Dat de jeugd nu zo massaal besmet raakt heeft er misschien ook wel mee te maken dat ze in vorige lockdowns al redelijk snel thuis kwamen te zitten en uberhaupt minder weerstand hebbenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. De maatregelen zullen ook werken op influenza en rhino virussen. Hebben we volgend najaar nog minder weerstand.
Zorgen dat er weer zo min mogelijk contacten zijn tussen mensen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:02 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat voor maatregelen zijn denkbaar die iets gaan uithalen? Niets meer.
Zelftests zijn niet op voorraad ook.
Nee beste Za, alleen de gevaccineerde besmetten iedereen. Iedereen die Corona heeft kan een ander besmetten, ongevaccineerden en gevaccineerden. De kans is kleiner bij gevaccineerden, dat is wetenschappelijk bewezen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat wel weer over?
Stel je voor influenza komt erbij, of een andere covid variant.
We zitten heden op een tikkende tijdbom, de besmettingen gieren door het land. As we speak staan gevaccineerden de hele bende te besmetten met een groene vink in de pocket.
Die is er wel. Stoppen met die hele lockdown-onzin en de golf uitzingen.quote:
Het is niet gezegd dat we er dan voorgoed vanaf zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die is er wel. Stoppen met die hele lockdown-onzin en de golf uitzingen.
Misschien niet de oplossing die we willen, maar het is wel de oplossing. Anders houden we zelf het probleem eindeloos in stand.
Zijn ze wel weer dramatisch te laat mee. Voordat die hele persco is aangekondigd en dan gaan de maatregelen pas 2 dagen later in. Gaat weer dik een week overheen en met een incubatietijd van een paar dagen zitten we tegen die tijd al op 30k p/d als ze nu eens zouden beginnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Zorgen dat er weer zo min mogelijk contacten zijn tussen mensen.
Hugo zou dit laten uitzoeken toch zei hij laatst? Antwoord wat hij uiteindelijk had heb ik niet meer meegekregen, maar ging er wel over.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ffentest-moet-kunnen
Blijft toch merkwaardig. Eerst een heel advies dat serologische tests niet haalbaar zijn. En nu kan het opeens wel.
False negative, bedoel je?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:07 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, kon het even niet heel snel vinden, maar klopt het dat 5% van de testen false positive kan zijn? Dat is best veel, vooral met zulke aantallen.
Krijgen dus per dag 1000+ mensen een groen vinkje (binnenkort) terwijl ze niet hersteld zijn. Ondertussen doen wij moeilijk omdat tientallen jongeren fraude hebben gepleegd.
Binnenshuis vinden de meeste besmettingen plaats.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:04 schreef capricia het volgende:
Zorgen dat er weer zo min mogelijk contacten zijn tussen mensen.
Ik denk dat je die 'tientallen' onderschat.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:07 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, kon het even niet heel snel vinden, maar klopt het dat 5% van de testen false positive kan zijn? Dat is best veel, vooral met zulke aantallen.
Krijgen dus per dag 1000+ mensen een groen vinkje (binnenkort) terwijl ze niet hersteld zijn. Ondertussen doen wij moeilijk omdat tientallen jongeren fraude hebben gepleegd.
Ik ga mijn bloed doneren, dat kan dan als basis dienen voor HET vaccin.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ben bang dat wij de uitverkorenen zijn.
Gadver, zo geen kracht voor om de wereld te redden.
Ja, dat dacht ik ook, maar kan het even niet terugvindenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
False positive, bedoel je?
Op de pcr-test..nee. Dat percentage ligt veel lager.
Die komen daar niet opeens.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:08 schreef Za het volgende:
[..]
Binnenshuis vinden de meeste besmettingen plaats.
In Wuhan verhonderdvoudigde het aantal gevallen in de maanden nadat de bevolking zo ongeveer in isolatie werd gezet.
De PCR-test is de gold standard.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, maar kan het even niet terugvindenIemand bronnetje?
Die wonen dan ook met 46 man in een hok van 4x4.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:08 schreef Za het volgende:
[..]
Binnenshuis vinden de meeste besmettingen plaats.
In Wuhan verhonderdvoudigde het aantal gevallen in de maanden nadat de bevolking zo ongeveer in isolatie werd gezet.
Uit een document van RIVM zelf. 0.5% tot 4%, flinke range.quote:De klinische specificiteit geeft de waarschijnlijkheid aan dat de PCR-test negatief is als de geteste persoon geen COVID-19 heeft (% correct negatief). Voor de SARS-CoV-2 PCR test wordt deze op basis van analyse van veel publicaties geschat op 96 tot 99.5% (2, 6, 7, 8, 9). Deze range is vooral het gevolg van de analytische/technische specificiteit van de gebruikte PCR-testen. Hier kan dus een fout-positief resultaat voorkomen; in 0.5 tot 4% van personen zonder COVID-19.
Ja dus? Dat wil niet zeggen dat er geen false positives kunnen ontstaan?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
De PCR-test is de gold standard.
Je zocht toch false negative?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:13 schreef Evenstar het volgende:
Ah gevonden!
[..]
Uit een document van RIVM zelf. 0.5% tot 4%, flinke range.
False negatives bedoel je.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja dus? Dat wil niet zeggen dat er geen false positives kunnen ontstaan?
PCR test is veel lager. Die 5% marge zit volgens mij bij de antigenen testen. Volgens mij had de PCR test een fout marge van 0,1% ofzo. Maar de PCR test toont niet aan of je besmettelijk bent. Als je een besmetting hebt doorgemaakt was een tijdje terug ook het advies om tot 3 maanden die test niet te gebruiken omdat die zo gevoelig is en nog rest rna kan vinden. Dan krijg je echt dat mensen in de ochtend positief testen en in de avond niet meer bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, maar kan het even niet terugvindenIemand bronnetje?
Nee grapjas, je edit je post naar negative en doet alsof ik gek ben. Ik heb het hele tijd over false positive. Zelfs in mijn quote van je post staat nog positive, terwijl jij het hebt veranderdquote:
Het erge is dat we dat niet eens weten, de echte transmissie routes.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:09 schreef capricia het volgende:
Die komen daar niet opeens.
Die worden meegenomen. Van buiten naar binnenshuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |