Wat heeft dat met het vuurwerkverbod wat burgemeesters willen te maken?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of er geen maatregelen met sinterklaas en kerst komen............![]()
![]()
zijn jullie echt nou zo fucking dom of wat ?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, als je zo afhankelijk bent van vuurwerk
Denk stiekem wel dat er gezinnen zijn die een nieuwe lockdown niet zien zitten omdat ze de vorige lockdown al op hun tandvlees zaten.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?
Kom kom, niet zo stoer, straks is het weer huilen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zijn jullie echt nou zo fucking dom of wat ?
Onlangs een nieuw inzicht opgedaan..... wetenschappelijk gezien is een model dat echt klopt niet interessant omdat dit niet vraagt om verdere uitleg en nader onderzoek.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor me gevoel zitten die modellen van Jacco er ook steeds naast.
Misschien is het gewoon ook niet te doen.
Zomervakantie ook maar afschaffen dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mishandelde kinderen omdat het niet zichtbaar is wat er achter de voordeur gebeurt? Miljarden aan staatsschuld doorschuiven naar volgende generaties, afnemend welzijn bij de bevolking die niet bevattelijk is voor covid, depressies. Weeg jij dat ook mee?
Linksom of rechtsom, een verbod is een verbod.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de burgemeesters het willen, ja. Al zal dat hier natuurlijk ongetwijfeld wel zo geframed worden dat ze dat gespindocterd hebben.
Prima, alleen werd vorig jaar gedaan alsof de overheid ons weer wat afpakte, voor altijd, onder de noemer corona. Als ze echt zo graag burgertje hadden gepest hadden ze het nu wel gewoon weer verboden zonder dat via de burgemeesters te moeten spelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, een verbod is een verbod.
Wat is de reden waarom dit onbekend is dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 21:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onlangs een nieuw inzicht opgedaan..... wetenschappelijk gezien is een model dat echt klopt niet interessant omdat dit niet vraagt om verdere uitleg en nader onderzoek.
Mensen klooien net als met het weervoorspellingen, maar wat aan en wanneer het in de bandbreedte zit; zijn ze iets op het spoor.
Voordeel van Jacco is dat onduidelijk is wat de parameterisatie is van het model, op welke data dit berust en men er dus alle kanten mee op kan om doelpalen te verschuiven.
Lijkt mij wel voor scholen en vervangen door 6 weken wintervakantie. In de zomer weinig kans dat de scholen dicht moeten door besmettingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomervakantie ook maar afschaffen dan?
Die kunnen dat al maar vragen laf om rugdekking vanuit Den Haag. Heb het onderhand wel een beetje gehad met de dadendrang van die ongekozen sujetten. Drukken hun eigen agenda er door met corona als excuus.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie dat het vuurwerkverbod alsnog in de maak is, hoe onverwacht.
De burgemeesters vragen hier om.
Die borging komt niet zozeeer door het vaccin maar omdat mensen (reeds) T-cellen hebben die bv door een milde infectie ge(her)activeerd worden. Het initiële voordeel van het vaccin lijkt (mij) vooral dat kwetsbaren vanwege een hoveelheid veroorzaakte antilichamen, bij een inkomende infectie niet gelijk omvallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat snel afneemt is de effectiviteit dat je anderen niet besmet, maar de kans op opnames etc zijn dacht ik geborgd voor vele jaren. Al zal er elke dag ongetwijfeld een 0,00X% afgaan.
Kan je eigenlijk opnieuw ziek worden van dezelfde van het virus als je dat al gehad hebt? In theorie heb je dan toch genoeg antistoffen om bij wijze van zonder mondkapje op de ic te staan en niet besmet te raken? Dus zolang het delta is dan boeiend.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die borging komt niet zozeeer door het vaccin maar omdat mensen (reeds) T-cellen hebben die bv door een milde infectie ge(her)activeerd worden. Het initiële voordeel van het vaccin lijkt (mij) vooral dat kwetsbaren vanwege een hoveelheid veroorzaakte antilichamen, bij een inkomende infectie niet gelijk omvallen.
Die antilichamen zonder aanwezige infectie, verliezen relatief snel (4-8 maanden) hun waarde.
Als men het echt goed zou willen doen (wat natuurlijk niet mag) is iedereen elke zeg 3 maanden infecteren zodat de afweer niet gaat inkakken.
Ik zeg het zwartgallig: omdat er dan niet over gevraagd kan worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is de reden waarom dit onbekend is dan?
Ze zouden eigenlijk de herhaling van vorig jaar kunnen uitzenden, moeten ze het niet opnieuw opnemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur heeft het ook al over het vraagstuk scholen sluiten..
Understatementquote:Op donderdag 18 november 2021 21:45 schreef Olga het volgende:
[ twitter ]
Wat een debielen zeg. Dan is er echt niet iets goed met je als je medewerkers van een ziekenhuis lastig valt en bedreigd
Dat kan prima. Theorie in geneeskunde als wetenschap is niet gelijk aan de praktijk voor het individu.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk opnieuw ziek worden van dezelfde van het virus als je dat al gehad hebt? In theorie heb je dan toch genoeg antistoffen om bij wijze van zonder mondkapje op de ic te staan en niet besmet te raken? Dus zolang het delta is dan boeiend.
Dat is denk ik een kwestie van tijd, beproefde methode, lekker makkelijk en niet te omzeilen. Bovendien kunnen ze het 2G vraagstuk hiermee uitstellen / afstellen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zeker met dezelfde experts die aan het thuiswerken zijn in de studio.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Nou het is niet dat er geen besmettingen plaatsvinden op scholen he?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zeker met dezelfde experts die aan het thuiswerken zijn in de studio.
Er is echt een grens en met schoolsluitingen ga je daar ver overheen.
Hier mee eens overigens hoor, maar dat gedoe over dat scholen heilig zijn...quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Patricia Bruijning zat er en zij was van mening dat er eerst nog andere maatregelen voor volwassenen moeten worden ingesteld voor er aan het sluiten van scholen wordt gedacht.
Er zijn nog wel wat andere 'heilige huizen' die we eerst nog kunnen sluiten.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier mee eens overigens hoor, maar dat gedoe over dat scholen heilig zijn...
Nee dat zijn alleen de kerken en moskeeën.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier mee eens overigens hoor, maar dat gedoe over dat scholen heilig zijn...
Mijn persoonlijke mening: als je de R flink wil drukken met open scholen, kun je de hele maatschappij in lockdown gooien om alleen het effect van de open scholen qua besmettingen goed te maken.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Patricia Bruijning zat er en zij was van mening dat er eerst nog andere maatregelen voor volwassenen moeten worden ingesteld voor er aan het sluiten van scholen wordt gedacht.
Daar twijfel ik ook niet aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou het is niet dat er geen besmettingen plaatsvinden op scholen he?
Laat ze eerst maar eens goed en cijfermatig onderbouwen waarom ze dat nodig achten. Losse flodders rondstrooien kan iedereen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zeker met dezelfde experts die aan het thuiswerken zijn in de studio.
Er is echt een grens en met schoolsluitingen ga je daar ver overheen.
Zijn we ook niet. Het gaat ook nooit meer weg. Gewoon accepteren en weer normaal doen met zn allen en accepteren dat er nu eenmaal mensen doodgaan. Simpel.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet gezegd dat we er dan voorgoed vanaf zijn.
Wel lullig voor de mensen die voor een hartoperatie of door een auto ongeluk een IC bed nodig hebben. Of pleit je hier nu om geen COVID patiënten meer op te nemen?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Zijn we ook niet. Het gaat ook nooit meer weg. Gewoon accepteren en weer normaal doen met zn allen en accepteren dat er nu eenmaal mensen doodgaan. Simpel.
Ze dacht ook dat het huidige maatregelen pakket wel effect zou hebben op korte termijn..quote:Op donderdag 18 november 2021 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Rules for thee, not for me.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:09 schreef Kickinalfa het volgende:
En dan helemaal aan die zogenaamde experts die van alles prediken maar vervolgens zelf iets anders doen.
Of die tweede kamer weer, die na een dringende oproep om thuis te werken anno 2021 ook nog gezellig in den haag rondhangen.
Van deze conclusies word ik heel verdrietig. Het 'nog even volhouden' gaat wat mij betreft echt niet meer op.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:21 schreef Spablauw214 het volgende:
We zitten met een probleem dat de facto niet op te lossen is. De zorg kan de toestroom niet aan. Daarom moeten er maatregelen komen, al dan niet in de vorm van lockdowns. Die zijn voor een dusdanig lange periode nodig, dat de samenleving het niet trekt. Dus we moeten ergens keuzes maken. Waar je ook voor kiest, de te betalen prijs zal hoe dan ook torenhoog zijn.
Dat is de simpele conclusie.
Dit ja, mijn jongste van 5 zit sinds dinsdag verdrietig thuis omdat hij school mist. Deze is dicht in verband met een rits besmettingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook niet aan.
Maar ik erger me kapot aan het feit dat het maar zo achteloos als lapmiddel wordt geopperd door een groep mensen die er zelf geen last van hebben terwijl onderwijs het belangrijkste is wat we onze jeugd kunnen meegeven.
Daarnaast wil ik niet dat mijn kinderen de dupe worden van een groep mensen die te lam en te beroerd zijn om te vaccineren, gezond te leven en/of zich willen afzonderen.
Of omdat nota bene de leiders van ons land er een teringbende van maken.
Yep, de boel gaat gewoon weer op slot tot maart voor de zoveelste keer op rij, let maar op.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of er geen maatregelen met sinterklaas en kerst komen............![]()
![]()
Hij speelt niet bij vriendjes?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, mijn jongste van 5 zit sinds dinsdag verdrietig thuis omdat hij school mist. Deze is dicht in verband met een rits besmettingen.
Hij is in de leeftijd dat hij sociale interactie nodig heeft, aansluiting moet vinden bij leeftijdsgenootjes en vriendjes moet maken. Nu zit hij 's ochtends achter Teams te snotteren met andere kinderen dat ze elkaar zo missen.
Hetgeen wat achter de deur (waar 'ze' ons het liefst hebben) gebeurt is helaas een ondergeschikt kindje. Daarvan krijgt de maatschappij nog een klap. Een hele harde.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:12 schreef popje het volgende:
[..]
Van deze conclusies word ik heel verdrietig. Het 'nog even volhouden' gaat wat mij betreft echt niet meer op.
Goeddeels mee eens maar het is gewoon een te overwegen maatregel, hoe spijtig ook allemaal.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook niet aan.
Maar ik erger me kapot aan het feit dat het maar zo achteloos als lapmiddel wordt geopperd door een groep mensen die er zelf geen last van hebben terwijl onderwijs het belangrijkste is wat we onze jeugd kunnen meegeven.
Daarnaast wil ik niet dat mijn kinderen de dupe worden van een groep mensen die te lam en te beroerd zijn om te vaccineren, gezond te leven en/of zich willen afzonderen.
Of omdat nota bene de leiders van ons land er een teringbende van maken.
Zelf nadenken??? hoe durf je!quote:Op donderdag 18 november 2021 22:15 schreef gniffie het volgende:
Eerst CO2 meters in scholen hangen + ventileren en meer pauze houden om te ontluchten voordat je over gaat op scholen sluiten. Maar is wss te makkelijk gedacht.
Ach, die geboortegolf onlangs vond ik wel erg grappig.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:15 schreef Benny het volgende:
[..]
Hetgeen wat achter de deur (waar 'ze' ons het liefst hebben) gebeurt is helaas een ondergeschikt kindje. Daarvan krijgt de maatschappij nog een klap. Een hele harde.
Kijk alleen al naar de druk op de GGZ of wat er op de voetbaltribunes gebeurt. Dat heeft een podium gekregen, maar er gebeurt nog zoooooveel meer wat niet zou moeten gebeuren.
Laten we dat niet vergeten...
Gast is nog niet helemaal woke.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:16 schreef popje het volgende:
Ernst Kuipers zit weer eens bij Jinek uit te leggen wat code zwart betekent. Je verwacht het niet.
Dat blijft nog wel, jaquote:Op donderdag 18 november 2021 22:17 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ach, die geboortegolf onlangs vond ik wel erg grappig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |