abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202234003

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

pi_202234008
Prachtige TT. @Coco @Lenny_Leonard
pi_202234035
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Alles dicht behalve supermarkten?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 19:03:49 #4
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202234038
Mooie OP

@Zipportal
What can change the nature of a man?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 19:03:56 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202234040
We kunnen met oud en nieuw in ieder geval een duizend klapper voor de zorg doen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202234047
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef Zipportal het volgende:
Prachtige TT. @:coco @:lenny_leonard
Niet gelezen 8-)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202234052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef Zipportal het volgende:
Prachtige TT. @:coco @:lenny_leonard
Prima OP ook.

En prima TS.
pi_202234056
Toch wel bijzonder:

Duitsland: 50.000 positieve testen, 180 doden
Nederland: 24.000 positieve testen, 34 doden
Italië: 10.000 positieve testen: 66 doden
Griekenland: 7000 positieve testen, 63 doden

Hoe komt het dat NL het zoveel beter doet qua doden?
pi_202234057
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:01 schreef eentwee het volgende:

[..]
Door laten rotten = code zwart
Amputeren = lockdown
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.

Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?

Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202234060
Veel dooien in Rusland (en Oekraine): https://www.worldometers.info/coronavirus/
pi_202234068
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Andersom. Lockdowns moet je blijven doen en daardoor blijft de maatschappelijke schade door rotten.

Amputeren betekent dat iedereen die het sowieso toch niet zal halen, in één klap neervalt. Dat doet één keer een hoop pijn, maar het alternatief is dat het de samenleving pijn blijft doen en je een grote kans hebt dat die mensen alsnóg het niet redden. Willen we daar de prijs van een compleet gesloopte samenleving voor betalen?

Nee, dan stem ik voor koelwagens in de straat. Help ik zelf nog wel mee met graven.
Dit inderdaad.. De Spaanse griep verdween ook opeens.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 19:05:55 #12
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202234072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef mir1986 het volgende:
Toch wel bijzonder:

Übermenschen :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202234083
Het wordt eens tijd dat de politiek met richtlijnen voor de zorg gaat komen over covid patiënten, met name bejaarden/senioren die een stuk minder gezonde levensjaren overhebben in zijn algemeenheid. Het is van de zotte dat jonge mensen met bijvoorbeeld een kromme rug al lange tijd niet geopereerd kunnen worden vanwege het verzorgen van covid patiënten.
pi_202234094
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei: We zitten met een patiënt die "Nederland" heet en die ernstige necrose heeft in zijn linkervoet.

Door laten rotten, of amputeren?

Want op dit moment is de zachte heelmeester niet goed bezig.
Als jouw idee van amputeren gelijk staat aan 'lekker laten uitrazen' dan kies ik voor lekker laten rotten.
Maar in mijn ogen is laten rotten eerder gelijk aan laten uitrazen en een volledige lockdown juist gelijk aan amputeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 november 2021 @ 19:09:14 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202234114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:05 schreef mir1986 het volgende:
Toch wel bijzonder:

Hoe makkelijk is het om een test af te nemen? Hoeveel testen neem je af in verhouding tot je bevolking?
En
pi_202234116
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het wordt eens tijd dat de politiek met richtlijnen voor de zorg gaat komen over covid patiënten, met name bejaarden/senioren die een stuk minder gezonde levensjaren overhebben in zijn algemeenheid. Het is van de zotte dat jonge mensen met bijvoorbeeld een kromme rug al lange tijd niet geopereerd kunnen worden vanwege het verzorgen van covid patiënten.
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50
pi_202234119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als jouw idee van amputeren gelijk staat aan 'lekker laten uitrazen' dan kies ik voor lekker laten rotten.
Maar in mijn ogen is laten rotten eerder gelijk aan laten uitrazen en een volledige lockdown juist gelijk aan amputeren.
Want een volledige lockdown lost het probleem onmiddelijk en onherroepelijk op? Dan is het 'dode vlees' gewoon compleet weg en het komt niet meer terug?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202234125
Ik hoop eigenlijk dat we nu zo dicht op het kantelpunt zitten dat laten "uitrazen" zo ongeveer beter is dan nu weer alles dicht te gooien. Het kan toch niet eindeloos door blijven gaan, zeker de jeugd die nu zo massaal besmet raakt met relatief milde klachten, dat is op een bepaalde manier ook winst voor de toekomst als je bedenkt dat vroeg of laat toch iedereen een keer besmet raakt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202234144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat we nu zo dicht op het kantelpunt zitten dat laten "uitrazen" zo ongeveer beter is dan nu weer alles dicht te gooien. Het kan toch niet eindeloos door blijven gaan, zeker de jeugd die nu zo massaal besmet raakt met relatief milde klachten, dat is op een bepaalde manier ook winst voor de toekomst als je bedenkt dat vroeg of laat toch iedereen een keer besmet raakt.
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202234152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat gebeurt dus al nauwelijks. Heel veel ouderen worden niet in het ziekenhuis opgenomen als hun situatie te erg is, maar krijgen op locatie palliatieve zorg. De gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis is dan ook ergens in de 50
Daar ben ik me van bewust. Ik heb het dan ook niet over 80+'ers, maar over bijvoorbeeld 60+'ers. Het risico kan natuurlijk verkleind worden met een vaccinatie, maar zelfs als ze die genomen hebben is het geen verzekering van goede afloop. Het steekt mij nogal dat de politiek liever hun hoofd in het zand steekt dan dat ze moeilijke beslissingen nemen. Hoeveel gezonde levensjaren zijn er inmiddels verloren gegaan door uitgestelde zorg?
pi_202234157
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:11 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
En toch lopen de ziekenhuizen weer in rap tempo vol. Dus er zijn er alsnog teveel met meer dan milde klachten.
Hoe lang ga je dan wachten met maatregelen, in afwachting van dat kantelpunt. Wetende dat het dan nog even duurt voor de zorg het weer minder druk krijgt.
Laat ik zeggen dat ik met uitrazen in ieder geval bedoel dat gevaccineerden geen maatregelen meer zouden moeten krijgen, maar dat je je moet focussen op twee zaken:

het boosteren van gevaccineerde ouderen en het beschermen van ongevaccineerden (door 2G)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 18 november 2021 @ 19:13:56 #22
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202234171
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:11 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ik ben nu op het punt dat ik een indirecte vaccinatieplicht inmiddels gerechtvaardigd vind. De ziekenhuizen worden gegijzeld door mensen die zich niet laten vaccineren en die wel bedden bezet houden... en ook gevaccineerde ouderen, maar als die het alleen zouden zijn zou het beter behapbaar zijn. En in veel minder groten getale.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202234181
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Want een volledige lockdown lost het probleem onmiddelijk en onherroepelijk op? Dan is het 'dode vlees' gewoon compleet weg en het komt niet meer terug?
Een volledige lockdown kan voorkomen dat deze winter mensen met een blindedarmontsteking of maagbloeding sterven omdat er geen plaats in een ziekenhuis was omdat die overspoelt waren met corona patiënten.

Dan lijkt zo'n lockdown toch best de moeite waard.

En na deze winter moeten we harde keuzes durven maken. Dat kan zijn dat we veel eerder ingrijpen, meer sancties inzetten tegen ongevaccineerden, sneller boosters gaan uitdelen en zorgen dat maatregelen gehandhaafd worden in plaats van dat mensen er makkelijk mee wegkomen omdat ze bepaalde maatregelen maar onzin vinden.

Of gewoon al dat bovenstaande.
  donderdag 18 november 2021 @ 19:15:27 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_202234187
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden is 59, de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden 77.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202234195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Laat ik zeggen dat ik met uitrazen in ieder geval bedoel dat gevaccineerden geen maatregelen meer zouden moeten krijgen, maar dat je je moet focussen op twee zaken:

het boosteren van gevaccineerde ouderen en het beschermen van ongevaccineerden (door 2G)
Denk niet dat je het daarmee nu nog gaat redden nu het virus overal is en Nederland veel te laat is begonnen met boostershots.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')