SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Wow! Al die positieve tests gisteren![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Wanneer persco met nieuwe maatregelen?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Het eerste wat ik links zie liggen: 4 doosjes Alfentanil.quote:Op zondag 7 november 2021 13:24 schreef Momo het volgende:
Ik had wel verwacht dat je op de IC meerdere infusen krijgt met medicijnen met covid maar dit had ik ook niet verwacht.
[ twitter ]Tja, het is Dave vs wiki, maar dat daar dan ineens 4 doosjes Alfentanil veroorzaakt twijfel.quote:Alfentanil is een synthetisch opiode met een sterke analgetische werking. Het werkt snel (na n minuut) maar kort (10 20 minuten bij eenmalige toediening), sneller en korter dan het verwante fentanyl. Het wordt bijna uitsluitend gebruikt voor anesthesie bij kortdurende operatieve ingrepen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfentanil![]()
Was vandaag de enige zonder, en iedereen droeg hem verder ook 'goed'. Maar goed ik woon ook in een stad waar tot diep in de zomer sommige mensen nog buiten met kapjes rondliepen. Veel Duitsers.quote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef leolinedance het volgende:
Net 2 strijders zonder lapje in de supermarktikzelf ben nog niet zo ver, had m halfslachtig op/onder mijn kin hangen. Dat deden er wel meer. Ja begrijp dat dat helemaal suf is
![]()
Volgende keer zonder
Vind het ook niet echt 'strijder' zijn maar meer een beetje proberen normaal te doen zoals de afgelopen maanden, zolang het nog gaat. Op een gegeven moment wordt het vast wel weer te awkward, dan gaat ie gewoon half op.
Ik hoor niks meer van al die mensen die riepen dat ze na vaccinatie nooit en te nimmer meer aan een mondkapjesplicht zouden gehoorzamen, heel gek. We kunnen wel boos zijn op de overheid, maar Nederlanders zijn zelf nog meer dan Hugo bezig met 'sturen op de besmettingen' in hun eigen gedrag.![]()
idd die spuit was vanaf dag 1 de oplossing terwijl die spuit nog niet eens op de markt wasquote:Op zondag 7 november 2021 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is bullshit sp3c en dat weet jij ook.
Want men wist zogenaamd niet wat voor virus dit precies was, het was allemaal nieuw enzo, dus drastische maatregelen.
Maar men wist al WEL METEEN dat een vaccin de ENIGE uitweg was.
Hoe kun je nu zogenaamd te maken hebben met een virus waar je niks van weet, maar al wel weten wat de oplossing ervoor is?
Allemaal BS, vanaf het begin. Je wordt gewoon bij de neus genomen en gedwongen zo'n spuit te nemen en dat was vanaf het begin de bedoeling. Al moet je je inkomen, je grondrechten en je menselijkheid verliezen, die spuit moet erin. En niet een keer, herhaaldelijk. Waarschijnlijk tot ook jij een hartaanval of een andere rare aandoening ervan krijgt en je de pijp uitgaat.
Plaats hier uw advertentie![]()
Over 5 dagen. Vrijdag.quote:Op zondag 7 november 2021 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer persco met nieuwe maatregelen?![]()
Over 5 min.quote:Op zondag 7 november 2021 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer persco met nieuwe maatregelen?![]()
Erg mooi. Goede user.quote:Op zondag 7 november 2021 13:33 schreef Zipportal het volgende:
Mooie OP heb je gemaakt, @:Oriente @:neef_wuppieJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik ben 1 van de 12000 besmettingen vandaag, zojuist positief getest. Niet/nauwelijks klachten (minder dan een verkoudheid) en volledige gevaccineerd.
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopenIf I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Altijd mooi als iemand dit over zichzelf zegtquote:Op zondag 7 november 2021 13:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Pfff alles weggehaald.
Mijn bijdragen waren zeer zinnig.![]()
![]()
Waarheid is altijd zinnig.quote:Op zondag 7 november 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Altijd mooi als iemand dit over zichzelf zegt
Behalve als je niet van waarheid houdt natuurlijk. Maar dan hou je blijkbaar van leugens en misleiding.![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Ik ben 1 van de 12000 besmettingen vandaag, zojuist positief getest. Niet/nauwelijks klachten (minder dan een verkoudheid) en volledige gevaccineerd.
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopen
beterschap![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarheid is altijd zinnig.
Behalve als je niet van waarheid houdt natuurlijk. Maar dan hou je blijkbaar van leugens en misleiding.ok man
![]()
Klein nuanceverschil in de cijfers ben jij een van de besmettingen later deze week. Ik weet eigenlijk niet hoelang die cijfers tegenwoordig nog achterlopen. Fijn dat je niet veel last hebt.quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopen![]()
Heel apart inderdaad dat men begon te roepen met vaccins. Die hebben ook totaal niet bewezen ofzo uitstekende preventieve middelen tegen virussen te zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het was vanaf het begin BS en iedereen kan dat weten.
Want men wist zogenaamd niet wat voor virus dit precies was, het was allemaal nieuw enzo, dus drastische maatregelen.
Maar men wist al WEL METEEN dat een vaccin de ENIGE uitweg was.
Hoe kun je nu zogenaamd te maken hebben met een virus waar je niks van weet, maar al wel weten wat de oplossing ervoor is?
Allemaal BS, vanaf het begin. Je wordt gewoon bij de neus genomen en gedwongen zo'n spuit te nemen en dat was vanaf het begin de bedoeling. Al moet je je inkomen, je grondrechten en je menselijkheid verliezen, die spuit moet erin. En niet een keer, herhaaldelijk. Waarschijnlijk tot ook jij een hartaanval of een andere rare aandoening ervan krijgt en je de pijp uitgaat.I'll give you something to do![]()
Ik heb het ook net gehad en 18 andere mensen met mij. Gevaccineerden en ongevaccineerden.quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopen
Iedereen gaat het een keer krijgen.
Wil niet zeggen dat iedereen er ernstig ziek van wordt. Dat is weer zo'n fabeltje wat wordt verspreid en waarmee iedereen bang wordt gemaakt. Bron: de statistieken.![]()
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.quote:Op zondag 7 november 2021 13:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Beterschap. Hoezo getest?quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopenLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Nee dat gaat niet op, want dit virus was volledig onbekend, het was nieuw, we weten niet hoe het werkt, wat het doet. Daarom voeren we de meest draconische vrijheidsbeperkende maatregelen sinds de tweede wereldoorlog in om het in te dammen, want verder weten we niet wat we moeten doen. MAAR we weten al wel dat een vaccin de ENIGE oplossing is, terwijl dokters wereldwijd overal hard werken en onderzoek doen. Die censureren en veroordelen we echter, en de middelen verbieden we.quote:Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Heel apart inderdaad dat men begon te roepen met vaccins. Die hebben ook totaal niet bewezen ofzo uitstekende preventieve middelen tegen virussen te zijn.![]()
Hele week een niet-werkend mondlapje op?quote:Op zondag 7 november 2021 13:38 schreef MaxC het volgende:
Geen idee waar ik het heb opgelopen, hele week mondkapje op gehad en afstand gehouden. Met de huidige verspreiding lijkt het bijna haast niet te ontlopenof alleen op de plekken waar dat moet?
![]()
Ja, maar wel pas per 1 december o.i.d.quote:Op zondag 7 november 2021 13:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?![]()
Ja zo iets zal het wel worden inderdaad.quote:Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.![]()
Maar alsnog zonder handhaving, waardoor iedereen er z’n eigen draai aan kan geven.quote:Op zondag 7 november 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerst als mogelijkheid. Over een week of vier wordt het dan verplicht.![]()
Daar zijn meerdere manieren voor blijkbaar. Het hart of het hartzakje raakt ontstoken, of je hart begint zelf het spike-eiwit te produceren waardoor je eigen lichaam het aanvalt. Ook kan je bloedklonters krijgen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:43 schreef Oriente het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen hoe de vaccins een hartinfarct veroorzaken? Krijgt iedereen spontaan hypercholesterolemie na een prik/twee prikken? Of spontane atherosclerose?
Of fuckt het wellicht met de conductie van je hart waardoor je spontaan bloedstolsels begint te schieten?
Enlighten me.![]()
Ben arts, dus met name voorkomen verspreiding in het ziekenhuis. Heb 2x geniest en een keer een snottebel. Dus voor de zekerheid getestquote:If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Je gedragen als een goed burger en gewoon een mondkapje opzetten in de binnenruimte, is dat nou echt zoveel gevraagd? Dat lijkt mij juist normaal doen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Was vandaag de enige zonder, en iedereen droeg hem verder ook 'goed'. Maar goed ik woon ook in een stad waar tot diep in de zomer sommige mensen nog buiten met kapjes rondliepen. Veel Duitsers.
Vind het ook niet echt 'strijder' zijn maar meer een beetje proberen normaal te doen zoals de afgelopen maanden, zolang het nog gaat. Op een gegeven moment wordt het vast wel weer te awkward, dan gaat ie gewoon half op.
Ik hoor niks meer van al die mensen die riepen dat ze na vaccinatie nooit en te nimmer meer aan een mondkapjesplicht zouden gehoorzamen, heel gek. We kunnen wel boos zijn op de overheid, maar Nederlanders zijn zelf nog meer dan Hugo bezig met 'sturen op de besmettingen' in hun eigen gedrag.
Dat onzinnige puberale recalcitrante gedrag is zo vermoeiend![]()
Werk in ziekenhuis, dus moest weer bij ons sinds deze week. Laat maar zien hoe weinig effect dat mondkapje heeftquote:Op zondag 7 november 2021 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hele week een niet-werkend mondlapje op?of alleen op de plekken waar dat moet?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Nee, eerst dreigen dan over paar weken aangekondigt.quote:Op zondag 7 november 2021 13:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zal QR op het werk al aangekondigd worden?![]()
Ok, maar dat zijn nogal verschillende issues.quote:Op zondag 7 november 2021 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar zijn meerdere manieren voor blijkbaar. Het hart of het hartzakje raakt ontstoken, of je hart begint zelf het spike-eiwit te produceren waardoor je eigen lichaam het aanvalt. Ook kan je bloedklonters krijgen.
Een ontstoken hartzakje ofwel pericarditis is de facto meestal vrij onschuldig en niet gevaarlijk. Tenzij je natuurlijk kei fanatiek gaat sporten, dan kan het wel een dingetje worden, of als je heel veel pech hebt. De incidentie van pericarditis n.a.v. een vaccinatie ligt geloof ik ook niet bijster hoog.
Je tweede optie (ontstoken hartspier bedoel je gok ik, myocarditis) komt ook niet vaak voor en ook dat hoeft absoluut niet gevaarlijk te zijn. Beide aandoeningen zijn echt compleet anders dan een hartinfarct waarbij n van de belangrijke slagaderen volledig of deels is afgesloten waardoor je hart gedeeltelijk minder zuurstof krijgt.
Die bloedklonteringen, ik weet niet wat de exacte kans is om dat te krijgen na vaccinatie, maar ook daarvoor geldt dat de kans erg klein is, zeker als je kijkt naar hoeveel prikken er wereldwijd gezet zijn en naar het aantal beschreven incidenten. Het kn, maar de kans is klein, en je kunt ook door covid zelf een embolie of trombose oplopen.![]()
Jij meent dat het allemaal wel los was gelopen als we weinig tot geen maatregelen hadden getroffen? Tja, als je het over het vermeende probleem al niet eens kunt worden, laat staan dan de oplossing.quote:Op zondag 7 november 2021 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet op, want dit virus was volledig onbekend, het was nieuw, we weten niet hoe het werkt, wat het doet. Daarom voeren we de meest draconische vrijheidsbeperkende maatregelen sinds de tweede wereldoorlog in om het in te dammen, want verder weten we niet wat we moeten doen. MAAR we weten al wel dat een vaccin de ENIGE oplossing is, terwijl dokters wereldwijd overal hard werken en onderzoek doen. Die censureren en veroordelen we echter, en de middelen verbieden we.
En trouwens, er zijn net veelbelovende medicijnen aangekondigd die - mits tijdig ingenomen - de kans op ziekenhuisopname behoorlijk lijken te verkleinen.Dit is een mooie aanvullig op vaccinaties.I'll give you something to do![]()
Hou eens op met al die filmpjes van vage bronnen
[ Bericht 96% gewijzigd door Momo op 07-11-2021 13:51:23 ]Plaats hier uw advertentie![]()
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.quote:Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Jij meent dat het allemaal wel los was gelopen als we weinig tot geen maatregelen hadden getroffen? Tja, als je het over het vermeende probleem al niet eens kunt worden, laat staan dan de oplossing.
En trouwens, er zijn net veelbelovende medicijnen aangekondigd die - mits tijdig ingenomen - de kans op ziekenhuisopname behoorlijk lijken te verkleinen.Dit is een mooie aanvullig op vaccinaties.
Waarom niet?![]()
Tegen de bloedklontering heeft pfizer toch een nieuw stofje toegevoegd(en goedkeuring aangevraagd in US)(soort bloedverdunner) . Dus die kans wordt na booster 3 kleiner. Eerst oude voorraad opmaken denk ikquote:Op zondag 7 november 2021 13:47 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ok, maar dat zijn nogal verschillende issues.
Een ontstoken hartzakje ofwel pericarditis is de facto meestal vrij onschuldig en niet gevaarlijk. Tenzij je natuurlijk kei fanatiek gaat sporten, dan kan het wel een dingetje worden, of als je heel veel pech hebt. De incidentie van pericarditis n.a.v. een vaccinatie ligt geloof ik ook niet bijster hoog.
Je tweede optie (ontstoken hartspier bedoel je gok ik, myocarditis) komt ook niet vaak voor en ook dat hoeft absoluut niet gevaarlijk te zijn. Beide aandoeningen zijn echt compleet anders dan een hartinfarct waarbij n van de belangrijke slagaderen volledig of deels is afgesloten waardoor je hart gedeeltelijk minder zuurstof krijgt.
Die bloedklonteringen, ik weet niet wat de exacte kans is om dat te krijgen na vaccinatie, maar ook daarvoor geldt dat de kans erg klein is, zeker als je kijkt naar hoeveel prikken er wereldwijd gezet zijn en naar het aantal beschreven incidenten. Het kn, maar de kans is klein, en je kunt ook door covid zelf een embolie of trombose oplopen.![]()
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.quote:Op zondag 7 november 2021 13:51 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Tegen de bloedklontering heeft pfizer toch een nieuw stofje toegevoegd(en goedkeuring aangevraagd in US)(soort bloedverdunner) . Dus die kans wordt na booster 3 kleiner. Eerst oude voorraad opmaken denk ik
Daaruit blijkt wel hoe zorgvuldig er is getest.
Of niet?![]()
Het is voornamelijk een personeelsprobleem. Waar overigens voor mijn gevoel tot op heden te weinig aan is gedaan, maar goed dat terzijde.quote:Op zondag 7 november 2021 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.
Waarom niet?
Een paar honderd bedden inclusief personeel koop je ook maar een paar dagen of enkele weken voor.I'll give you something to do![]()
Weekcijfers
Patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 38,6%
Patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%![]()
Instroom Patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 32,0%
Instroom Patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%![]()
Positief om te benoemen. De groei qua instroom op de verpleegafdelingen is echt aan het afnemen. Van 58,7%, naar 45,6% vorige week, en nu deze week 31,4%![]()
Ach, we hebben nu vaccinatie, plus hoge virusdruk, miljoenen mensen die het virus hebben doorgemaakt, veel mensen die zijn overleden. Het reservoir met potentile klanten voor ziekenhuizen moet toch eens gaan slinken.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Er is gewoon nooit een serieus probleem geweest. De IC's stroomden in het verleden ook al vol bij zware griepgolven. Zorg werd in het verleden ook al uitgesteld. IC-bedden liepen al jaren terug in aantal. Kijk naar de oversterfte. De cijfers liegen niet.quote:Op zondag 7 november 2021 13:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is voornamelijk een personeelsprobleem. Waar overigens voor mijn gevoel tot op heden te weinig aan is gedaan, maar goed dat terzijde.
Een paar honderd bedden inclusief personeel koop je ook maar een paar dagen of enkele weken voor.![]()
Ochja, we kunnen ook gewoon rustig wachten tot covid de wereld heeft rondgeraast om een ongezonde aversie tegen vaccins te bevredigen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.
Of niet?I'll give you something to do![]()
vage bronnen? Dr Peter Doshi, associate editor of the British Medical Journal? zijn die tegenwoordig ook al complotdenkers?quote:Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hou eens op met al die filmpjes van vage bronnenPlaats hier uw advertentie![]()
Nee, de cijfers liegen inderdaad nietquote:Op zondag 7 november 2021 13:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is gewoon nooit een serieus probleem geweest. De IC's stroomden in het verleden ook al vol bij zware griepgolven. Zorg werd in het verleden ook al uitgesteld. Kijk naar de oversterfte. De cijfers liegen niet.![]()
![]()
Tegen slechtgeteste vaccins met beperkte effectiviteit, allerlei rare bijwerkingen en veel te hoge aantallen sterfgevallen? Inderdaad. Mensen hebben er alle reden toe om zich tegen dat soort ingrepen, gedwongen door overheden, te verzetten.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Ochja, we kunnen ook gewoon rustig wachten tot covid de wereld heeft rondgeraast om een ongezonde aversie tegen vaccins te bevredigen.![]()
Omdat er een tekort aan zorg medewerkers is. Wie ga je daar neerzetten? De mensen die het nu al niet redden in de ziekenhuizen?quote:Op zondag 7 november 2021 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze hadden hele IC's geimproviseerd, zoals in Ahoy, waar nooit of nauwelijks gebruik van is gemaakt.
Waarom niet?![]()
Plaats gewoon een fatsoenlijk document of artikel. Niet een filmpje van 1 of ander YouTube kanaal met een vage naam.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
vage bronnen? Dr Peter Doshi, associate editor of the British Medical Journal? zijn die tegenwoordig ook al complotdenkers?![]()
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, de cijfers liegen inderdaad niet
[ afbeelding ]![]()
Ja alleen is niks van dit alles waar en kun je beter ageren tegen de lijmverkoper.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tegen slechtgeteste vaccins met beperkte effectiviteit, allerlei rare bijwerkingen en veel te hoge aantallen sterfgevallen? Inderdaad. Mensen hebben er alle reden toe om zich tegen dat soort ingrepen, gedwongen door overheden, te verzetten.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Duidelijk, QR code tegen de hittegolf!quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
het gaat toch om de persoon en de informatie dat ie geeft?quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Plaats gewoon een fatsoenlijk document of artikel. Niet een filmpje van 1 of ander YouTube kanaal met een vage naam.Plaats hier uw advertentie![]()
Portugal, met 80% meer Covid doden per hoofd van de bevolking dan hier, echt een gaaf land.quote:Op zondag 7 november 2021 13:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat zou het toch lekker zijn als iedereen zich liet vaccineren.. zie Portugal
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Daarom stopt men nu anti-hartaanvalmiddelen in Pfizer vaccins? Omdat het niet nodig is. Ok. Daarom is men gestopt met het geven van sommige vaccins. Of heeft men de leeftijden aangepast. Allemaal omdat er werkelijk niets aan de hand is.quote:Op zondag 7 november 2021 13:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja alleen is niks van dit alles waar en kun je beter ageren tegen de lijmverkoper.![]()
Corona beleid van dit kabinet door nieuwsuur in kaart gebracht:
Deel 1
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/27-10-2021/VPWON_1324375
Deel 2
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/28-10-2021/VPWON_1324376
Deel 3
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/29-10-2021/VPWON_1324377ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
We hebben het in 2020 net gered door alle primaire zorg af te schalen, ICs op te schalen en patinten te verplaatsen naar Duitsland. En dan wil jij beweren dat er nooit een probleem was? Lachwekkend.quote:Op zondag 7 november 2021 13:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is gewoon nooit een serieus probleem geweest. De IC's stroomden in het verleden ook al vol bij zware griepgolven. Zorg werd in het verleden ook al uitgesteld. IC-bedden liepen al jaren terug in aantal. Kijk naar de oversterfte. De cijfers liegen niet.![]()
En wederom fakenews. Ik moet bij de GGD aangeven of degene overleden is aan de gevolgen van COVID.quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.![]()
Dit is gewoon de oversterfte, of ze nou stierven in een ziekenhuisbed aan covid, of door kanker of door een auto-ongeluk.quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.![]()
Vergeet niet dat die cijfers nog vele malen erger waren geweest zonder zwaar ingrijpende maatregelen, dat is voor griep niet nodig geweest.quote:Op zondag 7 november 2021 13:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet niet dat iedereen met een positieve PCR-test als een covid-sterfgeval werd gerekend. Dus die aantallen zijn sowieso te hoog.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Er is werkelijk niets waarmee je dat kunt staven.quote:Op zondag 7 november 2021 13:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vergeet niet dat die cijfers nog vele malen erger waren geweest zonder zwaar ingrijpende maatregelen, dat is voor griep niet nodig geweest.
Kwantificeer ook de negatieve gevolgen van de maatregelen eens. Alle mensen die depressief zijn geworden, zwaarlijvig, aan de alcohol zijn geraakt, zelfmoord hebben gepleegd, de economische schade, de maatschappelijke schade, de schade aan de rechtsstaat, onderwijs, enzovoorts.![]()
Die ja. 2 van de 5 ic-bedden in het streekziekenhuis laten bezetten door coronapatinten is verre van efficint. Breng de mensen die verantwoordelijk zijn voor die bedden samen en het wordt efficinter, dan kan het personeel van 10 streekziekenhuizen er geen 10 x 2 = 20 verplegen, maar minstens een aantal meer. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 7 november 2021 13:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Omdat er een tekort aan zorg medewerkers is. Wie ga je daar neerzetten? De mensen die het nu al niet redden in de ziekenhuizen?![]()
De verandering in opnamecijfers na invoering zwaardere maatregelen?quote:Op zondag 7 november 2021 13:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is werkelijk niets waarmee je dat kunt staven.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hier is al zoveel fake drek neergezet door filmpjes, met nepartsen, plakken en knippen van filmpjes. Ik ga niet controleren of die persoon echt een doctor is. Plaats gewoon het document waar dit in zou staan.quote:Op zondag 7 november 2021 13:57 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
het gaat toch om de persoon en de informatie dat ie geeft?![]()
2021 is nog erger.quote:Op zondag 7 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die babyboomers van 45-50 raken gewoon op.
12% meer 65+'ers in 2020 dan 2016.
Je zou je terecht mogen afvragen of het CBS wel een goede maatstaf hanteert van "verwachte sterfte" En die oversterte zit overigens ook voor +- 100% gecentreerd in de 65+ groep."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Oh, dat ontken ik ook niet. Reageerde primair op je bewering dat er nooit een probleem is geweest.quote:Op zondag 7 november 2021 13:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kwantificeer ook de negatieve gevolgen van de maatregelen eens. Alle mensen die depressief zijn geworden, zwaarlijvig, aan de alcohol zijn geraakt, zelfmoord hebben gepleegd, de economische schade, de maatschappelijke schade, de schade aan de rechtsstaat, onderwijs, enzovoorts.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ze zijn de regressietesten vergetenquote:Op zondag 7 november 2021 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer geruststellend dat ze dat na een jaar hebben gedaan nadat er milijarden mensen zijn gevaccineerd.
Of niet?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |