abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202069505
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Heel apart inderdaad dat men begon te roepen met vaccins. Die hebben ook totaal niet bewezen ofzo uitstekende preventieve middelen tegen virussen te zijn.
Nee dat gaat niet op, want dit virus was volledig onbekend, het was nieuw, we weten niet hoe het werkt, wat het doet. Daarom voeren we de meest draconische vrijheidsbeperkende maatregelen sinds de tweede wereldoorlog in om het in te dammen, want verder weten we niet wat we moeten doen. MAAR we weten al wel dat een vaccin de ENIGE oplossing is, terwijl dokters wereldwijd overal hard werken en onderzoek doen. Die censureren en veroordelen we echter, en de middelen verbieden we.
  zondag 7 november 2021 @ 13:43:09 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202069507
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Ik ben 1 van de 12000 besmettingen vandaag, zojuist positief getest. Niet/nauwelijks klachten (minder dan een verkoudheid) en volledige gevaccineerd.

Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopen
Hele week een niet-werkend mondlapje op? :D of alleen op de plekken waar dat moet?
pi_202069515
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?
Ja, maar wel pas per 1 december o.i.d.
  zondag 7 november 2021 @ 13:44:16 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202069517
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.
Ja zo iets zal het wel worden inderdaad.
  zondag 7 november 2021 @ 13:44:23 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202069518
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.
Maar alsnog zonder handhaving, waardoor iedereen er z’n eigen draai aan kan geven.
pi_202069519
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:43 schreef Oriente het volgende:

[..]
Kun je me uitleggen hoe de vaccins een hartinfarct veroorzaken? Krijgt iedereen spontaan hypercholesterolemie na een prik/twee prikken? Of spontane atherosclerose?
Of fuckt het wellicht met de conductie van je hart waardoor je spontaan bloedstolsels begint te schieten?

Enlighten me.
Daar zijn meerdere manieren voor blijkbaar. Het hart of het hartzakje raakt ontstoken, of je hart begint zelf het spike-eiwit te produceren waardoor je eigen lichaam het aanvalt. Ook kan je bloedklonters krijgen.
  zondag 7 november 2021 @ 13:44:58 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202069528
Kunnen we BNW content daar houden aub?
pi_202069529
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Beterschap. Hoezo getest?
Ben arts, dus met name voorkomen verspreiding in het ziekenhuis. Heb 2x geniest en een keer een snottebel. Dus voor de zekerheid getest
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_202069531
twitter

Smakelijk eten! :Y)
pi_202069539
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:34 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Was vandaag de enige zonder, en iedereen droeg hem verder ook 'goed'. Maar goed ik woon ook in een stad waar tot diep in de zomer sommige mensen nog buiten met kapjes rondliepen. Veel Duitsers.

Vind het ook niet echt 'strijder' zijn maar meer een beetje proberen normaal te doen zoals de afgelopen maanden, zolang het nog gaat. Op een gegeven moment wordt het vast wel weer te awkward, dan gaat ie gewoon half op.

Ik hoor niks meer van al die mensen die riepen dat ze na vaccinatie nooit en te nimmer meer aan een mondkapjesplicht zouden gehoorzamen, heel gek. We kunnen wel boos zijn op de overheid, maar Nederlanders zijn zelf nog meer dan Hugo bezig met 'sturen op de besmettingen' in hun eigen gedrag.
Je gedragen als een goed burger en gewoon een mondkapje opzetten in de binnenruimte, is dat nou echt zoveel gevraagd? Dat lijkt mij juist normaal doen.
Dat onzinnige puberale recalcitrante gedrag is zo vermoeiend
pi_202069548
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hele week een niet-werkend mondlapje op? :D of alleen op de plekken waar dat moet?
Werk in ziekenhuis, dus moest weer bij ons sinds deze week. Laat maar zien hoe weinig effect dat mondkapje heeft
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_202069549
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 13:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?
Nee, eerst dreigen dan over paar weken aangekondigt.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 13:47:53 #38
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202069565
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:45 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Smakelijk eten! :Y)
Dit is echt 100% mijn humor. Hard gelachen. Dank :D
pi_202069568
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Daar zijn meerdere manieren voor blijkbaar. Het hart of het hartzakje raakt ontstoken, of je hart begint zelf het spike-eiwit te produceren waardoor je eigen lichaam het aanvalt. Ook kan je bloedklonters krijgen.
Oké, maar dat zijn nogal verschillende issues.
Een ontstoken hartzakje ofwel pericarditis is de facto meestal vrij onschuldig en niet gevaarlijk. Tenzij je natuurlijk kei fanatiek gaat sporten, dan kan het wel een dingetje worden, of als je heel veel pech hebt. De incidentie van pericarditis n.a.v. een vaccinatie ligt geloof ik ook niet bijster hoog.
Je tweede optie (ontstoken hartspier bedoel je gok ik, myocarditis) komt ook niet vaak voor en ook dat hoeft absoluut niet gevaarlijk te zijn. Beide aandoeningen zijn echt compleet anders dan een hartinfarct waarbij één van de belangrijke slagaderen volledig of deels is afgesloten waardoor je hart gedeeltelijk minder zuurstof krijgt.

Die bloedklonteringen, ik weet niet wat de exacte kans is om dat te krijgen na vaccinatie, maar ook daarvoor geldt dat de kans erg klein is, zeker als je kijkt naar hoeveel prikken er wereldwijd gezet zijn en naar het aantal beschreven incidenten. Het kán, maar de kans is klein, en je kunt ook door covid zelf een embolie of trombose oplopen.
pi_202069573
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee dat gaat niet op, want dit virus was volledig onbekend, het was nieuw, we weten niet hoe het werkt, wat het doet. Daarom voeren we de meest draconische vrijheidsbeperkende maatregelen sinds de tweede wereldoorlog in om het in te dammen, want verder weten we niet wat we moeten doen. MAAR we weten al wel dat een vaccin de ENIGE oplossing is, terwijl dokters wereldwijd overal hard werken en onderzoek doen. Die censureren en veroordelen we echter, en de middelen verbieden we.
Jij meent dat het allemaal wel los was gelopen als we weinig tot geen maatregelen hadden getroffen? Tja, als je het over het vermeende probleem al niet eens kunt worden, laat staan dan de oplossing.

En trouwens, er zijn net veelbelovende medicijnen aangekondigd die - mits tijdig ingenomen - de kans op ziekenhuisopname behoorlijk lijken te verkleinen.Dit is een mooie aanvullig op vaccinaties.
I'll give you something to do
pi_202069574
Hou eens op met al die filmpjes van vage bronnen

[ Bericht 96% gewijzigd door Momo op 07-11-2021 13:51:23 ]
Plaats hier uw advertentie
pi_202069599
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef galantis het volgende:

[..]
Jij meent dat het allemaal wel los was gelopen als we weinig tot geen maatregelen hadden getroffen? Tja, als je het over het vermeende probleem al niet eens kunt worden, laat staan dan de oplossing.

En trouwens, er zijn net veelbelovende medicijnen aangekondigd die - mits tijdig ingenomen - de kans op ziekenhuisopname behoorlijk lijken te verkleinen.Dit is een mooie aanvullig op vaccinaties.
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.

Waarom niet?
pi_202069608
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:47 schreef Oriente het volgende:

[..]
Oké, maar dat zijn nogal verschillende issues.
Een ontstoken hartzakje ofwel pericarditis is de facto meestal vrij onschuldig en niet gevaarlijk. Tenzij je natuurlijk kei fanatiek gaat sporten, dan kan het wel een dingetje worden, of als je heel veel pech hebt. De incidentie van pericarditis n.a.v. een vaccinatie ligt geloof ik ook niet bijster hoog.
Je tweede optie (ontstoken hartspier bedoel je gok ik, myocarditis) komt ook niet vaak voor en ook dat hoeft absoluut niet gevaarlijk te zijn. Beide aandoeningen zijn echt compleet anders dan een hartinfarct waarbij één van de belangrijke slagaderen volledig of deels is afgesloten waardoor je hart gedeeltelijk minder zuurstof krijgt.

Die bloedklonteringen, ik weet niet wat de exacte kans is om dat te krijgen na vaccinatie, maar ook daarvoor geldt dat de kans erg klein is, zeker als je kijkt naar hoeveel prikken er wereldwijd gezet zijn en naar het aantal beschreven incidenten. Het kán, maar de kans is klein, en je kunt ook door covid zelf een embolie of trombose oplopen.
Tegen de bloedklontering heeft pfizer toch een nieuw stofje toegevoegd(en goedkeuring aangevraagd in US)(soort bloedverdunner) . Dus die kans wordt na booster 3 kleiner. Eerst oude voorraad opmaken denk ik
pi_202069618
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 13:51 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Tegen de bloedklontering heeft pfizer toch een nieuw stofje toegevoegd(en goedkeuring aangevraagd in US)(soort bloedverdunner) . Dus die kans wordt na booster 3 kleiner. Eerst oude voorraad opmaken denk ik
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.

Daaruit blijkt wel hoe zorgvuldig er is getest.

Of niet?
pi_202069624
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.

Waarom niet?
Het is voornamelijk een personeelsprobleem. Waar overigens voor mijn gevoel tot op heden te weinig aan is gedaan, maar goed dat terzijde.
Een paar honderd bedden inclusief personeel koop je ook maar een paar dagen of enkele weken voor.
pi_202069626
Weekcijfers
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 38,6%

Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%

Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 32,0%

Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%

Positief om te benoemen. De groei qua instroom op de verpleegafdelingen is echt aan het afnemen. Van 58,7%, naar 45,6% vorige week, en nu deze week 31,4%
  zondag 7 november 2021 @ 13:53:54 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202069632
Ach, we hebben nu vaccinatie, plus hoge virusdruk, miljoenen mensen die het virus hebben doorgemaakt, veel mensen die zijn overleden. Het reservoir met potentiële klanten voor ziekenhuizen moet toch eens gaan slinken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_202069635
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:53 schreef galantis het volgende:

[..]
Het is voornamelijk een personeelsprobleem. Waar overigens voor mijn gevoel tot op heden te weinig aan is gedaan, maar goed dat terzijde.
Een paar honderd bedden inclusief personeel koop je ook maar een paar dagen of enkele weken voor.
Er is gewoon nooit een serieus probleem geweest. De IC's stroomden in het verleden ook al vol bij zware griepgolven. Zorg werd in het verleden ook al uitgesteld. IC-bedden liepen al jaren terug in aantal. Kijk naar de oversterfte. De cijfers liegen niet.
pi_202069637
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.

Daaruit blijkt wel hoe zorgvuldig er is getest.

Of niet?
Ochja, we kunnen ook gewoon rustig wachten tot covid de wereld heeft rondgeraast om een ongezonde aversie tegen vaccins te bevredigen.
pi_202069639
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hou eens op met al die filmpjes van vage bronnen
vage bronnen? Dr Peter Doshi, associate editor of the British Medical Journal? zijn die tegenwoordig ook al complotdenkers?
Plaats hier uw advertentie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')