Ondertussen zullen ze wel aan een pertinente werken inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal de laatste tijdelijke verlenging wel zijn verwacht ik.

We doen het samen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Treurig zo'n verplichting.
Bij 38 graden midden in de zomer met zo'n kap rondlopendie zeker in dat jaargetijde geen reet toevoegt.

Neequote:Op dinsdag 9 november 2021 19:25 schreef Confetti het volgende:
Wat is een 'lockdown' eigenlijk? Ik hoor het woord maar iedereen heeft er een ander beeld bij. Laten we niet vergeten dat het ultieme middel, de avondklok, nog steeds kan worden afgekondigd bij ministerieel besluit.
Zouden we zo diep nog kunnen zakken?

IT'S THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEAAARRRRRRRRRRRRquote:

Ja, zelfs op het strand waren mondkapjes op sommige plekken nog verplichtquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Treurig zo'n verplichting.
Bij 38 graden midden in de zomer met zo'n kap rondlopendie zeker in dat jaargetijde geen reet toevoegt.

Als ze al die tijd en moeite nou eens in het uitbreiden van de zorgcapaciteit staken…quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal de laatste tijdelijke verlenging wel zijn verwacht ik.

Dat geeft toch al aan dat de beleidsbepalers helemaal niets snappen van hoe een virus werkt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, zelfs op het strand waren mondkapjes op sommige plekken nog verplicht

O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De mandjes zullen ook wel weer verdwijnen.

Vroeger had je zo’n spelletje. Theme Hospital. Moest je een ziekenhuis runnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel backfire krijgen, maar al die berichten dat het zorgpersoneel op hun tandvlees lopen, word ik ook een beetje moe van hoor.
No offense, maar het is je werk.

Als we nou in deze hele crisis 5 harde, zinnige maatregelen hadden genomen ipv 50 zachte, onzinnige...quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.

https://store.steampowered.com/app/868360/Project_Hospital/quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeger had je zo’n spelletje. Theme Hospital. Moest je een ziekenhuis runnen.
Daar liep het personeel ook continu om meer geld en pauze te janken en als ze dat niet kregen namen ze ontslag.
Moest er ineens aan denken

Dat hadden we ook. Namelijk afstand, thuisblijven bij klachten en testen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we nou in deze hele crisis 5 harde, zinnige maatregelen hadden genomen ipv 50 zachte, onzinnige...

Dat is nooit een maatregel geweest, maar een vinding van de supermarkten zelf. Waarom heb ik nooit helemaal begrepen, volgens mij was het meer omdat er eentje mee begon en de rest allemaal is gevolgd en iedereen toen dacht dat het moest. Zelfs als hulpmiddel om klanten te tellen is het niet nodig, want in plaats van 100 karretjes kun je ook 50 karretjes en 50 mandjes neerzetten, dan heb je hetzelfde effect.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
O god. Van alle maatregelen vond ik dat op een bepaalde manier wel de meest frustrerende, omdat het gewoon echt zinloos is maar wel irritant.

De karretjes waren zodat je makkelijker 1,5m afstand hield, ofzoiets.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nooit een maatregel geweest, maar een vinding van de supermarkten zelf. Waarom heb ik nooit helemaal begrepen, volgens mij was het meer omdat er eentje mee begon en de rest allemaal is gevolgd en iedereen toen dacht dat het moest. Zelfs als hulpmiddel om klanten te tellen is het niet nodig, want in plaats van 100 karretjes kun je ook 50 karretjes en 50 mandjes neerzetten, dan heb je hetzelfde effect.

quote:
quote:De coronapas wordt nog niet op de werkvloer en in het hoger onderwijs ingezet, wel in dierentuinen en pretparken. De horeca moet rekening houden met aanvullende aanscherpingen, zoals de terugkeer van de zitplicht en beperking van de sluitingstijd.
Dat wordt volgens betrokkenen bij het coronabeleid van het demissionaire kabinet waarschijnlijk de boodschap in de persconferentie van komende vrijdag.
Dan besluit het kabinet over aanvullende coronamaatregelen. De extra beperkingen kunnen zaterdag al ingaan, al is het waarschijnlijker dat het kabinet wacht tot het de Kamer erover heeft gedebatteerd. De uitbreiding van het coronatoegangsbewijs naar dierentuinen en pretparken is een gegeven. De voorbereidingen voor een bredere inzet van de coronapas zijn nog niet zo ver.
Andere beperkingen liggen wel op tafel, zoals de verplichte placering in cafés en restaurants, een vroegere sluitingstijd. Betrokkenen benadrukken dat hierover nog geen besluit is genomen. https://dvhn.nl/extra/Bro(...)ebreid-27149049.html

Degene die de hulp het hardst nodig heeft?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je het per se wilt vergelijken met dronken automobilisten: als je 1 bed hebt, wie ga je dat dan geven, de dronken chauffeur of degene die net van zijn bumper is gepeld?

Als de horeca weer om 18:00 moet sluiten dan kan je de hele sector zo langzamerhand wel opdoeken.quote:

Vaste plaatsen zijn op zich wel het failliet van de QR-codes.quote:

Die hele QR-code is een failliet experiment.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vaste plaatsen zijn op zich wel het failliet van de QR-codes.
Maar het zat er wel in dat ze weer met een kanon op de horeca gingen schieten.

Het zal wel weer met de kaasschaaf gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de horeca weer om 18:00 moet sluiten dan kan je de hele sector zo langzamerhand wel opdoeken.

Zal eerst wel naar 20.00 gaanquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de horeca weer om 18:00 moet sluiten dan kan je de hele sector zo langzamerhand wel opdoeken.

Ach ja eigen volk eerst. Je kan het ze ook moeilijk kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:47 schreef HPoi het volgende:
Duitse ic's kunnen toch geen Nederlandse coronapatiënten overnemen.
Succes ermee he!
https://www.nu.nl/coronav(...)enten-overnemen.html

Zijn we er toch weer ingetuind.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:47 schreef HPoi het volgende:
Duitse ic's kunnen toch geen Nederlandse coronapatiënten overnemen.
Succes ermee he!
https://www.nu.nl/coronav(...)enten-overnemen.html

Placering in combinatie met uitbreiding van QR-code slaat nergens op, dus het zal dan wel een vervroegde sluitingstijd worden voor de horeca.quote:

De goeie ouwe tijd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar liep het personeel ook continu om meer geld en pauze te janken en als ze dat niet kregen namen ze ontslag.
Vervelend dat de horeca beperkt wordt, maar kom er nu toch amper meer vanwege de QR. Allemaal mensen zullen zich nu genaaid voelen, terwijl ze het wel prima vonden dat verder gezonde mensen niet eens naar de wc mogen...quote:

Vervroegde sluitingstijd icm met qr-code slaat ook nergens opquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:50 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Placering in combinatie met uitbreiding van QR-code slaat nergens op, dus het zal dan wel een vervroegde sluitingstijd worden voor de horeca.

Eigenlijk valt het me enigszins mee?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vaste plaatsen zijn op zich wel het failliet van de QR-codes.
Maar het zat er wel in dat ze weer met een kanon op de horeca gingen schieten.

Nee, maar placering nog minder. Die QR-code was juist bedoeld om zones te scheppen waarbinnen de basisregels niet golden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vervroegde sluitingstijd icm met qr-code slaat ook nergens op

Net alsof placeren in een café het verschil gaat maken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk valt het me enigszins mee?
Voor restaurants zal het het verschil niet maken.
Die QR code voor dierentuinen is een wassen neus.
Placering voor cafés is wel een dingetje natuurlijk, maar vergeleken bij 2g in niet essentiële winkels/werkplek.....

Denk dat dat contactonderzoek tegenwoordig gewoon onmogelijk is, in het begin toen iedereen voornamelijk thuis bleef waren er nauwelijks contactmomenten en dus makkelijk alles te herleiden. Nu gaat een gemiddeld persoon per dag naar verschillende winkels, sportclubs, werk, OV, horeca etc. Valt gewoon niet meer goed te traceren gok ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We hadden iets kunnen leren als het contactonderzoek gericht gedaan werd. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoeveel besmettingen er nu herleidbaar zijn naar de voetbalstadions die er steeds bij worden gehaald. En dit dan in vergelijking met concerten, horeca-bezoek, schoolgaande kinderen, de werkvloer.

Het gaat het verschil allemaal niet maken nee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net alsof placeren in een café het verschil gaat maken.
Met deze stoethaspels aan het bewind gaat het gewoon niks meer worden, dat is nu wel duidelijk.

Ja een uitbreiding van de coronapas en de horeca 2 uur eerder dicht zal een groot verschil maken...quote:

quote:Intussen is Nederland tegen de aanvullende eisen die Oostenrijk voor inkomende toeristen, waaronder een extra prik voor wie met het vaccin van Janssen is ingeënt. De CDA-bewindsman vindt dat EU-landen de adviezen moeten volgen van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dat de boosterprikken nog niet voor iedereen adviseert.

Waarom niet? Pak je gelijk de natte horeca aan en restaurants laat je dan alleen lunch draaien.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk valt het me enigszins mee?
Voor restaurants zal het het verschil niet maken.
Die QR code voor dierentuinen is een wassen neus.
Placering voor cafés is wel een dingetje natuurlijk, maar vergeleken bij 2g in niet essentiële winkels/werkplek.....
Vervroegde sluiting kan van alles zijn. Maar ik zie ze niet dichtgaan om 18:00.
Dan krijg je weer een halfbakken maatregel als 22;00 om restaurants te vrijwaren maar cafés te blokkeren.

Ik ben een niet gemiddeld persoon. Gok ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat dat contactonderzoek tegenwoordig gewoon onmogelijk is, in het begin toen iedereen voornamelijk thuis bleef waren er nauwelijks contactmomenten en dus makkelijk alles te herleiden. Nu gaat een gemiddeld persoon per dag naar verschillende winkels, sportclubs, werk, OV, horeca etc. Valt gewoon niet meer goed te traceren gok ik.

Wel handig, zo'n tijdvenster waarop alleen gepensioneerden naar de horeca kunnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom niet? Pak je gelijk de natte horeca aan en restaurants laat je dan alleen lunch draaien.
Volgens mij hebben we vorig jaar wel zo'n variant een keer gehad.

Als je elke 2 weken persco's nodigt hebt met alweer een set wijzigingen geeft het eigenlijk wel aan dat je geen idee meer hebt wat je nog aan het doen bent.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het gaat het verschil allemaal niet maken nee.
Het narratief erbij zal denk ik meer leiding geven. Als Hugo gewoon zegt dit is het er hiermee moeten we het doen, of is het een opmaat naar de volgende persconferentie over 2 weken.

Graag ook de bejaardenkassa terugquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel handig, zo'n tijdvenster waarop alleen gepensioneerden naar de horeca kunnen.

quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel backfire krijgen, maar al die berichten dat het zorgpersoneel op hun tandvlees lopen, word ik ook een beetje moe van hoor.

Ah krijgen we dit weer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:

Je zit niet voor niets op FOK!quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben een niet gemiddeld persoon. Gok ik.
Zoveel dingen passen niet eens in een dag

Ik ga hier dan toch maar een lans voor Hugo breken: hij heeft gewoon gelijk over dat Europese beleid. Volledig gevaccineerd = 2 vaccins, of 1x Janssen. Oostenrijk maakt het nu onmogelijk voor sommige gevaccineerden om het land in te komen. Oostenrijk heeft ook in het binnenland een heel strenge 2G, weet niet of het daar ook voor geldt. Maar niet best in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
https://www.limburger.nl/(...)mburger&utm_term=0-1

quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef jcdragon het volgende:
RIVM: "VirusOverheid is nog niet klaar met ons."

En dat terwijl we 8 miljoen dosis op voorraad hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef Noek het volgende:
Weet je wat je terug gaat zien in de cijfers?
De scholen. Je ziet t na elke vakantie.
Maar dat kan geen optie meer zijn om daar aan te gaan tornen dus dan ga je geen andere sectoren voor de bus gooien.
Dan ga je boosters regelen voor de 70 plussers bijv. Maar dat is lastig. Nee joh, we leggen gewoon ergens t probleem neer waar eigenlijk geen probleem is. Schuiven met uren, capaciteit en codes. Waanzin.

Op 9 april 2020 begaf ik me weer voorzichtig op de werkvloer in de bibliotheek. Karrevrachten vol boeken die op verschillende dagen ingeleverd waren en gedurende 3 dagen in quarantaine stonden in het magazijn. We konden onze kont er niet meer keren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:10 schreef Noek het volgende:
Meest bizarre in de 1e golf was het nieuws van collega's die een boete kregen omdat ze online trainingen gaven. Zaten ze alleen voor een laptopje te coachen en kregen ze een boete. Toen zei een user hier ook nog eens dat dit terecht was. Knettergek!

Zou wel moeten. Volgens hugo. Vaccineren was immers de weg naar de vrijheid en het enige wat helpt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef jcdragon het volgende:
RIVM: "Virus is nog niet klaar met ons."

Mja, dan liever een paar hardere maatregelen waarbij je nog een kans hebt dat er voor het einde van het jaar weer kan worden versoepeld. Nu blijven we waarschijnlijk gewoon doorsukkelen tot, eh, het begin van een tweede "mooie zomer"?quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]Nounou, niet teveel ingrijpen hé
Dit gaat zoden aan de dijk zetten zeker

Nou ja, scholen kan je toch ook niet meer aankomen. Wat wil je dan, constant scholen op slot gooien? Verder helemaal mee eens hoor dat ze een keer moeten afblijven van horeca. Hooguit 2G i.p.v. 3G, maar afblijven van openingstrijden en bezetting. Zelfde geldt voor evenementen, afblijven.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef Noek het volgende:
Weet je wat je terug gaat zien in de cijfers?
De scholen. Je ziet t na elke vakantie.
Maar dat kan geen optie meer zijn om daar aan te gaan tornen dus dan ga je geen andere sectoren voor de bus gooien.
Dan ga je boosters regelen voor de 70 plussers bijv. Maar dat is lastig. Nee joh, we leggen gewoon ergens t probleem neer waar eigenlijk geen probleem is. Schuiven met uren, capaciteit en codes. Waanzin.

Boeken in quarantainequote:Op dinsdag 9 november 2021 20:07 schreef Nia het volgende:
[..]
Op 9 april 2020 begaf ik me weer voorzichtig op de werkvloer in de bibliotheek. Karrevrachten vol boeken die op verschillende dagen ingeleverd waren en gedurende 3 dagen in quarantaine stonden in het magazijn. We konden onze kont er niet meer keren.

Exact.quote:

Met harde maatregelen blijf je ook doorsukkelen tot aan de zomerquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mja, dan liever een paar hardere maatregelen waarbij je nog een kans hebt dat er voor het einde van het jaar weer kan worden versoepeld. Nu blijven we waarschijnlijk gewoon doorsukkelen tot, eh, het begin van een tweede "mooie zomer"?

Dat ligt natuurlijk ook wel bij het RIVM/OMT welke er redelijk naast zitten met de voorspellingen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je elke 2 weken persco's nodigt hebt met alweer een set wijzigingen geeft het eigenlijk wel aan dat je geen idee meer hebt wat je nog aan het doen bent.

Trappen we hier nu nog steeds in, ja? De harde maatregelen die je nu instelt blijven tot april.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef Iblardi het volgende:
Mja, dan liever een paar hardere maatregelen waarbij je nog een kans hebt dat er voor het einde van het jaar weer kan worden versoepeld.

Dit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:

Nee dat wil ik juist niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, scholen kan je toch ook niet meer aankomen. Wat wil je dan, constant scholen op slot gooien? Verder helemaal mee eens hoor dat ze een keer moeten afblijven van horeca. Hooguit 2G i.p.v. 3G, maar afblijven van openingstrijden en bezetting. Zelfde geldt voor evenementen, afblijven.
Thuiswerken, boosters z.s.m. inzetten, kerk- en moskeebezoek ook met QR zijn de andere opties.

Je kunt veel zeggen van Hugo maar zijn spreadsheetjes zijn tenmiste wel volledig. Alles wordt goed geregistreerd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:40 schreef Evenstar het volgende:
Al die onzorgvuldige landen om ons heen ook ... Gelukkig nemen wij wel de tijd om het zorgvuldig te doen en goed te registeren.
[..]

Dus wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan me niet voorstellen dat men het vrijdag bij 2G en eerder beginnen met boosters houdt.

Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan me niet voorstellen dat men het vrijdag bij 2G en eerder beginnen met boosters houdt.

Dit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:
Favo stokpaardje. De horeca.quote:

Niet mee eens.quote:

Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.

Moeten ook VK achterna, dus 2G + thuiswerken en klaar.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze twee weken later nog harder aan de rem trekken of we gaan echt het VK achterna.

Ditquote:Op dinsdag 9 november 2021 19:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, maar placering nog minder. Die QR-code was juist bedoeld om zones te scheppen waarbinnen de basisregels niet golden.

Maar jij en je familie hebt die mensen wel nodig. Die kunnen ook ineens zorg nodig hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:

Zij deden het in de zomer toen het nog behapbaar was. Wij midden in het griepseizoen met onderbezette ziekenhuizen waar bij sommige nu al code zwart is. Ook lopen wij ten opzichte van hen flink achter met boosterprikken.quote:

Eens. Maar als je dat hardop zegt....quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:33 schreef DonDruiper het volgende:

Ach, er was deze keer wat meer ruimte voor optimisme over het kabinetsbeleid vanwege die boostershots, de nog steeds stijgende vaccinatiegraad en de zgn. eindige hoeveelheid IC-opnames. Ik zie ze nu eerder in de komende weken en maanden stukje bij beetje verder maatregelen verscherpen omdat het steeds "net niet genoeg" is, waarna we inderdaad weer ver in het voorjaar zitten voor er eventueel wat kan worden versoepeld. Maar misschien valt het deze keer mee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Trappen we hier nu nog steeds in, ja? De harde maatregelen die je nu instelt blijven tot april.

Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Moeten ook VK achterna, dus 2G + thuiswerken en klaar.

Misschien flauw, maar zowel in Engeland als Portugal hebben ze een tijd gehad waar het echt code zwart was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

Je gaat een stemming onder de bevolking krijgen die vergelijkbaar is met die indertijd in het communistisch oostblok. Een tot op het bot gedemotiveerde burgerbevolking, die weliswaar braaf met vlaggetjes met hamers en sikkels er op zwaait wanneer hen dat een voordeeltje oplevert, maar iedere keer bij het zien en horen van hun overheid denkt "heb je hun weer met hun eeuwige gezanik".quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.

En werknemers ook. Geef ze ongelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.

Totaaaal off topic:quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]

Het is prima uitvoerbaar. Waar een wil is is een weg. Maar die weg wordt moedwillig geblokkeerd. Geen enkele betrokken ambtenaar die zijn carrière op het spel durf te zetten.quote:

Jij was degene die in t begin steeds riep dat ondernemers niet moesten zeuren want zij zijn toch ondernemer dus creatief, wat dat ook moge zijn. Dat ze financieel leegliepen en sommigen nog meer moesten werken en alles om moesten gooien, dat maakte niet uit. Niet zeurenquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Niemand, ook de mensen in de zorg niet, hebben gekozen voor dit soort taferelen.
Er wordt heel veel meer van ze gevraagd, zowel mentaal als fysiek, dan waar zij eigenlijk voor getekend hebben.
Blijkbaar zouden jullie allemaal akkoord gaan als jullie werkgever jullie zou vragen om nog harder te werken in niet ideale omstandigheden? Als je normaal 3 presentaties per maand moet geven en nu wordt er van je gevraagd om twee jaar lang iedere dag minstens 3 presentaties te geven? Lekker makkelijk lullen dat ze niet moeten zeuren ...
Echt zwaar oneens.

Zorg dragen voor meer patiënten dan normaal, veel meer en veel langere diensten draaien door uitval, al twee jaar lang midden in de shit staan, maar hey ze moeten niet zeurenquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar jij en je familie hebt die mensen wel nodig. Die kunnen ook ineens zorg nodig hebben.
En ik geef ze gelijk als ik meerdere keren wordt uitgeknepen en constant onder stress sta zou ik ook een andere baan zoeken.
Een probleem in de zorg is een probleem van heel Nederland.

Dat leidt weet tot meer besmettingen en dus zwaardere maatregelen down the line.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.

Gewoon thuis rustig je ding doen. Geen werkgever kan z'n werknemer die vanuit huis werkt hard aanpakken. Haha.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgevers hebben steeds meer schijt aan thuiswerkadviezen. De wegen en het OV zijn onverminderd druk sinds de vorige aanscherping.

We doen het met zijn allen. Dus als werknemer mag je best je baan op het spel zetten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En werknemers ook. Geef ze ongelijk.

Gevaccineerde werknemers die besmet raken zijn dan volgens mij ook niet het probleem, maar vooral gevaccineerde ouderen die besmet raken. Dus zij zouden de boosters zo snel mogelijk moeten krijgen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

Alleen is het woordje 'dus' in jouw zin misplaatst. Dat hoort daar niet te staan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat leidt weet tot meer besmettingen en dus zwaardere maatregelen down the line.

Veel zorgwerk is ook repeterend werk wat sterk ingekaderd is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zorg dragen voor meer patiënten dan normaal, veel meer en veel langere diensten draaien door uitval, al twee jaar lang midden in de shit staan, maar hey ze moeten niet zeuren![]()
Als iemand een deadline krijgt van 1-2 dagen eerder staat die normaal al te steigeren ... maar niet de helden op FOK!, die werken keihard door, ook al wordt twee jaar lang het onmogelijke van ze gevraagd, onder druk, met mensenlevens op het spel.

We weten beide dat het daar op uitdraait.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen is het woordje 'dus' in jouw zin misplaatst. Dat hoort daar niet te staan.

Ik raad dit ook aan. Kijk wel uit voor een epidemie van clowns, wat eigenlijk nog erger is dan corona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Totaaaal off topic:
Leuk spel! Nu is er Two Point Hospital. Absolute aanrader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |