abonnement Unibet Coolblue
pi_202009931
### NIET MIJN OP (koop bitcoin) ###

Het lijkt mij een goed idee dat onze regering belangrijke delen van ons financieel stelsel beschermt tegen de enorme handel in digitale nepmunten. Het is immers vooral een pokerspel waar slechts inleg wordt herverdeeld tussen winnaars en verliezers. En bovendien is zo'n cryptomunt niks dus als er weer een andere hype omt is het waardeloos. Dus een groot risico als pensioenfondsen en banken daarmee gaan lopen gokken. Komt nog bij dat het veel teveel energie kost en gebruikt witwassen makkelijker maakt.

Daarom is deze maatregel nodig. Voor we weer een hoop schade hebben van een hebzuchthype.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202009942
En jij gelooft echt dat je pensioen krijgt, ben je 57 ofzo
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:08:54 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202010182
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:38 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat crypto, net als de huizenmarkt in Nederland, de beurzen wereldwijd, de zeecontainers, natural gas enz enz in een enorme bubbel omhoog zit die ooit zou moeten knappen, ware het niet dat er zo ontzettend veel geld de wereld in gepompt wordt door de centrale banken dat dit systeem voorlopig in stand wordt gehouden tot het echt onhoudbaar is en ontploft, dan is fiat geld waardeloos en is het enige wat overblijft crypto :D
Als al die doemscenario'uit zouden komen heb je aan crypto ook niet veel meer. Meer aan pakjes Marlboro, kogels of aan liters benzine denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 03-11-2021 09:28:43 ]
pi_202010700
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik jullie vrij ongeloofwaardig met dit soort opmerkingen, liever een leven lang werken dan vroeg met pensioen en op een jacht chillen? Natuurlijk.... :')
Sterker: als ik op onverklaarbare wijze toch plots rijk zou zijn, zou ik liever duizenden kinderen aan schoon drinkwater helpen en zelf blijven leven zoals ik nu leef, dan een jacht kopen en stoppen met werken. Ik denk dat ik praktisch niets voor mezelf zou houden. Hooguit voor zonnepanelen en een warmtepomp.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 november 2021 @ 10:57:55 #5
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202011631
soberso zijn banken niet geloofwaardig en pensioenboeven ook niet, ze zitten vol met witwaspraktijken en fraudeurs dus ze projecteren hun eigen falen op crypto die mij meer oplevert dan ik ooit pensioen krijg als ik 90 ben
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202011648
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kun je dat ook aantonen met feiten of data dat er bij Bitcoin geen sprake is van een 80/20 distributie en waarom is het precies eerlijker dan, zeg, beleggen in vastgoed waarbij je precies hetzelfde mechanisme kan toepassen?
De glassnode data die hier gepost is is behoorlijk betrouwbaar, ik volg zelf de ontwikkelingen van Glassnode chain analysis al jaren.

Al is het niet 100% zeker uiteraard, de analysis die hun maken laten diverse partijen achter bitcoin zien. Je kan dat enigsinds spoofen (zoals alle data), maar een miljadair als Michael Saylor gaat geen miljoen addressen aanmaken met 10 euro daarop om over te komen als een miljoen kleine investeerds ipv 1 grote.

Uiteindijk is zelfs de 80/20 distributie niet eens slecht, thats life. Het ene mens doet nu eenmaal een hoop meer inspanning in het leven dan de ander.
pi_202012102
Even terug on topic

21/oct/21
twitter

---------
19/oct/21
De eerste Bitcoin ETF in de VS is goedgekeurd en er begint handel in deze ETF (grootste ETF introductie qua volume ooit!)
---------
15/oct/21
Australian pension fund considers crypto investment - $63 billion AUM
---------
12/oct/21
MONTREAL -- The Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) - $400 million invested
---------
26/oct/21
South Korea’s public pension fund, the Korean Teachers’ Credit Union (KTCU), $40.2 billion AUM
---------
7/sept/21
Bitcoin is een wettig betaal middel geworden in El Salvador. Je kunt overal mee betalen en tegen 0 euro kosten geld ontvangen vanuit het buitenland. Het land bespaard hiermee honderden miljoenen aan kosten van westerse banken en bedrijven.. Geld wat een arm land als El Salvador prima beter kan gebruiken...
---------
2021
MicroStrategy heeft heel zijn cash balans van het bedrijf in bitcoin gestopt en bezit op moment van schrijven 114k bitcoin ($7.2 billion). Gezien de CEO door had dat in de afgelopen 18 maanden geld met 20+% aan waarde verloor dmv inflatie. Hierdoor moest de CEO wel een beter alternatief zoeken. Gezien de enorme winst geboekt in bitcoin is dit duidelijk gelukt.
---------
5/oct/2021
U.S. Bank announces new cryptocurrency custody services for institutional investment managers
---------
Fidelity capital management met $4200 miljard onder beheer is al jaren bezig met bitcoin, het mined zelfs bitcoin in hun kantoor!
---------

Als Nederland nu stappen gaat nemen om dit juist tegen te werken ga je als land juist enorm achter lopen op de technologische ontwikkelingen die wereldwijd wel plaats vinden. Je gaat hiermee de burgers financieel gezien enorm benadelen.

Uiteindelijk maakt het mij persoonlijk niet uit wat de Nederlandse Overheid gaat doen. Ik heb mijn kapitaal veilig staan in Bitcoin. En wereld wijd is er geen stoppen aan de "genie is out of the bottle".

The bitcoin game theory is on!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 11:31:36 ]
pi_202012217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sterker: als ik op onverklaarbare wijze toch plots rijk zou zijn, zou ik liever duizenden kinderen aan schoon drinkwater helpen en zelf blijven leven zoals ik nu leef, dan een jacht kopen en stoppen met werken. Ik denk dat ik praktisch niets voor mezelf zou houden. Hooguit voor zonnepanelen en een warmtepomp.
Ik maak geregeld bitcoin over naar Venezuela. Waar een aantal bitcoiners een food kitchen runnen. Ze kopen direct met mijn geld voedsel wat ze vervolgens koken en uitdelen aan mensen die het nodig hebben.

Dit is A) onmogelijk met enige ander vorm van geld gezien de restricties die westerse overheden op ons leggen. En B) totaal transparant, ik kan in de transacties zien dat mijn geld voor een bepaalde voedsel aankoop gebruikt wordt.

Geen tussen partij, totaal transparant, direct verzonden in seconden, ¤0.0001 aan kosten, elk willekeurig bedrag is mogelijk om te doneren, van 0.001¤ tot aan oneindig...

Dit doe ik overigens NU op dit moment, niet als ik door een of ander sprookje ooit zo genaamd zonder iets te doen veel geld in mijn bezit krijg....

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 11:38:42 ]
pi_202012236
error

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 11:39:03 ]
pi_202012305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:37 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik maak geregeld bitcoin over naar Venezuela. Waar een aantal bitcoiners een food kitchen runnen. Ze kopen direct met mijn geld voedsel wat ze vervolgens koken en uitdelen aan mensen die het nodig hebben.

Dit is A) onmogelijk met enige ander vorm van geld gezien de restricties die westerse overheden op ons leggen. En B) totaal transparant, ik kan in de transacties zien dat mijn geld voor een bepaalde voedsel aankoop gebruikt wordt.

Geen tussen partij, totaal transparant, direct verzonden in seconden, ¤0.0001 aan kosten, elk willekeurig bedrag is mogelijk om te doneren, van 0.001¤ tot aan oneindig...

Dit doe ik overigens NU op dit moment, niet als ik door een of ander sprookje ooit zo genaamd zonder iets te doen veel geld in mijn bezit krijg....
Heel goed. Ik maak nu meer dan 10% van alles wat binnen komt over aan projecten in Afrika, inclusief een sponsorkind. Kan gewoon prima met geld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202012413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heel goed. Ik maak nu meer dan 10% van alles wat binnen komt over aan projecten in Afrika, inclusief een sponsorkind. Kan gewoon prima met geld.
Probeer het volgende maand eens direct naar Venezuela over te maken.

Een land dat totaal ontwricht is door de bankiers. Iets waar sommige fok users in dit topic maar wat graag hun ogen voor doen sluiten.
pi_202012567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:49 schreef Piva het volgende:

[..]
Probeer het volgende maand eens direct naar Venezuela over te maken.

Een land dat totaal ontwricht is door de bankiers. Iets waar sommige fok users in dit topic maar wat graag hun ogen voor doen sluiten.
Het land is daar totaal ontwricht door de overheid, dat zou moeten worden aangepakt. Met buurland Guyana kan het prima, juist omdat dat een beter werkende overheid heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 12:29:21 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202012906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:49 schreef Piva het volgende:

[..]
Probeer het volgende maand eens direct naar Venezuela over te maken.

Een land dat totaal ontwricht is door de bankiers. Iets waar sommige fok users in dit topic maar wat graag hun ogen voor doen sluiten.
Ahem, Venezuela ontwricht door bankiers? Leuk bedacht wel maar de realiteit is toch wel even anders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 november 2021 @ 12:30:40 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202012936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ahem, Venezuela ontwricht door bankiers? Leuk bedacht wel maar de realiteit is toch wel even anders.
Dus de overheid weerhoudt ons er van geld naar Venezuela te sturen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 12:34:17 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202012978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus de overheid weerhoudt ons er van geld naar Venezuela te sturen?
Huh? Waar heb jij het nu ineens weer over? Er is geen verbod van de NL overheid om geld naar Venezuela over te maken. Er zijn wel sancties maar volgens mij omvatten die geen verbod op het overmaken van geld door prive personen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202014259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heel goed. Ik maak nu meer dan 10% van alles wat binnen komt over aan projecten in Afrika, inclusief een sponsorkind. Kan gewoon prima met geld.
Probeer het eens rechtstreeks aan dat sponsorkind over te maken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202014426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:05 schreef dimmak het volgende:

[..]
Probeer het eens rechtstreeks aan dat sponsorkind over te maken.
Onhandig, dat kind woont niet in de buurt van een winkel. Daarbij wordt haar school ook betaald, dus dan zou zij dat mee moeten nemen in haar 3 kwartier lopen naar school, lijkt me gevaarlijk in een arm land als Burkina Faso. Verder kun je niet van een kind van 8 verwachten dat ze verstandig om gaan met geld.

Geld over maken naar Burkina Faso moet trouwens lukken. Bitcoin kan haar ook niet bereiken: geen computer, geen internet en zelfs meestal geen electriciteit. Een pinautomaat zoeken is daar makkelijker dan een computer om bitcoin te handelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202014903
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onhandig, dat kind woont niet in de buurt van een winkel. Daarbij wordt haar school ook betaald, dus dan zou zij dat mee moeten nemen in haar 3 kwartier lopen naar school, lijkt me gevaarlijk in een arm land als Burkina Faso. Verder kun je niet van een kind van 8 verwachten dat ze verstandig om gaan met geld.

Geld over maken naar Burkina Faso moet trouwens lukken. Bitcoin kan haar ook niet bereiken: geen computer, geen internet en zelfs meestal geen electriciteit. Een pinautomaat zoeken is daar makkelijker dan een computer om bitcoin te handelen.
Je weet donders goed wat ik bedoel ipv een kindje in Burkina Faso eruit te pikken. Mijn punt is dat het overgrote deel unbanked is in Afrika. Geld overmaken lukt dus niet. Maar aangezien het telefoon gebruik exponentieel groeit is Bitcoin versturen geen probleem. Dat is waarom het Bitcoin gebruik in Afrika ook exponentieel aan het groeien is.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 3 november 2021 @ 19:15:51 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202017905
Allemaal criminelen die geen bankrekening hebben

Hebben zeker allemaal wat te verbergen voor hun overheid.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 3 november 2021 @ 21:55:07 #20
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202020645
witwassen is juist moeilijk met de blockchain omdat je het kan natrekken :?
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202024652
twitter
pi_202024717
Bitcoin gaat weer naar ¤0.06 heb ik uit betrouwbare bron vernomen
pi_202024901
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:41 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Hadden we maar een store of value.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202025548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Huh? Waar heb jij het nu ineens weer over? Er is geen verbod van de NL overheid om geld naar Venezuela over te maken. Er zijn wel sancties maar volgens mij omvatten die geen verbod op het overmaken van geld door prive personen.
Kun je het als voorbeeld dan eens proberen? Laat ons eens zien dat het geen problemen oplevert en vanzelf gaat. Ben erg benieuwd.

Ik gooi er ook wat tegen aan indien het je lukt.

Dus laat je het bij praatjes of ga je de armlastige mensen in Venezuela ook echt helpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 11:17:29 ]
pi_202026172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:13 schreef Piva het volgende:

[..]
inflatie is slechts tijdelijk en goed voor de economie.
Inflatie is inderdaad gewoon goed voor de economie, dat kun je moeilijk ontkennen. Met inflatie an sich is helemaal niks mis, deflatie is veel erger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202026375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:51 schreef Roellie80 het volgende:
Bitcoin gaat weer naar ¤0.06 heb ik uit betrouwbare bron vernomen
We zitten nu op $0,00063

(per Satoshi)
pi_202026401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inflatie is inderdaad gewoon goed voor de economie, dat kun je moeilijk ontkennen. Met inflatie an sich is helemaal niks mis, deflatie is veel erger.
Dogma's.

Alles binnen de perken is helemaal niet interessant, ja assets, dat is leuk, als een huis kopen in de toekomst goedkoper zou worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202026422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:34 schreef Piva het volgende:

[..]
:') :')
Japan heeft nu nog last van de deflatie uit de jaren 90, dat kun je gewoon niet ontkennen. Deflatie is rampzalig, ook voor de lonen bijvoorbeeld. Als je dat gaat lopen ontkennen heb je je gewoon te weinig ingelezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202026431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Japan heeft nu nog last van de deflatie uit de jaren 90, dat kun je gewoon niet ontkennen. Deflatie is rampzalig, ook voor de lonen bijvoorbeeld. Als je dat gaat lopen ontkennen heb je je gewoon te weinig ingelezen.

Overigens wel grappig. Je geloofd niet in de vrije markt. Dan zou je toch moeten zien dat met de biljoenen die de Japnase centrale bank print dat de overheid/cb de deflatie spook wel onder controle zou krijgen.

Je spreekt jezelf weer eens vies tegen hier..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 12:40:50 ]
pi_202026439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Japan heeft nu nog last van de deflatie uit de jaren 90, dat kun je gewoon niet ontkennen. Deflatie is rampzalig, ook voor de lonen bijvoorbeeld. Als je dat gaat lopen ontkennen heb je je gewoon te weinig ingelezen.
Ik lees geen argument.
Asset deflatie? Dat krijg je er van als men idioot weinig rendement gaat verwachten op hun investering en het geld voor die investering blijven lappen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202026505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:38 schreef Piva het volgende:

[..]

Overigens wel grappig. Je gelooft niet in de vrije markt. Dan zou je toch moeten zien dat met de biljoenen die de Japnase centrale bank print dat de overheid/cb de deflatie spook wel onder controle zou krijgen.

Je spreekt jezelf weer eens vies tegen hier..
Ik geloof best in een vrije markt op een heleboel dingen hoor, maar niet qua valuta inderdaad.

En ik denk ook dat de deflatie nog veel gierender uit de klauwen was gelopen zonder Japanse centrale bank. En ja, dat sloopt echt de economie, maar raakt uit juist de onderkant van de samenleving.

Mensen die voor deflatie zijn kijken over het algemeen niet verder dan 'dan wordt mijn geld meer waard', zonder na te denken over de verwoestende gevolgen die dat heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202026535
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:44 schreef Hanca het volgende:
Ik geloof best in een vrije markt op een heleboel dingen hoor, maar niet qua valuta inderdaad.

En ik denk ook dat de deflatie nog veel gierender uit de klauwen was gelopen zonder Japanse centrale bank. En ja, dat sloopt echt de economie, maar raakt uit juist de onderkant van de samenleving.

Mensen die voor deflatie zijn kijken over het algemeen niet verder dan 'dan wordt mijn geld meer waard', zonder na te denken over de verwoestende gevolgen die dat heeft.
Ik zie het bij een fiat currency nauwelijks als optie, lonen zullen niet dalen... Succes met je lagere kosten voor je productie... Wordt hem niet.

Ja nu, met technological advancement misschien, als het menselijk werk overgenomen wordt door robots, maar dan praat je over consumptiegoederen en in veel mindere mate over assets als een huis etc. Moet overigens de eerste mensen nog tegenkomen die een nieuwe televisie kopen uitstellen vanwege de dalende prijs. En in dat optiek is wat minder economie allicht ook nog eens gewoon positief, het iets oudere model voldoet ook gewoon prima, misschien moeten we onze tijd en energie meer gaan besteden aan recycling i.p.v. consumisme, maar hey, ik denk eigenlijk dat de meeste goederen stiekem toch wel een behoorlijk nuttig leven gebruikt worden.... Geen negatieve side effects te bekennen bij deze deflatie.

en die consumptiegoederen koop je toch wel.

En bottem line is ook dat je naar reele rente zou moeten kijken niet naar nominaal.

Dat we naar nominale rente kijken op veel vlakken is in die zin eigenlijk niet rationeel, maarja, he, kunnen daar wel onze ogen voor sluiten maar het is er nou eenmaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door ludovico op 04-11-2021 12:56:59 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202026611
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:44 schreef Hanca het volgende:
Ik geloof best in een vrije markt op een heleboel dingen hoor, maar niet qua valuta inderdaad.

En ik denk ook dat de deflatie nog veel gierender uit de klauwen was gelopen zonder Japanse centrale bank. En ja, dat sloopt echt de economie, maar raakt uit juist de onderkant van de samenleving.

Mensen die voor deflatie zijn kijken over het algemeen niet verder dan 'dan wordt mijn geld meer waard', zonder na te denken over de verwoestende gevolgen die dat heeft.
Ipv te reageren, maak een lekker theetje klaar en ga rustig de video bekijken.
Oh en als je dan toch bezig bent. Hier de basis:



[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 12:56:09 ]
pi_202026625
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:54 schreef Piva het volgende:

[..]
Ipv te reageren, maak een lekker theetje klaar en ga rustig de video bekijken.
Ik ge geen door jou aangedragen video bekijken, sorry. Ik weet genoeg over inflatie en deflatie zonder een willekeurig youtubefilmpje te starten. Youtube als bron zegt al genoeg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202026640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:54 schreef Piva het volgende:

[..]
Ipv te reageren, maak een lekker theetje klaar en ga rustig de video bekijken.
Oh en als je dan toch bezig bent. Hier de basis:

Okay en nu zitten we aan het einde van de long term debt cycle zegt Dalio, diversification more important than ever....

Willem Middelkoop zegt monetaire reset...

Allemaal vanwege die 0% rente en ongekende ongelijkheid etc.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202026646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ge geen door jou aangedragen video bekijken, sorry. Ik weet genoeg over inflatie en deflatie zonder een willekeurig youtubefilmpje te starten. Youtube als bron zegt al genoeg.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:54 schreef Piva het volgende:

[..]
Ipv te reageren, maak een lekker theetje klaar en ga rustig de video bekijken.
Oh en als je dan toch bezig bent. Hier de basis:

Kijk dat filmpje maar op mijn aanraden, Dalio is geen kleine jongen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202026648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Okay en nu zitten we aan het einde van de long term debt cycle zegt Dalio, diversification more important than ever....

Willem Middelkoop zegt monetaire reset...

Allemaal vanwege die 0% rente en ongekende ongelijkheid etc.
Yup

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 12:59:22 ]
pi_202026662
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:59 schreef Piva het volgende:

[..]
Yup
Volgens mij is het advies gewoon koop alles behalve long term debt.
/ short in long term debt gaat ook nog met een hypotheek op je woning. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 november 2021 @ 13:01:47 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:13 schreef Piva het volgende:

[..]
inflatie is slechts tijdelijk en goed voor de economie.

En voor hexagon zijn schulden.
En hoe ziet in bitcoinland de woningmarkt eruit? Bijna iedereen huurt daar? Wat een armoe.
pi_202026691
Sowieso is dit gedoe allemaal nogal offtopic. De vraag is of we moeten willen dat banken en pensioenfondsen ons geld kunnen beleggen in dingen waar we tegen zijn. Daar hebben wehet ook over bij de wapenindustrie. Daar gaat het niet om de winstgevendheid, want die is enorm. En aangezien heel veel mensen een probleem hebben met crypto kun je die vraag dus ook stellen bij crypto. Ik ben van mening dat pensioenfondsen en banken zorgvuldig moeten zijn in hun keuze qua investeringen, geen dingen doen waar de mensen die eigenlijk eigenaar van het geld zijn op tegen zijn.

Dus ja, ik vind dat verbod voor pensioenfondsen en banken een heel goed idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 november 2021 @ 13:05:13 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Japan heeft nu nog last van de deflatie uit de jaren 90, dat kun je gewoon niet ontkennen. Deflatie is rampzalig, ook voor de lonen bijvoorbeeld. Als je dat gaat lopen ontkennen heb je je gewoon te weinig ingelezen.
Het woord inflatie roept bij sommigen gewoon een soort totale razernij op die gegrond is in hebzucht. Daar is het ook helemaal op gebaseerd.

De hele reden daarachter wil men niet horen. En aangezien men die redenen niet wil onderkennen is dat hele idee van een nieuw soort valuta ook een plan gedoemd om te falen.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:05:47 #42
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026730
Ik begreep dat het qua ongelijkheid in Nederland heel erg meevalt. Boven en onderkant van de maatschappij zitten tov. Maatstaven relatief dicht bij elkaar. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb :') .
pi_202026743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het woord inflatie roept bij sommigen gewoon een soort totale razernij op die gegrond is in hebzucht. Daar is het ook helemaal op gebaseerd.

De hele reden daarachter wil men niet horen. En aangezien men die redenen niet wil onderkennen is dat hele idee van een nieuw soort valuta ook een plan gedoemd om te falen.
Tja, dat valt me ook op. Ze hebben het allemaal over rijk worden, een ambitie die ik gewoon 0% heb. Jaloezie, hebzucht, ik snap die dingen echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202026746
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe ziet in bitcoinland de woningmarkt eruit? Bijna iedereen huurt daar? Wat een armoe.
Woningen zijn een commoditie en geen schaarste.

Maar dat kan natuurlijk niet in de wereld van inflatie en schuld. Die hele markt zal anders zijn dan jij je kan bevatten.
pi_202026749
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:02 schreef Hanca het volgende:
Sowieso is dit gedoe allemaal nogal offtopic. De vraag is of we moeten willen dat banken en pensioenfondsen ons geld kunnen beleggen in dingen waar we tegen zijn. Daar hebben wehet ook over bij de wapenindustrie. Daar gaat het niet om de winstgevendheid, want die is enorm. En aangezien heel veel mensen een probleem hebben met crypto kun je die vraag dus ook stellen bij crypto. Ik ben van mening dat pensioenfondsen en banken zorgvuldig moeten zijn in hun keuze qua investeringen, geen dingen doen waar de mensen die eigenlijk eigenaar van het geld zijn op tegen zijn.

Dus ja, ik vind dat verbod voor pensioenfondsen en banken een heel goed idee.
Eigenlijk moet je gewoon kunnen sturen waar je pensioenfonds in investeert, genoeg mensen die groene investeringen willen en I do not give a shit, doe maar wat fossiel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202026758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:05 schreef Piva het volgende:

[..]
[..]
Maar dat soort informatie laat je uiteraard graag links liggen.
Dat is geen antwoord op wat ik zeg. Dat anderen iets doen maakt het nog niet goed. Allerlei banken en pensioenfondsen zullen ook in wapenhandel en kolencentrales investeren, dat willen we hier ook niet hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202026761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:02 schreef Piva het volgende:
Overigens ben ik het daar niet helemaal mee eens dat alles kopen het beste is. Best preforming zal goud zijn en niet aandelen of huizen (al doen die het wel aardig). En bitcoin gaat er deze cylcle als extreme winnaar uitkomen.
Huis zal wel wat droppen van hogere interest rates... Goud overigens ook gewoon. Mwoah, huizen/goud om het even.... Als je het mij vraagt.

En aandelen droppen harder dan huizen, denk dat aandelen nog tricky zijn nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202026769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:02 schreef Piva het volgende:
En hypotheek schuld is niet heel verstandig. Volgens mij zitten er clauses in je contract dat de bank beschermt tegen hyperinflatie
Och hyperinflatie, hier? Mweh, neejoh die rente zal wel 2-3% worden... Maar dan is het goedkoop lenen met je 2% 30 jaar vast.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 november 2021 @ 13:09:20 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:07 schreef Piva het volgende:

[..]
Woningen zijn een commoditie en geen schaarste.

Maar dat kan natuurlijk niet in de wereld van inflatie en schuld. Die hele markt zal anders zijn dan jij je kan bevatten.
Vertel eens hoe ziet dat eruit? Krijgen we allemaal van vadertje staat een huis? Of huren we allemaal van een soort superwoningcorporaties die alle huizen in handen hebben?
  donderdag 4 november 2021 @ 13:10:02 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026775
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:02 schreef Hanca het volgende:
Sowieso is dit gedoe allemaal nogal offtopic. De vraag is of we moeten willen dat banken en pensioenfondsen ons geld kunnen beleggen in dingen waar we tegen zijn. Daar hebben wehet ook over bij de wapenindustrie. Daar gaat het niet om de winstgevendheid, want die is enorm. En aangezien heel veel mensen een probleem hebben met crypto kun je die vraag dus ook stellen bij crypto. Ik ben van mening dat pensioenfondsen en banken zorgvuldig moeten zijn in hun keuze qua investeringen, geen dingen doen waar de mensen die eigenlijk eigenaar van het geld zijn op tegen zijn.

Dus ja, ik vind dat verbod voor pensioenfondsen en banken een heel goed idee.
Vraag is, waarom zijn zoveel mensen tegen crypto?

Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens :P ). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist :P .
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
pi_202026784
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vraag is, waarom zijn zoveel mensen tegen crypto?

Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens :P ). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist :P .
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
Bij mij is het echt C. Ik snap er genoeg van en B heb ik echt geen last van, al die figuren doen maar.


En het is ook wel D. De kans dat de investering binnenkort niks meer waard is, is vrij groot, dat risico moet een pensioenfonds niet willen lopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 november 2021 @ 13:12:20 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026797
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vraag is, waarom zijn zoveel mensen tegen crypto?

Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens :P ). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist :P .
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
D. Ze menen op basis van hun economie lessen dat bitcoin als valuta ongeschikt is en ook als belegging een pokerspel is. En daarom zien ze het als een potentieel kruitvat in onze economie.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:14:51 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
D. Ze menen op basis van hun economie lessen dat bitcoin als valuta ongeschikt is en ook als belegging een pokerspel is. En daarom zien ze het als een potentieel kruitvat in onze economie.
Is dat niet een verkapte A. ? :D
  donderdag 4 november 2021 @ 13:16:41 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Is dat niet een verkapte A. ? :D
Nee want A suggereert een beetje "Crypto moet wel goed zijn en wie dat niet vind die snapt het niet." Samen met B een beetje de Multi-level-marketing argumentatie.
pi_202026842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eigenlijk moet je gewoon kunnen sturen waar je pensioenfonds in investeert, genoeg mensen die groene investeringen willen en I do not give a shit, doe maar wat fossiel.
Het zou inderdaad ook prima zijn als je zelf meer inspraak krijgt. Sowieso is het al gek dat je een pensioenfonds niet eens kan kiezen en dat je bijna altijd verplicht voor je pensioen moet sparen als je in loondienst bent. Dat laatste snap ik de theorie wel achter (al vind ik dat je bijvoorbeeld voor een pauze moet kunnen kiezen als je kinderen krijgt, de eerste jaren met kinderen zijn veel duurder dan je jaren na je pensioen ooit zullen zijn). Maar dat eerste is eigenlijk te gek voor woorden. Als ik wil kiezen voor een groen pensioenfonds dat meer bezig is met hoe we de wereld achter laten dan met puur winst, zou dat gewoon moeten kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202026843
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vraag is, waarom zijn zoveel mensen tegen crypto?

Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens :P ). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist :P .
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
Crypto komt niet van de grond, als dat het wel doet verbieden overheden het, dan is het zwart geld dat verboden is... Tjah, Wie weet werkt het nog maar het zal aan interesse inboeten als het verboden is verwacht ik.

En verder is het wat de gek ervoor geeft, pure lucht. Bitcoin is voor mij het standbeeld voor de huidige overgewaardeerde knettergekke financiele markten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 november 2021 @ 13:19:22 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026869
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij mij is het echt C. Ik snap er genoeg van en B heb ik echt geen last van, al die figuren doen maar.


En het is ook wel D. De kans dat de investering binnenkort niks meer waard is, is vrij groot, dat risico moet een pensioenfonds niet willen lopen.
Nouja, ansich niet heel onverwacht deze reactie.
Toegeven dat je bij categorie a of b hoort zal niemand uit zichzelf doen.

Maar toch, denk je dat een pensioenfonds volle bak in crypto stapt? Of snap je dat zoals een pagina terug beschreven met het firefighter pension fund dat ze maar een fractie van het belegd vermogen (25mln is echt kwartjeswerk voor een pensioenfonds) onder het mom van, eens kijken wat het doet enigszins onderbouwd door een expert die het wel echt begrijpt weg zetten in bitcoin?
pi_202026880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:09 schreef ludovico het volgende:
Och hyperinflatie, hier? Mweh, neejoh die rente zal wel 2-3% worden... Maar dan is het goedkoop lenen met je 2% 30 jaar vast.
Rente kan niet stijgen want dan implodeerd het systeem. Inflatie is de enige uitweg (of hogere belastingen). Maar hogere belastingen accepteerd het publiek over het algemeen niet. Vandaar zoals Ray Dalio aangeeft zal altijd voor inflatie gekozen worden.

Wat we nu zien aan inflatie is echt pas de beginfase.

Vorige maand "When money dies" gelezen. Wel een interessant boek. Het geloof in de munt en dat inflatie wel mee valt is echt bizar eigenlijk

quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vertel eens hoe ziet dat eruit? Krijgen we allemaal van vadertje staat een huis? Of huren we allemaal van een soort superwoningcorporaties die alle huizen in handen hebben?
DYOR

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 13:20:45 ]
  donderdag 4 november 2021 @ 13:20:49 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Crypto komt niet van de grond, als dat het wel doet verbieden overheden het, dan is het zwart geld dat verboden is... Tjah, Wie weet werkt het nog maar het zal aan interesse inboeten als het verboden is verwacht ik.

En verder is het wat de gek ervoor geeft, pure lucht. Bitcoin is voor mij het standbeeld voor de huidige overgewaardeerde knettergekke financiele markten.
Hoe vaak is dat al geprobeerd? Crypto verbieden? Dit is al vele malen gebeurd buiten NL en vele malen besproken binnen NL.

En.verder schaar ik je met bovenstaande post ook maar onder A. ;) .
  donderdag 4 november 2021 @ 13:23:11 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202026906
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vraag is, waarom zijn zoveel mensen tegen crypto?

Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens :P ). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist :P .
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
Ik den vooral A. Voor C valt vast wat te zeggen, maar crimineel geld vind altijd wel een mogelijkheid.

En qua B. Ja, er zijn mensen rijk geworden. Maar ook mensen arm.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:24:53 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:20 schreef Piva het volgende:

DYOR
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.

Dan kunnen we er wel vanuit gaan dat je alternatief niet bestaat.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:25:27 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026930
Overigens denk ik zelf ook dat het grotendeels gebakken lucht is. Maar wat is dat niet momenteel? Aandelen Tesla, de dollar of de waarde van je huis is net zo grotendeels gebakken lucht.

Punt is dat als je door die inflatable bubble heen prikt, er wel een interessante techniek achter zit. Die wel degelijk geld waard is.
pi_202026936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.

Dan kunnen we er wel vanuit gaan dat je alternatief niet bestaat.
Mijn ervaring leert dat jou iets vertellen 0,0 nut heeft. En wat is er beter dan iets zelf te leren? Onze mooie informatie technolgie heeft dat makkelijker dan ooit gemaakt.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:26:49 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:25 schreef bleiblei het volgende:
Overigens denk ik zelf ook dat het grotendeels gebakken lucht is. Maar wat is dat niet momenteel? Aandelen Tesla, de dollar of de waarde van je huis is net zo grotendeels gebakken lucht.

Punt is dat als je door die inflatable bubble heen prikt, er wel een interessante techniek achter zit. Die wel degelijk geld waard is.
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.

En Tesla produceert in ieder geval nog auto's die dividenen opleveren.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:27:30 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026954
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Piva het volgende:

[..]
Mijn ervaring leert dat jou iets vertellen 0,0 nut heeft. En wat is er beter dan iets zelf te leren? Onze mooie informatie technolgie heeft dat makkelijker dan ooit gemaakt.
Tja nog altijd geen antwoord op hoe je een huis koopt in cryptoland als je niet rijk bent en ook geen hypotheekschuld aan mag gaan.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:28:50 #66
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.

En Tesla produceert in ieder geval nog auto's die dividenen opleveren.
Ja, en achter bitcoin zit een transactie systeem wat heel waardevol is voor niet alleen financiën maar tal van andere branches zoals merkenrecht, logistiek enz.

Dus wat is je punt?
  donderdag 4 november 2021 @ 13:30:03 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202026989
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.

En Tesla produceert in ieder geval nog auto's die dividenen opleveren.
Kan je wel in een euro wonen dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:30:21 #68
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026995
Overigens in het geval van Tesla, wat op de beurs momenteel net zoveel waard als alle grote andere automerken bij elkaar. Ik zou de komende 30 jaar niet rekenen op fatsoenlijk dividend :') .
  donderdag 4 november 2021 @ 13:31:07 #69
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202027008
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Kan je wel in een euro wonen dan?
Of in goud. Of een staatsobligatie van Italië :P .
  donderdag 4 november 2021 @ 13:32:55 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Kan je wel in een euro wonen dan?
Nee, daarom stop ik euro's in een huis
  donderdag 4 november 2021 @ 13:33:33 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202027035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, daarom stop ik euro's in een huis
Waarom zou je van crypto geen huis kunnen kopen? Je moet alleen iemand hebben die jou die crypto's wilt uitlenen als je ze zelf niet hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202027036
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:02 schreef Hanca het volgende:
Sowieso is dit gedoe allemaal nogal offtopic. De vraag is of we moeten willen dat banken en pensioenfondsen ons geld kunnen beleggen in dingen waar we tegen zijn. Daar hebben wehet ook over bij de wapenindustrie. Daar gaat het niet om de winstgevendheid, want die is enorm. En aangezien heel veel mensen een probleem hebben met crypto kun je die vraag dus ook stellen bij crypto. Ik ben van mening dat pensioenfondsen en banken zorgvuldig moeten zijn in hun keuze qua investeringen, geen dingen doen waar de mensen die eigenlijk eigenaar van het geld zijn op tegen zijn.

Dus ja, ik vind dat verbod voor pensioenfondsen en banken een heel goed idee.
In dat geval:

Ik acht het ook niet verstandig dat pensioenfondsen in crypto gaan beleggen. In bitcoin daarentegen is wel een goed idee. Maar wie ben ik om dat te verbieden? Al willen ze in de eilandstenen van Yap beleggen, dat moeten ze lekker zelf weten. Maar dan wil ik niet in dat fonds iig.

Maar wederom wie ben ik, mijn Bitcoin stack is mijn pensioenfonds.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202027046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.

Dan kunnen we er wel vanuit gaan dat je alternatief niet bestaat.
Je kan nu al Bitcoin gebruiken als onderpand.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:34:37 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom zou je van crypto geen huis kunnen kopen? Je moet alleen iemand hebben die jou die crypto's wilt uitlenen als je ze zelf niet hebt.
Ja maar dat mag niet van Piva, dan ben ik medeplichtig aan de schuldeneconomie?

Los daarvan ging het over de waarde als belegging. In een huis kan iemand wonen, in een bitcoin niet.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:35:10 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:34 schreef dimmak het volgende:

[..]
Je kan nu al Bitcoin gebruiken als onderpand.
Ja, dat kan, maar ook dan ben ik dus schulden aan het maken.
pi_202027067
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.

En Tesla produceert in ieder geval nog auto's die dividenen opleveren.
Tesla gaat voorlopig geen dividend betalen, die investeren alles.

Tesla is overigens meer dan auto's:

- auto's
- vrachtwagens (2023?)
- energie opslag en leverancier (van Megapack tot Superchargers)
- verzekeringen
- solar (komt nog niet echt van de grond)
- FSD / RoboTaxi (toekomst, onzeker)
- AI en robots (toekomst, onzeker)

Ze halen Apple nog wel in qua beurswaarde.
pi_202027089
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, dat kan, maar ook dan ben ik dus schulden aan het maken.
Ik zie daar ook geen probleem in. Een hypotheekschuld is in deze economie best gunstig.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:38:51 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027103
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tesla gaat voorlopig geen dividend betalen, die investeren alles.

Tesla is overigens meer dan auto's:

- auto's
- vrachtwagens (2023?)
- energie opslag en leverancier (van Megapack tot Superchargers)
- verzekeringen
- solar (komt nog niet echt van de grond)
- FSD / RoboTaxi (toekomst, onzeker)
- AI en robots (toekomst, onzeker)

Ze halen Apple nog wel in qua beurswaarde.
Het zou best kunnen. Ik heb nooit overwogen aandelen van Tesla te kopen dus ik heb me niet in dat bedrijf verdiept.

Maar toch hebben veel aandelen dus iets dat crypto niet hebben. Dat is dat er waarde uit kan komen.
pi_202027166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:33 schreef dimmak het volgende:

[..]
Maar dan wil ik niet in dat fonds iig.

En die keus heb je dus niet, als je gaat werken krijg je er automatisch een ongekozen pensioenfonds bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202027187
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zou best kunnen. Ik heb nooit overwogen aandelen van Tesla te kopen dus ik heb me niet in dat bedrijf verdiept.

Maar toch hebben veel aandelen dus iets dat crypto niet hebben. Dat is dat er waarde uit kan komen.
De waarde van bitcoin is:
- decentraal, geen tussenpartij
- lage kosten, zeker met LN
- 100% eigen beheer mogelijk
- veilig en betrouwbaar, het ligt er nooit uit
- assets niet te bevriezen
- transacties niet te stoppen of terug te draaien
- bruikbaar om digitaal te signeren
- bruikbaar om digitaal en onveranderbaar timestamps, echtheid, copyright of eigendom op vast te leggen

Of je dat als waarde ziet is natuurlijk persoonlijk, voor velen is dit echter wel van waarde.
Vóór bitcoin was dit er niet, het is dus ook moeilijk om het te vergelijken met iets wat al bestaat.

Men wil vaak op zoek naar "intrinsieke waarde" maar dat is bij geld ook niet meer dan het papier waar het op gedrukt is of de bits en bytes in je betaal-app.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:53:04 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

Men wil vaak op zoek naar "intrinsieke waarde" maar dat is bij geld ook niet meer dan het papier waar het op gedrukt is of de bits en bytes in je betaal-app.
Dat koopt voor geld. Maar geld gebruik ik niet als beleggingsmiddel. Geld daar betaal ik mijn leven van dus de intrinsieke waarde vind ik niet zo interessant. Als ik mijn geld wil laten renderen dan beleg ik het wel ergens in.

En daarom wil ik dus ook niet dat pensioenfondsen erin gaan beleggen.
pi_202027263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
- assets niet te bevriezen
- transacties niet te stoppen of terug te draaien
Ghehe, nou dat is tegelijkertijd de dood van bitcoin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 november 2021 @ 14:02:30 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202027347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ghehe, nou dat is tegelijkertijd de dood van bitcoin.
Succes met het platleggen van het grootste decentrale netwerk ter wereld :D

De overheid die dat gaat proberen loopt in een digitaal Vietnam+Afghanistan

met de staart tussen de benen en het schaamrood op de kaken naar huis
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202027369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
En die keus heb je dus niet, als je gaat werken krijg je er automatisch een ongekozen pensioenfonds bij.
Ja dat is ook het probleem.

Overigens heb ik geen toegewezen pensioenfonds en ik ben een loonslaaf.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 14:05:13 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202027373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:17 schreef Piva het volgende:

[..]
Kun je het als voorbeeld dan eens proberen? Laat ons eens zien dat het geen problemen oplevert en vanzelf gaat. Ben erg benieuwd.

Ik gooi er ook wat tegen aan indien het je lukt.

Dus laat je het bij praatjes of ga je de armlastige mensen in Venezuela ook echt helpen?
Ik geef alleen feiten weer, er is geen verbod op het overmaken van geld naar Venezuela door de NL overheid.

Kap nu gewoon eens met dat gezuig, mischien dat je daar mee weg komt in het Bitcoin forum maar hier niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202027516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kap nu gewoon eens met dat gezuig, mischien dat je daar mee weg komt in het Bitcoin forum maar hier niet.
Is dat een opmerking als gebruiker of als moderator?

pi_202027706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ghehe, nou dat is tegelijkertijd de dood van bitcoin.
Bitcoin ziet er nog niet erg dood uit na 12 jaar.

Het feit dat niemand je assets kan bevriezen of transacties kan stoppen is onderdeel van de veiligheid van bitcoin.
Je kan niet de voordelen daarvan hebben zonder ook de nadelen.

Het is net als met andere vormen van beveiliging en versleuteling; zodra je achterdeuren gaat inbouwen is de veiligheid en het vertrouwen weg.
pi_202027871
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bitcoin ziet er nog niet erg dood uit na 12 jaar.

Het feit dat niemand je assets kan bevriezen of transacties kan stoppen is onderdeel van de veiligheid van bitcoin.
Je kan niet de voordelen daarvan hebben zonder ook de nadelen.

Het is net als met andere vormen van beveiliging en versleuteling; zodra je achterdeuren gaat inbouwen is de veiligheid en het vertrouwen weg.
Van mij mag je er in zitten maar neem niet meer risico dan je aan kan.

Blind vertrouwen erop zou ik nooooit doen.

Maar jij bent wel gediversificeerd verder dus ach..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202027946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Van mij mag je er in zitten maar neem niet meer risico dan je aan kan.

Blind vertrouwen erop zou ik nooooit doen.

Maar jij bent wel gediversificeerd verder dus ach..
Ik probeer de functionaliteit van bitcoin nu eigenlijk even los te koppelen van de waarde.

Puur op wat het doet en hoe het werkt en dat voordelen (als veiligheid) soms niet zonder nadelen kunnen bestaan.

Je omschrijft namelijk de "dood van bitcoin" terwijl bitcoin juist heel moeilijk "dood" is te krijgen.

Als je graag ziet dat assets te bevriezen zijn en dat transacties zijn terug te draaien dan bestaat daar al iets voor: een bankrekening.
pi_202027985
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik probeer de functionaliteit van bitcoin nu eigenlijk even los te koppelen van de waarde.

Puur op wat het doet en hoe het werkt en dat voordelen (als veiligheid) soms niet zonder nadelen kunnen bestaan.

Je omschrijft namelijk de "dood van bitcoin" terwijl bitcoin juist heel moeilijk "dood" is te krijgen.

Als je graag ziet dat assets te bevriezen zijn en dat transacties zijn terug te draaien dan bestaat daar al iets voor: een bankrekening.
Wat gaan we doen? Massaal aan de illegale valuta?

Als vervanging van contant geld?

De prijs drijft op speculatie niet op toepassing.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202028175
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat gaan we doen? Massaal aan de illegale valuta?

Als vervanging van contant geld?

De prijs drijft op speculatie niet op toepassing.
Ik weet niet precies hoe dit een reactie is op wat ik schrijf.
  donderdag 4 november 2021 @ 15:37:28 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202028298
Er zit natuurlijk een verschil tussen de waarde blockchain functionaliteit en de geschiktheid voor onze economie

Een schaap is ook best nuttig maar als valuta lijkt het me ongeschikt
pi_202028373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe dit een reactie is op wat ik schrijf.
Of bitcoin een groter succes wordt - gemeten in de koers van bitcoin....

Heeft alles te maken met de gebruikers, en die nemen af als het verboden wordt.. en de meeste mensen gebruiken het puur om te speculeren.. Dus dat kan hard gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202028382
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:37 schreef Hexagon het volgende:
Er zit natuurlijk een verschil tussen de waarde blockchain functionaliteit en de geschiktheid voor onze economie

Een schaap is ook best nuttig maar als valuta lijkt het me ongeschikt
Goederengeld is al zo oud als de weg naar eh... ouder zelfs...
  donderdag 4 november 2021 @ 15:45:32 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202028437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Goederengeld is al zo oud als de weg naar eh... ouder zelfs...
Ja geschikt voor de economie van 3000 jaar geleden. Maar de uitvinding van het geld is nou juist een innovatie die de economie verder heeft doen ontwikkelen.

En de techniek van blockchain kan zeer interessant zijn. Maar omdat het open source is, is het eigenlijk van iedereen en heeft niemand er een aandeel in dat daar winst uit haalt.
pi_202028467
De enige echte digitale valuta is niet geschikt in deze tijd.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202028478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja geschikt voor de economie van 3000 jaar geleden. Maar de uitvinding van het geld is nou juist een innovatie die de economie verder heeft doen ontwikkelen.

En de techniek van blockchain kan zeer interessant zijn. Maar omdat het open source is, is het eigenlijk van iedereen en heeft niemand er een aandeel in dat daar winst uit haalt.
De blockchain zelf an sich is juist niet interessant. Juist door de eigenschappen van Bitcoin is het interessant. Verder is het maar een verdomd dure database.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202028502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Of bitcoin een groter succes wordt - gemeten in de koers van bitcoin....

Heeft alles te maken met de gebruikers, en die nemen af als het verboden wordt.. en de meeste mensen gebruiken het puur om te speculeren.. Dus dat kan hard gaan.
Weinig 'investeerders' zien het inderdaad als valuta, die zien het meer als de Toto bij voetbal, puur gokken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 november 2021 @ 15:51:27 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202028505
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 4 november 2021 @ 15:52:22 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202028517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weinig 'investeerders' zien het inderdaad als valuta, die zien het meer als de Toto bij voetbal, puur gokken.
En dat is prima, zo zijn er zoveel speculatieve manieren om geld te verdienen. Maar dat hoogdravende gelul eromheen is zo vermoeiend.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_202028547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
Mag ik je glazen bol lenen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202028561
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat is prima, zo zijn er zoveel speculatieve manieren om geld te verdienen. Maar dat hoogdravende gelul eromheen is zo vermoeiend.
Prima toch, negeer het dan lekker verder en laat mensen die het wel willen gebruiken dat ook gewoon doen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202028587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weinig 'investeerders' zien het inderdaad als valuta, die zien het meer als de Toto bij voetbal, puur gokken.
Come for the price stay for the financial freedom.

De koers blijkt een trojans paard. Niet voor niets bleven 80% van de holders op hun stack zitten gedurende de crash in 2017.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202028599
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat is prima, zo zijn er zoveel speculatieve manieren om geld te verdienen. Maar dat hoogdravende gelul eromheen is zo vermoeiend.
Ja, dat sommige mensen het doen is dan nog tot daar aan toe, al moet er wel een dikke bijsluiter bij over dat je alles kan verliezenwat je inzet (al vind ik het dan nog een goksysteem met nog meer nadelen dan andere goksystemen). Maar dit topic ging over pensioenfondsen en banken. Als pensioenfondsen massaal op voetbalwedstrijden zouden willen gaan bieden, heb ik ook graag dat de overheid dat gaat verbieden.
Mochten er dus signalen zijn van pensioenfondsen die in bitcoin willen gaan, zie ik graag dat de overheid in grijpt om het geld van de burgers te beschermen en om er voor te zorgen dat pensioenfondsen geen dingen doen waar de eigenaars van het geld helemaal niet voor zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202028613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
Bitcoin is juist uitgevonden en groot geworden tijdens de vorige crisis. Ken je geschiedenis ;)
  donderdag 4 november 2021 @ 16:00:52 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202028635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bitcoin is juist uitgevonden en groot geworden tijdens de vorige crisis. Ken je geschiedenis ;)
Dat is geen doemscenario, leer begrijpend lezen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 4 november 2021 @ 16:21:14 #107
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202028877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
lol

fysieke lokale valuta? gebacked door wat? Het graan op het land? of tulpenbollen? Of hoe moet ik het zien?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 4 november 2021 @ 16:22:25 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202028887
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef fathank het volgende:

[..]
lol

fysieke lokale valuta? gebacked door wat? Het graan op het land? of tulpenbollen? Of hoe moet ik het zien?
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 4 november 2021 @ 16:25:00 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202028927
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.
Ja en zombies bestaan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 4 november 2021 @ 16:25:37 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202028942
quote:
10s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:25 schreef fathank het volgende:

[..]
Ja en zombies bestaan.
Ja ik dweep niet met economische doemscenario's, dat doen veel bitcoin-gelovigen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 4 november 2021 @ 16:26:12 #111
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202028954
Nee jij gaat gelijk voor het einde van de huidige beschaving _O-

iemand die wil overtoepen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 4 november 2021 @ 16:28:18 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202028977
Alle mildere scenario's worden netjes afgehandeld door de centrale bank.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 4 november 2021 @ 16:41:21 #113
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202029168
Daar gaan we het niet over eens worden denk ik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 4 november 2021 @ 16:43:26 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202029203
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef fathank het volgende:

[..]
lol

fysieke lokale valuta? gebacked door wat? Het graan op het land? of tulpenbollen? Of hoe moet ik het zien?
In zo'n scenario denk ik vooral aan kogels en jerrycans met benzine.
pi_202029931
twitter


Dit is wat je krijgt dankzij de torenhoge inflatie en extreem lage rente.
pi_202029948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In zo'n scenario denk ik vooral aan kogels en jerrycans met benzine.
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.
Maar goed, ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren, eerlijk gezegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 november 2021 @ 17:53:14 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202030201
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.
Maar goed, ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren, eerlijk gezegd.
Ach erover nadenken leverde deze schitterende filmklassieker op

Misschien moeten ze er eens een met crypto erin maken
pi_202030841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.
Maar goed, ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren, eerlijk gezegd.
Volgens mij heb je aan een pistool genoeg.
Die aanstekers, water en voedsel kom je dan vanzelf wel aan :+
pi_202031244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:59 schreef ludovico het volgende:
Van mij mag je er in zitten maar neem niet meer risico dan je aan kan.

Blind vertrouwen erop zou ik nooooit doen.

Maar jij bent wel gediversificeerd verder dus ach..
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.

Zo'n 90% van mijn vermogen.
pi_202031378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.

Zo'n 90% van mijn vermogen.
Godver.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202031393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.

Zo'n 90% van mijn vermogen.
_O-
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202031474
twitter


Niet gek dat pensioenfondsen inmiddels ook in bitcoin willen investeren. Die voelen de bui ook wel hangen inmiddels met de problemen van het fiat geld, veel te veel schulden en geen rente.

Zeker gezien zei de grootste houders zijn van die junk uhm overheids bonds oid.
pi_202031875
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.
Bij doom scenario's ligt het internet er hoogstwaarschijnlijk uit. De vraag der vragen is of je dan nog iets met je virtuele coins kan... Ik denk het niet eigenlijk omdat internet een vereiste is. Je hebt ze dan virtueel nog wel maar je kunt er niks meer mee. Dat is het nadeel van virtueel. De "echte" betaalmiddelen zijn natuurlijk ook virtueel hoofdzakelijk maar je kunt nog wel de flappentap voortijdig leegtrekken.

Als men massaal de virtuele coins wil omzetten in iets tastbaars (want ik weet zeker dat men dat dan liever heeft :) ) stort de koers als een plumpudding in elkaar. Dat lijkt me ook vrij zeker. Dat zijn wel levensvragen.

Het lijkt me zo dat als the shit the fan hits de fanboys ook liever tastbare flappen hebben. Die dingen die ze zo ouderwets vinden. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202031921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Bij doom scenario's ligt het internet er hoogstwaarschijnlijk uit. De vraag der vragen is of je dan nog iets met je virtuele coins kan... Ik denk het niet eigenlijk omdat internet een vereiste is. Je hebt ze dan virtueel nog wel maar je kunt er niks meer mee. Dat is het nadeel van virtueel. De "echte" betaalmiddelen zijn natuurlijk ook virtueel hoofdzakelijk maar je kunt nog wel de flappentap voortijdig leegtrekken.

Als men massaal de virtuele coins wil omzetten in iets tastbaars (want ik weet zeker dat men dat dan liever heeft :) ) stort de koers als een plumpudding in elkaar. Dat lijkt me ook vrij zeker. Dat zijn wel levensvragen.
Die flappentap is met 4 jaar weg, waarom denk je dat dat is?

Bitcoin heeft geen internet nodig. Het kan op vele manieren worden verzonden. Alleen geen stroom zou funest zijn, maar dan hebben we sowieso een groot probleem.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202031937

Bitcoin is freedom money. Bitcoin discrimineert niet.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202031946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:32 schreef dimmak het volgende:
Bitcoin heeft geen internet nodig. Het kan op vele manieren worden verzonden.
Ja? Ook per acceptgiro en zo? Hoe gaat zoiets dan? Of per fax. Uitleg gewenst. We hebben het hier over een doom scenario. Ik weet zeker dat jij dan ook liever flessen Whiskey hebt dan, dan virtuele coins. Pas dan blijkt de waarde van tastbare zaken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202032006
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja? Ook per acceptgiro en zo? Hoe gaat zoiets dan? Of per fax. Uitleg gewenst.
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 4 november 2021 @ 19:35:37 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202032011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]

Niet gek dat pensioenfondsen inmiddels ook in bitcoin willen investeren. Die voelen de bui ook wel hangen inmiddels met de problemen van het fiat geld, veel te veel schulden en geen rente.

Zeker gezien zei de grootste houders zijn van die junk uhm overheids bonds oid.
Intussen is de levensstandaard er sinds 1971 wel een flink op vooruit gegaan. Dus kennelijk werkt het.

Behalve als je je geld alleen maar op een bank zet en een beetje passief gaat zitten hopen om er rijk van te worden.
pi_202032063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef dimmak het volgende:
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Dat weet je zeker? Dat zijn wel dingen die stroom nodig hebben. Als dat er niet is heb je zeker ook liever iets tastbaars?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 19:37:38 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202032064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef dimmak het volgende:

[..]
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Dat zijn allemaal vormen van transmissie voor internet, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202032085
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zijn allemaal vormen van transmissie voor internet, he?
Behalve radio dan. Dan maken ze het over via hun bakkie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 19:39:15 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202032111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]

Niet gek dat pensioenfondsen inmiddels ook in bitcoin willen investeren. Die voelen de bui ook wel hangen inmiddels met de problemen van het fiat geld, veel te veel schulden en geen rente.

Zeker gezien zei de grootste houders zijn van die junk uhm overheids bonds oid.
Maar leg nu eens uit waarom er geen inflatie zou zijn met Bitcoin want dat is mij nog steeds niet duidelijk. Inflatie ontstaat als prijzen stijgen, prijzen stijgen door een hele reeks van zaken waarvan valuta koersen maar een heel klein aspect is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 19:40:08 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202032131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Behalve radio dan. Dan maken ze het over via hun bakkie.
WiFi is radio net als 3/4/5G en net als satteliet ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202032166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat weet je zeker? Dat zijn wel dingen die stroom nodig hebben. Als dat er niet is heb je zeker ook liever iets tastbaars?
Volgens mij zei ik al dat stroom het enige vereiste is of niet? En als we geen stroom meer hebben, hebben we grotere problemen. Dan heb ik ook niks aan een flappentap.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zijn allemaal vormen van transmissie voor internet, he?
Ik kan van allen gebruik maken zonder internet. Het zijn inderdaad allemaal dingen om informatie uit te wisselen. Dat heb je goed gezien. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202032170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
WiFi is radio net als 3/4/5G en net als satteliet ;)
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.

Probleem is alleen, als het al kan hoe je op die manier je coins omzet in levensmiddelen of drank bijvoorbeeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202032195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.
https://kryptoradio.koodilehto.fi/
https://blockstream.com/satellite/

Enkele voorbeelden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202032256
quote:
Dat gaat zo te zien beide via internet en dan via een grondstation naar de satelliet. Je hebt fysiek geen eigen zender via de ether en dito ontvanger. Dus die dingen gaan niet werken als er geen internet is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202032294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat gaat zo te zien beide via internet en dan via een grondstation naar de satelliet. Je hebt fysiek geen eigen zender via de ether en dito ontvanger. Dus die dingen gaan niet werken als er geen internet is.
Gast, op beide websites staat duidelijk aangegeven dat je geen internet nodig hebt om dan aangesloten te worden op het netwerk. Dat nu internet nog deel uit maakt van het netwerk betekend niet dat het niet kan functioneren zonder internet. Sure, daar zijn aanpassingen voor nodig. Maar niemand beweert dat het al zonder internet kan, dat hoeft ook niet want er is nog internet. Beetje vermogen om buiten je bekende paden te denken is hier overduidelijk niet aanwezig.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202032341
Dus het lijkt erop dat als er geen internet is het hele virtuele coins netwerk op haar reet ligt. Ik weet niet wat voor "ander" netwerk zij of jij bedoelen maar het is zeker dat dat andere netwerk (nog) niet bestaat. Je bent dus gewoon bankroet zonder internet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202032366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:48 schreef dimmak het volgende:
Beetje vermogen om buiten je bekende paden te denken is hier overduidelijk niet aanwezig.
Aha. Dat komt bekend voor van de ANC verkopers.. Out of the box denken. :P
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202032384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
Dus het lijkt erop dat als er geen internet is het hele virtuele coins netwerk op haar reet ligt. Ik weet niet wat voor "ander" netwerk zij of jij bedoelen maar het is zeker dat dat andere netwerk (nog) niet bestaat. Je bent dus gewoon bankroet zonder internet.
:') Weet je uberhaupt hoe netwerken werken? Een netwerk is een keten van aangesloten apparaten die gegevens uitwisselen. Nee, daar heb je dus geen internet voor nodig.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202032453
Mooi hoe ik al 2 topics vol antwoorden geef op vragen en argumenten maar ik geen enkele keer een inhoudelijke reactie terug heb gekregen. In plaats daarvan gaan de critici weer over naar het vraagstuk waarop ik weer een antwoord geef of komen met onzin reacties. Ik vraag mij af hoeveel topics we op deze manier vol krijgen voordat de critici het potentieel zien. Ik kan zo eindeloos doorgaan iig. Want inderdaad, niemand zegt dat Bitcoin er al is. Maar de potentie is enorm.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202032470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:52 schreef dimmak het volgende:

[..]
:') Weet je uberhaupt hoe netwerken werken? Een netwerk is een keten van aangesloten apparaten die gegevens uitwisselen. Nee, daar heb je dus geen internet voor nodig.
Het wordt steeds belachelijker. Die keten werkt niet via bluetooth i.i.g. :) Althans dan moet die "keten van aangesloten apparaten" zich op enkele meters van elkaar bevinden.

Maar hoe denk jij dan dat zoiets werkt, wereldwijde verbindingen? En dan gewoon even serieus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202032549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het wordt steeds belachelijker. Die keten werkt niet via bluetooth i.i.g. :) Althans dan moet die "keten van aangesloten apparaten" zich op enkele meters van elkaar bevinden.

