SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Wow! Al die positieve tests gisteren![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Wanneer persco met nieuwe maatregelen?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Het eerste wat ik links zie liggen: 4 doosjes Alfentanil.quote:Op zondag 7 november 2021 13:24 schreef Momo het volgende:
Ik had wel verwacht dat je op de IC meerdere infusen krijgt met medicijnen met covid maar dit had ik ook niet verwacht.
[ twitter ]Tja, het is Dave vs wiki, maar dat daar dan ineens 4 doosjes Alfentanil veroorzaakt twijfel.quote:Alfentanil is een synthetisch opioïde met een sterke analgetische werking. Het werkt snel (na één minuut) maar kort (10 à 20 minuten bij eenmalige toediening), sneller en korter dan het verwante fentanyl. Het wordt bijna uitsluitend gebruikt voor anesthesie bij kortdurende operatieve ingrepen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfentanil![]()
Was vandaag de enige zonder, en iedereen droeg hem verder ook 'goed'. Maar goed ik woon ook in een stad waar tot diep in de zomer sommige mensen nog buiten met kapjes rondliepen. Veel Duitsers.quote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef leolinedance het volgende:
Net 2 strijders zonder lapje in de supermarktikzelf ben nog niet zo ver, had m halfslachtig op/onder mijn kin hangen. Dat deden er wel meer. Ja begrijp dat dat helemaal suf is
![]()
Volgende keer zonder
Vind het ook niet echt 'strijder' zijn maar meer een beetje proberen normaal te doen zoals de afgelopen maanden, zolang het nog gaat. Op een gegeven moment wordt het vast wel weer te awkward, dan gaat ie gewoon half op.
Ik hoor niks meer van al die mensen die riepen dat ze na vaccinatie nooit en te nimmer meer aan een mondkapjesplicht zouden gehoorzamen, heel gek. We kunnen wel boos zijn op de overheid, maar Nederlanders zijn zelf nog meer dan Hugo bezig met 'sturen op de besmettingen' in hun eigen gedrag.![]()
idd die spuit was vanaf dag 1 de oplossing terwijl die spuit nog niet eens op de markt wasquote:Op zondag 7 november 2021 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is bullshit sp3c en dat weet jij ook.
Want men wist zogenaamd niet wat voor virus dit precies was, het was allemaal nieuw enzo, dus drastische maatregelen.
Maar men wist al WEL METEEN dat een vaccin de ENIGE uitweg was.
Hoe kun je nu zogenaamd te maken hebben met een virus waar je niks van weet, maar al wel weten wat de oplossing ervoor is?
Allemaal BS, vanaf het begin. Je wordt gewoon bij de neus genomen en gedwongen zo'n spuit te nemen en dat was vanaf het begin de bedoeling. Al moet je je inkomen, je grondrechten en je menselijkheid verliezen, die spuit moet erin. En niet een keer, herhaaldelijk. Waarschijnlijk tot ook jij een hartaanval of een andere rare aandoening ervan krijgt en je de pijp uitgaat.
Plaats hier uw advertentie![]()
Over 5 dagen. Vrijdag.quote:Op zondag 7 november 2021 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer persco met nieuwe maatregelen?![]()
Over 5 min.quote:Op zondag 7 november 2021 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer persco met nieuwe maatregelen?![]()
Erg mooi. Goede user.quote:Op zondag 7 november 2021 13:33 schreef Zipportal het volgende:
Mooie OP heb je gemaakt, @:Oriente @:neef_wuppieJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik ben 1 van de 12000 besmettingen vandaag, zojuist positief getest. Niet/nauwelijks klachten (minder dan een verkoudheid) en volledige gevaccineerd.
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopenIf I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Altijd mooi als iemand dit over zichzelf zegtquote:Op zondag 7 november 2021 13:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Pfff alles weggehaald.
Mijn bijdragen waren zeer zinnig.![]()
![]()
Waarheid is altijd zinnig.quote:Op zondag 7 november 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Altijd mooi als iemand dit over zichzelf zegt
Behalve als je niet van waarheid houdt natuurlijk. Maar dan hou je blijkbaar van leugens en misleiding.![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Ik ben 1 van de 12000 besmettingen vandaag, zojuist positief getest. Niet/nauwelijks klachten (minder dan een verkoudheid) en volledige gevaccineerd.
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopen
beterschap![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarheid is altijd zinnig.
Behalve als je niet van waarheid houdt natuurlijk. Maar dan hou je blijkbaar van leugens en misleiding.ok man
![]()
Klein nuanceverschil in de cijfers ben jij een van de besmettingen later deze week. Ik weet eigenlijk niet hoelang die cijfers tegenwoordig nog achterlopen. Fijn dat je niet veel last hebt.quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopen![]()
Heel apart inderdaad dat men begon te roepen met vaccins. Die hebben ook totaal niet bewezen ofzo uitstekende preventieve middelen tegen virussen te zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het was vanaf het begin BS en iedereen kan dat weten.
Want men wist zogenaamd niet wat voor virus dit precies was, het was allemaal nieuw enzo, dus drastische maatregelen.
Maar men wist al WEL METEEN dat een vaccin de ENIGE uitweg was.
Hoe kun je nu zogenaamd te maken hebben met een virus waar je niks van weet, maar al wel weten wat de oplossing ervoor is?
Allemaal BS, vanaf het begin. Je wordt gewoon bij de neus genomen en gedwongen zo'n spuit te nemen en dat was vanaf het begin de bedoeling. Al moet je je inkomen, je grondrechten en je menselijkheid verliezen, die spuit moet erin. En niet een keer, herhaaldelijk. Waarschijnlijk tot ook jij een hartaanval of een andere rare aandoening ervan krijgt en je de pijp uitgaat.I'll give you something to do![]()
Ik heb het ook net gehad en 18 andere mensen met mij. Gevaccineerden en ongevaccineerden.quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopen
Iedereen gaat het een keer krijgen.
Wil niet zeggen dat iedereen er ernstig ziek van wordt. Dat is weer zo'n fabeltje wat wordt verspreid en waarmee iedereen bang wordt gemaakt. Bron: de statistieken.![]()
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.quote:Op zondag 7 november 2021 13:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Beterschap. Hoezo getest?quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopenLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Nee dat gaat niet op, want dit virus was volledig onbekend, het was nieuw, we weten niet hoe het werkt, wat het doet. Daarom voeren we de meest draconische vrijheidsbeperkende maatregelen sinds de tweede wereldoorlog in om het in te dammen, want verder weten we niet wat we moeten doen. MAAR we weten al wel dat een vaccin de ENIGE oplossing is, terwijl dokters wereldwijd overal hard werken en onderzoek doen. Die censureren en veroordelen we echter, en de middelen verbieden we.quote:Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Heel apart inderdaad dat men begon te roepen met vaccins. Die hebben ook totaal niet bewezen ofzo uitstekende preventieve middelen tegen virussen te zijn.![]()
Hele week een niet-werkend mondlapje op?quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopenof alleen op de plekken waar dat moet?
![]()
Ja, maar wel pas per 1 december o.i.d.quote:Op zondag 7 november 2021 13:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?![]()
Ja zo iets zal het wel worden inderdaad.quote:Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.![]()
Maar alsnog zonder handhaving, waardoor iedereen er z’n eigen draai aan kan geven.quote:Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.![]()
Daar zijn meerdere manieren voor blijkbaar. Het hart of het hartzakje raakt ontstoken, of je hart begint zelf het spike-eiwit te produceren waardoor je eigen lichaam het aanvalt. Ook kan je bloedklonters krijgen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:43 schreef Oriente het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen hoe de vaccins een hartinfarct veroorzaken? Krijgt iedereen spontaan hypercholesterolemie na een prik/twee prikken? Of spontane atherosclerose?
Of fuckt het wellicht met de conductie van je hart waardoor je spontaan bloedstolsels begint te schieten?
Enlighten me.![]()
Ben arts, dus met name voorkomen verspreiding in het ziekenhuis. Heb 2x geniest en een keer een snottebel. Dus voor de zekerheid getestquote:If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Je gedragen als een goed burger en gewoon een mondkapje opzetten in de binnenruimte, is dat nou echt zoveel gevraagd? Dat lijkt mij juist normaal doen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Was vandaag de enige zonder, en iedereen droeg hem verder ook 'goed'. Maar goed ik woon ook in een stad waar tot diep in de zomer sommige mensen nog buiten met kapjes rondliepen. Veel Duitsers.
Vind het ook niet echt 'strijder' zijn maar meer een beetje proberen normaal te doen zoals de afgelopen maanden, zolang het nog gaat. Op een gegeven moment wordt het vast wel weer te awkward, dan gaat ie gewoon half op.
Ik hoor niks meer van al die mensen die riepen dat ze na vaccinatie nooit en te nimmer meer aan een mondkapjesplicht zouden gehoorzamen, heel gek. We kunnen wel boos zijn op de overheid, maar Nederlanders zijn zelf nog meer dan Hugo bezig met 'sturen op de besmettingen' in hun eigen gedrag.
Dat onzinnige puberale recalcitrante gedrag is zo vermoeiend![]()
Werk in ziekenhuis, dus moest weer bij ons sinds deze week. Laat maar zien hoe weinig effect dat mondkapje heeftquote:Op zondag 7 november 2021 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hele week een niet-werkend mondlapje op?of alleen op de plekken waar dat moet?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Nee, eerst dreigen dan over paar weken aangekondigt.quote:Op zondag 7 november 2021 13:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?![]()
Oké, maar dat zijn nogal verschillende issues.quote:Op zondag 7 november 2021 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar zijn meerdere manieren voor blijkbaar. Het hart of het hartzakje raakt ontstoken, of je hart begint zelf het spike-eiwit te produceren waardoor je eigen lichaam het aanvalt. Ook kan je bloedklonters krijgen.
Een ontstoken hartzakje ofwel pericarditis is de facto meestal vrij onschuldig en niet gevaarlijk. Tenzij je natuurlijk kei fanatiek gaat sporten, dan kan het wel een dingetje worden, of als je heel veel pech hebt. De incidentie van pericarditis n.a.v. een vaccinatie ligt geloof ik ook niet bijster hoog.
Je tweede optie (ontstoken hartspier bedoel je gok ik, myocarditis) komt ook niet vaak voor en ook dat hoeft absoluut niet gevaarlijk te zijn. Beide aandoeningen zijn echt compleet anders dan een hartinfarct waarbij één van de belangrijke slagaderen volledig of deels is afgesloten waardoor je hart gedeeltelijk minder zuurstof krijgt.
Die bloedklonteringen, ik weet niet wat de exacte kans is om dat te krijgen na vaccinatie, maar ook daarvoor geldt dat de kans erg klein is, zeker als je kijkt naar hoeveel prikken er wereldwijd gezet zijn en naar het aantal beschreven incidenten. Het kán, maar de kans is klein, en je kunt ook door covid zelf een embolie of trombose oplopen.![]()
Jij meent dat het allemaal wel los was gelopen als we weinig tot geen maatregelen hadden getroffen? Tja, als je het over het vermeende probleem al niet eens kunt worden, laat staan dan de oplossing.quote:Op zondag 7 november 2021 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet op, want dit virus was volledig onbekend, het was nieuw, we weten niet hoe het werkt, wat het doet. Daarom voeren we de meest draconische vrijheidsbeperkende maatregelen sinds de tweede wereldoorlog in om het in te dammen, want verder weten we niet wat we moeten doen. MAAR we weten al wel dat een vaccin de ENIGE oplossing is, terwijl dokters wereldwijd overal hard werken en onderzoek doen. Die censureren en veroordelen we echter, en de middelen verbieden we.
En trouwens, er zijn net veelbelovende medicijnen aangekondigd die - mits tijdig ingenomen - de kans op ziekenhuisopname behoorlijk lijken te verkleinen.Dit is een mooie aanvullig op vaccinaties.I'll give you something to do![]()
Hou eens op met al die filmpjes van vage bronnen
[ Bericht 96% gewijzigd door Momo op 07-11-2021 13:51:23 ]Plaats hier uw advertentie![]()
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.quote:Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Jij meent dat het allemaal wel los was gelopen als we weinig tot geen maatregelen hadden getroffen? Tja, als je het over het vermeende probleem al niet eens kunt worden, laat staan dan de oplossing.
En trouwens, er zijn net veelbelovende medicijnen aangekondigd die - mits tijdig ingenomen - de kans op ziekenhuisopname behoorlijk lijken te verkleinen.Dit is een mooie aanvullig op vaccinaties.
Waarom niet?![]()
Tegen de bloedklontering heeft pfizer toch een nieuw stofje toegevoegd(en goedkeuring aangevraagd in US)(soort bloedverdunner) . Dus die kans wordt na booster 3 kleiner. Eerst oude voorraad opmaken denk ikquote:Op zondag 7 november 2021 13:47 schreef Oriente het volgende:
[..]
Oké, maar dat zijn nogal verschillende issues.
Een ontstoken hartzakje ofwel pericarditis is de facto meestal vrij onschuldig en niet gevaarlijk. Tenzij je natuurlijk kei fanatiek gaat sporten, dan kan het wel een dingetje worden, of als je heel veel pech hebt. De incidentie van pericarditis n.a.v. een vaccinatie ligt geloof ik ook niet bijster hoog.
Je tweede optie (ontstoken hartspier bedoel je gok ik, myocarditis) komt ook niet vaak voor en ook dat hoeft absoluut niet gevaarlijk te zijn. Beide aandoeningen zijn echt compleet anders dan een hartinfarct waarbij één van de belangrijke slagaderen volledig of deels is afgesloten waardoor je hart gedeeltelijk minder zuurstof krijgt.
Die bloedklonteringen, ik weet niet wat de exacte kans is om dat te krijgen na vaccinatie, maar ook daarvoor geldt dat de kans erg klein is, zeker als je kijkt naar hoeveel prikken er wereldwijd gezet zijn en naar het aantal beschreven incidenten. Het kán, maar de kans is klein, en je kunt ook door covid zelf een embolie of trombose oplopen.![]()
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.quote:Op zondag 7 november 2021 13:51 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Tegen de bloedklontering heeft pfizer toch een nieuw stofje toegevoegd(en goedkeuring aangevraagd in US)(soort bloedverdunner) . Dus die kans wordt na booster 3 kleiner. Eerst oude voorraad opmaken denk ik
Daaruit blijkt wel hoe zorgvuldig er is getest.
Of niet?![]()
Het is voornamelijk een personeelsprobleem. Waar overigens voor mijn gevoel tot op heden te weinig aan is gedaan, maar goed dat terzijde.quote:Op zondag 7 november 2021 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.
Waarom niet?
Een paar honderd bedden inclusief personeel koop je ook maar een paar dagen of enkele weken voor.I'll give you something to do![]()
Weekcijfers
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 38,6%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%![]()
Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 32,0%
Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%![]()
Positief om te benoemen. De groei qua instroom op de verpleegafdelingen is echt aan het afnemen. Van 58,7%, naar 45,6% vorige week, en nu deze week 31,4%![]()
Ach, we hebben nu vaccinatie, plus hoge virusdruk, miljoenen mensen die het virus hebben doorgemaakt, veel mensen die zijn overleden. Het reservoir met potentiële klanten voor ziekenhuizen moet toch eens gaan slinken.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Er is gewoon nooit een serieus probleem geweest. De IC's stroomden in het verleden ook al vol bij zware griepgolven. Zorg werd in het verleden ook al uitgesteld. IC-bedden liepen al jaren terug in aantal. Kijk naar de oversterfte. De cijfers liegen niet.quote:Op zondag 7 november 2021 13:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is voornamelijk een personeelsprobleem. Waar overigens voor mijn gevoel tot op heden te weinig aan is gedaan, maar goed dat terzijde.
Een paar honderd bedden inclusief personeel koop je ook maar een paar dagen of enkele weken voor.![]()
Ochja, we kunnen ook gewoon rustig wachten tot covid de wereld heeft rondgeraast om een ongezonde aversie tegen vaccins te bevredigen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.
Of niet?I'll give you something to do![]()
vage bronnen? Dr Peter Doshi, associate editor of the British Medical Journal? zijn die tegenwoordig ook al complotdenkers?quote:Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hou eens op met al die filmpjes van vage bronnenPlaats hier uw advertentie![]()
Nee, de cijfers liegen inderdaad nietquote:Op zondag 7 november 2021 13:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is gewoon nooit een serieus probleem geweest. De IC's stroomden in het verleden ook al vol bij zware griepgolven. Zorg werd in het verleden ook al uitgesteld. Kijk naar de oversterfte. De cijfers liegen niet.![]()
![]()
Tegen slechtgeteste vaccins met beperkte effectiviteit, allerlei rare bijwerkingen en veel te hoge aantallen sterfgevallen? Inderdaad. Mensen hebben er alle reden toe om zich tegen dat soort ingrepen, gedwongen door overheden, te verzetten.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Ochja, we kunnen ook gewoon rustig wachten tot covid de wereld heeft rondgeraast om een ongezonde aversie tegen vaccins te bevredigen.![]()
Omdat er een tekort aan zorg medewerkers is. Wie ga je daar neerzetten? De mensen die het nu al niet redden in de ziekenhuizen?quote:Op zondag 7 november 2021 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.
Waarom niet?![]()
Plaats gewoon een fatsoenlijk document of artikel. Niet een filmpje van 1 of ander YouTube kanaal met een vage naam.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
vage bronnen? Dr Peter Doshi, associate editor of the British Medical Journal? zijn die tegenwoordig ook al complotdenkers?![]()
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, de cijfers liegen inderdaad niet
[ afbeelding ]![]()
Ja alleen is niks van dit alles waar en kun je beter ageren tegen de lijmverkoper.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tegen slechtgeteste vaccins met beperkte effectiviteit, allerlei rare bijwerkingen en veel te hoge aantallen sterfgevallen? Inderdaad. Mensen hebben er alle reden toe om zich tegen dat soort ingrepen, gedwongen door overheden, te verzetten.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Duidelijk, QR code tegen de hittegolf!quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
het gaat toch om de persoon en de informatie dat ie geeft?quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Plaats gewoon een fatsoenlijk document of artikel. Niet een filmpje van 1 of ander YouTube kanaal met een vage naam.Plaats hier uw advertentie![]()
Portugal, met 80% meer Covid doden per hoofd van de bevolking dan hier, echt een gaaf land.quote:Op zondag 7 november 2021 13:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat zou het toch lekker zijn als iedereen zich liet vaccineren.. zie Portugal
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Daarom stopt men nu anti-hartaanvalmiddelen in Pfizer vaccins? Omdat het niet nodig is. Ok. Daarom is men gestopt met het geven van sommige vaccins. Of heeft men de leeftijden aangepast. Allemaal omdat er werkelijk niets aan de hand is.quote:Op zondag 7 november 2021 13:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja alleen is niks van dit alles waar en kun je beter ageren tegen de lijmverkoper.![]()
Corona beleid van dit kabinet door nieuwsuur in kaart gebracht:
Deel 1
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/27-10-2021/VPWON_1324375
Deel 2
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/28-10-2021/VPWON_1324376
Deel 3
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/29-10-2021/VPWON_1324377ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
We hebben het in 2020 net gered door alle primaire zorg af te schalen, ICs op te schalen en patiënten te verplaatsen naar Duitsland. En dan wil jij beweren dat er nooit een probleem was? Lachwekkend.quote:Op zondag 7 november 2021 13:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is gewoon nooit een serieus probleem geweest. De IC's stroomden in het verleden ook al vol bij zware griepgolven. Zorg werd in het verleden ook al uitgesteld. IC-bedden liepen al jaren terug in aantal. Kijk naar de oversterfte. De cijfers liegen niet.![]()
En wederom fakenews. Ik moet bij de GGD aangeven of degene overleden is aan de gevolgen van COVID.quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.![]()
Dit is gewoon de oversterfte, of ze nou stierven in een ziekenhuisbed aan covid, of door kanker of door een auto-ongeluk.quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.![]()
Vergeet niet dat die cijfers nog vele malen erger waren geweest zonder zwaar ingrijpende maatregelen, dat is voor griep niet nodig geweest.quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Er is werkelijk niets waarmee je dat kunt staven.quote:Op zondag 7 november 2021 13:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vergeet niet dat die cijfers nog vele malen erger waren geweest zonder zwaar ingrijpende maatregelen, dat is voor griep niet nodig geweest.
Kwantificeer ook de negatieve gevolgen van de maatregelen eens. Alle mensen die depressief zijn geworden, zwaarlijvig, aan de alcohol zijn geraakt, zelfmoord hebben gepleegd, de economische schade, de maatschappelijke schade, de schade aan de rechtsstaat, onderwijs, enzovoorts.![]()
Die ja. 2 van de 5 ic-bedden in het streekziekenhuis laten bezetten door coronapatiënten is verre van efficiënt. Breng de mensen die verantwoordelijk zijn voor die bedden samen en het wordt efficiënter, dan kan het personeel van 10 streekziekenhuizen er geen 10 x 2 = 20 verplegen, maar minstens een aantal meer. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 7 november 2021 13:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Omdat er een tekort aan zorg medewerkers is. Wie ga je daar neerzetten? De mensen die het nu al niet redden in de ziekenhuizen?![]()
De verandering in opnamecijfers na invoering zwaardere maatregelen?quote:Op zondag 7 november 2021 13:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is werkelijk niets waarmee je dat kunt staven.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hier is al zoveel fake drek neergezet door filmpjes, met nepartsen, plakken en knippen van filmpjes. Ik ga niet controleren of die persoon echt een doctor is. Plaats gewoon het document waar dit in zou staan.quote:Op zondag 7 november 2021 13:57 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
het gaat toch om de persoon en de informatie dat ie geeft?![]()
2021 is nog erger.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die babyboomers van 45-50 raken gewoon op.
12% meer 65+'ers in 2020 dan 2016.
Je zou je terecht mogen afvragen of het CBS wel een goede maatstaf hanteert van "verwachte sterfte" En die oversterte zit overigens ook voor +- 100% gecentreerd in de 65+ groep."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Oh, dat ontken ik ook niet. Reageerde primair op je bewering dat er nooit een probleem is geweest.quote:Op zondag 7 november 2021 13:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kwantificeer ook de negatieve gevolgen van de maatregelen eens. Alle mensen die depressief zijn geworden, zwaarlijvig, aan de alcohol zijn geraakt, zelfmoord hebben gepleegd, de economische schade, de maatschappelijke schade, de schade aan de rechtsstaat, onderwijs, enzovoorts.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ze zijn de regressietesten vergetenquote:Op zondag 7 november 2021 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.
Of niet?![]()
![]()
Dat is een correlationeel verband en niet per se een causaal verband. Men gebruikt dat trucje heel vaak om mensen een verkeerde indruk van zaken te geven. Een causaal verband moet je bewijzen met een multifactoriele analyse, simpelweg twee gegevens tegen elkaar afzetten volstaat niet.quote:Op zondag 7 november 2021 14:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De verandering in opnamecijfers na invoering zwaardere maatregelen?![]()
Dus jouw redenatie is nu dat er geen probleem was, en dat we zonder maatregelen gewoon door hadden kunnen leven?quote:Op zondag 7 november 2021 14:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is een correlationeel verband en niet per se een causaal verband. Men gebruikt dat trucje heel vaak om mensen een verkeerde indruk van zaken te geven. Een causaal verband moet je bewijzen met een multifactoriele analyse, simpelweg twee gegevens tegen elkaar afzetten volstaat niet.
Het is ook een stukje common sense dat het zwaar beperken van contactmomenten ervoor zorgt dat een infectieziekte zich minder goed kan verspreiden?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het is ook gewoon een walgelijk wappie-trekje. Op internet uren zoeken en als je eindelijk een filmpje van een gast hebt gevonden die je waanideeën ondersteunt (of liefst nog overtreft), dan ga je die delen op zoveel mogelijk kanalen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier is al zoveel fake drek neergezet door filmpjes, met nepartsen, plakken en knippen van filmpjes. Ik ga niet controleren of die persoon echt een doctor is. Plaats gewoon het document waar dit in zou staan.
En als je te lui bent, dan deel je natuurlijk gewoon alleen de achterlijke filmpjes van je mede-wappies. Op zoveel mogelijk plaatsen en waarbij je hopelijk wat filmpjes terugkrijgt die nóg debieler zijn.
FUIKED![]()
Er is maar een echt probleem en dat is wanbeleid van de overheid.quote:Op zondag 7 november 2021 14:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh, dat ontken ik ook niet. Reageerde primair op je bewering dat er nooit een probleem is geweest.
Ziekten zijn een verschijnsel waar we al millennia mee te maken hebben en geen reden om de hele rechtsstaat af te breken.![]()
Zeer onterechte kwalificatie. Als we moeten wachten totdat het lieden als jij helemaal naar de zin is, laten we dan maar stoppen met ontwikkelen van vaccins want het is nooit goed. Of het duurt smerig lang zodat het totaal geen zin meer heeft.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tegen slechtgeteste vaccins met beperkte effectiviteit, allerlei rare bijwerkingen en veel te hoge aantallen sterfgevallen? Inderdaad. Mensen hebben er alle reden toe om zich tegen dat soort ingrepen, gedwongen door overheden, te verzetten.
En ja, dan máár een paar bijwerkingen, dikke prima zolang het minder erg is dan de kwaal, wat o-ver-duidelijk blijkt uit alle onderzoeksdata.I'll give you something to do![]()
Morgen weer een lage uitstroom dag en je zit al bijna aan de 1600“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Godzijdank niet!quote:Op zondag 7 november 2021 14:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Afspiegeling van de samenleving.![]()
Dan kwam ik vrijwillig nooit meer buiten.![]()
![]()
Precies, en bij infectieziekten in het verleden waren er ook lockdowns, mondkapjes, samenscholingsverboden, etc. Zie bijvoorbeeld de Spaanse griep.quote:Op zondag 7 november 2021 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ziekten zijn een verschijnsel waar we al millennia mee te maken hebben en geen reden om de hele rechtsstaat af te breken.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Vergeet niet dat er heel veel mensen gestorven zijn voordat ze een positieve PCR test hebben gekregen. Dus die aantallen zijn sowieso te laag.quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Kijk naar de cijfers van welk soort mensen voornamelijk last hebben van corona:quote:Op zondag 7 november 2021 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus jouw redenatie is nu dat er geen probleem was, en dat we zonder maatregelen gewoon door hadden kunnen leven?
Het is ook een stukje common sense dat het zwaar beperken van contactmomenten ervoor zorgt dat een infectieziekte zich minder goed kan verspreiden?
Oud
Zwaarlijvig
Diabetes
Ander onderliggend lijden
En dan zijn er een paar uitzonderingen van jongere gezonde mensen (vaak met onbekend onderliggende aandoeningen), maar uitzonderingen vormen de regel niet.
De mensen met een hoog risico kunnen zich eventueel laten vaccineren als ze willen.
Er zijn echter ook andere middelen die effectief zijn gebleken om de symptomen te voorkomen. Daar hoor je echter vrij weinig over. Dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan en dokters wereldwijd ze ook voorschrijven. Ik heb zelf een vriend die huisarts is en die doet dat ook. Echter werd hij door de overheid verboden om bepaalde andere middelen te gebruiken, op straffe van.
De rest van de mensen merkt over het algemeen niet zo heel veel van dit virus. Kinderen al helemaal niet.
Die mensen laat je dus met rust en hun leven leiden.
De overheid is er niet om ons hele leven in te richten, overal een regeltje voor te bedenken. De overheid is er om onze rechten te beschermen.
Die omslag in denken, van de overheid zien als onze dienaars die onze rechten en vrijheiden dienen te waarborgen, tot onze bestuurders en leiders die ons vertellen wat we moeten doen, is een fundamentele verandering en zeer gevaarlijke tendens, want de route naar totalitaire bureaucratie.
Als Markje en Hugo al bepalen dat je geen terras op mag omdat je weleens naar de WC zou moeten om een plasje te doen, zijn we al erg ver heen.![]()
Welke getallen zijn significant, om in de gaten te houden?quote:Op zondag 7 november 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen weer een lage uitstroom dag en je zit al bijna aan de 1600
1100 en 1350 voor de ICs, maar hoeveel corona-patienten zijn dat...en hoeveel ziekenhuisopnamen zijn een redline?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja hier wil de bestuurder in mij toch even het bestuur verdedigen. Wij geven dit advies ook namelijk, althans voor zover het gaat om mondkapjes. En ik weet heus wel dat niemand dat gaat doen. Waarom is dit dan toch het advies?quote:Op zondag 7 november 2021 05:51 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag mailtje uit van de waterpolovereniging:
[..]
Nou, dan rijdt er gewoon helemaal niemand met mij mee in de auto, ik ga toch niet zelf in mijn eigen auto een mondkapje dragen.
Nou omdat het het overheidsadvies is of was. Ik wil iemand die zich daar wel aan wil houden ook rekening mee wil houden ook rugdekking geven…zie email 27 oktober![]()
Weet je niet. Zweden deed minder drastisch, nauwelijks verschil.quote:Op zondag 7 november 2021 13:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vergeet niet dat die cijfers nog vele malen erger waren geweest zonder zwaar ingrijpende maatregelen, dat is voor griep niet nodig geweest.
Sociale gelegenheden even dicht was echt wel te verantwoorden hoor maar alles excessiever dan dat deed wel enorm veel pijn maar was daarom nog niet effectief.
Als je last hebt van je rechter duim kan je wel je linker been eraf zagen, en dan doet je linker been dermate veel zeer dat je je rechter duim niet meer voelt, maar iets oplossen doe je daar niet mee."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Blijkbaar werkt dat vaccineren nog niet echt, want de IC-bezetting loopt onverminderd op. Dus is er een probleem.quote:Op zondag 7 november 2021 14:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kijk naar de cijfers van welk soort mensen voornamelijk last hebben van corona:
Oud
Zwaarlijvig
Diabetes
En dan zijn er een paar uitzonderingen van jongere gezonde mensen (vaak met onbekend onderliggende aandoeningen), maar uitzonderingen vormen de regel niet.
De mensen met een hoog risico kunnen zich eventueel laten vaccineren als ze willen.
Er zijn echter ook andere middelen die effectief zijn gebleken om de symptomen te voorkomen. Daar hoor je echter vrij weinig over. Dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan en dokters wereldwijd ze ook voorschrijven. Ik heb zelf een vriend die huisarts is en die doet dat ook. Echter werd hij door de overheid verboden om bepaalde andere middelen te gebruiken, op straffe van.
De rest van de mensen merkt over het algemeen niet zo heel veel van dit virus. Kinderen al helemaal niet.
De overheid is er niet om ons hele leven in te richten, overal een regeltje voor te bedenken. De overheid is er om onze rechten te beschermen.
Die omslag in denken, van de overheid zien als onze dienaars die onze rechten en vrijheiden dienen te waarborgen, tot onze bestuurders en leiders die ons vertellen wat we moeten doen, is een fundamentele verandering en zeer gevaarlijke tendens, want de route naar totalitaire bureaucratie.
Als Markje en Hugo al bepalen dat je geen terras op mag omdat je weleens naar de WC zou moeten om een plasje te doen, zijn we al erg ver heen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
1. Bron?quote:Op zondag 7 november 2021 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daarom stopt men nu anti-hartaanvalmiddelen in Pfizer vaccins? Omdat het niet nodig is. Ok. Daarom is men gestopt met het geven van sommige vaccins. Of heeft men de leeftijden aangepast. Allemaal omdat er werkelijk niets aan de hand is.
2. Omdat het een vaccin beter maakt impliceert niet dat het vaccin ontzettend veel bijwerkingen heeft. De MRNA vaccins zijn sommige van de veiligste vaccins in de wereld, juist omdat ze zo weinig additionele spullen in je stoppen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik zag net nog een plot van Yorick waar een hoop in staat wat betreft de IC-bezetting:quote:Op zondag 7 november 2021 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke getallen zijn significant, om in de gaten te houden?
1100 en 1350 voor de ICs, maar hoeveel corona-patienten zijn dat...en hoeveel ziekenhuisopnamen zijn een redline?
BOSS staat voor Beds Open for Safety and Support en zijn bedden die worden vrijgehouden voor rampen. Als er opeens een vliegtuig neerstort of een bom afgaat kun je het niet hebben dat al je IC-bedden bezet zijn.![]()
Dat maatregelen lastig te kwantificeren zijn en neveneffecten kunnen hebben die erger zijn dan de kwaal ontken ik ook zeker niet. Dat heb ik ook vaak genoeg aangevoerdquote:Op zondag 7 november 2021 14:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet je niet. Zweden deed minder drastisch, nauwelijks verschil.
Sociale gelegenheden even dicht was echt wel te verantwoorden hoor maar alles excessiever dan dat deed wel enorm veel pijn maar was daarom nog niet effectief.
Als je last hebt van je rechter duim kan je wel je linker been eraf zagen, en dan doet je linker been dermate veel zeer dat je je rechter duim niet meer voelt, maar iets oplossen doe je daar niet mee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Probleem: er zijn te weinig IC-bedden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt dat vaccineren nog niet echt, want de IC-bezetting loopt onverminderd op. Dus is er een probleem.
Oplossing: we slopen de rechtsstaat, het MKB en voeren een surveillancestaat in.
?![]()
Praktisch zijn er nu 0 maatregelen. Is dat handig? Ik denk van niet...quote:
SVP zo snel mogelijk met de "normale" maatregelen komen zodat we niet naar de "extreme" maatregelen hoeven te grijpen.
Als het allemaal meevalt kunnen we afschalen maar het zal niet gebeuren is mijn vermoeden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
QFT en iedereen die het er niet mee eens is.... Manmanmanmanmanmanmanmanquote:Op zondag 7 november 2021 14:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oud
Zwaarlijvig
Diabetes
Als Markje en Hugo al bepalen dat je geen terras op mag omdat je weleens naar de WC zou moeten om een plasje te doen, zijn we al erg ver heen.
Ik zoek Rob Geus ff op...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Handig om dan een Europees systeem te hebben met artsen die je kan toevliegen o.i.d. Sowieso is de Europese samenwerking ronduit ruk te noemen, de Italianen hadden ruim een maand voor onze piek de tifuszooi te verwerken. Daar hadden we best met zijn allen wat druk van de ketel kunnen halen... Hadden we het evt later teruggekregen..quote:Op zondag 7 november 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag net nog een plot van Yorick waar een hoop in staat wat betreft de IC-bezetting:
[ afbeelding ]
BOSS staat voor Beds Open for Safety and Support en zijn bedden die worden vrijgehouden voor rampen. Als er opeens een vliegtuig neerstort of een bom afgaat kun je het niet hebben dat al je IC-bedden bezet zijn.
En ja onze artsen spreken geen Italiaans, maar een geintubeerd persoon ook niet voor zover ik weet, zou moeten kunnen toch?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Is het überhaupt een overtreding. Volgens mij is het allemaal bestuursrechtelijk…quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overtredingen zijn ook strafbare feiten.
Maar idd, je bent als individu niet strafbaar als je je ergens bevindt zonder QR-code waar dat gecontroleerd had moeten worden. De organisator wél.zie email 27 oktober![]()
Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
7 nov 1490 (1185+305)
6 nov 1399 (1111+288)
5 nov 1350 (1064+286)
4 nov 1327 (1054+273)
3 nov 1310 (1060+250)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
Beide ruim 40% groei in een ruime week tijd..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kan toch niet met jou in het topic?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Probleem: Er is een exponentiële infectieziekte waar je nooit je IC capaciteit tegenop kunt schalen. Je stelt het onvermijdelijke hooguit uit.quote:Op zondag 7 november 2021 14:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Probleem: er zijn te weinig IC-bedden.
Oplossing: we slopen de rechtsstaat, het MKB en voeren een surveillancestaat in.
?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Beter dan aandelen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Totaal (verpleegafd+IC)
7 nov 1490 (1185+305)
6 nov 1399 (1111+288)
5 nov 1350 (1064+286)
4 nov 1327 (1054+273)
3 nov 1310 (1060+250)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
Beide ruim 40% groei in een ruime week tijd.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik weet nog dat het in Italie erg woke was om Chinezen te knuffelen als protest tegen coronaracisme.quote:Op zondag 7 november 2021 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Handig om dan een Europees systeem te hebben met artsen die je kan toevliegen o.i.d. Sowieso is de Europese samenwerking ronduit ruk te noemen, de Italianen hadden ruim een maand voor onze piek de tifuszooi te verwerken. Daar hadden we best met zijn allen wat druk van de ketel kunnen halen... Hadden we het evt later teruggekregen..
En ja onze artsen spreken geen Italiaans, maar een geintubeerd persoon ook niet voor zover ik weet, zou moeten kunnen toch?
Het westen lijkt echt collectief gelobotomiseerd ofzo.![]()
Klopt. Ik verbind juist graag mensen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan toch niet met jou in het topic?![]()
Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan. Het lokale bestuur sorteert al vast voor op meer regels.quote:Jos Hessels stapt op als voorzitter carnavalsbond BCL
Jos Hessels treedt per direct terug als voorzitter van de Bond van Carnavalsverenigingen Limburg (BCL). Volgens Hessels begon zijn dubbelrol als burgemeester van Echt-Susteren en voorzitter van de BCL wrijving op te leveren.
Hessels kondigt zijn vertrek aan in een bericht op de sociale media.
Afgelasten
Hessels was de afgelopen dagen veel in het nieuws doordat hij als burgemeester van Echt-Susteren samen met andere burgemeesters van de Veiligheidsregio Limburg-Noord alle grote evenementen in Noord- en Midden-Limburg rondom de 11devande11de besloot af te gelasten. Hessels was als voorzitter van de BCL juist de vertegenwoordiger van 165 carnavalsverenigingen in de hele provincie, die de belangen van alle carnavalsverengingen moet vertegenwoordigen.
Dubbelrol
Volgens Hessels is door die dubbelrol wrijving ontstaan. "De Limburgse vastelaovend verdient een voorzitter, die zonder last de belangen van onze mooiste traditie kan behartigen. Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan, moet de voorzitter ook de handen vrij hebben als er eens een tegengeluid gegeven moet worden. Dat zou voor mij moeilijk kunnen worden, als dat tegengeluid gericht is op een beslissing van de regionale burgemeesters", schrijft Hessels op Facebook.
Volgens Hessels kreeg hij vanuit zijn collega-burgemeesters juist waardering en begrip voor zijn dubbelrol. "Mijn band met de vastelaovend werd als extra informatiebron gezien tijdens onze gesprekken."
Niet de beste
Hessels sluit zijn boodschap af met de zin. "Ik wens de Limburgse vastelaovend alleen maar het allerbeste toe, en dat allerbeste ben ik op dit moment niet."
https://www.1limburg.nl/j(...)er-carnavalsbond-bcl![]()
Je bent op de hoogte dat 11-11 in noord en midden Limburg is afgelast?quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan. Het lokale bestuur sorteert al vast voor op meer regels.zie email 27 oktober![]()
Ook dan heten het overtredingen waar bestuursrechtelijk tegen opgetreden wordt. Maar beetje semantisch, uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: De uitbater krijgt een waarschuwing of sanctiequote:Op zondag 7 november 2021 14:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is het überhaupt een overtreding. Volgens mij is het allemaal bestuursrechtelijk…
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Sta er niet van te kijken dat de beste man bedreigd wordt of iets dergelijks en daarom nu aftreed. Dat proef je een beetje tussen de regels door..quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan. Het lokale bestuur sorteert al vast voor op meer regels.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Probleem: Zelfoverschatting m.b.t. maakbaarheidsdenken en een overschatting in de duur van de theoretische exponentiële groei op de kortetermijn.quote:Op zondag 7 november 2021 14:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem: Er is een exponentiële infectieziekte waar je nooit je IC capaciteit tegenop kunt schalen. Je stelt het onvermijdelijke hooguit uit.
Als de besmettingen oplopen gaat dat initieel exponentiëel maar er komt altijd weer ergens een evenwicht en daarna weer afzwakking en ik mis dat verhaal in dit verhaal.... En enigszins voorzichtig zijn is prima, maar excessieve maatregelen vergen meer overtuigingskracht. Het is geen noodtoestand... (toch, of wel?).
Maar die maatregelen zijn stinkend duur, opschalen - al is het puur voor de reguliere zorg om in te halen - zijn altijd rendabel, en naar de toekomst toe ook onoverkomelijk..................... Dus waar zijn ze mee bezig door niet op te schalen? Dat argument heeft an sich dus ook niks met exponentieel groeiend virus te maken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik vind dit een mooi woord.quote:Op zondag 7 november 2021 14:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet nog dat het in Italie erg woke was om Chinezen te knuffelen als protest tegen coronaracisme.
Het westen lijkt echt collectief gelobotomiseerd ofzo."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, maar die maatregelen om dergelijke evenementen niet toe te staan zijn al genomen. Hij heeft het over maatregelen die nog genomen gaan worden. Wij voelen het misschien allemaal aan, maar er zijn nog geen officiële besluiten genomen, maar hij sorteert er wel maar alvast op voor,quote:Op zondag 7 november 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat 11-11 in noord en midden Limburg is afgelast?![]()
Tja, logisch. Die man moet in februari het hele carnaval gaan afgelasten vanuit zijn functie. Dan kun je moeilijk tegelijkertijd ook de belangenbehartiger van de carnavalsverenigingen zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan. Het lokale bestuur sorteert al vast voor op meer regels.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
After market?quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfizer staat op bijna 11% in de plus vandaag.
Wie had dat nou gedacht 😏
Nou mooi, ik wil short, maar niet op Pfizer..."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Grotendeels mee eens! Opschalen helpt sowieso je buffer te vergroten en geeft je veel meer speelruimte qua maatregelen. Maar ze blijven nodig.quote:Op zondag 7 november 2021 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Probleem: Zelfoverschatting m.b.t. maakbaarheidsdenken en een overschatting in de duur van de theoretische exponentiële groei op de kortetermijn.
Als de besmettingen oplopen gaat dat initieel exponentiëel maar er komt altijd weer ergens een evenwicht en daarna weer afzwakking en ik mis dat verhaal in dit verhaal.... En enigszins voorzichtig zijn is prima, maar excessieve maatregelen vergen meer overtuigingskracht. Het is geen noodtoestand... (toch, of wel?).
Maar die maatregelen zijn stinkend duur, opschalen - al is het puur voor de reguliere zorg om in te halen - zijn altijd rendabel, en naar de toekomst toe ook onoverkomelijk..................... Dus waar zijn ze mee bezig door niet op te schalen? Dat argument heeft an sich dus ook niks met exponentieel groeiend virus te maken.
Waar baseer je dat equilibrium op, en hoe hoog ligt dat precies? Ik snap dat naarmate meer mensen besmet zijn (geweest) er minder onbesmette overblijven, maar dat equilibrium ligt volgens mij enorm hoog en zo groot ga je je IC-capaciteit niet krijgen denk ik.
Zie het ook niet in modellen naar voren komen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Treurig dat het al zo uitzichtloos is - en dat met al die vaccins - dat we nu al weten dat er over 3 maanden iets afgelast moet gaan worden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, maar die maatregelen om dergelijke evenementen niet toe te staan zijn al genomen. Hij heeft het over maatregelen die nog genomen gaan worden. Wij voelen het misschien allemaal aan, maar er zijn nog geen officiële besluiten genomen, maar hij sorteert er wel maar alvast op voor,![]()
Vraag me vooral af wanneer dat moment gaat komen. Wanneer gebeurde dit vorig jaar?quote:Op zondag 7 november 2021 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, logisch. Die man moet in februari het hele carnaval gaan afgelasten vanuit zijn functie. Dan kun je moeilijk tegelijkertijd ook de belangenbehartiger van de carnavalsverenigingen zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik vind 10500 wel mooiquote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hier heeft men op eigen initiatief het uitroepen van de prins op 13 november ook al verplaatst naar januari. Ben bang dat het dan ook niks gaat worden.![]()
Soms vraag je echt af waar we het allemaal voor doen. De veerkracht van de mens houdt een keer op.quote:Op zondag 7 november 2021 14:33 schreef maan_man het volgende:
Hier heeft men op eigen initiatief het uitroepen van de prins op 13 november ook al verplaatst naar januari. Ben bang dat het dan ook niks gaat worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat equilibrium is variabel... zie griepgolven... En Covid is 3x besmettelijker vanwege minder antistoffen o.a... Dusseh, dat zou evt de pan uit kunnen schieten..quote:Op zondag 7 november 2021 14:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens! Opschalen helpt sowieso je buffer te vergroten en geeft je veel meer speelruimte qua maatregelen. Maar ze blijven nodig.
Waar baseer je dat equilibrium op, en hoe hoog ligt dat precies? Ik snap dat naarmate meer mensen besmet zijn (geweest) er minder onbesmette overblijven, maar dat equilibrium ligt volgens mij enorm hoog en zo groot ga je je IC-capaciteit niet krijgen denk ik.
Zie het ook niet in modellen naar voren komen.
Maar ik denk dat we nu echt nog geen 3% effectiviteit hebben van de maatregelen t.o.v. vorig jaar. Wel 90% meer antistoffen, dat wel.De ultiem rationele overheid theorie mag ook wel vaker verlaten worden. Daar werken ook gewoon mensen.quote:maar dat equilibrium ligt volgens mij enorm hoog en zo groot ga je je IC-capaciteit niet krijgen denk ik.
Zie het ook niet in modellen naar voren komen.
Maar wat is je idee voor de lange termijn? We kennen uit de "recente" geschiedenis de Spaanse griep, die oversterfte stopte toch ook vanzelf? Als iedereen hier zijn antistoffen / besmettingen meegemaakt heeft zullen we wel meer bestand zijn tegen het virus dat die oversterfte weg zal vallen, ik zie geen reden om daar pessimistisch over te zijn in ieder geval... Sterker nog, ik vind het angstverhalen om niet van "de normale wereld keert wel weer terug" uit te gaan."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat vind ik altijd zo mooi aan wappies, die overschatten zichzelf zo totaal dat ze denken het beter weten dan de wetenschappers die veel slimmer zijn, veel meer gestudeerd hebben, en wiens dagelijkse werk dit is.quote:Op zondag 7 november 2021 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Probleem: Zelfoverschatting m.b.t. maakbaarheidsdenken en een overschatting in de duur van de theoretische exponentiële groei op de kortetermijn.
Maar die maatregelen zijn stinkend duur, opschalen - al is het puur voor de reguliere zorg om in te halen - zijn altijd rendabel, en naar de toekomst toe ook onoverkomelijk..................... Dus waar zijn ze mee bezig door niet op te schalen? Dat argument heeft an sich dus ook niks met exponentieel groeiend virus te maken.
De prognoses beschrijven een curve die omhoog en weer omlaag gaat. Wie had dat gedacht! Briljant ludovico! Als ik jou was zou ik het RIVM bellen want dit inzicht zit zeker niet in alle modellen die exact zo'n curve laten zien.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Vorig jaar was er eigenlijk een doorlopend evenementenverbod. Ik denk dat dat er nu niet meer komt, maar dat de veiligheidsregio's gewoon geen enkele vergunning meer gaan afgeven.quote:Op zondag 7 november 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me vooral af wanneer dat moment gaat komen. Wanneer gebeurde dit vorig jaar?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Met huidig groeipercentage kom je ongeveer op 11,5k uit.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We doen het voor de zorg, we doen het voor de ouderen, zegt jensen altijd.quote:Op zondag 7 november 2021 14:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Soms vraag je echt af waar we het allemaal voor doen. De veerkracht van de mens houdt een keer op."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Helaas moest ik net even nog wat halen voor mijn vakantie in een supermarkt.
Schat 1/3 geen mondkapje, uiteraard ook geen personeel te zien die die taak heeft (waarschijnlijk ook klaar mee)
Sterkte aan de nabestaanden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zolang het zich binnen de horeca afspeelt, is een vergunning natuurlijk niet noodzakelijk,quote:Op zondag 7 november 2021 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vorig jaar was er eigenlijk een doorlopend evenementenverbod. Ik denk dat dat er nu niet meer komt, maar dat de veiligheidsregio's gewoon geen enkele vergunning meer gaan afgeven.![]()
Nee, maar de optochten, feesttenten, podia etc. zijn dat wel.quote:Op zondag 7 november 2021 14:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zolang het zich binnen de horeca afspeelt, is een vergunning natuurlijk niet noodzakelijk,Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Volgens mij is carnaval altijd een evenementquote:Op zondag 7 november 2021 14:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zolang het zich binnen de horeca afspeelt, is een vergunning natuurlijk niet noodzakelijk,“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je moet van hele goede huizen komen om vergunningen structureel te gaan weigeren. Een nieuw verbod zou waanzin zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vorig jaar was er eigenlijk een doorlopend evenementenverbod. Ik denk dat dat er nu niet meer komt, maar dat de veiligheidsregio's gewoon geen enkele vergunning meer gaan afgeven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Natuurlijk. Maar bestuursrechtelijke overtredingen zijn dan weer geen strafbare feiten.quote:Op zondag 7 november 2021 14:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook dan heten het overtredingen waar bestuursrechtelijk tegen opgetreden wordt. Maar beetje semantisch, uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: De uitbater krijgt een waarschuwing of sanctiezie email 27 oktober![]()
Maar we hebben toch de QR bedacht om dit mogelijk te blijven maken, toch? Toch??quote:Op zondag 7 november 2021 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vorig jaar was er eigenlijk een doorlopend evenementenverbod. Ik denk dat dat er nu niet meer komt, maar dat de veiligheidsregio's gewoon geen enkele vergunning meer gaan afgeven.![]()
Klopt, ik woon langs de route van de optocht en dat resulteerde erin dat er vorig jaar op drie momenten een optocht voorbij kwam van mensen die op eigen initiatief wat hadden georganiseerd.quote:Op zondag 7 november 2021 14:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar de optochten, feesttenten, podia etc. zijn dat wel.![]()
Wanneer wordt COR met BNW gemerged? Het is gewoon eng hoeveel er uiteindelijk uitgekomen is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat wilde je ertegen doen dan?quote:Op zondag 7 november 2021 14:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je moet van hele goede huizen komen om vergunningen structureel te gaan weigeren. Een nieuw verbod zou waanzin zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hier ter stede ook. Vervolgens was de burgemeester boosquote:Op zondag 7 november 2021 14:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, ik woon langs de route van de optocht en dat resulteerde erin dat er volgende jaar op drie momenten een optocht voorbij kwam van mensen die op eigen initiatief wat hadden georganiseerd.
zie email 27 oktober![]()
Nee nee, denk vooral niet na over de toekomst en stel geen kritische vragen, dat is allemaal complotgedoe.quote:Op zondag 7 november 2021 14:40 schreef _serial_ het volgende:
Wanneer wordt COR met BNW gemerged? Het is gewoon eng hoeveel er uiteindelijk uitgekomen is.![]()
Ik wil die credits nog wel geven aan Van Dissel, maar Koopmans en Menno de Jong kun je betrappen op het maken van kolder conclusies op basis van matig onderzoek van de Jong himself over long covid bij de Jongeren. Nu 2 jaar na dato zijn daar nog steeds geen fatsoenlijke statistieken van.quote:Op zondag 7 november 2021 14:35 schreef speknek het volgende:
Dat vind ik altijd zo mooi aan wappies, die overschatten zichzelf zo totaal dat ze denken het beter weten dan de wetenschappers die veel slimmer zijn, veel meer gestudeerd hebben, en wiens dagelijkse werk dit is.
Je mag het allemaal zelf weten maar ik ben ook gewoon wetenschappelijk opgeleid, het gros van de onderzoeken m.b.t. statistieken zijn groep A vs groep B, prima te interpreteren voor eenieder en de methodologie staat er ook netjes bij en is goed te volgen.... naja goed, als je wat papers hebt gelezen en wat van statistiek kan volgen kan je een hoop van die onderzoeken echt prima begrijpen op dat punt.
Verder allemaal leuk, ik begrijp het ook "exponentiële groei" maar dat is dus ook letterlijk zo bij de griep,en waar het toppunt zou liggen en hoeveel effect de maatregelen hebben wordt allemaal met grote onzekerheid gedaan. Allemaal prima, betere schattingen zijn er niet, maar ik denk dat je ook kan overdrijven in de alwetendheid van "wetenschappers".
Geen idee of je het interessant vindt maareh dat het wel weer normaal wordt heb ik echt nog geen enkel argument voor gezien, daar had ik het over natuurlijk, er zijn ook mensen met meer credentials die ook gewoon "nuchter" zijn hieromtrent.De reden van je comment is mij een beetje diskrediet te geven, moet je allemaal zelf weten verder natuurlijk, maareh.quote:Op zondag 7 november 2021 14:35 schreef speknek het volgende:
De prognoses beschrijven een curve die omhoog en weer omlaag gaat. Wie had dat gedacht! Briljant ludovico! Als ik jou was zou ik het RIVM bellen want dit inzicht zit zeker niet in alle modellen die exact zo'n curve laten zien.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee, als de kastelein zijn kroeg opent, dan is er niemand die bepaalt dat de mensen zich niet mogen verkleden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is carnaval altijd een evenement![]()
Ik heb de komende week een besloten bijeenkomst in de kroeg.
Geen idee of je dan een QR code moet laten zien. De vorige keer kraaide er geen haan naar iig.
Kan het ook niet duidelijk vinden in de aangescherpte regels/adviezenAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Welk verschil maakt het besloten karakter? Geen denk ik.quote:Op zondag 7 november 2021 14:42 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Geen idee of je dan een QR code moet laten zien. De vorige keer kraaide er geen haan naar iig.
Kan het ook niet duidelijk vinden in de aangescherpte regels/adviezenWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Komt nog wel als de eerste boetes worden uitgedeeld.quote:Op zondag 7 november 2021 14:42 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Kan het ook niet duidelijk vinden in de aangescherpte regels/adviezen![]()
Groep Nederlandse senioren al twee weken opgesloten in quarantainehotel Sardinië
Je kan maar beter geen groepsreis overwegen naar Italiëwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat het op dat moment geen openbare ruimte is en dus maasje in den wet/ het advies?quote:Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Welk verschil maakt het besloten karakter? Geen denk ik.And everything under the sun is in tune
Horeca is horeca.quote:Op zondag 7 november 2021 14:44 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Dat het op dat moment geen openbare ruimte is en dus maasje in den wet/ het advies?Where law ends, tyrrany begins.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)omt-me-mijn-neus-uitquote:Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Groep Nederlandse senioren al twee weken opgesloten in quarantainehotel Sardinië
Je kan maar beter geen groepsreis overwegen naar Italië
Krijgen ook zo maar elke dag pasta in Italië !!![]()
Ik ben benieuwd. Ik kan hem laten zien en ik denk iedereen wel maar als er niet naar gevraagd wordt ga ik het ook niet eisen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Komt nog wel als de eerste boetes worden uitgedeeld.And everything under the sun is in tune
Mogen ze eindelijk weer op vakantie, is het weer niet goed ....quote:Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Je kan maar beter geen groepsreis overwegen naar Italië![]()
![]()
Nee, en dat is mij dus al heel wat keren overkomen de afgelopen weken, dat ze er gewoon niet naar vroegen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:46 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik kan hem laten zien en ik denk iedereen wel maar als er niet naar gevraagd wordt ga ik het ook niet eisen.![]()
Nou het voorkneden door Gommers en Kuipers kan alvast beginnen, ik bedoel het is nu zondag nog 5 dagen tot Zwarte Vrijdag.quote:Op zondag 7 november 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Totaal (verpleegafd+IC)
7 nov 1490 (1185+305)
6 nov 1399 (1111+288)
5 nov 1350 (1064+286)
4 nov 1327 (1054+273)
3 nov 1310 (1060+250)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
Beide ruim 40% groei in een ruime week tijd..Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Die tien dagen was vooral om de wet aan te passen lijkt me.quote:Op zondag 7 november 2021 14:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Nou het voorkneden door Gommers en Kuipers kan alvast beginnen, ik bedoel het is nu zondag nog 5 dagen tot Zwarte Vrijdag.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Na afloop de vorige keer besefte ik mij pas dat er niet om gevraagd werd. Ik ben benieuwd of nu de regels verder zijn aangescherpt het nu wel gevraagd gaat worden. Ik zal het wel even vermelden nog.quote:Op zondag 7 november 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, en dat is mij dus al heel wat keren overkomen de afgelopen weken, dat ze er gewoon niet naar vroegen.And everything under the sun is in tune
En maar klagenquote:Op zondag 7 november 2021 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)omt-me-mijn-neus-uit
Krijgen ook zo maar elke dag pasta in Italië !!![]()
![]()
Het kabinet en met name Hugo de J. zit in een spagaat. Er vinden as we speak superspreadevents met QR-codes plaats, maar die verbieden betekent het failliet van de QR-code.
Dus ze moeten wel doorgaan met het toestaan van massa-evenementen met QR codes want dat is ons verkocht als 'veilig'. Ze kunnen niet meer terug.
Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen.![]()
Lekker bijtijds.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
wat zijn die superspreadevents dan? En raken die mensen alleen besmet of komen die ook echt in het ziekenhuis terecht?quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Het kabinet en met name Hugo de J. zit in een spagaat. Er vinden as we speak superspreadevents met QR-codes plaats, maar die verbieden betekent het failliet van de QR-code.
Dus ze moeten wel doorgaan met het toestaan van massa-evenementen met QR codes want dat is ons verkocht als 'veilig'. Ze kunnen niet meer terug.
Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen.![]()
Dat laatste begint ook zeker een dingetje te worden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen.zie email 27 oktober![]()
Heb je een bron van de superspread events?quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Van dat "raken ze alleen besmet of komen ze ook echt in het ziekenhuis" word ik ook een beetje moe. Alsof mensen die "alleen besmet" zijn niet anderen weer besmetten die wellicht wél in het ziekenhuis komen. Juist door te doen alsof besmettingen niet erg zijn wordt de pandemie in stand gehouden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat zijn die superspreadevents dan? En raken die mensen alleen besmet of komen die ook echt in het ziekenhuis terecht?![]()
Ze kunnen gewoon verkopen dat er niet goed gecontroleerd wordt en de ongevacinneerde de schuld toewijzen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
En iemand die nu besmet is, kan over 5 dagen in het ziekenhuis belanden, en 3 dagen later weer op de IC.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van dat "raken ze alleen besmet of komen ze ook echt in het ziekenhuis" word ik ook een beetje moe. Alsof mensen die "alleen besmet" zijn niet anderen weer besmetten die wellicht wél in het ziekenhuis komen. Juist door te doen alsof besmettingen niet erg zijn wordt de pandemie in stand gehouden.![]()
Moeten die anderen zich maar laten vaccineren, anders blijf je bezig.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van dat "raken ze alleen besmet of komen ze ook echt in het ziekenhuis" word ik ook een beetje moe. Alsof mensen die "alleen besmet" zijn niet anderen weer besmetten die wellicht wél in het ziekenhuis komen. Juist door te doen alsof besmettingen niet erg zijn wordt de pandemie in stand gehouden.
Ik drink geen biertje minder in de kroeg omdat er misschien 20 schakels verder in de keten een ongevaccineerde refo of allochtoon ziek kan worden.![]()
Dat zal ook wel gebeuren, maar de IC-bezetting daalt er natuurlijk niet mee. Dit kan best heel erg lelijk gaan worden de komende tijdquote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon verkopen dat er niet goed gecontroleerd wordt en de ongevacinneerde de schuld toewijzen.![]()
![]()
Een voorbeeld is geen sluitend bewijs, maar leg de data (http://www.oktoberfestsoerendonk.nl/) van het evenement eens naast de cijfers: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Op zondag 7 november 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heb je een bron van de superspread events?![]()
BNW loopt een beetje achter zelfsquote:Op zondag 7 november 2021 14:40 schreef _serial_ het volgende:
Wanneer wordt COR met BNW gemerged? Het is gewoon eng hoeveel er uiteindelijk uitgekomen is.![]()
![]()
Geen harde bron (de 'media' bericht ook opvallend weinig over de oorsprong van de besmettingen) maar aangezien vooral gevaccineerden zich in massa-evenementen bevinden en de besmettingen hard oplopen sinds de QR-code is 1+1=2.quote:Op zondag 7 november 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heb je een bron van de superspread events?Dit is inderdaad de volgende stap. Dit flikte Hugo ook al met dat danssen met Janssen-fiasco. Gaf de schuld aan een handjevol QR-fraudeurs.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon verkopen dat er niet goed gecontroleerd wordt en de ongevacinneerde de schuld toewijzen.![]()
We zijn al op de point of no return hoor volgens mij. Dik tienduizend en R hoogstwaarschijnlijk boven de 1. Iets met exponentiële groei enzo.quote:Op zondag 7 november 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal ook wel gebeuren, maar de IC-bezetting daalt er natuurlijk niet mee. Dit kan best heel erg lelijk gaan worden de komende tijdzie email 27 oktober![]()
ik zeg niet dat het niet erg is, maar er wordt door die andere user wel gedaan alsof het de gevacinneerden zijn die de pandemie in stand houden met superpreadevents zonder bron. Relativeren dus.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van dat "raken ze alleen besmet of komen ze ook echt in het ziekenhuis" word ik ook een beetje moe. Alsof mensen die "alleen besmet" zijn niet anderen weer besmetten die wellicht wél in het ziekenhuis komen. Juist door te doen alsof besmettingen niet erg zijn wordt de pandemie in stand gehouden.
Als met allemaal het vaccin neemt maken de besmettingen iig minder uit![]()
Hoe is het nu mogelijk dat zo'n land op zo'n manier in het nieuws wil komen qua toerisme? Nou ja, het zomerseizoen is alweer voorbij natuurlijk, dus dan kan het grote treiteren weer beginnen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Je kan maar beter geen groepsreis overwegen naar Italië
Wat levert dit nu op, behalve dat gevaccineerde reizigers voortaan wel 2x nadenken voordat ze zich laten testen bij klachten? Veel makkelijker om gewoon kuchend en niezend het vliegtuig terug naar Nederland in te stappen.![]()
De laatste modellen uit de presentatie van Dissel:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is nog wel het meest bizarre, dat men zich daar niet op richt en Bruls (richting morbide obesitas) verkondigt dat we ons niet aan regeltjes houden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oud
Zwaarlijvig
Diabetes
Tijd om de jongste kinderen te vaccineren, want dat gaat pas echt helpen.![]()
We zitten nu op 1176 op verpleegafdeling en 295 op IC.quote:Op zondag 7 november 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
De laatste modellen uit de presentatie van Dissel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
🔴1.490 (91)quote:Op zondag 7 november 2021 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
We zitten nu op 1176 op verpleegafdeling en 295 op IC.
🔴Kliniek: 1.185 (74)
🔴IC: 305 (17)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zou het? Zou er nou werkelijk niemand ethisch genoeg zijn binnen dat OMT om hun fout recht te breien?quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Stephan Okhuijsen heeft twee dagen geleden nog deze update gemaakt:quote:Op zondag 7 november 2021 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
We zitten nu op 1176 op verpleegafdeling en 295 op IC.![]()
![]()
Ik heb alleen een anekdotisch verhaal, maar hier ineens 19 besmettingen en zieken tegelijk terwijl dat tot nu toe nooit is voorgekomen sinds het begin van de plandemie.quote:Op zondag 7 november 2021 14:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat zijn die superspreadevents dan? En raken die mensen alleen besmet of komen die ook echt in het ziekenhuis terecht?![]()
Iedereen komt met elkaar in aanraking, alleen 10% minder ongevaccineerden zullen het oplopen bij QR maatregelen, maar als dat 2% van de totale besmettingen vormt is 10% reductie 0.2% op het totaal. Het doet niks. QR is bullshit.quote:Op zondag 7 november 2021 14:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat zijn die superspreadevents dan? En raken die mensen alleen besmet of komen die ook echt in het ziekenhuis terecht?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja benieuwd waar men dat oploopt. En dat kan best in een qr event zijn hoor, dat ontken ik absoluut niet. Maar zonder afstand houden, niet thuisblijven met klachten en dat soort zaken kom je er gewoon niet.quote:Op zondag 7 november 2021 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb alleen een anekdotisch verhaal, maar hier ineens 19 besmettingen en zieken tegelijk terwijl dat tot nu toe nooit is voorgekomen sinds het begin van de plandemie.![]()
alles maar dichtgooien dan?quote:Op zondag 7 november 2021 15:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iedereen komt met elkaar in aanraking, alleen 10% minder ongevaccineerden zullen het oplopen bij QR maatregelen, maar als dat 2% van de totale besmettingen vormt is 10% reductie 0.2% op het totaal. Het doet niks. QR is bullshit.![]()
Nou, gaan we weer..."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Foutje, het was geen QR-evenement.quote:Op zondag 7 november 2021 15:10 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ja benieuwd waar men dat oploopt. En dat kan best in een qr event zijn hoor, dat ontken ik absoluut niet. Maar zonder afstand houden, niet thuisblijven met klachten en dat soort zaken kom je er gewoon niet.![]()
*sjokt binnen, superspreadt wat nuance en ploft positief ingesteld op de bank neer voor de cijfertjes....![]()
![]()
![]()
Niemand in de gaten dat ze de meeste maatregelen maar 1 keer nemen en gewoon telkens wat nieuws verzinnen? Een lockdown gaat er echt nooit meer komen.quote:Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Zie net een advertentie voor Samenlunchen onder dit topic. Zulke initiatieven groeien ook als paddestoelen
https://samenlunchen.nl![]()
Ik ben toch zo blij dat je dit iedere dag komt melden hè. Waardevolle toevoeging aan deze reeks.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Mammietje het volgende:
*sjokt binnen, superspread wat nuance en ploft positief ingesteld op de bank neer voor de cijfertjes....![]()
Vind jij jezelf echt zo belangrijk, of wat is hier de grap van?
[ Bericht % gewijzigd door miss_sly op 07-11-2021 15:18:23 ]Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nou nou doe eens aardig.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben toch zo blij dat je dit iedere dag komt melden hè. Waardevolle toevoeging aan deze reeks.
[ Bericht % gewijzigd door miss_sly op 07-11-2021 15:18:28 ]![]()
Grappig dat juist jij dit zegt.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben toch zo blij dat je dit iedere dag komt melden hè. Waardevolle toevoeging aan deze reeks.
Ik zal het gezellig houden en de mods werk besparen.![]()
![]()
Ik denk dat kroegen pubs bars, alles dicht op elkaar met drank als eerste wel dichtgegooid kan worden ja... De superspread events zul je als eerste af moeten kappen immers...quote:
1.5 meter advies, voorzichtigheid... handjes wassen dat kan ook altijd, wel een goed moment als het weer oploopt en cruciaal wordt om het volk te vragen weer op te letten.
Restaurants en dergelijke zou ik nog niet aanraken maarehh, als je langer wacht met bovenstaande regeltjes is excessiever beleid straks nodig."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
- 11.349 nieuw gemelde positieve testen
- 162 nieuwe ziekenhuisopnames
- 26 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wanneer de gevaccineerden hier naar elkaar gaan uithalen is het eind zoek.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
Vind jij jezelf echt zo belangrijk, of wat is hier de grap van?![]()
Oh meevallertje.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Symbolisch op een zondag, al zullen er morgen wel minder positieve testen daar zijn. Mag je testen op zondag?quote:![]()
Alsnog groei van het groeipercentagequote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jij bent ook niet vies van een beetje stigmatiseren he.quote:Op zondag 7 november 2021 15:16 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer de gevaccineerden hier naar elkaar gaan uithalen is het eind zoek.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik haal er even een inwoner van Urk bij. @GGMMquote:Op zondag 7 november 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Symbolisch op een zondag, al zullen er morgen wel minder positieve testen daar zijn. Mag je testen op zondag?
Mag dat?![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well. So far voor de illusie van "groepsimmuniteit"![]()
Woensdag athquote:Op zondag 7 november 2021 15:17 schreef BillDauterive het volgende:
Zijn er eerder in deze pandemie wel eens zoveel besmettingen geweest op een zondag?
Tjonge.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Volgende week woe/do gaan we de 14K voorbij denk ik.quote:Op zondag 7 november 2021 15:17 schreef BillDauterive het volgende:
Zijn er eerder in deze pandemie wel eens zoveel besmettingen geweest op een zondag?
Tjonge.
Moet dan wel met een spectaculaire taart komen om het te vieren![]()
![]()
Laatste update: 07-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 11398
Gemeentes met +5 besmettingen:
406 Amsterdam
289 's-Gravenhage
288 Rotterdam
215 Utrecht
166 Veenendaal
157 Tilburg
132 Breda
125 Maastricht
123 Apeldoorn
121 Amersfoort
121 Sittard-Geleen
121 Ede
120 Almere
98 Zwolle
96 Haarlemmermeer
95 Haarlem
93 Zaanstad
90 Heerlen
90 Alkmaar
90 Hoeksche Waard
88 Westland
88 Venlo
87 Arnhem
86 's-Hertogenbosch
83 BarneveldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
12 gemeentes met 2-4 besmettingen
8 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is een briljant virus.
Als ik een virus zou willen zijn, dan was ik Covid-19.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
406 Amsterdam
289 's-Gravenhage
288 Rotterdam
215 Utrecht
166 Veenendaal
157 Tilburg
132 Breda
125 Maastricht
123 Apeldoorn
121 Amersfoort
121 Sittard-Geleen
121 Ede
120 Almere
98 Zwolle
96 Haarlemmermeer
95 Haarlem
93 Zaanstad
90 Heerlen
90 Alkmaar
90 Hoeksche Waard
88 Westland
88 Venlo
87 Arnhem
86 's-Hertogenbosch
83 Barneveld166 VeenendaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
![]()
Percentage positief wel gedaald, voor de tweede dag op rij.quote:Op zondag 7 november 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsnog groei van het groeipercentage![]()
Vet cool. Helpt echt heel goed dat vaccineren..... Ok, het helpt, maar alleen vaccineren is wellicht niet genoeg. Structurele uitbreiding zorgcapaciteit is ook nodig!
Tevens; meer en betere ventilatie binnen?![]()
Ik Ebola. Heeft toch net ff wat meer joie de vivrequote:Op zondag 7 november 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Als ik een virus zou willen zijn, dan was ik Covid-19.![]()
![]()
Wat is daar gebeurt? Is de plaatselijke snackbarhouder besmet en heeft ie gisteren iedereen aangestoken?quote:![]()
Vraag me af of het vrijdag enkel blijft bij die uitbreiding van QR controles..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vrees wel voor de grote evenementen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me af of het vrijdag enkel blijft bij die uitbreiding van QR controles..![]()
Kan me niet voorstellen dat evenementen niet gaan sneuvelen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me af of het vrijdag enkel blijft bij die uitbreiding van QR controles..![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
406 Amsterdam
289 's-Gravenhage
288 Rotterdam
215 Utrecht
166 Veenendaal
157 Tilburg
132 Breda
125 Maastricht
123 Apeldoorn
121 Amersfoort
121 Sittard-Geleen
121 Ede
120 Almere
98 Zwolle
96 Haarlemmermeer
95 Haarlem
93 Zaanstad
90 Heerlen
90 Alkmaar
90 Hoeksche Waard
88 Westland
88 Venlo
87 Arnhem
86 's-Hertogenbosch
83 BarneveldBlij dat Tilburg altijd zo lekker meedraait.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpZo gaan ze goed mee met de grote steden van Nederland. Trots.
![]()
Ja, we slachtofferen de branche weer, makkelijkst.quote:Op zondag 7 november 2021 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vrees wel voor de grote evenementen.
Dan gaan ze nooit meer open.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
1.5% hè, en dat zijn de mensen die getest zijn.. dus in werkelijkheid misschien wel 4-5%.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
RVO ambtenaren wachten met angst en beven afquote:Op zondag 7 november 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, we slachtofferen de branche weer, makkelijkst.
Dan gaan ze nooit meer open.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En was je nog niet klaar met ons?quote:Op zondag 7 november 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Als ik een virus zou willen zijn, dan was ik Covid-19.![]()
Same here!quote:Op zondag 7 november 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ah mijn gemeente ook weer lekker in de subtop. Mooi man.![]()
![]()
Dit is geen dalingquote:Op zondag 7 november 2021 15:24 schreef Oliver23 het volgende:
Mooie daling
De maatregelen werken, persco kan vrijdag geannuleerd worden![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Helling?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
- QR codes in pretparken, dierentuinen en op werk.quote:Op zondag 7 november 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me af of het vrijdag enkel blijft bij die uitbreiding van QR controles..
- Binnen horeca weer met vaste zitplaatsen / of alleen voor gevaccineerde
- Zoveel mogelijk Thuiswerken ipv 50/50
- Ow ja, en was de handen stuk.![]()
Hoezo? Verkouden of niet, ze gaan gewoon door met haring happen op de vismarkt, zo is mijn verwachting.quote:![]()
Thuiswerken is nooit verplicht geweestquote:Op zondag 7 november 2021 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
- QR codes in pretparken, dierentuinen en op werk.
- Thuiswerken wordt weer verplicht ipv advies
- Ow ja, en was de handen stuk.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Thuiswerken is nooit verplicht geweest.quote:Op zondag 7 november 2021 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
- QR codes in pretparken, dierentuinen en op werk.
- Thuiswerken wordt weer verplicht ipv advies
- Ow ja, en was de handen stuk.![]()
Dan kan je de QR code ook wel gaan cancellen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vrees wel voor de grote evenementen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
![]()
Voor wie het wat uitmaakt, ongeveer 50% betreft ongevaccineerde besmettingen volgens het RIVM.
Vorig jaar gingen wij voor 6600 ongevaccineerde besmettingen in lockdown.![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig als @Mammietje dat steeds doet.![]()
Mijn gemeente staat makkelijk derdequote:Op zondag 7 november 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ah mijn gemeente ook weer lekker in de subtop. Mooi man.
@fetX
@onlogischMet pijn en moeite derde![]()
Antistoffen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:30 schreef Za het volgende:
Voor wie het wat uitmaakt, ongeveer 50% betreft ongevaccineerde besmettingen volgens het RIVM.
Vorig jaar gingen wij voor 6600 ongevaccineerde besmettingen in lockdown."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Organisator start geen kort geding naar aanleiding van annuleren 11devande11de. Tijd is de grote vijand, ze moeten uiterlijk morgenvroeg beginnen met opbouwen: https://www.1limburg.nl/o(...)g-geen-11devande11de.![]()
Ik heb geen dyslexie, maar ik kan dit woord echt niet lezen zonder half in een stuip te schieten.quote:Op zondag 7 november 2021 15:33 schreef maan_man het volgende:
Organisator start geen kort geding naar aanleiding van annuleren 11devande11de. Tijd is de grote vijand, ze moeten uiterlijk morgenvroeg beginnen met opbouwen: https://www.1limburg.nl/o(...)g-geen-11devande11de.![]()
Ja, toen er nauwelijks nog tests waren.quote:Op zondag 7 november 2021 15:17 schreef BillDauterive het volgende:
Tjonge.![]()
Dit neigt wel naar Domino D day weer. Gaat de aorta ons redden..?
De aorta is dan natuurlijk t machtige QR wapen.Go hard or go home![]()
Nee.quote:Op zondag 7 november 2021 15:41 schreef Noek het volgende:
De aorta is dan natuurlijk t machtige QR wapen.
Covid is de mus. Ongrijpbaar.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
We hebben tov een jaar geleden zo'n 4 weken aan tijd gewonnen. Ik zou zeggen hou dit vol, dan kunnen we in 2023 wellicht onze Kerst redden.quote:Op zondag 7 november 2021 15:41 schreef Noek het volgende:
De aorta is dan natuurlijk t machtige QR wapen.![]()
Voorbeelnatie Duitsland is ook weet lekker aan het knallen.
" The situation is reminiscent of the 1993 film Groundhog Day, in which a man played by Bill Murray wakes up and has to relive the same day over and over again because he fails to learn from his mistakes. Unfortunately, in Germany, the current situation isn't fictional at all.
It was foolish to believe that the vaccine would fix everything. It was clear early on from the example set by Israel that it's not enough to only have two-thirds of the population vaccinated. That message was heard in Germany but did not spur any action, partly because COVID-19 was not on the political agenda during the recent election campaign."
https://m.dw.com/en/opini(...)ndhog-day/a-59741734
[ Bericht 89% gewijzigd door Jed1Gam op 07-11-2021 15:50:55 ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Insert de dominomusquote:Op zondag 7 november 2021 15:41 schreef Noek het volgende:
De aorta is dan natuurlijk t machtige QR wapen.![]()
Als je je moet laten testen voor toegang is dat toch niet zo vreemd of mis ik iets?quote:Op zondag 7 november 2021 15:30 schreef Za het volgende:
Vorig jaar gingen wij voor 6600 ongevaccineerde besmettingen in lockdown.![]()
Australië en Nieuw zeeland zijn mijn voorbeeldnaties.quote:Op zondag 7 november 2021 15:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Voorbeelnatie Duitsland is ook weet lekker aan het knallen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Kan niet wachten. Weer rust overalquote:Op zondag 7 november 2021 15:24 schreef HPoi het volgende:
Over 2 weken (een intelligente) nachtklok en/of semi-lockdown.![]()
![]()
Werken goed die FFP2-maskers.quote:Op zondag 7 november 2021 15:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Voorbeelnatie Duitsland is ook weet lekker aan het knallen.![]()
Tijd voor de harde hand van Papa (obesitas) Bruls.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Deze week zo’n 70k besmettingen. 5 weken geleden was dat nog 10-15k per week.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kan gebeuren toch.quote:Op zondag 7 november 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze week zo’n 70k besmettingen. 5 weken geleden was dat nog 10-15k per week.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Goedzo, hou het er in... Dat cynisme, want het is van den zotte dat we nog aan die nonsense gaan en mensen serieus nog geloven dat mondkapjes dragen overal zinvol is.quote:Op zondag 7 november 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werken goed die FFP2-maskers."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Exlid van het Red-team?quote:Op zondag 7 november 2021 15:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Australië en Nieuw zeeland zijn mijn voorbeeldnaties.![]()
Kabinet negeerde OMT advies mbt superspread events :
Delta virus verspreidt zich sneller onder gevaccineerden
De deltavariant van het coronavirus verspreidt zich mogelijk sneller onder volledig gevaccineerden, maar daar is nog te weinig aandacht voor, zegt arts-microbioloog Heiman Wertheim van het Nijmeegse ziekenhuis Radboud UMC. "Hierdoor blijft het probleem mogelijk langer doorsudderen."
"Veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, hebben niet door dat ze het coronavirus kunnen hebben en besmettelijk zijn", zegt Wertheim.
De arts-microbioloog noemt dit 'een potentiële stille motor van uitbraken', omdat gevaccineerden zo onbewust het coronavirus oplopen en doorgeven. Daarmee bevestigt de arts-microbioloog berichtgeving in de Volkskrant.
Ook testen na vaccinatie?
Volgens Wertheim is bewustwording onder gevaccineerden daarom van belang en moet er meer aandacht komen voor dit mogelijke risico.
Dat kan onder meer door gevaccineerden tóch mee te nemen in Testen voor Toegang, zegt Wertheim. Of door ervoor te zorgen dat gevaccineerden die klachten hebben, zich laten testen.
34 ziekenhuismedewerkers besmet
Dat het virus zich ook onder gevaccineerden kan verspreiden, blijkt onder meer uit data van geteste medewerkers van het Radboud UMC.
Minstens 34 volledig gevaccineerde medewerkers zijn besmet geraakt, met name in de privésfeer, onder wie ook Wertheim zelf. "Dit is in een ziekenhuis. Als we het hier al zien, dan kan het in de maatschappij alleen maar groter zijn." Geen van de geteste medewerkers heeft voor een besmetting in het ziekenhuis gezorgd.
Snel vaccineren
Volgens Wertheim gaat het er nu vooral om dat mensen zich ervan bewust zijn dat ook gevaccineerden het coronavirus dus nog kunnen oplopen en verspreiden. Vaccins helpen wel om te voorkomen dat mensen erg ziek worden.
Het is dan ook zaak om ervoor te zorgen iedereen snel gevaccineerd is, zegt Wertheim. Dat geldt vooral voor de kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. "Stel je voor dat een gevaccineerde met het coronavirus in een wijk op een feest komt waar de vaccinatiegraad laag is. Geeft zo iemand het virus door, dan kunnen veel kwetsbaren in een wijk erg ziek worden."
OMT-advies
De deskundigen van het Outbreak Management Team vroegen het kabinet gisteren te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs straks ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen. Een 'groene' QR-code waarmee iemand toegang krijgt tot een evenement of het vliegtuig, wordt nu niet ingetrokken als iemand volledig gevaccineerd is, maar wel positief is getest.
Doordat besmette mensen dan alsnog toegang krijgen tot evenementen waar bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand wordt gehouden, kunnen zij ondanks hun vaccinatie het virus verspreiden. In sommige gevallen zou het goed zijn om van álle bezoekers een negatieve test te vragen, aldus het OMT.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-coronabewijs-vaccin![]()
Ik hou gewoon van tyraniek.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, hoe weten ze dat dan lol. Partner eerst ziek? Hoe weten ze dat de verpleegkundige niet eerst ziek was?quote:Op zondag 7 november 2021 15:51 schreef Za het volgende:
Minstens 34 volledig gevaccineerde medewerkers zijn besmet geraakt, met name in de privésfeer,"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Alles en iedereen testen, dat kunnen ze toch nooit aan qua capaciteit?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vast nog wel een moraalridder die voor 100 miljoen zo'n teststraat neerzet.quote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles en iedereen testen, dat kunnen ze toch nooit aan qua capaciteit?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Was advies van eind juli.quote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles en iedereen testen, dat kunnen ze toch nooit aan qua capaciteit?![]()
Urkers zijn de Friezen aan het slopenquote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja.
https://www.ad.nl/friesla(...)en-uit-urk~ae46c9ba/Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Gewoon in elke stad en dorp een teststraat zonder afspraak inrichten zodat het wat meer gespreid isquote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles en iedereen testen, dat kunnen ze toch nooit aan qua capaciteit?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Favo stokpaardje van de pavlov waar politici in verkeren.quote:Op zondag 7 november 2021 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat evenementen niet gaan sneuvelen.
Horeca, evenementen. Naai ze maar. Qr codes, fieldtestsbewijs, weet ik veel wat bewijs dat het veilig kan. Maar alsnog: horeca en evenementen.
Verzin wat anders.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het is onvermijdelijk, de Ongevaccineerden decimeren, de Gevaccineerde worden de nieuwe schuldigen van het in stand houden.. The Show gaat Scene II in...![]()
![]()
Opschalen kan heel goed met testen, maar niet met de zorg, snap dat dan.quote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles en iedereen testen, dat kunnen ze toch nooit aan qua capaciteit?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik denk overigens dat de moraal momenteel zo laag is dat gevaccineerden zich ook niet meer laten testen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat is al langer bekend en daar zit ook deels het probleemquote:Op zondag 7 november 2021 15:56 schreef D_A het volgende:
Ik denk overigens dat de moraal momenteel zo laag is dat gevaccineerden zich ook niet meer laten testen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zeker, maar die omslag gaat echt niet komen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al langer bekend en daar zit ook deels het probleem[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Fieldtestquote:Op zondag 7 november 2021 15:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Favo stokpaardje van de pavlov waar politici in verkeren.
Horeca, evenementen. Naai ze maar. Qr codes, fieldtestsbewijs, weet ik veel wat bewijs dat het veilig kan. Maar alsnog: horeca en evenementen.
Verzin wat anders.ik was die al helemaal vergeten, dat was ook een grap van jewelste.
![]()
Wat is nu het probleem: het aantal mensen op de IC of het aantal mensen dat het virus oploopt?quote:Op zondag 7 november 2021 15:51 schreef Za het volgende:
Kabinet negeerde OMT advies mbt superspread events :
Delta virus verspreidt zich sneller onder gevaccineerden
De deltavariant van het coronavirus verspreidt zich mogelijk sneller onder volledig gevaccineerden, maar daar is nog te weinig aandacht voor, zegt arts-microbioloog Heiman Wertheim van het Nijmeegse ziekenhuis Radboud UMC. "Hierdoor blijft het probleem mogelijk langer doorsudderen."
"Veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, hebben niet door dat ze het coronavirus kunnen hebben en besmettelijk zijn", zegt Wertheim.
De arts-microbioloog noemt dit 'een potentiële stille motor van uitbraken', omdat gevaccineerden zo onbewust het coronavirus oplopen en doorgeven. Daarmee bevestigt de arts-microbioloog berichtgeving in de Volkskrant.
Ook testen na vaccinatie?
Volgens Wertheim is bewustwording onder gevaccineerden daarom van belang en moet er meer aandacht komen voor dit mogelijke risico.
Dat kan onder meer door gevaccineerden tóch mee te nemen in Testen voor Toegang, zegt Wertheim. Of door ervoor te zorgen dat gevaccineerden die klachten hebben, zich laten testen.
34 ziekenhuismedewerkers besmet
Dat het virus zich ook onder gevaccineerden kan verspreiden, blijkt onder meer uit data van geteste medewerkers van het Radboud UMC.
Minstens 34 volledig gevaccineerde medewerkers zijn besmet geraakt, met name in de privésfeer, onder wie ook Wertheim zelf. "Dit is in een ziekenhuis. Als we het hier al zien, dan kan het in de maatschappij alleen maar groter zijn." Geen van de geteste medewerkers heeft voor een besmetting in het ziekenhuis gezorgd.
Snel vaccineren
Volgens Wertheim gaat het er nu vooral om dat mensen zich ervan bewust zijn dat ook gevaccineerden het coronavirus dus nog kunnen oplopen en verspreiden. Vaccins helpen wel om te voorkomen dat mensen erg ziek worden.
Het is dan ook zaak om ervoor te zorgen iedereen snel gevaccineerd is, zegt Wertheim. Dat geldt vooral voor de kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. "Stel je voor dat een gevaccineerde met het coronavirus in een wijk op een feest komt waar de vaccinatiegraad laag is. Geeft zo iemand het virus door, dan kunnen veel kwetsbaren in een wijk erg ziek worden."
OMT-advies
De deskundigen van het Outbreak Management Team vroegen het kabinet gisteren te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs straks ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen. Een 'groene' QR-code waarmee iemand toegang krijgt tot een evenement of het vliegtuig, wordt nu niet ingetrokken als iemand volledig gevaccineerd is, maar wel positief is getest.
Doordat besmette mensen dan alsnog toegang krijgen tot evenementen waar bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand wordt gehouden, kunnen zij ondanks hun vaccinatie het virus verspreiden. In sommige gevallen zou het goed zijn om van álle bezoekers een negatieve test te vragen, aldus het OMT.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-coronabewijs-vaccin![]()
Ook deels veroorzaakt door Hugo door de vaccins als de uitweg te verkopen en met een systeem van groene vinkjes te werken eens je je prikken hebt gehaald.quote:Op zondag 7 november 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al langer bekend en daar zit ook deels het probleem![]()
En ze hebben daar ook nog deels een 2g beleid.quote:Op zondag 7 november 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werken goed die FFP2-maskers.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: