Mogen ze eindelijk weer op vakantie, is het weer niet goed ....quote:Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Groep Nederlandse senioren al twee weken opgesloten in quarantainehotel Sardinië
Je kan maar beter geen groepsreis overwegen naar Italië
Nee, en dat is mij dus al heel wat keren overkomen de afgelopen weken, dat ze er gewoon niet naar vroegen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:46 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik kan hem laten zien en ik denk iedereen wel maar als er niet naar gevraagd wordt ga ik het ook niet eisen.
Nou het voorkneden door Gommers en Kuipers kan alvast beginnen, ik bedoel het is nu zondag nog 5 dagen tot Zwarte Vrijdag.quote:Op zondag 7 november 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
7 nov 1490 (1185+305)
6 nov 1399 (1111+288)
5 nov 1350 (1064+286)
4 nov 1327 (1054+273)
3 nov 1310 (1060+250)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
Beide ruim 40% groei in een ruime week tijd..
Die tien dagen was vooral om de wet aan te passen lijkt me.quote:Op zondag 7 november 2021 14:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Nou het voorkneden door Gommers en Kuipers kan alvast beginnen, ik bedoel het is nu zondag nog 5 dagen tot Zwarte Vrijdag.
Na afloop de vorige keer besefte ik mij pas dat er niet om gevraagd werd. Ik ben benieuwd of nu de regels verder zijn aangescherpt het nu wel gevraagd gaat worden. Ik zal het wel even vermelden nog.quote:Op zondag 7 november 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, en dat is mij dus al heel wat keren overkomen de afgelopen weken, dat ze er gewoon niet naar vroegen.
En maar klagenquote:Op zondag 7 november 2021 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)omt-me-mijn-neus-uit
Krijgen ook zo maar elke dag pasta in Italië !!
Lekker bijtijds.quote:
wat zijn die superspreadevents dan? En raken die mensen alleen besmet of komen die ook echt in het ziekenhuis terecht?quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Het kabinet en met name Hugo de J. zit in een spagaat. Er vinden as we speak superspreadevents met QR-codes plaats, maar die verbieden betekent het failliet van de QR-code.
Dus ze moeten wel doorgaan met het toestaan van massa-evenementen met QR codes want dat is ons verkocht als 'veilig'. Ze kunnen niet meer terug.
Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen.
Dat laatste begint ook zeker een dingetje te worden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Het kabinet en met name Hugo de J. zit in een spagaat. Er vinden as we speak superspreadevents met QR-codes plaats, maar die verbieden betekent het failliet van de QR-code.
Dus ze moeten wel doorgaan met het toestaan van massa-evenementen met QR codes want dat is ons verkocht als 'veilig'. Ze kunnen niet meer terug.
Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen.
Heb je een bron van de superspread events?quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Van dat "raken ze alleen besmet of komen ze ook echt in het ziekenhuis" word ik ook een beetje moe. Alsof mensen die "alleen besmet" zijn niet anderen weer besmetten die wellicht wél in het ziekenhuis komen. Juist door te doen alsof besmettingen niet erg zijn wordt de pandemie in stand gehouden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat zijn die superspreadevents dan? En raken die mensen alleen besmet of komen die ook echt in het ziekenhuis terecht?
Ze kunnen gewoon verkopen dat er niet goed gecontroleerd wordt en de ongevacinneerde de schuld toewijzen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
En iemand die nu besmet is, kan over 5 dagen in het ziekenhuis belanden, en 3 dagen later weer op de IC.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van dat "raken ze alleen besmet of komen ze ook echt in het ziekenhuis" word ik ook een beetje moe. Alsof mensen die "alleen besmet" zijn niet anderen weer besmetten die wellicht wél in het ziekenhuis komen. Juist door te doen alsof besmettingen niet erg zijn wordt de pandemie in stand gehouden.
Moeten die anderen zich maar laten vaccineren, anders blijf je bezig.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van dat "raken ze alleen besmet of komen ze ook echt in het ziekenhuis" word ik ook een beetje moe. Alsof mensen die "alleen besmet" zijn niet anderen weer besmetten die wellicht wél in het ziekenhuis komen. Juist door te doen alsof besmettingen niet erg zijn wordt de pandemie in stand gehouden.
Dat zal ook wel gebeuren, maar de IC-bezetting daalt er natuurlijk niet mee. Dit kan best heel erg lelijk gaan worden de komende tijdquote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon verkopen dat er niet goed gecontroleerd wordt en de ongevacinneerde de schuld toewijzen.
Een voorbeeld is geen sluitend bewijs, maar leg de data (http://www.oktoberfestsoerendonk.nl/) van het evenement eens naast de cijfers: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Op zondag 7 november 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heb je een bron van de superspread events?
BNW loopt een beetje achter zelfsquote:Op zondag 7 november 2021 14:40 schreef _serial_ het volgende:
Wanneer wordt COR met BNW gemerged? Het is gewoon eng hoeveel er uiteindelijk uitgekomen is.
Geen harde bron (de 'media' bericht ook opvallend weinig over de oorsprong van de besmettingen) maar aangezien vooral gevaccineerden zich in massa-evenementen bevinden en de besmettingen hard oplopen sinds de QR-code is 1+1=2.quote:Op zondag 7 november 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heb je een bron van de superspread events?
Dit is inderdaad de volgende stap. Dit flikte Hugo ook al met dat danssen met Janssen-fiasco. Gaf de schuld aan een handjevol QR-fraudeurs.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon verkopen dat er niet goed gecontroleerd wordt en de ongevacinneerde de schuld toewijzen.
We zijn al op de point of no return hoor volgens mij. Dik tienduizend en R hoogstwaarschijnlijk boven de 1. Iets met exponentiële groei enzo.quote:Op zondag 7 november 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal ook wel gebeuren, maar de IC-bezetting daalt er natuurlijk niet mee. Dit kan best heel erg lelijk gaan worden de komende tijd
ik zeg niet dat het niet erg is, maar er wordt door die andere user wel gedaan alsof het de gevacinneerden zijn die de pandemie in stand houden met superpreadevents zonder bron. Relativeren dus.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is het nu mogelijk dat zo'n land op zo'n manier in het nieuws wil komen qua toerisme? Nou ja, het zomerseizoen is alweer voorbij natuurlijk, dus dan kan het grote treiteren weer beginnen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Groep Nederlandse senioren al twee weken opgesloten in quarantainehotel Sardinië
Je kan maar beter geen groepsreis overwegen naar Italië
Dit is nog wel het meest bizarre, dat men zich daar niet op richt en Bruls (richting morbide obesitas) verkondigt dat we ons niet aan regeltjes houden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kijk naar de cijfers van welk soort mensen voornamelijk last hebben van corona:
Oud
Zwaarlijvig
Diabetes
Ander onderliggend lijden
En dan zijn er een paar uitzonderingen van jongere gezonde mensen (vaak met onbekend onderliggende aandoeningen), maar uitzonderingen vormen de regel niet.
We zitten nu op 1176 op verpleegafdeling en 295 op IC.quote:Op zondag 7 november 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
De laatste modellen uit de presentatie van Dissel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
🔴1.490 (91)quote:Op zondag 7 november 2021 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
We zitten nu op 1176 op verpleegafdeling en 295 op IC.
Zou het? Zou er nou werkelijk niemand ethisch genoeg zijn binnen dat OMT om hun fout recht te breien?quote:Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Stephan Okhuijsen heeft twee dagen geleden nog deze update gemaakt:quote:Op zondag 7 november 2021 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
We zitten nu op 1176 op verpleegafdeling en 295 op IC.
Ik heb alleen een anekdotisch verhaal, maar hier ineens 19 besmettingen en zieken tegelijk terwijl dat tot nu toe nooit is voorgekomen sinds het begin van de plandemie.quote:Op zondag 7 november 2021 14:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat zijn die superspreadevents dan? En raken die mensen alleen besmet of komen die ook echt in het ziekenhuis terecht?
Iedereen komt met elkaar in aanraking, alleen 10% minder ongevaccineerden zullen het oplopen bij QR maatregelen, maar als dat 2% van de totale besmettingen vormt is 10% reductie 0.2% op het totaal. Het doet niks. QR is bullshit.quote:Op zondag 7 november 2021 14:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ja benieuwd waar men dat oploopt. En dat kan best in een qr event zijn hoor, dat ontken ik absoluut niet. Maar zonder afstand houden, niet thuisblijven met klachten en dat soort zaken kom je er gewoon niet.quote:Op zondag 7 november 2021 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb alleen een anekdotisch verhaal, maar hier ineens 19 besmettingen en zieken tegelijk terwijl dat tot nu toe nooit is voorgekomen sinds het begin van de plandemie.
alles maar dichtgooien dan?quote:Op zondag 7 november 2021 15:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iedereen komt met elkaar in aanraking, alleen 10% minder ongevaccineerden zullen het oplopen bij QR maatregelen, maar als dat 2% van de totale besmettingen vormt is 10% reductie 0.2% op het totaal. Het doet niks. QR is bullshit.
Foutje, het was geen QR-evenement.quote:Op zondag 7 november 2021 15:10 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ja benieuwd waar men dat oploopt. En dat kan best in een qr event zijn hoor, dat ontken ik absoluut niet. Maar zonder afstand houden, niet thuisblijven met klachten en dat soort zaken kom je er gewoon niet.
Niemand in de gaten dat ze de meeste maatregelen maar 1 keer nemen en gewoon telkens wat nieuws verzinnen? Een lockdown gaat er echt nooit meer komen.quote:
Ik ben toch zo blij dat je dit iedere dag komt melden hè. Waardevolle toevoeging aan deze reeks.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Mammietje het volgende:
*sjokt binnen, superspread wat nuance en ploft positief ingesteld op de bank neer voor de cijfertjes....![]()
Nou nou doe eens aardig.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben toch zo blij dat je dit iedere dag komt melden hè. Waardevolle toevoeging aan deze reeks.
Vind jij jezelf echt zo belangrijk, of wat is hier de grap van?
Grappig dat juist jij dit zegt.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben toch zo blij dat je dit iedere dag komt melden hè. Waardevolle toevoeging aan deze reeks.
Ik denk dat kroegen pubs bars, alles dicht op elkaar met drank als eerste wel dichtgegooid kan worden ja... De superspread events zul je als eerste af moeten kappen immers...quote:
Wanneer de gevaccineerden hier naar elkaar gaan uithalen is het eind zoek.quote:Op zondag 7 november 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |