies.
Over het voorstel vanuit de horecasector om mensen die al binnen zijn voor acht uur 's avonds toe te staan om langer te blijven is het OMT negatief. Het wijst erop dat de contactduur dan langer is, en dat leidt tot meer besmettingen.
Verder valt in het advies op dat het OMT een nieuwe sluiting van scholen tot het uiterste wil voorkomen. Het wijst op het "toenemende wetenschappelijk bewijs voor schade aan de ontwikkeling van kinderen als zij sociale schoolcontacten en onderwijs ontberen". Omdat kinderen het virus wel oplopen en kunnen overbrengen, wat in toenemende mate gebeurt, is het wel belangrijk dat ook zij thuisblijven bij klachten en zich laten testen bij klachten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-066-positieve-tests
De ene dag de zwarte kinderen en de andere dag de witte kinderen?quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand ooit gedacht aan een roulerend systeem met 50 procent bezetting in de klassen? Nee het moet weer zwart wit.
Ligt ook een wappie tussen zag ik.quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
1.5 jaar de tijd om er iets aan te doen, maar die dagelijkse taart is veel belangrijker.
Als vader vind ik dit het slechtste idee ever.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand ooit gedacht aan een roulerend systeem met 50 procent bezetting in de klassen? Nee het moet weer zwart wit. Of naar school of niet.
Ja medisch, misschien bij 5% het geval. Als het moeilijk is misschien met dwang, schijnen ze in Den Haag fan van te zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ligt ook een wappie tussen zag ik.
Anyway, je kunt niet zomaar stellen dat iemand met overgewicht heel eenvoudig kan afvallen. Als het overgewicht komt door een medische oorzaak, dan is het verdomd lastig om dat kwijt te raken.
En weer een zielig COVID-filmpje waar twee van de drie mensen (zwaar)overgewicht hebben. Ik weet voldoende, tijd voor een andere strategie waarbij we het virus laten uitrazen en niet iedere COVID patient zomaar voorrang geven in de zorg.quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat het geen kip was. Dat is veelal rauw vlees. Heb je straks naast corona ook salmonella.quote:Op maandag 22 november 2021 22:08 schreef Sfancta het volgende:
IK heb net voor de gein (de kinderen steukten me op, en ik ben dan altijd ergens voor in), een paar brokjes natvoer van de hond gegeten. Niks geroken en gesmaakt
Wel goedkoop, 4 avondmenu's voor ¤1,45 bij de Action
Alsof je met zo'n gewicht er alleen iets aan zou moeten doen als er een nieuwe infectieziekte rondgaatquote:Op dinsdag 23 november 2021 06:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want ze had op voorhand kunnen weten dat er een besmettelijke infectieziekte zou komen die zich vooral richt op mensen met overgewicht?
Licht toe? Ik ben geen vaderquote:Op dinsdag 23 november 2021 07:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als vader vind ik dit het slechtste idee ever.
Festivals zijn er niet in de winter? Je maakt een grap zeker?quote:Op dinsdag 23 november 2021 06:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat zou er niet kunnen met mondkapjes en anderhalve meter? Kroegen en festivals kan ik me zo bedenken, die laatste zijn er niet in de winter. Dus dan blijven kroegen over.
Doe de winterfestivals maar cancellen, kleine moeite toch, als daardoor de dikke boomers kunnen blijven prijskaarten achter hun 2G wall..quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Festivals zijn er niet in de winter? Je maakt een grap zeker?
Wat extreem kortzichtig zeg. Hoeveel dingen zijn er onder het mom van 1,5-meter wel niet afgeschaald, afgelast of gesloten.
Dat die mevrouw maar weer snel van haar taartjes mag genieten! Het geeft me een heel warm gevoel van binnen om nog even een paar jaartjes solidair te mogen zijn om te voorkomen dat zij en haar lotgenoten massaal de ziekenhuizen inrollen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Petra, 51. 150 kilo.
"Jaa, ik proefde op een gegeven moment m'n taart niet meer"
Ik ging stuk
In de genderfluide 21e eeuw maakt dat allemaal niets meer uit.quote:
Dat hebben ze aan het einde van de eerste golf een tijdje gedaan. Mijn dochter vond dat zelfs heel erg fijn, met maar 13 kinderen in de klas. Kleine klas, veel rustiger en meer aandacht van de leerkracht.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand ooit gedacht aan een roulerend systeem met 50 procent bezetting in de klassen? Nee het moet weer zwart wit. Of naar school of niet.
Niet alleen dan hoor. Er zijn maar weinig mensen met overgewicht die erin slagen om het structureel kwijt te raken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ligt ook een wappie tussen zag ik.
Anyway, je kunt niet zomaar stellen dat iemand met overgewicht heel eenvoudig kan afvallen. Als het overgewicht komt door een medische oorzaak, dan is het verdomd lastig om dat kwijt te raken.
Hier liep de machine ook even vast:quote:Op dinsdag 23 november 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
BREEK: beelden opgedoken van de Rutte-doctrine.
Zo ziet het er uit als het spel belangrijker is dan de knikkers, een gevaar voor het land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |