Dit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel backfire krijgen, maar al die berichten dat het zorgpersoneel op hun tandvlees lopen, word ik ook een beetje moe van hoor.
No offense, maar het is je werk.
Favo stokpaardje. De horeca.quote:
Niet mee eens.quote:
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.
Moeten ook VK achterna, dus 2G + thuiswerken en klaar.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.
Ditquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, maar placering nog minder. Die QR-code was juist bedoeld om zones te scheppen waarbinnen de basisregels niet golden.
Maar jij en je familie hebt die mensen wel nodig. Die kunnen ook ineens zorg nodig hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel backfire krijgen, maar al die berichten dat het zorgpersoneel op hun tandvlees lopen, word ik ook een beetje moe van hoor.
Zij deden het in de zomer toen het nog behapbaar was. Wij midden in het griepseizoen met onderbezette ziekenhuizen waar bij sommige nu al code zwart is. Ook lopen wij ten opzichte van hen flink achter met boosterprikken.quote:
Eens. Maar als je dat hardop zegt....quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ach, er was deze keer wat meer ruimte voor optimisme over het kabinetsbeleid vanwege die boostershots, de nog steeds stijgende vaccinatiegraad en de zgn. eindige hoeveelheid IC-opnames. Ik zie ze nu eerder in de komende weken en maanden stukje bij beetje verder maatregelen verscherpen omdat het steeds "net niet genoeg" is, waarna we inderdaad weer ver in het voorjaar zitten voor er eventueel wat kan worden versoepeld. Maar misschien valt het deze keer mee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Trappen we hier nu nog steeds in, ja? De harde maatregelen die je nu instelt blijven tot april.
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Moeten ook VK achterna, dus 2G + thuiswerken en klaar.
Misschien flauw, maar zowel in Engeland als Portugal hebben ze een tijd gehad waar het echt code zwart was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je gaat een stemming onder de bevolking krijgen die vergelijkbaar is met die indertijd in het communistisch oostblok. Een tot op het bot gedemotiveerde burgerbevolking, die weliswaar braaf met vlaggetjes met hamers en sikkels er op zwaait wanneer hen dat een voordeeltje oplevert, maar iedere keer bij het zien en horen van hun overheid denkt "heb je hun weer met hun eeuwige gezanik".quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.
Totaaaal off topic:quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeger had je zo’n spelletje. Theme Hospital. Moest je een ziekenhuis runnen.
Daar liep het personeel ook continu om meer geld en pauze te janken en als ze dat niet kregen namen ze ontslag.
Moest er ineens aan denken
Het is prima uitvoerbaar. Waar een wil is is een weg. Maar die weg wordt moedwillig geblokkeerd. Geen enkele betrokken ambtenaar die zijn carrière op het spel durf te zetten.quote:
Jij was degene die in t begin steeds riep dat ondernemers niet moesten zeuren want zij zijn toch ondernemer dus creatief, wat dat ook moge zijn. Dat ze financieel leegliepen en sommigen nog meer moesten werken en alles om moesten gooien, dat maakte niet uit. Niet zeurenquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Niemand, ook de mensen in de zorg niet, hebben gekozen voor dit soort taferelen.
Er wordt heel veel meer van ze gevraagd, zowel mentaal als fysiek, dan waar zij eigenlijk voor getekend hebben.
Blijkbaar zouden jullie allemaal akkoord gaan als jullie werkgever jullie zou vragen om nog harder te werken in niet ideale omstandigheden? Als je normaal 3 presentaties per maand moet geven en nu wordt er van je gevraagd om twee jaar lang iedere dag minstens 3 presentaties te geven? Lekker makkelijk lullen dat ze niet moeten zeuren ...
Echt zwaar oneens.
Zorg dragen voor meer patiënten dan normaal, veel meer en veel langere diensten draaien door uitval, al twee jaar lang midden in de shit staan, maar hey ze moeten niet zeurenquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar jij en je familie hebt die mensen wel nodig. Die kunnen ook ineens zorg nodig hebben.
En ik geef ze gelijk als ik meerdere keren wordt uitgeknepen en constant onder stress sta zou ik ook een andere baan zoeken.
Een probleem in de zorg is een probleem van heel Nederland.
Dat leidt weet tot meer besmettingen en dus zwaardere maatregelen down the line.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.
Gewoon thuis rustig je ding doen. Geen werkgever kan z'n werknemer die vanuit huis werkt hard aanpakken. Haha.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.
We doen het met zijn allen. Dus als werknemer mag je best je baan op het spel zetten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.
Gevaccineerde werknemers die besmet raken zijn dan volgens mij ook niet het probleem, maar vooral gevaccineerde ouderen die besmet raken. Dus zij zouden de boosters zo snel mogelijk moeten krijgen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen is het woordje 'dus' in jouw zin misplaatst. Dat hoort daar niet te staan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat leidt weet tot meer besmettingen en dus zwaardere maatregelen down the line.
Veel zorgwerk is ook repeterend werk wat sterk ingekaderd is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zorg dragen voor meer patiënten dan normaal, veel meer en veel langere diensten draaien door uitval, al twee jaar lang midden in de shit staan, maar hey ze moeten niet zeuren![]()
Als iemand een deadline krijgt van 1-2 dagen eerder staat die normaal al te steigeren ... maar niet de helden op FOK!, die werken keihard door, ook al wordt twee jaar lang het onmogelijke van ze gevraagd, onder druk, met mensenlevens op het spel.
We weten beide dat het daar op uitdraait.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen is het woordje 'dus' in jouw zin misplaatst. Dat hoort daar niet te staan.
Ik raad dit ook aan. Kijk wel uit voor een epidemie van clowns, wat eigenlijk nog erger is dan corona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Totaaaal off topic:
Leuk spel! Nu is er Two Point Hospital. Absolute aanrader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |