Dan loop je nog altijd het risico dat er in een ander deel van de wereld de pleuris uitbreekt omdat die economisch wel compleet aan de grond zitten, en dan worden we nog altijd in de ellende mee gesleurd.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Denk niet dat het hierdoor zover komt. Ik denk dat het neerkomt op blijven aankloten met uiteindelijk minstens 3/4e van het aantal doden dat niksdoen had opgeleverd, maar dan met jaren aan half nutteloze maatregelen. Kunnen ze tenminste zeggen 'we hebben het beste gedaan wat met de kennis van toen mogelijk was'.
Ik ben in de 1e golf echt doodziek ervan geweest, inclusief een weekje ziekenhuis. Maar thuis verder helemaal niemand ook maar een enkel symptoom.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ben al positief
Daarom begon ik er ook over, want ik denk dus dat ik een paar weken geleden een false positive heb gehad (want was toen niet half zo ziek als nu, gewoon verkouden alleen) en niemand anders kreeg het.
Zijn er eigenlijk cijfers van hoeveel niet-gevaccineerden afgelopen half jaar Corona hebben gehad?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Lekker hoor, weer 25000 herstelbewijzen er bij. Hoeveel vaccinaties?
In de meeste gevallen waarin het onderwerp ter sprake komt staat "vals negatief" ook inderdaad gelijk aan "risico voor je omgeving", dus die eerste (Pavlov-)reactie was op zich niet zo raar.quote:
De rijke landen (met een grote militaire macht) hebben voldoende invloed en reserves om nog wel even af te zien. Een India die naar de klote gaat kan niet zomaar een wereldoorlog beginnen. Maar we dwalen afquote:Op donderdag 18 november 2021 20:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan loop je nog altijd het risico dat er in een ander deel van de wereld de pleuris uitbreekt omdat die economisch wel compleet aan de grond zitten, en dan worden we nog altijd in de ellende mee gesleurd.
Die wereldoorlog is geen vraag óf, maar een vraag wannéér.
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Lekker hoor, weer 25000 herstelbewijzen er bij. Hoeveel vaccinaties?
Portugal, dat zal ze leren, die 2% ongevaccineerde volwassenen... Of moeten al die basisschoolkindjes ook een test om een snoepje te halen in de winkel?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
https://www.bloomberg.com(...)-unvaccinated-people
![]()
Nee dit is gewoon hoe delta te werk gaat tijdens de herfst en winter.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Is er een nieuwe variant ofzo. Het is echt bizar hoe snel het in heel Europa om zich heen grijpt.
Eerst werden we door Duitsland voor kneusjes versleten dat we afstand en mondkapjes lieten vallen, maar zij gaan nu net zo hard voor de bijl als wij.
Dit kan je echt alleen nog maar keren met voordeuren dichtlassen denk ik. En dan is de schade alsnog niet te overzien.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon hoe delta te werk gaat tijdens de herfst en winter.
Inderdaad, weet jij wel hoeveel een nieuwe voordeur kost?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit kan je echt alleen nog maar keren met voordeuren dichtlassen denk ik. En dan is de schade alsnog niet te overzien.
Nieuwe mutatie van bestaande delta? https://www.bloomberg.com(...)-in-u-k-survey-showsquote:Op donderdag 18 november 2021 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Is er een nieuwe variant ofzo. Het is echt bizar hoe snel het in heel Europa om zich heen grijpt.
Eerst werden we door Duitsland voor kneusjes versleten dat we afstand en mondkapjes lieten vallen, maar zij gaan nu net zo hard voor de bijl als wij.
Het alternatief is veel mensen laten sterven omdat de ziekenhuizen vol liggen. Wil je de politicus zijn die een 5e lockdown instelt of de politicus die mensen dood laat gaan omdat de ziekenhuizen vol liggen?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Njah, we weten in elk geval dat de 4 vorige lockdowns weinig hielpen, geeft een paar maanden rust en dan loopt het weer op. Dat zal bij een eventuele 5e lockdown ook zo zijn. Hopelijk ziet men dat in en wordt die derhalve niet ingesteld.
Het doel van lockdowns is om te voorkomen dat je zorg volledig op zijn gat komt te liggen en met een beetje pech dat de komende 10 jaar het geval is door het opbranden van personeel en PTSS..quote:Op donderdag 18 november 2021 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Njah, we weten in elk geval dat de 4 vorige lockdowns weinig hielpen, geeft een paar maanden rust en dan loopt het weer op. Dat zal bij een eventuele 5e lockdown ook zo zijn. Hopelijk ziet men dat in en wordt die derhalve niet ingesteld.
Het is eigenlijk allebei niet te verkopen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het alternatief is veel mensen laten sterven omdat de ziekenhuizen vol liggen. Wil je de politicus zijn die een 5e lockdown instelt of de politicus die mensen dood laat gaan omdat de ziekenhuizen vol liggen?
Het is oprecht heel kut voor de zorg en ik wil dat niet bagatelliseren, maar het is niet zo dat dit geen wissel trekt op de rest van de samenleving. De zorg heeft geen alleenrecht op de slachtofferkaart hè.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het doel van lockdowns is om te voorkomen dat je zorg volledig op zijn gat komt te liggen en met een beetje pech dat de komende 10 jaar het geval is door het opbranden van personeel en PTSS..
UV straling (zon dus) vernietigd virussen dat is algemeen bekend.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon hoe delta te werk gaat tijdens de herfst en winter.
Fake news, we kunnen nog jaren lockdown aan:quote:Op donderdag 18 november 2021 20:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is oprecht heel kut voor de zorg en ik wil dat niet bagatelliseren, maar het is niet zo dat dit geen wissel trekt op de rest van de samenleving. De zorg heeft geen alleenrecht op de slachtofferkaart hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |