quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.
quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben toch zo blij dat je dit iedere dag komt melden hè. Waardevolle toevoeging aan deze reeks.
Vind jij jezelf echt zo belangrijk, of wat is hier de grap van?
Mijn gemeente staat makkelijk derdequote:Op zondag 7 november 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ah mijn gemeente ook weer lekker in de subtop. Mooi man.
Antistoffen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:30 schreef Za het volgende:
Voor wie het wat uitmaakt, ongeveer 50% betreft ongevaccineerde besmettingen volgens het RIVM.
Vorig jaar gingen wij voor 6600 ongevaccineerde besmettingen in lockdown.
Ik heb geen dyslexie, maar ik kan dit woord echt niet lezen zonder half in een stuip te schieten.quote:Op zondag 7 november 2021 15:33 schreef maan_man het volgende:
Organisator start geen kort geding naar aanleiding van annuleren 11devande11de. Tijd is de grote vijand, ze moeten uiterlijk morgenvroeg beginnen met opbouwen: https://www.1limburg.nl/o(...)g-geen-11devande11de.
Ja, toen er nauwelijks nog tests waren.quote:Op zondag 7 november 2021 15:17 schreef BillDauterive het volgende:
Zijn er eerder in deze pandemie wel eens zoveel besmettingen geweest op een zondag?
Tjonge.
Nee.quote:Op zondag 7 november 2021 15:41 schreef Noek het volgende:
Dit neigt wel naar Domino D day weer. Gaat de aorta ons redden..?
De aorta is dan natuurlijk t machtige QR wapen.
We hebben tov een jaar geleden zo'n 4 weken aan tijd gewonnen. Ik zou zeggen hou dit vol, dan kunnen we in 2023 wellicht onze Kerst redden.quote:Op zondag 7 november 2021 15:41 schreef Noek het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Insert de dominomusquote:Op zondag 7 november 2021 15:41 schreef Noek het volgende:
Als je je moet laten testen voor toegang is dat toch niet zo vreemd of mis ik iets?quote:Op zondag 7 november 2021 15:30 schreef Za het volgende:
Voor wie het wat uitmaakt, ongeveer 50% betreft ongevaccineerde besmettingen volgens het RIVM.
Vorig jaar gingen wij voor 6600 ongevaccineerde besmettingen in lockdown.
Australië en Nieuw zeeland zijn mijn voorbeeldnaties.quote:Op zondag 7 november 2021 15:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Voorbeelnatie Duitsland is ook weet lekker aan het knallen.
Kan niet wachten. Weer rust overalquote:Op zondag 7 november 2021 15:24 schreef HPoi het volgende:
Over 2 weken (een intelligente) nachtklok en/of semi-lockdown.
Werken goed die FFP2-maskers.quote:Op zondag 7 november 2021 15:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Voorbeelnatie Duitsland is ook weet lekker aan het knallen.
Tijd voor de harde hand van Papa (obesitas) Bruls.quote:
Kan gebeuren toch.quote:Op zondag 7 november 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze week zo’n 70k besmettingen. 5 weken geleden was dat nog 10-15k per week.
Goedzo, hou het er in... Dat cynisme, want het is van den zotte dat we nog aan die nonsense gaan en mensen serieus nog geloven dat mondkapjes dragen overal zinvol is.quote:Op zondag 7 november 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werken goed die FFP2-maskers.
Exlid van het Red-team?quote:Op zondag 7 november 2021 15:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Australië en Nieuw zeeland zijn mijn voorbeeldnaties.
Ik hou gewoon van tyraniek.quote:
Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, hoe weten ze dat dan lol. Partner eerst ziek? Hoe weten ze dat de verpleegkundige niet eerst ziek was?quote:Op zondag 7 november 2021 15:51 schreef Za het volgende:
Minstens 34 volledig gevaccineerde medewerkers zijn besmet geraakt, met name in de privésfeer,
Vast nog wel een moraalridder die voor 100 miljoen zo'n teststraat neerzet.quote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles en iedereen testen, dat kunnen ze toch nooit aan qua capaciteit?
Was advies van eind juli.quote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Urkers zijn de Friezen aan het slopenquote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja.
https://www.ad.nl/friesla(...)en-uit-urk~ae46c9ba/
Gewoon in elke stad en dorp een teststraat zonder afspraak inrichten zodat het wat meer gespreid isquote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Favo stokpaardje van de pavlov waar politici in verkeren.quote:Op zondag 7 november 2021 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat evenementen niet gaan sneuvelen.
Opschalen kan heel goed met testen, maar niet met de zorg, snap dat dan.quote:Op zondag 7 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is al langer bekend en daar zit ook deels het probleemquote:Op zondag 7 november 2021 15:56 schreef D_A het volgende:
Ik denk overigens dat de moraal momenteel zo laag is dat gevaccineerden zich ook niet meer laten testen.
Zeker, maar die omslag gaat echt niet komen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al langer bekend en daar zit ook deels het probleem
Fieldtestquote:Op zondag 7 november 2021 15:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Favo stokpaardje van de pavlov waar politici in verkeren.
Horeca, evenementen. Naai ze maar. Qr codes, fieldtestsbewijs, weet ik veel wat bewijs dat het veilig kan. Maar alsnog: horeca en evenementen.
Verzin wat anders.
Wat is nu het probleem: het aantal mensen op de IC of het aantal mensen dat het virus oploopt?quote:Op zondag 7 november 2021 15:51 schreef Za het volgende:
Kabinet negeerde OMT advies mbt superspread events :
Delta virus verspreidt zich sneller onder gevaccineerden
De deltavariant van het coronavirus verspreidt zich mogelijk sneller onder volledig gevaccineerden, maar daar is nog te weinig aandacht voor, zegt arts-microbioloog Heiman Wertheim van het Nijmeegse ziekenhuis Radboud UMC. "Hierdoor blijft het probleem mogelijk langer doorsudderen."
"Veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, hebben niet door dat ze het coronavirus kunnen hebben en besmettelijk zijn", zegt Wertheim.
De arts-microbioloog noemt dit 'een potentiële stille motor van uitbraken', omdat gevaccineerden zo onbewust het coronavirus oplopen en doorgeven. Daarmee bevestigt de arts-microbioloog berichtgeving in de Volkskrant.
Ook testen na vaccinatie?
Volgens Wertheim is bewustwording onder gevaccineerden daarom van belang en moet er meer aandacht komen voor dit mogelijke risico.
Dat kan onder meer door gevaccineerden tóch mee te nemen in Testen voor Toegang, zegt Wertheim. Of door ervoor te zorgen dat gevaccineerden die klachten hebben, zich laten testen.
34 ziekenhuismedewerkers besmet
Dat het virus zich ook onder gevaccineerden kan verspreiden, blijkt onder meer uit data van geteste medewerkers van het Radboud UMC.
Minstens 34 volledig gevaccineerde medewerkers zijn besmet geraakt, met name in de privésfeer, onder wie ook Wertheim zelf. "Dit is in een ziekenhuis. Als we het hier al zien, dan kan het in de maatschappij alleen maar groter zijn." Geen van de geteste medewerkers heeft voor een besmetting in het ziekenhuis gezorgd.
Snel vaccineren
Volgens Wertheim gaat het er nu vooral om dat mensen zich ervan bewust zijn dat ook gevaccineerden het coronavirus dus nog kunnen oplopen en verspreiden. Vaccins helpen wel om te voorkomen dat mensen erg ziek worden.
Het is dan ook zaak om ervoor te zorgen iedereen snel gevaccineerd is, zegt Wertheim. Dat geldt vooral voor de kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. "Stel je voor dat een gevaccineerde met het coronavirus in een wijk op een feest komt waar de vaccinatiegraad laag is. Geeft zo iemand het virus door, dan kunnen veel kwetsbaren in een wijk erg ziek worden."
OMT-advies
De deskundigen van het Outbreak Management Team vroegen het kabinet gisteren te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs straks ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen. Een 'groene' QR-code waarmee iemand toegang krijgt tot een evenement of het vliegtuig, wordt nu niet ingetrokken als iemand volledig gevaccineerd is, maar wel positief is getest.
Doordat besmette mensen dan alsnog toegang krijgen tot evenementen waar bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand wordt gehouden, kunnen zij ondanks hun vaccinatie het virus verspreiden. In sommige gevallen zou het goed zijn om van álle bezoekers een negatieve test te vragen, aldus het OMT.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-coronabewijs-vaccin
Ook deels veroorzaakt door Hugo door de vaccins als de uitweg te verkopen en met een systeem van groene vinkjes te werken eens je je prikken hebt gehaald.quote:Op zondag 7 november 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al langer bekend en daar zit ook deels het probleem
En ze hebben daar ook nog deels een 2g beleid.quote:Op zondag 7 november 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werken goed die FFP2-maskers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |