Ja, ik denk dat er ontzettend gebrek aan vertrouwen ontstaat wanneer men zonder eind punt hard ingrijpt om de cijfers omlaag te houden. Ik denk dat als het vertrouwen er wel is, dat mensen zich dan vrijwillig aan de regels houden, maar als het vertrouwen wegvalt, dat velen de beperkingen actief zullen omzeilen om met een redelijk normaal dagelijks leven verder te kunnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Denk je niet dat de verhouding tussen burger en overheid daardoor op mega-scherp komt te staan en het uiteindelijk ploft? Misschien niet zo zeer in Nederland maar wel in andere landen.
Waarheid.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:48 schreef Noek het volgende:
Users die zo'n Hugofanboy/girl zijn..
Het is echt om te lollollolen
Die boosters zag je in de zomer al aankomen.
Echt hoor, boter op jullie hoofd.
Hele hordes hierquote:
hugo geeft geen zekerheid. hugo wil dat iedereen naar hem luistert en dat hij in het middelpunt blijft staan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zoals Gijp zei in VI het idee van Oostenrijk. Waar gewoon bij X aantal besmettingen qua maatregelen stap A in werking gaat bij Z besmettingen plan B etc. Dan weet iedereen precies wat komen gaat. Niet die complete willekeur en gekte van de dag.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hugo geeft geen zekerheid. hugo wil dat iedereen naar hem luistert en dat hij in het middelpunt blijft staan.
Verdeel en heers.
Duidelijkheid? Is dat beter voor de maatschappij, sociaal en economisch?
Zoek. Het. Uit.
Huilen om een mondkapjequote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik huil wel een beetje van binnen. Zojuist boodschappen gedaan. Als ik mijn omgeving zo hoor heeft iedereen een hekel aan de mondkapjes. Een enkeling heeft er geen bezwaar tegen. Het kan mijn bias zijn maar hoe kan het zover komen dat we onder sociale druk allemaal zo'n muilkorf op laten zetten?
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik huil wel een beetje van binnen. Zojuist boodschappen gedaan. Als ik mijn omgeving zo hoor heeft iedereen een hekel aan de mondkapjes. Een enkeling heeft er geen bezwaar tegen. Het kan mijn bias zijn maar hoe kan het zover komen dat we onder sociale druk allemaal zo'n muilkorf op laten zetten?
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof wel dat er blijvende maatschappelijke veranderingen zullen komen. Alleen niet in de vorm van mondkapjes 6 maanden per jaar enzo. Ik denk dat deze pandemie de mogelijkheden tot werken op afstand, leren op afstand en zorg op afstand zal gaan versnellen.
Ik gok zomaar dat het "huilen om wat dat mondkapje vertegenwoordigt" is.quote:
Ik kijk in ieder geval uit naar het eerste jaar waarin alles gewoon open kan blijven zonder allerlei beperkingen; dat we weer rustig kunnen genieten van de voorpret als er een vakantie geboekt is; etc. Maar ik vrees dat dat nog wel een paar jaar gaat duren op deze manier.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.
Die mensen die in voorjaar 2020 liepen te orakelen dat iedereen in het vervolg zou gaan kamperen in Dwingeloo, vliegreizen zouden nooit meer terugkomen enzovoorts. Nou the rest is history
Amen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:01 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat er ontzettend gebrek aan vertrouwen ontstaat wanneer men zonder eind punt hard ingrijpt om de cijfers omlaag te houden. Ik denk dat als het vertrouwen er wel is, dat mensen zich dan vrijwillig aan de regels houden, maar als het vertrouwen wegvalt, dat velen de beperkingen actief zullen omzeilen om met een redelijk normaal dagelijks leven verder te kunnen.
Ik ben zelf ondertussen wel zo ver. Ik wantrouw de overheid niet zo zeer, ik vertrouw er alleen niet op dat zij ons hier uit zullen leiden. Ik ga geen jaren van mijn leven weggooien wegens wanbeleid en gebrek aan politieke durf.
Niet echt meer, zo is mijn indruk vooralsnog. Itt vorige keer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.
Ah hou op...quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Simpel: doe je het niet dan wordt je er op aangekeken en riskeer je een boete. En we zijn een volgzaam volkje.
Ziekenhuizen lopen weer vol met ouderen en zwakkeren (gev'd en ongev'd) maar gelukkig 'kiezen' er steeds meer scholieren voor een vaccin om naar de Mac, Efteling, bios etc. te mogen.quote:
Wat probeert hij hier nou te zeggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hebben we dat idiote talking point weer…
Ook niet mijn ervaring inderdaad. Van een vriendin, die in de winkel staat, begreep ik dat er door haar leidinggevende nogal gehamerd werd op het dragen van een mondkapje. Ze moesten klanten ook actief aanspreken op het niet dragen van zo'n lapje. Nu zeggen ze er maar niks meer van want ze vinden het 1) vermoeiend 2)zelf ook wel onzin.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet echt meer, zo is mijn indruk vooralsnog. Itt vorige keer.
Naar volstrekt arbitraire normen hebben we geen lockdown gehad, dus niet zeuren zolang je nog zomaar je huis uitmag. Ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat probeert hij hier nou te zeggen eigenlijk.
al hoop ik dit keer wel dat hij gelijk heeftquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer isquote:
Dat de regering wel heel erg weinig solidair is richting data-nerds. Wat een vet experiment zou het zijn als je ook gewoon overdag je huis in werd geknuppeld? Toch gemiste kans om eens echt goed te experimenteren met intensieve menshouderij.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Live op TV aangekondigd gewoon. Dat was nog eens een show.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer is
Grote kansen voor de komende QR-lockdown. Je mag alleen nog naar je toegewezen supermarkt. En van te voren aanmelden. Anders scan je onderweg rood én kun je ter plaatse niet naar binnen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat de regering wel heel erg weinig solidair is richting data-nerds. Wat een vet experiment zou het zijn als je ook gewoon overdag je huis in werd geknuppeld? Toch gemiste kans om eens echt goed te experimenteren met intensieve menshouderij.
Pushmeldingen bij 1 besmettingquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Live op TV aangekondigd gewoon. Dat was nog eens een show.
Dat mensen nog helemaal over de zeik gingen toen een paste-it doc werd gedeeld, waar meer besmettingen in stonden dan daadwerkelijk werd gecommuniceerdquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In het begin werd nog elke besmetting met naam, leeftijd en woonplaats hier nog in de OP verzameld, wees blij dat dat nu niet meer is
In mijn omgeving merk ik dat de meesten wel inzien dat er nu iets moet gebeuren, maar dat er wel veel frustratie is over de uitzichtloosheid van de situatie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat zoiets als dit gewoon de hele lijst met besmettingen wasquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
quote:• Besmettingen in Nederland:
1. Man uit Loon op Zand, op zakenreis geweest naar Noord-Italië, heeft ook een carnavalsvierder in LoZ en Tilburg.
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Vrouw van #1
5. Dochter van #1
6. Vrouw uit Delft
7. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar is positief getest, ligt/lag op de IC.
8. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
9. Vrouw uit Tilburg
10. Man, broer van #1
11. 45-Jarige vrouw uit Helmond, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
12. Man uit Oss, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
13. Man uit Houten, vermoedelijk het virus opgelopen op een beurs in Duitsland
14. Persoon, een stel met patiënt 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
15. Persoon, een stel met patiënt 14 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
16. Man die op IC Maasstad ziekenhuis lag.
17. Vrouw uit Loon op Zand, contact met patient #1
18. Vrouw uit Drenthe/Dalen; echtgenoot van #8
19. Meisje (5) Alphen a/d Rijn, vakantie Noord-Italië
20. Persoon uit Haarlem
21. Vrouw uit Eindhoven, familie van patiënte 11, ook naar Noord-Italië(Trentino) geweest.
22. Oudere vrouw uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7, ligt in isolatie in het Amphia Ziekenhuis te Breda.
23. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7
24. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7
25. Man, ligt in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
26. Kind uit Helmond, kind van patiënt 11, op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië.
27. Man uit Helmond, partner van patiënt 28, samen met het gezin van patiënt 11 en patiënt 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië
28. Vrouw uit Helmond, partner van patiënt 27, samen met het gezin van patiënt 11 en patiënt 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië.
29. Vrouw uit Wijk aan Zee, ligt momenteel op de IC in het RKZ te Beverwijk.
30. Man uit Kerkwijk, gemeente Zaltbommel, opgenomen in het JBZ te Den Bosch.
Het briefje van Bruins.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Die verandering gaat ook alleen werken als het dingen beter/makkelijker maakt. Onder externe druk gaat het niet werken, mensen moeten er voordeel in zien. Zoals SMS vervangen is door WhatsApp etcquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dat denk ik ook wel, maar als je ziet hoe iedereen afgelopen zomer verviel in z’n oude patroon, dan geloof ik niet zo in al die veranderingen.
Die mensen die in voorjaar 2020 liepen te orakelen dat iedereen in het vervolg zou gaan kamperen in Dwingeloo, vliegreizen zouden nooit meer terugkomen enzovoorts. Nou the rest is history
De lockdown was gewoon niet streng genoeg!quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het briefje van Bruins.
Toen het nog allemaal nieuw en spannend was ipv de dagelijkse sleurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
[..]
Het briefje van Bruins.
Dat was achteraf gezien wel echt de meest klungelige, maar typisch Nederlandse manier om aan te kondigen dat het toch echt menens was. Een programma met de insteek dat het allemaal niet zoveel voorstelde en wij er wel op een nuchtere manier door zouden komen. En dan ineens heel plompverloren dat briefje met iets wat hij ofwel allang wist, of gewoon later aangekondigd had kunnen worden. Net als die handshake van Mark en Jaap. Voor Nederland moet blijkbaar alles heel awkward gaan om het verteerbaar te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toen we nog een coronaminster hadden wiens ego zijn functioneren niet belemmerde.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen het nog allemaal nieuw en spannend was ipv de dagelijkse sleur
Deze heerlijke discussie telkens. Zijn er zaken op last van overheid gesloten/is de bevolking in zijn beweging beperkt? Golden er beperkingen het land in en uit komen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bruno zag de bui al hangen van een enorme shitshow. Die heeft de verstandige keuze gemaakt voor zichzelf.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen we nog een coronaminster hadden wiens ego zijn functioneren niet belemmerde.
[..]
Het briefje van Bruins.
Bruins ipv De Jonge nog inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto's en filmpjes van lange rijen voor de bijna sluitende coffeeshops danquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
En die zondag dat de horeca dicht ging. Ik ben toen op Schiphol iemand wezen afhalen en ik zag de rolluiken van de Burger King dicht gaan. Dat ding is 24/7 open, elke dag.
Allemaal mensen die een beetje reddeloos rondliepen en zich afvroegen wat er in hemelsnaam gaande was. Bizar was dat.
Nu zou dat zoiets zijn als:quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zoiets als dit gewoon de hele lijst met besmettingen was
[..]
Ik denk dat ze blij mogen zijn dat het zo is gelopen zoals het gelopen is. Als we waren begonnen met delta had geen lockdown een zorginfarct kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruno zag de bui al hangen van een enorme shitshow. Die heeft de verstandige keuze gemaakt voor zichzelf.
Vond het toen in die eerste periode wel heerlijk om dan 's avonds door het dorp te lopen toen de horeca dicht was en iedereen nog massaal binnen bleef, die rust op straat toenquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
En die zondag dat de horeca dicht ging. Ik ben toen op Schiphol iemand wezen afhalen en ik zag de rolluiken van de Burger King dicht gaan. Dat ding is 24/7 open, elke dag.
Allemaal mensen die een beetje reddeloos rondliepen en zich afvroegen wat er in hemelsnaam gaande was. Bizar was dat.
Ik vond de lege wegen bizar die eerste paar weken. Letterlijk bijna geen auto op straat hier op de ringweg. Mensen die niet op het knopje bij de verkeerslichten durfden te duwen met blote hand.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Horeca dicht, scholen dicht, retail dicht, sportfaciliteiten dicht en alle evenementen afgelast = lockdown. Ook als je nog wel je voordeur uit mag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Naar volstrekt arbitraire normen hebben we geen lockdown gehad, dus niet zeuren zolang je nog zomaar je huis uitmag. Ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |