Dat zegt ook al genoeg over de effectiviteit van vaccins.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef speknek het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden is 59, de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden 77.
Veel teveel. Ik hoop dan ook dat onze regering eindelijk eens harde keuzes durft te maken om onze zorg te ontlasten.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. Ik heb het dan ook niet over 80+'ers, maar over bijvoorbeeld 60+'ers. Het risico kan natuurlijk verkleind worden met een vaccinatie, maar zelfs als ze die genomen hebben is het geen verzekering van goede afloop. Het steekt mij nogal dat de politiek liever hun hoofd in het zand steekt dan dat ze moeilijke beslissingen nemen. Hoeveel gezonde levensjaren zijn er inmiddels verloren gegaan door uitgestelde zorg?
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.quote:[b]Op
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.
Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?
Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.
Onderdeel van de oplossing, maar op zichzelf levert het te weinig op.quote:
Het zou uberhaquote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.
Dan lijkt zo'n lockdown toch best de moeite waard.
En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.
Of gewoon al dat bovenstaande.
Het zou uberhaupt niet meer moeten kunnen dat Coronapatienten altijd voorrang krijgen in de ziekenhuizen ten kosten van al de andere zorg.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.
Dan lijkt zo'n lockdown toch best de moeite waard.
Of gewoon al dat bovenstaande.
Het is gewoon onbegrijpelijk dat ze zich keer op keer laten verrassen door de snelheid van het virus en telkens tequote:Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het sprookje van 'politieke daadkracht' realiteit was geweest dan had ik je gelijk gegeven.
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50
En is dat beter of slechter volgens jou?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.
Waarom zijn we niet bezig met het leveren van de best mogelijke zorg?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, in feite zijn we al heel lang bezig met het niet leveren van de best mogelijke zorg. Ik weet zeker dat de gemiddelde leeftijd van patiënten in het ziekenhuis / op de IC in Duitsland (waar per hoofd van de bevolking meer mensen in het ziekenhuis liggen) een stuk hoger ligt.
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En is dat beter of slechter volgens jou?
Omdat teveel mensen 'vertrouwen op hun immuunsysteem' of denken dat ze toch veilig zijn omdat zequote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom zijn we niet bezig met het leveren van de best mogelijke zorg?
Hoe weet jij nu of zij wel of geen voorstelling daarvan kunnen maken?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Je draait jezelf een rad voor ogen met deze absurde redenatie. Bij code zwart gaan er veel meer mensen onnodig dood, ook heel veel niet-covidpatienten. Op de een of andere manier lijken de "laissez faire" aanhangers zich totaal geen voorstelling te kunnen maken wat er in de samenleving gebeurt bij een code zwart scenario. Dat geeft zeer veel onnodig leed, bij zorgpersoneel, nabestaanden en vele mensen die onnodig long-covid krijgen. De schade voor de economie is ook veel groter dan bij korte lockdowns (zie recent KPMG rapport).
Lockdowns creëren ook helemaal geen nieuwe lockdowns. Je wint er tijd mee, om toekomstige slachtoffers te voorkomen. Die kun je gebruiken om de immuniteit op te krikken, door boosterprikken te geven bijvoorbeeld. De totale immuniteit neemt wel af over de tijd, maar dat gebeurt ook als je geen maatregelen neemt. Je voorkomt een nieuwe golf van besmettingen helemaal niet met het laten woekeren van het virus.
De levensverwachting ligt daar al 10 jaar lager dan in Nederland. Hier gaan vooral 80+ dood, die heb je daar al nauwelijks.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef DemonRage het volgende:
Veel dooien in Rusland (en Oekraine): https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ze neuken daar nog steeds met familiequote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef mir1986 het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Staphorst? Nog steeds zo penibel? Of dalen de cijfers daar alweer?
Omdat er een achterstand is van meer dan 150.000 operaties en ouderen thuis of in het verzorgingstehuis dood mogen gaan omdat de ziekenhuizen anders nog voller zouden zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan ook in geïnvesteerd. Wij hebben gewoon minder capaciteit. Je kan iets vinden van onze capaciteit, maar met de capaciteit die we hebben heb ik liever dat we jongere mensen helpen die meer kans hebben om te overleven dan elke bejaarde maar aan de beademing gooien.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Beter, want dat geeft aan dat het zorgsysteem daar veel meer aan kan.
In dit topic wordt het vooral uitgelegd als "zie je wel, 2G werkt ook niet".
Als jij pré-corona een dubbele longontsteking had met benauwdheid en hoge koorts, dan werd je ter observatie opgenomen. Als jij nú die klachten hebt door de cojona dan wordt er gekeken of je nog kan praten en zolang je dat nog kan is er geen plekje voor je.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |