SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 18:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alles dicht behalve supermarkten?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
We kunnen met oud en nieuw in ieder geval een duizend klapper voor de zorg doen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Niet gelezenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef Zipportal het volgende:
Prachtige TT. @:coco @:lenny_leonard
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Prima OP ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef Zipportal het volgende:
Prachtige TT. @:coco @:lenny_leonard
En prima TS.![]()
Toch wel bijzonder:
Duitsland: 50.000 positieve testen, 180 doden
Nederland: 24.000 positieve testen, 34 doden
Italië: 10.000 positieve testen: 66 doden
Griekenland: 7000 positieve testen, 63 doden
Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?![]()
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Door laten rotten = code zwart
Amputeren = lockdown
Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?
Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dit inderdaad.. De Spaanse griep verdween ook opeens.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.
Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?
Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.![]()
Übermenschenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef mir1986 het volgende:
Toch wel bijzonder:
Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?
Het wordt eens tijd dat de politiek met richtlijnen voor de zorg gaat komen over covid patiënten, met name bejaarden/senioren die een stuk minder gezonde levensjaren overhebben in zijn algemeenheid. Het is van de zotte dat jonge mensen met bijvoorbeeld een kromme rug al lange tijd niet geopereerd kunnen worden vanwege het verzorgen van covid patiënten.![]()
Als jouw idee van amputeren gelijk staat aan 'lekker laten uitrazen' dan kies ik voor lekker laten rotten.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: We zitten met een patiënt die "Nederland" heet en die ernstige necrose heeft in zijn linkervoet.
Door laten rotten, of amputeren?
Want op dit moment is de zachte heelmeester niet goed bezig.
Maar in mijn ogen is laten rotten eerder gelijk aan laten uitrazen en een volledige lockdown juist gelijk aan amputeren.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Hoe makkelijk is het om een test af te nemen? Hoeveel testen neem je af in verhouding tot je bevolking?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef mir1986 het volgende:
Toch wel bijzonder:
Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?
En![]()
![]()
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50quote:Op donderdag 18 november 2021 19:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het wordt eens tijd dat de politiek met richtlijnen voor de zorg gaat komen over covid patiënten, met name bejaarden/senioren die een stuk minder gezonde levensjaren overhebben in zijn algemeenheid. Het is van de zotte dat jonge mensen met bijvoorbeeld een kromme rug al lange tijd niet geopereerd kunnen worden vanwege het verzorgen van covid patiënten.Steun het Kiva Fok! team!
Want een volledige lockdown lost het probleem onmiddelijk en onherroepelijk op? Dan is het 'dode vlees' gewoon compleet weg en het komt niet meer terug?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jouw idee van amputeren gelijk staat aan 'lekker laten uitrazen' dan kies ik voor lekker laten rotten.
Maar in mijn ogen is laten rotten eerder gelijk aan laten uitrazen en een volledige lockdown juist gelijk aan amputeren.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik hoop eigenlijk dat we nu zo dicht op het kantelpunt zitten dat laten "uitrazen" zo ongeveer beter is dan nu weer alles dicht te gooien. Het kan toch niet eindeloos door blijven gaan, zeker de jeugd die nu zo massaal besmet raakt met relatief milde klachten, dat is op een bepaalde manier ook winst voor de toekomst als je bedenkt dat vroeg of laat toch iedereen een keer besmet raakt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat we nu zo dicht op het kantelpunt zitten dat laten "uitrazen" zo ongeveer beter is dan nu weer alles dicht te gooien. Het kan toch niet eindeloos door blijven gaan, zeker de jeugd die nu zo massaal besmet raakt met relatief milde klachten, dat is op een bepaalde manier ook winst voor de toekomst als je bedenkt dat vroeg of laat toch iedereen een keer besmet raakt.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Daar ben ik me van bewust. Ik heb het dan ook niet over 80+'ers, maar over bijvoorbeeld 60+'ers. Het risico kan natuurlijk verkleind worden met een vaccinatie, maar zelfs als ze die genomen hebben is het geen verzekering van goede afloop. Het steekt mij nogal dat de politiek liever hun hoofd in het zand steekt dan dat ze moeilijke beslissingen nemen. Hoeveel gezonde levensjaren zijn er inmiddels verloren gegaan door uitgestelde zorg?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50![]()
Laat ik zeggen dat ik met uitrazen in ieder geval bedoel dat gevaccineerden geen maatregelen meer zouden moeten krijgen, maar dat je je moet focussen op twee zaken:quote:Op donderdag 18 november 2021 19:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.
het boosteren van gevaccineerde ouderen en het beschermen van ongevaccineerden (door 2G)Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik ben nu op het punt dat ik een indirecte vaccinatieplicht inmiddels gerechtvaardigd vind. De ziekenhuizen worden gegijzeld door mensen die zich niet laten vaccineren en die wel bedden bezet houden... en ook gevaccineerde ouderen, maar als die het alleen zouden zijn zou het beter behapbaar zijn. En in veel minder groten getale.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want een volledige lockdown lost het probleem onmiddelijk en onherroepelijk op? Dan is het 'dode vlees' gewoon compleet weg en het komt niet meer terug?
Dan lijkt zo'n lockdown toch best de moeite waard.
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.
Of gewoon al dat bovenstaande.Steun het Kiva Fok! team!
De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden is 59, de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden 77.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Denk niet dat je het daarmee nu nog gaat redden nu het virus overal is en Nederland veel te laat is begonnen met boostershots.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik met uitrazen in ieder geval bedoel dat gevaccineerden geen maatregelen meer zouden moeten krijgen, maar dat je je moet focussen op twee zaken:
het boosteren van gevaccineerde ouderen en het beschermen van ongevaccineerden (door 2G)![]()
Dat zegt ook al genoeg over de effectiviteit van vaccins.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef speknek het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden is 59, de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden 77.Steun het Kiva Fok! team!
Het makkelijkste is om gewoon een vaccinatieplicht in te stellen. In de recente historie was het nog vrij normaal om door je overheid bevolen te worden om de wapens op te pakken en ten strijde te trekken in tijden van oorlog. En dan is een prikje ineens een brug te ver?![]()
Veel teveel. Ik hoop dan ook dat onze regering eindelijk eens harde keuzes durft te maken om onze zorg te ontlasten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. Ik heb het dan ook niet over 80+'ers, maar over bijvoorbeeld 60+'ers. Het risico kan natuurlijk verkleind worden met een vaccinatie, maar zelfs als ze die genomen hebben is het geen verzekering van goede afloop. Het steekt mij nogal dat de politiek liever hun hoofd in het zand steekt dan dat ze moeilijke beslissingen nemen. Hoeveel gezonde levensjaren zijn er inmiddels verloren gegaan door uitgestelde zorg?Steun het Kiva Fok! team!
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.quote:[b]Op
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.
Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.
Lockdowns creëren ook helemaal geen nieuwe lockdowns. Je wint er tijd mee, om toekomstige slachtoffers te voorkomen. Die kun je gebruiken om de immuniteit op te krikken, door boosterprikken te geven bijvoorbeeld. De totale immuniteit neemt wel af over de tijd, maar dat gebeurt ook als je geen maatregelen neemt. Je voorkomt een nieuwe golf van besmettingen helemaal niet met het laten woekeren van het virus.![]()
Onderdeel van de oplossing, maar op zichzelf levert het te weinig op.quote:Steun het Kiva Fok! team!
Het zou uberhaquote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.
Of gewoon al dat bovenstaande.Het zou uberhaupt niet meer moeten kunnen dat Coronapatienten altijd voorrang krijgen in de ziekenhuizen ten kosten van al de andere zorg.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.
Of gewoon al dat bovenstaande.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het is gewoon onbegrijpelijk dat ze zich keer op keer laten verrassen door de snelheid van het virus en telkens tequote:Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.
laat maatregelen invoeren terwijl je aan de cijfers al weken eerder kon aanzien dat het fout gaat.
En dan iedere keer die reactie dat ze het niet aan zagen komen.
Steun het Kiva Fok! team!
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50![]()
En is dat beter of slechter volgens jou?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.![]()
En dan die reactie iedere keer dat ze een maatregel wel zien zitten maar dat ze eerst nog 2 weekjes aankijken of het wel nodig is voordat ze die doorvoeren![]()
Het is nog nooit gebeurt dat daarna die maatregel toch niet nodig was.Steun het Kiva Fok! team!
Waarom zijn we niet bezig met het leveren van de best mogelijke zorg?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En is dat beter of slechter volgens jou?
In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".![]()
Omdat teveel mensen 'vertrouwen op hun immuunsysteem' of denken dat ze toch veilig zijn omdat zequote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom zijn we niet bezig met het leveren van de best mogelijke zorg?
'mensen van mijn leeftijd slechts een kans van 0,000666% hebben om te overlijden door dit virus'Steun het Kiva Fok! team!
Hoe weet jij nu of zij wel of geen voorstelling daarvan kunnen maken?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).
Lockdowns creëren ook helemaal geen nieuwe lockdowns. Je wint er tijd mee, om toekomstige slachtoffers te voorkomen. Die kun je gebruiken om de immuniteit op te krikken, door boosterprikken te geven bijvoorbeeld. De totale immuniteit neemt wel af over de tijd, maar dat gebeurt ook als je geen maatregelen neemt. Je voorkomt een nieuwe golf van besmettingen helemaal niet met het laten woekeren van het virus.
Ik snap alle partijen eigenlijk wel. Er zijn ook mensen die vinden dat t de natuur is, we accepteren dat wel vaker, hoor. We ruimen miljoenen wezens zelfs, preventief.
Denken dat je overal bovenstaat is zo misplaatst, dat laat dit alles wel zien. Zo maakbaar is t dus allemaal niet.
Daarentegen omdat ik wel voel voor t zorgpersoneel en de mensen die zorg nodig hebben, ook de ongevaccineerden, zal ik de lockdown wel ondergaan uit solidariteit.
Wetende dat je als ondernemer 0 solidariteit daarvoor terugkrijgt want je moet niet janken.Go hard or go home![]()
De levensverwachting ligt daar al 10 jaar lager dan in Nederland. Hier gaan vooral 80+ dood, die heb je daar al nauwelijks.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef DemonRage het volgende:
Veel dooien in Rusland (en Oekraine): https://www.worldometers.info/coronavirus/![]()
Ze neuken daar nog steeds met familiequote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef mir1986 het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Staphorst? Nog steeds zo penibel? Of dalen de cijfers daar alweer?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Omdat er een achterstand is van meer dan 150.000 operaties en ouderen thuis of in het verzorgingstehuis dood mogen gaan omdat de ziekenhuizen anders nog voller zouden zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Met best mogelijk bedoel ik dus: als er voldoende zorgcapaciteit zou zijn. Niet dat mensen die in de zorg werken niet hun best doen.![]()
![]()
Daar hebben ze dan ook in geïnvesteerd. Wij hebben gewoon minder capaciteit. Je kan iets vinden van onze capaciteit, maar met de capaciteit die we hebben heb ik liever dat we jongere mensen helpen die meer kans hebben om te overleven dan elke bejaarde maar aan de beademing gooien.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.
In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".![]()
Als jij pré-corona een dubbele longontsteking had met benauwdheid en hoge koorts, dan werd je ter observatie opgenomen. Als jij nú die klachten hebt door de cojona dan wordt er gekeken of je nog kan praten en zolang je dat nog kan is er geen plekje voor je.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De grens schuift steeds verder op. Wat feitelijk dus betekent dat je gewoon minder goede zorg levert."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ja, en dit zag je toch ook wel aankomen,quote:
Dit is ook al lang gaande, sinds het machtige QR wapen is ingezet en het wordt vast beter als ze t nog verder gaan uitbreiden.Go hard or go home![]()
Bizar toch dat mensen zich nu maar laten besmetten. Die hele coronapas geeft een averechts effect. Hoorde zojuist van een vriendin, een oom/tante weekend. 6 mensen nu besmet, 2 moeten zich nog laten testen (maar hadden een positieve zelftest), 2 mensen zonder klachten. Allen gevaccineerd. (Leeftijd 60+)quote:Op donderdag 18 november 2021 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi toch, heeft zijn felbegeerde QRtje binnen, gaat sneller dan 2x vaccineren.
