abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202031946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:32 schreef dimmak het volgende:
Bitcoin heeft geen internet nodig. Het kan op vele manieren worden verzonden.
Ja? Ook per acceptgiro en zo? Hoe gaat zoiets dan? Of per fax. Uitleg gewenst. We hebben het hier over een doom scenario. Ik weet zeker dat jij dan ook liever flessen Whiskey hebt dan, dan virtuele coins. Pas dan blijkt de waarde van tastbare zaken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202032006
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja? Ook per acceptgiro en zo? Hoe gaat zoiets dan? Of per fax. Uitleg gewenst.
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 4 november 2021 @ 19:35:37 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202032011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]

Niet gek dat pensioenfondsen inmiddels ook in bitcoin willen investeren. Die voelen de bui ook wel hangen inmiddels met de problemen van het fiat geld, veel te veel schulden en geen rente.

Zeker gezien zei de grootste houders zijn van die junk uhm overheids bonds oid.
Intussen is de levensstandaard er sinds 1971 wel een flink op vooruit gegaan. Dus kennelijk werkt het.

Behalve als je je geld alleen maar op een bank zet en een beetje passief gaat zitten hopen om er rijk van te worden.
pi_202032063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef dimmak het volgende:
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Dat weet je zeker? Dat zijn wel dingen die stroom nodig hebben. Als dat er niet is heb je zeker ook liever iets tastbaars?
pi_202032064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat zijn allemaal vormen van transmissie voor internet, he?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 19:37:54 ]
pi_202032085
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Behalve radio dan. Dan maken ze het over via hun bakkie.
pi_202032111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]

Niet gek dat pensioenfondsen inmiddels ook in bitcoin willen investeren. Die voelen de bui ook wel hangen inmiddels met de problemen van het fiat geld, veel te veel schulden en geen rente.

Zeker gezien zei de grootste houders zijn van die junk uhm overheids bonds oid.
Maar leg nu eens uit waarom er geen inflatie zou zijn met Bitcoin want dat is mij nog steeds niet duidelijk. Inflatie ontstaat als prijzen stijgen, prijzen stijgen door een hele reeks van zaken waarvan valuta koersen maar een heel klein aspect is.
pi_202032131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Behalve radio dan. Dan maken ze het over via hun bakkie.
WiFi is radio net als 3/4/5G en net als satteliet ;)
pi_202032166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat weet je zeker? Dat zijn wel dingen die stroom nodig hebben. Als dat er niet is heb je zeker ook liever iets tastbaars?
Volgens mij zei ik al dat stroom het enige vereiste is of niet? En als we geen stroom meer hebben, hebben we grotere problemen. Dan heb ik ook niks aan een flappentap.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik kan van allen gebruik maken zonder internet. Het zijn inderdaad allemaal dingen om informatie uit te wisselen. Dat heb je goed gezien. :)
pi_202032170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
WiFi is radio net als 3/4/5G en net als satteliet ;)
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.

Probleem is alleen, als het al kan hoe je op die manier je coins omzet in levensmiddelen of drank bijvoorbeeld.
pi_202032195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.
https://kryptoradio.koodilehto.fi/
https://blockstream.com/satellite/

Enkele voorbeelden.
pi_202032256
quote:
Dat gaat zo te zien beide via internet en dan via een grondstation naar de satelliet. Je hebt fysiek geen eigen zender via de ether en dito ontvanger. Dus die dingen gaan niet werken als er geen internet is.
pi_202032294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat gaat zo te zien beide via internet en dan via een grondstation naar de satelliet. Je hebt fysiek geen eigen zender via de ether en dito ontvanger. Dus die dingen gaan niet werken als er geen internet is.
Gast, op beide websites staat duidelijk aangegeven dat je geen internet nodig hebt om dan aangesloten te worden op het netwerk. Dat nu internet nog deel uit maakt van het netwerk betekend niet dat het niet kan functioneren zonder internet. Sure, daar zijn aanpassingen voor nodig. Maar niemand beweert dat het al zonder internet kan, dat hoeft ook niet want er is nog internet. Beetje vermogen om buiten je bekende paden te denken is hier overduidelijk niet aanwezig.
pi_202032341
Dus het lijkt erop dat als er geen internet is het hele virtuele coins netwerk op haar reet ligt. Ik weet niet wat voor "ander" netwerk zij of jij bedoelen maar het is zeker dat dat andere netwerk (nog) niet bestaat. Je bent dus gewoon bankroet zonder internet.
pi_202032366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:48 schreef dimmak het volgende:
Beetje vermogen om buiten je bekende paden te denken is hier overduidelijk niet aanwezig.
Aha. Dat komt bekend voor van de ANC verkopers.. Out of the box denken. :P
pi_202032384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
Dus het lijkt erop dat als er geen internet is het hele virtuele coins netwerk op haar reet ligt. Ik weet niet wat voor "ander" netwerk zij of jij bedoelen maar het is zeker dat dat andere netwerk (nog) niet bestaat. Je bent dus gewoon bankroet zonder internet.
:') Weet je uberhaupt hoe netwerken werken? Een netwerk is een keten van aangesloten apparaten die gegevens uitwisselen. Nee, daar heb je dus geen internet voor nodig.
pi_202032453
Mooi hoe ik al 2 topics vol antwoorden geef op vragen en argumenten maar ik geen enkele keer een inhoudelijke reactie terug heb gekregen. In plaats daarvan gaan de critici weer over naar het vraagstuk waarop ik weer een antwoord geef of komen met onzin reacties. Ik vraag mij af hoeveel topics we op deze manier vol krijgen voordat de critici het potentieel zien. Ik kan zo eindeloos doorgaan iig. Want inderdaad, niemand zegt dat Bitcoin er al is. Maar de potentie is enorm.
pi_202032470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:52 schreef dimmak het volgende:

[..]
:') Weet je uberhaupt hoe netwerken werken? Een netwerk is een keten van aangesloten apparaten die gegevens uitwisselen. Nee, daar heb je dus geen internet voor nodig.
Het wordt steeds belachelijker. Die keten werkt niet via bluetooth i.i.g. :) Althans dan moet die "keten van aangesloten apparaten" zich op enkele meters van elkaar bevinden.

Maar hoe denk jij dan dat zoiets werkt, wereldwijde verbindingen? En dan gewoon even serieus.
pi_202032549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het wordt steeds belachelijker. Die keten werkt niet via bluetooth i.i.g. :) Althans dan moet die "keten van aangesloten apparaten" zich op enkele meters van elkaar bevinden.

Maar hoe denk jij dan dat zoiets werkt, wereldwijde verbindingen? En dan gewoon even serieus.
Volgens mij zijn er wel meer manieren om gegevens uit te wisselen. Er draaien een miljard satellieten om aarde.
pi_202032658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:57 schreef dimmak het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er wel meer manieren om gegevens uit te wisselen. Er draaien een miljard satellieten om aarde.
De communicatie met de grondstations (die zenden en ontvangen) gaat ook allemaal via internet. Of je moet zelf een zender, een ontvanger, en een grote schotel kopen. Volgens mij is jouw kennis van hoe de dingen wereldwijd communiceren gebrekkiger dan die van mij. :)
pi_202032670
Moet wel lachen dat het uitvallen van internet opeens een dingetje is bij Bitcoin. Hoe bedoel je selectief nadenken :D heel de fucking wereld komt tandenknarsend tot stilstand als internet eruit ligt. Hoe kan dat ooit een argument tegen Bitcoin zijn :D
pi_202032747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De communicatie met de grondstations (die zenden en ontvangen) gaat ook allemaal via internet. Of je moet zelf een zender, een ontvanger, en een grote schotel kopen. Volgens mij is jouw kennis van hoe de dingen wereldwijd communiceren gebrekkiger dan die van mij. :)
Ja natuurlijk ben je dan iets nodig om te ontvangen. Dat ontken ik toch ook nergens? Ik stuur je letterlijk net een link waar je zo'n set kunt kopen voor een paar 100 dollar.
pi_202032755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:01 schreef Scorpie het volgende:
Moet wel lachen dat het uitvallen van internet opeens een dingetje is bij Bitcoin. Hoe bedoel je selectief nadenken :D heel de fucking wereld komt tandenknarsend tot stilstand als internet eruit ligt. Hoe kan dat ooit een argument tegen Bitcoin zijn :D
Nou ik beweerde dat men in dat geval liever oude media in de vorm van tastbare dingen heeft. Zoals ouderwetse bankbiljetten of flessen drank. Dat valt toch niet te ontkennen. Dat geeft m.i. wel een zwak puntje weer van de zo opgehemelde virtuele munt. Als het moeilijk wordt heeft men liever iets wat je aan kunt raken of lekker dronken van kunt worden voor de Apocalyps. :) Dan zijn die first world dingen opeens aantrekkelijker.

Stiekem wachten alle fanboys op het moment tot het aantrekkelijk is om de virtuele dingen om te wisselen naar "echte" ouderwetse flappen. Zoveel is zeker.

Dat geeft aan dat het geen nieuw revolutionair medium is maar puur een speculatievehikel wat t.z.t. omgeruild gaat worden voor de ouderwetse media zoals bankbiljetten of een bedrag in euro's op de spaarrekening.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 04-11-2021 20:09:38 ]
pi_202032856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ik beweerde dat men in dat geval liever oude media in de vorm van tastbare dingen heeft. Zoals ouderwetse bankbiljetten of flessen drank. Dat valt toch niet te ontkennen. Dat geeft m.i. wel een zwak puntje weer van de zo opgehemelde virtuele munt. Als het moeilijk wordt heeft men liever is wat je aan kunt raken of lekker dronken van kunt worden voor de Apocalyps. :) Dan zijn die first world dingen opeens aantrekkelijker.

Stiekem wachten alle fanboys op het moment tot het aantrekkelijk is om de virtuele dingen om te wisselen naar "echte" ouderwetse flappen. Zoveel is zeker.
Het is echt zwaar naïef om te denken dat de wereld ooit nog terug zal gaan naar fysieke goederen voor betalingen als internet eruit vliegt.
pi_202033442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Packet-Radio met TCP/IP bestaat toch ;)

Je zal er geen full-node op kunnen draaien maar lichte clients moet wel lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')