SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Verwachting besmetting cijfers:![]()
De huidige paniek in het topic en in de media vindt ik erger als dat wat er nu werkelijk aan de hand is. het is overduidelijk dat er geen vertrouwen is in het goed handelen in deze crisis door het kabinet. Het geloof dat het goed gaat en onder controle blijft lijkt compleet verdwenen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat je hebt wat nodig is en dat je perceptie hebt.
Als je de R met 0,2/0,25 moet laten dalen is uiteraard te doen met (redelijk) beperkte maatregelen. Tegelijkertijd heb je de uitdaging dat de ziekenhuizen aangeven het niet meer aan te kunnen.
De kans is groot dat als je lichte maatregelen instelt de moraal in de ziekenhuizen niet verbeteren zal, waardoor er nog meer mensen uit gaan vallen en je minder capaciteit hebt, waarna je weer zwaardere maatregelen moet nemen.
Ik denk persoonlijk dat de ziekenhuizen het op dit moment vooral nodig hebben dat ze geen roepende in de woestijn zijn en de hulp die ze aangeven nodig te hebben krijgen. Ze roepen niet om een lockdown, ze roepen om hulp. Op het moment dat er voldoende (tijdelijk) personeel bijgeschaald wordt zodat het te behappen is zou die lockdown niet nodig zijn.
Effectief heb je op dit moment twee knoppen om aan te draaien. Of je draait aan de instroom, wat inhoudt dat je maatregelen neemt. Of je draait aan de 'knop' rond beschikbare bedden en verhoogt dat, wat inhoudt dat je geen of minder maatregelen neemt.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:16 schreef Benny het volgende:
Gewoon? Gewoon wat? Gewoon met z'n allen op de gang van de IC?
Ik heb het even gecheckt bij Ons Mod Team en wij weten van niks!quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
En weg zijn de gifjes. Verzwaringen in COR?
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
De huidige paniek in het topic en in de media vindt ik erger als dat wat er nu werkelijk aan de hand is. het is overduidelijk dat er geen vertrouwen is in het goed handelen in deze crisis door het kabinet. Het geloof dat het goed gaat en onder controle blijft lijkt compleet verdwenen.
- Er zijn amper maatregelen
- De zorg is nog steeds planbare zorg aan het uitvoeren
- Vaccinaties gaan gewoon door (mis nog steeds cijfers)
- Urgentie wordt weer steeds duidelijker bij de bevolking
- verhouding besmettingen - ziekenhuisopnames is gunstiger als eerder (in de eerste en tweede golf was +10k alarmfase 1)
Er is echt nog een lange weg te gaan voordat er weer een avondklok wordt ingesteld
Dat gastmodden van @Lenny_Leonard moet maar eens afgelopen zijn!quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het even gecheckt bij Ons Mod Team en wij weten van niks!
Je had serieus gedacht dat op 1 november het klaar zou zijn met de pandemie?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.
Ook al staan de ziekenhuizen niet fysiek in brand, ik denk dat je het met me eens kun zijn dat het momenteel niet goed gaat. Het gevolg is dan dus dat 'freedom day' prematuur is. Dat vind ik nogal jammer, ik had anders gedacht (en gehoopt).
Die coronapas heeft precies gebracht wat ik al vreesde, heel veel schijnveiligheid.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.
Ook al staan de ziekenhuizen niet fysiek in brand, ik denk dat je het met me eens kun zijn dat het momenteel niet goed gaat. Het gevolg is dan dus dat 'freedom day' prematuur is. Dat vind ik nogal jammer, ik had anders gedacht (en gehoopt).
Handig toch? Gewoon patint in de MRI leggen met 4 bedden ernaast, liggen ze gelijk in quarantaine.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef Evenstar het volgende:
Zie net een mail voorbijkomen dat SEH dusdanig ruimte tekort komt dat ze een deel van onze afdeling gaan gebruiken. Hebben het druk daar.
Het valt wat tegen inderdaad. Mara om te denken dat het alleen maar doom and gloom is is ook niet gezondquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Ik geef geloof ik al maanden aan dat de coronapas echt niet voor de winter weg is. Maar los daarvan, de berichtgeving was dat we zo snel mogelijk van alle maatregelen af gingen. Het uitzicht was op minder maatregelen en verder afschalen, inhalen van inhaalzorg etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je had serieus gedacht dat op 1 november het klaar zou zijn met de pandemie?
In augustus ging het over het schrappen van alle maatregelen en zelfs het sluiten van COR kwam ter sprake.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je had serieus gedacht dat op 1 november het klaar zou zijn met de pandemie?
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Handig toch? Gewoon patint in de MRI leggen met 4 bedden ernaast, liggen ze gelijk in quarantaine.
Oh nee, dat is 't ook niet hoor. Maar zoals ik al eerder zei, de toon vanuit de ziekenhuizen komt niet overeen met de toon vanuit het kabinet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het valt wat tegen inderdaad. Mara om te denken dat het alleen maar doom and gloom is is ook niet gezond
Dat je dat een paar maanden geleden dacht, kan ik inderdaad begrijpen. Maar we zitten nu al een paar weken dusdanig in de lift dat het wel duidelijk is dat dit niet het einde van de pandemie is, lijkt me zo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In augustus ging het over het schrappen van alle maatregelen en zelfs het sluiten van COR kwam ter sprake.
Het is wat naef natuurlijk om je hoop te vestigen op het hosanna-scenario. Maar als je al anderhalf jaar hoort dat het vaccin de uitweg is, dan vind ik het niet zo gek dat velen zich nu toch bekocht en genaaid voelen eigenlijk.
Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd welke stappen we concreet gaan zetten zodat we volgend jaar niet weer in deze kutzooi komen. Nu moeten we focussen op het blussen van de brand natuurlijk, maar echt een houdbare situatie is het ook niet echt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je dat een paar maanden geleden dacht, kan ik inderdaad begrijpen. Maar we zitten nu al een paar weken dusdanig in de lift dat het wel duidelijk is dat dit niet het einde van de pandemie is, lijkt me zo.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat het nooit meer gewoon zal worden, leer leven met de beperkingen die we nu hebben, wij
moeten ons aanpassen niet het virus, succes.
Leuk concept voor een post-apocalyptisch boek. Maar daar is het dan ook mee gezegd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat het nooit meer gewoon zal worden, leer leven met de beperkingen die we nu hebben, wij
Dramaqueenquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Mwah, ik geloof wel dat er blijvende maatschappelijke veranderingen zullen komen. Alleen niet in de vorm van mondkapjes 6 maanden per jaar enzo. Ik denk dat deze pandemie de mogelijkheden tot werken op afstand, leren op afstand en zorg op afstand zal gaan versnellen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dramaqueen
Geen enkele pandemie heeft ooit voor een blijvende maatschappelijke verandering gezorgd en dat zal nu niet anders zijn. Of denk je dat we over 25 jaar nog steeds met mondkapjes lopen en elk jaar in lockdown moeten?
Goede onderbouwing.quote:
Denken dat de omgeving zich aanpast aan onsquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dramaqueen
Geen enkele pandemie heeft ooit voor een blijvende maatschappelijke verandering gezorgd en dat zal nu niet anders zijn. Of denk je dat we over 25 jaar nog steeds met mondkapjes lopen en elk jaar in lockdown moeten?
Dat is precies wat we met het land onder onze voeten hebben gedaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:31 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Denken dat de omgeving zich aanpast aan ons
Ehm, Flevoland?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:31 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Denken dat de omgeving zich aanpast aan ons
AIDS heeft echt wel blijvende veranderingen veroorzaakt om SOAs te beperken. Ik kan me ook voorstellen dat Corona blijvende gevolgen heeft in kleine maatregelen op het gebied van huizenbouw etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dramaqueen
En hopelijk leren we de volgende keer hoe we een virus de kop indrukken voor het wereldwijd verspreid wordt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
AIDS heeft echt wel blijvende veranderingen veroorzaakt om SOAs te beperken. Ik kan me ook voorstellen dat Corona blijvende gevolgen heeft in kleine maatregelen op het gebied van huizenbouw etc.
Klopt wij hebben ons aangepast aan het water en niet andersom.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is precies wat we met het land onder onze voeten hebben gedaan.
ik vrees van nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En hopelijk leren we de volgende keer hoe we een virus de kop indrukken voor het wereldwijd verspreid wordt.
Als we dat nu ook eens zouden doen voor klimaatverandering. Dat is een veel grotere dreiging dan corona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:36 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Klopt wij hebben ons aangepast aan het water en niet andersom.
Ja ik denk dat er nu 90% kans is dat het niet doorgaat.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]![]()
Dit is ook hoe ik onze kansen inschat voor Ziggo Dome
@Lenny_Leonard drukt zijn snor weerquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Mag ik uit de woorden van Hugo de Jonge trouwens opmaken dat het qua spreiding van de coronapatinten in ziekenhuizen inderdaad niet vlekkeloos verloopt en sommige ziekenhuizen misschien wel hun snor drukken tov de plekken waar het wel tot aan de max druk is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
@:lenny_leonard drukt zijn snor weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What can change the nature of a man?
Ja dmv de nodige aanpassingen aan het zorgapparaat. Oftewel de enige toekomstbestendige oplossing in de endemische fase. Is ons met influenza ook gelukt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Hoe laat is het?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Mag ik uit de woorden van Hugo de Jonge trouwens opmaken dat het qua spreiding van de coronapatinten in ziekenhuizen inderdaad niet vlekkeloos verloopt en sommige ziekenhuizen misschien wel hun snor drukken tov de plekken waar het wel tot aan de max druk is?
Voorrang gebeurt niet op basis van wel/geen corona maar op basis van urgentie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goede onderbouwing.
Dus omdat iemand medische zorg weigerde met een vaccinatie moeten ze nou ineens de grootste voorrang krijgen omdat dan toch blijkt dat Corona bestaat en voor problemen kan zorgen?
Nee..... Laat mensen met ernstige problemen voor gaan die dolgraag geholpen worden.
Ik denk dat we ons wel degelijk sociaal gaan gedragen, maar voorlopig eerst buiten bereik van de overheid. Die zal blijven hameren op beperken, beperken, beperken. Na lange tijd zal iedereen wel een keer breken en kappen met afstand, mondkapjes en andere tokens van viruserkenning.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja dmv de nodige aanpassingen aan het zorgapparaat. Oftewel de enige toekomstbestendige oplossing in de endemische fase. Is ons met influenza ook gelukt.
Je behoort echt tot een kleine minderheid als je meent dat bepaalde branches geen bestaansrecht meer hebben of denkt dat we ons permanent als a-sociale wezens gaan gedragen.
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat we ons wel degelijk sociaal gaan gedragen, maar voorlopig eerst buiten bereik van de overheid. Die zal blijven hameren op beperken, beperken, beperken. Na lange tijd zal iedereen wel een keer breken en kappen met afstand, mondkapjes en andere tokens van viruserkenning.
Boostershot, Hugo zit nogal in een tunnel en ondanks dat hij nu de deksel op de neus krijgt, zie ik nog altijd geen begin van een plan B.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd welke stappen we concreet gaan zetten zodat we volgend jaar niet weer in deze kutzooi komen. Nu moeten we focussen op het blussen van de brand natuurlijk, maar echt een houdbare situatie is het ook niet echt.
Solidariteit is een trein die je neemt tot je bij de halte bent waar je wilt uitstappen.quote:
Mooie, hier ga ik een tegeltje van laten maken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Solidariteit is een trein die je neemt tot je bij de halte bent waar je wilt uitstappen.
Vrij naar Erdogan.
Ja, ik denk dat er ontzettend gebrek aan vertrouwen ontstaat wanneer men zonder eind punt hard ingrijpt om de cijfers omlaag te houden. Ik denk dat als het vertrouwen er wel is, dat mensen zich dan vrijwillig aan de regels houden, maar als het vertrouwen wegvalt, dat velen de beperkingen actief zullen omzeilen om met een redelijk normaal dagelijks leven verder te kunnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.
Waarheid.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:48 schreef Noek het volgende:
Users die zo'n Hugofanboy/girl zijn..
Het is echt om te lollollolen
Die boosters zag je in de zomer al aankomen.
Echt hoor, boter op jullie hoofd.
Hele hordes hierquote:
hugo geeft geen zekerheid. hugo wil dat iedereen naar hem luistert en dat hij in het middelpunt blijft staan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zoals Gijp zei in VI het idee van Oostenrijk. Waar gewoon bij X aantal besmettingen qua maatregelen stap A in werking gaat bij Z besmettingen plan B etc. Dan weet iedereen precies wat komen gaat. Niet die complete willekeur en gekte van de dag.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hugo geeft geen zekerheid. hugo wil dat iedereen naar hem luistert en dat hij in het middelpunt blijft staan.
Verdeel en heers.
Duidelijkheid? Is dat beter voor de maatschappij, sociaal en economisch?
Zoek. Het. Uit.
Huilen om een mondkapjequote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik huil wel een beetje van binnen. Zojuist boodschappen gedaan. Als ik mijn omgeving zo hoor heeft iedereen een hekel aan de mondkapjes. Een enkeling heeft er geen bezwaar tegen. Het kan mijn bias zijn maar hoe kan het zover komen dat we onder sociale druk allemaal zo'n muilkorf op laten zetten?
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik huil wel een beetje van binnen. Zojuist boodschappen gedaan. Als ik mijn omgeving zo hoor heeft iedereen een hekel aan de mondkapjes. Een enkeling heeft er geen bezwaar tegen. Het kan mijn bias zijn maar hoe kan het zover komen dat we onder sociale druk allemaal zo'n muilkorf op laten zetten?
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof wel dat er blijvende maatschappelijke veranderingen zullen komen. Alleen niet in de vorm van mondkapjes 6 maanden per jaar enzo. Ik denk dat deze pandemie de mogelijkheden tot werken op afstand, leren op afstand en zorg op afstand zal gaan versnellen.
Ik gok zomaar dat het "huilen om wat dat mondkapje vertegenwoordigt" is.quote:
Ik kijk in ieder geval uit naar het eerste jaar waarin alles gewoon open kan blijven zonder allerlei beperkingen; dat we weer rustig kunnen genieten van de voorpret als er een vakantie geboekt is; etc. Maar ik vrees dat dat nog wel een paar jaar gaat duren op deze manier.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.
Die mensen die in voorjaar 2020 liepen te orakelen dat iedereen in het vervolg zou gaan kamperen in Dwingeloo, vliegreizen zouden nooit meer terugkomen enzovoorts. Nou the rest is history
Amen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:01 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat er ontzettend gebrek aan vertrouwen ontstaat wanneer men zonder eind punt hard ingrijpt om de cijfers omlaag te houden. Ik denk dat als het vertrouwen er wel is, dat mensen zich dan vrijwillig aan de regels houden, maar als het vertrouwen wegvalt, dat velen de beperkingen actief zullen omzeilen om met een redelijk normaal dagelijks leven verder te kunnen.
Ik ben zelf ondertussen wel zo ver. Ik wantrouw de overheid niet zo zeer, ik vertrouw er alleen niet op dat zij ons hier uit zullen leiden. Ik ga geen jaren van mijn leven weggooien wegens wanbeleid en gebrek aan politieke durf.
Niet echt meer, zo is mijn indruk vooralsnog. Itt vorige keer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.
Ah hou op...quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.
Ziekenhuizen lopen weer vol met ouderen en zwakkeren (gev'd en ongev'd) maar gelukkig 'kiezen' er steeds meer scholieren voor een vaccin om naar de Mac, Efteling, bios etc. te mogen.quote:
Wat probeert hij hier nou te zeggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hebben we dat idiote talking point weer…
Ook niet mijn ervaring inderdaad. Van een vriendin, die in de winkel staat, begreep ik dat er door haar leidinggevende nogal gehamerd werd op het dragen van een mondkapje. Ze moesten klanten ook actief aanspreken op het niet dragen van zo'n lapje. Nu zeggen ze er maar niks meer van want ze vinden het 1) vermoeiend 2)zelf ook wel onzin.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet echt meer, zo is mijn indruk vooralsnog. Itt vorige keer.
Naar volstrekt arbitraire normen hebben we geen lockdown gehad, dus niet zeuren zolang je nog zomaar je huis uitmag. Ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat probeert hij hier nou te zeggen eigenlijk.
al hoop ik dit keer wel dat hij gelijk heeftquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer isquote:
Dat de regering wel heel erg weinig solidair is richting data-nerds. Wat een vet experiment zou het zijn als je ook gewoon overdag je huis in werd geknuppeld? Toch gemiste kans om eens echt goed te experimenteren met intensieve menshouderij.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Live op TV aangekondigd gewoon. Dat was nog eens een show.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer is
Grote kansen voor de komende QR-lockdown. Je mag alleen nog naar je toegewezen supermarkt. En van te voren aanmelden. Anders scan je onderweg rood n kun je ter plaatse niet naar binnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat de regering wel heel erg weinig solidair is richting data-nerds. Wat een vet experiment zou het zijn als je ook gewoon overdag je huis in werd geknuppeld? Toch gemiste kans om eens echt goed te experimenteren met intensieve menshouderij.
Pushmeldingen bij 1 besmettingquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Live op TV aangekondigd gewoon. Dat was nog eens een show.
Dat mensen nog helemaal over de zeik gingen toen een paste-it doc werd gedeeld, waar meer besmettingen in stonden dan daadwerkelijk werd gecommuniceerdquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer is
In mijn omgeving merk ik dat de meesten wel inzien dat er nu iets moet gebeuren, maar dat er wel veel frustratie is over de uitzichtloosheid van de situatie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat zoiets als dit gewoon de hele lijst met besmettingen wasquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
quote:• Besmettingen in Nederland:
1. Man uit Loon op Zand, op zakenreis geweest naar Noord-Itali, heeft ook een carnavalsvierder in LoZ en Tilburg.
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Vrouw van #1
5. Dochter van #1
6. Vrouw uit Delft
7. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar is positief getest, ligt/lag op de IC.
8. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
9. Vrouw uit Tilburg
10. Man, broer van #1
11. 45-Jarige vrouw uit Helmond, met gezin op vakantie geweest in Noord-Itali
12. Man uit Oss, met gezin op vakantie geweest in Noord-Itali
13. Man uit Houten, vermoedelijk het virus opgelopen op een beurs in Duitsland
14. Persoon, een stel met patint 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Itali
15. Persoon, een stel met patint 14 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Itali
16. Man die op IC Maasstad ziekenhuis lag.
17. Vrouw uit Loon op Zand, contact met patient #1
18. Vrouw uit Drenthe/Dalen; echtgenoot van #8
19. Meisje (5) Alphen a/d Rijn, vakantie Noord-Itali
20. Persoon uit Haarlem
21. Vrouw uit Eindhoven, familie van patinte 11, ook naar Noord-Itali(Trentino) geweest.
22. Oudere vrouw uit de gemeente Altena, contact met patinte 7, ligt in isolatie in het Amphia Ziekenhuis te Breda.
23. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patinte 7
24. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patinte 7
25. Man, ligt in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
26. Kind uit Helmond, kind van patint 11, op reis geweest naar Trentino, Noord-Itali.
27. Man uit Helmond, partner van patint 28, samen met het gezin van patint 11 en patint 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Itali
28. Vrouw uit Helmond, partner van patint 27, samen met het gezin van patint 11 en patint 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Itali.
29. Vrouw uit Wijk aan Zee, ligt momenteel op de IC in het RKZ te Beverwijk.
30. Man uit Kerkwijk, gemeente Zaltbommel, opgenomen in het JBZ te Den Bosch.
Het briefje van Bruins.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Die verandering gaat ook alleen werken als het dingen beter/makkelijker maakt. Onder externe druk gaat het niet werken, mensen moeten er voordeel in zien. Zoals SMS vervangen is door WhatsApp etcquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.
Die mensen die in voorjaar 2020 liepen te orakelen dat iedereen in het vervolg zou gaan kamperen in Dwingeloo, vliegreizen zouden nooit meer terugkomen enzovoorts. Nou the rest is history
De lockdown was gewoon niet streng genoeg!quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het briefje van Bruins.
Toen het nog allemaal nieuw en spannend was ipv de dagelijkse sleurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
[..]
Het briefje van Bruins.
Dat was achteraf gezien wel echt de meest klungelige, maar typisch Nederlandse manier om aan te kondigen dat het toch echt menens was. Een programma met de insteek dat het allemaal niet zoveel voorstelde en wij er wel op een nuchtere manier door zouden komen. En dan ineens heel plompverloren dat briefje met iets wat hij ofwel allang wist, of gewoon later aangekondigd had kunnen worden. Net als die handshake van Mark en Jaap. Voor Nederland moet blijkbaar alles heel awkward gaan om het verteerbaar te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toen we nog een coronaminster hadden wiens ego zijn functioneren niet belemmerde.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen het nog allemaal nieuw en spannend was ipv de dagelijkse sleur
Deze heerlijke discussie telkens. Zijn er zaken op last van overheid gesloten/is de bevolking in zijn beweging beperkt? Golden er beperkingen het land in en uit komen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bruno zag de bui al hangen van een enorme shitshow. Die heeft de verstandige keuze gemaakt voor zichzelf.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen we nog een coronaminster hadden wiens ego zijn functioneren niet belemmerde.
[..]
Het briefje van Bruins.
Bruins ipv De Jonge nog inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto's en filmpjes van lange rijen voor de bijna sluitende coffeeshops danquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
En die zondag dat de horeca dicht ging. Ik ben toen op Schiphol iemand wezen afhalen en ik zag de rolluiken van de Burger King dicht gaan. Dat ding is 24/7 open, elke dag.
Allemaal mensen die een beetje reddeloos rondliepen en zich afvroegen wat er in hemelsnaam gaande was. Bizar was dat.
Nu zou dat zoiets zijn als:quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zoiets als dit gewoon de hele lijst met besmettingen was
[..]
Ik denk dat ze blij mogen zijn dat het zo is gelopen zoals het gelopen is. Als we waren begonnen met delta had geen lockdown een zorginfarct kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruno zag de bui al hangen van een enorme shitshow. Die heeft de verstandige keuze gemaakt voor zichzelf.
Vond het toen in die eerste periode wel heerlijk om dan 's avonds door het dorp te lopen toen de horeca dicht was en iedereen nog massaal binnen bleef, die rust op straat toenquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
En die zondag dat de horeca dicht ging. Ik ben toen op Schiphol iemand wezen afhalen en ik zag de rolluiken van de Burger King dicht gaan. Dat ding is 24/7 open, elke dag.
Allemaal mensen die een beetje reddeloos rondliepen en zich afvroegen wat er in hemelsnaam gaande was. Bizar was dat.
Ik vond de lege wegen bizar die eerste paar weken. Letterlijk bijna geen auto op straat hier op de ringweg. Mensen die niet op het knopje bij de verkeerslichten durfden te duwen met blote hand.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Horeca dicht, scholen dicht, retail dicht, sportfaciliteiten dicht en alle evenementen afgelast = lockdown. Ook als je nog wel je voordeur uit mag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Naar volstrekt arbitraire normen hebben we geen lockdown gehad, dus niet zeuren zolang je nog zomaar je huis uitmag. Ofzo.
Al die mensen die schaamteloos gingen hamsteren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vond de lege wegen bizar die eerste paar weken. Letterlijk bijna geen auto op straat hier op de ringweg. Mensen die niet op het knopje bij de verkeerslichten durfden te duwen met blote hand.
En ik ging met handschoenen aan de ondergrondse container open doen bij ons pand als ik vuilnis weg gooide.
Jemig ja. En 1 juno. Dat iedereen dacht tering dat duurt nog zo lang dan zijn we er toch wel vanaf.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vond de lege wegen bizar die eerste paar weken. Letterlijk bijna geen auto op straat hier op de ringweg. Mensen die niet op het knopje bij de verkeerslichten durfden te duwen met blote hand.
En ik ging met handschoenen aan de ondergrondse container open doen bij ons pand als ik vuilnis weg gooide.
Mensen die met hun elleboog de stop knop gingen induwen in bus/tram, om maar niet met de handen die knop in te hoeven drukken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, het aftellen tot jouw geboortejaar werd vrijgegeven voor vaccinatie-afspraak voelt intussen ook alweer 100 jaar geleden... zijn we er weer ingetuind.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jemig ja. En 1 juno. Dat iedereen dacht tering dat duurt nog zo lang dan zijn we er toch wel vanaf.
Wat waren we toen nog lekker naef.
Typisch gevalletje van "ik en jij dus ook" .quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Eftelingsoap is ook ten einde
Bam dit is 3kb zonder vaccin doe jij niet meequote:Op dinsdag 9 november 2021 17:36 schreef OProg het volgende:
Gelet op het grote aantal besmettingen bij 10-14 moet er bij die groep keihard ingegrepen worden. Die gaan maar gewoon weer voor thuisonderwijs.
Slogan: ‘Op school komen chillen is iemands opa killen’.
Zet hem op je Iphone of je BBquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:37 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Bam dit is 3kb zonder vaccin doe jij niet mee
Volgende week is het zonder QR code op school doe jij niet meer mee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:37 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Bam dit is 3kb zonder vaccin doe jij niet mee
quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zet hem op je Iphone of je BB
Dit is de QR van 3kb
Ga in een dorp wonen dan heb je dit elke avond.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond het toen in die eerste periode wel heerlijk om dan 's avonds door het dorp te lopen toen de horeca dicht was en iedereen nog massaal binnen bleef, die rust op straat toen
dit ja...ik kom vaak niemand meer tegen als ik savonds de hond uitlaatquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ga in een dorp wonen dan heb je dit elke avond.
Dat doe ik al, maar is nu toch niet meer die serene rust die er toen hingquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ga in een dorp wonen dan heb je dit elke avond.
De stemming wordt niet zo zeer veroorzaakt door de feiten, maar meer door de aanhoudende dreiging met maatregelen. Maar goed, linksom of rechtsom maakt me zo veel niet meer uit. Ze zoeken maar uit hoe ze hun pandemie aanpakken. Wij redden ons thuis wel, met of zonder goed beleid uit Den Haag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:45 schreef Bliksem92 het volgende:
Misschien is het omdat ik hier niet iedere dag kom, maar wat een zwartgalligheid zeg. Ik ben veel optimistischer, de vaccins doen hun werk (al duurt dat wat langer dan menig een had gehoopt wellicht) en van Hugo etc verwacht ik gewoon niet beter.
Dat er van die groep niemand in het ziekenhuis komt vergeten we gewoon evenquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:36 schreef OProg het volgende:
Gelet op het grote aantal besmettingen bij 10-14 moet er bij die groep keihard ingegrepen worden. Die gaan maar gewoon weer voor thuisonderwijs.
Slogan: ‘Op school komen chillen is iemands opa killen’.
Mijn stemming fluctueert van heel optimistisch tot een zwart gat zo diep als de Marianentrogquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:45 schreef Bliksem92 het volgende:
Misschien is het omdat ik hier niet iedere dag kom, maar wat een zwartgalligheid zeg. Ik ben veel optimistischer, de vaccins doen hun werk (al duurt dat wat langer dan menig een had gehoopt wellicht) en van Hugo etc verwacht ik gewoon niet beter.
Uurtje Ab en Koopmans luisteren helpt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn stemming fluctueert van heel optimistisch tot een zwart gat zo diep als de Marianentrog
Ik weet eigenlijk niet of de Sinterklaas-intocht nog doorgaat.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat er van die groep niemand in het ziekenhuis komt vergeten we gewoon even
Naast thuisonderwijs ook sporten voor kinderen verbieden! En dat ze samen spelen. Ze mogen ook niet meer mee naar de supermarkt. En Sinterklaasvieringen zijn uiteraard helemaal uit den boze.
Alles om de ongevaccineerden te beschermen, en de kwetsbaren die geduldig nog een maand of langer wachten op de zorgvuldig door Hugo verstrekte boostershot.
Met of zonder zwarte piet?quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of de Sinterklaas-intocht nog doorgaat.
In Breda zijn er grijze Pieten, maar dat was ook niet goed.quote:
Aandelen Pfizer bezitten terwijl je 0,0 vertrouwen hebt in de producten van die viagra-boeren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Pfizer gaat wel lekker, eerst die vaccins, nu een pil en booster, ex-jansen prikker als nieuwe klanten. Kan niet op bij die gasten, zwemmen in het geld.
Als stront onder mijn schoenquote:
Man man man, rupsje nooitgenoeg die gastenquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In Breda zijn er grijze Pieten, maar dat was ook niet goed.
https://www.ad.nl/binnenl(...)actiegroep~ac91a42e/
Bonusfeitje.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik had familieleden die vol verbazing op Schiphol stonden dat hun vakantie naar Marokko niet doorging. Was al anderhalve week in het nieuws of zo, onder andere omdat Anouk toen vastzat daar, kwamen deze twee lichten in de familie-app: waaahhhhh hoe kan dit ineens!?quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch vrees ik dat we steeds vaker met pandemien te maken gaan krijgen. Over 25 jaar hebben we er misschien al wel n of twee gehad, na Corona. In 2002 (2003?) al een keer ontkomen aan SARS en in 2012 aan MERS. Dit keer ging het mis.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dramaqueen
Euh, leerplichtwet?quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgende week is het zonder QR code op school doe jij niet meer mee.
Kregen ze dan een boete omdat ze aanwezig waren in de sportschool?quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:10 schreef Noek het volgende:
Meest bizarre in de 1e golf was het nieuws van collega's die een boete kregen omdat ze online trainingen gaven. Zaten ze alleen voor een laptopje te coachen en kregen ze een boete. Toen zei een user hier ook nog eens dat dit terecht was. Knettergek!
Jongeren die op een pleintje voetbalden kregen ook een boete, om het virus te stoppen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:10 schreef Noek het volgende:
Meest bizarre in de 1e golf was het nieuws van collega's die een boete kregen omdat ze online trainingen gaven. Zaten ze alleen voor een laptopje te coachen en kregen ze een boete. Toen zei een user hier ook nog eens dat dit terecht was. Knettergek!
Ja, ze mochten geen training geven.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Kregen ze dan een boete omdat ze aanwezig waren in de sportschool?
Mensen die thuiskappers erbij gingen lappen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:10 schreef Noek het volgende:
Gebakje eten buiten met 3 man.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jongeren die op een pleintje voetbalden kregen ook een boete, om het virus te stoppen.
#stikkenquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Pfizer gaat wel lekker, eerst die vaccins, nu een pil en booster, ex-jansen prikker als nieuwe klanten. Kan niet op bij die gasten, zwemmen in het geld.
Een lockdown voor Zoetermeerquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:21 schreef Koen66 het volgende:
Is er al gelekt welke maatregelen ze vrijdag aankondigen
Wat een aandachtsgeile pipo is datquote:
Nou en. We zijn een pandemie aan het bestrijden, ja.quote:
99% van de besmettingen gebeuren binnen. Dan is het inderdaad heel goed dat mensen niet naar buiten mogen. Wat een onzin kletsen die figuren toch ook.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mee leren leven.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou en. We zijn een pandemie aan het bestrijden, ja.
Vorig jaar ook "oppassen met schaatsen"quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
99% van de besmettingen gebeuren binnen. Dan is het inderdaad heel goed dat mensen niet naar buiten mogen. Wat een onzin kletsen die figuren toch ook.
Ik snap die focus op die carnavalsaftrap niet zo. Stadions zitten ook nog gewoon vol en allerlei andere gelegenheden ook.quote:
Ik denk dat ze dat zelf nog niet eens weten op dit moment.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:21 schreef Koen66 het volgende:
Is er al gelekt welke maatregelen ze vrijdag aankondigen
Groepen tegen elkaar opzettenquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap die focus op die carnavalsaftrap niet zo. Stadions zitten ook nog gewoon vol en allerlei andere gelegenheden ook.
Daar begon het vorig jaar (ongeveer), dus dan kunnen ze zeggen ‘een jaar later hebben we nog niets geleerd’ (of 2 jaar)quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap die focus op die carnavalsaftrap niet zo. Stadions zitten ook nog gewoon vol en allerlei andere gelegenheden ook.
Mijn kapster (gewoon salon) vertelde me dat ze op straat aangesproken werd door politieagenten omdat haar zoontje zo'n fris geknipt koppie had. Waar ze dat had laten doen want dat kon natuurlijk nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die thuiskappers erbij gingen lappen.
De leegte van die levens schokte me.
De klik mentaliteit zit nu eenmaal diep in de Nederlander gebakkenquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima staaltje wappie logica.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
99% van de besmettingen gebeuren binnen. Dan is het inderdaad heel goed dat mensen niet naar buiten mogen. Wat een onzin kletsen die figuren toch ook.
En een bepaald slag volk vind dat nog geweldig ook.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn kapster (gewoon salon) vertelde me dat ze aangesproken werd door politieagenten omdat haar zoontje zo'n fris geknipt koppie had. Waar ze dat had laten doen want dat kon natuurlijk niet
moest wat pizza's bezorgen daar waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat een aandachtsgeile pipo is dat
We hadden iets kunnen leren als het contactonderzoek gericht gedaan werd. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoeveel besmettingen er nu herleidbaar zijn naar de voetbalstadions die er steeds bij worden gehaald. En dit dan in vergelijking met concerten, horeca-bezoek, schoolgaande kinderen, de werkvloer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar begon het vorig jaar (ongeveer), dus dan kunnen ze zeggen ‘een jaar later hebben we nog niets geleerd’ (of 2 jaar)
Ongehoord dieptepunt van deze tijd. Dat mensen op basis van grafiekjes maken van een open-data-bron die door veel mensen bekeken is. (Misschien had niemand anders er zin in) Vervolgens als expert allemaal zaken mogen komen duiden.quote:
quote:Landen rond Nederland hebben miljoenen boostershots gezet
De landen rond Nederland hebben in totaal al miljoenen boostershots van coronavaccins gegeven. Belgi, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk hebben verschillende strategien voor het geven van de derde prik.
Belgi geeft de extra prikken sinds begin september aan kwetsbare groepen zoals mensen met een verzwakt immuunsysteem, 65-plussers en bewoners van verzorgingstehuizen. Het aantal mensen dat een extra dosis van een coronavaccin heeft gehad, ligt rond de 730.000. Volgens Belgische media is dat ruim 6 procent van de hele bevolking.
In Duitsland kunnen momenteel alleen 70-plussers, zorgpersoneel en mensen met een verzwakt immuunsysteem een boostershot krijgen. De eerste boostershots werden begin september gezet. Er zijn 2,8 miljoen mensen aan de beurt geweest, ongeveer 3,8 procent van de bevolking vanaf 12 jaar en 3,4 procent ten opzichte van de hele bevolking.
In het Verenigd Koninkrijk gaan de boosters naar 50-plussers en mensen die extra risico lopen, bijvoorbeeld vanwege gezondheidsproblemen of een baan in de zorg. Sinds halverwege september hebben 10,3 miljoen mensen een derde prik laten zetten, wat neerkomt op 17,9 procent van de bevolking vanaf 12 jaar.
Nouja, de Jonge zei afgelopen week tijdens dat wetgevingsoverleg nog dat zoveel mensen besmet waren geraakt in het stadion tijdens die ‘beruchte’ voetbalwedstrijd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We hadden iets kunnen leren als het contactonderzoek gericht gedaan werd. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoeveel besmettingen er nu herleidbaar zijn naar de voetbalstadions die er steeds bij worden gehaald. En dit dan in vergelijking met concerten, horeca-bezoek, schoolgaande kinderen, de werkvloer.
Is helemaal geen wappie logica maar goed blijf lekker binnen zitten als je dat zo fijn vind. Mensen willen elkaar toch ontmoeten en zullen dat gewoon blijven doen dan kunnen ze dat beter buiten doen dan binnen. Maar dat valt amper tot niet te controleren dus verplicht je mensen binnen te blijven terwijl je daar geen zicht meer op hebt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Prima staaltje wappie logica.
Voordat je mensen binnen kunt besmetten zal de drager van het virus dit toch ergens anders opgedaan moeten hebben.
Lol, dit geeft wel aan hoe diep we gezonken zijn ja. Let me guess, werd hij ook aangekondigd met naambalkje “Corona statistics expert” of zoiets?quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Ongehoord dieptepunt van deze tijd. Dat mensen op basis van grafiekjes maken van een open-data-bron die door veel mensen bekeken is. (Misschien had niemand anders er zin in) Vervolgens als expert allemaal zaken mogen komen duiden.
Ook mooi dit.quote:
Ik ben echt opgegroeid met "snitches get stiches" als 'rebelse' tiener. Ik zou echt nooit iemand kunnen of willen verlinken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat moet ik me daar bij voorstellenquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben echt opgegroeid met "snitches get stiches" als 'rebelse' tiener. Ik zou echt nooit iemand kunnen of willen verlinken.
Mijn neefje ook. Zo dan dat gaat de goeie kant opquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Zojuist in de lokale sportschool toch niet ontkomen aan QR-controle.
Hoorde een tiener tegen 'n ander zeggen dat ie toch maar een prik ging halen, want elke keer een staaf in zijn harses werd ie niet vrolijk van.
Optimistisch.quote:Pinkpop stevent na twee festivalloze jaren af op een uitverkochte editie in 2022. Al na het eerste weekend van de kaartverkoop is het evenement in Landgraaf grotendeels uitverkocht. Pinkpop staat gepland voor 17 tot en met 19 juni 2022.
Dat hele "snitchen is oneervol" is ook maar iets dat is verzonnen uit eigenbelang van een hoop mensen die liever een ander voor de bus gooien dan dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen handelen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben echt opgegroeid met "snitches get stiches" als 'rebelse' tiener. Ik zou echt nooit iemand kunnen of willen verlinken.
Ach, wees blij dat de media niet aan het sturen is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Ongehoord dieptepunt van deze tijd. Dat mensen op basis van grafiekjes maken van een open-data-bron die door veel mensen bekeken is. (Misschien had niemand anders er zin in) Vervolgens als expert allemaal zaken mogen komen duiden.
En broodnodig. Ik heb een aantal concerten en festivalkaartjes laten staan terwijl de data steeds doorgeschoven worden. Als dat volgend jaar toch weer niet kan, dan heeft dat echt wel weerslag op mijn gemoed.quote:
Maar dat is absoluut niet het doel van de pas hoor. En indirect dwingen gaan we ook niet doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Zojuist in de lokale sportschool toch niet ontkomen aan QR-controle.
Hoorde een tiener tegen 'n ander zeggen dat ie toch maar een prik ging halen, want elke keer een staaf in zijn harses werd ie niet vrolijk van.
Ik weet niet of dat voor Pinkpop een hele zinvolle optie is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
The Passion ( april 2022) is al zonder publiek. Die durfden het niet aan.
Goede onderbouwing?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goede onderbouwing.
Dus omdat iemand medische zorg weigerde met een vaccinatie moeten ze nou ineens de grootste voorrang krijgen omdat dan toch blijkt dat Corona bestaat en voor problemen kan zorgen?
Nee..... Laat mensen met ernstige problemen voor gaan die dolgraag geholpen worden.
Weer 2 tieners van de IC geredquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn neefje ook. Zo dan dat gaat de goeie kant op
Ik ben op de middelbare school echt wel een keer flink in elkaar gerost omdat ik iemand erbij lapte. Zo'n herinnering maakt wel indruk. (Word je hard van.)quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:47 schreef Soury het volgende:
[..]
En wat moet ik me daar bij voorstellen
Ik bedoelde meer dat er al meer zijn die er een hard hoofd in hebbenquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat voor Pinkpop een hele zinvolle optie is.
En waarschijnlijk dat de status van je QR-code volgend jaar afhangt van een 3e prik / booster, zoals we dat nu al zien in Oostenrijk. Een (weliswaar zeer basale) variant van de social credit score in China voor burgers.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat is absoluut niet het doel van de pas hoor. En indirect dwingen gaan we ook niet doen.
Joh.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat er al meer zijn die er een hard hoofd in hebben
Mes steek pijnquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
The Passion ( april 2022) is al zonder publiek. Die durfden het niet aan.
Maar was dat dan een vriend die teleurgesteld was in je gebrek aan solidariteit? Of meer het type "mondje dicht, kleintje, anders weet ik je te vinden"?quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben op de middelbare school echt wel een keer flink in elkaar gerost omdat ik iemand erbij lapte. Zo'n herinnering maakt wel indruk. (Word je hard van.)
Vierdaagse met anderhalve meter.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Joh.
Ja, ik ook. Ik noem het uitverkopen van Pinkpop niet voor niets optimistisch. Zelfs als het door mag gaan loop je nog het risico dat het op een of ander uit de lucht gegrepen maximum percentage moet. Kun je gaan loten.
Ik wil komend jaar de vierdaagse wel weer eens lopen, maar dat moet ik ook nog zien gebeuren.
Als je het per se wilt vergelijken met dronken automobilisten: als je 1 bed hebt, wie ga je dat dan geven, de dronken chauffeur of degene die net van zijn bumper is gepeld?quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goede onderbouwing?
Dat onderbuik geblaat van jou keer op keer op de ongevaccineerden verdient geen onderbouwing. Hou daar gewoon mee op ajb.
Er zijn genoeg mensen die zich niet mogen laten vaccineren.
En voor de mensen die zich niet laten vaccineren? Die verdienen net zo goed zorg als elk ander. Een alcoholist die tegen een boom rijdt met een glaasje teveel ook niet meer helpen? Iemand die rookt en met longproblemen in het ziekenhuis terecht komt ook niet meer helpen?
Een gezonde ongevaccineerde van 50 jaar of jonger heeft 0,1% kans op een ziekenhuisopname na besmetting. Een roker of obese Macfan een vele grotere kans op een ziektebed dankzij z’n ongezonde levensstijl.
Mensen die zorgpremie betalen hebben recht op zorg, en ga ajb dat niet voor een ander bepalen.
Een code zwart situatie waarbij er triage moet worden toegepast?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je het per se wilt vergelijken met dronken automobilisten: als je 1 bed hebt, wie ga je dat dan geven, de dronken chauffeur of degene die net van zijn bumper is gepeld?
Een beetje zo'n via via persoon. Alle honderd leerlingen ofzo kenden elkaar wel. Ook wel eens eerste meegemaakt, maar dat was niet bij mij, wel iemand uit de groep waar ik mee omging omdat hij verteld had van wie hij z'n wiet had gekocht aan iemand van de schoolleiding. Mja, dat was ook echt wel een aparte tijd. Nu ben je volwassen en totaal anders, maar er was echt wel een beetje zo'n gang mentaliteit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar was dat dan een vriend die teleurgesteld was in je gebrek aan solidariteit? Of meer het type "mondje dicht, kleintje, anders weet ik je te vinden"?
Geen idee. Ik hoorde het in een flits.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, dit geeft wel aan hoe diep we gezonken zijn ja. Let me guess, werd hij ook aangekondigd met naambalkje “Corona statistics expert” of zoiets?
Afgelopen week zag ik dat nog iemand doen in de trein. Moest gelijk weer aan april 2020 denkenquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:34 schreef Haags het volgende:
[..]
Mensen die met hun elleboog de stop knop gingen induwen in bus/tram, om maar niet met de handen die knop in te hoeven drukken.
Dat zag er best leip uit soms.
Ach.. ik zie ook weer mensen boodschappenkarretjes poetsen alsof hun leven er vanaf hangt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:11 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Afgelopen week zag ik dat nog iemand doen in de trein. Moest gelijk weer aan april 2020 denken.
Die coronapas en de mondkapjes zullen in Zuid-Europa nog jaren de norm blijven denk ik.quote:
Ha ja, de middelbare school is in sociaal opzicht inderdaad ook wel een beetje de bergen van Koerdistan. Tribale jungle.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een beetje zo'n via via persoon. Alle honderd leerlingen ofzo kenden elkaar wel. Ook wel eens eerste meegemaakt, maar dat was niet bij mij, wel iemand uit de groep waar ik mee omging omdat hij verteld had van wie hij z'n wiet had gekocht aan iemand van de schoolleiding. Mja, dat was ook echt wel een aparte tijd. Nu ben je volwassen en totaal anders, maar er was echt wel een beetje zo'n gang mentaliteit.
Ook niet helemaal natuurlijk, vandaar dat ik ook 'rebelse' tiener zei.
De mandjes zullen ook wel weer verdwijnen. En dan krijgen we ook weer tussen de liedjes door de tekst over dat we het met zijn allen moeten doenquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach.. ik zie ook weer mensen boodschappenkarretjes poetsen alsof hun leven er vanaf hangt.
Brainwashed
Ja natuurlijk. Het is niet te verdedigen om in een ander scenario mensen medische zorg te weigeren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:07 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Een code zwart situatie waarbij er triage moet worden toegepast?
Dat zal de laatste tijdelijke verlenging wel zijn verwacht ik.quote:
Treurig zo'n verplichting.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die coronapas en de mondkapjes zullen in Zuid-Europa nog jaren de norm blijven denk ik.
Zou me niks verbazen als Spanje ergens deze maand aankondigt dat mondkapjes heel 2022 nog verplicht zullen zijn.
Ondertussen zullen ze wel aan een pertinente werken inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal de laatste tijdelijke verlenging wel zijn verwacht ik.
We doen het samen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Treurig zo'n verplichting.
Bij 38 graden midden in de zomer met zo'n kap rondlopendie zeker in dat jaargetijde geen reet toevoegt.
Neequote:Op dinsdag 9 november 2021 19:25 schreef Confetti het volgende:
Wat is een 'lockdown' eigenlijk? Ik hoor het woord maar iedereen heeft er een ander beeld bij. Laten we niet vergeten dat het ultieme middel, de avondklok, nog steeds kan worden afgekondigd bij ministerieel besluit.
Zouden we zo diep nog kunnen zakken?
IT'S THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEAAARRRRRRRRRRRRquote:
Ja, zelfs op het strand waren mondkapjes op sommige plekken nog verplichtquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Treurig zo'n verplichting.
Bij 38 graden midden in de zomer met zo'n kap rondlopendie zeker in dat jaargetijde geen reet toevoegt.
Als ze al die tijd en moeite nou eens in het uitbreiden van de zorgcapaciteit staken…quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal de laatste tijdelijke verlenging wel zijn verwacht ik.
Dat geeft toch al aan dat de beleidsbepalers helemaal niets snappen van hoe een virus werkt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, zelfs op het strand waren mondkapjes op sommige plekken nog verplicht
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De mandjes zullen ook wel weer verdwijnen.
Vroeger had je zo’n spelletje. Theme Hospital. Moest je een ziekenhuis runnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel backfire krijgen, maar al die berichten dat het zorgpersoneel op hun tandvlees lopen, word ik ook een beetje moe van hoor.
No offense, maar het is je werk.
Als we nou in deze hele crisis 5 harde, zinnige maatregelen hadden genomen ipv 50 zachte, onzinnige...quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.
https://store.steampowered.com/app/868360/Project_Hospital/quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeger had je zo’n spelletje. Theme Hospital. Moest je een ziekenhuis runnen.
Daar liep het personeel ook continu om meer geld en pauze te janken en als ze dat niet kregen namen ze ontslag.
Moest er ineens aan denken
Dat hadden we ook. Namelijk afstand, thuisblijven bij klachten en testen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we nou in deze hele crisis 5 harde, zinnige maatregelen hadden genomen ipv 50 zachte, onzinnige...
Dat is nooit een maatregel geweest, maar een vinding van de supermarkten zelf. Waarom heb ik nooit helemaal begrepen, volgens mij was het meer omdat er eentje mee begon en de rest allemaal is gevolgd en iedereen toen dacht dat het moest. Zelfs als hulpmiddel om klanten te tellen is het niet nodig, want in plaats van 100 karretjes kun je ook 50 karretjes en 50 mandjes neerzetten, dan heb je hetzelfde effect.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.
De karretjes waren zodat je makkelijker 1,5m afstand hield, ofzoiets.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nooit een maatregel geweest, maar een vinding van de supermarkten zelf. Waarom heb ik nooit helemaal begrepen, volgens mij was het meer omdat er eentje mee begon en de rest allemaal is gevolgd en iedereen toen dacht dat het moest. Zelfs als hulpmiddel om klanten te tellen is het niet nodig, want in plaats van 100 karretjes kun je ook 50 karretjes en 50 mandjes neerzetten, dan heb je hetzelfde effect.
quote:
quote:De coronapas wordt nog niet op de werkvloer en in het hoger onderwijs ingezet, wel in dierentuinen en pretparken. De horeca moet rekening houden met aanvullende aanscherpingen, zoals de terugkeer van de zitplicht en beperking van de sluitingstijd.
Dat wordt volgens betrokkenen bij het coronabeleid van het demissionaire kabinet waarschijnlijk de boodschap in de persconferentie van komende vrijdag.
Dan besluit het kabinet over aanvullende coronamaatregelen. De extra beperkingen kunnen zaterdag al ingaan, al is het waarschijnlijker dat het kabinet wacht tot het de Kamer erover heeft gedebatteerd. De uitbreiding van het coronatoegangsbewijs naar dierentuinen en pretparken is een gegeven. De voorbereidingen voor een bredere inzet van de coronapas zijn nog niet zo ver.
Andere beperkingen liggen wel op tafel, zoals de verplichte placering in cafs en restaurants, een vroegere sluitingstijd. Betrokkenen benadrukken dat hierover nog geen besluit is genomen. https://dvhn.nl/extra/Bro(...)ebreid-27149049.html
Degene die de hulp het hardst nodig heeft?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je het per se wilt vergelijken met dronken automobilisten: als je 1 bed hebt, wie ga je dat dan geven, de dronken chauffeur of degene die net van zijn bumper is gepeld?
Als de horeca weer om 18:00 moet sluiten dan kan je de hele sector zo langzamerhand wel opdoeken.quote:
Vaste plaatsen zijn op zich wel het failliet van de QR-codes.quote:
Die hele QR-code is een failliet experiment.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vaste plaatsen zijn op zich wel het failliet van de QR-codes.
Maar het zat er wel in dat ze weer met een kanon op de horeca gingen schieten.
Het zal wel weer met de kaasschaaf gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de horeca weer om 18:00 moet sluiten dan kan je de hele sector zo langzamerhand wel opdoeken.
Zal eerst wel naar 20.00 gaanquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de horeca weer om 18:00 moet sluiten dan kan je de hele sector zo langzamerhand wel opdoeken.
Ach ja eigen volk eerst. Je kan het ze ook moeilijk kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:47 schreef HPoi het volgende:
Duitse ic's kunnen toch geen Nederlandse coronapatinten overnemen.
Succes ermee he!
https://www.nu.nl/coronav(...)enten-overnemen.html
Zijn we er toch weer ingetuind.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:47 schreef HPoi het volgende:
Duitse ic's kunnen toch geen Nederlandse coronapatinten overnemen.
Succes ermee he!
https://www.nu.nl/coronav(...)enten-overnemen.html
Placering in combinatie met uitbreiding van QR-code slaat nergens op, dus het zal dan wel een vervroegde sluitingstijd worden voor de horeca.quote:
De goeie ouwe tijd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar liep het personeel ook continu om meer geld en pauze te janken en als ze dat niet kregen namen ze ontslag.
Vervelend dat de horeca beperkt wordt, maar kom er nu toch amper meer vanwege de QR. Allemaal mensen zullen zich nu genaaid voelen, terwijl ze het wel prima vonden dat verder gezonde mensen niet eens naar de wc mogen...quote:
Vervroegde sluitingstijd icm met qr-code slaat ook nergens opquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:50 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Placering in combinatie met uitbreiding van QR-code slaat nergens op, dus het zal dan wel een vervroegde sluitingstijd worden voor de horeca.
Eigenlijk valt het me enigszins mee?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vaste plaatsen zijn op zich wel het failliet van de QR-codes.
Maar het zat er wel in dat ze weer met een kanon op de horeca gingen schieten.
Nee, maar placering nog minder. Die QR-code was juist bedoeld om zones te scheppen waarbinnen de basisregels niet golden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vervroegde sluitingstijd icm met qr-code slaat ook nergens op
Net alsof placeren in een caf het verschil gaat maken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk valt het me enigszins mee?
Voor restaurants zal het het verschil niet maken.
Die QR code voor dierentuinen is een wassen neus.
Placering voor cafs is wel een dingetje natuurlijk, maar vergeleken bij 2g in niet essentile winkels/werkplek.....
Denk dat dat contactonderzoek tegenwoordig gewoon onmogelijk is, in het begin toen iedereen voornamelijk thuis bleef waren er nauwelijks contactmomenten en dus makkelijk alles te herleiden. Nu gaat een gemiddeld persoon per dag naar verschillende winkels, sportclubs, werk, OV, horeca etc. Valt gewoon niet meer goed te traceren gok ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We hadden iets kunnen leren als het contactonderzoek gericht gedaan werd. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoeveel besmettingen er nu herleidbaar zijn naar de voetbalstadions die er steeds bij worden gehaald. En dit dan in vergelijking met concerten, horeca-bezoek, schoolgaande kinderen, de werkvloer.
Het gaat het verschil allemaal niet maken nee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net alsof placeren in een caf het verschil gaat maken.
Met deze stoethaspels aan het bewind gaat het gewoon niks meer worden, dat is nu wel duidelijk.
Ja een uitbreiding van de coronapas en de horeca 2 uur eerder dicht zal een groot verschil maken...quote:
quote:Intussen is Nederland tegen de aanvullende eisen die Oostenrijk voor inkomende toeristen, waaronder een extra prik voor wie met het vaccin van Janssen is ingent. De CDA-bewindsman vindt dat EU-landen de adviezen moeten volgen van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dat de boosterprikken nog niet voor iedereen adviseert.
Waarom niet? Pak je gelijk de natte horeca aan en restaurants laat je dan alleen lunch draaien.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk valt het me enigszins mee?
Voor restaurants zal het het verschil niet maken.
Die QR code voor dierentuinen is een wassen neus.
Placering voor cafs is wel een dingetje natuurlijk, maar vergeleken bij 2g in niet essentile winkels/werkplek.....
Vervroegde sluiting kan van alles zijn. Maar ik zie ze niet dichtgaan om 18:00.
Dan krijg je weer een halfbakken maatregel als 22;00 om restaurants te vrijwaren maar cafs te blokkeren.
Ik ben een niet gemiddeld persoon. Gok ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat dat contactonderzoek tegenwoordig gewoon onmogelijk is, in het begin toen iedereen voornamelijk thuis bleef waren er nauwelijks contactmomenten en dus makkelijk alles te herleiden. Nu gaat een gemiddeld persoon per dag naar verschillende winkels, sportclubs, werk, OV, horeca etc. Valt gewoon niet meer goed te traceren gok ik.
Wel handig, zo'n tijdvenster waarop alleen gepensioneerden naar de horeca kunnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom niet? Pak je gelijk de natte horeca aan en restaurants laat je dan alleen lunch draaien.
Volgens mij hebben we vorig jaar wel zo'n variant een keer gehad.
Als je elke 2 weken persco's nodigt hebt met alweer een set wijzigingen geeft het eigenlijk wel aan dat je geen idee meer hebt wat je nog aan het doen bent.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het gaat het verschil allemaal niet maken nee.
Het narratief erbij zal denk ik meer leiding geven. Als Hugo gewoon zegt dit is het er hiermee moeten we het doen, of is het een opmaat naar de volgende persconferentie over 2 weken.
Graag ook de bejaardenkassa terugquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel handig, zo'n tijdvenster waarop alleen gepensioneerden naar de horeca kunnen.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel backfire krijgen, maar al die berichten dat het zorgpersoneel op hun tandvlees lopen, word ik ook een beetje moe van hoor.
Ah krijgen we dit weer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Je zit niet voor niets op FOK!quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben een niet gemiddeld persoon. Gok ik.
Zoveel dingen passen niet eens in een dag
Ik ga hier dan toch maar een lans voor Hugo breken: hij heeft gewoon gelijk over dat Europese beleid. Volledig gevaccineerd = 2 vaccins, of 1x Janssen. Oostenrijk maakt het nu onmogelijk voor sommige gevaccineerden om het land in te komen. Oostenrijk heeft ook in het binnenland een heel strenge 2G, weet niet of het daar ook voor geldt. Maar niet best in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
https://www.limburger.nl/(...)mburger&utm_term=0-1
quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef jcdragon het volgende:
RIVM: "VirusOverheid is nog niet klaar met ons."
En dat terwijl we 8 miljoen dosis op voorraad hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef Noek het volgende:
Weet je wat je terug gaat zien in de cijfers?
De scholen. Je ziet t na elke vakantie.
Maar dat kan geen optie meer zijn om daar aan te gaan tornen dus dan ga je geen andere sectoren voor de bus gooien.
Dan ga je boosters regelen voor de 70 plussers bijv. Maar dat is lastig. Nee joh, we leggen gewoon ergens t probleem neer waar eigenlijk geen probleem is. Schuiven met uren, capaciteit en codes. Waanzin.
Op 9 april 2020 begaf ik me weer voorzichtig op de werkvloer in de bibliotheek. Karrevrachten vol boeken die op verschillende dagen ingeleverd waren en gedurende 3 dagen in quarantaine stonden in het magazijn. We konden onze kont er niet meer keren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:10 schreef Noek het volgende:
Zou wel moeten. Volgens hugo. Vaccineren was immers de weg naar de vrijheid en het enige wat helpt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef jcdragon het volgende:
RIVM: "Virus is nog niet klaar met ons."
Mja, dan liever een paar hardere maatregelen waarbij je nog een kans hebt dat er voor het einde van het jaar weer kan worden versoepeld. Nu blijven we waarschijnlijk gewoon doorsukkelen tot, eh, het begin van een tweede "mooie zomer"?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]Nounou, niet teveel ingrijpen h
Dit gaat zoden aan de dijk zetten zeker
Nou ja, scholen kan je toch ook niet meer aankomen. Wat wil je dan, constant scholen op slot gooien? Verder helemaal mee eens hoor dat ze een keer moeten afblijven van horeca. Hooguit 2G i.p.v. 3G, maar afblijven van openingstrijden en bezetting. Zelfde geldt voor evenementen, afblijven.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef Noek het volgende:
Weet je wat je terug gaat zien in de cijfers?
De scholen. Je ziet t na elke vakantie.
Maar dat kan geen optie meer zijn om daar aan te gaan tornen dus dan ga je geen andere sectoren voor de bus gooien.
Dan ga je boosters regelen voor de 70 plussers bijv. Maar dat is lastig. Nee joh, we leggen gewoon ergens t probleem neer waar eigenlijk geen probleem is. Schuiven met uren, capaciteit en codes. Waanzin.
Boeken in quarantainequote:Op dinsdag 9 november 2021 20:07 schreef Nia het volgende:
[..]
Op 9 april 2020 begaf ik me weer voorzichtig op de werkvloer in de bibliotheek. Karrevrachten vol boeken die op verschillende dagen ingeleverd waren en gedurende 3 dagen in quarantaine stonden in het magazijn. We konden onze kont er niet meer keren.
Exact.quote:
Met harde maatregelen blijf je ook doorsukkelen tot aan de zomerquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mja, dan liever een paar hardere maatregelen waarbij je nog een kans hebt dat er voor het einde van het jaar weer kan worden versoepeld. Nu blijven we waarschijnlijk gewoon doorsukkelen tot, eh, het begin van een tweede "mooie zomer"?
Dat ligt natuurlijk ook wel bij het RIVM/OMT welke er redelijk naast zitten met de voorspellingen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je elke 2 weken persco's nodigt hebt met alweer een set wijzigingen geeft het eigenlijk wel aan dat je geen idee meer hebt wat je nog aan het doen bent.
Trappen we hier nu nog steeds in, ja? De harde maatregelen die je nu instelt blijven tot april.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef Iblardi het volgende:
Mja, dan liever een paar hardere maatregelen waarbij je nog een kans hebt dat er voor het einde van het jaar weer kan worden versoepeld.
Dit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Nee dat wil ik juist niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, scholen kan je toch ook niet meer aankomen. Wat wil je dan, constant scholen op slot gooien? Verder helemaal mee eens hoor dat ze een keer moeten afblijven van horeca. Hooguit 2G i.p.v. 3G, maar afblijven van openingstrijden en bezetting. Zelfde geldt voor evenementen, afblijven.
Thuiswerken, boosters z.s.m. inzetten, kerk- en moskeebezoek ook met QR zijn de andere opties.
Je kunt veel zeggen van Hugo maar zijn spreadsheetjes zijn tenmiste wel volledig. Alles wordt goed geregistreerd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:40 schreef Evenstar het volgende:
Al die onzorgvuldige landen om ons heen ook ... Gelukkig nemen wij wel de tijd om het zorgvuldig te doen en goed te registeren.
[..]
Dus wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan me niet voorstellen dat men het vrijdag bij 2G en eerder beginnen met boosters houdt.
Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan me niet voorstellen dat men het vrijdag bij 2G en eerder beginnen met boosters houdt.
Dit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Favo stokpaardje. De horeca.quote:
Niet mee eens.quote:
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.
Moeten ook VK achterna, dus 2G + thuiswerken en klaar.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.
Ditquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, maar placering nog minder. Die QR-code was juist bedoeld om zones te scheppen waarbinnen de basisregels niet golden.
Maar jij en je familie hebt die mensen wel nodig. Die kunnen ook ineens zorg nodig hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Zij deden het in de zomer toen het nog behapbaar was. Wij midden in het griepseizoen met onderbezette ziekenhuizen waar bij sommige nu al code zwart is. Ook lopen wij ten opzichte van hen flink achter met boosterprikken.quote:
Eens. Maar als je dat hardop zegt....quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ach, er was deze keer wat meer ruimte voor optimisme over het kabinetsbeleid vanwege die boostershots, de nog steeds stijgende vaccinatiegraad en de zgn. eindige hoeveelheid IC-opnames. Ik zie ze nu eerder in de komende weken en maanden stukje bij beetje verder maatregelen verscherpen omdat het steeds "net niet genoeg" is, waarna we inderdaad weer ver in het voorjaar zitten voor er eventueel wat kan worden versoepeld. Maar misschien valt het deze keer mee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Trappen we hier nu nog steeds in, ja? De harde maatregelen die je nu instelt blijven tot april.
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Moeten ook VK achterna, dus 2G + thuiswerken en klaar.
Misschien flauw, maar zowel in Engeland als Portugal hebben ze een tijd gehad waar het echt code zwart was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je gaat een stemming onder de bevolking krijgen die vergelijkbaar is met die indertijd in het communistisch oostblok. Een tot op het bot gedemotiveerde burgerbevolking, die weliswaar braaf met vlaggetjes met hamers en sikkels er op zwaait wanneer hen dat een voordeeltje oplevert, maar iedere keer bij het zien en horen van hun overheid denkt "heb je hun weer met hun eeuwige gezanik".quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.
Totaaaal off topic:quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is prima uitvoerbaar. Waar een wil is is een weg. Maar die weg wordt moedwillig geblokkeerd. Geen enkele betrokken ambtenaar die zijn carrire op het spel durf te zetten.quote:
Jij was degene die in t begin steeds riep dat ondernemers niet moesten zeuren want zij zijn toch ondernemer dus creatief, wat dat ook moge zijn. Dat ze financieel leegliepen en sommigen nog meer moesten werken en alles om moesten gooien, dat maakte niet uit. Niet zeurenquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Niemand, ook de mensen in de zorg niet, hebben gekozen voor dit soort taferelen.
Er wordt heel veel meer van ze gevraagd, zowel mentaal als fysiek, dan waar zij eigenlijk voor getekend hebben.
Blijkbaar zouden jullie allemaal akkoord gaan als jullie werkgever jullie zou vragen om nog harder te werken in niet ideale omstandigheden? Als je normaal 3 presentaties per maand moet geven en nu wordt er van je gevraagd om twee jaar lang iedere dag minstens 3 presentaties te geven? Lekker makkelijk lullen dat ze niet moeten zeuren ...
Echt zwaar oneens.
Zorg dragen voor meer patinten dan normaal, veel meer en veel langere diensten draaien door uitval, al twee jaar lang midden in de shit staan, maar hey ze moeten niet zeurenquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar jij en je familie hebt die mensen wel nodig. Die kunnen ook ineens zorg nodig hebben.
En ik geef ze gelijk als ik meerdere keren wordt uitgeknepen en constant onder stress sta zou ik ook een andere baan zoeken.
Een probleem in de zorg is een probleem van heel Nederland.
Dat leidt weet tot meer besmettingen en dus zwaardere maatregelen down the line.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.
Gewoon thuis rustig je ding doen. Geen werkgever kan z'n werknemer die vanuit huis werkt hard aanpakken. Haha.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.
We doen het met zijn allen. Dus als werknemer mag je best je baan op het spel zetten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.
Gevaccineerde werknemers die besmet raken zijn dan volgens mij ook niet het probleem, maar vooral gevaccineerde ouderen die besmet raken. Dus zij zouden de boosters zo snel mogelijk moeten krijgen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen is het woordje 'dus' in jouw zin misplaatst. Dat hoort daar niet te staan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat leidt weet tot meer besmettingen en dus zwaardere maatregelen down the line.
Veel zorgwerk is ook repeterend werk wat sterk ingekaderd is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zorg dragen voor meer patinten dan normaal, veel meer en veel langere diensten draaien door uitval, al twee jaar lang midden in de shit staan, maar hey ze moeten niet zeuren![]()
Als iemand een deadline krijgt van 1-2 dagen eerder staat die normaal al te steigeren ... maar niet de helden op FOK!, die werken keihard door, ook al wordt twee jaar lang het onmogelijke van ze gevraagd, onder druk, met mensenlevens op het spel.
We weten beide dat het daar op uitdraait.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen is het woordje 'dus' in jouw zin misplaatst. Dat hoort daar niet te staan.
Ik raad dit ook aan. Kijk wel uit voor een epidemie van clowns, wat eigenlijk nog erger is dan corona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Totaaaal off topic:
Leuk spel! Nu is er Two Point Hospital. Absolute aanrader.
Ik ook niet, maar ik hoop het wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |