abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202236569
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie dat het vuurwerkverbod alsnog in de maak is, hoe onverwacht.

De burgemeesters vragen hier om.
Welnee, onmogelijk, stemmingmakerij speelt geen enkele rol in een mogelijk vuurwerkverbod.
I'll give you something to do
  donderdag 18 november 2021 @ 21:14:29 #202
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202236578
quote:
13s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De triage bij voortdurende code zwart gaat zeker weten zorgen voor triage. Dat zie je ook in oorlogssituaties.
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_202236584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]
succes....leveranciers zijn al aan het uitrijden
3 busjes met 25 ritten. Enorme logistieke operatie!

Grgr
Hugo
pi_202236590
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoezo wij geen kneusjes?

Duitsland is een gidsland met hun Robert Koch instituut
*Institut

Dit zeggen zonder de vestigingsplaats te noemen. :')
pi_202236591
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]
heel de feestdagen weer naar de klote geholpen door veel te laat ingrijpen......
goed gewerkt !
Jouw feestdagen bestaan uit een paar uurtjes vuurwerk afsteken op oudejaarsavond?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202236600
quote:

[..]
heel de feestdagen weer naar de klote geholpen door veel te laat ingrijpen......
goed gewerkt !
En de keer daarop gebeurt het gewoon weer.
  donderdag 18 november 2021 @ 21:15:44 #207
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202236604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Helpen wel, maar heb mijn twijfels of het genoeg gaat zijn.

Ik zie echter op dit moment geen oplossing meer behalve een lockdown, mede dankzij faal beleid van de overheid. Weer te laat en te mild ingegrepen, in combinatie met boosters die te laat zijn.
We moeten gewoon naar de cijfers kijken. We zien enorme besmettingen met relatief lage instroom in de zorg, ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat die nog 4 maanden zo doorstijgt. Echt niet.

We moeten door die zure appel heen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_202236619
quote:

[..]
goed gewerkt !
Alsof een eerder ingestelde lockdown half december weer zou worden opgeheven. Niet dus.
pi_202236630
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?
Tel jij alle uitgestelde zorg en al dat leed wat dat veroorzaakt en als de zorg nu kapot gaat de komende jaren nog veel erger wordt ook mee?
pi_202236634
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Steeds lagere weerstand doordat men zich teveel constant afschermt in combinatie met steeds die stress door onzekerheid, zodat elk volgende golf nog harder aankomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 18-11-2021 21:23:02 ]
  donderdag 18 november 2021 @ 21:17:40 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202236640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Tel jij alle uitgestelde zorg en al dat leed wat dat veroorzaakt en als de zorg nu kapot gaat de komende jaren nog veel erger wordt ook mee?
Nee want dat hoef ik ook niet mee te tellen, als wij eenmaal immuniteit bereiken kan de zorg weer bezig gaan met reguliere zorg.

En écht, er is meer in de maatschappij dan zorg.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 november 2021 @ 21:17:49 #212
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202236643
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We moeten gewoon naar de cijfers kijken. We zien enorme besmettingen met relatief lage instroom in de zorg, ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat die nog 4 maanden zo doorstijgt. Echt niet.

Eens wat betreft besmettingen hoor, zijn niet relevant wat mij betreft. Uiteindelijk gaat het er inderdaad om wat je instroom is, maar die begint nu wel toe te nemen. Als die evenredig toeneemt met de besmettingen (wat nog de vraag is) dan hebben wij echt wel een probleem.

Hopelijk neemt het minder snel toe, omdat aandeel <12 jaar flink groter is geworden.
  donderdag 18 november 2021 @ 21:18:49 #213
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202236662
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:16 schreef galantis het volgende:

[..]
Alsof een eerder ingestelde lockdown half december weer zou worden opgeheven. Niet dus.
Welnee, lockdown is niks anders dan problemen voor je uit schuiven, tenzij je de lockdown permanent maakt.

Vergelijk het met een rekening die je niet kunt betalen maar wel moet betalen, je storneert daarom een eerder afgeschreven bedrag om de rekening te kunnen voldoen. Dat is een cirkel waar je niet meer uitkomt.
  donderdag 18 november 2021 @ 21:19:41 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202236682
Duitsland +65K

KOEKOEK
pi_202236684
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee want dat hoef ik ook niet mee te tellen, als wij eenmaal immuniteit bereiken kan de zorg weer bezig gaan met reguliere zorg.

En écht, er is meer in de maatschappij dan zorg.
Waar baseer je op dat immuniteit haalbaar in? CDC denkt namelijk van niet : https://www.latimes.com/s(...)aching-herd-immunity
  donderdag 18 november 2021 @ 21:20:13 #216
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202236701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens wat betreft besmettingen hoor, zijn niet relevant wat mij betreft. Uiteindelijk gaat het er inderdaad om wat je instroom is, maar die begint nu wel toe te nemen. Als die evenredig toeneemt met de besmettingen (wat nog de vraag is) dan hebben wij echt wel een probleem.

Hopelijk neemt het minder snel toe, omdat aandeel <12 jaar flink groter is geworden.
Check, hoe meer besmetting hoe meer immuniteit je opbouwt. En het moet gewoon, alleen vaccins kunnen het gewoonweg niet.

Ben je wel met je eens dat je de draagkracht van de zorg in de gaten moet blijven houden, maar die ligt echt vele male hoger dan 400 bedden. Er wordt echt teveel gezeurd uit die hoek dat het niet kan etc.
  donderdag 18 november 2021 @ 21:20:50 #217
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202236717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waar baseer je op dat immuniteit haalbaar in? CDC denkt namelijk van niet : https://www.latimes.com/s(...)aching-herd-immunity
100% immuun niet, maar wel dermate immuun dat het uiteindelijk gewoon een virus is zoals een van de velen, waar we ook niet immuun voor zijn.
  donderdag 18 november 2021 @ 21:20:50 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202236719
quote:

Goh hoe verrassend _O-
pi_202236739
We zitten met een probleem dat de facto niet op te lossen is. De zorg kan de toestroom niet aan. Daarom moeten er maatregelen komen, al dan niet in de vorm van lockdowns. Die zijn voor een dusdanig lange periode nodig, dat de samenleving het niet trekt. Dus we moeten ergens keuzes maken. Waar je ook voor kiest, de te betalen prijs zal hoe dan ook torenhoog zijn.

Dat is de simpele conclusie.
pi_202236744
quote:

logisch
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_202236745
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Volgens het RIVM is die appel dit jaar nog op z'n zuurst. Geen idee hoe hun model tot stand komt maar ik hecht er meer waarde aan dan de doemscenario's voorspeld door een handjevol anonieme Fok!kers.
pi_202236750
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
100% immuun niet, maar wel dermate immuun dat het uiteindelijk gewoon een virus is zoals een van de velen, waar we ook niet immuun voor zijn.
Dat kan nog jaren duren met meerdere besmettingsgolven, omdat zowel de immuniteit van vaccins als van natuurlijk infecties vrij snel lijkt af te nemen. Het is te hopen dat bij meerdere besmettingen het lichaam steeds betere immuniteit krijgt. Nu even door de zure appel heenbijten gaat denk ik de oplossing niet zijn.
  donderdag 18 november 2021 @ 21:22:49 #223
12221 Tijn