Maar hoe denk jij dan dat zoiets werkt, wereldwijde verbindingen? En dan gewoon even serieus.
Volgens mij zijn er wel meer manieren om gegevens uit te wisselen. Er draaien een miljard satellieten om aarde.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202032658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:57 schreef dimmak het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er wel meer manieren om gegevens uit te wisselen. Er draaien een miljard satellieten om aarde.
De communicatie met de grondstations (die zenden en ontvangen) gaat ook allemaal via internet. Of je moet zelf een zender, een ontvanger, en een grote schotel kopen. Volgens mij is jouw kennis van hoe de dingen wereldwijd communiceren gebrekkiger dan die van mij. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:01:10 #146
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202032670
Moet wel lachen dat het uitvallen van internet opeens een dingetje is bij Bitcoin. Hoe bedoel je selectief nadenken :D heel de fucking wereld komt tandenknarsend tot stilstand als internet eruit ligt. Hoe kan dat ooit een argument tegen Bitcoin zijn :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_202032747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De communicatie met de grondstations (die zenden en ontvangen) gaat ook allemaal via internet. Of je moet zelf een zender, een ontvanger, en een grote schotel kopen. Volgens mij is jouw kennis van hoe de dingen wereldwijd communiceren gebrekkiger dan die van mij. :)
Ja natuurlijk ben je dan iets nodig om te ontvangen. Dat ontken ik toch ook nergens? Ik stuur je letterlijk net een link waar je zo'n set kunt kopen voor een paar 100 dollar.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202032755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:01 schreef Scorpie het volgende:
Moet wel lachen dat het uitvallen van internet opeens een dingetje is bij Bitcoin. Hoe bedoel je selectief nadenken :D heel de fucking wereld komt tandenknarsend tot stilstand als internet eruit ligt. Hoe kan dat ooit een argument tegen Bitcoin zijn :D
Nou ik beweerde dat men in dat geval liever oude media in de vorm van tastbare dingen heeft. Zoals ouderwetse bankbiljetten of flessen drank. Dat valt toch niet te ontkennen. Dat geeft m.i. wel een zwak puntje weer van de zo opgehemelde virtuele munt. Als het moeilijk wordt heeft men liever iets wat je aan kunt raken of lekker dronken van kunt worden voor de Apocalyps. :) Dan zijn die first world dingen opeens aantrekkelijker.

Stiekem wachten alle fanboys op het moment tot het aantrekkelijk is om de virtuele dingen om te wisselen naar "echte" ouderwetse flappen. Zoveel is zeker.

Dat geeft aan dat het geen nieuw revolutionair medium is maar puur een speculatievehikel wat t.z.t. omgeruild gaat worden voor de ouderwetse media zoals bankbiljetten of een bedrag in euro's op de spaarrekening.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 04-11-2021 20:09:38 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:07:41 #149
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202032856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ik beweerde dat men in dat geval liever oude media in de vorm van tastbare dingen heeft. Zoals ouderwetse bankbiljetten of flessen drank. Dat valt toch niet te ontkennen. Dat geeft m.i. wel een zwak puntje weer van de zo opgehemelde virtuele munt. Als het moeilijk wordt heeft men liever is wat je aan kunt raken of lekker dronken van kunt worden voor de Apocalyps. :) Dan zijn die first world dingen opeens aantrekkelijker.

Stiekem wachten alle fanboys op het moment tot het aantrekkelijk is om de virtuele dingen om te wisselen naar "echte" ouderwetse flappen. Zoveel is zeker.
Het is echt zwaar naïef om te denken dat de wereld ooit nog terug zal gaan naar fysieke goederen voor betalingen als internet eruit vliegt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_202033442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.
Packet-Radio met TCP/IP bestaat toch ;)

Je zal er geen full-node op kunnen draaien maar lichte clients moet wel lukken.
pi_202034425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Intussen is de levensstandaard er sinds 1971 wel een flink op vooruit gegaan. Dus kennelijk werkt het.

Behalve als je je geld alleen maar op een bank zet en een beetje passief gaat zitten hopen om er rijk van te worden.
Dit heeft niets met inflatie te maken en alles met technologische voortuitgangen.

Ik ben dan ook extreem bullisch over de technologische ontwikkelingen (al zitten aan deze expontentiele groei ook zeer zeker grote gevaren).
pi_202034655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar leg nu eens uit waarom er geen inflatie zou zijn met Bitcoin want dat is mij nog steeds niet duidelijk. Inflatie ontstaat als prijzen stijgen, prijzen stijgen door een hele reeks van zaken waarvan valuta koersen maar een heel klein aspect is.
Over het algemeen wordt dit vaak gedacht maar is dat niet juist. De meeste inflatie komt door de creatie van schulden en door de verruiming van de totale geld hoeveelheid (money printer goes brrrrrr).

Zoals we nu prima kunnen zien dat de prijzen stijgen vanwege de covid geld dump.

Wat is er overigens goed aan stijgende, of veranderende prijzen? Ik kom uit de vastgoedontwikkeling sector en ik kan je wel vertellen dat het lastig bouwen is als we geen standaard meeteeinheid hebben die dagelijks willekeurig veranderd.

Zoals historisch te zien is werkt een stabiele geld eenheid juist bijzonder goed. Het Romeinse rijk voor de inflatie, Medici, gouden eeuw, zoals in het boek van Adam Smith ook prima te lezen is. Zelfs als je naar de koopkracht van goud kijkt kan je soms wel dezelfde koopkracht hebben over milenia! Denk daarbij aan wijn, landgoed, maatpak etc.

Zou je niet liever willen dat je nu 40 uur werkt. En dat je weet dat je daar over 30 jaar nog 40 uur aan koopkracht voor terug krijgt?
pi_202034749
Overigens ben ik zo'n 10 jaar geleden begonnen met beleggen. Zelfs beleggen is niet te doen als je niet weet wat je koopkracht ontwaarding is.

Hoe kun je nou een belegging waarderen als je niet weet wat je geld waard gaat zijn over een aantal jaar, de huidige aandelen market waarde is daar een prima voorbeeld van. Daarnaast bepaald Powell en Lagarde hoeveel winst ik maak door zowel de rente te manipuleren als ook te kloten met de geldhoeveelheid.

Vele mensen zullen extreem blij zijn als ze 8% per jaar halen (wat ongeveer het historisch gemiddelde is).

Als je kijkt naar de goudprijs over de afgelopen 50 jaar neemt die ook met 8% per jaar toe. Oftewel je investeringen hebben in reële termen geen kloot gedaan.
  donderdag 4 november 2021 @ 21:49:51 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202035600
Heel de wereld is vergaan, er is geen stroom meer maar gelukkig doet de flappentap het nog _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202071948
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef bleiblei het volgende:
Overigens in het geval van Tesla, wat op de beurs momenteel net zoveel waard als alle grote andere automerken bij elkaar. Ik zou de komende 30 jaar niet rekenen op fatsoenlijk dividend :') .
Bizar eigenlijk. De tesla is maar een klein spelertje in de wereld en gaat zeker de elektrische markt niet overnemen of uberhaupt leiden in de toekomst. Die aandelen gaan straks als een malloot klappen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_202071996
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef bleiblei het volgende:
Overigens in het geval van Tesla, wat op de beurs momenteel net zoveel waard als alle grote andere automerken bij elkaar. Ik zou de komende 30 jaar niet rekenen op fatsoenlijk dividend :') .
Bizar eigenlijk. De tesla is maar een klein spelertje in de wereld en gaat zeker de elektrische markt niet overnemen of uberhaupt leiden in de toekomst. Die aandelen gaan straks als een malloot klappen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De waarde van bitcoin is:
- decentraal, geen tussenpartij
- lage kosten, zeker met LN
- 100% eigen beheer mogelijk
- veilig en betrouwbaar, het ligt er nooit uit
- assets niet te bevriezen
- transacties niet te stoppen of terug te draaien
- bruikbaar om digitaal te signeren
- bruikbaar om digitaal en onveranderbaar timestamps, echtheid, copyright of eigendom op vast te leggen

Of je dat als waarde ziet is natuurlijk persoonlijk, voor velen is dit echter wel van waarde.
Vóór bitcoin was dit er niet, het is dus ook moeilijk om het te vergelijken met iets wat al bestaat.

Men wil vaak op zoek naar "intrinsieke waarde" maar dat is bij geld ook niet meer dan het papier waar het op gedrukt is of de bits en bytes in je betaal-app.
Transacties terugdraaien zou toch echt wel moeten kunnen in de toekomst. Wet verkoop op afstand verplicht zoiets. Zou bizar zijn als weg=weg.
Vraag me ook af hoe landen moeten sturen op interne markten als ze hun valuta niet kunnen devalueren als bitcoin dé wereldmunt wordt. Je ziet nu al wat voor chaos het is in de knoflooklanden als hun gehanteerde munt te sterk is. De ongelijkheid zal bizar worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_202090606
Nee, hoor... witwassen doen ze niet met bitcoin:
https://nos.nl/artikel/24(...)men-dat-doet-ze-pijn
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 8 november 2021 @ 19:58:23 #158
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202090795
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:50 schreef Hanca het volgende:
Nee, hoor... witwassen doen ze niet met bitcoin:
https://nos.nl/artikel/24(...)men-dat-doet-ze-pijn
25 miljoen _O-

En was dit allemaal witgewassen, dus netjes opgegeven bij de fiscus en belasting over betaald?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202091229
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef fathank het volgende:

[..]
25 miljoen _O-

En was dit allemaal witgewassen, dus netjes opgegeven bij de fiscus en belasting over betaald?
quote:
Voor criminelen is cryptogeld dus handig om hun verdiensten uit het zicht van de politie wit te wassen en veilig te stellen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 8 november 2021 @ 21:50:23 #160
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202092300
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]

Door alleen wat Bitcoin heen en weer te sturen of hoe moet ik dat zien?

Als je bitcoins verkregen uit illegale praktijken wil witwassen zul je toch een papertrail van een legale business moeten optuigen. Bitcoin is geen magische witwasmachine ofzo :').

Geld verplaatsen is geen witwassen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202092363
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2021 21:50 schreef fathank het volgende:

[..]
Door alleen wat Bitcoin heen en weer te sturen of hoe moet ik dat zien?

Als je bitcoins verkregen uit illegale praktijken wil witwassen zul je toch een papertrail van een legale business moeten optuigen. Bitcoin is geen magische witwasmachine ofzo :').

Geld verplaatsen is geen witwassen.
Justitie zegt dat ze met bitcoin geld witwassen. Hoe ze dat doen weet ik niet, ik heb geen behoefte aan geld witwassen. Maar ik gok gewoon door ze te verkopen, dan is het plots geld wat van verkochte bitcoins komt en ziet niemand binnen de overheid meer de herkomst.

Maar jij bent nog zo gek om het te ontkennen terwijl je het voor je ogen ziet gebeuren dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 8 november 2021 @ 21:59:20 #162
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202092417
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Justitie zegt dat ze met bitcoin geld witwassen. Hoe ze dat doen weet ik niet, ik heb geen behoefte aan geld witwassen. Maar ik gok gewoon door ze te verkopen, dan is het plots geld wat van verkochte bitcoins komt en ziet niemand binnen de overheid meer de herkomst.
En als je de herkomst niet kan verklaren is het dus niet wit gewassen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202092428
quote:
81s.gif Op maandag 8 november 2021 21:59 schreef fathank het volgende:

[..]
En als je de herkomst niet kan verklaren is het dus niet wit gewassen.
Ga het vooral ontkennen. Hoe diep kan je kop in het zand, zeg...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:05:18 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202094647
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ga het vooral ontkennen. Hoe diep kan je kop in het zand, zeg...
Ik ontken helemaal niks. Ik stel alleen wat kritische vragen. 'bitcoin wordt gebruikt voor witwassen'

Dan wil ik graag weten hoe, want je kan Bitcoin rondsturen wat je wil, als jij geen legaal lijkende papertrail hebt die kan aantonen waar jouw bitcoins vandaan komen is er helemaal niks wit gewassen. Je hebt alleen waarde verplaatst van A naar B.

Waarde verplaatsen is inderdaad een fluitje van een cent. Dat maakt het echter nog geen op papier legaal inkomen.

Ondertussen heeft Bitcoin een nieuwe ATH bereikt *O*.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202098566
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:05 schreef fathank het volgende:

[..]
Ik ontken helemaal niks. Ik stel alleen wat kritische vragen. 'bitcoin wordt gebruikt voor witwassen'

Dan wil ik graag weten hoe, want je kan Bitcoin rondsturen wat je wil, als jij geen legaal lijkende papertrail hebt die kan aantonen waar jouw bitcoins vandaan komen is er helemaal niks wit gewassen. Je hebt alleen waarde verplaatst van A naar B.

Waarde verplaatsen is inderdaad een fluitje van een cent. Dat maakt het echter nog geen op papier legaal inkomen.

Ondertussen heeft Bitcoin een nieuwe ATH bereikt *O*.
Jullie beweerden dat bitcoin omgeschikt was voor witwassen, in praktijk vinden criminelen wat anders. Als je wil weten hoe, moet je de betreffende criminelen bellen. Jullie stelling is in elk geval (alweer) ontkracht. Logisch ook, juist voor zulke dingen (het geld uit het zicht van de overheid houden) is bitcoin opgericht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202098841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jullie beweerden dat bitcoin omgeschikt was voor witwassen, in praktijk vinden criminelen wat anders. Als je wil weten hoe, moet je de betreffende criminelen bellen. Jullie stelling is in elk geval (alweer) ontkracht. Logisch ook, juist voor zulke dingen (het geld uit het zicht van de overheid houden) is bitcoin opgericht.
Ja crypto wordt gebruikt door criminelen om illegale zaken te betalen. Dit is geen witwassen echter, dat is illegaal geld het legale circuit inwerken.
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:20:51 #167
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202098970
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jullie beweerden dat bitcoin omgeschikt was voor witwassen, in praktijk vinden criminelen wat anders. Als je wil weten hoe, moet je de betreffende criminelen bellen. Jullie stelling is in elk geval (alweer) ontkracht. Logisch ook, juist voor zulke dingen (het geld uit het zicht van de overheid houden) is bitcoin opgericht.
Je begrijpend lezen is stuk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202098971
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jullie beweerden dat bitcoin omgeschikt was voor witwassen, in praktijk vinden criminelen wat anders. Als je wil weten hoe, moet je de betreffende criminelen bellen. Jullie stelling is in elk geval (alweer) ontkracht. Logisch ook, juist voor zulke dingen (het geld uit het zicht van de overheid houden) is bitcoin opgericht.
Bitcoin kan gebruikt worden om wit te wassen, net als al het andere geld. Het punt is dat Bitcoin makkelijk te traceren is en alle on en off ramps streng gereguleerd zijn. Dus Bitcoin is als het ware het minst geschikt om te witwassen. Dat blijkt ook uit het nieuwsbericht.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202192214
twitter


'jamaar crypto'
pi_202286164
Zweden wil dat EU het mijnen van bitcoin verbiedt:
https://businessam.be/zwe(...)itcoin-te-verbieden/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202494452
China verbiedt mijnen en transacties in crypto:
https://nos.nl/artikel/24(...)het-zo-snel-zou-gaan
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202494571
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:39 schreef Hanca het volgende:
Zweden wil dat EU het mijnen van bitcoin verbiedt:
https://businessam.be/zwe(...)itcoin-te-verbieden/
Als het minen van bitcoin uit kan in je land, dan is de stroom te goedkoop.

Om de berekening te maken:

Een Antminer met 104TH/s kost je zo'n $12.000 en verbruikt zo'n 3kW ofwel 72kWh per dag.
Daarmee kan je dan Ƀ 0.0005875 per dag minen, ofwel $24,44 tegen de huidige koers.

Dus zelfs als je stroom gratis (!) is, dan zit je al op 490 terugverdientijd en dat houdt nog geen rekening met de stijgende difficulty.

Zie ook de mining calculator: https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/btc

Stel dat je de Nederlandse stroomprijs (van voor de forse prijsstijgingen) aanhoudt, dan zit je op $0,27 per kWh.
Zou je in Nederland als hobbyist minen, dan zou je dus $24,44 inkomsten hebben maar $19,44 uitgaven aan stroom.
Gezien de aanschafprijs van $12.000 zou het je 2.400 dagen duren om het apparaat terug te verdienen, ofwel 6,5 jaar. En dat houdt nog geen rekening met de stijgende difficulty,

Ofwel: als bitcoin minen uit kan in je land, is de stroom te goedkoop. En wanneer is stroom goedkoop? Als er een overschot is.
pi_202494573
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:07 schreef Hanca het volgende:
China verbiedt mijnen en transacties in crypto:
https://nos.nl/artikel/24(...)het-zo-snel-zou-gaan
Alweer?
pi_202524093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jullie beweerden dat bitcoin omgeschikt was voor witwassen, in praktijk vinden criminelen wat anders. Als je wil weten hoe, moet je de betreffende criminelen bellen. Jullie stelling is in elk geval (alweer) ontkracht. Logisch ook, juist voor zulke dingen (het geld uit het zicht van de overheid houden) is bitcoin opgericht.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe witwassen werkt, het is niet zo dat als ik geld in cryptomuntjes omzet, en het dan terug omwissel dat het dan wit is. Doorgaans wast men wit door een zaak te kopen waarbij je relatief makkelijk omzet kunt witten zonder dat kosten oplopen, bij een massage salon kun je gewoon elke dag 1000 euro in de kassa leggen en zeggen dat er 20 klanten waren. Zelfde voor nagelstudios, kappers, etc.
En het witwassen op hele grote schaal gaat meestal via ingewikkelde offshore constructies.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202524673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat je geen idee hebt hoe witwassen werkt, het is niet zo dat als ik geld in cryptomuntjes omzet, en het dan terug omwissel dat het dan wit is. Doorgaans wast men wit door een zaak te kopen waarbij je relatief makkelijk omzet kunt witten zonder dat kosten oplopen, bij een massage salon kun je gewoon elke dag 1000 euro in de kassa leggen en zeggen dat er 20 klanten waren. Zelfde voor nagelstudios, kappers, etc.
En het witwassen op hele grote schaal gaat meestal via ingewikkelde offshore constructies.
Dit.

Puur het omzetten van crypto naar Dollars of Euro's (of vice versa) maak het niet "wit gewassen".

Crypto is uiteraard een betaalmiddel dat je kan gebruiken voor criminele transacties, net als contant geld of goud.
Maar uiteindelijk zal je ergens in het proces moeten kunnen verantwoorden waar je die Lamborghini of villa van betaald hebt.
pi_202524870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dit.

Puur het omzetten van crypto naar Dollars of Euro's (of vice versa) maak het niet "wit gewassen".

Crypto is uiteraard een betaalmiddel dat je kan gebruiken voor criminele transacties, net als contant geld of goud.
Maar uiteindelijk zal je ergens in het proces moeten kunnen verantwoorden waar je die Lamborghini of villa van betaald hebt.
Daarom huren/leasen die criminelen tegenwoordig ook hun autos, valt stuk minder op, en ook nog handig bij bewijsvoering als er sporen worden gevonden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 22 januari 2022 @ 22:47:43 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203323984
Lijkt me ook een goed idee om netwerkbedrijven te verbieden deze energieverspilling te faciliteren.
https://www.omroepbrabant(...)l-bitcoins-genereren
pi_203324103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me ook een goed idee om netwerkbedrijven te verbieden deze energievespilling te faciliteren.
https://www.omroepbrabant(...)l-bitcoins-genereren
Dat verhaal gelooft toch niemand. Het is totaal niet rendabel om hier te minen met de huidige energieprijzen.
pi_203329126
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me ook een goed idee om netwerkbedrijven te verbieden deze energieverspilling te faciliteren.
https://www.omroepbrabant(...)l-bitcoins-genereren
In Nederland is mining niet rendabel, daarnaast kun je ook gewoon een aandeel nemen in een beursgenoteerde miner.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203332063
Bij bitcoin gaat het er alleen maar om dat de prijs in de toekomst hoger zou zijn. Puur speculatiemiddel dus.

Voor Venezuela is het internationaal gezien nogal een volatiele munt... Wat gaan ze doen? Prijzen in het binnenland aanpassen om de halve tel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 7 februari 2024 @ 22:43:13 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212340056
De energieverspilling die deze hobby de wereld kost groeit nog steeds
https://www.nu.nl/economi(...)-heel-australie.html
pi_212356360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:43 schreef Hexagon het volgende:
De energieverspilling die deze hobby de wereld kost groeit nog steeds
https://www.nu.nl/economi(...)-heel-australie.html
Jouw reactie heeft net ook wat energie verspilt door een oud en ongerelateerd topic te kicken waar mensen nu nog meer energie in gaan verspillen. Heel erg zonde.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')