Ondertussen zullen ze wel aan een pertinente werken inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal de laatste tijdelijke verlenging wel zijn verwacht ik.
We doen het samen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Treurig zo'n verplichting.
Bij 38 graden midden in de zomer met zo'n kap rondlopendie zeker in dat jaargetijde geen reet toevoegt.
Neequote:Op dinsdag 9 november 2021 19:25 schreef Confetti het volgende:
Wat is een 'lockdown' eigenlijk? Ik hoor het woord maar iedereen heeft er een ander beeld bij. Laten we niet vergeten dat het ultieme middel, de avondklok, nog steeds kan worden afgekondigd bij ministerieel besluit.
Zouden we zo diep nog kunnen zakken?
IT'S THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEAAARRRRRRRRRRRRquote:
Ja, zelfs op het strand waren mondkapjes op sommige plekken nog verplichtquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Treurig zo'n verplichting.
Bij 38 graden midden in de zomer met zo'n kap rondlopendie zeker in dat jaargetijde geen reet toevoegt.
Als ze al die tijd en moeite nou eens in het uitbreiden van de zorgcapaciteit staken…quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal de laatste tijdelijke verlenging wel zijn verwacht ik.
Dat geeft toch al aan dat de beleidsbepalers helemaal niets snappen van hoe een virus werkt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, zelfs op het strand waren mondkapjes op sommige plekken nog verplicht
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De mandjes zullen ook wel weer verdwijnen.
Vroeger had je zo’n spelletje. Theme Hospital. Moest je een ziekenhuis runnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel backfire krijgen, maar al die berichten dat het zorgpersoneel op hun tandvlees lopen, word ik ook een beetje moe van hoor.
No offense, maar het is je werk.
Als we nou in deze hele crisis 5 harde, zinnige maatregelen hadden genomen ipv 50 zachte, onzinnige...quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.
https://store.steampowered.com/app/868360/Project_Hospital/quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeger had je zo’n spelletje. Theme Hospital. Moest je een ziekenhuis runnen.
Daar liep het personeel ook continu om meer geld en pauze te janken en als ze dat niet kregen namen ze ontslag.
Moest er ineens aan denken
Dat hadden we ook. Namelijk afstand, thuisblijven bij klachten en testen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we nou in deze hele crisis 5 harde, zinnige maatregelen hadden genomen ipv 50 zachte, onzinnige...
Dat is nooit een maatregel geweest, maar een vinding van de supermarkten zelf. Waarom heb ik nooit helemaal begrepen, volgens mij was het meer omdat er eentje mee begon en de rest allemaal is gevolgd en iedereen toen dacht dat het moest. Zelfs als hulpmiddel om klanten te tellen is het niet nodig, want in plaats van 100 karretjes kun je ook 50 karretjes en 50 mandjes neerzetten, dan heb je hetzelfde effect.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.
De karretjes waren zodat je makkelijker 1,5m afstand hield, ofzoiets.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nooit een maatregel geweest, maar een vinding van de supermarkten zelf. Waarom heb ik nooit helemaal begrepen, volgens mij was het meer omdat er eentje mee begon en de rest allemaal is gevolgd en iedereen toen dacht dat het moest. Zelfs als hulpmiddel om klanten te tellen is het niet nodig, want in plaats van 100 karretjes kun je ook 50 karretjes en 50 mandjes neerzetten, dan heb je hetzelfde effect.
quote:
quote:De coronapas wordt nog niet op de werkvloer en in het hoger onderwijs ingezet, wel in dierentuinen en pretparken. De horeca moet rekening houden met aanvullende aanscherpingen, zoals de terugkeer van de zitplicht en beperking van de sluitingstijd.
Dat wordt volgens betrokkenen bij het coronabeleid van het demissionaire kabinet waarschijnlijk de boodschap in de persconferentie van komende vrijdag.
Dan besluit het kabinet over aanvullende coronamaatregelen. De extra beperkingen kunnen zaterdag al ingaan, al is het waarschijnlijker dat het kabinet wacht tot het de Kamer erover heeft gedebatteerd. De uitbreiding van het coronatoegangsbewijs naar dierentuinen en pretparken is een gegeven. De voorbereidingen voor een bredere inzet van de coronapas zijn nog niet zo ver.
Andere beperkingen liggen wel op tafel, zoals de verplichte placering in cafés en restaurants, een vroegere sluitingstijd. Betrokkenen benadrukken dat hierover nog geen besluit is genomen. https://dvhn.nl/extra/Bro(...)ebreid-27149049.html
Degene die de hulp het hardst nodig heeft?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je het per se wilt vergelijken met dronken automobilisten: als je 1 bed hebt, wie ga je dat dan geven, de dronken chauffeur of degene die net van zijn bumper is gepeld?
Als de horeca weer om 18:00 moet sluiten dan kan je de hele sector zo langzamerhand wel opdoeken.quote:
Vaste plaatsen zijn op zich wel het failliet van de QR-codes.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |