Afstand houden ook 50% en mondkapjes nog 25%. Zitten we op 125%quote:Op maandag 22 november 2021 23:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar mijn cynische blik is dat er morgen in de media staat 2g voorkomt 50% van de besmettingen.
quote:Op maandag 22 november 2021 23:32 schreef Kickinalfa het volgende:
En ik ben niet teleurgesteld, wat zegt de headline op nu.nl
2g voorkomt de helft van de besmettingen!
https://www.nu.nl/coronav(...)ettingen-dan-3g.html
Ja hoorquote:Een eventueel 2G-beleid
Ja precies, er staat (zeker in deze tijd) wel een pelotonnetje vrijwilligers te springen om toeschouwers op afstand te houden op oudejaarsavond.quote:Op maandag 22 november 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
Corona zet streep door vuurwerkshow boven het drierivierenpunt: ‘Nu niet verantwoord’
Bizar dat we na 2jaar nog steeds dit soort buitenevenementen als niet verantwoord beschouwen.
Terwijl je daar zat mogelijkheden hebt om toeschouwers op afstand te houden of andere maatregelen te treffen.
heb jij andere cijfers?quote:Op maandag 22 november 2021 23:34 schreef leolinedance het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ettingen-dan-3g.html
2G zorgt volgens OMT in gunstig geval voor helft minder besmettingen dan 3G
Wat een stelletje oplichters zijn het toch ook he
Leuk verhaal, maar het rammelt nogal he?quote:Op maandag 22 november 2021 23:24 schreef Blik het volgende:
[..]
1. Dus alleen doen op plekken die zonder 2G echt niet open kunnen (die bestaan bijna niet, bijna alles kan open met naleving basisregels plus mondkapje en 1.5 meter)
Die grote verschillen komen doordat ze bij 2G de ongevaccineerden helemaal niet meenemen. Bij 3G en 1G tellen die wel mee en zorgen dan per definitie voor extra besmettingen en ziekenhuisopnames. Dat bij 2G de ongevaccineerden gewoon een huisfeestje houden telt niet mee. Het OMT zegt daar overigens wel wat over, alleen is dat niet besteed aan de doorsnee sensatiejournalist.quote:Op maandag 22 november 2021 23:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind alleen de berekeningen op zijn minst ongeloofwaardig, 2G vele malen effectiever dan 1G gaat er bij mij echt niet in. Helemaal niet omdat er bij een 1G-situatie je de mix hebt van 85% gevaccineerd/hersteld + 15% niet gevaccineerd gaat het er bij mij niet in dat het slechts 35% zou schelen, terwijl 2G beleid zonder enkele test maar liefst 80+% zou schelen. Echt niet, geloof ik helemaal niks van
edit: en dan wordt het ook nog eens zo (in de media) neergezet als dat het een dermate grote impact heeft op de totale besmettingen. Terwijl maar een paar procent van de besmettingen plaatsvinden in de horeca, theater, etc.
Het OMT was haar handen schoon.quote:Het 129e OMT heeft een pakket aanvullende maatregelen geadviseerd dat tot minstens 25% afname van het aantal contacten en het aantal nieuwe infecties moet leiden. Het OMT geeft aan dat de geadviseerde maatregelen niet een-op-een zijn doorgevoerd.
Op dit moment, dat is binnen n week na de invoering van de aanvullende maatregelen op 13 november, kan het OMT nog niet beoordelen wat het effect van de maatregelen is of zal zijn.
Top. Even kijken.quote:Op maandag 22 november 2021 23:56 schreef Momo het volgende:
Een docu van 18 minuten hoe het er aan toe gaat op de covid afdeling in Eindhoven.
Wat een lulverhaalquote:Op maandag 22 november 2021 22:37 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ook normaal toch? Consequentie van je keuze? Had je de prik maar moeten nemen.
En van Ernst..quote:Op dinsdag 23 november 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van Hugo heb ik vernomen dat code zwart nog heel ver weg is...
Ik geloof best dat op dit moment er nog rek is. Maar blijkbaar is het fenomeen exponentile groei nog steeds lastig. Je bent nog maar een verdubbeling verwijderd van hele serieuze problemen. Dat is een week of 2...quote:Op dinsdag 23 november 2021 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En van Ernst..
We weten wat de oude cijfers nu qua aantallen opnames en IC-bedden doen. DUS we weten wat er aan komt over 2/3 weken. WIJ wel, zij niet. Dat kan echt niet waar zijn. Zou je zeggen..
En wat je wat erger is dan een lockdown of code zwart?quote:Op dinsdag 23 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof best dat op dit moment er nog rek is. Maar blijkbaar is het fenomeen exponentile groei nog steeds lastig. Je bent nog maar een verdubbeling verwijderd van hele serieuze problemen. Dat is een week of 2...
Die man voldoet echt aan alle vooroordelen.quote:Op maandag 22 november 2021 23:56 schreef Momo het volgende:
Een docu van 18 minuten hoe het er aan toe gaat op de covid afdeling in Eindhoven.
Dat lijkt me dus echt heel moeilijk werken op zo'n afdeling. Met ontkennende mensen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 00:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die man voldoet echt aan alle vooroordelen.
Ik zou die mensen een placebo geven en ze vertellen dat het ivermectine isquote:Op dinsdag 23 november 2021 00:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus echt heel moeilijk werken op zo'n afdeling. Met ontkennende mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |