Probleem: Er is een exponentiële infectieziekte waar je nooit je IC capaciteit tegenop kunt schalen. Je stelt het onvermijdelijke hooguit uit.quote:Op zondag 7 november 2021 14:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Probleem: er zijn te weinig IC-bedden.
Oplossing: we slopen de rechtsstaat, het MKB en voeren een surveillancestaat in.
?
Beter dan aandelen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
7 nov 1490 (1185+305)
6 nov 1399 (1111+288)
5 nov 1350 (1064+286)
4 nov 1327 (1054+273)
3 nov 1310 (1060+250)
2 nov 1312 (1072+240)
1 nov 1212 (976+236)
31 okt 1122 (902+220)
30 okt 1042 (824+218)
Beide ruim 40% groei in een ruime week tijd..
Ik weet nog dat het in Italie erg woke was om Chinezen te knuffelen als protest tegen coronaracisme.quote:Op zondag 7 november 2021 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Handig om dan een Europees systeem te hebben met artsen die je kan toevliegen o.i.d. Sowieso is de Europese samenwerking ronduit ruk te noemen, de Italianen hadden ruim een maand voor onze piek de tifuszooi te verwerken. Daar hadden we best met zijn allen wat druk van de ketel kunnen halen... Hadden we het evt later teruggekregen..
En ja onze artsen spreken geen Italiaans, maar een geintubeerd persoon ook niet voor zover ik weet, zou moeten kunnen toch?
Klopt. Ik verbind juist graag mensen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan toch niet met jou in het topic?
Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan. Het lokale bestuur sorteert al vast voor op meer regels.quote:Jos Hessels stapt op als voorzitter carnavalsbond BCL
Jos Hessels treedt per direct terug als voorzitter van de Bond van Carnavalsverenigingen Limburg (BCL). Volgens Hessels begon zijn dubbelrol als burgemeester van Echt-Susteren en voorzitter van de BCL wrijving op te leveren.
Hessels kondigt zijn vertrek aan in een bericht op de sociale media.
Afgelasten
Hessels was de afgelopen dagen veel in het nieuws doordat hij als burgemeester van Echt-Susteren samen met andere burgemeesters van de Veiligheidsregio Limburg-Noord alle grote evenementen in Noord- en Midden-Limburg rondom de 11devande11de besloot af te gelasten. Hessels was als voorzitter van de BCL juist de vertegenwoordiger van 165 carnavalsverenigingen in de hele provincie, die de belangen van alle carnavalsverengingen moet vertegenwoordigen.
Dubbelrol
Volgens Hessels is door die dubbelrol wrijving ontstaan. "De Limburgse vastelaovend verdient een voorzitter, die zonder last de belangen van onze mooiste traditie kan behartigen. Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan, moet de voorzitter ook de handen vrij hebben als er eens een tegengeluid gegeven moet worden. Dat zou voor mij moeilijk kunnen worden, als dat tegengeluid gericht is op een beslissing van de regionale burgemeesters", schrijft Hessels op Facebook.
Volgens Hessels kreeg hij vanuit zijn collega-burgemeesters juist waardering en begrip voor zijn dubbelrol. "Mijn band met de vastelaovend werd als extra informatiebron gezien tijdens onze gesprekken."
Niet de beste
Hessels sluit zijn boodschap af met de zin. "Ik wens de Limburgse vastelaovend alleen maar het allerbeste toe, en dat allerbeste ben ik op dit moment niet."
https://www.1limburg.nl/j(...)er-carnavalsbond-bcl
Je bent op de hoogte dat 11-11 in noord en midden Limburg is afgelast?quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan. Het lokale bestuur sorteert al vast voor op meer regels.
Ook dan heten het overtredingen waar bestuursrechtelijk tegen opgetreden wordt. Maar beetje semantisch, uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: De uitbater krijgt een waarschuwing of sanctiequote:Op zondag 7 november 2021 14:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is het überhaupt een overtreding. Volgens mij is het allemaal bestuursrechtelijk…
Sta er niet van te kijken dat de beste man bedreigd wordt of iets dergelijks en daarom nu aftreed. Dat proef je een beetje tussen de regels door..quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is tot nu toe geen probleem geweest, maar met de maatregelen, die ongetwijfeld nog komen gaan. Het lokale bestuur sorteert al vast voor op meer regels.
Probleem: Zelfoverschatting m.b.t. maakbaarheidsdenken en een overschatting in de duur van de theoretische exponentiële groei op de kortetermijn.quote:Op zondag 7 november 2021 14:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem: Er is een exponentiële infectieziekte waar je nooit je IC capaciteit tegenop kunt schalen. Je stelt het onvermijdelijke hooguit uit.
Ik vind dit een mooi woord.quote:Op zondag 7 november 2021 14:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet nog dat het in Italie erg woke was om Chinezen te knuffelen als protest tegen coronaracisme.
Het westen lijkt echt collectief gelobotomiseerd ofzo.
Ja, maar die maatregelen om dergelijke evenementen niet toe te staan zijn al genomen. Hij heeft het over maatregelen die nog genomen gaan worden. Wij voelen het misschien allemaal aan, maar er zijn nog geen officiële besluiten genomen, maar hij sorteert er wel maar alvast op voor,quote:Op zondag 7 november 2021 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat 11-11 in noord en midden Limburg is afgelast?
Tja, logisch. Die man moet in februari het hele carnaval gaan afgelasten vanuit zijn functie. Dan kun je moeilijk tegelijkertijd ook de belangenbehartiger van de carnavalsverenigingen zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
After market?quote:Op zondag 7 november 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfizer staat op bijna 11% in de plus vandaag.
Wie had dat nou gedacht 😏
Grotendeels mee eens! Opschalen helpt sowieso je buffer te vergroten en geeft je veel meer speelruimte qua maatregelen. Maar ze blijven nodig.quote:Op zondag 7 november 2021 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Probleem: Zelfoverschatting m.b.t. maakbaarheidsdenken en een overschatting in de duur van de theoretische exponentiële groei op de kortetermijn.
Als de besmettingen oplopen gaat dat initieel exponentiëel maar er komt altijd weer ergens een evenwicht en daarna weer afzwakking en ik mis dat verhaal in dit verhaal.... En enigszins voorzichtig zijn is prima, maar excessieve maatregelen vergen meer overtuigingskracht. Het is geen noodtoestand... (toch, of wel?).
Maar die maatregelen zijn stinkend duur, opschalen - al is het puur voor de reguliere zorg om in te halen - zijn altijd rendabel, en naar de toekomst toe ook onoverkomelijk..................... Dus waar zijn ze mee bezig door niet op te schalen? Dat argument heeft an sich dus ook niks met exponentieel groeiend virus te maken.
Treurig dat het al zo uitzichtloos is - en dat met al die vaccins - dat we nu al weten dat er over 3 maanden iets afgelast moet gaan worden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, maar die maatregelen om dergelijke evenementen niet toe te staan zijn al genomen. Hij heeft het over maatregelen die nog genomen gaan worden. Wij voelen het misschien allemaal aan, maar er zijn nog geen officiële besluiten genomen, maar hij sorteert er wel maar alvast op voor,
Vraag me vooral af wanneer dat moment gaat komen. Wanneer gebeurde dit vorig jaar?quote:Op zondag 7 november 2021 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, logisch. Die man moet in februari het hele carnaval gaan afgelasten vanuit zijn functie. Dan kun je moeilijk tegelijkertijd ook de belangenbehartiger van de carnavalsverenigingen zijn.
ik vind 10500 wel mooiquote:
Soms vraag je echt af waar we het allemaal voor doen. De veerkracht van de mens houdt een keer op.quote:Op zondag 7 november 2021 14:33 schreef maan_man het volgende:
Hier heeft men op eigen initiatief het uitroepen van de prins op 13 november ook al verplaatst naar januari. Ben bang dat het dan ook niks gaat worden.
Dat equilibrium is variabel... zie griepgolven... En Covid is 3x besmettelijker vanwege minder antistoffen o.a... Dusseh, dat zou evt de pan uit kunnen schieten..quote:Op zondag 7 november 2021 14:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens! Opschalen helpt sowieso je buffer te vergroten en geeft je veel meer speelruimte qua maatregelen. Maar ze blijven nodig.
Waar baseer je dat equilibrium op, en hoe hoog ligt dat precies? Ik snap dat naarmate meer mensen besmet zijn (geweest) er minder onbesmette overblijven, maar dat equilibrium ligt volgens mij enorm hoog en zo groot ga je je IC-capaciteit niet krijgen denk ik.
Zie het ook niet in modellen naar voren komen.
De ultiem rationele overheid theorie mag ook wel vaker verlaten worden. Daar werken ook gewoon mensen.quote:maar dat equilibrium ligt volgens mij enorm hoog en zo groot ga je je IC-capaciteit niet krijgen denk ik.
Zie het ook niet in modellen naar voren komen.
Dat vind ik altijd zo mooi aan wappies, die overschatten zichzelf zo totaal dat ze denken het beter weten dan de wetenschappers die veel slimmer zijn, veel meer gestudeerd hebben, en wiens dagelijkse werk dit is.quote:Op zondag 7 november 2021 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Probleem: Zelfoverschatting m.b.t. maakbaarheidsdenken en een overschatting in de duur van de theoretische exponentiële groei op de kortetermijn.
Als de besmettingen oplopen gaat dat initieel exponentiëel maar er komt altijd weer ergens een evenwicht en daarna weer afzwakking en ik mis dat verhaal in dit verhaal.... En enigszins voorzichtig zijn is prima, maar excessieve maatregelen vergen meer overtuigingskracht. Het is geen noodtoestand... (toch, of wel?).
Maar die maatregelen zijn stinkend duur, opschalen - al is het puur voor de reguliere zorg om in te halen - zijn altijd rendabel, en naar de toekomst toe ook onoverkomelijk..................... Dus waar zijn ze mee bezig door niet op te schalen? Dat argument heeft an sich dus ook niks met exponentieel groeiend virus te maken.
Vorig jaar was er eigenlijk een doorlopend evenementenverbod. Ik denk dat dat er nu niet meer komt, maar dat de veiligheidsregio's gewoon geen enkele vergunning meer gaan afgeven.quote:Op zondag 7 november 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me vooral af wanneer dat moment gaat komen. Wanneer gebeurde dit vorig jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |