Beetje rare beredenatie dit. Doel van een lockdown is niet om het uit te roeien, maar even een reset.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Njah, we weten in elk geval dat de 4 vorige lockdowns weinig hielpen, geeft een paar maanden rust en dan loopt het weer op. Dat zal bij een eventuele 5e lockdown ook zo zijn. Hopelijk ziet men dat in en wordt die derhalve niet ingesteld.
Ik als non-politicus zou het één makkelijker kunnen verkopen dan het andere. Zeker als je weet dat de media dan weer volstaat met van die jank verhalen 'mijn vader was op zondag nog voor ons aan het koken, maar op donderdag stierf hij op de gang van het ziekenhuis omdat ze niet naar hem omkeken'.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk allebei niet te verkopen.
Niet alleen de zorg heeft er last van als het kapot is, maar de gehele maatschappij. En nee ik zeg zeker niet dat de zorg het enige slachtoffer is.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is oprecht heel kut voor de zorg en ik wil dat niet bagatelliseren, maar het is niet zo dat dit geen wissel trekt op de rest van de samenleving. De zorg heeft geen alleenrecht op de slachtofferkaart hè.
Als het maar zorgvuldig gebeurdquote:Op donderdag 18 november 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:
boosteren duurt tot maart/april, dan is deze golf alweer over.
en dan krijgen we volgend jaar weer dezelfde shit ?
goed gewerkt hugo !
Perfecte timing, dan kan je alsnog de winst opstrijken als de cijfers automatisch dalen. Dan in de laffe corona-maanden een mooi nieuw kabinet vormen om volgend jaar precies hetzelfde te doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:
goed gewerkt hugo !
Maart/april??quote:Op donderdag 18 november 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:
goed gewerkt hugo !
Hoezo wij geen kneusjes?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Is er een nieuwe variant ofzo. Het is echt bizar hoe snel het in heel Europa om zich heen grijpt.
Eerst werden we door Duitsland voor kneusjes versleten dat we afstand en mondkapjes lieten vallen, maar zij gaan nu net zo hard voor de bijl als wij.
Er gaan nu even goed veel mensen sterven omdat andere acute zorg uitgesteld wordt ten faveure van het op de IC opnemen van coronapatiënten. Maar die andere doden verdwijnen in de statistieken, want niet belangrijk omdat geen corona.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het alternatief is veel mensen laten sterven omdat de ziekenhuizen vol liggen. Wil je de politicus zijn die een 5e lockdown instelt of de politicus die mensen dood laat gaan omdat de ziekenhuizen vol liggen?
Indien hij geen onderliggende kwalen heeft is het gewoon "pech". Het is met de griep toch hetzelfde? De ene persoon heeft één dag een loopneus en huppelt dag twee al weer rond, terwijl een andere ruim een week kan voelen alsof die geraakt is door een trein.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:06 schreef Bredemug het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom iemand die 2x gevaccineerd is nog steeds erg ziek wordt met corona en iemand die niet gevaccineerd is maar 3 dagen ziek is en daarna rond huppelt alsof er niks gebeurd is?
Bovenstaande is gebaseerd op een situatie in mijn familiegroep, beide personen zijn tussen 22 en 28 en verder gezond. Nu durft dus niemand uit de familie van persoon 1 (de ouders van de gevaxxde persoon) te zorgen voor die persoon uit angst dat ze net zo erg ziek worden ondanks hun vaccinatie status.
Terwijl persoon 2 zijn familie iedereen al corona gehad heeft en nooit langer ziek is geweest dan maximaal 5 dagen.
Hebben meerdere mensen dit soort situaties meegemaakt?
Er gaan continu mensen dood in de zorg, daar krijg je geen PTSS van.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het doel van lockdowns is om te voorkomen dat je zorg volledig op zijn gat komt te liggen en met een beetje pech dat de komende 10 jaar het geval is door het opbranden van personeel en PTSS..
Hoge virale load bij besmetting, niet goed werkt immuunsysteem of gewoon pech? De doorbraakinfecties die ik ken bij gevaccineerden zijn zeer mild. Voor de meeste is het een lichte verkoudheid.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:06 schreef Bredemug het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom iemand die 2x gevaccineerd is nog steeds erg ziek wordt met corona en iemand die niet gevaccineerd is maar 3 dagen ziek is en daarna rond huppelt alsof er niks gebeurd is?
Bovenstaande is gebaseerd op een situatie in mijn familiegroep, beide personen zijn tussen 22 en 28 en verder gezond. Nu durft dus niemand uit de familie van persoon 1 (de ouders van de gevaxxde persoon) te zorgen voor die persoon uit angst dat ze net zo erg ziek worden ondanks hun vaccinatie status.
Terwijl persoon 2 zijn familie iedereen al corona gehad heeft en nooit langer ziek is geweest dan maximaal 5 dagen.
Hebben meerdere mensen dit soort situaties meegemaakt?
Geloof jij dat boosters en 2G signifant helpen?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beetje rare beredenatie dit. Doel van een lockdown is niet om het uit te roeien, maar even een reset.
Ondertussen moet je natuurlijk wel iets doen om er voor te zorgen dat je het de volgende keer langer kan uitzitten (capaciteit verhogen, boosters, 2G of wat dan ook). Andere optie is kop in het zand steken en doen alsof er geen zorginfarct aankomt (of geen accepteren dat het gaat gebeuren, kan ook).
Een reset? Zodra je hem weer afschaft gaat het weer op oude voet verder. Vorige keren werden we net op het juiste moment geholpen door vaccins en de seizoenen. Een lockdown heeft effect op de R slechts zolang hij duurt.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beetje rare beredenatie dit. Doel van een lockdown is niet om het uit te roeien, maar even een reset.
Ondertussen moet je natuurlijk wel iets doen om er voor te zorgen dat je het de volgende keer langer kan uitzitten (capaciteit verhogen, boosters, 2G of wat dan ook). Andere optie is kop in het zand steken en doen alsof er geen zorginfarct aankomt (of geen accepteren dat het gaat gebeuren, kan ook).
En die prachtige eendenbekken, waait dat virus toch maar net in de ogen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo wij geen kneusjes?
Duitsland is een gidsland met hun Robert Koch instituut
Krijg je straks de kolderieke situatie dat er geen landelijk verbod komt, maar iedere gemeente afzonderlijk het alsnog (al dan niet via de veiligheidsregio) gaat verbieden. Daar zit je dan als handelaar met je onverkoopbare meuk.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie dat het vuurwerkverbod alsnog in de maak is, hoe onverwacht.
De burgemeesters vragen hier om.
Bruls?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
succes....leveranciers zijn al aan het uitrijdenquote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
De triage bij voortdurende code zwart gaat zeker weten zorgen voor triage. Dat zie je ook in oorlogssituaties.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gaan continu mensen dood in de zorg, daar krijg je geen PTSS van.
De hele maatschappij krijgt onderhand PTSS van die lockdowns en onzekerheid en dreiging.
Helpen wel, maar heb mijn twijfels of het genoeg gaat zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geloof jij dat boosters en 2G signifant helpen?
heel de feestdagen weer naar de klote geholpen door veel te laat ingrijpen......quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dit is natuurlijk ook wel waar. Die continue onzekerheid gaat vroeg of laat zijn weerslag hebben op de maatschappij en de economie. Je kan niet jarenlang alles afkopen met steunpakketten. En een samenleving kan niet jarenlang leven met een zwaard van Damocles in de vorm van lockdowns boven het hoofd.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De hele maatschappij krijgt onderhand PTSS van die lockdowns en onzekerheid en dreiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |