Als al die doemscenario'uit zouden komen heb je aan crypto ook niet veel meer. Meer aan pakjes Marlboro, kogels of aan liters benzine denk ik.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat crypto, net als de huizenmarkt in Nederland, de beurzen wereldwijd, de zeecontainers, natural gas enz enz in een enorme bubbel omhoog zit die ooit zou moeten knappen, ware het niet dat er zo ontzettend veel geld de wereld in gepompt wordt door de centrale banken dat dit systeem voorlopig in stand wordt gehouden tot het echt onhoudbaar is en ontploft, dan is fiat geld waardeloos en is het enige wat overblijft crypto
Sterker: als ik op onverklaarbare wijze toch plots rijk zou zijn, zou ik liever duizenden kinderen aan schoon drinkwater helpen en zelf blijven leven zoals ik nu leef, dan een jacht kopen en stoppen met werken. Ik denk dat ik praktisch niets voor mezelf zou houden. Hooguit voor zonnepanelen en een warmtepomp.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik jullie vrij ongeloofwaardig met dit soort opmerkingen, liever een leven lang werken dan vroeg met pensioen en op een jacht chillen? Natuurlijk....
De glassnode data die hier gepost is is behoorlijk betrouwbaar, ik volg zelf de ontwikkelingen van Glassnode chain analysis al jaren.quote:Op woensdag 3 november 2021 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kun je dat ook aantonen met feiten of data dat er bij Bitcoin geen sprake is van een 80/20 distributie en waarom is het precies eerlijker dan, zeg, beleggen in vastgoed waarbij je precies hetzelfde mechanisme kan toepassen?
Ik maak geregeld bitcoin over naar Venezuela. Waar een aantal bitcoiners een food kitchen runnen. Ze kopen direct met mijn geld voedsel wat ze vervolgens koken en uitdelen aan mensen die het nodig hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sterker: als ik op onverklaarbare wijze toch plots rijk zou zijn, zou ik liever duizenden kinderen aan schoon drinkwater helpen en zelf blijven leven zoals ik nu leef, dan een jacht kopen en stoppen met werken. Ik denk dat ik praktisch niets voor mezelf zou houden. Hooguit voor zonnepanelen en een warmtepomp.
Heel goed. Ik maak nu meer dan 10% van alles wat binnen komt over aan projecten in Afrika, inclusief een sponsorkind. Kan gewoon prima met geld.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:37 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik maak geregeld bitcoin over naar Venezuela. Waar een aantal bitcoiners een food kitchen runnen. Ze kopen direct met mijn geld voedsel wat ze vervolgens koken en uitdelen aan mensen die het nodig hebben.
Dit is A) onmogelijk met enige ander vorm van geld gezien de restricties die westerse overheden op ons leggen. En B) totaal transparant, ik kan in de transacties zien dat mijn geld voor een bepaalde voedsel aankoop gebruikt wordt.
Geen tussen partij, totaal transparant, direct verzonden in seconden, ¤0.0001 aan kosten, elk willekeurig bedrag is mogelijk om te doneren, van 0.001¤ tot aan oneindig...
Dit doe ik overigens NU op dit moment, niet als ik door een of ander sprookje ooit zo genaamd zonder iets te doen veel geld in mijn bezit krijg....
Probeer het volgende maand eens direct naar Venezuela over te maken.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heel goed. Ik maak nu meer dan 10% van alles wat binnen komt over aan projecten in Afrika, inclusief een sponsorkind. Kan gewoon prima met geld.
Het land is daar totaal ontwricht door de overheid, dat zou moeten worden aangepakt. Met buurland Guyana kan het prima, juist omdat dat een beter werkende overheid heeft.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:49 schreef Piva het volgende:
[..]
Probeer het volgende maand eens direct naar Venezuela over te maken.
Een land dat totaal ontwricht is door de bankiers. Iets waar sommige fok users in dit topic maar wat graag hun ogen voor doen sluiten.
Ahem, Venezuela ontwricht door bankiers? Leuk bedacht wel maar de realiteit is toch wel even anders.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:49 schreef Piva het volgende:
[..]
Probeer het volgende maand eens direct naar Venezuela over te maken.
Een land dat totaal ontwricht is door de bankiers. Iets waar sommige fok users in dit topic maar wat graag hun ogen voor doen sluiten.
Dus de overheid weerhoudt ons er van geld naar Venezuela te sturen?quote:Op woensdag 3 november 2021 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ahem, Venezuela ontwricht door bankiers? Leuk bedacht wel maar de realiteit is toch wel even anders.
Huh? Waar heb jij het nu ineens weer over? Er is geen verbod van de NL overheid om geld naar Venezuela over te maken. Er zijn wel sancties maar volgens mij omvatten die geen verbod op het overmaken van geld door prive personen.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus de overheid weerhoudt ons er van geld naar Venezuela te sturen?
Probeer het eens rechtstreeks aan dat sponsorkind over te maken.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heel goed. Ik maak nu meer dan 10% van alles wat binnen komt over aan projecten in Afrika, inclusief een sponsorkind. Kan gewoon prima met geld.
Onhandig, dat kind woont niet in de buurt van een winkel. Daarbij wordt haar school ook betaald, dus dan zou zij dat mee moeten nemen in haar 3 kwartier lopen naar school, lijkt me gevaarlijk in een arm land als Burkina Faso. Verder kun je niet van een kind van 8 verwachten dat ze verstandig om gaan met geld.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:05 schreef dimmak het volgende:
[..]
Probeer het eens rechtstreeks aan dat sponsorkind over te maken.
Je weet donders goed wat ik bedoel ipv een kindje in Burkina Faso eruit te pikken. Mijn punt is dat het overgrote deel unbanked is in Afrika. Geld overmaken lukt dus niet. Maar aangezien het telefoon gebruik exponentieel groeit is Bitcoin versturen geen probleem. Dat is waarom het Bitcoin gebruik in Afrika ook exponentieel aan het groeien is.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onhandig, dat kind woont niet in de buurt van een winkel. Daarbij wordt haar school ook betaald, dus dan zou zij dat mee moeten nemen in haar 3 kwartier lopen naar school, lijkt me gevaarlijk in een arm land als Burkina Faso. Verder kun je niet van een kind van 8 verwachten dat ze verstandig om gaan met geld.
Geld over maken naar Burkina Faso moet trouwens lukken. Bitcoin kan haar ook niet bereiken: geen computer, geen internet en zelfs meestal geen electriciteit. Een pinautomaat zoeken is daar makkelijker dan een computer om bitcoin te handelen.
Kun je het als voorbeeld dan eens proberen? Laat ons eens zien dat het geen problemen oplevert en vanzelf gaat. Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Waar heb jij het nu ineens weer over? Er is geen verbod van de NL overheid om geld naar Venezuela over te maken. Er zijn wel sancties maar volgens mij omvatten die geen verbod op het overmaken van geld door prive personen.
Inflatie is inderdaad gewoon goed voor de economie, dat kun je moeilijk ontkennen. Met inflatie an sich is helemaal niks mis, deflatie is veel erger.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:13 schreef Piva het volgende:
[..]
inflatie is slechts tijdelijk en goed voor de economie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |