abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202100377

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Verwachting besmetting cijfers:
pi_202100379
OP hersteld.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:15:40 #3
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202100401
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het probleem is een beetje dat je hebt wat nodig is en dat je perceptie hebt.

Als je de R met 0,2/0,25 moet laten dalen is uiteraard te doen met (redelijk) beperkte maatregelen. Tegelijkertijd heb je de uitdaging dat de ziekenhuizen aangeven het niet meer aan te kunnen.

De kans is groot dat als je lichte maatregelen instelt de moraal in de ziekenhuizen niet verbeteren zal, waardoor er nog meer mensen uit gaan vallen en je minder capaciteit hebt, waarna je weer zwaardere maatregelen moet nemen.

Ik denk persoonlijk dat de ziekenhuizen het op dit moment vooral nodig hebben dat ze geen roepende in de woestijn zijn en de hulp die ze aangeven nodig te hebben krijgen. Ze roepen niet om een lockdown, ze roepen om hulp. Op het moment dat er voldoende (tijdelijk) personeel bijgeschaald wordt zodat het te behappen is zou die lockdown niet nodig zijn.

Effectief heb je op dit moment twee knoppen om aan te draaien. Of je draait aan de instroom, wat inhoudt dat je maatregelen neemt. Of je draait aan de 'knop' rond beschikbare bedden en verhoogt dat, wat inhoudt dat je geen of minder maatregelen neemt.
De huidige paniek in het topic en in de media vindt ik erger als dat wat er nu werkelijk aan de hand is. het is overduidelijk dat er geen vertrouwen is in het goed handelen in deze crisis door het kabinet. Het geloof dat het goed gaat en onder controle blijft lijkt compleet verdwenen.

- Er zijn amper maatregelen
- De zorg is nog steeds planbare zorg aan het uitvoeren
- Vaccinaties gaan gewoon door (mis nog steeds cijfers)
- Urgentie wordt weer steeds duidelijker bij de bevolking
- verhouding besmettingen - ziekenhuisopnames is gunstiger als eerder (in de eerste en tweede golf was +10k alarmfase 1)

Er is echt nog een lange weg te gaan voordat er weer een avondklok wordt ingesteld ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202100412
Gewoon? Gewoon wat? Gewoon met z'n allen op de gang van de IC?
pi_202100415
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:16 schreef Benny het volgende:
Gewoon? Gewoon wat? Gewoon met z'n allen op de gang van de IC?
pi_202100416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
En weg zijn de gifjes. Verzwaringen in COR?
Ik heb het even gecheckt bij Ons Mod Team en wij weten van niks!
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 16:17:14 #7
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202100417
Zie net een mail voorbijkomen dat SEH dusdanig ruimte tekort komt dat ze een deel van onze afdeling gaan gebruiken. Hebben het druk daar.
pi_202100423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:

[..]
De huidige paniek in het topic en in de media vindt ik erger als dat wat er nu werkelijk aan de hand is. het is overduidelijk dat er geen vertrouwen is in het goed handelen in deze crisis door het kabinet. Het geloof dat het goed gaat en onder controle blijft lijkt compleet verdwenen.

- Er zijn amper maatregelen
- De zorg is nog steeds planbare zorg aan het uitvoeren
- Vaccinaties gaan gewoon door (mis nog steeds cijfers)
- Urgentie wordt weer steeds duidelijker bij de bevolking
- verhouding besmettingen - ziekenhuisopnames is gunstiger als eerder (in de eerste en tweede golf was +10k alarmfase 1)

Er is echt nog een lange weg te gaan voordat er weer een avondklok wordt ingesteld ;)
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.

Ook al staan de ziekenhuizen niet fysiek in brand, ik denk dat je het met me eens kun zijn dat het momenteel niet goed gaat. Het gevolg is dan dus dat 'freedom day' prematuur is. Dat vind ik nogal jammer, ik had anders gedacht (en gehoopt).
pi_202100429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb het even gecheckt bij Ons Mod Team en wij weten van niks!
Dat gastmodden van @Lenny_Leonard moet maar eens afgelopen zijn!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:19:07 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202100436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.

Ook al staan de ziekenhuizen niet fysiek in brand, ik denk dat je het met me eens kun zijn dat het momenteel niet goed gaat. Het gevolg is dan dus dat 'freedom day' prematuur is. Dat vind ik nogal jammer, ik had anders gedacht (en gehoopt).
Je had serieus gedacht dat op 1 november het klaar zou zijn met de pandemie?
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:19:14 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202100440
quote:

[..]

Die coronapas heeft precies gebracht wat ik al vreesde, heel veel schijnveiligheid.
pi_202100443
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef Evenstar het volgende:
Zie net een mail voorbijkomen dat SEH dusdanig ruimte tekort komt dat ze een deel van onze afdeling gaan gebruiken. Hebben het druk daar.
Handig toch? Gewoon patiënt in de MRI leggen met 4 bedden ernaast, liggen ze gelijk in quarantaine.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:20:27 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202100455
quote:

[..]

Het valt wat tegen inderdaad. Mara om te denken dat het alleen maar doom and gloom is is ook niet gezond :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202100458
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee. Ik geef geloof ik al maanden aan dat de coronapas echt niet voor de winter weg is. Maar los daarvan, de berichtgeving was dat we zo snel mogelijk van alle maatregelen af gingen. Het uitzicht was op minder maatregelen en verder afschalen, inhalen van inhaalzorg etc.

Net een week na dat moment is het echt volledig omgedraaid.
pi_202100464
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:

[..]
In augustus ging het over het schrappen van alle maatregelen en zelfs het sluiten van COR kwam ter sprake.

Het is wat naïef natuurlijk om je hoop te vestigen op het hosanna-scenario. Maar als je al anderhalf jaar hoort dat het vaccin de uitweg is, dan vind ik het niet zo gek dat velen zich nu toch bekocht en genaaid voelen eigenlijk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 16:22:28 #16
416575 crew  Evenstar
pi_202100467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Handig toch? Gewoon patiënt in de MRI leggen met 4 bedden ernaast, liggen ze gelijk in quarantaine.
_O-

Hadden al één gang in gebruik genomen waar ze ongeveer 10-12 bedden in kwijt kunnen. Die gebruiken ze wel eens vaker (bijvoorbeeld bij een flinke griepepidemie), maar nu hebben ze ook echt een wachtruimte van ons afgesloten omdaar nog eens 10-12 bedden neer te zetten. Dat was zelfs in maart/april 2020 niet het geval.

Ook nog een bericht over afscheidsborrel van donderdag. Komen bijna 50 man, 1,5 afstand bewaren, mondkapje op _O- gezellig in stijl afscheid nemen.
pi_202100474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het valt wat tegen inderdaad. Mara om te denken dat het alleen maar doom and gloom is is ook niet gezond :)
Oh nee, dat is 't ook niet hoor. Maar zoals ik al eerder zei, de toon vanuit de ziekenhuizen komt niet overeen met de toon vanuit het kabinet.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:23:17 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202100477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In augustus ging het over het schrappen van alle maatregelen en zelfs het sluiten van COR kwam ter sprake.

Het is wat naïef natuurlijk om je hoop te vestigen op het hosanna-scenario. Maar als je al anderhalf jaar hoort dat het vaccin de uitweg is, dan vind ik het niet zo gek dat velen zich nu toch bekocht en genaaid voelen eigenlijk.
Dat je dat een paar maanden geleden dacht, kan ik inderdaad begrijpen. Maar we zitten nu al een paar weken dusdanig in de lift dat het wel duidelijk is dat dit niet het einde van de pandemie is, lijkt me zo.
pi_202100493
Het is nu wel duidelijk dat het nooit meer gewoon zal worden, leer leven met de beperkingen die we nu hebben, wij
moeten ons aanpassen niet het virus, succes.
pi_202100498
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat je dat een paar maanden geleden dacht, kan ik inderdaad begrijpen. Maar we zitten nu al een paar weken dusdanig in de lift dat het wel duidelijk is dat dit niet het einde van de pandemie is, lijkt me zo.
Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd welke stappen we concreet gaan zetten zodat we volgend jaar niet weer in deze kutzooi komen. Nu moeten we focussen op het blussen van de brand natuurlijk, maar echt een houdbare situatie is het ook niet echt.
pi_202100499
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat het nooit meer gewoon zal worden, leer leven met de beperkingen die we nu hebben, wij
:')
Onwenselijk, onrealistisch, onmogelijk.
zie email 27 oktober
pi_202100511
quote:
Leuk concept voor een post-apocalyptisch boek. Maar daar is het dan ook mee gezegd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202100512
quote:
Dramaqueen :')

Geen enkele pandemie heeft ooit voor een blijvende maatschappelijke verandering gezorgd en dat zal nu niet anders zijn. Of denk je dat we over 25 jaar nog steeds met mondkapjes lopen en elk jaar in lockdown moeten?
pi_202100543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Geen enkele pandemie heeft ooit voor een blijvende maatschappelijke verandering gezorgd en dat zal nu niet anders zijn. Of denk je dat we over 25 jaar nog steeds met mondkapjes lopen en elk jaar in lockdown moeten?
Mwah, ik geloof wel dat er blijvende maatschappelijke veranderingen zullen komen. Alleen niet in de vorm van mondkapjes 6 maanden per jaar enzo. Ik denk dat deze pandemie de mogelijkheden tot werken op afstand, leren op afstand en zorg op afstand zal gaan versnellen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:30:05 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202100547
twitter
pi_202100548
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
Goede onderbouwing.

Dus omdat iemand medische zorg weigerde met een vaccinatie moeten ze nou ineens de grootste voorrang krijgen omdat dan toch blijkt dat Corona bestaat en voor problemen kan zorgen?

Nee..... Laat mensen met ernstige problemen voor gaan die dolgraag geholpen worden.
pi_202100555
quote:

[..]

Denken dat de omgeving zich aanpast aan ons :')
pi_202100567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:31 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Dat is precies wat we met het land onder onze voeten hebben gedaan.
pi_202100572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:31 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Ehm, Flevoland?
pi_202100575
quote:

[..]

AIDS heeft echt wel blijvende veranderingen veroorzaakt om SOAs te beperken. Ik kan me ook voorstellen dat Corona blijvende gevolgen heeft in kleine maatregelen op het gebied van huizenbouw etc.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:35:11 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202100590
Weer genoeg :') voor vandaag denk ik
pi_202100596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef DrParsifal het volgende:

[..]
AIDS heeft echt wel blijvende veranderingen veroorzaakt om SOAs te beperken. Ik kan me ook voorstellen dat Corona blijvende gevolgen heeft in kleine maatregelen op het gebied van huizenbouw etc.
En hopelijk leren we de volgende keer hoe we een virus de kop indrukken voor het wereldwijd verspreid wordt.
pi_202100599
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is precies wat we met het land onder onze voeten hebben gedaan.
Klopt wij hebben ons aangepast aan het water en niet andersom.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:37:24 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202100607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
En hopelijk leren we de volgende keer hoe we een virus de kop indrukken voor het wereldwijd verspreid wordt.
ik vrees van niet
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:37:55 #35
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202100614
Mooie OP @Zipportal
What can change the nature of a man?
pi_202100616
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:36 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Klopt wij hebben ons aangepast aan het water en niet andersom.
Als we dat nu ook eens zouden doen voor klimaatverandering. Dat is een veel grotere dreiging dan corona.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 16:39:52 #37
416575 crew  Evenstar
pi_202100636
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:35 schreef Momo het volgende:
Weer genoeg :') voor vandaag denk ik

Dit is ook hoe ik onze kansen inschat voor Ziggo Dome :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:40:52 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202100644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dit is ook hoe ik onze kansen inschat voor Ziggo Dome :(
Ja ik denk dat er nu 90% kans is dat het niet doorgaat.
pi_202100655
Mag ik uit de woorden van Hugo de Jonge trouwens opmaken dat het qua spreiding van de coronapatiënten in ziekenhuizen inderdaad niet vlekkeloos verloopt en sommige ziekenhuizen misschien wel hun snor drukken tov de plekken waar het wel tot aan de max druk is?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202100662
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Mag ik uit de woorden van Hugo de Jonge trouwens opmaken dat het qua spreiding van de coronapatiënten in ziekenhuizen inderdaad niet vlekkeloos verloopt en sommige ziekenhuizen misschien wel hun snor drukken tov de plekken waar het wel tot aan de max druk is?
@Lenny_Leonard drukt zijn snor weer :(

SPOILER
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:44:34 #41
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202100673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:43 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
@:lenny_leonard drukt zijn snor weer :(

SPOILER
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:45:04 #42
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202100676
Het wordt nu helder dat we ofwel voor altijd contact beperkende maatregelen blijven hanteren, danwel de pijn nemen tot het plateau bereikt wordt.

De vraag is of er nog wel een keuze is. Is er uberhaupt wel een maatregel streng genoeg (met voldoende naleving) om het tij te keren.

Mochten we toch jaren van contactbeperkingen in gaan, dan zullen mensen steeds meer 'ondergronds' gaan met contacten en het sociale leven. De maatschappij wordt individualistischer, niet dat dat per se erg hoeft te zijn, voor hen die in hun eigen behoeften kunnen voorzien.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202100694
quote:
Ja dmv de nodige aanpassingen aan het zorgapparaat. Oftewel de enige toekomstbestendige oplossing in de endemische fase. Is ons met influenza ook gelukt.
Je behoort echt tot een kleine minderheid als je meent dat bepaalde branches geen bestaansrecht meer hebben of denkt dat we ons permanent als a-sociale wezens gaan gedragen.
I'll give you something to do
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:47:55 #44
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202100699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Hoe laat is het?
SOLIDARITEIT
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202100702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goede onderbouwing.

Dus omdat iemand medische zorg weigerde met een vaccinatie moeten ze nou ineens de grootste voorrang krijgen omdat dan toch blijkt dat Corona bestaat en voor problemen kan zorgen?

Nee..... Laat mensen met ernstige problemen voor gaan die dolgraag geholpen worden.
Voorrang gebeurt niet op basis van wel/geen corona maar op basis van urgentie.
En iedereen wil dolgraag geholpen worden. Gelukkig kan dat ook nog steeds :)
I'll give you something to do
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:49:30 #46
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202100713
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:47 schreef galantis het volgende:

[..]
Ja dmv de nodige aanpassingen aan het zorgapparaat. Oftewel de enige toekomstbestendige oplossing in de endemische fase. Is ons met influenza ook gelukt.
Je behoort echt tot een kleine minderheid als je meent dat bepaalde branches geen bestaansrecht meer hebben of denkt dat we ons permanent als a-sociale wezens gaan gedragen.
Ik denk dat we ons wel degelijk sociaal gaan gedragen, maar voorlopig eerst buiten bereik van de overheid. Die zal blijven hameren op beperken, beperken, beperken. Na lange tijd zal iedereen wel een keer breken en kappen met afstand, mondkapjes en andere tokens van viruserkenning.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202100741
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:49 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik denk dat we ons wel degelijk sociaal gaan gedragen, maar voorlopig eerst buiten bereik van de overheid. Die zal blijven hameren op beperken, beperken, beperken. Na lange tijd zal iedereen wel een keer breken en kappen met afstand, mondkapjes en andere tokens van viruserkenning.
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.
pi_202100756
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd welke stappen we concreet gaan zetten zodat we volgend jaar niet weer in deze kutzooi komen. Nu moeten we focussen op het blussen van de brand natuurlijk, maar echt een houdbare situatie is het ook niet echt.
Boostershot, Hugo zit nogal in een tunnel en ondanks dat hij nu de deksel op de neus krijgt, zie ik nog altijd geen begin van een plan B.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:54:56 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202100771
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Hoe laat is het?
SOLIDARITEIT
Solidariteit is een trein die je neemt tot je bij de halte bent waar je wilt uitstappen.

Vrij naar Erdogan.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:56:12 #50
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202100789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Solidariteit is een trein die je neemt tot je bij de halte bent waar je wilt uitstappen.

Vrij naar Erdogan.
Mooie, hier ga ik een tegeltje van laten maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')