abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202026784
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vraag is, waarom zijn zoveel mensen tegen crypto?

Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens :P ). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist :P .
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
Bij mij is het echt C. Ik snap er genoeg van en B heb ik echt geen last van, al die figuren doen maar.

En het is ook wel D. De kans dat de investering binnenkort niks meer waard is, is vrij groot, dat risico moet een pensioenfonds niet willen lopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 4 november 2021 @ 13:12:20 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026797
quote:

[..]

Mijn gevoel zegt;
A. Ze snappen het niet (ik ook niet trouwens :P ). En alles wat je niet snapt is een bedreiging.
B. Jaloezie. Je weet dat heel veel mensen er heel erg rijk van geworden zijn. Voor de mensen die afgelopen jaar ingestapt zijn... sorry, we hebben die loterijboot gemist :P .
C. Iets met energie en crimineel geld. Maar goed, ik geloof er geen reet van dat dat nu echt het grote issue is. Is meer een cover up van A en/of B.
D. Ze menen op basis van hun economie lessen dat bitcoin als valuta ongeschikt is en ook als belegging een pokerspel is. En daarom zien ze het als een potentieel kruitvat in onze economie.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:14:51 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202026814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
D. Ze menen op basis van hun economie lessen dat bitcoin als valuta ongeschikt is en ook als belegging een pokerspel is. En daarom zien ze het als een potentieel kruitvat in onze economie.
Is dat niet een verkapte A. ? :D
  donderdag 4 november 2021 @ 13:16:41 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Is dat niet een verkapte A. ? :D
Nee want A suggereert een beetje "Crypto moet wel goed zijn en wie dat niet vind die snapt het niet." Samen met B een beetje de Multi-level-marketing argumentatie.
pi_202026842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eigenlijk moet je gewoon kunnen sturen waar je pensioenfonds in investeert, genoeg mensen die groene investeringen willen en I do not give a shit, doe maar wat fossiel.
Het zou inderdaad ook prima zijn als je zelf meer inspraak krijgt. Sowieso is het al gek dat je een pensioenfonds niet eens kan kiezen en dat je bijna altijd verplicht voor je pensioen moet sparen als je in loondienst bent. Dat laatste snap ik de theorie wel achter (al vind ik dat je bijvoorbeeld voor een pauze moet kunnen kiezen als je kinderen krijgt, de eerste jaren met kinderen zijn veel duurder dan je jaren na je pensioen ooit zullen zijn). Maar dat eerste is eigenlijk te gek voor woorden. Als ik wil kiezen voor een groen pensioenfonds dat meer bezig is met hoe we de wereld achter laten dan met puur winst, zou dat gewoon moeten kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202026843
quote:

[..]

Mijn gevoel zegt;
Crypto komt niet van de grond, als dat het wel doet verbieden overheden het, dan is het zwart geld dat verboden is... Tjah, Wie weet werkt het nog maar het zal aan interesse inboeten als het verboden is verwacht ik.

En verder is het wat de gek ervoor geeft, pure lucht. Bitcoin is voor mij het standbeeld voor de huidige overgewaardeerde knettergekke financiele markten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 november 2021 @ 13:19:22 #57
36431 bleiblei
pi_202026869
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij mij is het echt C. Ik snap er genoeg van en B heb ik echt geen last van, al die figuren doen maar.

En het is ook wel D. De kans dat de investering binnenkort niks meer waard is, is vrij groot, dat risico moet een pensioenfonds niet willen lopen.
Nouja, ansich niet heel onverwacht deze reactie.
Toegeven dat je bij categorie a of b hoort zal niemand uit zichzelf doen.

Maar toch, denk je dat een pensioenfonds volle bak in crypto stapt? Of snap je dat zoals een pagina terug beschreven met het firefighter pension fund dat ze maar een fractie van het belegd vermogen (25mln is echt kwartjeswerk voor een pensioenfonds) onder het mom van, eens kijken wat het doet enigszins onderbouwd door een expert die het wel echt begrijpt weg zetten in bitcoin?
pi_202026880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:09 schreef ludovico het volgende:
Och hyperinflatie, hier? Mweh, neejoh die rente zal wel 2-3% worden... Maar dan is het goedkoop lenen met je 2% 30 jaar vast.
Rente kan niet stijgen want dan implodeerd het systeem. Inflatie is de enige uitweg (of hogere belastingen). Maar hogere belastingen accepteerd het publiek over het algemeen niet. Vandaar zoals Ray Dalio aangeeft zal altijd voor inflatie gekozen worden.

Wat we nu zien aan inflatie is echt pas de beginfase.

Vorige maand "When money dies" gelezen. Wel een interessant boek. Het geloof in de munt en dat inflatie wel mee valt is echt bizar eigenlijk

quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vertel eens hoe ziet dat eruit? Krijgen we allemaal van vadertje staat een huis? Of huren we allemaal van een soort superwoningcorporaties die alle huizen in handen hebben?
DYOR

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 13:20:45 ]
  donderdag 4 november 2021 @ 13:20:49 #59
36431 bleiblei
pi_202026885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Crypto komt niet van de grond, als dat het wel doet verbieden overheden het, dan is het zwart geld dat verboden is... Tjah, Wie weet werkt het nog maar het zal aan interesse inboeten als het verboden is verwacht ik.

En verder is het wat de gek ervoor geeft, pure lucht. Bitcoin is voor mij het standbeeld voor de huidige overgewaardeerde knettergekke financiele markten.
Hoe vaak is dat al geprobeerd? Crypto verbieden? Dit is al vele malen gebeurd buiten NL en vele malen besproken binnen NL.

En.verder schaar ik je met bovenstaande post ook maar onder A. ;) .
  donderdag 4 november 2021 @ 13:23:11 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202026906
quote:

[..]

Mijn gevoel zegt;
Ik den vooral A. Voor C valt vast wat te zeggen, maar crimineel geld vind altijd wel een mogelijkheid.

En qua B. Ja, er zijn mensen rijk geworden. Maar ook mensen arm.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:24:53 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:20 schreef Piva het volgende:

DYOR
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.

Dan kunnen we er wel vanuit gaan dat je alternatief niet bestaat.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:25:27 #62
36431 bleiblei
pi_202026930
Overigens denk ik zelf ook dat het grotendeels gebakken lucht is. Maar wat is dat niet momenteel? Aandelen Tesla, de dollar of de waarde van je huis is net zo grotendeels gebakken lucht.

Punt is dat als je door die inflatable bubble heen prikt, er wel een interessante techniek achter zit. Die wel degelijk geld waard is.
pi_202026936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dus je verwijt me dat ik schulden loop te maken door een huis te kopen met een hypotheek. Maar je weigert te vertellen hoe je een huis koopt in cryptoland.

Mijn ervaring leert dat jou iets vertellen 0,0 nut heeft. En wat is er beter dan iets zelf te leren? Onze mooie informatie technolgie heeft dat makkelijker dan ooit gemaakt.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:26:49 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:25 schreef bleiblei het volgende:
Overigens denk ik zelf ook dat het grotendeels gebakken lucht is. Maar wat is dat niet momenteel? Aandelen Tesla, de dollar of de waarde van je huis is net zo grotendeels gebakken lucht.

Punt is dat als je door die inflatable bubble heen prikt, er wel een interessante techniek achter zit. Die wel degelijk geld waard is.
Maar in een huis kan ik wonen en in een bitcoin niet.

En Tesla produceert in ieder geval nog auto's die dividenen opleveren.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:27:30 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202026954
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Piva het volgende:

[..]
Mijn ervaring leert dat jou iets vertellen 0,0 nut heeft. En wat is er beter dan iets zelf te leren? Onze mooie informatie technolgie heeft dat makkelijker dan ooit gemaakt.
Tja nog altijd geen antwoord op hoe je een huis koopt in cryptoland als je niet rijk bent en ook geen hypotheekschuld aan mag gaan.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:28:50 #66
36431 bleiblei
pi_202026978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, en achter bitcoin zit een transactie systeem wat heel waardevol is voor niet alleen financiën maar tal van andere branches zoals merkenrecht, logistiek enz.

Dus wat is je punt?
  donderdag 4 november 2021 @ 13:30:03 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202026989
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kan je wel in een euro wonen dan?
  donderdag 4 november 2021 @ 13:30:21 #68
36431 bleiblei
pi_202026995
Overigens in het geval van Tesla, wat op de beurs momenteel net zoveel waard als alle grote andere automerken bij elkaar. Ik zou de komende 30 jaar niet rekenen op fatsoenlijk dividend :') .
  donderdag 4 november 2021 @ 13:31:07 #69
36431 bleiblei
pi_202027008
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Of in goud. Of een staatsobligatie van Italië :P .
  donderdag 4 november 2021 @ 13:32:55 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nee, daarom stop ik euro's in een huis
  donderdag 4 november 2021 @ 13:33:33 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202027035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, daarom stop ik euro's in een huis
Waarom zou je van crypto geen huis kunnen kopen? Je moet alleen iemand hebben die jou die crypto's wilt uitlenen als je ze zelf niet hebt.
pi_202027036
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:02 schreef Hanca het volgende:
Sowieso is dit gedoe allemaal nogal offtopic. De vraag is of we moeten willen dat banken en pensioenfondsen ons geld kunnen beleggen in dingen waar we tegen zijn. Daar hebben wehet ook over bij de wapenindustrie. Daar gaat het niet om de winstgevendheid, want die is enorm. En aangezien heel veel mensen een probleem hebben met crypto kun je die vraag dus ook stellen bij crypto. Ik ben van mening dat pensioenfondsen en banken zorgvuldig moeten zijn in hun keuze qua investeringen, geen dingen doen waar de mensen die eigenlijk eigenaar van het geld zijn op tegen zijn.

Dus ja, ik vind dat verbod voor pensioenfondsen en banken een heel goed idee.
In dat geval:

Ik acht het ook niet verstandig dat pensioenfondsen in crypto gaan beleggen. In bitcoin daarentegen is wel een goed idee. Maar wie ben ik om dat te verbieden? Al willen ze in de eilandstenen van Yap beleggen, dat moeten ze lekker zelf weten. Maar dan wil ik niet in dat fonds iig.

Maar wederom wie ben ik, mijn Bitcoin stack is mijn pensioenfonds.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202027046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan nu al Bitcoin gebruiken als onderpand.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:34:37 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom zou je van crypto geen huis kunnen kopen? Je moet alleen iemand hebben die jou die crypto's wilt uitlenen als je ze zelf niet hebt.
Ja maar dat mag niet van Piva, dan ben ik medeplichtig aan de schuldeneconomie?

Los daarvan ging het over de waarde als belegging. In een huis kan iemand wonen, in een bitcoin niet.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:35:10 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:34 schreef dimmak het volgende:

[..]
Je kan nu al Bitcoin gebruiken als onderpand.
Ja, dat kan, maar ook dan ben ik dus schulden aan het maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')