Ik hoop echt dat de vaccinatie werkt.![]()
Dat ouderen onder bepaalde omstandigheden minder snel worden opgenomen is al van ruim voor corona. Nederland liep daarop best voor op de rest. Dan wordt wel gekeken of een opname nog een meerwaarde heeft. Als de patient toch lijkt te sterven kan dat misschien wel net zo goed thuis. Vaak nog 'rustgevender' voor de patient ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Omdat er een achterstand is van meer dan 150.000 operaties en ouderen thuis of in het verzorgingstehuis dood mogen gaan omdat de ziekenhuizen anders nog voller zouden zijn.
Met best mogelijk bedoel ik dus: als er voldoende zorgcapaciteit zou zijn. Niet dat mensen die in de zorg werken niet hun best doen.stupidity has become as common as common sense was before
Eens dat corona een veels te grote druk op de zorg zet. Het is echter niet zo dat het niet opnemen van ouderen perse slechte zorg is. Als er straks code zwart zou komen gaat de kwaliteit hard achteruit ja.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als jij pré-corona een dubbele longontsteking had met benauwdheid en hoge koorts, dan werd je ter observatie opgenomen. Als jij nú die klachten hebt door de cojona dan wordt er gekeken of je nog kan praten en zolang je dat nog kan is er geen plekje voor je.
De grens schuift steeds verder op. Wat feitelijk dus betekent dat je gewoon minder goede zorg levert.stupidity has become as common as common sense was before
Mijn nicht heeft nu voor de derde keer Corona.
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.![]()
de derde keer na vaccinatie?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.
er zijn ook mensen die elk jaar 2 keer de griep hebben
is ook niet normaalGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Je bent straks verplicht hem te nemen, anders je QR-code kwijt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.![]()
Maar goed, ik ga mn moeder maar weer eens aan de ketting leggen want die is alweer teveel aan haar vrijheid gewend.Go hard or go home![]()
Als iemand niet opnemen maar thuis letterlijk laten stikken 'vooruit lopen' is doet Nederland het geweldig inderdaad. Iedereen begrijpt dat bij mensen in de laatste fase het echt geen zin heeft maar de gemiddelde IC leeftijd is schokkend laag vergeleken met andere landen. Dat verklaar je niet door een cultuurverschil maar door een onofficieel code zwart/opnamestop.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat ouderen onder bepaalde omstandigheden minder snel worden opgenomen is al van ruim voor corona. Nederland liep daarop best voor op de rest. Dan wordt wel gekeken of een opname nog een meerwaarde heeft. Als de patient toch lijkt te sterven kan dat misschien wel net zo goed thuis. Vaak nog 'rustgevender' voor de patient ook.![]()
Denk eerder dat haar immuunsysteem niet goed werkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Hoe doen mensen dat toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef quirina het volgende:
Nou die vaccins helpen dus niet. We gaan niet voor de boosterprik want die gaat ook niet helpen.
Ik zie elke dag mensen en niks…
Het hele gezin hier met zonen en alles.Go hard or go home![]()
Corona zelf zet niet druk op de zorg, het is de risicogroep met corona, aardig verschil.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eens dat corona een veels te grote druk op de zorg zet. Het is echter niet zo dat het niet opnemen van ouderen perse slechte zorg is. Als er straks code zwart zou komen gaat de kwaliteit hard achteruit ja.
Zou je op kunnen inspelen.![]()
![]()
De enige harde keuze die op dit moment gemaakt moet worden is stoppen met de voorkeursbehandeling voor coronapatiënten op de IC. Waarom zou een 50-jarige met darmkanker indirect ter dood veroordeeld moeten worden door hem of haar een operatie te ontzeggen omdat een leeftijdsgenoot zo nodig drie weken op de IC moet liggen te vergammelen met corona.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Veel teveel. Ik hoop dan ook dat onze regering eindelijk eens harde keuzes durft te maken om onze zorg te ontlasten.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Shots are fired, @Evenstarquote:Op donderdag 18 november 2021 19:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk eerder dat haar immuunsysteem niet goed werkt.Go hard or go home![]()
Nee we moeten die kerel van 80 opnemen en aan de beademing leggen. Boeie dat daardoor 5 dames in de 30 geen borstkanker onderzoek kunnen doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als iemand niet opnemen maar thuis letterlijk laten stikken 'vooruit lopen' is doet Nederland het geweldig inderdaad. Iedereen begrijpt dat bij mensen in de laatste fase het echt geen zin heeft maar de gemiddelde IC leeftijd is schokkend laag vergeleken met andere landen. Dat verklaar je niet door een cultuurverschil maar door een onofficieel code zwart/opnamestop.![]()
Corona heeft dit in een enorme stroomversnelling laten komen. Vorig jaar gingen huisartsen zelf oudere patienten bellen om ze over te halen van een ziekenhuisopname af te zien als ze covid zouden krijgen. Dat doe je niet als er capaciteit te over is.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat ouderen onder bepaalde omstandigheden minder snel worden opgenomen is al van ruim voor corona. Nederland liep daarop best voor op de rest. Dan wordt wel gekeken of een opname nog een meerwaarde heeft. Als de patient toch lijkt te sterven kan dat misschien wel net zo goed thuis. Vaak nog 'rustgevender' voor de patient ook.Het is niet zo zwart-wit. Het is niet of er nu nog niks aan de hand is totdat het opeens op 1 dag officieel code zwart wordt. We zitten in een glijdende schaal waarin er steeds meer concessies worden gedaan aan het leveren van optimale zorg teneinde "code zwart" zo lang mogelijk uit te stellen.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eens dat corona een veels te grote druk op de zorg zet. Het is echter niet zo dat het niet opnemen van ouderen perse slechte zorg is. Als er straks code zwart zou komen gaat de kwaliteit hard achteruit ja.![]()
Als dit nu echt op grote schaal gebeurt snap ik wel dat die cijfers zo hoog oplopenquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
De zorg in Duitsland staat in sommige Bundesländer inmiddels ook op instorten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Gelijk met daadkracht een half jaar het land dicht, dat zal het virus leren. Ik moet altijd lachen bij quotes, alsof ze dat virus toespreken.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:42 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Fijn uit de mond van een Duitser![]()
Is maar net hoe je het bekijkt.We gaan naar 2g, niet gevaccineerden laten zich niet meer testen want komen toch nergens meer binnen. Gevaccineerden gaan niet testen als ze denken het te hebben, want zijn ze tijdelijk qr kwijt. Resultaat besmetting dalen wonderbaarlijk. En komt allemaal door het 2g beleid zeggen ze dan,dus zitten we er aan vast.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Don't mention the war.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:42 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Fijn uit de mond van een Duitser![]()
Vraag ik mij ook wel eens af, ik heb twee kinderen op de basisschool, ontsmet nooit mijn handen, kroeg, uit eten, kinderen op bezoek om met mijn kinderen te spelen, mijn vriendin werkt op een BSO... Maar niks, laat staan 3x.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoe doen mensen dat toch?
Ik zie elke dag mensen en niks…
Het hele gezin hier met zonen en alles.![]()
Weerstand van een vaatdoek waarschijnlijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook wel eens af, ik heb twee kinderen op de basisschool, ontsmet nooit mijn handen, kroeg, uit eten, kinderen op bezoek om met mijn kinderen te spelen, mijn vriendin werkt op een BSO... Maar niks, laat staan 3x.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Dat werkt niet zo, een gevaccineerde die positief test behoudt zijn groene vinkje.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:44 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Is maar net hoe je het bekijkt.We gaan naar 2g, niet gevaccineerden laten zich niet meer testen want komen toch nergens meer binnen. Gevaccineerden gaan niet testen als ze denken het te hebben, want zijn ze tijdelijk qr kwijt. Resultaat besmetting dalen wonderbaarlijk. En komt allemaal door het 2g beleid zeggen ze dan,dus zitten we er aan vast,kan een kleuter nog voorzien.
Ik ben overigens ook geen voorstander van 2G. Maar daar ging mijn post niet over.![]()
Alles is te laat, we gaan dit niet meer afwenden.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
2G is nu toch al te laat zonder andere maatregelen![]()
Nog wel, ze willen dat gaan veranderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat werkt niet zo, een gevaccineerde die positief test behoudt zijn groene vinkje.
Ik ben overigens ook geen voorstander van 2G. Maar daar ging mijn post niet over.![]()
Ligt eraan wat je definieert met afwendenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:51 schreef Za het volgende:
[..]
Alles is te laat, we gaan dit niet meer afwenden.![]()
Ik mag volgende week m'n 3e shot Pfizer al weer halenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik kreeg als zorgmedewerker een derderangs vaccins![]()
Als enige op de afdeling, want de rest heeft allemaal op Jansen gewacht
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dat lijkt me duidelijk, een uitbraak richting 50.000, overvolle ziekenhuizen, paniek maatregelen die geen klap meer uithalen etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ligt eraan wat je definieert met afwenden![]()
Nee dat gaan we niet meer afwenden inderdaad. Maar ook dat gaat wel weer over. En dan begint het sprookje weer van voor af aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk, een uitbraak richting 50.000, overvolle ziekenhuizen, paniek maatregelen die geen klap meer uithalen etc.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hopelijk schiet UMCU op en kan ik in mijn laatste week op werk nog even een Pfizer booster leechenquote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik mag volgende week m'n 3e shot Pfizer al weer halen![]()
Als enige op de afdeling, want de rest heeft allemaal op Jansen gewacht![]()
![]()
Wij hadden geen keus, kregen vrijdag mail dat er zaterdag en zondag gevaccineerd zou worden met Jansen. Kon niks anders kiezen. Als je niet kwam opdagen wisten ze niet wanneer ze weer voorraad zouden hebben. Collega's die zaterdag/zondag niet konden kregen achteraf op maandag Moderna .... Hufters![]()
![]()
In Duitsland en Oostenrijk ligt de vaccinatiegraad lager dan bij onsquote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Klap in je eigen gezichtquote:Op donderdag 18 november 2021 19:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik kreeg als zorgmedewerker een derderangs vaccins![]()
En die maatregelen gaan ook lang duren. Het is zo weer april.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk, een uitbraak richting 50.000, overvolle ziekenhuizen, paniek maatregelen die geen klap meer uithalen etc."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gaat wel weer over?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nee dat gaan we niet meer afwenden inderdaad. Maar ook dat gaat wel weer over. En dan begint het sprookje weer van voor af aan.
Stel je voor influenza komt erbij, of een andere covid variant.
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.![]()
Nou, de waarom-grijpt-de-overheid-nou-niet-in-op-de-scholen-des-doods artikelen druppelen weer binnen.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211118_606747quote:Scholen wachten niet en ondernemen zelf actie tegen besmettingsgolf: ’Toch heb ik liever dat de overheid dat doet’![]()
Ach. De maatregelen zullen ook werken op influenza en rhino virussen. Hebben we volgend najaar nog minder weerstand.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik hoor de laatste tijd voornamelijk over Coronafeestjes, en daar hebben gevaccineerden niet zoveel te zoeken.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.![]()
Met een echte lockdown die veel te laat wordt ingevoerd gaat dat wel weer over ja. Dan zwakt het tegen de lente ook weer nog verder af. En dan zijn we tegen de herfst weer terug bij af. 0 toekomstvisie van het kabinet.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
En vertel nu eens wat de oplossing is dan. Iedereen opsluiten in zijn eigen huis, voor eens en voor altijd?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar wat voor maatregelen zijn denkbaar die iets gaan uithalen? Niets meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef capricia het volgende:
En die maatregelen gaan ook lang duren. Het is zo weer april.
Zelftests zijn niet op voorraad ook.![]()
Waar staan die gevaccineerden de hele bende te besmetten?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Tja en dan straks weer klagen dat kinderen kostbare tijd hebben verloren... ik snap dat het allemaal kut is maar het is ook wel elke keer ietsquote:Op donderdag 18 november 2021 20:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou, de waarom-grijpt-de-overheid-nou-niet-in-op-de-scholen-des-doods artikelen druppelen weer binnen.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211118_606747
[..]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Er is geen oplossing.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:02 schreef Stoney3K het volgende:
En vertel nu eens wat de oplossing is dan. Iedereen opsluiten in zijn eigen huis, voor eens en voor altijd?![]()
Ben bang dat wij de uitverkorenen zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook wel eens af, ik heb twee kinderen op de basisschool, ontsmet nooit mijn handen, kroeg, uit eten, kinderen op bezoek om met mijn kinderen te spelen, mijn vriendin werkt op een BSO... Maar niks, laat staan 3x.
Gadver, zo geen kracht voor om de wereld te redden.Go hard or go home
Forum Opties Forumhop: Hop naar: