abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202234199
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef speknek het volgende:

[..]
De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden is 59, de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden 77.
Dat zegt ook al genoeg over de effectiviteit van vaccins.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202234207
Het makkelijkste is om gewoon een vaccinatieplicht in te stellen. In de recente historie was het nog vrij normaal om door je overheid bevolen te worden om de wapens op te pakken en ten strijde te trekken in tijden van oorlog. En dan is een prikje ineens een brug te ver?
pi_202234218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Daar ben ik me van bewust. Ik heb het dan ook niet over 80+'ers, maar over bijvoorbeeld 60+'ers. Het risico kan natuurlijk verkleind worden met een vaccinatie, maar zelfs als ze die genomen hebben is het geen verzekering van goede afloop. Het steekt mij nogal dat de politiek liever hun hoofd in het zand steekt dan dat ze moeilijke beslissingen nemen. Hoeveel gezonde levensjaren zijn er inmiddels verloren gegaan door uitgestelde zorg?
Veel teveel. Ik hoop dan ook dat onze regering eindelijk eens harde keuzes durft te maken om onze zorg te ontlasten.
pi_202234224
How bout dem boosters?
Go hard or go home
pi_202234230
quote:
0s.gif [b]Op
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202234233
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.

Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?

Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).

Lockdowns creëren ook helemaal geen nieuwe lockdowns. Je wint er tijd mee, om toekomstige slachtoffers te voorkomen. Die kun je gebruiken om de immuniteit op te krikken, door boosterprikken te geven bijvoorbeeld. De totale immuniteit neemt wel af over de tijd, maar dat gebeurt ook als je geen maatregelen neemt. Je voorkomt een nieuwe golf van besmettingen helemaal niet met het laten woekeren van het virus.
pi_202234235
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:17 schreef Noek het volgende:
How bout dem boosters?
Onderdeel van de oplossing, maar op zichzelf levert het te weinig op.
  donderdag 18 november 2021 @ 19:19:36 #33
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202234245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.

Dan lijkt zo'n lockdown toch best de moeite waard.

En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.

Of gewoon al dat bovenstaande.
Het zou uberha
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.

Dan lijkt zo'n lockdown toch best de moeite waard.

Of gewoon al dat bovenstaande.
Het zou uberhaupt niet meer moeten kunnen dat Coronapatienten altijd voorrang krijgen in de ziekenhuizen ten kosten van al de andere zorg.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202234259
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.
Het is gewoon onbegrijpelijk dat ze zich keer op keer laten verrassen door de snelheid van het virus en telkens te
laat maatregelen invoeren terwijl je aan de cijfers al weken eerder kon aanzien dat het fout gaat.

En dan iedere keer die reactie dat ze het niet aan zagen komen. |:(
pi_202234288
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.
pi_202234298
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:

[..]
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.
En is dat beter of slechter volgens jou?
pi_202234302
En dan die reactie iedere keer dat ze een maatregel wel zien zitten maar dat ze eerst nog 2 weekjes aankijken of het wel nodig is voordat ze die doorvoeren |:(

Het is nog nooit gebeurt dat daarna die maatregel toch niet nodig was.
pi_202234305
Hoe is het eigenlijk in Staphorst? Nog steeds zo penibel? Of dalen de cijfers daar alweer?
pi_202234311
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:

[..]
Waarom zijn we niet bezig met het leveren van de best mogelijke zorg? :o
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_202234332
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:23 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
En is dat beter of slechter volgens jou?
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.

In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".
pi_202234348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Omdat teveel mensen 'vertrouwen op hun immuunsysteem' of denken dat ze toch veilig zijn omdat ze
'mensen van mijn leeftijd slechts een kans van 0,000666% hebben om te overlijden door dit virus'
pi_202234352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef eentwee het volgende:

[..]
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).

Lockdowns creëren ook helemaal geen nieuwe lockdowns. Je wint er tijd mee, om toekomstige slachtoffers te voorkomen. Die kun je gebruiken om de immuniteit op te krikken, door boosterprikken te geven bijvoorbeeld. De totale immuniteit neemt wel af over de tijd, maar dat gebeurt ook als je geen maatregelen neemt. Je voorkomt een nieuwe golf van besmettingen helemaal niet met het laten woekeren van het virus.
Hoe weet jij nu of zij wel of geen voorstelling daarvan kunnen maken?

Ik snap alle partijen eigenlijk wel. Er zijn ook mensen die vinden dat t de natuur is, we accepteren dat wel vaker, hoor. We ruimen miljoenen wezens zelfs, preventief.
Denken dat je overal bovenstaat is zo misplaatst, dat laat dit alles wel zien. Zo maakbaar is t dus allemaal niet.

Daarentegen omdat ik wel voel voor t zorgpersoneel en de mensen die zorg nodig hebben, ook de ongevaccineerden, zal ik de lockdown wel ondergaan uit solidariteit.
Wetende dat je als ondernemer 0 solidariteit daarvoor terugkrijgt want je moet niet janken.
Go hard or go home
pi_202234365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef DemonRage het volgende:
Veel dooien in Rusland (en Oekraine): https://www.worldometers.info/coronavirus/
De levensverwachting ligt daar al 10 jaar lager dan in Nederland. Hier gaan vooral 80+ dood, die heb je daar al nauwelijks.
pi_202234366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef mir1986 het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Staphorst? Nog steeds zo penibel? Of dalen de cijfers daar alweer?
Ze neuken daar nog steeds met familie
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202234369
quote:

[..]
Omdat er een achterstand is van meer dan 150.000 operaties en ouderen thuis of in het verzorgingstehuis dood mogen gaan omdat de ziekenhuizen anders nog voller zouden zijn.

Met best mogelijk bedoel ik dus: als er voldoende zorgcapaciteit zou zijn. Niet dat mensen die in de zorg werken niet hun best doen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 19:29:11 #46
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202234375
twitter

:')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202234378
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:

[..]
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.

In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".
Daar hebben ze dan ook in geïnvesteerd. Wij hebben gewoon minder capaciteit. Je kan iets vinden van onze capaciteit, maar met de capaciteit die we hebben heb ik liever dat we jongere mensen helpen die meer kans hebben om te overleven dan elke bejaarde maar aan de beademing gooien.
pi_202234379
quote:

[..]
Als jij pré-corona een dubbele longontsteking had met benauwdheid en hoge koorts, dan werd je ter observatie opgenomen. Als jij nú die klachten hebt door de cojona dan wordt er gekeken of je nog kan praten en zolang je dat nog kan is er geen plekje voor je.

De grens schuift steeds verder op. Wat feitelijk dus betekent dat je gewoon minder goede zorg levert.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202234416
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:29 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Mooi toch, heeft zijn felbegeerde QRtje binnen, gaat sneller dan 2x vaccineren. ^O^
pi_202234438
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:29 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Ja, en dit zag je toch ook wel aankomen,
Dit is ook al lang gaande, sinds het machtige QR wapen is ingezet en het wordt vast beter als ze t nog verder gaan uitbreiden.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')