SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Verwachting besmetting cijfers:![]()
De huidige paniek in het topic en in de media vindt ik erger als dat wat er nu werkelijk aan de hand is. het is overduidelijk dat er geen vertrouwen is in het goed handelen in deze crisis door het kabinet. Het geloof dat het goed gaat en onder controle blijft lijkt compleet verdwenen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat je hebt wat nodig is en dat je perceptie hebt.
Als je de R met 0,2/0,25 moet laten dalen is uiteraard te doen met (redelijk) beperkte maatregelen. Tegelijkertijd heb je de uitdaging dat de ziekenhuizen aangeven het niet meer aan te kunnen.
De kans is groot dat als je lichte maatregelen instelt de moraal in de ziekenhuizen niet verbeteren zal, waardoor er nog meer mensen uit gaan vallen en je minder capaciteit hebt, waarna je weer zwaardere maatregelen moet nemen.
Ik denk persoonlijk dat de ziekenhuizen het op dit moment vooral nodig hebben dat ze geen roepende in de woestijn zijn en de hulp die ze aangeven nodig te hebben krijgen. Ze roepen niet om een lockdown, ze roepen om hulp. Op het moment dat er voldoende (tijdelijk) personeel bijgeschaald wordt zodat het te behappen is zou die lockdown niet nodig zijn.
Effectief heb je op dit moment twee knoppen om aan te draaien. Of je draait aan de instroom, wat inhoudt dat je maatregelen neemt. Of je draait aan de 'knop' rond beschikbare bedden en verhoogt dat, wat inhoudt dat je geen of minder maatregelen neemt.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:16 schreef Benny het volgende:
Gewoon? Gewoon wat? Gewoon met z'n allen op de gang van de IC?
Ik heb het even gecheckt bij Ons Mod Team en wij weten van niks!quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
En weg zijn de gifjes. Verzwaringen in COR?
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
De huidige paniek in het topic en in de media vindt ik erger als dat wat er nu werkelijk aan de hand is. het is overduidelijk dat er geen vertrouwen is in het goed handelen in deze crisis door het kabinet. Het geloof dat het goed gaat en onder controle blijft lijkt compleet verdwenen.
- Er zijn amper maatregelen
- De zorg is nog steeds planbare zorg aan het uitvoeren
- Vaccinaties gaan gewoon door (mis nog steeds cijfers)
- Urgentie wordt weer steeds duidelijker bij de bevolking
- verhouding besmettingen - ziekenhuisopnames is gunstiger als eerder (in de eerste en tweede golf was +10k alarmfase 1)
Er is echt nog een lange weg te gaan voordat er weer een avondklok wordt ingesteld
Dat gastmodden van @Lenny_Leonard moet maar eens afgelopen zijn!quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het even gecheckt bij Ons Mod Team en wij weten van niks!
Je had serieus gedacht dat op 1 november het klaar zou zijn met de pandemie?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.
Ook al staan de ziekenhuizen niet fysiek in brand, ik denk dat je het met me eens kun zijn dat het momenteel niet goed gaat. Het gevolg is dan dus dat 'freedom day' prematuur is. Dat vind ik nogal jammer, ik had anders gedacht (en gehoopt).
Die coronapas heeft precies gebracht wat ik al vreesde, heel veel schijnveiligheid.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Het punt is ook vooral dat de gedachte was dat we vorige week zouden stoppen met de coronapas. Dat we op 1 november freedom day zouden hebben.
Ook al staan de ziekenhuizen niet fysiek in brand, ik denk dat je het met me eens kun zijn dat het momenteel niet goed gaat. Het gevolg is dan dus dat 'freedom day' prematuur is. Dat vind ik nogal jammer, ik had anders gedacht (en gehoopt).
Handig toch? Gewoon patiënt in de MRI leggen met 4 bedden ernaast, liggen ze gelijk in quarantaine.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef Evenstar het volgende:
Zie net een mail voorbijkomen dat SEH dusdanig ruimte tekort komt dat ze een deel van onze afdeling gaan gebruiken. Hebben het druk daar.
Het valt wat tegen inderdaad. Mara om te denken dat het alleen maar doom and gloom is is ook niet gezondquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Ik geef geloof ik al maanden aan dat de coronapas echt niet voor de winter weg is. Maar los daarvan, de berichtgeving was dat we zo snel mogelijk van alle maatregelen af gingen. Het uitzicht was op minder maatregelen en verder afschalen, inhalen van inhaalzorg etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je had serieus gedacht dat op 1 november het klaar zou zijn met de pandemie?
In augustus ging het over het schrappen van alle maatregelen en zelfs het sluiten van COR kwam ter sprake.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je had serieus gedacht dat op 1 november het klaar zou zijn met de pandemie?
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Handig toch? Gewoon patiënt in de MRI leggen met 4 bedden ernaast, liggen ze gelijk in quarantaine.
Oh nee, dat is 't ook niet hoor. Maar zoals ik al eerder zei, de toon vanuit de ziekenhuizen komt niet overeen met de toon vanuit het kabinet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het valt wat tegen inderdaad. Mara om te denken dat het alleen maar doom and gloom is is ook niet gezond
Dat je dat een paar maanden geleden dacht, kan ik inderdaad begrijpen. Maar we zitten nu al een paar weken dusdanig in de lift dat het wel duidelijk is dat dit niet het einde van de pandemie is, lijkt me zo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In augustus ging het over het schrappen van alle maatregelen en zelfs het sluiten van COR kwam ter sprake.
Het is wat naïef natuurlijk om je hoop te vestigen op het hosanna-scenario. Maar als je al anderhalf jaar hoort dat het vaccin de uitweg is, dan vind ik het niet zo gek dat velen zich nu toch bekocht en genaaid voelen eigenlijk.
Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd welke stappen we concreet gaan zetten zodat we volgend jaar niet weer in deze kutzooi komen. Nu moeten we focussen op het blussen van de brand natuurlijk, maar echt een houdbare situatie is het ook niet echt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je dat een paar maanden geleden dacht, kan ik inderdaad begrijpen. Maar we zitten nu al een paar weken dusdanig in de lift dat het wel duidelijk is dat dit niet het einde van de pandemie is, lijkt me zo.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat het nooit meer gewoon zal worden, leer leven met de beperkingen die we nu hebben, wij
moeten ons aanpassen niet het virus, succes.
Leuk concept voor een post-apocalyptisch boek. Maar daar is het dan ook mee gezegd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat het nooit meer gewoon zal worden, leer leven met de beperkingen die we nu hebben, wij
Dramaqueenquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Mwah, ik geloof wel dat er blijvende maatschappelijke veranderingen zullen komen. Alleen niet in de vorm van mondkapjes 6 maanden per jaar enzo. Ik denk dat deze pandemie de mogelijkheden tot werken op afstand, leren op afstand en zorg op afstand zal gaan versnellen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dramaqueen
Geen enkele pandemie heeft ooit voor een blijvende maatschappelijke verandering gezorgd en dat zal nu niet anders zijn. Of denk je dat we over 25 jaar nog steeds met mondkapjes lopen en elk jaar in lockdown moeten?
Goede onderbouwing.quote:
Denken dat de omgeving zich aanpast aan onsquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dramaqueen
Geen enkele pandemie heeft ooit voor een blijvende maatschappelijke verandering gezorgd en dat zal nu niet anders zijn. Of denk je dat we over 25 jaar nog steeds met mondkapjes lopen en elk jaar in lockdown moeten?
Dat is precies wat we met het land onder onze voeten hebben gedaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:31 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Denken dat de omgeving zich aanpast aan ons
Ehm, Flevoland?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:31 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Denken dat de omgeving zich aanpast aan ons
AIDS heeft echt wel blijvende veranderingen veroorzaakt om SOAs te beperken. Ik kan me ook voorstellen dat Corona blijvende gevolgen heeft in kleine maatregelen op het gebied van huizenbouw etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dramaqueen
En hopelijk leren we de volgende keer hoe we een virus de kop indrukken voor het wereldwijd verspreid wordt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
AIDS heeft echt wel blijvende veranderingen veroorzaakt om SOAs te beperken. Ik kan me ook voorstellen dat Corona blijvende gevolgen heeft in kleine maatregelen op het gebied van huizenbouw etc.
Klopt wij hebben ons aangepast aan het water en niet andersom.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is precies wat we met het land onder onze voeten hebben gedaan.
ik vrees van nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En hopelijk leren we de volgende keer hoe we een virus de kop indrukken voor het wereldwijd verspreid wordt.
Als we dat nu ook eens zouden doen voor klimaatverandering. Dat is een veel grotere dreiging dan corona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:36 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Klopt wij hebben ons aangepast aan het water en niet andersom.
Ja ik denk dat er nu 90% kans is dat het niet doorgaat.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]![]()
Dit is ook hoe ik onze kansen inschat voor Ziggo Dome
@Lenny_Leonard drukt zijn snor weerquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Mag ik uit de woorden van Hugo de Jonge trouwens opmaken dat het qua spreiding van de coronapatiënten in ziekenhuizen inderdaad niet vlekkeloos verloopt en sommige ziekenhuizen misschien wel hun snor drukken tov de plekken waar het wel tot aan de max druk is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
@:lenny_leonard drukt zijn snor weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What can change the nature of a man?
Ja dmv de nodige aanpassingen aan het zorgapparaat. Oftewel de enige toekomstbestendige oplossing in de endemische fase. Is ons met influenza ook gelukt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Newsworld het volgende:
Hoe laat is het?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Mag ik uit de woorden van Hugo de Jonge trouwens opmaken dat het qua spreiding van de coronapatiënten in ziekenhuizen inderdaad niet vlekkeloos verloopt en sommige ziekenhuizen misschien wel hun snor drukken tov de plekken waar het wel tot aan de max druk is?
Voorrang gebeurt niet op basis van wel/geen corona maar op basis van urgentie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goede onderbouwing.
Dus omdat iemand medische zorg weigerde met een vaccinatie moeten ze nou ineens de grootste voorrang krijgen omdat dan toch blijkt dat Corona bestaat en voor problemen kan zorgen?
Nee..... Laat mensen met ernstige problemen voor gaan die dolgraag geholpen worden.
Ik denk dat we ons wel degelijk sociaal gaan gedragen, maar voorlopig eerst buiten bereik van de overheid. Die zal blijven hameren op beperken, beperken, beperken. Na lange tijd zal iedereen wel een keer breken en kappen met afstand, mondkapjes en andere tokens van viruserkenning.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja dmv de nodige aanpassingen aan het zorgapparaat. Oftewel de enige toekomstbestendige oplossing in de endemische fase. Is ons met influenza ook gelukt.
Je behoort echt tot een kleine minderheid als je meent dat bepaalde branches geen bestaansrecht meer hebben of denkt dat we ons permanent als a-sociale wezens gaan gedragen.
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat we ons wel degelijk sociaal gaan gedragen, maar voorlopig eerst buiten bereik van de overheid. Die zal blijven hameren op beperken, beperken, beperken. Na lange tijd zal iedereen wel een keer breken en kappen met afstand, mondkapjes en andere tokens van viruserkenning.
Boostershot, Hugo zit nogal in een tunnel en ondanks dat hij nu de deksel op de neus krijgt, zie ik nog altijd geen begin van een plan B.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd welke stappen we concreet gaan zetten zodat we volgend jaar niet weer in deze kutzooi komen. Nu moeten we focussen op het blussen van de brand natuurlijk, maar echt een houdbare situatie is het ook niet echt.
Solidariteit is een trein die je neemt tot je bij de halte bent waar je wilt uitstappen.quote:
Mooie, hier ga ik een tegeltje van laten maken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Solidariteit is een trein die je neemt tot je bij de halte bent waar je wilt uitstappen.
Vrij naar Erdogan.
Ja, ik denk dat er ontzettend gebrek aan vertrouwen ontstaat wanneer men zonder eind punt hard ingrijpt om de cijfers omlaag te houden. Ik denk dat als het vertrouwen er wel is, dat mensen zich dan vrijwillig aan de regels houden, maar als het vertrouwen wegvalt, dat velen de beperkingen actief zullen omzeilen om met een redelijk normaal dagelijks leven verder te kunnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.
Waarheid.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:48 schreef Noek het volgende:
Users die zo'n Hugofanboy/girl zijn..
Het is echt om te lollollolen
Die boosters zag je in de zomer al aankomen.
Echt hoor, boter op jullie hoofd.
Hele hordes hierquote:
hugo geeft geen zekerheid. hugo wil dat iedereen naar hem luistert en dat hij in het middelpunt blijft staan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zoals Gijp zei in VI het idee van Oostenrijk. Waar gewoon bij X aantal besmettingen qua maatregelen stap A in werking gaat bij Z besmettingen plan B etc. Dan weet iedereen precies wat komen gaat. Niet die complete willekeur en gekte van de dag.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hugo geeft geen zekerheid. hugo wil dat iedereen naar hem luistert en dat hij in het middelpunt blijft staan.
Verdeel en heers.
Duidelijkheid? Is dat beter voor de maatschappij, sociaal en economisch?
Zoek. Het. Uit.
Huilen om een mondkapjequote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik huil wel een beetje van binnen. Zojuist boodschappen gedaan. Als ik mijn omgeving zo hoor heeft iedereen een hekel aan de mondkapjes. Een enkeling heeft er geen bezwaar tegen. Het kan mijn bias zijn maar hoe kan het zover komen dat we onder sociale druk allemaal zo'n muilkorf op laten zetten?
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik huil wel een beetje van binnen. Zojuist boodschappen gedaan. Als ik mijn omgeving zo hoor heeft iedereen een hekel aan de mondkapjes. Een enkeling heeft er geen bezwaar tegen. Het kan mijn bias zijn maar hoe kan het zover komen dat we onder sociale druk allemaal zo'n muilkorf op laten zetten?
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof wel dat er blijvende maatschappelijke veranderingen zullen komen. Alleen niet in de vorm van mondkapjes 6 maanden per jaar enzo. Ik denk dat deze pandemie de mogelijkheden tot werken op afstand, leren op afstand en zorg op afstand zal gaan versnellen.
Ik gok zomaar dat het "huilen om wat dat mondkapje vertegenwoordigt" is.quote:
Ik kijk in ieder geval uit naar het eerste jaar waarin alles gewoon open kan blijven zonder allerlei beperkingen; dat we weer rustig kunnen genieten van de voorpret als er een vakantie geboekt is; etc. Maar ik vrees dat dat nog wel een paar jaar gaat duren op deze manier.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.
Die mensen die in voorjaar 2020 liepen te orakelen dat iedereen in het vervolg zou gaan kamperen in Dwingeloo, vliegreizen zouden nooit meer terugkomen enzovoorts. Nou the rest is history
Amen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:01 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat er ontzettend gebrek aan vertrouwen ontstaat wanneer men zonder eind punt hard ingrijpt om de cijfers omlaag te houden. Ik denk dat als het vertrouwen er wel is, dat mensen zich dan vrijwillig aan de regels houden, maar als het vertrouwen wegvalt, dat velen de beperkingen actief zullen omzeilen om met een redelijk normaal dagelijks leven verder te kunnen.
Ik ben zelf ondertussen wel zo ver. Ik wantrouw de overheid niet zo zeer, ik vertrouw er alleen niet op dat zij ons hier uit zullen leiden. Ik ga geen jaren van mijn leven weggooien wegens wanbeleid en gebrek aan politieke durf.
Niet echt meer, zo is mijn indruk vooralsnog. Itt vorige keer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.
Ah hou op...quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.
Ziekenhuizen lopen weer vol met ouderen en zwakkeren (gev'd en ongev'd) maar gelukkig 'kiezen' er steeds meer scholieren voor een vaccin om naar de Mac, Efteling, bios etc. te mogen.quote:
Wat probeert hij hier nou te zeggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hebben we dat idiote talking point weer…
Ook niet mijn ervaring inderdaad. Van een vriendin, die in de winkel staat, begreep ik dat er door haar leidinggevende nogal gehamerd werd op het dragen van een mondkapje. Ze moesten klanten ook actief aanspreken op het niet dragen van zo'n lapje. Nu zeggen ze er maar niks meer van want ze vinden het 1) vermoeiend 2)zelf ook wel onzin.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet echt meer, zo is mijn indruk vooralsnog. Itt vorige keer.
Naar volstrekt arbitraire normen hebben we geen lockdown gehad, dus niet zeuren zolang je nog zomaar je huis uitmag. Ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat probeert hij hier nou te zeggen eigenlijk.
al hoop ik dit keer wel dat hij gelijk heeftquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer isquote:
Dat de regering wel heel erg weinig solidair is richting data-nerds. Wat een vet experiment zou het zijn als je ook gewoon overdag je huis in werd geknuppeld? Toch gemiste kans om eens echt goed te experimenteren met intensieve menshouderij.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Live op TV aangekondigd gewoon. Dat was nog eens een show.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer is
Grote kansen voor de komende QR-lockdown. Je mag alleen nog naar je toegewezen supermarkt. En van te voren aanmelden. Anders scan je onderweg rood én kun je ter plaatse niet naar binnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat de regering wel heel erg weinig solidair is richting data-nerds. Wat een vet experiment zou het zijn als je ook gewoon overdag je huis in werd geknuppeld? Toch gemiste kans om eens echt goed te experimenteren met intensieve menshouderij.
Pushmeldingen bij 1 besmettingquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Live op TV aangekondigd gewoon. Dat was nog eens een show.
Dat mensen nog helemaal over de zeik gingen toen een paste-it doc werd gedeeld, waar meer besmettingen in stonden dan daadwerkelijk werd gecommuniceerdquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer is
In mijn omgeving merk ik dat de meesten wel inzien dat er nu iets moet gebeuren, maar dat er wel veel frustratie is over de uitzichtloosheid van de situatie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat zoiets als dit gewoon de hele lijst met besmettingen wasquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
quote:• Besmettingen in Nederland:
1. Man uit Loon op Zand, op zakenreis geweest naar Noord-Italië, heeft ook een carnavalsvierder in LoZ en Tilburg.
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Vrouw van #1
5. Dochter van #1
6. Vrouw uit Delft
7. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar is positief getest, ligt/lag op de IC.
8. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
9. Vrouw uit Tilburg
10. Man, broer van #1
11. 45-Jarige vrouw uit Helmond, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
12. Man uit Oss, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
13. Man uit Houten, vermoedelijk het virus opgelopen op een beurs in Duitsland
14. Persoon, een stel met patiënt 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
15. Persoon, een stel met patiënt 14 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
16. Man die op IC Maasstad ziekenhuis lag.
17. Vrouw uit Loon op Zand, contact met patient #1
18. Vrouw uit Drenthe/Dalen; echtgenoot van #8
19. Meisje (5) Alphen a/d Rijn, vakantie Noord-Italië
20. Persoon uit Haarlem
21. Vrouw uit Eindhoven, familie van patiënte 11, ook naar Noord-Italië(Trentino) geweest.
22. Oudere vrouw uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7, ligt in isolatie in het Amphia Ziekenhuis te Breda.
23. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7
24. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7
25. Man, ligt in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
26. Kind uit Helmond, kind van patiënt 11, op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië.
27. Man uit Helmond, partner van patiënt 28, samen met het gezin van patiënt 11 en patiënt 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië
28. Vrouw uit Helmond, partner van patiënt 27, samen met het gezin van patiënt 11 en patiënt 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië.
29. Vrouw uit Wijk aan Zee, ligt momenteel op de IC in het RKZ te Beverwijk.
30. Man uit Kerkwijk, gemeente Zaltbommel, opgenomen in het JBZ te Den Bosch.
Het briefje van Bruins.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Die verandering gaat ook alleen werken als het dingen beter/makkelijker maakt. Onder externe druk gaat het niet werken, mensen moeten er voordeel in zien. Zoals SMS vervangen is door WhatsApp etcquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.
Die mensen die in voorjaar 2020 liepen te orakelen dat iedereen in het vervolg zou gaan kamperen in Dwingeloo, vliegreizen zouden nooit meer terugkomen enzovoorts. Nou the rest is history
De lockdown was gewoon niet streng genoeg!quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het briefje van Bruins.
Toen het nog allemaal nieuw en spannend was ipv de dagelijkse sleurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
[..]
Het briefje van Bruins.
Dat was achteraf gezien wel echt de meest klungelige, maar typisch Nederlandse manier om aan te kondigen dat het toch echt menens was. Een programma met de insteek dat het allemaal niet zoveel voorstelde en wij er wel op een nuchtere manier door zouden komen. En dan ineens heel plompverloren dat briefje met iets wat hij ofwel allang wist, of gewoon later aangekondigd had kunnen worden. Net als die handshake van Mark en Jaap. Voor Nederland moet blijkbaar alles heel awkward gaan om het verteerbaar te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toen we nog een coronaminster hadden wiens ego zijn functioneren niet belemmerde.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen het nog allemaal nieuw en spannend was ipv de dagelijkse sleur
Deze heerlijke discussie telkens. Zijn er zaken op last van overheid gesloten/is de bevolking in zijn beweging beperkt? Golden er beperkingen het land in en uit komen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bruno zag de bui al hangen van een enorme shitshow. Die heeft de verstandige keuze gemaakt voor zichzelf.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen we nog een coronaminster hadden wiens ego zijn functioneren niet belemmerde.
[..]
Het briefje van Bruins.
Bruins ipv De Jonge nog inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto's en filmpjes van lange rijen voor de bijna sluitende coffeeshops danquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
En die zondag dat de horeca dicht ging. Ik ben toen op Schiphol iemand wezen afhalen en ik zag de rolluiken van de Burger King dicht gaan. Dat ding is 24/7 open, elke dag.
Allemaal mensen die een beetje reddeloos rondliepen en zich afvroegen wat er in hemelsnaam gaande was. Bizar was dat.
Nu zou dat zoiets zijn als:quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zoiets als dit gewoon de hele lijst met besmettingen was
[..]
Ik denk dat ze blij mogen zijn dat het zo is gelopen zoals het gelopen is. Als we waren begonnen met delta had geen lockdown een zorginfarct kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruno zag de bui al hangen van een enorme shitshow. Die heeft de verstandige keuze gemaakt voor zichzelf.
Vond het toen in die eerste periode wel heerlijk om dan 's avonds door het dorp te lopen toen de horeca dicht was en iedereen nog massaal binnen bleef, die rust op straat toenquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
En die zondag dat de horeca dicht ging. Ik ben toen op Schiphol iemand wezen afhalen en ik zag de rolluiken van de Burger King dicht gaan. Dat ding is 24/7 open, elke dag.
Allemaal mensen die een beetje reddeloos rondliepen en zich afvroegen wat er in hemelsnaam gaande was. Bizar was dat.
Ik vond de lege wegen bizar die eerste paar weken. Letterlijk bijna geen auto op straat hier op de ringweg. Mensen die niet op het knopje bij de verkeerslichten durfden te duwen met blote hand.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Horeca dicht, scholen dicht, retail dicht, sportfaciliteiten dicht en alle evenementen afgelast = lockdown. Ook als je nog wel je voordeur uit mag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Naar volstrekt arbitraire normen hebben we geen lockdown gehad, dus niet zeuren zolang je nog zomaar je huis uitmag. Ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |