Mag ik je glazen bol lenen?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
Prima toch, negeer het dan lekker verder en laat mensen die het wel willen gebruiken dat ook gewoon doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is prima, zo zijn er zoveel speculatieve manieren om geld te verdienen. Maar dat hoogdravende gelul eromheen is zo vermoeiend.
Come for the price stay for the financial freedom.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weinig 'investeerders' zien het inderdaad als valuta, die zien het meer als de Toto bij voetbal, puur gokken.
Ja, dat sommige mensen het doen is dan nog tot daar aan toe, al moet er wel een dikke bijsluiter bij over dat je alles kan verliezenwat je inzet (al vind ik het dan nog een goksysteem met nog meer nadelen dan andere goksystemen). Maar dit topic ging over pensioenfondsen en banken. Als pensioenfondsen massaal op voetbalwedstrijden zouden willen gaan bieden, heb ik ook graag dat de overheid dat gaat verbieden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is prima, zo zijn er zoveel speculatieve manieren om geld te verdienen. Maar dat hoogdravende gelul eromheen is zo vermoeiend.
Bitcoin is juist uitgevonden en groot geworden tijdens de vorige crisis. Ken je geschiedenisquote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
Dat is geen doemscenario, leer begrijpend lezen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bitcoin is juist uitgevonden en groot geworden tijdens de vorige crisis. Ken je geschiedenis
lolquote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
lol
fysieke lokale valuta? gebacked door wat? Het graan op het land? of tulpenbollen? Of hoe moet ik het zien?
Ja en zombies bestaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.
Ja ik dweep niet met economische doemscenario's, dat doen veel bitcoin-gelovigen.quote:
In zo'n scenario denk ik vooral aan kogels en jerrycans met benzine.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
lol
fysieke lokale valuta? gebacked door wat? Het graan op het land? of tulpenbollen? Of hoe moet ik het zien?
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In zo'n scenario denk ik vooral aan kogels en jerrycans met benzine.
Ach erover nadenken leverde deze schitterende filmklassieker opquote:Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.
Maar goed, ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren, eerlijk gezegd.
Volgens mij heb je aan een pistool genoeg.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.
Maar goed, ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren, eerlijk gezegd.
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:59 schreef ludovico het volgende:
Van mij mag je er in zitten maar neem niet meer risico dan je aan kan.
Blind vertrouwen erop zou ik nooooit doen.
Maar jij bent wel gediversificeerd verder dus ach..
Godver.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.
Zo'n 90% van mijn vermogen.
quote:Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.
Zo'n 90% van mijn vermogen.
Bij doom scenario's ligt het internet er hoogstwaarschijnlijk uit. De vraag der vragen is of je dan nog iets met je virtuele coins kan... Ik denk het niet eigenlijk omdat internet een vereiste is. Je hebt ze dan virtueel nog wel maar je kunt er niks meer mee. Dat is het nadeel van virtueel. De "echte" betaalmiddelen zijn natuurlijk ook virtueel hoofdzakelijk maar je kunt nog wel de flappentap voortijdig leegtrekken.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.
Die flappentap is met 4 jaar weg, waarom denk je dat dat is?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Bij doom scenario's ligt het internet er hoogstwaarschijnlijk uit. De vraag der vragen is of je dan nog iets met je virtuele coins kan... Ik denk het niet eigenlijk omdat internet een vereiste is. Je hebt ze dan virtueel nog wel maar je kunt er niks meer mee. Dat is het nadeel van virtueel. De "echte" betaalmiddelen zijn natuurlijk ook virtueel hoofdzakelijk maar je kunt nog wel de flappentap voortijdig leegtrekken.
Als men massaal de virtuele coins wil omzetten in iets tastbaars (want ik weet zeker dat men dat dan liever heeft) stort de koers als een plumpudding in elkaar. Dat lijkt me ook vrij zeker. Dat zijn wel levensvragen.
Ja? Ook per acceptgiro en zo? Hoe gaat zoiets dan? Of per fax. Uitleg gewenst. We hebben het hier over een doom scenario. Ik weet zeker dat jij dan ook liever flessen Whiskey hebt dan, dan virtuele coins. Pas dan blijkt de waarde van tastbare zaken.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:32 schreef dimmak het volgende:
Bitcoin heeft geen internet nodig. Het kan op vele manieren worden verzonden.
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja? Ook per acceptgiro en zo? Hoe gaat zoiets dan? Of per fax. Uitleg gewenst.
Intussen is de levensstandaard er sinds 1971 wel een flink op vooruit gegaan. Dus kennelijk werkt het.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]
Niet gek dat pensioenfondsen inmiddels ook in bitcoin willen investeren. Die voelen de bui ook wel hangen inmiddels met de problemen van het fiat geld, veel te veel schulden en geen rente.
Zeker gezien zei de grootste houders zijn van die junk uhm overheids bonds oid.
Dat weet je zeker? Dat zijn wel dingen die stroom nodig hebben. Als dat er niet is heb je zeker ook liever iets tastbaars?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef dimmak het volgende:
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Dat zijn allemaal vormen van transmissie voor internet, he?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:35 schreef dimmak het volgende:
[..]
Radio, satelliet, bluetooth, mesh netwerk, wifi, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Behalve radio dan. Dan maken ze het over via hun bakkie.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal vormen van transmissie voor internet, he?
Maar leg nu eens uit waarom er geen inflatie zou zijn met Bitcoin want dat is mij nog steeds niet duidelijk. Inflatie ontstaat als prijzen stijgen, prijzen stijgen door een hele reeks van zaken waarvan valuta koersen maar een heel klein aspect is.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:10 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]
Niet gek dat pensioenfondsen inmiddels ook in bitcoin willen investeren. Die voelen de bui ook wel hangen inmiddels met de problemen van het fiat geld, veel te veel schulden en geen rente.
Zeker gezien zei de grootste houders zijn van die junk uhm overheids bonds oid.
WiFi is radio net als 3/4/5G en net als sattelietquote:Op donderdag 4 november 2021 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Behalve radio dan. Dan maken ze het over via hun bakkie.
Volgens mij zei ik al dat stroom het enige vereiste is of niet? En als we geen stroom meer hebben, hebben we grotere problemen. Dan heb ik ook niks aan een flappentap.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat weet je zeker? Dat zijn wel dingen die stroom nodig hebben. Als dat er niet is heb je zeker ook liever iets tastbaars?
Ik kan van allen gebruik maken zonder internet. Het zijn inderdaad allemaal dingen om informatie uit te wisselen. Dat heb je goed gezien.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal vormen van transmissie voor internet, he?
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
WiFi is radio net als 3/4/5G en net als satteliet
https://kryptoradio.koodilehto.fi/quote:Op donderdag 4 november 2021 19:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.
Dat gaat zo te zien beide via internet en dan via een grondstation naar de satelliet. Je hebt fysiek geen eigen zender via de ether en dito ontvanger. Dus die dingen gaan niet werken als er geen internet is.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:43 schreef dimmak het volgende:
[..]
https://kryptoradio.koodilehto.fi/
https://blockstream.com/satellite/
Enkele voorbeelden.
Gast, op beide websites staat duidelijk aangegeven dat je geen internet nodig hebt om dan aangesloten te worden op het netwerk. Dat nu internet nog deel uit maakt van het netwerk betekend niet dat het niet kan functioneren zonder internet. Sure, daar zijn aanpassingen voor nodig. Maar niemand beweert dat het al zonder internet kan, dat hoeft ook niet want er is nog internet. Beetje vermogen om buiten je bekende paden te denken is hier overduidelijk niet aanwezig.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat gaat zo te zien beide via internet en dan via een grondstation naar de satelliet. Je hebt fysiek geen eigen zender via de ether en dito ontvanger. Dus die dingen gaan niet werken als er geen internet is.
Aha. Dat komt bekend voor van de ANC verkopers.. Out of the box denken.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:48 schreef dimmak het volgende:
Beetje vermogen om buiten je bekende paden te denken is hier overduidelijk niet aanwezig.
quote:Op donderdag 4 november 2021 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
Dus het lijkt erop dat als er geen internet is het hele virtuele coins netwerk op haar reet ligt. Ik weet niet wat voor "ander" netwerk zij of jij bedoelen maar het is zeker dat dat andere netwerk (nog) niet bestaat. Je bent dus gewoon bankroet zonder internet.
Het wordt steeds belachelijker. Die keten werkt niet via bluetooth i.i.g.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:52 schreef dimmak het volgende:
[..]Weet je uberhaupt hoe netwerken werken? Een netwerk is een keten van aangesloten apparaten die gegevens uitwisselen. Nee, daar heb je dus geen internet voor nodig.
Volgens mij zijn er wel meer manieren om gegevens uit te wisselen. Er draaien een miljard satellieten om aarde.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het wordt steeds belachelijker. Die keten werkt niet via bluetooth i.i.g.Althans dan moet die "keten van aangesloten apparaten" zich op enkele meters van elkaar bevinden.
Maar hoe denk jij dan dat zoiets werkt, wereldwijde verbindingen? En dan gewoon even serieus.
De communicatie met de grondstations (die zenden en ontvangen) gaat ook allemaal via internet. Of je moet zelf een zender, een ontvanger, en een grote schotel kopen. Volgens mij is jouw kennis van hoe de dingen wereldwijd communiceren gebrekkiger dan die van mij.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:57 schreef dimmak het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel meer manieren om gegevens uit te wisselen. Er draaien een miljard satellieten om aarde.
Ja natuurlijk ben je dan iets nodig om te ontvangen. Dat ontken ik toch ook nergens? Ik stuur je letterlijk net een link waar je zo'n set kunt kopen voor een paar 100 dollar.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De communicatie met de grondstations (die zenden en ontvangen) gaat ook allemaal via internet. Of je moet zelf een zender, een ontvanger, en een grote schotel kopen. Volgens mij is jouw kennis van hoe de dingen wereldwijd communiceren gebrekkiger dan die van mij.
Nou ik beweerde dat men in dat geval liever oude media in de vorm van tastbare dingen heeft. Zoals ouderwetse bankbiljetten of flessen drank. Dat valt toch niet te ontkennen. Dat geeft m.i. wel een zwak puntje weer van de zo opgehemelde virtuele munt. Als het moeilijk wordt heeft men liever iets wat je aan kunt raken of lekker dronken van kunt worden voor de Apocalyps.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:01 schreef Scorpie het volgende:
Moet wel lachen dat het uitvallen van internet opeens een dingetje is bij Bitcoin. Hoe bedoel je selectief nadenkenheel de fucking wereld komt tandenknarsend tot stilstand als internet eruit ligt. Hoe kan dat ooit een argument tegen Bitcoin zijn
Het is echt zwaar naïef om te denken dat de wereld ooit nog terug zal gaan naar fysieke goederen voor betalingen als internet eruit vliegt.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ik beweerde dat men in dat geval liever oude media in de vorm van tastbare dingen heeft. Zoals ouderwetse bankbiljetten of flessen drank. Dat valt toch niet te ontkennen. Dat geeft m.i. wel een zwak puntje weer van de zo opgehemelde virtuele munt. Als het moeilijk wordt heeft men liever is wat je aan kunt raken of lekker dronken van kunt worden voor de Apocalyps.Dan zijn die first world dingen opeens aantrekkelijker.
Stiekem wachten alle fanboys op het moment tot het aantrekkelijk is om de virtuele dingen om te wisselen naar "echte" ouderwetse flappen. Zoveel is zeker.
Packet-Radio met TCP/IP bestaat tochquote:Op donderdag 4 november 2021 19:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik doe zelf ook aan amateur/piratenzenden. Dat gaat via antennes door de ether. Geen idee overigens of je op die manier kunt handelen / betalen met virtuele coins. Maar hij zegt het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |