SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 18:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alles dicht behalve supermarkten?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
We kunnen met oud en nieuw in ieder geval een duizend klapper voor de zorg doen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Niet gelezenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef Zipportal het volgende:
Prachtige TT. @:coco @:lenny_leonard
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Prima OP ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef Zipportal het volgende:
Prachtige TT. @:coco @:lenny_leonard
En prima TS.![]()
Toch wel bijzonder:
Duitsland: 50.000 positieve testen, 180 doden
Nederland: 24.000 positieve testen, 34 doden
Italië: 10.000 positieve testen: 66 doden
Griekenland: 7000 positieve testen, 63 doden
Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?![]()
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Door laten rotten = code zwart
Amputeren = lockdown
Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?
Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dit inderdaad.. De Spaanse griep verdween ook opeens.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.
Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?
Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.![]()
Übermenschenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef mir1986 het volgende:
Toch wel bijzonder:
Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?
Het wordt eens tijd dat de politiek met richtlijnen voor de zorg gaat komen over covid patiënten, met name bejaarden/senioren die een stuk minder gezonde levensjaren overhebben in zijn algemeenheid. Het is van de zotte dat jonge mensen met bijvoorbeeld een kromme rug al lange tijd niet geopereerd kunnen worden vanwege het verzorgen van covid patiënten.![]()
Als jouw idee van amputeren gelijk staat aan 'lekker laten uitrazen' dan kies ik voor lekker laten rotten.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: We zitten met een patiënt die "Nederland" heet en die ernstige necrose heeft in zijn linkervoet.
Door laten rotten, of amputeren?
Want op dit moment is de zachte heelmeester niet goed bezig.
Maar in mijn ogen is laten rotten eerder gelijk aan laten uitrazen en een volledige lockdown juist gelijk aan amputeren.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Hoe makkelijk is het om een test af te nemen? Hoeveel testen neem je af in verhouding tot je bevolking?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef mir1986 het volgende:
Toch wel bijzonder:
Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?
En![]()
![]()
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50quote:Op donderdag 18 november 2021 19:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het wordt eens tijd dat de politiek met richtlijnen voor de zorg gaat komen over covid patiënten, met name bejaarden/senioren die een stuk minder gezonde levensjaren overhebben in zijn algemeenheid. Het is van de zotte dat jonge mensen met bijvoorbeeld een kromme rug al lange tijd niet geopereerd kunnen worden vanwege het verzorgen van covid patiënten.Steun het Kiva Fok! team!
Want een volledige lockdown lost het probleem onmiddelijk en onherroepelijk op? Dan is het 'dode vlees' gewoon compleet weg en het komt niet meer terug?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jouw idee van amputeren gelijk staat aan 'lekker laten uitrazen' dan kies ik voor lekker laten rotten.
Maar in mijn ogen is laten rotten eerder gelijk aan laten uitrazen en een volledige lockdown juist gelijk aan amputeren.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik hoop eigenlijk dat we nu zo dicht op het kantelpunt zitten dat laten "uitrazen" zo ongeveer beter is dan nu weer alles dicht te gooien. Het kan toch niet eindeloos door blijven gaan, zeker de jeugd die nu zo massaal besmet raakt met relatief milde klachten, dat is op een bepaalde manier ook winst voor de toekomst als je bedenkt dat vroeg of laat toch iedereen een keer besmet raakt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat we nu zo dicht op het kantelpunt zitten dat laten "uitrazen" zo ongeveer beter is dan nu weer alles dicht te gooien. Het kan toch niet eindeloos door blijven gaan, zeker de jeugd die nu zo massaal besmet raakt met relatief milde klachten, dat is op een bepaalde manier ook winst voor de toekomst als je bedenkt dat vroeg of laat toch iedereen een keer besmet raakt.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Daar ben ik me van bewust. Ik heb het dan ook niet over 80+'ers, maar over bijvoorbeeld 60+'ers. Het risico kan natuurlijk verkleind worden met een vaccinatie, maar zelfs als ze die genomen hebben is het geen verzekering van goede afloop. Het steekt mij nogal dat de politiek liever hun hoofd in het zand steekt dan dat ze moeilijke beslissingen nemen. Hoeveel gezonde levensjaren zijn er inmiddels verloren gegaan door uitgestelde zorg?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50![]()
Laat ik zeggen dat ik met uitrazen in ieder geval bedoel dat gevaccineerden geen maatregelen meer zouden moeten krijgen, maar dat je je moet focussen op twee zaken:quote:Op donderdag 18 november 2021 19:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.
het boosteren van gevaccineerde ouderen en het beschermen van ongevaccineerden (door 2G)Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik ben nu op het punt dat ik een indirecte vaccinatieplicht inmiddels gerechtvaardigd vind. De ziekenhuizen worden gegijzeld door mensen die zich niet laten vaccineren en die wel bedden bezet houden... en ook gevaccineerde ouderen, maar als die het alleen zouden zijn zou het beter behapbaar zijn. En in veel minder groten getale.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want een volledige lockdown lost het probleem onmiddelijk en onherroepelijk op? Dan is het 'dode vlees' gewoon compleet weg en het komt niet meer terug?
Dan lijkt zo'n lockdown toch best de moeite waard.
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.
Of gewoon al dat bovenstaande.Steun het Kiva Fok! team!
De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden is 59, de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden 77.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Denk niet dat je het daarmee nu nog gaat redden nu het virus overal is en Nederland veel te laat is begonnen met boostershots.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik met uitrazen in ieder geval bedoel dat gevaccineerden geen maatregelen meer zouden moeten krijgen, maar dat je je moet focussen op twee zaken:
het boosteren van gevaccineerde ouderen en het beschermen van ongevaccineerden (door 2G)![]()
Dat zegt ook al genoeg over de effectiviteit van vaccins.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef speknek het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden is 59, de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden 77.Steun het Kiva Fok! team!
Het makkelijkste is om gewoon een vaccinatieplicht in te stellen. In de recente historie was het nog vrij normaal om door je overheid bevolen te worden om de wapens op te pakken en ten strijde te trekken in tijden van oorlog. En dan is een prikje ineens een brug te ver?![]()
Veel teveel. Ik hoop dan ook dat onze regering eindelijk eens harde keuzes durft te maken om onze zorg te ontlasten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. Ik heb het dan ook niet over 80+'ers, maar over bijvoorbeeld 60+'ers. Het risico kan natuurlijk verkleind worden met een vaccinatie, maar zelfs als ze die genomen hebben is het geen verzekering van goede afloop. Het steekt mij nogal dat de politiek liever hun hoofd in het zand steekt dan dat ze moeilijke beslissingen nemen. Hoeveel gezonde levensjaren zijn er inmiddels verloren gegaan door uitgestelde zorg?Steun het Kiva Fok! team!
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.quote:[b]Op
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.
Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.
Lockdowns creëren ook helemaal geen nieuwe lockdowns. Je wint er tijd mee, om toekomstige slachtoffers te voorkomen. Die kun je gebruiken om de immuniteit op te krikken, door boosterprikken te geven bijvoorbeeld. De totale immuniteit neemt wel af over de tijd, maar dat gebeurt ook als je geen maatregelen neemt. Je voorkomt een nieuwe golf van besmettingen helemaal niet met het laten woekeren van het virus.![]()
Onderdeel van de oplossing, maar op zichzelf levert het te weinig op.quote:Steun het Kiva Fok! team!
Het zou uberhaquote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.
Of gewoon al dat bovenstaande.Het zou uberhaupt niet meer moeten kunnen dat Coronapatienten altijd voorrang krijgen in de ziekenhuizen ten kosten van al de andere zorg.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.
Of gewoon al dat bovenstaande.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het is gewoon onbegrijpelijk dat ze zich keer op keer laten verrassen door de snelheid van het virus en telkens tequote:Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.
laat maatregelen invoeren terwijl je aan de cijfers al weken eerder kon aanzien dat het fout gaat.
En dan iedere keer die reactie dat ze het niet aan zagen komen.
Steun het Kiva Fok! team!
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50![]()
En is dat beter of slechter volgens jou?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.![]()
En dan die reactie iedere keer dat ze een maatregel wel zien zitten maar dat ze eerst nog 2 weekjes aankijken of het wel nodig is voordat ze die doorvoeren![]()
Het is nog nooit gebeurt dat daarna die maatregel toch niet nodig was.Steun het Kiva Fok! team!
Waarom zijn we niet bezig met het leveren van de best mogelijke zorg?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En is dat beter of slechter volgens jou?
In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".![]()
Omdat teveel mensen 'vertrouwen op hun immuunsysteem' of denken dat ze toch veilig zijn omdat zequote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom zijn we niet bezig met het leveren van de best mogelijke zorg?
'mensen van mijn leeftijd slechts een kans van 0,000666% hebben om te overlijden door dit virus'Steun het Kiva Fok! team!
Hoe weet jij nu of zij wel of geen voorstelling daarvan kunnen maken?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).
Lockdowns creëren ook helemaal geen nieuwe lockdowns. Je wint er tijd mee, om toekomstige slachtoffers te voorkomen. Die kun je gebruiken om de immuniteit op te krikken, door boosterprikken te geven bijvoorbeeld. De totale immuniteit neemt wel af over de tijd, maar dat gebeurt ook als je geen maatregelen neemt. Je voorkomt een nieuwe golf van besmettingen helemaal niet met het laten woekeren van het virus.
Ik snap alle partijen eigenlijk wel. Er zijn ook mensen die vinden dat t de natuur is, we accepteren dat wel vaker, hoor. We ruimen miljoenen wezens zelfs, preventief.
Denken dat je overal bovenstaat is zo misplaatst, dat laat dit alles wel zien. Zo maakbaar is t dus allemaal niet.
Daarentegen omdat ik wel voel voor t zorgpersoneel en de mensen die zorg nodig hebben, ook de ongevaccineerden, zal ik de lockdown wel ondergaan uit solidariteit.
Wetende dat je als ondernemer 0 solidariteit daarvoor terugkrijgt want je moet niet janken.Go hard or go home![]()
De levensverwachting ligt daar al 10 jaar lager dan in Nederland. Hier gaan vooral 80+ dood, die heb je daar al nauwelijks.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef DemonRage het volgende:
Veel dooien in Rusland (en Oekraine): https://www.worldometers.info/coronavirus/![]()
Ze neuken daar nog steeds met familiequote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef mir1986 het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Staphorst? Nog steeds zo penibel? Of dalen de cijfers daar alweer?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Omdat er een achterstand is van meer dan 150.000 operaties en ouderen thuis of in het verzorgingstehuis dood mogen gaan omdat de ziekenhuizen anders nog voller zouden zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Met best mogelijk bedoel ik dus: als er voldoende zorgcapaciteit zou zijn. Niet dat mensen die in de zorg werken niet hun best doen.![]()
![]()
Daar hebben ze dan ook in geïnvesteerd. Wij hebben gewoon minder capaciteit. Je kan iets vinden van onze capaciteit, maar met de capaciteit die we hebben heb ik liever dat we jongere mensen helpen die meer kans hebben om te overleven dan elke bejaarde maar aan de beademing gooien.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.
In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".![]()
Als jij pré-corona een dubbele longontsteking had met benauwdheid en hoge koorts, dan werd je ter observatie opgenomen. Als jij nú die klachten hebt door de cojona dan wordt er gekeken of je nog kan praten en zolang je dat nog kan is er geen plekje voor je.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De grens schuift steeds verder op. Wat feitelijk dus betekent dat je gewoon minder goede zorg levert."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ja, en dit zag je toch ook wel aankomen,quote:
Dit is ook al lang gaande, sinds het machtige QR wapen is ingezet en het wordt vast beter als ze t nog verder gaan uitbreiden.Go hard or go home![]()
Bizar toch dat mensen zich nu maar laten besmetten. Die hele coronapas geeft een averechts effect. Hoorde zojuist van een vriendin, een oom/tante weekend. 6 mensen nu besmet, 2 moeten zich nog laten testen (maar hadden een positieve zelftest), 2 mensen zonder klachten. Allen gevaccineerd. (Leeftijd 60+)quote:Op donderdag 18 november 2021 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi toch, heeft zijn felbegeerde QRtje binnen, gaat sneller dan 2x vaccineren.
Ik hoop echt dat de vaccinatie werkt.![]()
Dat ouderen onder bepaalde omstandigheden minder snel worden opgenomen is al van ruim voor corona. Nederland liep daarop best voor op de rest. Dan wordt wel gekeken of een opname nog een meerwaarde heeft. Als de patient toch lijkt te sterven kan dat misschien wel net zo goed thuis. Vaak nog 'rustgevender' voor de patient ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Omdat er een achterstand is van meer dan 150.000 operaties en ouderen thuis of in het verzorgingstehuis dood mogen gaan omdat de ziekenhuizen anders nog voller zouden zijn.
Met best mogelijk bedoel ik dus: als er voldoende zorgcapaciteit zou zijn. Niet dat mensen die in de zorg werken niet hun best doen.stupidity has become as common as common sense was before
Eens dat corona een veels te grote druk op de zorg zet. Het is echter niet zo dat het niet opnemen van ouderen perse slechte zorg is. Als er straks code zwart zou komen gaat de kwaliteit hard achteruit ja.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als jij pré-corona een dubbele longontsteking had met benauwdheid en hoge koorts, dan werd je ter observatie opgenomen. Als jij nú die klachten hebt door de cojona dan wordt er gekeken of je nog kan praten en zolang je dat nog kan is er geen plekje voor je.
De grens schuift steeds verder op. Wat feitelijk dus betekent dat je gewoon minder goede zorg levert.stupidity has become as common as common sense was before
Mijn nicht heeft nu voor de derde keer Corona.
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.![]()
de derde keer na vaccinatie?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.
er zijn ook mensen die elk jaar 2 keer de griep hebben
is ook niet normaalGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Je bent straks verplicht hem te nemen, anders je QR-code kwijt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.![]()
Maar goed, ik ga mn moeder maar weer eens aan de ketting leggen want die is alweer teveel aan haar vrijheid gewend.Go hard or go home![]()
Als iemand niet opnemen maar thuis letterlijk laten stikken 'vooruit lopen' is doet Nederland het geweldig inderdaad. Iedereen begrijpt dat bij mensen in de laatste fase het echt geen zin heeft maar de gemiddelde IC leeftijd is schokkend laag vergeleken met andere landen. Dat verklaar je niet door een cultuurverschil maar door een onofficieel code zwart/opnamestop.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat ouderen onder bepaalde omstandigheden minder snel worden opgenomen is al van ruim voor corona. Nederland liep daarop best voor op de rest. Dan wordt wel gekeken of een opname nog een meerwaarde heeft. Als de patient toch lijkt te sterven kan dat misschien wel net zo goed thuis. Vaak nog 'rustgevender' voor de patient ook.![]()
Denk eerder dat haar immuunsysteem niet goed werkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Hoe doen mensen dat toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.
Ik zie elke dag mensen en niks…
Het hele gezin hier met zonen en alles.Go hard or go home![]()
Corona zelf zet niet druk op de zorg, het is de risicogroep met corona, aardig verschil.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eens dat corona een veels te grote druk op de zorg zet. Het is echter niet zo dat het niet opnemen van ouderen perse slechte zorg is. Als er straks code zwart zou komen gaat de kwaliteit hard achteruit ja.
Zou je op kunnen inspelen.![]()
![]()
De enige harde keuze die op dit moment gemaakt moet worden is stoppen met de voorkeursbehandeling voor coronapatiënten op de IC. Waarom zou een 50-jarige met darmkanker indirect ter dood veroordeeld moeten worden door hem of haar een operatie te ontzeggen omdat een leeftijdsgenoot zo nodig drie weken op de IC moet liggen te vergammelen met corona.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Veel teveel. Ik hoop dan ook dat onze regering eindelijk eens harde keuzes durft te maken om onze zorg te ontlasten.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Shots are fired, @Evenstarquote:Op donderdag 18 november 2021 19:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk eerder dat haar immuunsysteem niet goed werkt.Go hard or go home![]()
Nee we moeten die kerel van 80 opnemen en aan de beademing leggen. Boeie dat daardoor 5 dames in de 30 geen borstkanker onderzoek kunnen doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als iemand niet opnemen maar thuis letterlijk laten stikken 'vooruit lopen' is doet Nederland het geweldig inderdaad. Iedereen begrijpt dat bij mensen in de laatste fase het echt geen zin heeft maar de gemiddelde IC leeftijd is schokkend laag vergeleken met andere landen. Dat verklaar je niet door een cultuurverschil maar door een onofficieel code zwart/opnamestop.![]()
Corona heeft dit in een enorme stroomversnelling laten komen. Vorig jaar gingen huisartsen zelf oudere patienten bellen om ze over te halen van een ziekenhuisopname af te zien als ze covid zouden krijgen. Dat doe je niet als er capaciteit te over is.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat ouderen onder bepaalde omstandigheden minder snel worden opgenomen is al van ruim voor corona. Nederland liep daarop best voor op de rest. Dan wordt wel gekeken of een opname nog een meerwaarde heeft. Als de patient toch lijkt te sterven kan dat misschien wel net zo goed thuis. Vaak nog 'rustgevender' voor de patient ook.Het is niet zo zwart-wit. Het is niet of er nu nog niks aan de hand is totdat het opeens op 1 dag officieel code zwart wordt. We zitten in een glijdende schaal waarin er steeds meer concessies worden gedaan aan het leveren van optimale zorg teneinde "code zwart" zo lang mogelijk uit te stellen.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eens dat corona een veels te grote druk op de zorg zet. Het is echter niet zo dat het niet opnemen van ouderen perse slechte zorg is. Als er straks code zwart zou komen gaat de kwaliteit hard achteruit ja.![]()
Als dit nu echt op grote schaal gebeurt snap ik wel dat die cijfers zo hoog oplopenquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
De zorg in Duitsland staat in sommige Bundesländer inmiddels ook op instorten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Gelijk met daadkracht een half jaar het land dicht, dat zal het virus leren. Ik moet altijd lachen bij quotes, alsof ze dat virus toespreken.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:42 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Fijn uit de mond van een Duitser![]()
Is maar net hoe je het bekijkt.We gaan naar 2g, niet gevaccineerden laten zich niet meer testen want komen toch nergens meer binnen. Gevaccineerden gaan niet testen als ze denken het te hebben, want zijn ze tijdelijk qr kwijt. Resultaat besmetting dalen wonderbaarlijk. En komt allemaal door het 2g beleid zeggen ze dan,dus zitten we er aan vast.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Don't mention the war.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:42 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Fijn uit de mond van een Duitser![]()
Vraag ik mij ook wel eens af, ik heb twee kinderen op de basisschool, ontsmet nooit mijn handen, kroeg, uit eten, kinderen op bezoek om met mijn kinderen te spelen, mijn vriendin werkt op een BSO... Maar niks, laat staan 3x.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoe doen mensen dat toch?
Ik zie elke dag mensen en niks…
Het hele gezin hier met zonen en alles.![]()
Weerstand van een vaatdoek waarschijnlijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook wel eens af, ik heb twee kinderen op de basisschool, ontsmet nooit mijn handen, kroeg, uit eten, kinderen op bezoek om met mijn kinderen te spelen, mijn vriendin werkt op een BSO... Maar niks, laat staan 3x.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Dat werkt niet zo, een gevaccineerde die positief test behoudt zijn groene vinkje.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:44 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Is maar net hoe je het bekijkt.We gaan naar 2g, niet gevaccineerden laten zich niet meer testen want komen toch nergens meer binnen. Gevaccineerden gaan niet testen als ze denken het te hebben, want zijn ze tijdelijk qr kwijt. Resultaat besmetting dalen wonderbaarlijk. En komt allemaal door het 2g beleid zeggen ze dan,dus zitten we er aan vast,kan een kleuter nog voorzien.
Ik ben overigens ook geen voorstander van 2G. Maar daar ging mijn post niet over.![]()
Alles is te laat, we gaan dit niet meer afwenden.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
2G is nu toch al te laat zonder andere maatregelen![]()
Nog wel, ze willen dat gaan veranderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat werkt niet zo, een gevaccineerde die positief test behoudt zijn groene vinkje.
Ik ben overigens ook geen voorstander van 2G. Maar daar ging mijn post niet over.![]()
Ligt eraan wat je definieert met afwendenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:51 schreef Za het volgende:
[..]
Alles is te laat, we gaan dit niet meer afwenden.![]()
Ik mag volgende week m'n 3e shot Pfizer al weer halenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik kreeg als zorgmedewerker een derderangs vaccins![]()
Als enige op de afdeling, want de rest heeft allemaal op Jansen gewacht
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dat lijkt me duidelijk, een uitbraak richting 50.000, overvolle ziekenhuizen, paniek maatregelen die geen klap meer uithalen etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ligt eraan wat je definieert met afwenden![]()
Nee dat gaan we niet meer afwenden inderdaad. Maar ook dat gaat wel weer over. En dan begint het sprookje weer van voor af aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk, een uitbraak richting 50.000, overvolle ziekenhuizen, paniek maatregelen die geen klap meer uithalen etc.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hopelijk schiet UMCU op en kan ik in mijn laatste week op werk nog even een Pfizer booster leechenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik mag volgende week m'n 3e shot Pfizer al weer halen![]()
Als enige op de afdeling, want de rest heeft allemaal op Jansen gewacht![]()
![]()
Wij hadden geen keus, kregen vrijdag mail dat er zaterdag en zondag gevaccineerd zou worden met Jansen. Kon niks anders kiezen. Als je niet kwam opdagen wisten ze niet wanneer ze weer voorraad zouden hebben. Collega's die zaterdag/zondag niet konden kregen achteraf op maandag Moderna .... Hufters![]()
![]()
In Duitsland en Oostenrijk ligt de vaccinatiegraad lager dan bij onsquote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Klap in je eigen gezichtquote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik kreeg als zorgmedewerker een derderangs vaccins![]()
En die maatregelen gaan ook lang duren. Het is zo weer april.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk, een uitbraak richting 50.000, overvolle ziekenhuizen, paniek maatregelen die geen klap meer uithalen etc."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gaat wel weer over?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nee dat gaan we niet meer afwenden inderdaad. Maar ook dat gaat wel weer over. En dan begint het sprookje weer van voor af aan.
Stel je voor influenza komt erbij, of een andere covid variant.
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.![]()
Nou, de waarom-grijpt-de-overheid-nou-niet-in-op-de-scholen-des-doods artikelen druppelen weer binnen.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211118_606747quote:Scholen wachten niet en ondernemen zelf actie tegen besmettingsgolf: ’Toch heb ik liever dat de overheid dat doet’![]()
Ach. De maatregelen zullen ook werken op influenza en rhino virussen. Hebben we volgend najaar nog minder weerstand.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik hoor de laatste tijd voornamelijk over Coronafeestjes, en daar hebben gevaccineerden niet zoveel te zoeken.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.![]()
Met een echte lockdown die veel te laat wordt ingevoerd gaat dat wel weer over ja. Dan zwakt het tegen de lente ook weer nog verder af. En dan zijn we tegen de herfst weer terug bij af. 0 toekomstvisie van het kabinet.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
En vertel nu eens wat de oplossing is dan. Iedereen opsluiten in zijn eigen huis, voor eens en voor altijd?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar wat voor maatregelen zijn denkbaar die iets gaan uithalen? Niets meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef capricia het volgende:
En die maatregelen gaan ook lang duren. Het is zo weer april.
Zelftests zijn niet op voorraad ook.![]()
Waar staan die gevaccineerden de hele bende te besmetten?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Tja en dan straks weer klagen dat kinderen kostbare tijd hebben verloren... ik snap dat het allemaal kut is maar het is ook wel elke keer ietsquote:Op donderdag 18 november 2021 20:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou, de waarom-grijpt-de-overheid-nou-niet-in-op-de-scholen-des-doods artikelen druppelen weer binnen.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211118_606747
[..]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Er is geen oplossing.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:02 schreef Stoney3K het volgende:
En vertel nu eens wat de oplossing is dan. Iedereen opsluiten in zijn eigen huis, voor eens en voor altijd?![]()
Ben bang dat wij de uitverkorenen zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook wel eens af, ik heb twee kinderen op de basisschool, ontsmet nooit mijn handen, kroeg, uit eten, kinderen op bezoek om met mijn kinderen te spelen, mijn vriendin werkt op een BSO... Maar niks, laat staan 3x.
Gadver, zo geen kracht voor om de wereld te redden.Go hard or go home![]()
Dat de jeugd nu zo massaal besmet raakt heeft er misschien ook wel mee te maken dat ze in vorige lockdowns al redelijk snel thuis kwamen te zitten en uberhaupt minder weerstand hebbenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. De maatregelen zullen ook werken op influenza en rhino virussen. Hebben we volgend najaar nog minder weerstand.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zorgen dat er weer zo min mogelijk contacten zijn tussen mensen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:02 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat voor maatregelen zijn denkbaar die iets gaan uithalen? Niets meer.
Zelftests zijn niet op voorraad ook."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee beste Za, alleen de gevaccineerde besmetten iedereen. Iedereen die Corona heeft kan een ander besmetten, ongevaccineerden en gevaccineerden. De kans is kleiner bij gevaccineerden, dat is wetenschappelijk bewezen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ffentest-moet-kunnen
Blijft toch merkwaardig. Eerst een heel advies dat serologische tests niet haalbaar zijn. En nu kan het opeens wel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Die is er wel. Stoppen met die hele lockdown-onzin en de golf uitzingen.quote:
Misschien niet de oplossing die we willen, maar het is wel de oplossing. Anders houden we zelf het probleem eindeloos in stand.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het is niet gezegd dat we er dan voorgoed vanaf zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die is er wel. Stoppen met die hele lockdown-onzin en de golf uitzingen.
Misschien niet de oplossing die we willen, maar het is wel de oplossing. Anders houden we zelf het probleem eindeloos in stand."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Trouwens, kon het even niet heel snel vinden, maar klopt het dat 5% van de testen false positive kan zijn? Dat is best veel, vooral met zulke aantallen.
Krijgen dus per dag 1000+ mensen een groen vinkje (binnenkort) terwijl ze niet hersteld zijn. Ondertussen doen wij moeilijk omdat tientallen jongeren fraude hebben gepleegd.![]()
Zijn ze wel weer dramatisch te laat mee. Voordat die hele persco is aangekondigd en dan gaan de maatregelen pas 2 dagen later in. Gaat weer dik een week overheen en met een incubatietijd van een paar dagen zitten we tegen die tijd al op 30k p/d als ze nu eens zouden beginnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Zorgen dat er weer zo min mogelijk contacten zijn tussen mensen.![]()
Evenstar
![]()
Hugo zou dit laten uitzoeken toch zei hij laatst? Antwoord wat hij uiteindelijk had heb ik niet meer meegekregen, maar ging er wel over.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ffentest-moet-kunnen
Blijft toch merkwaardig. Eerst een heel advies dat serologische tests niet haalbaar zijn. En nu kan het opeens wel.![]()
False negative, bedoel je?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:07 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, kon het even niet heel snel vinden, maar klopt het dat 5% van de testen false positive kan zijn? Dat is best veel, vooral met zulke aantallen.
Krijgen dus per dag 1000+ mensen een groen vinkje (binnenkort) terwijl ze niet hersteld zijn. Ondertussen doen wij moeilijk omdat tientallen jongeren fraude hebben gepleegd.
Op de pcr-test..nee. Dat percentage ligt veel lager."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Binnenshuis vinden de meeste besmettingen plaats.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:04 schreef capricia het volgende:
Zorgen dat er weer zo min mogelijk contacten zijn tussen mensen.
In Wuhan verhonderdvoudigde het aantal gevallen in de maanden nadat de bevolking zo ongeveer in isolatie werd gezet.![]()
Ik denk dat je die 'tientallen' onderschat.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:07 schreef Evenstar het volgende:
Krijgen dus per dag 1000+ mensen een groen vinkje (binnenkort) terwijl ze niet hersteld zijn. Ondertussen doen wij moeilijk omdat tientallen jongeren fraude hebben gepleegd.![]()
Ik ga mijn bloed doneren, dat kan dan als basis dienen voor HET vaccin.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ben bang dat wij de uitverkorenen zijn.
Gadver, zo geen kracht voor om de wereld te redden.![]()
Evenstar
![]()
Ja, dat dacht ik ook, maar kan het even niet terugvindenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
False positive, bedoel je?
Op de pcr-test..nee. Dat percentage ligt veel lager.Iemand bronnetje?
![]()
Die komen daar niet opeens.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:08 schreef Za het volgende:
[..]
Binnenshuis vinden de meeste besmettingen plaats.
In Wuhan verhonderdvoudigde het aantal gevallen in de maanden nadat de bevolking zo ongeveer in isolatie werd gezet.
Die worden meegenomen. Van buiten naar binnenshuis."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De PCR-test is de gold standard.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, maar kan het even niet terugvindenIemand bronnetje?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die wonen dan ook met 46 man in een hok van 4x4.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:08 schreef Za het volgende:
[..]
In Wuhan verhonderdvoudigde het aantal gevallen in de maanden nadat de bevolking zo ongeveer in isolatie werd gezet.![]()
Evenstar
![]()
Ah gevonden!Uit een document van RIVM zelf. 0.5% tot 4%, flinke range.quote:De klinische specificiteit geeft de waarschijnlijkheid aan dat de PCR-test negatief is als de geteste persoon geen COVID-19 heeft (% correct negatief). Voor de SARS-CoV-2 PCR test wordt deze op basis van analyse van veel publicaties geschat op 96 tot 99.5% (2, 6, 7, 8, 9). Deze range is vooral het gevolg van de analytische/technische specificiteit van de gebruikte PCR-testen. Hier kan dus een fout-positief resultaat voorkomen; in 0.5 tot 4% van personen zonder COVID-19.![]()
Evenstar
![]()
Ja dus? Dat wil niet zeggen dat er geen false positives kunnen ontstaan?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
De PCR-test is de gold standard.![]()
Je zocht toch false negative?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:13 schreef Evenstar het volgende:
Ah gevonden!
[..]
Uit een document van RIVM zelf. 0.5% tot 4%, flinke range.
Niet "fout-positief"."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
False negatives bedoel je.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja dus? Dat wil niet zeggen dat er geen false positives kunnen ontstaan?
False positives zijn voor de overdracht het probleem niet.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
PCR test is veel lager. Die 5% marge zit volgens mij bij de antigenen testen. Volgens mij had de PCR test een fout marge van 0,1% ofzo. Maar de PCR test toont niet aan of je besmettelijk bent. Als je een besmetting hebt doorgemaakt was een tijdje terug ook het advies om tot 3 maanden die test niet te gebruiken omdat die zo gevoelig is en nog rest rna kan vinden. Dan krijg je echt dat mensen in de ochtend positief testen en in de avond niet meer bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, maar kan het even niet terugvindenIemand bronnetje?
![]()
Evenstar
![]()
Nee grapjas, je edit je post naar negative en doet alsof ik gek ben. Ik heb het hele tijd over false positive. Zelfs in mijn quote van je post staat nog positive, terwijl jij het hebt veranderdquote:![]()
![]()
Het erge is dat we dat niet eens weten, de echte transmissie routes.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:09 schreef capricia het volgende:
Die komen daar niet opeens.
Die worden meegenomen. Van buiten naar binnenshuis.
We kunnen het virus niet isoleren, niet uit bloed niet uit speeksel.
Wanneer we gaan geloven in het aërosolen verhaal zouden in klassen waar leerlingen uren samen verblijven de hele dag, de hele groep besmet zijn gezien wordt beweerd dat een besmet persoon, ook asymptomatisch, miljoenen deeltjes per uur uitstoot en de wolken dan door de lokalen gaan.![]()
Dan begrijp ik je post niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee grapjas, je edit je post naar negative en doet alsof ik gek ben. Ik heb het hele tijd over false positive. Zelfs in mijn quote van je post staat nog positive, terwijl jij het hebt veranderdMet een false positive krijg je geen groen vinkje. Want dan ben je (onterevtny) positief getest.quote:Krijgen dus per dag 1000+ mensen een groen vinkje (binnenkort) terwijl ze niet hersteld zijn. Ondertussen doen wij moeilijk omdat tientallen jongeren fraude hebben gepleegd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Jawel.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je post niet.
[..]
Met een false positive krijg je geen groen vinkje.
GGD zegt "je hebt COVID-19", maar dat heb je dus niet. Je krijgt over een weekje wel een mooi groen schermpje, want je bent zogenaamd hersteld, terwijl je nooit besmet bent geweest.![]()
En daarna (onterecht) genezen... Dus groen vinkje.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:18 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Met een false positive krijg je geen groen vinkje. Want dan ben je (onterevtny) positief getest.![]()
Hoe krijg je een groen vinkje als je false positive test?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:07 schreef Evenstar het volgende:
Krijgen dus per dag 1000+ mensen een groen vinkje (binnenkort) terwijl ze niet hersteld zijn. Ondertussen doen wij moeilijk omdat tientallen jongeren fraude hebben gepleegd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Positief getest is toch herstelbewijs?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:18 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Met een false positive krijg je geen groen vinkje. Want dan ben je (onterevtny) positief getest.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Met 2 of 3.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Die wonen dan ook met 46 man in een hok van 4x4.
Niet genoeg om van 200 naar 60.000 te gaan.![]()
Ah zo!! Nu begrijp ik je.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jawel.
GGD zegt "je hebt COVID-19", maar dat heb je dus niet. Je krijgt over een weekje wel een mooi groen schermpje, want je bent zogenaamd hersteld.![]()
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vals positief testen, paar dagen later nog een keer testen en negatief. Dat wordt gezien als hersteld.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe krijg je een groen vinkje als je false positive test?![]()
Evenstar
![]()
Zow, die kwam van verquote:
![]()
Ik dacht zit zij nou te trollen ofzo, niks voor jou![]()
![]()
1.5 miljoen besmettingen in een maand genotquote:Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk, een uitbraak richting 50.000, overvolle ziekenhuizen, paniek maatregelen die geen klap meer uithalen etc.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je krijgt toch een groen vinkje als je hersteld bent? Bij een false positive had je dus geen covid, maar krijg je wel het stempel "hersteld".quote:Op donderdag 18 november 2021 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe krijg je een groen vinkje als je false positive test?![]()
Ik ben wel dom, maar niet slim.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Ik zuig ook in uitleggen soms blijkbaar, vooral als ik hoofdpijn heb en suf benSlechte combi wij twee @capricia
![]()
![]()
En dat in Utrecht.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:21 schreef Evenstar het volgende:
Ik zuig ook in uitleggen soms blijkbaar, vooral als ik hoofdpijn heb en suf benSlechte combi wij twee @:capricia
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Zorgen dat er weer zo min mogelijk contacten zijn tussen mensen.
Ik voel hier ook wel wat voor, gevoelsmatig zou ik zeggen dat we dit niet jarenlang gaan volhouden.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die is er wel. Stoppen met die hele lockdown-onzin en de golf uitzingen.
Misschien niet de oplossing die we willen, maar het is wel de oplossing. Anders houden we zelf het probleem eindeloos in stand.
Maar als je dan op de achterkant van een bierviltje gaat uitrekenen hoeveel mensen er:
- niet gevaccineerd zijn en in een risicogroep vallen
- wel gevaccineerd zijn maar alsnog in het ziekenhuis belanden door zwakke weerstand
dan kom je denk ik echt op tienduizenden (honderdduizenden?) doden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 20:23:51 ]![]()
Een uitbraak richting 50.000 is niet hetzelfde als 30 dagen achter elkaar 50.000.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
1.5 miljoen besmettingen in een maand genot
En zelfs dat kun je niet uitsluiten met een nieuwe variant, die achterlijke QR code plus influenza topped.![]()
moet je niet wellicht zelf ook even een afspraak maken voor een PCR?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:21 schreef Evenstar het volgende:
Ik zuig ook in uitleggen soms blijkbaar, vooral als ik hoofdpijn heb en suf benSlechte combi wij twee @:capricia
Maar welke politicus wil daarvoor verantwoordelijk zijn?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:23 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik voel hier ook wel wat voor, gevoelsmatig zou ik zeggen dat we dit niet jarenlang gaan volhouden.
Maar als je dan op de achterkant van een bierviltje gaat uitrekenen hoeveel mensen er:
- niet gevaccineerd zijn en in een risicogroep vallen
- wel gevaccineerd zijn maar alsnog in het ziekenhuis belanden door zwakke weerstand
dan kom je denk ik echt op tienduizenden (honderdduizenden?) doden.![]()
Evenstar
![]()
Ik ben al positiefquote:Op donderdag 18 november 2021 20:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
moet je niet wellicht zelf ook even een afspraak maken voor een PCR?
Daarom begon ik er ook over, want ik denk dus dat ik een paar weken geleden een false positive heb gehad (want was toen niet half zo ziek als nu, gewoon verkouden alleen) en niemand anders kreeg het.![]()
Niemand. Het alternatief is aanmodderen tot op een gegeven moment WO3 uitbreekt omdat het zo'n puinhoop is geworden in de wereld, en dan zijn die 10.000en doden gewoon een statistiek.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar welke politicus wil daarvoor verantwoordelijk zijn?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Denk niet dat het hierdoor zover komt. Ik denk dat het neerkomt op blijven aankloten met uiteindelijk minstens 3/4e van het aantal doden dat niksdoen had opgeleverd, maar dan met jaren aan half nutteloze maatregelen. Kunnen ze tenminste zeggen 'we hebben het beste gedaan wat met de kennis van toen mogelijk was'.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niemand. Het alternatief is aanmodderen tot op een gegeven moment WO3 uitbreekt omdat het zo'n puinhoop is geworden in de wereld, en dan zijn die 10.000en doden gewoon een statistiek.![]()
Tuurlijk, allemaal slapen in het café! Dan zijn we er voorgoed van af!quote:Op donderdag 18 november 2021 20:08 schreef Za het volgende:
[..]
![]()
Omdat er onwijze onderrapportage is qua aantal doden. Het werkelijk aantal doden ligt ongeveer 3x zo hoog. Zie cijfers van het RIVM / CBS:quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef mir1986 het volgende:
Toch wel bijzonder:
Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederlandquote:In de week van 4 november tot en met 10 november 2021 was de totale sterfte in Nederland sterk verhoogd (sterfte binnen 2 weken gerapporteerd - rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 3.471 sterfgevallen gemeld; gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de 2.676 en 3.003 sterfgevallen. De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 170. De sterfte was verhoogd in de leeftijdsgroep 55-64 jaar, sterk verhoogd in de leeftijdsgroepen 65-74 jaar, 75-79 jaar, 80-84 jaar en 85-89 jaar, licht verhoogd in de leeftijdsgroep 90-94 jaar, en sterk verhoogd in de leeftijdsgroep 95 jaar en ouder. De sterfte was verhoogd in alle gecombineerde regio’s.
Bijna 500 sterfgevallen boven de normale bovengrens, terwijl er maar 170 Coviddoden zijn gerapporteerd. En dat is van een paar weken terug. Inmiddels zitten we waarschijnlijk ook ruim 100 coviddoden per dag.![]()
Dan loop je nog altijd het risico dat er in een ander deel van de wereld de pleuris uitbreekt omdat die economisch wel compleet aan de grond zitten, en dan worden we nog altijd in de ellende mee gesleurd.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Denk niet dat het hierdoor zover komt. Ik denk dat het neerkomt op blijven aankloten met uiteindelijk minstens 3/4e van het aantal doden dat niksdoen had opgeleverd, maar dan met jaren aan half nutteloze maatregelen. Kunnen ze tenminste zeggen 'we hebben het beste gedaan wat met de kennis van toen mogelijk was'.
Die wereldoorlog is geen vraag óf, maar een vraag wannéér.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik ben in de 1e golf echt doodziek ervan geweest, inclusief een weekje ziekenhuis. Maar thuis verder helemaal niemand ook maar een enkel symptoom.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ben al positief
Daarom begon ik er ook over, want ik denk dus dat ik een paar weken geleden een false positive heb gehad (want was toen niet half zo ziek als nu, gewoon verkouden alleen) en niemand anders kreeg het.
Blijft raar hoe dat kan, maar ik ben duidelijk het zwakke geslacht thuis
Zijn er eigenlijk cijfers van hoeveel niet-gevaccineerden afgelopen half jaar Corona hebben gehad?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Lekker hoor, weer 25000 herstelbewijzen er bij. Hoeveel vaccinaties?![]()
In de meeste gevallen waarin het onderwerp ter sprake komt staat "vals negatief" ook inderdaad gelijk aan "risico voor je omgeving", dus die eerste (Pavlov-)reactie was op zich niet zo raar.quote:![]()
De rijke landen (met een grote militaire macht) hebben voldoende invloed en reserves om nog wel even af te zien. Een India die naar de klote gaat kan niet zomaar een wereldoorlog beginnen. Maar we dwalen afquote:Op donderdag 18 november 2021 20:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan loop je nog altijd het risico dat er in een ander deel van de wereld de pleuris uitbreekt omdat die economisch wel compleet aan de grond zitten, en dan worden we nog altijd in de ellende mee gesleurd.
Die wereldoorlog is geen vraag óf, maar een vraag wannéér.![]()
![]()
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Lekker hoor, weer 25000 herstelbewijzen er bij. Hoeveel vaccinaties?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Voor zo ver ik begrijp kun je 11 dagen ná je positieve uitslag een herstelbewijs krijgen. Daar wordt je niet opnieuw voor getest.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik heb blijkbaar iets gemist dat er nu een wereldoorlog gaat uitbreken vanwege corona? Ik zal alvast mijn aluhoedje pakken, dan ben ik veilig.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Zijn er eigenlijk ook nog andere manieren om een herstelbewijs te krijgen dan een positieve PCR-test?![]()
Portugal, dat zal ze leren, die 2% ongevaccineerde volwassenen... Of moeten al die basisschoolkindjes ook een test om een snoepje te halen in de winkel?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
https://www.bloomberg.com(...)-unvaccinated-people
![]()
En geheel voorspelbaar grijpen ze nu weer naar het oude recept van mondkapjesplicht in de frisse buitenlucht. 98% gevaccineerd en op stoom met 3e prikken? Jammer joh. Gij zult niet vrij ademen.
Hoop dat ze nog even wachten tot januari-februari met code zwart, ik wil er in de feestdagen nog wel even naartoe.![]()
Is er een nieuwe variant ofzo. Het is echt bizar hoe snel het in heel Europa om zich heen grijpt.
Eerst werden we door Duitsland voor kneusjes versleten dat we afstand en mondkapjes lieten vallen, maar zij gaan nu net zo hard voor de bijl als wij.![]()
Nee dit is gewoon hoe delta te werk gaat tijdens de herfst en winter.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Is er een nieuwe variant ofzo. Het is echt bizar hoe snel het in heel Europa om zich heen grijpt.
Eerst werden we door Duitsland voor kneusjes versleten dat we afstand en mondkapjes lieten vallen, maar zij gaan nu net zo hard voor de bijl als wij.![]()
Dit kan je echt alleen nog maar keren met voordeuren dichtlassen denk ik. En dan is de schade alsnog niet te overzien.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon hoe delta te werk gaat tijdens de herfst en winter.![]()
Inderdaad, weet jij wel hoeveel een nieuwe voordeur kost?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit kan je echt alleen nog maar keren met voordeuren dichtlassen denk ik. En dan is de schade alsnog niet te overzien.![]()
Nieuwe mutatie van bestaande delta? https://www.bloomberg.com(...)-in-u-k-survey-showsquote:Op donderdag 18 november 2021 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Eerst werden we door Duitsland voor kneusjes versleten dat we afstand en mondkapjes lieten vallen, maar zij gaan nu net zo hard voor de bijl als wij.
Deze zou dan besmettelijker maar minder schadelijk zijn.![]()
Njah, we weten in elk geval dat de 4 vorige lockdowns weinig hielpen, geeft een paar maanden rust en dan loopt het weer op. Dat zal bij een eventuele 5e lockdown ook zo zijn. Hopelijk ziet men dat in en wordt die derhalve niet ingesteld."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
https://www.traveloffpath(...)-entry-requirements/
Zonder beperkingen naar El Salvador om je Bitcoin uit te geven.![]()
Door je kop geschoten worden zodra je uit het vliegtuig stapt.![]()
![]()
Het alternatief is veel mensen laten sterven omdat de ziekenhuizen vol liggen. Wil je de politicus zijn die een 5e lockdown instelt of de politicus die mensen dood laat gaan omdat de ziekenhuizen vol liggen?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Njah, we weten in elk geval dat de 4 vorige lockdowns weinig hielpen, geeft een paar maanden rust en dan loopt het weer op. Dat zal bij een eventuele 5e lockdown ook zo zijn. Hopelijk ziet men dat in en wordt die derhalve niet ingesteld.![]()
Het doel van lockdowns is om te voorkomen dat je zorg volledig op zijn gat komt te liggen en met een beetje pech dat de komende 10 jaar het geval is door het opbranden van personeel en PTSS..quote:Op donderdag 18 november 2021 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Njah, we weten in elk geval dat de 4 vorige lockdowns weinig hielpen, geeft een paar maanden rust en dan loopt het weer op. Dat zal bij een eventuele 5e lockdown ook zo zijn. Hopelijk ziet men dat in en wordt die derhalve niet ingesteld.![]()
Het is eigenlijk allebei niet te verkopen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het alternatief is veel mensen laten sterven omdat de ziekenhuizen vol liggen. Wil je de politicus zijn die een 5e lockdown instelt of de politicus die mensen dood laat gaan omdat de ziekenhuizen vol liggen?![]()
Het is oprecht heel kut voor de zorg en ik wil dat niet bagatelliseren, maar het is niet zo dat dit geen wissel trekt op de rest van de samenleving. De zorg heeft geen alleenrecht op de slachtofferkaart hè.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het doel van lockdowns is om te voorkomen dat je zorg volledig op zijn gat komt te liggen en met een beetje pech dat de komende 10 jaar het geval is door het opbranden van personeel en PTSS..![]()
UV straling (zon dus) vernietigd virussen dat is algemeen bekend.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon hoe delta te werk gaat tijdens de herfst en winter.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Fake news, we kunnen nog jaren lockdown aan:quote:Op donderdag 18 november 2021 20:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is oprecht heel kut voor de zorg en ik wil dat niet bagatelliseren, maar het is niet zo dat dit geen wissel trekt op de rest van de samenleving. De zorg heeft geen alleenrecht op de slachtofferkaart hè.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Beetje rare beredenatie dit. Doel van een lockdown is niet om het uit te roeien, maar even een reset.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Njah, we weten in elk geval dat de 4 vorige lockdowns weinig hielpen, geeft een paar maanden rust en dan loopt het weer op. Dat zal bij een eventuele 5e lockdown ook zo zijn. Hopelijk ziet men dat in en wordt die derhalve niet ingesteld.
Ondertussen moet je natuurlijk wel iets doen om er voor te zorgen dat je het de volgende keer langer kan uitzitten (capaciteit verhogen, boosters, 2G of wat dan ook). Andere optie is kop in het zand steken en doen alsof er geen zorginfarct aankomt (of geen accepteren dat het gaat gebeuren, kan ook).![]()
Ik als non-politicus zou het één makkelijker kunnen verkopen dan het andere. Zeker als je weet dat de media dan weer volstaat met van die jank verhalen 'mijn vader was op zondag nog voor ons aan het koken, maar op donderdag stierf hij op de gang van het ziekenhuis omdat ze niet naar hem omkeken'.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk allebei niet te verkopen.![]()
Niet alleen de zorg heeft er last van als het kapot is, maar de gehele maatschappij. En nee ik zeg zeker niet dat de zorg het enige slachtoffer is.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is oprecht heel kut voor de zorg en ik wil dat niet bagatelliseren, maar het is niet zo dat dit geen wissel trekt op de rest van de samenleving. De zorg heeft geen alleenrecht op de slachtofferkaart hè.![]()
boosteren duurt tot maart/april, dan is deze golf alweer over.
en dan krijgen we volgend jaar weer dezelfde shit ?
goed gewerkt hugo !woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Evenstar
![]()
Als het maar zorgvuldig gebeurdquote:Op donderdag 18 november 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:
goed gewerkt hugo !![]()
![]()
Perfecte timing, dan kan je alsnog de winst opstrijken als de cijfers automatisch dalen. Dan in de laffe corona-maanden een mooi nieuw kabinet vormen om volgend jaar precies hetzelfde te doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:
goed gewerkt hugo !![]()
Kan iemand mij uitleggen waarom iemand die 2x gevaccineerd is nog steeds erg ziek wordt met corona en iemand die niet gevaccineerd is maar 3 dagen ziek is en daarna rond huppelt alsof er niks gebeurd is?
Bovenstaande is gebaseerd op een situatie in mijn familiegroep, beide personen zijn tussen 22 en 28 en verder gezond. Nu durft dus niemand uit de familie van persoon 1 (de ouders van de gevaxxde persoon) te zorgen voor die persoon uit angst dat ze net zo erg ziek worden ondanks hun vaccinatie status.
Terwijl persoon 2 zijn familie iedereen al corona gehad heeft en nooit langer ziek is geweest dan maximaal 5 dagen.
Hebben meerdere mensen dit soort situaties meegemaakt?''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Maart/april??quote:Op donderdag 18 november 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:
goed gewerkt hugo !
Oh my.
Nou ja, dan hebben we de golf toch wel gehad.
GekkiesGo hard or go home![]()
Hoezo wij geen kneusjes?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Eerst werden we door Duitsland voor kneusjes versleten dat we afstand en mondkapjes lieten vallen, maar zij gaan nu net zo hard voor de bijl als wij.
Duitsland is een gidsland met hun Robert Koch instituut"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Er gaan nu even goed veel mensen sterven omdat andere acute zorg uitgesteld wordt ten faveure van het op de IC opnemen van coronapatiënten. Maar die andere doden verdwijnen in de statistieken, want niet belangrijk omdat geen corona.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het alternatief is veel mensen laten sterven omdat de ziekenhuizen vol liggen. Wil je de politicus zijn die een 5e lockdown instelt of de politicus die mensen dood laat gaan omdat de ziekenhuizen vol liggen?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Evenstar
![]()
Indien hij geen onderliggende kwalen heeft is het gewoon "pech". Het is met de griep toch hetzelfde? De ene persoon heeft één dag een loopneus en huppelt dag twee al weer rond, terwijl een andere ruim een week kan voelen alsof die geraakt is door een trein.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:06 schreef Bredemug het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom iemand die 2x gevaccineerd is nog steeds erg ziek wordt met corona en iemand die niet gevaccineerd is maar 3 dagen ziek is en daarna rond huppelt alsof er niks gebeurd is?
Bovenstaande is gebaseerd op een situatie in mijn familiegroep, beide personen zijn tussen 22 en 28 en verder gezond. Nu durft dus niemand uit de familie van persoon 1 (de ouders van de gevaxxde persoon) te zorgen voor die persoon uit angst dat ze net zo erg ziek worden ondanks hun vaccinatie status.
Terwijl persoon 2 zijn familie iedereen al corona gehad heeft en nooit langer ziek is geweest dan maximaal 5 dagen.
Hebben meerdere mensen dit soort situaties meegemaakt?![]()
Er gaan continu mensen dood in de zorg, daar krijg je geen PTSS van.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het doel van lockdowns is om te voorkomen dat je zorg volledig op zijn gat komt te liggen en met een beetje pech dat de komende 10 jaar het geval is door het opbranden van personeel en PTSS..
De hele maatschappij krijgt onderhand PTSS van die lockdowns en onzekerheid en dreiging."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Hoge virale load bij besmetting, niet goed werkt immuunsysteem of gewoon pech? De doorbraakinfecties die ik ken bij gevaccineerden zijn zeer mild. Voor de meeste is het een lichte verkoudheid.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:06 schreef Bredemug het volgende:
Hebben meerdere mensen dit soort situaties meegemaakt?![]()
Geloof jij dat boosters en 2G signifant helpen?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beetje rare beredenatie dit. Doel van een lockdown is niet om het uit te roeien, maar even een reset.
Ondertussen moet je natuurlijk wel iets doen om er voor te zorgen dat je het de volgende keer langer kan uitzitten (capaciteit verhogen, boosters, 2G of wat dan ook). Andere optie is kop in het zand steken en doen alsof er geen zorginfarct aankomt (of geen accepteren dat het gaat gebeuren, kan ook)."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Een reset? Zodra je hem weer afschaft gaat het weer op oude voet verder. Vorige keren werden we net op het juiste moment geholpen door vaccins en de seizoenen. Een lockdown heeft effect op de R slechts zolang hij duurt.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beetje rare beredenatie dit. Doel van een lockdown is niet om het uit te roeien, maar even een reset.
Ondertussen moet je natuurlijk wel iets doen om er voor te zorgen dat je het de volgende keer langer kan uitzitten (capaciteit verhogen, boosters, 2G of wat dan ook). Andere optie is kop in het zand steken en doen alsof er geen zorginfarct aankomt (of geen accepteren dat het gaat gebeuren, kan ook).I'll give you something to do![]()
En die prachtige eendenbekken, waait dat virus toch maar net in de ogen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo wij geen kneusjes?
Duitsland is een gidsland met hun Robert Koch instituut![]()
Krijg je straks de kolderieke situatie dat er geen landelijk verbod komt, maar iedere gemeente afzonderlijk het alsnog (al dan niet via de veiligheidsregio) gaat verbieden. Daar zit je dan als handelaar met je onverkoopbare meuk.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie dat het vuurwerkverbod alsnog in de maak is, hoe onverwacht.
De burgemeesters vragen hier om.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bruls?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De burgemeesters vragen hier om.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
succes....leveranciers zijn al aan het uitrijdenquote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De burgemeesters vragen hier om.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
De triage bij voortdurende code zwart gaat zeker weten zorgen voor triage. Dat zie je ook in oorlogssituaties.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gaan continu mensen dood in de zorg, daar krijg je geen PTSS van.
De hele maatschappij krijgt onderhand PTSS van die lockdowns en onzekerheid en dreiging.![]()
Lockdown is een hoog plateau voor langere tijd vasthouden zodat het virus nooit echt de top bereikt en keihard kan indalen.![]()
Evenstar
![]()
Helpen wel, maar heb mijn twijfels of het genoeg gaat zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geloof jij dat boosters en 2G signifant helpen?
Ik zie echter op dit moment geen oplossing meer behalve een lockdown, mede dankzij faal beleid van de overheid. Weer te laat en te mild ingegrepen, in combinatie met boosters die te laat zijn.![]()
heel de feestdagen weer naar de klote geholpen door veel te laat ingrijpen......quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De burgemeesters vragen hier om.
goed gewerkt !woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dit is natuurlijk ook wel waar. Die continue onzekerheid gaat vroeg of laat zijn weerslag hebben op de maatschappij en de economie. Je kan niet jarenlang alles afkopen met steunpakketten. En een samenleving kan niet jarenlang leven met een zwaard van Damocles in de vorm van lockdowns boven het hoofd.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De hele maatschappij krijgt onderhand PTSS van die lockdowns en onzekerheid en dreiging.![]()
Welnee, onmogelijk, stemmingmakerij speelt geen enkele rol in een mogelijk vuurwerkverbod.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De burgemeesters vragen hier om.I'll give you something to do![]()
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De triage bij voortdurende code zwart gaat zeker weten zorgen voor triage. Dat zie je ook in oorlogssituaties."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
3 busjes met 25 ritten. Enorme logistieke operatie!quote:Op donderdag 18 november 2021 21:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
succes....leveranciers zijn al aan het uitrijden
Grgr
Hugo![]()
*Institutquote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo wij geen kneusjes?
Duitsland is een gidsland met hun Robert Koch instituut
Dit zeggen zonder de vestigingsplaats te noemen.![]()
![]()
Jouw feestdagen bestaan uit een paar uurtjes vuurwerk afsteken op oudejaarsavond?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heel de feestdagen weer naar de klote geholpen door veel te laat ingrijpen......
goed gewerkt !'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
En de keer daarop gebeurt het gewoon weer.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heel de feestdagen weer naar de klote geholpen door veel te laat ingrijpen......
goed gewerkt !![]()
We moeten gewoon naar de cijfers kijken. We zien enorme besmettingen met relatief lage instroom in de zorg, ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat die nog 4 maanden zo doorstijgt. Echt niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Helpen wel, maar heb mijn twijfels of het genoeg gaat zijn.
Ik zie echter op dit moment geen oplossing meer behalve een lockdown, mede dankzij faal beleid van de overheid. Weer te laat en te mild ingegrepen, in combinatie met boosters die te laat zijn.
We moeten door die zure appel heen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Alsof een eerder ingestelde lockdown half december weer zou worden opgeheven. Niet dus.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed gewerkt !I'll give you something to do![]()
Tel jij alle uitgestelde zorg en al dat leed wat dat veroorzaakt en als de zorg nu kapot gaat de komende jaren nog veel erger wordt ook mee?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?![]()
Steeds lagere weerstand doordat men zich teveel constant afschermt in combinatie met steeds die stress door onzekerheid, zodat elk volgende golf nog harder aankomt.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?
[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 18-11-2021 21:23:02 ]![]()
Nee want dat hoef ik ook niet mee te tellen, als wij eenmaal immuniteit bereiken kan de zorg weer bezig gaan met reguliere zorg.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tel jij alle uitgestelde zorg en al dat leed wat dat veroorzaakt en als de zorg nu kapot gaat de komende jaren nog veel erger wordt ook mee?
En écht, er is meer in de maatschappij dan zorg."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Evenstar
![]()
Eens wat betreft besmettingen hoor, zijn niet relevant wat mij betreft. Uiteindelijk gaat het er inderdaad om wat je instroom is, maar die begint nu wel toe te nemen. Als die evenredig toeneemt met de besmettingen (wat nog de vraag is) dan hebben wij echt wel een probleem.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We moeten gewoon naar de cijfers kijken. We zien enorme besmettingen met relatief lage instroom in de zorg, ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat die nog 4 maanden zo doorstijgt. Echt niet.
We moeten door die zure appel heen.
Hopelijk neemt het minder snel toe, omdat aandeel <12 jaar flink groter is geworden.![]()
Welnee, lockdown is niks anders dan problemen voor je uit schuiven, tenzij je de lockdown permanent maakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Alsof een eerder ingestelde lockdown half december weer zou worden opgeheven. Niet dus.
Vergelijk het met een rekening die je niet kunt betalen maar wel moet betalen, je storneert daarom een eerder afgeschreven bedrag om de rekening te kunnen voldoen. Dat is een cirkel waar je niet meer uitkomt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Waar baseer je op dat immuniteit haalbaar in? CDC denkt namelijk van niet : https://www.latimes.com/s(...)aching-herd-immunityquote:Op donderdag 18 november 2021 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee want dat hoef ik ook niet mee te tellen, als wij eenmaal immuniteit bereiken kan de zorg weer bezig gaan met reguliere zorg.
En écht, er is meer in de maatschappij dan zorg.![]()
Check, hoe meer besmetting hoe meer immuniteit je opbouwt. En het moet gewoon, alleen vaccins kunnen het gewoonweg niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens wat betreft besmettingen hoor, zijn niet relevant wat mij betreft. Uiteindelijk gaat het er inderdaad om wat je instroom is, maar die begint nu wel toe te nemen. Als die evenredig toeneemt met de besmettingen (wat nog de vraag is) dan hebben wij echt wel een probleem.
Hopelijk neemt het minder snel toe, omdat aandeel <12 jaar flink groter is geworden.
Ben je wel met je eens dat je de draagkracht van de zorg in de gaten moet blijven houden, maar die ligt echt vele male hoger dan 400 bedden. Er wordt echt teveel gezeurd uit die hoek dat het niet kan etc."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
100% immuun niet, maar wel dermate immuun dat het uiteindelijk gewoon een virus is zoals een van de velen, waar we ook niet immuun voor zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat immuniteit haalbaar in? CDC denkt namelijk van niet : https://www.latimes.com/s(...)aching-herd-immunity"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Goh hoe verrassendquote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De burgemeesters vragen hier om.![]()
![]()
We zitten met een probleem dat de facto niet op te lossen is. De zorg kan de toestroom niet aan. Daarom moeten er maatregelen komen, al dan niet in de vorm van lockdowns. Die zijn voor een dusdanig lange periode nodig, dat de samenleving het niet trekt. Dus we moeten ergens keuzes maken. Waar je ook voor kiest, de te betalen prijs zal hoe dan ook torenhoog zijn.
Dat is de simpele conclusie.![]()
logischquote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De burgemeesters vragen hier om.Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Volgens het RIVM is die appel dit jaar nog op z'n zuurst. Geen idee hoe hun model tot stand komt maar ik hecht er meer waarde aan dan de doemscenario's voorspeld door een handjevol anonieme Fok!kers.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We moeten gewoon naar de cijfers kijken. We zien enorme besmettingen met relatief lage instroom in de zorg, ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat die nog 4 maanden zo doorstijgt. Echt niet.
We moeten door die zure appel heen.I'll give you something to do![]()
Dat kan nog jaren duren met meerdere besmettingsgolven, omdat zowel de immuniteit van vaccins als van natuurlijk infecties vrij snel lijkt af te nemen. Het is te hopen dat bij meerdere besmettingen het lichaam steeds betere immuniteit krijgt. Nu even door de zure appel heenbijten gaat denk ik de oplossing niet zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
100% immuun niet, maar wel dermate immuun dat het uiteindelijk gewoon een virus is zoals een van de velen, waar we ook niet immuun voor zijn.![]()
Ja eens.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens het RIVM is die appel dit jaar nog op z'n zuurst. Geen idee hoe hun model tot stand komt maar ik hecht er meer waarde aan dan de doemscenario's voorspeld door een handjevol anonieme Fok!kers.
Punt is dat er vanuit zorgbestuurders enorme druk op kabinet wordt uitgeoefend om maar weer te gaan lockdownen.
Volgens mij gaan ze er in Belgie ook vanuit dat na deze winter de golven minder worden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Nee nee, hier weten we ALLES beter en hebben we ALLES aan zien komen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens het RIVM is die appel dit jaar nog op z'n zuurst. Geen idee hoe hun model tot stand komt maar ik hecht er meer waarde aan dan de doemscenario's voorspeld door een handjevol anonieme Fok!kers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Voor me gevoel zitten die modellen van Jacco er ook steeds naast.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens het RIVM is die appel dit jaar nog op z'n zuurst. Geen idee hoe hun model tot stand komt maar ik hecht er meer waarde aan dan de doemscenario's voorspeld door een handjevol anonieme Fok!kers.
Misschien is het gewoon ook niet te doen.![]()
QR-systeem blijkt nergens echt te werken maar we gaan wel groene vinkjes aan boosters hangen. Seems legit.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Ook in Griekenland straks geen groen vinkje meer zonder booster.![]()
Wel alleen boven de 60, dus het lijkt wel risk-based te zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Zou eigenlijk 7 weken moeten zijn + daarbij weigeren uit het ziekenhuis zodat de rest door kan gaan met het leven.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Wat snel afneemt is de effectiviteit dat je anderen niet besmet, maar de kans op opnames etc zijn dacht ik geborgd voor vele jaren. Al zal er elke dag ongetwijfeld een 0,00X% afgaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat kan nog jaren duren met meerdere besmettingsgolven, omdat zowel de immuniteit van vaccins als van natuurlijk infecties vrij snel lijkt af te nemen. Het is te hopen dat bij meerdere besmettingen het lichaam steeds betere immuniteit krijgt. Nu even door de zure appel heenbijten gaat denk ik de oplossing niet zijn."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het is gewoon hopen op een nieuwe mutant die besmettelijker is, maar minder gevaarlijk.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ja, Black Friday of via een ingewikkelde uitzonderingsweg via artsen omdat je medisch gezien bv niet kan herstellen omdat je voortdurend positief test. Detectie virusmateriaal zegt niets over, laat staan de mate van besmettelijkheid en/of die voor anderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:43 schreef eentwee het volgende:
Zijn er eigenlijk ook nog andere manieren om een herstelbewijs te krijgen dan een positieve PCR-test?
Nb: De enige waarde van een bewijs is dat dit als vinkje geregistreerd staat in een database zodat je ongehinderd er op uit kunt trekken en een BOA je geen bekeuring geeft. Medisch gezien zegt een bewijs nada niets."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)ienten-opvangen.html
Eigenlijk ook wel schaamteloos, andere onze shit laten opknappen![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Je ziet het, prima kans dat dit verbod er alsnog komt.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Toch gek, ik zou zweren dat corona vorig jaar werd misbruikt voor het invoeren van een vuurwerkverbod dat we nooit meer kwijt zouden raken.![]()
Dat gaan we dus overal krijgen. Continue door vaccinatiehoepels moeten springen voor het groene vinkje.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Omdat de burgemeesters het willen, ja. Al zal dat hier natuurlijk ongetwijfeld wel zo geframed worden dat ze dat gespindocterd hebben.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je ziet het, prima kans dat dit verbod er alsnog komt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Maar is het wel zeker dat als 'we er even doorheen gaan', we er ook wel echt doorheen zijn?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zijn nog niet genoeg boosters op voorraad om het vanaf 12 jaar te doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wel alleen boven de 60, dus het lijkt wel risk-based te zijn.![]()
Evenstar
![]()
Het lukte niet over de rug van de zorg, dus proberen ze het nu zo.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je ziet het, prima kans dat dit verbod er alsnog komt.
Burgemeesters die hun shit niet op orde hebben, liever lui dan moe.
Mij boeit het persoonlijk niet zoveel, maar genoeg mensen die willen genieten van wat vuurwerk, vooral in een periode waar je al zo weinig kan. Veel grote shows gaan straks ook niet door, dus wat willen ze nou ...![]()
Dat weet niemand. Het vermoeden is dat er nog 20-25k opnames te verwachten zijn. Maar garantie tot de voordeur.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:27 schreef capricia het volgende:
Maar is het wel zeker dat als 'we er even doorheen gaan', we er ook wel echt doorheen zijn?![]()
Er zijn maar weinig dingen zeker in het leven. Belasting betalen, Ajax kampioen, doodgaan,quote:Op donderdag 18 november 2021 21:27 schreef capricia het volgende:
Maar is het wel zeker dat als 'we er even doorheen zijn', we er ook wel echt doorheen zijn?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niks is zeker natuurlijk. Maar lijkt mij logisch dat als je immuniteit cumulatief is toegenomen dat je bij een volgende golf daar meer op kan steunen. Misschien krijgen wij dan wel problemen met het rota virus bijvoorbeeld. Immers zijn wij al bijna 2 jaar niet meer ziek geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:27 schreef capricia het volgende:
Maar is het wel zeker dat als 'we er even doorheen gaan', we er ook wel echt doorheen zijn?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Hmmm..... ik hoop het niet. De gedachte dat een mutant gevaarlijker is niet omdat die gevaarlijker zou zijn maar simpelweg dat die is aangepast om beter te besmetten door zich bv te onttrekken aan vaccinatie.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:24 schreef 4-elements het volgende:
Het is gewoon hopen op een nieuwe mutant die besmettelijker is, maar minder gevaarlijk.
Vaccinatie die nog steeds gebaseerd is op de oorpronkelijke Wuhan variant. Dat Covid19 iets minder gevaarlijk wordt is dat mensen, zelfs kwetsbaren, mettertijd meer weerstand opbouwen omdat het virus rondgaat."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het leidt vooral af van de werkelijke problemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het lukte niet over de rug van de zorg, dus proberen ze het nu zo.
Burgemeesters die hun shit niet op orde hebben, liever lui dan moe.
Mij boeit het persoonlijk niet zoveel, maar genoeg mensen die willen genieten van wat vuurwerk, vooral in een periode waar je al zo weinig kan. Veel grote shows gaan straks ook niet door, dus wat willen ze nou ...
Bovendien wordt er toch amper op gehandhaafd, als vorige jaarwisseling een voorbode was.![]()
Ik kan me herinneren dat de Sanquin bloeddonoren namelijk al maanden lang 90% of meer antistoffen hebben.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks is zeker natuurlijk. Maar lijkt mij logisch dat als je immuniteit cumulatief is toegenomen dat je bij een volgende golf daar meer op kan steunen. Misschien krijgen wij dan wel problemen met het rota virus bijvoorbeeld. Immers zijn wij al bijna 2 jaar niet meer ziek geweest.
@Za postte dat toen. Weet jij het nog?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De verbod gaat ook echt zin hebben. Vorig jaar werd hier evenveel geknald als het jaar daarvoor. En gelukkig maar.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de burgemeesters het willen, ja. Al zal dat hier natuurlijk ongetwijfeld wel zo geframed worden dat ze dat gespindocterd hebben.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik werk dagelijks voor en met mensen met PTSS. PTSS krijg je veel en veel eerder als je geen tijd krijgt om je te herpakken, zoals bijvoorbeeld in een scenario van een pandemie waarbij de zorg overvraagd raakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gaan continu mensen dood in de zorg, daar krijg je geen PTSS van.
Ja heerlijk een heel jaar 100 tuffen op de snelweg maar met oudejaarsavond lekker knallen want dat is tradisie.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De verbod gaat ook echt zin hebben. Vorig jaar werd hier evenveel geknald als het jaar daarvoor. En gelukkig maar.
Maar da's een andere discussie.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nou ja, als je zo afhankelijk bent van vuurwerkquote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed gewerkt !
of er geen maatregelen met sinterklaas en kerst komen............quote:Op donderdag 18 november 2021 21:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jouw feestdagen bestaan uit een paar uurtjes vuurwerk afsteken op oudejaarsavond?![]()
![]()
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Wat heeft dat met het vuurwerkverbod wat burgemeesters willen te maken?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of er geen maatregelen met sinterklaas en kerst komen............![]()
In Southern Sun
zijn jullie echt nou zo fucking dom of wat ?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, als je zo afhankelijk bent van vuurwerkwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Denk stiekem wel dat er gezinnen zijn die een nieuwe lockdown niet zien zitten omdat ze de vorige lockdown al op hun tandvlees zaten.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?
Dit zijn unieke tijden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Kom kom, niet zo stoer, straks is het weer huilen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zijn jullie echt nou zo fucking dom of wat ?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Onlangs een nieuw inzicht opgedaan..... wetenschappelijk gezien is een model dat echt klopt niet interessant omdat dit niet vraagt om verdere uitleg en nader onderzoek.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor me gevoel zitten die modellen van Jacco er ook steeds naast.
Misschien is het gewoon ook niet te doen.
Mensen klooien net als met het weervoorspellingen, maar wat aan en wanneer het in de bandbreedte zit; zijn ze iets op het spoor.
Voordeel van Jacco is dat onduidelijk is wat de parameterisatie is van het model, op welke data dit berust en men er dus alle kanten mee op kan om doelpalen te verschuiven."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zomervakantie ook maar afschaffen dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Linksom of rechtsom, een verbod is een verbod.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de burgemeesters het willen, ja. Al zal dat hier natuurlijk ongetwijfeld wel zo geframed worden dat ze dat gespindocterd hebben.![]()
Kan het weer zonder op de persoon te spelen?
Dank!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Prima, alleen werd vorig jaar gedaan alsof de overheid ons weer wat afpakte, voor altijd, onder de noemer corona. Als ze echt zo graag burgertje hadden gepest hadden ze het nu wel gewoon weer verboden zonder dat via de burgemeesters te moeten spelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, een verbod is een verbod.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat is de reden waarom dit onbekend is dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onlangs een nieuw inzicht opgedaan..... wetenschappelijk gezien is een model dat echt klopt niet interessant omdat dit niet vraagt om verdere uitleg en nader onderzoek.
Mensen klooien net als met het weervoorspellingen, maar wat aan en wanneer het in de bandbreedte zit; zijn ze iets op het spoor.
Voordeel van Jacco is dat onduidelijk is wat de parameterisatie is van het model, op welke data dit berust en men er dus alle kanten mee op kan om doelpalen te verschuiven.![]()
Lijkt mij wel voor scholen en vervangen door 6 weken wintervakantie. In de zomer weinig kans dat de scholen dicht moeten door besmettingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomervakantie ook maar afschaffen dan?
Bovendien kunnen de boomers dan zonder jankende kinderen vertoeven in Torremolinos, win-win.![]()
Die kunnen dat al maar vragen laf om rugdekking vanuit Den Haag. Heb het onderhand wel een beetje gehad met de dadendrang van die ongekozen sujetten. Drukken hun eigen agenda er door met corona als excuus.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De burgemeesters vragen hier om.![]()
![]()
Wat een debielen zeg. Dan is er echt niet iets goed met je als je medewerkers van een ziekenhuis lastig valt en bedreigdGenealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Die borging komt niet zozeeer door het vaccin maar omdat mensen (reeds) T-cellen hebben die bv door een milde infectie ge(her)activeerd worden. Het initiële voordeel van het vaccin lijkt (mij) vooral dat kwetsbaren vanwege een hoveelheid veroorzaakte antilichamen, bij een inkomende infectie niet gelijk omvallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat snel afneemt is de effectiviteit dat je anderen niet besmet, maar de kans op opnames etc zijn dacht ik geborgd voor vele jaren. Al zal er elke dag ongetwijfeld een 0,00X% afgaan.
Die antilichamen zonder aanwezige infectie, verliezen relatief snel (4-8 maanden) hun waarde.
Als men het echt goed zou willen doen (wat natuurlijk niet mag) is iedereen elke zeg 3 maanden infecteren zodat de afweer niet gaat inkakken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Kan je eigenlijk opnieuw ziek worden van dezelfde van het virus als je dat al gehad hebt? In theorie heb je dan toch genoeg antistoffen om bij wijze van zonder mondkapje op de ic te staan en niet besmet te raken? Dus zolang het delta is dan boeiend.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die borging komt niet zozeeer door het vaccin maar omdat mensen (reeds) T-cellen hebben die bv door een milde infectie ge(her)activeerd worden. Het initiële voordeel van het vaccin lijkt (mij) vooral dat kwetsbaren vanwege een hoveelheid veroorzaakte antilichamen, bij een inkomende infectie niet gelijk omvallen.
Die antilichamen zonder aanwezige infectie, verliezen relatief snel (4-8 maanden) hun waarde.
Als men het echt goed zou willen doen (wat natuurlijk niet mag) is iedereen elke zeg 3 maanden infecteren zodat de afweer niet gaat inkakken.![]()
Ik zeg het zwartgallig: omdat er dan niet over gevraagd kan worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is de reden waarom dit onbekend is dan?
Probleem met het model (en ook onderliggende cijfers) zelf is ook dat het niet statisch als 1+1=2 en men het voortdurend zal veranderen met geïnterpreteerde invloeden om daarmee in te kunnen spelen op ontwikkelingen. Het is vooral een educated-guess die zich baseert op een verleden (dat geen zekerheid voor een toekomst biedt)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nieuwsuur heeft het ook al over het vraagstuk scholen sluiten..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ze zouden eigenlijk de herhaling van vorig jaar kunnen uitzenden, moeten ze het niet opnieuw opnemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur heeft het ook al over het vraagstuk scholen sluiten..![]()
Understatementquote:Op donderdag 18 november 2021 21:45 schreef Olga het volgende:
[ twitter ]
Wat een debielen zeg. Dan is er echt niet iets goed met je als je medewerkers van een ziekenhuis lastig valt en bedreigd![]()
Dat kan prima. Theorie in geneeskunde als wetenschap is niet gelijk aan de praktijk voor het individu.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk opnieuw ziek worden van dezelfde van het virus als je dat al gehad hebt? In theorie heb je dan toch genoeg antistoffen om bij wijze van zonder mondkapje op de ic te staan en niet besmet te raken? Dus zolang het delta is dan boeiend.
Verschil maken tussen de eerste (infectie/incubatie) om de tweede fase (richting herstel) van een besmetting in te kunnen gaan.
Iemand die antistoffen heeft verworven voor een virusinfectie hoeft niet perse dan dus ook voldoende antilichamen te hebben om een infectie in te beperken. Daarnaast speelt de algehele gezondheid van het moment, een bepalende rol of je wel of niet een volgende keer toch ineens ziek(er) wordt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat is denk ik een kwestie van tijd, beproefde methode, lekker makkelijk en niet te omzeilen. Bovendien kunnen ze het 2G vraagstuk hiermee uitstellen / afstellen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur heeft het ook al over het vraagstuk scholen sluiten..![]()
Zeker met dezelfde experts die aan het thuiswerken zijn in de studio.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur heeft het ook al over het vraagstuk scholen sluiten..
Er is echt een grens en met schoolsluitingen ga je daar ver overheen.![]()
Patricia Bruijning zat er en zij was van mening dat er eerst nog andere maatregelen voor volwassenen moeten worden ingesteld voor er aan het sluiten van scholen wordt gedacht.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Nou het is niet dat er geen besmettingen plaatsvinden op scholen he?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zeker met dezelfde experts die aan het thuiswerken zijn in de studio.
Er is echt een grens en met schoolsluitingen ga je daar ver overheen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hier mee eens overigens hoor, maar dat gedoe over dat scholen heilig zijn...quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Patricia Bruijning zat er en zij was van mening dat er eerst nog andere maatregelen voor volwassenen moeten worden ingesteld voor er aan het sluiten van scholen wordt gedacht.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er zijn nog wel wat andere 'heilige huizen' die we eerst nog kunnen sluiten.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier mee eens overigens hoor, maar dat gedoe over dat scholen heilig zijn...![]()
Nee dat zijn alleen de kerken en moskeeën.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier mee eens overigens hoor, maar dat gedoe over dat scholen heilig zijn...![]()
Jullie zijn scherp, keurig.
In Southern Sun
Mijn persoonlijke mening: als je de R flink wil drukken met open scholen, kun je de hele maatschappij in lockdown gooien om alleen het effect van de open scholen qua besmettingen goed te maken.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Patricia Bruijning zat er en zij was van mening dat er eerst nog andere maatregelen voor volwassenen moeten worden ingesteld voor er aan het sluiten van scholen wordt gedacht.
Het is een beleidskeuze."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar twijfel ik ook niet aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou het is niet dat er geen besmettingen plaatsvinden op scholen he?
Maar ik erger me kapot aan het feit dat het maar zo achteloos als lapmiddel wordt geopperd door een groep mensen die er zelf geen last van hebben terwijl onderwijs het belangrijkste is wat we onze jeugd kunnen meegeven.
Daarnaast wil ik niet dat mijn kinderen de dupe worden van een groep mensen die te lam en te beroerd zijn om te vaccineren, gezond te leven en/of zich willen afzonderen.
Of omdat nota bene de leiders van ons land er een teringbende van maken.![]()
Laat ze eerst maar eens goed en cijfermatig onderbouwen waarom ze dat nodig achten. Losse flodders rondstrooien kan iedereen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zeker met dezelfde experts die aan het thuiswerken zijn in de studio.
Er is echt een grens en met schoolsluitingen ga je daar ver overheen.I'll give you something to do![]()
Zijn we ook niet. Het gaat ook nooit meer weg. Gewoon accepteren en weer normaal doen met zn allen en accepteren dat er nu eenmaal mensen doodgaan. Simpel.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet gezegd dat we er dan voorgoed vanaf zijn.Gevaccineerd.![]()
En dan helemaal aan die zogenaamde experts die van alles prediken maar vervolgens zelf iets anders doen.
Of die tweede kamer weer, die na een dringende oproep om thuis te werken anno 2021 ook nog gezellig in den haag rondhangen.
Of het feit dat we wekenlang de biblebelt bovenaan de besmettingen lijst hebben staan en daar geen k*t tegen doen maar wel kinderen ontzien van goed onderwijs![]()
Wel lullig voor de mensen die voor een hartoperatie of door een auto ongeluk een IC bed nodig hebben. Of pleit je hier nu om geen COVID patiënten meer op te nemen?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Zijn we ook niet. Het gaat ook nooit meer weg. Gewoon accepteren en weer normaal doen met zn allen en accepteren dat er nu eenmaal mensen doodgaan. Simpel."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ze dacht ook dat het huidige maatregelen pakket wel effect zou hebben op korte termijn..quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Patricia Bruijning zat er en zij was van mening dat er eerst nog andere maatregelen voor volwassenen moeten worden ingesteld voor er aan het sluiten van scholen wordt gedacht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Rules for thee, not for me.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:09 schreef Kickinalfa het volgende:
En dan helemaal aan die zogenaamde experts die van alles prediken maar vervolgens zelf iets anders doen.
Of die tweede kamer weer, die na een dringende oproep om thuis te werken anno 2021 ook nog gezellig in den haag rondhangen.
Geen wonder dat de gewone man ook overal de grenzen van de regeltjes opzoekt en daar soms overheen gaat.![]()
Van deze conclusies word ik heel verdrietig. Het 'nog even volhouden' gaat wat mij betreft echt niet meer op.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:21 schreef Spablauw214 het volgende:
We zitten met een probleem dat de facto niet op te lossen is. De zorg kan de toestroom niet aan. Daarom moeten er maatregelen komen, al dan niet in de vorm van lockdowns. Die zijn voor een dusdanig lange periode nodig, dat de samenleving het niet trekt. Dus we moeten ergens keuzes maken. Waar je ook voor kiest, de te betalen prijs zal hoe dan ook torenhoog zijn.
Dat is de simpele conclusie.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dit ja, mijn jongste van 5 zit sinds dinsdag verdrietig thuis omdat hij school mist. Deze is dicht in verband met een rits besmettingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook niet aan.
Maar ik erger me kapot aan het feit dat het maar zo achteloos als lapmiddel wordt geopperd door een groep mensen die er zelf geen last van hebben terwijl onderwijs het belangrijkste is wat we onze jeugd kunnen meegeven.
Daarnaast wil ik niet dat mijn kinderen de dupe worden van een groep mensen die te lam en te beroerd zijn om te vaccineren, gezond te leven en/of zich willen afzonderen.
Of omdat nota bene de leiders van ons land er een teringbende van maken.
Hij is in de leeftijd dat hij sociale interactie nodig heeft, aansluiting moet vinden bij leeftijdsgenootjes en vriendjes moet maken. Nu zit hij 's ochtends achter Teams te snotteren met andere kinderen dat ze elkaar zo missen.![]()
Yep, de boel gaat gewoon weer op slot tot maart voor de zoveelste keer op rij, let maar op.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of er geen maatregelen met sinterklaas en kerst komen............![]()
![]()
Maar verder ziet niemand dat dit seizoensgebonden is, he.. nee, echt niet.![]()
corona is gewoon de nieuwe griepgolf. Duurt alleen HEEEEL lang voordat de regering dit wil toegeven. Gaat nog een paar jaar duren vrees ik.Gevaccineerd.![]()
Hij speelt niet bij vriendjes?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, mijn jongste van 5 zit sinds dinsdag verdrietig thuis omdat hij school mist. Deze is dicht in verband met een rits besmettingen.
Hij is in de leeftijd dat hij sociale interactie nodig heeft, aansluiting moet vinden bij leeftijdsgenootjes en vriendjes moet maken. Nu zit hij 's ochtends achter Teams te snotteren met andere kinderen dat ze elkaar zo missen.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eerst CO2 meters in scholen hangen + ventileren en meer pauze houden om te ontluchten voordat je over gaat op scholen sluiten. Maar is wss te makkelijk gedacht."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Hetgeen wat achter de deur (waar 'ze' ons het liefst hebben) gebeurt is helaas een ondergeschikt kindje. Daarvan krijgt de maatschappij nog een klap. Een hele harde.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:12 schreef popje het volgende:
[..]
Van deze conclusies word ik heel verdrietig. Het 'nog even volhouden' gaat wat mij betreft echt niet meer op.
Kijk alleen al naar de druk op de GGZ of wat er op de voetbaltribunes gebeurt. Dat heeft een podium gekregen, maar er gebeurt nog zoooooveel meer wat niet zou moeten gebeuren.
Laten we dat niet vergeten...![]()
Goeddeels mee eens maar het is gewoon een te overwegen maatregel, hoe spijtig ook allemaal.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook niet aan.
Of omdat nota bene de leiders van ons land er een teringbende van maken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zelf nadenken??? hoe durf je!quote:Op donderdag 18 november 2021 22:15 schreef gniffie het volgende:
Eerst CO2 meters in scholen hangen + ventileren en meer pauze houden om te ontluchten voordat je over gaat op scholen sluiten. Maar is wss te makkelijk gedacht.
Gevaccineerd.![]()
Ernst Kuipers bij Jinek. Code zwart!1!!Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ernst Kuipers zit weer eens bij Jinek uit te leggen wat code zwart betekent. Je verwacht het niet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ach gossie, dat gejank om kinderen steeds. Die kunnen echt nog wel even thuisonderwijs krijgen. Moet je kijken waar de besmettingen vandaan komen. Maar nee, dat grijpt in op het leven van papie en mamie. Het is puur egoïsme van mensen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ach, die geboortegolf onlangs vond ik wel erg grappig.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:15 schreef Benny het volgende:
[..]
Hetgeen wat achter de deur (waar 'ze' ons het liefst hebben) gebeurt is helaas een ondergeschikt kindje. Daarvan krijgt de maatschappij nog een klap. Een hele harde.
Kijk alleen al naar de druk op de GGZ of wat er op de voetbaltribunes gebeurt. Dat heeft een podium gekregen, maar er gebeurt nog zoooooveel meer wat niet zou moeten gebeuren.
Laten we dat niet vergeten...
Gevaccineerd.![]()
Diverse collega's van me in quarantaine thuis vanwege gevallen van Covid-19 in hun gezinnen, en sommige kennissen eveneens. Komt wel dichtbij nu ...![]()
Gast is nog niet helemaal woke.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:16 schreef popje het volgende:
Ernst Kuipers zit weer eens bij Jinek uit te leggen wat code zwart betekent. Je verwacht het niet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: