Mag ik je glazen bol lenen?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
Prima toch, negeer het dan lekker verder en laat mensen die het wel willen gebruiken dat ook gewoon doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is prima, zo zijn er zoveel speculatieve manieren om geld te verdienen. Maar dat hoogdravende gelul eromheen is zo vermoeiend.
Come for the price stay for the financial freedom.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weinig 'investeerders' zien het inderdaad als valuta, die zien het meer als de Toto bij voetbal, puur gokken.
Ja, dat sommige mensen het doen is dan nog tot daar aan toe, al moet er wel een dikke bijsluiter bij over dat je alles kan verliezenwat je inzet (al vind ik het dan nog een goksysteem met nog meer nadelen dan andere goksystemen). Maar dit topic ging over pensioenfondsen en banken. Als pensioenfondsen massaal op voetbalwedstrijden zouden willen gaan bieden, heb ik ook graag dat de overheid dat gaat verbieden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is prima, zo zijn er zoveel speculatieve manieren om geld te verdienen. Maar dat hoogdravende gelul eromheen is zo vermoeiend.
Bitcoin is juist uitgevonden en groot geworden tijdens de vorige crisis. Ken je geschiedenisquote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
En als er een economisch doemscenario plaatsvindt, zullen we juist weer teruggrijpen naar fysieke, waarschijnlijk locale, valuta. Dan heb je echt geen reetje aan je bitcoins.
Dat is geen doemscenario, leer begrijpend lezen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bitcoin is juist uitgevonden en groot geworden tijdens de vorige crisis. Ken je geschiedenis
lolquote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef Perrin het volgende:
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
lol
fysieke lokale valuta? gebacked door wat? Het graan op het land? of tulpenbollen? Of hoe moet ik het zien?
Ja en zombies bestaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.
Ja ik dweep niet met economische doemscenario's, dat doen veel bitcoin-gelovigen.quote:
In zo'n scenario denk ik vooral aan kogels en jerrycans met benzine.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
lol
fysieke lokale valuta? gebacked door wat? Het graan op het land? of tulpenbollen? Of hoe moet ik het zien?
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In zo'n scenario denk ik vooral aan kogels en jerrycans met benzine.
Ach erover nadenken leverde deze schitterende filmklassieker opquote:Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.
Maar goed, ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren, eerlijk gezegd.
Volgens mij heb je aan een pistool genoeg.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Drinkwater en lang houdbaar voedsel. Aanstekers of lucifers. Zulke dingen.
Maar goed, ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren, eerlijk gezegd.
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:59 schreef ludovico het volgende:
Van mij mag je er in zitten maar neem niet meer risico dan je aan kan.
Blind vertrouwen erop zou ik nooooit doen.
Maar jij bent wel gediversificeerd verder dus ach..
Godver.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.
Zo'n 90% van mijn vermogen.
quote:Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik heb alleen de euro's erin zitten die ik niet wil kwijt raken.
Zo'n 90% van mijn vermogen.
Bij doom scenario's ligt het internet er hoogstwaarschijnlijk uit. De vraag der vragen is of je dan nog iets met je virtuele coins kan... Ik denk het niet eigenlijk omdat internet een vereiste is. Je hebt ze dan virtueel nog wel maar je kunt er niks meer mee. Dat is het nadeel van virtueel. De "echte" betaalmiddelen zijn natuurlijk ook virtueel hoofdzakelijk maar je kunt nog wel de flappentap voortijdig leegtrekken.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon papieren geld, edelmetaal, flessen drank whatever. Bij grote economische problemen waarbij de wereldeconomie op zijn gatje gaat en communicatie verstoord is en elektriciteitsvoorziening lastig.
Die flappentap is met 4 jaar weg, waarom denk je dat dat is?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Bij doom scenario's ligt het internet er hoogstwaarschijnlijk uit. De vraag der vragen is of je dan nog iets met je virtuele coins kan... Ik denk het niet eigenlijk omdat internet een vereiste is. Je hebt ze dan virtueel nog wel maar je kunt er niks meer mee. Dat is het nadeel van virtueel. De "echte" betaalmiddelen zijn natuurlijk ook virtueel hoofdzakelijk maar je kunt nog wel de flappentap voortijdig leegtrekken.
Als men massaal de virtuele coins wil omzetten in iets tastbaars (want ik weet zeker dat men dat dan liever heeft) stort de koers als een plumpudding in elkaar. Dat lijkt me ook vrij zeker. Dat zijn wel levensvragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |