Bij mij is het echt C. Ik snap er genoeg van en B heb ik echt geen last van, al die figuren doen maar.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag is, waarom zijn zoveel mensen tegen crypto?
Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist.
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
D. Ze menen op basis van hun economie lessen dat bitcoin als valuta ongeschikt is en ook als belegging een pokerspel is. En daarom zien ze het als een potentieel kruitvat in onze economie.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist.
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
Is dat niet een verkapte A. ?quote:Op donderdag 4 november 2021 13:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D. Ze menen op basis van hun economie lessen dat bitcoin als valuta ongeschikt is en ook als belegging een pokerspel is. En daarom zien ze het als een potentieel kruitvat in onze economie.
Nee want A suggereert een beetje "Crypto moet wel goed zijn en wie dat niet vind die snapt het niet." Samen met B een beetje de Multi-level-marketing argumentatie.quote:
Het zou inderdaad ook prima zijn als je zelf meer inspraak krijgt. Sowieso is het al gek dat je een pensioenfonds niet eens kan kiezen en dat je bijna altijd verplicht voor je pensioen moet sparen als je in loondienst bent. Dat laatste snap ik de theorie wel achter (al vind ik dat je bijvoorbeeld voor een pauze moet kunnen kiezen als je kinderen krijgt, de eerste jaren met kinderen zijn veel duurder dan je jaren na je pensioen ooit zullen zijn). Maar dat eerste is eigenlijk te gek voor woorden. Als ik wil kiezen voor een groen pensioenfonds dat meer bezig is met hoe we de wereld achter laten dan met puur winst, zou dat gewoon moeten kunnen.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je gewoon kunnen sturen waar je pensioenfonds in investeert, genoeg mensen die groene investeringen willen en I do not give a shit, doe maar wat fossiel.
Crypto komt niet van de grond, als dat het wel doet verbieden overheden het, dan is het zwart geld dat verboden is... Tjah, Wie weet werkt het nog maar het zal aan interesse inboeten als het verboden is verwacht ik.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt;
Nouja, ansich niet heel onverwacht deze reactie.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij mij is het echt C. Ik snap er genoeg van en B heb ik echt geen last van, al die figuren doen maar.
En het is ook wel D. De kans dat de investering binnenkort niks meer waard is, is vrij groot, dat risico moet een pensioenfonds niet willen lopen.
Rente kan niet stijgen want dan implodeerd het systeem. Inflatie is de enige uitweg (of hogere belastingen). Maar hogere belastingen accepteerd het publiek over het algemeen niet. Vandaar zoals Ray Dalio aangeeft zal altijd voor inflatie gekozen worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:09 schreef ludovico het volgende:
Och hyperinflatie, hier? Mweh, neejoh die rente zal wel 2-3% worden... Maar dan is het goedkoop lenen met je 2% 30 jaar vast.
DYORquote:Op donderdag 4 november 2021 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vertel eens hoe ziet dat eruit? Krijgen we allemaal van vadertje staat een huis? Of huren we allemaal van een soort superwoningcorporaties die alle huizen in handen hebben?
Hoe vaak is dat al geprobeerd? Crypto verbieden? Dit is al vele malen gebeurd buiten NL en vele malen besproken binnen NL.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Crypto komt niet van de grond, als dat het wel doet verbieden overheden het, dan is het zwart geld dat verboden is... Tjah, Wie weet werkt het nog maar het zal aan interesse inboeten als het verboden is verwacht ik.
En verder is het wat de gek ervoor geeft, pure lucht. Bitcoin is voor mij het standbeeld voor de huidige overgewaardeerde knettergekke financiele markten.
Ik den vooral A. Voor C valt vast wat te zeggen, maar crimineel geld vind altijd wel een mogelijkheid.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt;
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.quote:
Mijn ervaring leert dat jou iets vertellen 0,0 nut heeft. En wat is er beter dan iets zelf te leren? Onze mooie informatie technolgie heeft dat makkelijker dan ooit gemaakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.
Dan kunnen we er wel vanuit gaan dat je alternatief niet bestaat.
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:25 schreef bleiblei het volgende:
Overigens denk ik zelf ook dat het grotendeels gebakken lucht is. Maar wat is dat niet momenteel? Aandelen Tesla, de dollar of de waarde van je huis is net zo grotendeels gebakken lucht.
Punt is dat als je door die inflatable bubble heen prikt, er wel een interessante techniek achter zit. Die wel degelijk geld waard is.
Tja nog altijd geen antwoord op hoe je een huis koopt in cryptoland als je niet rijk bent en ook geen hypotheekschuld aan mag gaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Piva het volgende:
[..]
Mijn ervaring leert dat jou iets vertellen 0,0 nut heeft. En wat is er beter dan iets zelf te leren? Onze mooie informatie technolgie heeft dat makkelijker dan ooit gemaakt.
Ja, en achter bitcoin zit een transactie systeem wat heel waardevol is voor niet alleen financiën maar tal van andere branches zoals merkenrecht, logistiek enz.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.
En Tesla produceert in ieder geval nog auto's die dividenen opleveren.
Kan je wel in een euro wonen dan?quote:Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.
En Tesla produceert in ieder geval nog auto's die dividenen opleveren.
Of in goud. Of een staatsobligatie van Italiëquote:Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je wel in een euro wonen dan?
Nee, daarom stop ik euro's in een huisquote:Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je wel in een euro wonen dan?
Waarom zou je van crypto geen huis kunnen kopen? Je moet alleen iemand hebben die jou die crypto's wilt uitlenen als je ze zelf niet hebt.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, daarom stop ik euro's in een huis
In dat geval:quote:Op donderdag 4 november 2021 13:02 schreef Hanca het volgende:
Sowieso is dit gedoe allemaal nogal offtopic. De vraag is of we moeten willen dat banken en pensioenfondsen ons geld kunnen beleggen in dingen waar we tegen zijn. Daar hebben wehet ook over bij de wapenindustrie. Daar gaat het niet om de winstgevendheid, want die is enorm. En aangezien heel veel mensen een probleem hebben met crypto kun je die vraag dus ook stellen bij crypto. Ik ben van mening dat pensioenfondsen en banken zorgvuldig moeten zijn in hun keuze qua investeringen, geen dingen doen waar de mensen die eigenlijk eigenaar van het geld zijn op tegen zijn.
Dus ja, ik vind dat verbod voor pensioenfondsen en banken een heel goed idee.
Je kan nu al Bitcoin gebruiken als onderpand.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.
Dan kunnen we er wel vanuit gaan dat je alternatief niet bestaat.
Ja maar dat mag niet van Piva, dan ben ik medeplichtig aan de schuldeneconomie?quote:Op donderdag 4 november 2021 13:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je van crypto geen huis kunnen kopen? Je moet alleen iemand hebben die jou die crypto's wilt uitlenen als je ze zelf niet hebt.
Ja, dat kan, maar ook dan ben ik dus schulden aan het maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:34 schreef dimmak het volgende:
[..]
Je kan nu al Bitcoin gebruiken als onderpand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |