SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Hugo is een persoonlijke vete aan het uitvechten.
Lul. Met welke reden exact dat sta vakken worden afgesloten?
'hugo: ga zitten en je bek houden'!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Nog 3 weken tot de volgende persco, denk niet dat we gaan versoepelen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Schoolmeestertje is op zijn pik getrapt dat het volk niet als kleine kleutertjes naar hem wil luisteren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
'hugo: ga zitten en je bek houden'!![]()
Ja, dit.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schoolmeestertje is op zijn pik getrapt dat het volk niet als kleine kleutertjes naar hem wil luisteren.
Zou hem als feyenoord weigeren. Seizoenskaart blokkeren. 'jammer. Van het ministerie moeten we 1/3de niet toelaten. U bent daar 1 van'.
Voor zn bek slaan met zijn eigen regels die hij tijdens de campagne toch niet opvolgde.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Afgezien van het feit dat Hugo eens moet kappen met z'n micromanagemen,t vond ik het meest opvallende element eigenlijk dat we blijkbaar ergens nog statribunes hebben.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schoolmeestertje is op zijn pik getrapt dat het volk niet als kleine kleutertjes naar hem wil luisteren.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Nou, wij zijn nu in Parijs aangekomen. Bij vertrek nergens iets van controle, maar bij aankomst op Paris - Nord moest iedereen zijn of haar QR code laten zien midden op het perron. Hele handige plek om te controlerenonze codes deden het gelukkig uitstekend, fijn om te weten.
![]()
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubsquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat Hugo eens moet kappen met z'n micromanagemen,t vond ik het meest opvallende element eigenlijk dat we blijkbaar ergens nog statribunes hebben.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Let the superspreading beginquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nou, wij zijn nu in Parijs aangekomen. Bij vertrek nergens iets van controle, maar bij aankomst op Paris - Nord moest iedereen zijn of haar QR code laten zien midden op het perron. Hele handige plek om te controlerenonze codes deden het gelukkig uitstekend, fijn om te weten.
![]()
![]()
Zo leer ik elke dag weer een beetje bij. Nou kom ik eigenlijk meer in Engelse voetbalstadions dan Nederlandse, misschien is dat het.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubs
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
In de Kuip hadden ze gister ook schijt aan Hugo.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubs![]()
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog 3 weken tot de volgende persco, denk niet dat we gaan versoepelen..![]()
Maar wat als dat ook echt zo is?quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.![]()
Of er komt gewoon een nikszeggende versoepeling. Van door ons aan de regels te houden zijn we nog niet waar we willen zijn maar er is wel meer mogelijk daarom mag de kroeg open blijven tot 01.00 en mogen er nu festivals georganiseerd worden tot 1000 man.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.![]()
Sla die poppenkast gewoon over en leef je leven. Als je op die twee clowns moet gaan zitten wachten dan zijn we nog jaren bezig.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Een klap in het gezicht van elke gevaccineerde.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.
Iedereen die dat wil is nu 2x gevaccineerd. Dan is het nu tijd om de boel open te gooien. Corona gaat echt niet weg, dus we moeten er mee leren leven.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dat doet heel Nederland toch ook gewoon? Ik leef nou niet bepaald in een wappiewereld, maar ik merk echt niets meer van maatregelen of angst bij mensen om mij heen, anders dan in situaties waarin de overheid dat nog afdwingt en men gedwee volgt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sla die poppenkast gewoon over en leef je leven. Als je op die twee clowns moet gaan zitten wachten dan zijn we nog jaren bezig.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Dat zullen we nooit weten, want er zijn geen criteria aan versoepelingen gehangen. 1 ziekenhuisopname per maand kunnen ze al teveel vinden.quote:
Persoonlijk denk ik dat het nu de tijd er voor is, zoniet dan wordt het 1 mei gezien de voorzichtigheid van het illustere duo.![]()
Heel veel plezierquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Aanvullende, het SpikeEiwit is het kenmerk waaraan Corona - kroontje de naam heeft te denken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Top dat je alles zo uitlegt BosbeetleKun je dan ook uitleggen waarom vaccins een iets minder het immuunsysteem triggeren dan een infectie? In mijn optiek is het meest kenmerkende eigenschap van het Corona-virus de spike-eiwitten, hence de naam Corona. Als je een afweer opbouwt en je beschermt tegen zoveel mogelijk varianten van deze spike-eiwit, maak je het virus toch ook op een gelijkmatige manier onschadelijk als bij een afweerreactie die het hele virus aanpakt?
Naast het SpikeEiwit zijn er meer kroontjes en iets van 30 andere proteïnes waaronder de omhullende Membraan en Envelop eiwitten. Die bredere identificeerbare elementen zijn (helaas) een stuk moeilijker, laat staan stabiel 'na te maken', om mee te doen in de samengestelde spel van herkenning en afweer.
NB: Al die eiwitten zijn weer op te splitsen in subunits waarbij onze afweer reageert op een bepaalde ruwe combinatie(s) van die moleculaire verbindingen die daarmee een 'eiwit' representeren (qua vorm en samenstelling).
Hierbij indenken dat die herkenning van alles min of meer, een 'gelijktijdig' proces is. Het is dus niet eerst dit en dan wat anders.
Wat in het hele spel ontbreekt dat we (nog) geen methode hebben die het 'hele' virus-RNA zelf, laat staan in de cel, fundamenteel bestrijdt. Het virus wordt 'bestreden' door oppervlakkig te voorkomen dat het zich onbelemmerd gaat verspreiden. We voorkomen dus niet dat het virus kan infecteren, schade veroorzaakt, kan repliceren, zich weet te verspreiden of grotendeels te onttrekken aan detectie.
PS: in de halve poging is ook risico dat iets lichaamseigen, als 'schadelijk' wordt aangemerkt en het lichaam 'vaccins' of zichzelf daarin bestrijdt.
Het is als criminelen opsluiten die betrapt zijn en dan veronderstellen dat daarmee het risico van criminaliteit is opgelost.
Ik zie alle ontwikkelingen als vooruitstruikelen en onduidelijk is of iets als stap eerder een wankeling, sprong of val als dansje verhuld."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ze lopen daar sowieso altijd te paraderen met een volledig wapenarsenaal, ligt er vol met zwervers... nooit echt een Zen-gevoel gehad op Gare du Nord.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Dit is gewoon het enige argument wat er toe doet, iedereen die wil is 2x gevaccineerd, weg met de regeltjes. Zoals ook altijd voorgespiegeld door die gladjakker Hugo.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:45 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Een klap in het gezicht van elke gevaccineerde.
Iedereen die dat wil is nu 2x gevaccineerd. Dan is het nu tijd om de boel open te gooien. Corona gaat echt niet weg, dus we moeten er mee leren leven.![]()
Veel plezier!quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
2 weken lockdown en dan uitsmeren tot 6 maanden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
2x is niet voldoende, de boosters komen er aan. iedereen die geen booster wilt is een anti-vaxxer en is een gevaar voor de samenleving.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:45 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Een klap in het gezicht van elke gevaccineerde.
Iedereen die dat wil is nu 2x gevaccineerd. Dan is het nu tijd om de boel open te gooien. Corona gaat echt niet weg, dus we moeten er mee leren leven.![]()
https://www.msn.com/nl-nl(...)AND8F7?ocid=msedgntpquote:Duitsland wil zich bij het coronabeleid niet langer laten leiden door het aantal besmettingen. Nu is het zo dat als de grens van 50 gevallen per 100.000 inwoners wordt overschreden automatisch maatregelen moeten worden getroffen. De regering heeft maandag besloten dat op voorstel van gezondheidsminister Jens Spahn uit de wet te schrappen, schrijft de krant Bild.
CDU-leider Armin Laschet is er ook voorstander van. Het parlement moet er nog wel over beslissen, mogelijk nog voor de verkiezingen van volgende maand. Spahn wil dat het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen als graadmeter gaat gelden
Volgens Spahn is de drempel van 50 besmettingen overbodig geworden nu een fors deel van de bevolking is gevaccineerd. Sommige deelstaten zijn er al van afgestapt om alleen naar het aantal besmettingen te kijken. „Dat is waarom het mijn voorstel is om deze 50-drempel snel uit de wet te halen”, zei Spahn maandag tegen zender ZDF. Bijna zes op de tien Duitsers zijn volledig gevaccineerd tegen het virus.
Was dit al gepost eigk, vast wel.![]()
Maar qua vaccinatie lopen ze hopeloos achter.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het helemaal niet begrijpelijk, dat dit de optie was voor vaccinatie kan ik wel in meegaan maar 0 covid is gewoon geen haalbare kaart
En dan is het lastig om de boel vrij te geven terwijl er een besmettelijkere variant actief is en de overgrote meerderheid van de bevolking geen covid heeft gehad.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Inhakend..... onze afweer herkend 'Corona' vooral generiek omdat een besmette cel waarin zich het virus heeft gevestigd, onvoldoende normale cel reacties geeft. Het virus laat zogezegd, een besmette cel wegduiken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar ben ik niet immunoloog genoeg voor, maar het heeft geloof ik vooral te maken met "hoe" en "waar" het getriggerd wordt. Bij vaccinatie (pfizer / moderna) komt er een locale productie van spike eiwit op gang in eigen cellen. De aanval op eigen cellen met vreemd eiwit is iets minder efficient dan op een vreemde stof. Daarom werkt ons immuunsysteem ook niet eenvoudig op kanker cellen, het lichaam probeert auto imuun reacties tegen te gaan. Het waar is ook erg belangrijk omdat een echte corona infectie plaatsvind in de neus en slijmvlieslagen, die een groot onderdeel zijn van onze innate immunity (imuuniteit tegen invasieve pathogen zonder specifiek te zijn zoals huid en slijmvliezen en het complement systeem) zijn daar alle componenten optimaal voor een goede afweer reactie, dat loopt iets anders als een vreemde eiwit productie in een spiercel. Het vaccin slaat eigenlijk een stap in ons immuunsysteem over (dat moet ook omdat dat vaccin daar niet door komt).
In de spoiler wat meer woorden hoe het virus toch wordt opgemerkt en verspreidt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het (wang)slijm/spuug dat men ziet als bron/detectie is vooral opgehoest, residue opslagplaats waaruit zich de infame "grote" druppels met virus zouden vormen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
ik begrijp de lastigheid wel maar hun beleid was in het begin van de uitbraak gewoon goed te noemen maar nu er vaccinaties zijn is het gewoon niet zo goed meerquote:Op maandag 23 augustus 2021 17:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar qua vaccinatie lopen ze hopeloos achter.
En dan is het lastig om de boel vrij te geven terwijl er een besmettelijkere variant actief is en de overgrote meerderheid van de bevolking geen covid heeft gehad.![]()
Ze zijn daar echt knetter geworden om de regels aan te passen voor een bewegend balgehakt.quote:
Eerder bericht in (o.a.Maurice) en triest dat men in USA zo knettergek is geworden om zo een motiverend juridisch argument, de kop in te drukken. Overwegingen op grond waarvan men, experiment, het gebruik kon weigeren. Denk aan leger en anders (overheids)personeel dat hiermee sws geen keuze meer heeft.
In gedachten stel ik mij alvast de vraag of en wanneer onze EMA dat ook gaat overnemen, scheelt een hoopt discussie.
Het Pfizer vaccin krijgt hiermee een formele werkingsstatus en mag dus worden toegepast als erkend preventief middel. Ik vermoed dat Pfizer die erkenning wel verder zal vermarkten om twijfelaars te overtuigen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik heb mezelf nooit tot de harde kern gerekend toen ik nog een seizoenkaart had bij m'n favoriete club, maar ik heb zittend voetbal kijken in een stadion altijd verschrikkelijk gevonden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubs
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dan ben ik bang dat het maatregelen "voor onbepaalde tijd" worden en het einde volledig uit zicht verdwijnt, het nieuwe normaal dus...quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik begrijp die angst niet zo, maar dat ben ikquote:Op maandag 23 augustus 2021 17:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat het maatregelen "voor onbepaalde tijd" worden en het einde volledig uit zicht verdwijnt, het nieuwe normaal dus...![]()
![]()
Dat komt door je gelatenheid, "het is zoals het is" mentaliteit en dat je de hele week thuiswerken wel prima vindt gok ik.quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp die angst niet zo, maar dat ben ik![]()
Ik werk niet de hele week thuis, maar ok. Ik vind het gewoon raar om te denken dat als iets langer duurt dan je dacht, het gelijk "voor altijd" is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat komt door je gelatenheid, "het is zoals het is" mentaliteit en dat je de hele week thuiswerken wel prima vindt gok ik.![]()
Nou ja, vaccineren was altijd de uitweg werd ons verteld, dat punt hebben we nu (zo goed als) bereikt. Toch lijkt het er op alsof dit voor de regeltjes niet veel uitmaakt, tenminste, ik heb niet zo heel veel vertrouwen in H&M wat betreft 20 september.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik werk niet de hele week thuis, maar ok. Ik vind het gewoon raar om te denken dat als iets langer duurt dan je dacht, het gelijk "voor altijd" is.
Als door vaccineren de regeltjes niet weg gaan, noem jij dan maar eens op waardoor en wanneer dit wel zou kunnen.![]()
Ik denk dat er in het najaar meer duidelijk wordt over welke zorgvraag er nu ontstaat nadat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Dat zijn gegevens waar toekomstig beleid mee gemaakt kan worden, lijkt me. Nu is het gewoon te vroeg om er wat zinnigs over te zeggen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als door vaccineren de regeltjes niet weg gaan, noem jij dan maar eens op waardoor en wanneer dit wel zou kunnen.![]()
Zullen we nog even wachten met negatief invullen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog 3 weken tot de volgende persco, denk niet dat we gaan versoepelen..And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wist eigenlijk ook niet dat er weer stavakken waren, wel dat dat een lang lopende wens was van fanatieke supporters. Toch wel lekker handig zo'n pandemie, kun je ook weer verder met de vertrutting van het voetbal. Allemaal gevaarlijk oncontroleerbare tendensen natuurlijk, van die mensen die niet gewoon stil zitten en hun bek houden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
'hugo: ga zitten en je bek houden'!![]()
De enige betrouwbare route naar echte vrijheid is die van de UK. Gewoon head-first door alle besmettingen heen beuken en alle fall-out die het met zich mee brengt accepteren, inclusief overlijdens en long-covid.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Veel plezierquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Breng je een souveniertje mee? Een leuke Franse variant of zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat denk ik ook dat het beste is om hier ook te doen wat ook UK doet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:23 schreef GemMagic het volgende:
De enige betrouwbare route naar echte vrijheid is die van de UK. Gewoon head-first door alle besmettingen heen beuken en alle fall-out die het met zich mee brengt accepteren, inclusief overlijdens en long-covid.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Je bent niet alleen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp die angst niet zo, maar dat ben ikAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja het najaar, zeg 1 december, dan gok ik dat de cijfers niet veel beter zijn dan nu en zijn we weer 3 maanden verder. Plus dan hebben we de griepbangmakerij er bij, koud weer, iedereen binnen, dus is het Window of opportunity voor het afschaffen van de corona maatregelen weer voorbij.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat er in het najaar meer duidelijk wordt over welke zorgvraag er nu ontstaat nadat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Dat zijn gegevens waar toekomstig beleid mee gemaakt kan worden, lijkt me. Nu is het gewoon te vroeg om er wat zinnigs over te zeggen.
Kunnen we naar 1 april toeleven voor de volgende mogelijkheid. Ach ja, het is niet anders.![]()
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om op die manier van moment naar moment te hoppen, zoals dat tot nu toe ging. Er zal een nieuw plan moeten komen, maar ik denk dat je dat niet kunt opstellen zonder goed te weten waar we nu staan. Dus zul je eerst moeten weten wat het resultaat van het vaccinatieprogramma nu eigenlijk is. En het eerste moment waarop dat echt goed duidelijk wordt zal rond oktober zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kunnen we naar 1 april toeleven voor de volgende mogelijkheid. Ach ja, het is niet anders.![]()
Eerste stuk ben ik compleet met je eens. Het moeilijke van gezondheidszorg is alleen dat je van tevoren bar slecht kunt inschatten of iets onzinnige zorg is. Dat dichttimmeren aan de voorkant is Van Ark nu mee bezig en dat sloopt ook enorm veel zinnige zorg eruit.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij noemde geen specifieke sectoren, maar maakte meer een statement in het algemeen. En dat daarbij ook harde(re) keuzes gemaakt moeten worden. De online consults hebben ook laten zien dat er veel onnodige zorg verleend wordt.
Een belangrijk deel van het probleem zat volgens hem in het financieringsmodel, waarbij artsen er vaak belang bij hebben om te behandelen, omdat ze dan meer inkomsten genereren. Artsen in loondienst schijnen veel minder onnodige zorg te leveren.
Selecteren aan de poort en efficiënt traject inzetten is ongelooflijk moeilijk.
Achteraf beredeneren is een stuk makkelijker.
Google en Apple zijn terugtrekkende bewegingen aan het maken op gebied hiervan. Want het sluit niet goed en makkelijk aan op elkaar.
Vragenlijsten, AI etc erop loslaten om snel en efficiënt in kaart te brengen wat een patiënt heeft in beginstadium blijkt het toch allemaal net niet te zijn.
Tweede stuk, dat is achterhaald. Deels wel waar hoor, maar daar compenseren andere stukken dan weet voor. Netto maakt het niet zo gek veel uit geloof ik.
Qua besluitvorming in een ziekenhuis zou het goed zijn om de maatschappen eruit te slopen. Sommigen zijn echt zwaar niet ok.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vandaag met het vliegtuig teruggereisd naar Nederland vanuit Kroatië. Nergens enige controle op die PLF-formulieren en ook geen QR-code hoeven laten zien op Schiphol. Waterdicht beleid wel.
Er stond een mokerlange rij, dachten dat er super nauwgezette controle was, maar er waren gewoon maar 2 hokjes bemand voor de paspoortcontrole![]()
Realiseerde me trouwens tijdens de vlucht dat die mondkapjes in het vliegtuig complete onzin zijn: iedereen is gevaccineerd of negatief getest, dus wat is het verschil met een geplaceerd evenement?![]()
HEPA filtersquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Vandaag met het vliegtuig teruggereisd naar Nederland vanuit Kroatië. Nergens enige controle op die PLF-formulieren en ook geen QR-code hoeven laten zien op Schiphol. Waterdicht beleid wel.
Er stond een mokerlange rij, dachten dat er super nauwgezette controle was, maar er waren gewoon maar 2 hokjes bemand voor de paspoortcontrole![]()
Realiseerde me trouwens tijdens de vlucht dat die mondkapjes in het vliegtuig complete onzin zijn: iedereen is gevaccineerd of negatief getest, dus wat is het verschil met een geplaceerd evenement?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Men moet toch een beetje de schijn blijven ophouden 'dat we wat doen'.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Realiseerde me trouwens tijdens de vlucht dat die mondkapjes in het vliegtuig complete onzin zijn: iedereen is gevaccineerd of negatief getest, dus wat is het verschil met een geplaceerd evenement?![]()
Dat resultaat kun je het beste testen door de versoepelingen door te laten gaan op de theoretische data zoals genoemd in de vorige persconferentie.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om op die manier van moment naar moment te hoppen, zoals dat tot nu toe ging. Er zal een nieuw plan moeten komen, maar ik denk dat je dat niet kunt opstellen zonder goed te weten waar we nu staan. Dus zul je eerst moeten weten wat het resultaat van het vaccinatieprogramma nu eigenlijk is. En het eerste moment waarop dat echt goed duidelijk wordt zal rond oktober zijn.
Dit is dan ook in lijn met "vaccineren is de weg uit de crisis". Wat zou jij voorstellen als bv. de IC bezetting in september/oktober met behoud van de regeltjes naar de 400 is gekropen? Versoepelen? Of het "nog even aankijken"?![]()
Ik heb geen idee, daar heb ik veel te weinig gegevens en kennis over. Maar ik zou het wel fijn vinden als er geen nieuwe achterstanden in de zorg ontstaan. Dus als er een manier gevonden kan worden om dat te bewerkstelligen, dan juich ik dat van harte toe.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat zou jij voorstellen als bv. de IC bezetting in september/oktober met behoud van de regeltjes naar de 400 is gekropen? Versoepelen? Of het "nog even aankijken"?![]()
🤣quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Of er komt gewoon een nikszeggende versoepeling. Van door ons aan de regels te houden zijn we nog niet waar we willen zijn maar er is wel meer mogelijk daarom mag de kroeg open blijven tot 01.00 en mogen er nu festivals georganiseerd worden tot 1000 man.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Iets langer... dat is net als even volhoudenquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik werk niet de hele week thuis, maar ok. Ik vind het gewoon raar om te denken dat als iets langer duurt dan je dacht, het gelijk "voor altijd" is.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nederland had door o.a. zijn schandalig lage aantal IC bedden door het sloopbeleid van de vvd altijd al ellenlange wachtlijsten in de zorg. Het Rutte regime was mans genoeg om de zorg af te breken, maar is nu te laf om daar zelf ook de wrange vruchten van te plukken uit angst om tijdens de volgende verkiezingen daar op afgestraft te worden door het stemvee.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, daar heb ik veel te weinig gegevens en kennis over. Maar ik zou het wel fijn vinden als er geen nieuwe achterstanden in de zorg ontstaan. Dus als er een manier gevonden kan worden om dat te bewerkstelligen, dan juich ik dat van harte toe.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Maar dan nog is iedereen ofwel gevaccineerd ofwel negatief getest.quote:
Doe dan zoals het voorheen in de horeca was: als je zit mag het kapje af. Nu zag je vooral dat mensen de halve vlucht zaten te eten of het kapje gewoon op de kin hadden.![]()
Man gaat naar K3 met onze dochter. Is met TvT
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, maar dat is niet voor altijd. Dus als het 5 jaar duurt dan is het toch niet voor altijd en dan heb je ook gelijk. Zo werkt het.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja het najaar, zeg 1 december, dan gok ik dat de cijfers niet veel beter zijn dan nu en zijn we weer 3 maanden verder. Plus dan hebben we de griepbangmakerij er bij, koud weer, iedereen binnen, dus is het Window of opportunity voor het afschaffen van de corona maatregelen weer voorbij.
Kunnen we naar 1 april toeleven voor de volgende mogelijkheid. Ach ja, het is niet anders.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Molo het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is allemaal helpend maar niet waterdicht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dan nog is iedereen ofwel gevaccineerd ofwel negatief getest.
Doe dan zoals het voorheen in de horeca was: als je zit mag het kapje af. Nu zag je vooral dat mensen de halve vlucht zaten te eten of het kapje gewoon op de kin hadden.
Door een vaccinatie en test heen kun je toch besmettelijk zijn. Idem voor mondmasker.
Van mij zou vliegen tussen landen waar lekker vaccineren op gang is zonder mondmaskers ook wel weer mogen als het aan mij lag, maar goed, zal vast nog wel even blijven.
Als in, jaren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Stel je voor dat je Koosje in haar bek kuchtquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Schijnt inderdaad met internationale luchtvaartregelgeving te maken te hebben, dus het zal wel blijven totdat de WHO zegt dat de pandemie voorbij is inderaad.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is allemaal helpend maar niet waterdicht.
Door een vaccinatie en test heen kun je toch besmettelijk zijn. Idem voor mondmasker.
Van mij zou vliegen tussen landen waar lekker vaccineren op gang is zonder mondmaskers ook wel weer mogen als het aan mij lag, maar goed, zal vast nog wel even blijven.
Als in, jaren.
Maar het is gewoon een potsierlijke bende. Met z’n allen door de gate wurmen en daarna in een bus gepropt, maar we hebben wel een mondkapje op hoor![]()
![]()
Twee weken GODENquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:07 schreef popje het volgende:
[..]
Iets langer... dat is net als even volhouden![]()
(maar ik liet stiekem niet het 'x' teken zien)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Inderdaad, versoepelingen in 2050, is ook niet voor altijd... er is altijd wel een reden om het "nog even aan te kijken".quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet voor altijd. Dus als het 5 jaar duurt dan is het toch niet voor altijd en dan heb je ook gelijk. Zo werkt het.![]()
Tegen die tijd ben je zelf een vette opa en dus risicogroep.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, versoepelingen in 2050, is ook niet voor altijd... er is altijd wel een reden om het "nog even aan te kijken".
Beter zekere voor het onzekere dus.
Jij wil toch ook niet op je buik gaan liggen ademen dan door roekeloze jongeren?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben in elk geval blij dat ik geen kind ben in deze tijd. Benieuwd wat daar allemaal nog van blijft hangen, want we gaan nu sowieso wel het 2de jaar volmaken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Molo het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Overigens denk ik wel dat de besmettingen nog gaan stijgen de komende weken, want dan hebben Knabbel en Babbel gelijk een goede reden om te zeggen dat ze eventuele versoepelingen pas 2022.....uhhmm na twee weken zullen doen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Daar heb je een punt, tegen die tijd ga ik richting de 80... ik stel dan versoepelingen in 2070 voor, tenzij ik dan nog leef.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Tegen die tijd ben je zelf een vette opa en dus risicogroep.
Beter zekere voor het onzekere dus.
Jij wil toch ook niet op je buik gaan liggen ademen dan door roekeloze jongeren?![]()
Volgens het liveblog van de Volkskrant is gidsland Duitsland ook om: besmettingen moeten niet meer de norm zijn voor maatregelen, maar ziekenhuisopnames. Als zelfs Duitsland het licht ziet…![]()
Klap in het gezicht van Robert Kochquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens het liveblog van de Volkskrant is gidsland Duitsland ook om: besmettingen moeten niet meer de norm zijn voor maatregelen, maar ziekenhuisopnames. Als zelfs Duitsland het licht ziet…
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Doen we hier toch ook al een tijdje?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens het liveblog van de Volkskrant is gidsland Duitsland ook om: besmettingen moeten niet meer de norm zijn voor maatregelen, maar ziekenhuisopnames. Als zelfs Duitsland het licht ziet…
Meende dat Snip en Snap dat zeiden op de laatste persco?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Oh oh, Erno, dan mag je weer op vakantie...quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens het liveblog van de Volkskrant is gidsland Duitsland ook om: besmettingen moeten niet meer de norm zijn voor maatregelen, maar ziekenhuisopnames. Als zelfs Duitsland het licht ziet…Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het is behoorlijk triest ja, mijn zoontje mocht vrijdag afzwemmen voor B en er mocht bij gods gratie 1 oma kijken. Hij vragen "als corona weg is, mogen dan allebei de oma's weer kijken als ik voor C afzwem".quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben in elk geval blij dat ik geen kind ben in deze tijd. Benieuwd wat daar allemaal nog van blijft hangen, want we gaan nu sowieso wel het 2de jaar volmaken.
Overigens denk ik wel dat de besmettingen nog gaan stijgen de komende weken, want dan hebben Knabbel en Babbel gelijk een goede reden om te zeggen dat ze eventuele versoepelingen pas 2022.....uhhmm na twee weken zullen doen.
Man man man, afzwemmen wat wordt gezien alsof je Russische roulette speelt op de tribune.![]()
Met snip en snap heb ik geen idee meer wat ze nou van plan zijn eigenlijk. Tussen wat ik denk en wat ik hoop zit met de dag meer lucht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Doen we hier toch ook al een tijdje?
Meende dat Snip en Snap dat zeiden op de laatste persco?![]()
Voorlopig nog heel veelquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben in elk geval blij dat ik geen kind ben in deze tijd. Benieuwd wat daar allemaal nog van blijft hangen, want we gaan nu sowieso wel het 2de jaar volmaken.
Overigens denk ik wel dat de besmettingen nog gaan stijgen de komende weken, want dan hebben Knabbel en Babbel gelijk een goede reden om te zeggen dat ze eventuele versoepelingen pas 2022.....uhhmm na twee weken zullen doen.
Nou is die van mij vijf dus die heeft er met dit soort dingen niet zo gek veel hinder van (door). Zwemles wel, dat is dik kut.
Maar als je nu iets ouder bent joh, als kind... Wat een teringbende is het dan. Met een onzichtbare vijand je die oma kan doden dus moet je maar van alles en nog wat niet doen want gevaarlijk en onverantwoord en aso als je het wel wilt of doet.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk dat "wanneer de maatregelen weg zijn" de lading beter dekt, die hebben immers hoe langer hoe minder met het virus te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Legitieme vraag. Wanneer is dat eigenlijk?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Als de aarde vergaan is. Of bedoel je in Australië/Nieuw Zeeland?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Legitieme vraag. Wanneer is dat eigenlijk?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Goeie vraag, 20 september zou ik zeggen, als iedereen die wil ingeënt is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Legitieme vraag. Wanneer is dat eigenlijk?
Maar met Peppi en Kokki aan het roer, tsja, geen idee wat deze planlozen willen.![]()
Hopelijk zien Bassie en Adriaan eindelijk het licht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goeie vraag, 20 september zou ik zeggen, als iedereen die wil ingeënt is.
Maar met Peppi en Kokki aan het roer, tsja, geen idee wat deze planlozen willen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is vakantietijd geweest. Gok dat er deze zomer bar weinig is gebeurd op dit vlak op de ministeries. Op groter plangebeuren dan. Micromanagen gaat wel doorquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goeie vraag, 20 september zou ik zeggen, als iedereen die wil ingeënt is.
Maar met Peppi en Kokki aan het roer, tsja, geen idee wat deze planlozen willen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het was eigenlijk een serieuze vraag. Vaccins zouden de uitweg zijn. Ondanks dat velen zich nergens nog een reet van aantrekken, zitten we nog altijd met een lading micromanagement “vanwege corona”, waarvan onduidelijk is wanneer we daarmee gaan stoppen…quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Als de aarde vergaan is. Of bedoel je in Australië/Nieuw Zeeland?![]()
Ik dacht dat Snip en Snap het OMT alleen nog maar hadden gevraagd andere parameters te bedenken nu besmettingen niets meer zeggen over ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Doen we hier toch ook al een tijdje?
Meende dat Snip en Snap dat zeiden op de laatste persco?
"Die zijn er niet" kan ook een antwoord zijn op die vraag.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Vallen Pasen en Kerstmis op dezelfde dag?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hopelijk zien Bassie en Adriaan eindelijk het licht.![]()
Ben er bang voor. Terwijl daar echt wel het mes in kan. Neem die zwemlessen. Er geldt geen beperking meer qua groepsgrootte, waarom dan nog dat paniekerige gedoe eromheen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vakantietijd geweest. Gok dat er deze zomer bar weinig is gebeurd op dit vlak op de ministeries. Op groter plangebeuren dan. Micromanagen gaat wel door![]()
Zijn de maatregelen rondom zwemlessen door de overheid opgelegd? Of is het iets dat zwembaden zelf doen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben er bang voor. Terwijl daar echt wel het mes in kan. Neem die zwemlessen. Er geldt geen beperking meer qua groepsgrootte, waarom dan nog dat paniekerige gedoe eromheen?![]()
Doen ze zelf.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn de maatregelen rondom zwemlessen door de overheid opgelegd? Of is het iets dat zwembaden zelf doen?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat klinkt nogal gefrustreerd...quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
2x is niet voldoende, de boosters komen er aan. iedereen die geen booster wilt is een anti-vaxxer en is een gevaar voor de samenleving.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Volgens mij is het iets wat wel is opgelegd, die regels rondom halen en brengen, looproutes enz, maar ik weet niet hoe de regelgeving nu is. Of zwembaden het zelf in stand houden zeg maar.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn de maatregelen rondom zwemlessen door de overheid opgelegd? Of is het iets dat zwembaden zelf doen?![]()
https://www.rijksoverheid(...)n%20de%20zwembranche.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn de maatregelen rondom zwemlessen door de overheid opgelegd? Of is het iets dat zwembaden zelf doen?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat mag ik al, ik ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Maar ik ga een paar dagen naar België in plaats van naar Duitsland.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:23 schreef popje het volgende:
[..]
Oh oh, Erno, dan mag je weer op vakantie...Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
“Vanwege corona” is ook wel een gratuit excuus geworden. Als ik een of andere klantenservice bel hoor ik nog regelmatig dat er “vanwege corona” langere wachttijden zijn. Na 1,5 jaar. Oke![]()
![]()
Daar staat eigenlijk vrij weinig concreets.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:38 schreef popje het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20de%20zwembranche.quote:Ouders en begeleiders van zwemleerlingen mogen als publiek aanwezig zijn. Zij moeten 1,5 meter afstand houden en een vaste zitplek hebben.![]()
Of dat een klantenservice telefonisch niet bereikbaar is, maar alleen via email.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
“Vanwege corona” is ook wel een gratuit excuus geworden. Als ik een of andere klantenservice bel hoor ik nog regelmatig dat er “vanwege corona” langere wachttijden zijn. Na 1,5 jaar. OkeHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vaak is een e-mailadres niet eens te vinden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:41 schreef popje het volgende:
[..]
Of dat een klantenservice telefonisch niet bereikbaar is, maar alleen via email.![]()
Slechtere service, langere wachttijd en hogere prijzen. Alles 'omdat corona'quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
“Vanwege corona” is ook wel een gratuit excuus geworden. Als ik een of andere klantenservice bel hoor ik nog regelmatig dat er “vanwege corona” langere wachttijden zijn. Na 1,5 jaar. Oke![]()
![]()
Gigantisch veel verloop vanwege het volledig thuiswerken. Dat soort werk trek je vaak alleen maar omdat je onder je collega’s vaak nog wel wat te lachen hebt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
“Vanwege corona” is ook wel een gratuit excuus geworden. Als ik een of andere klantenservice bel hoor ik nog regelmatig dat er “vanwege corona” langere wachttijden zijn. Na 1,5 jaar. OkeVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja dat het misschien in het begin niet goed ingeregeld was voor thuiswerken qua IT, à la. Maar als je hier na 1,5 jaar nog mee komt dan ben je wel af hoor.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:41 schreef popje het volgende:
[..]
Of dat een klantenservice telefonisch niet bereikbaar is, maar alleen via email.![]()
Website van BCC:
Klantenservice
Bereikbaarheid klantenservice door het coronavirus
Vanwege de genomen maatregelen rondom het coronavirus zijn wij telefonisch minder goed bereikbaar.
Wij vragen je daarom jouw vragen te stellen via het contactformulier. Ook kan je ons bereiken via Facebook of Whatsapp op 06 127 414 70.
Wij streven er naar jou zo snel mogelijk te voorzien van een reactie. Dank je wel voor je begrip en wij doen er alles aan om jou snel verder te helpen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ook dit ja.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
We merken op het werk nog steeds de gevolgen van corona. Veel producten zijn slecht leverbaarquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
“Vanwege corona” is ook wel een gratuit excuus geworden. Als ik een of andere klantenservice bel hoor ik nog regelmatig dat er “vanwege corona” langere wachttijden zijn. Na 1,5 jaar. Okezeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dus geen oma's, die bij mijn oudste zoontje graag kwamen kijken, wat hij zelf ook fantastisch vond.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar staat eigenlijk vrij weinig concreets.
[..]
Micro management ten voeten uit.![]()
Wanneer politieke lef/moed er is om het los te latenquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een serieuze vraag. Vaccins zouden de uitweg zijn. Ondanks dat velen zich nergens nog een reet van aantrekken, zitten we nog altijd met een lading micromanagement “vanwege corona”, waarvan onduidelijk is wanneer we daarmee gaan stoppen…
Vaccins zouden de uitweg zijn, blijkt met de deltavariant tegen te vallen. Dat kan. Maar dan moet je zorgen dat je ermee gaat leren leven, want vaccins zijn geen eindoplossing dus dan maar plan B en verder leven![]()
We zitten met een demissionair kutkabinet. Angstige mensen daar. Domme paniekige mensen daar (Paternotte, Kuiken, heel Volt)
Oftewel: duurt nog wel evenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat een onzin, tegenwoordig werken de klantenservice van uit thuis.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:45 schreef popje het volgende:
Website van BCC:
Klantenservice
Bereikbaarheid klantenservice door het coronavirus
Vanwege de genomen maatregelen rondom het coronavirus zijn wij telefonisch minder goed bereikbaar.
Wij vragen je daarom jouw vragen te stellen via het contactformulier. Ook kan je ons bereiken via Facebook of Whatsapp op 06 127 414 70.
Wij streven er naar jou zo snel mogelijk te voorzien van een reactie. Dank je wel voor je begrip en wij doen er alles aan om jou snel verder te helpen.![]()
Maar dat roept het zwembad dan toch af, niet de overheid. Ze zeggen immers dat "ouders en begeleiders" erbij mogen zijn. Zo'n term "begeleider" is dusdanig vaag dat eigenlijk iedereen daar wel onder kan vallen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus geen oma's, die bij mijn oudste zoontje graag kwamen kijken, wat hij zelf ook fantastisch vond.
Micro management ten voeten uit.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)rheden-zijn-te-groot
Daar gaan we al weer. Noem dan geen datums als je het niet gaat waarmaken.zie email 27 oktober![]()
Ik neem aan dat het of ouders zijn, of als die verhinderd zijn, een begeleider. 1 oma mocht er nu bij gods gratie bij zijn omdat ze dag ervoor al controle hadden gehad en 2 dagen op rij controle was zeer onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat roept het zwembad dan toch af, niet de overheid. Ze zeggen immers dat "ouders en begeleiders" erbij mogen zijn. Zo'n term "begeleider" is dusdanig vaag dat eigenlijk iedereen daar wel onder kan vallen.![]()
Arme kindjesquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Molo het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hugo is een beetje madpanda omdat mensen riepen dat hij zijn bek moet houden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Daar gaan we al weer. Noem dan geen datums als je het niet gaat waarmaken.![]()
Ik gun het pand duidelijkheidquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Daar gaan we al weer. Noem dan geen datums als je het niet gaat waarmaken.
En Hugo rust na alle drukte.
Een heel lang soort van reces, met wachtgeldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weet je wat het idiote is, al die onzekerheden die hij nu aanvoert waren ten tijde van die persco ook al bekend. Het is niet dat het uit de lucht komt vallen dat de scholen openen begin september ofzo. Of dat de biblebelt een bron van ellende is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gun het pand duidelijkheid
En Hugo rust na alle drukte.
Een heel lang soort van reces, met wachtgeldzie email 27 oktober![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hugo is een beetje madpanda omdat mensen riepen dat hij zijn bek moet houden.
"Het virus beste mensen. En ons gedrag! Ik had dit niet gehoopt, niet zien aankomen, het heeft ons overvallen"quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je wat het idiote is, al die onzekerheden die hij nu aanvoert waren ten tijde van die persco ook al bekend. Het is niet dat het uit de lucht komt vallen dat de scholen openen begin september ofzo. Of dat de biblebelt een bron van ellende is.
Mijn georganiseerde groepswandeling van 18 september gaat niet door want is natuurlijk levensgevaarlijk in de buitenluchtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dam tot Dam looptocht?quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
Mijn georganiseerde groepswandeling van 18 september gaat niet door want is natuurlijk levensgevaarlijk in de buitenluchtHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja echt te kansloos, gemeente weer geen vergunning afgegeven...quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik heb eigenlijk niet meer gekeken wat nu weer de oorzaak exact wasquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ja echt te kansloos, gemeente weer geen vergunning afgegeven...
SchijtbakkenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik was in een pretpark vorige week. Merkte je echt he-le-maal niets van maatregelenquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
Mijn georganiseerde groepswandeling van 18 september gaat niet door want is natuurlijk levensgevaarlijk in de buitenluchtOok een paar potjes lasergamen gedaan, gewoon met 20 man in kleine ruimtes gezellig naast elkaar achter objecten verstoppen en zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ja daaromquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was in een pretpark vorige week. Merkte je echt he-le-maal niets van maatregelenOok een paar potjes lasergamen gedaan, gewoon met 20 man in kleine ruimtes gezellig naast elkaar achter objecten verstoppen en zo.
Als ik me onveilig zou voelen in een groepswandeling dan ga ik niet.
Ik zie geen gevaar daar dus laat me lekker gaan.
Pretpark in de zomervakantie kun je je senang bij voelen of niet. Laat mensen zelf de afweging lekker maken, paternalistisch gedoeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zit op de camping in een circustent met de kinderen. Ding is helemaal afgeladen. Welke maatregelen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was in een pretpark vorige week. Merkte je echt he-le-maal niets van maatregelenOok een paar potjes lasergamen gedaan, gewoon met 20 man in kleine ruimtes gezellig naast elkaar achter objecten verstoppen en zo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:33 schreef capricia het volgende:
Ik zit op de camping in een circustent met de kinderen. Ding is helemaal afgeladen. Welke maatregelen?Ja, dat idee had ik dus ook vorige week
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Vaak mee eens, maar soms zijn mensen gewoon niet zo goed in risico-inschatting.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:32 schreef Molo het volgende:
Laat mensen zelf de afweging lekker maken, paternalistisch gedoe
Al lijkt mij een wandeling in de buitenlucht nou niet bepaald een hoog risico situatie."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Gaan we ook niet waarmaken, ik geloof niet meer in sprookjesquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vaak mee eens, maar soms zijn mensen gewoon niet zo goed in risico-inschatting.
Al lijkt mij een wandeling in de buitenlucht nou niet bepaald een hoog risico situatie.![]()
![]()
Zo iedereen en z'n moeder is inmiddels getest. Crisis is klaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben nog nooit getestquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:39 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Zo iedereen en z'n moeder is inmiddels getest. Crisis is klaar.
Gemeenteambtenaren die voor viroloog spelen...quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ja echt te kansloos, gemeente weer geen vergunning afgegeven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zoals voorspeld door wappies. We komen de komende jaren niet meer zonder maatregelen te zitten. Het is lachwekkend gewoon deze poppenkastquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:37 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Gaan we ook niet waarmaken, ik geloof niet meer in sprookjes![]()
Wel spannende tijden, inmiddels zal het bij Hugo toch ook bekend moeten zijn dat Corona niet opeens is weggeprikt.
Zal toch moeten worden nagedacht over hoe om te gaan met COVID op lange termijn. Het uitbreiden van steunpakketten kennen we nu wel.- verwijderd door admin -![]()
Dit blijven ze in het najaar gewoon voor zich uit schuiven; onzekerheden zullen er altijd zijn. Imo.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:37 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Gaan we ook niet waarmaken, ik geloof niet meer in sprookjes![]()
Kortom. Komende herfst zitten we weer vast aan maatregelen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit blijven ze in het najaar gewoon voor zich uit schuiven; onzekerheden zullen er altijd zijn. Imo.![]()
Ja, dat vroeg ik me een tijdje terug ook al af: hèbben ze wel nagedacht over lange termijn in het geval we corona nooit helemaal weg krijgen. Ik bedoel, we kunnen toch niet jarenlang maatregelen houden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:45 schreef groenen het volgende:
Wel spannende tijden, inmiddels zal het bij Hugo toch ook bekend moeten zijn dat Corona niet opeens is weggeprikt.
Zal toch moeten worden nagedacht over hoe om te gaan met COVID op lange termijn. Het uitbreiden van steunpakketten kennen we nu wel."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Volgens mij kunnen we daar kort over zijn. Nee.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik me een tijdje terug ook al af: hèbben ze wel nagedacht over lange termijn in het geval we corona nooit helemaal weg krijgen. Ik bedoel, we kunnen toch niet jarenlang maatregelen houden.![]()
Blijkbaar niet. Want OMT zal altijd voor maatrgelen pleiten. Dat is wel duidelijk geworden afgelopen maandenquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik me een tijdje terug ook al af: hèbben ze wel nagedacht over lange termijn in het geval we corona nooit helemaal weg krijgen. Ik bedoel, we kunnen toch niet jarenlang maatregelen houden.![]()
![]()
Veilig Verkeer Nederland pleit er ook voor om van de A2 een 30-zone te maken. Wil niet zeggen dat het direct een goed idee is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Want OMT zal altijd voor maatrgelen pleiten. Dat is wel duidelijk geworden afgelopen maanden
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Die heeft zelf ook een te hoog BMIquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:39 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Zo iedereen en z'n moeder is inmiddels getest. Crisis is klaar.![]()
Nou dat dus.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:51 schreef Stoney3K het volgende:
Veilig Verkeer Nederland pleit er ook voor om van de A2 een 30-zone te maken. Wil niet zeggen dat het direct een goed idee is.
Medisch gezien moeten we gewoon allemaal 3 weken in strikte quarantaine, iedereen tegelijk over de hele wereld
Niet uitvoerbaar. Dus dan maar eens kijken hoe we hier maatschappelijk aanvaardbaar de toekomst mee in kunnen."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Toch heb ik wel het idee dat zo’n Van Dissel dit ook wel inziet. Het is vooral de groep Koopmans, Bonten, Osterhaus (oke, geen OMT) die regelmatig de media opzoekt om voor (verlenging van) maatregelen te pleiten. Dat gebeurt op persoonlijke titel en niet onder de vlag van het OMT.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Want OMT zal altijd voor maatrgelen pleiten. Dat is wel duidelijk geworden afgelopen maanden![]()
Ik hoop wel dat de Teckelrennen op 19 september doorgaanquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
Mijn georganiseerde groepswandeling van 18 september gaat niet door want is natuurlijk levensgevaarlijk in de buitenlucht![]()
![]()
Het OMT wordt door het kabinet om advies gevraagd. Dus dan komen ze met advies. Van Dissel heeft ook meermaals aangegeven dat het ze niet om het voorkomen van snotneusjes te doen is (ook vrij recent nog). En dat het omzetten van het advies in concreet beleid, de zaak van het kabinet is. Die moeten ook elders advies inwinnen. Dat ze dat vervolgens terzijde schuiven “want de zorg”, kan je het OMT niet aanrekenen.
Je kan het OMT veel verwijten (wereldvreemdheid, management by excelsheet, noem maar op), maar om te zeggen “het is allemaal de schuld van het OMT (en de Rabobank!)” dat vind ik echt te makkelijk sorry.![]()
Dat heeft alleen nut als je alle dierlijke reservoirs ook uit kunt roeien. Er hoeft maar 1 nerts Poekie de huiskat te besmetten en je begint weer van voren af aan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou dat dus.
Medisch gezien moeten we gewoon allemaal 3 weken in strikte quarantaine, iedereen tegelijk over de hele wereld
Niet uitvoerbaar. Dus dan maar eens kijken hoe we hier maatschappelijk aanvaardbaar de toekomst mee in kunnen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Dit is ook waarom zero covid kansloos is. Je kan een muur om je land zetten, maar uiteindelijk komt het via een of andere kutvogel of een aangespoelde potvis je land binnen en al je effort is voor niks geweest.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat heeft alleen nut als je alle dierlijke reservoirs ook uit kunt roeien. Er hoeft maar 1 nerts Poekie de huiskat te besmetten en je begint weer van voren af aan.![]()
De Teckelrennenquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik hoop wel dat de Teckelrennen op 19 september doorgaan![]()
![]()
Veeg me op!
Ja, zo kijk ik nu ook met verbazing naar Nieuw-Zeeland en Australië. Ik dacht eerst dat die heel goed bezig waren, maar het begint gewoon ongelofelijk onhoudbaar te worden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is ook waarom zero covid kansloos is. Je kan een muur om je land zetten, maar uiteindelijk komt het via een of andere kutvogel of een aangespoelde potvis je land binnen en al je effort is voor niks geweest."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
In Australië heeft de PM er al geen vertrouwen meer in. In NZ hebben ze nu ook een uitbraak, maar ik kan niet zo snel vinden of ze alles nog aan hetzelfde cluster kunnen linken. Als dat niet het geval is hebben ze dus al community spread en kan je eigenlijk al inpakken, gezien de besmettelijkheid van delta.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zo kijk ik nu ook met verbazing naar Nieuw-Zeeland en Australië. Ik dacht eerst dat die heel goed bezig waren, maar het begint gewoon ongelofelijk onhoudbaar te worden.![]()
Langer thuiswerken genotquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
![]()
En als het OMT het nodig vindt... dan moet het, want 'ja het virus'...quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Want OMT zal altijd voor maatrgelen pleiten. Dat is wel duidelijk geworden afgelopen maandenHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wel weer een nieuwe lockdownquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
In Australië heeft de PM er al geen vertrouwen meer in. In NZ hebben ze nu ook een uitbraak, maar ik kan niet zo snel vinden of ze alles nog aan hetzelfde cluster kunnen linken. Als dat niet het geval is hebben ze dus al community spread en kan je eigenlijk al inpakken, gezien de besmettelijkheid van delta.
Maar zerocovid is echt de heilige strategie hoor. Perfect, geen enkele downside. Beter kan niet!quote:zie email 27 oktober![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-mentaal~a8303472/
Huilies-> sorry, artikel niet gelezen... alleen de kop (premium artikel), te snel gequote, maar de kop klonk zo...
[ Bericht 13% gewijzigd door popje op 23-08-2021 21:38:45 ]Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kansloosquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:24 schreef popje het volgende:
Huilies![]()
Nog even en dan moet poesje er ook weer aan geloven...![]()
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Morgen extra persco met aankondiging lockdown.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:24 schreef popje het volgende:
Huilies
Neem aan dat Hugo ook langs allerlei andere (ex)patiënten van aandoeningen met blijvende schade gaat?Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)oblemen-br~a88ae998/
De burgemeesters zijn zo langzamerhand ook wel klaar met die waanzin van Hugo zo te zien.
Dit heeft ook niks meer met corona bestrijden te maken maar alles met persoonlijke oorlogjes.zie email 27 oktober![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)oblemen-br~a88ae998/
Ja, als je verwacht dat supporters de boel kort en klein komen slaan, moet je niet te harde maatregelen nemen...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als je deze mensen huilies noemt ben je wel echt een enorme lulquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:24 schreef popje het volgende:
HuiliesLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Die indruk had ik ook al met Hugo zijn persoonlijke kruistocht tegen festivals.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)oblemen-br~a88ae998/
De burgemeesters zijn zo langzamerhand ook wel klaar met die waanzin van Hugo zo te zien.
Dit heeft ook niks meer met corona bestrijden te maken maar alles met persoonlijke oorlogjes.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vind dit anders best verdrietig.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:24 schreef popje het volgende:
Huiliesquote:Het valt niet mee om het droog te houden tijdens het verhaal van Truus. De Limburgse (59) zelf slaagt er sowieso niet in. Overmand door verdriet vertelt ze hoe ze in het voorjaar van 2020 tijdens haar werk in de zorg, dan nog zonder beschermingsmiddelen, besmet raakt met corona. Hoe ze het virus mee naar huis neemt, haar man besmet en hem vervolgens ook verliest, na acht weken vechten op de intensive care.![]()
Dat was Ferd.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook al met Hugo zijn persoonlijke kruistocht tegen festivals.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Deze mensen hebben enorme pech dat het hen is overkomen natuurlijk. Onwijs klote. Maar ik vind niet dat we dit nu op een voetstuk moeten hijsen. Er zijn in Nederland weet ik hoeveel andere chronisch zieken en daar hoor je niemand over. Selectieve ophef.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je deze mensen huilies noemt ben je wel echt een enorme lul![]()
Zeker. Maar het wordt gewoon gebruikt als propaganda omdat de versoepelingen mogelijk weer niet doorgaan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vind dit anders best verdrietig.
[..]Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik trek mijn woorden terug, had alleen de kop gelezen...quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:24 schreef popje het volgende:
Huilies-> sorry, artikel niet gelezen... alleen de kop (premium artikel), te snel gequote, maar de kop klonk zo...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Mijn Teckel ookquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:29 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]![]()
afbeeldingen foto's
![]()
Sekswerkers mogen toch al een tijdje weer werken?quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:29 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Kan zijn. Maar het zijn geen huilies. Long-COVID is een serieuze aandoening die wellicht zeldzaam is, maar een hoop kapotmaakt in je leven.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze mensen hebben enorme pech dat het hen is overkomen natuurlijk. Onwijs klote. Maar ik vind niet dat we dit nu op een voetstuk moeten hijsen. Er zijn in Nederland weet ik hoeveel andere chronisch zieken en daar hoor je niemand over. Selectieve ophef.
Ik maak het van redelijk dichtbij mee.
Dus nee, ik zeg niet dat het beleid erop gebaseerd moet worden, maar deze mensen huilies noemen is echt te gevoelloos voor woorden imo.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Eens. Laat daar geen enkel misverstand over bestaan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar het zijn geen huilies. Long-COVID is een serieuze aandoening die wellicht zeldzaam is, maar een hoop kapotmaakt in je leven.
Dus nee, ik zeg niet dat het beleid erop gebaseerd moet worden, maar deze mensen huilies noemen is echt te gevoelloos voor woorden imo.![]()
Ik heb mijn post al gerectificeerdquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar het zijn geen huilies. Long-COVID is een serieuze aandoening die wellicht zeldzaam is, maar een hoop kapotmaakt in je leven.
Dus nee, ik zeg niet dat het beleid erop gebaseerd moet worden, maar deze mensen huilies noemen is echt te gevoelloos voor woorden imo.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Je kan niet ontkennen dat ze specifiek deze mensen voor de camera zetten zodat ze sensatie kunnen maken met zielige jankverhalen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus nee, ik zeg niet dat het beleid erop gebaseerd moet worden, maar deze mensen huilies noemen is echt te gevoelloos voor woorden imo.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat de media een ietwat bedenkelijke rol hebben in deze pandemie hadden we toch een jaar geleden al vastgesteld?quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat ze specifiek deze mensen voor de camera zetten zodat ze sensatie kunnen maken met zielige jankverhalen.![]()
Waarom zou je een artikel posten zonder het zelf gelezen te hebbenquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:38 schreef popje het volgende:
[..]
Ik trek mijn woorden terug, had alleen de kop gelezen...![]()
![]()
...gewoonquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waarom zou je een artikel posten zonder het zelf gelezen te hebben![]()
![]()
Premium artikel, dan moet ik betalen...quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waarom zou je een artikel posten zonder het zelf gelezen te hebbenHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Post het dan niet als je niet weet wat de inhoud is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:44 schreef popje het volgende:
[..]
Premium artikel, dan moet ik betalen...And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Of je verwijst niet naar artikelen achter een paywall?quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Post het dan niet als je niet weet wat de inhoud is.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ook een prima optie, maar als je het zelf hebt gelezen, kun je het gewoon delen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Of je verwijst niet naar artikelen achter een paywall?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik kon het gewoon lezenquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:48 schreef Stoney3K het volgende:
Of je verwijst niet naar artikelen achter een paywall?Blijkbaar had ik mijn max aantal artikelen bij het AD nog niet opgemaakt.
Collega doet overigens onderzoek naar long covid patienten en zei dat hij best geschrokken was van de heftige verhalen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat het percentage long covid patiënten is die gevaccineerd zijn. Of dat hetzelfde is of stukken lager. Maar daar heb ik nog geen onderzoek over gevonden. Te vroeg waarschijnlijk."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Zou best knap zijn om nu al long covid te hebben nadat je dubbel bent gevaccineerd. Dan dien je al in het eerste kwartaal van 2021 zo'n beetje gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kon het gewoon lezenBlijkbaar had ik mijn max aantal artikelen bij het AD nog niet opgemaakt.
Collega doet overigens onderzoek naar long covid patienten en zei dat hij best geschrokken was van de heftige verhalen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat het percentage long covid patiënten is die gevaccineerd zijn. Of dat hetzelfde is of stukken lager. Maar daar heb ik nog geen onderzoek over gevonden. Te vroeg waarschijnlijk.
En zou ook niet best zijn als het even veel zou blijken te zijn als ongevaccineerden. Al weet je dan wel gelijk dat je het vaccin voor niks genomen hebt
Ik denk dat iedereen dan fysiek en mentaal een wrak zou zijn. Truus' werkgever heeft "gewoon" de dood van haar man op haar geweten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vind dit anders best verdrietig.
[..]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Inderdaad. Bij haar zou ik het geen long-covid willen noemen. Heel droevig verhaal.quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dan fysiek en mentaal een wrak zou zijn. Truus' werkgever heeft "gewoon" de dood van haar man op haar geweten.![]()
Ik ken een vergelijkbaar - echter niet covid gerelateerd - verhaal van jarenlange ellende en vroeg stervende gezinsleden van redelijk dichtbij. Het is een schoolvoorbeeld van hoe ronduit sadistisch het leven soms kan zijn. Ik weet ook niet of ik zelf in die situatie nog wel zin zou hebben om door te leven wanneer ik alleen achter zou blijven...quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Inderdaad. Bij haar zou ik het geen long-covid willen noemen. Heel droevig verhaal.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 23-08-2021 22:47:52 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Met welke reden?quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:47 schreef _serial_ het volgende:
Ik reserveer vast een plekje op het dak.![]()
Mensen zijn helemaal gek gewordenquote:. "Ik wil uberhaupt geen contact met ongevaccineerden" Wtf
.
![]()
Je had net je post geedit. dus het antwoord vervalt.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, bizar!quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:50 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Mensen zijn helemaal gek geworden. "Ik wil uberhaupt geen contact met ongevaccineerden" Wtf
.
![]()
En vorig jaar was iedereen ongevaccineerd toen was t geen probleem.quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:50 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Mensen zijn helemaal gek geworden. "Ik wil uberhaupt geen contact met ongevaccineerden" Wtf
.
[ Bericht 0% gewijzigd door weetjewel5 op 23-08-2021 23:01:12 ]![]()
Een collega van mij wil ook niemand over de vloer hebben die niet gevaccineerd is. Geen risicogroep ofzo.quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:50 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
.
![]()
Knettergekquote:Op maandag 23 augustus 2021 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Een collega van mij wil ook niemand over de vloer hebben die niet gevaccineerd is. Geen risicogroep ofzo.![]()
Terwijl het geen drol uitmaakt. Je bent zelf immers wel gevaccineerd, dus zelfs als ze je aansteken...zeer kleine kans dat je er veel van merkt; helemaal als je niet in een risico groep valt. Dit is wel een uitstekende gelegenheid voor mensen om zich beter te voelen dan anderen en dat te laten merken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Een collega van mij wil ook niemand over de vloer hebben die niet gevaccineerd is. Geen risicogroep ofzo.![]()
Psst AD truc incognito werkt nogquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kon het gewoon lezenBlijkbaar had ik mijn max aantal artikelen bij het AD nog niet opgemaakt.
Collega doet overigens onderzoek naar long covid patienten en zei dat hij best geschrokken was van de heftige verhalen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat het percentage long covid patiënten is die gevaccineerd zijn. Of dat hetzelfde is of stukken lager. Maar daar heb ik nog geen onderzoek over gevonden. Te vroeg waarschijnlijk.![]()
![]()
Nog heel even en ze gaan ervoor pleiten dat ongevaccineerden uiterlijk herkenbaar moeten zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl het geen drol uitmaakt. Je bent zelf immers wel gevaccineerd, dus zelfs als ze je aansteken...zeer kleine kans dat je er veel van merkt; helemaal als je niet in een risico groep valt. Dit is wel een uitstekende gelegenheid voor mensen om zich beter te voelen dan anderen en dat te laten merken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Of in quarantaine kampen stoppen (zoals in Australie met covid pos mensen).quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog heel even en ze gaan ervoor pleiten dat ongevaccineerden uiterlijk herkenbaar moeten zijn.![]()
Tja... ik heb zelf mijn prikken gehad dus mij maakt dat ook niet meer uit zelf. Het is een beetje extreem zo en iedereen kan erover liegen. Als het dan verder niet over het vaccin gaat prima. Zou totaal dan weer geen zin hebben in een persoon die mij dan een schaap zou vinden omdat ik wel een prik heb gehaald.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl het geen drol uitmaakt. Je bent zelf immers wel gevaccineerd, dus zelfs als ze je aansteken...zeer kleine kans dat je er veel van merkt; helemaal als je niet in een risico groep valt. Dit is wel een uitstekende gelegenheid voor mensen om zich beter te voelen dan anderen en dat te laten merken.![]()
Dat zie je ook in bnw.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl het geen drol uitmaakt. Je bent zelf immers wel gevaccineerd, dus zelfs als ze je aansteken...zeer kleine kans dat je er veel van merkt; helemaal als je niet in een risico groep valt. Dit is wel een uitstekende gelegenheid voor mensen om zich beter te voelen dan anderen en dat te laten merken.![]()
Echt raar, hoor. Die docent van de UvA die vandaag in het nieuws was omdat-ie ontslag heeft genomen wilde ook een vaccinatieplicht voor de universiteit. Ik begrijp niet wat-ie daarmee op denkt te schieten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
gebeurt andersom ook, onze part time huishoudhulp is ontslagen bij een ander gezin omdat ze gevaccineerd isquote:Op maandag 23 augustus 2021 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel je eigen individuele vrijheid. Met wie je om wil gaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Huh... whut?quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
gebeurt andersom ook, onze part time huishoudhulp is ontslagen bij een ander gezin omdat ze gevaccineerd is![]()
Bang dat ze storing zou geven op de 4G-verinding?![]()
![]()
maar het lijkt me toch heel vreemd als je mensen uitnodigt op bijvoorbeeld een verjaardag en dan eist dat ze ingeënt moeten zijnquote:Op maandag 23 augustus 2021 23:34 schreef capricia het volgende:
Het is natuurlijk wel je eigen individuele vrijheid. Met wie je om wil gaan.![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Huh... whut?![]()
Bang dat ze storing zou geven op de 4G-verinding?ja zoiets
![]()
Opvallend dat mensen zo welwillend hun vaccinatiestatus delen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het lijkt me toch heel vreemd als je mensen uitnodigt op bijvoorbeeld een verjaardag en dan eist dat ze ingeënt moeten zijn"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lijkt me een prima reden om onder die kringverjaardagen uit te komen!quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het lijkt me toch heel vreemd als je mensen uitnodigt op bijvoorbeeld een verjaardag en dan eist dat ze ingeënt moeten zijn![]()
![]()
![]()
In mijn omgeving doen ze daar ook niet geheimzinnig over. Wel of niet gevaccineerd.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Opvallend dat mensen zo welwillend hun vaccinatiestatus delen.![]()
van mensen waar ik veel mee omga weet ik het wel, is niet zo zeer controleren maar je hebt het erover.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Opvallend dat mensen zo welwillend hun vaccinatiestatus delen.![]()
Ik vraag het niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
van mensen waar ik veel mee omga weet ik het wel, is niet zo zeer controleren maar je hebt het erover.
Maar je kunt het vaak wel inschatten ja."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja prima.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In mijn omgeving doen ze daar ook niet geheimzinnig over. Wel of niet gevaccineerd.
Maar ik neem aan dat jij ook geen mensen uit gaat sluiten op grond van vaccinatiestatus.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk eerlijk gezegd niet dat zerocovidfundamentalisten en vaccinatie-extremisten zich met steekhoudende argumenten laten overtuigen...quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl het geen drol uitmaakt. Je bent zelf immers wel gevaccineerd, dus zelfs als ze je aansteken...zeer kleine kans dat je er veel van merkt; helemaal als je niet in een risico groep valt. Dit is wel een uitstekende gelegenheid voor mensen om zich beter te voelen dan anderen en dat te laten merken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nee, dat klopt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja prima.
Maar ik neem aan dat jij ook geen mensen uit gaat sluiten op grond van vaccinatiestatus.
Al moet ik wel bekennen dat ik sommige beweegredenen om niet te vaccineren, wel opsla. In sommige gevallen is mijn vertrouwen in de geestelijke vermogens van die mensen niet groter geworden.![]()
![]()
Als iemand die al jarenlang De Mol / WIDM-fantheorieën leest, was dat bij mij al niet te grootquote:Op maandag 23 augustus 2021 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In sommige gevallen is mijn vertrouwen in de geestelijke vermogens van die mensen niet groter geworden.![]()
![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iemand die al jarenlang De Mol / WIDM-fantheorieën leest, was dat bij mij al niet te groot![]()
Denk dat ik dat dan maar blijf overslaan!![]()
![]()
Tering he. Dan ben je ook goed van het padje af hoorquote:Op maandag 23 augustus 2021 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
gebeurt andersom ook, onze part time huishoudhulp is ontslagen bij een ander gezin omdat ze gevaccineerd is
zie email 27 oktober![]()
Geheel van de rails!quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tering he. Dan ben je ook goed van het padje af hoor![]()
![]()
De komende maanden ook echt. Wat een giller.quote:Aantal positieve tests Duitsland niet meer leidend bij coronabeleid
Duitsland wil zich bij het coronabeleid niet langer laten leiden door het aantal positieve tests, melden Duitse media. Nu moeten deelstaten automatisch maatregelen nemen als de grens van vijftig gevallen per 100.000 inwoners wordt overschreden. De regering heeft besloten de wet te schrappen.
Gezondheidsminister Jens Spahn wil dat het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen als graadmeter gaat gelden. Volgens Spahn is de drempel van 50 positieve tests overbodig geworden nu een fors deel van de bevolking is gevaccineerd.
In de Kamerbrief van 13 augustus, na de laatste coronapersconferentie, schrijft demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge dat er ook in Nederland de komende maanden zal worden gekeken naar de aanpak. In de nieuwe fase van de pandemie zijn "belangrijkere criteria voor een goede risico-inschaling de vaccinatiegraad en ziekenhuisbezetting", is te lezen in de brief. In september wordt hier verder over gesproken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
"Most vulnerable population are the ones who received two vaccin doses"
[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 24-08-2021 02:07:36 ]![]()
En degene die geen vaccins hebben genomen moeten er nu 3 tegelijk nemen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 01:47 schreef Za het volgende:
"Most vulnerable population are the ones who received two vaccin doses"
[ twitter ]![]()
Ik weet het niet, het is bizar allemaal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 02:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
En degene die geen vaccins hebben genomen moeten er nu 3 tegelijk nemen?![]()
We hebben hier te maken met een zeer bijzonder geval. Wij hebben namelijk Hugo de Jonge, alles wat Hugo zegt klopt en wat hij niet heeft gezegd is onzin. En zo niet? Dan toch.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De komende maanden ook echt. Wat een giller.
Alles draait om het ego van de minister en dan krijg je zulke onzin.zie email 27 oktober![]()
Oh, maar dat ontken ik dus wel. Aangezien “zielige jankverhalen” insinueert dat ze zich aanstellen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat ze specifiek deze mensen voor de camera zetten zodat ze sensatie kunnen maken met zielige jankverhalen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat bestaat echt? Teckelrennen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wie weet heb ik straks wel de snelste Teckel van Zeeland en West-Brabant![]()
![]()
Het is wel duidelijk wat er de komende maanden gaat gebeuren. Besmettingen blijven leidend en dat worden ziekenhuisopnames. Het hele ‘loslaten’ kunnen we dus wel vergeten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 02:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben hier te maken met een zeer bijzonder geval. Wij hebben namelijk Hugo de Jonge, alles wat Hugo zegt klopt en wat hij niet heeft gezegd is onzin. En zo niet? Dan toch.
Alles draait om het ego van de minister en dan krijg je zulke onzin.![]()
Er komen verkiezingen aan!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De komende maanden ook echt. Wat een giller.![]()
Áls die er gaan komen, zijn we helemaal de komende maaaaanden niet van gezeik af.quote:
Net of iemand dán de moed heeft te gaan versoepelen met wat er nog steeds staat qua maatregelen en opschalen van zorg met duurzame inzetbaarheid
En dan heb ik het dus over TvT wat blijft, dreigingen met sluitingen en meer maatregelen
Joy
Dat denk ik eigenlijk niet. Zelfs Duitsland schakelt over naar ziekenhuisopnames leidend. Dus uiteindelijk zullen wij wel volgen. In steeds meer landen zie je het besef indalen dat we moeten leren leven met het virus. Nederland heeft altijd voorop gelopen met versoepelen, dus ik denk dat het allemaal wel losloopt, eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk wat er de komende maanden gaat gebeuren. Besmettingen blijven leidend en dat worden ziekenhuisopnames. Het hele ‘loslaten’ kunnen we dus wel vergeten.
Als er zelfs in landen als Duitsland geen draagvlak meer is voor strenge maatregelen dan is dat imo wel een teken aan de wand hoor.![]()
Het ging over Duitslandquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Áls die er gaan komen, zijn we helemaal de komende maaaaanden niet van gezeik af.
Net of iemand dán de moed heeft te gaan versoepelen met wat er nog steeds staat qua maatregelen en opschalen van zorg met duurzame inzetbaarheid
En dan heb ik het dus over TvT wat blijft, dreigingen met sluitingen en meer maatregelen
JoyDaar komen verkiezingen aan
![]()
![]()
Ik kende wel Corgi racesquote:![]()
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Hoeft niet negatief te zijn. Je kan er als partij positief uit springen door een lijn uit te zetten hoe we vanaf hier concreet uit de pandemie gaan komen, met een hoopvol verhaal zowel op korte als lange termijn, hoe de endemische fase vorm te geven. Dat is er momenteel eigenlijk niet. Iedereen is er klaar mee en wil verder, maar niemand heeft een plan. Unique selling point. Succes verzekerd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Áls die er gaan komen, zijn we helemaal de komende maaaaanden niet van gezeik af.
Joy![]()
Mij maakt het helemaal niets uit of anderen gevaccineerd zijn, aangezien ik dat zelf wel ben. Dan hoef ik me toch geen zorgen meer te maken? Gevaccineerden kunnen het virus sowieso ook nog verspreiden, dat is allang bewezen.quote:
Overigens ken ik maar twee mensen die zich bewust niet hebben laten vaccineren, maar die zijn er ook van overtuigd dat de hele pandemie een vooropgezet plan is om een totalitaire staat te stichten ofzo.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Overigens ken ik maar twee mensen die zich bewust niet hebben laten vaccineren, maar die zijn er ook van overtuigd dat de hele pandemie een vooropgezet plan is om een totalitaire staat te stichten ofzo.![]()
Dit zou voor mij eerder een reden zijn om afscheid te nemen van vrienden, dan dat ze niet gevaccineerd zijn. Kolere zeg![]()
![]()
Oké, we zijn klaar mensen, het doek is gevallen. Het was allemaal één grote grap en we zitten al anderhalf jaar in de opnames van een nieuwe Steven Spielberg film. Kan niet meer anders.https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531quote:De politie in de Australische deelstaat New South Wales jaagt op een met corona besmette man die ’op de vlucht’ is geslagen. De positief geteste man heeft inmiddels het label ’volksvijand nummer één’ en er is een arrestatiebevel tegen hem uitgevaardigd.
Daarover berichten Australische media. Anthony Karam, 27, kreeg op 14 augustus te horen dat hij besmet was met het coronavirus en dat hij twee weken in quarantaine moest. Karam weigerde gehoor te geven aan dat verzoek. Volgens de Australische autoriteiten blijft hij zich onder de mensen begeven en wist hij te ontkomen door een vals adres op te geven.
De politie is een zoekactie gestart naar de man. „Anthony is er niet in geslaagd zich te isoleren zoals voorgeschreven door de Public Health Order en ondanks talloze pogingen van de politie om hem te vinden, is dat nog niet gelukt”, aldus een woordvoerder. Het aantal besmettingen in New South Wales, waar ook hoofdstad Sydney onder valt, neemt in rap tempo toe. De politie heeft een arrestatiebevel uitgevaardigd om Karam zo snel mogelijk te vinden en de ’schade’ te beperken.
Op beelden van beveiligingscamera’s is Karam meerdere keren gezien in een lift. Ook zou hij „hoestend” gezien zijn toen hij een appartementencomplex binnenging.
Volgens de Australische autoriteiten is Karam een „risico voor de gezondheid en veiligheid van het publiek”. Mensen krijgen het advies om Karam ’niet zelf te benaderen’ maar het noodnummer te bellen als ze hem signaleren.![]()
Bizar verhaal.. als dat waar is, zijn die zero-covid belijders veel gevaarlijkers dan deze man.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
Oké, we zijn klaar mensen, het doek is gevallen. Het was allemaal één grote grap en we zitten al anderhalf jaar in de opnames van een nieuwe Steven Spielberg film. Kan niet meer anders.
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Mja, dit is inherent aan het voeren van een zero-covid beleid, natuurlijk. Een zo'n persoon kan met een beetje pech enorm veel besmettingen veroorzaken. Dus op zichzelf vind ik het passen binnen het beleid van Australie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
Oké, we zijn klaar mensen, het doek is gevallen. Het was allemaal één grote grap en we zitten al anderhalf jaar in de opnames van een nieuwe Steven Spielberg film. Kan niet meer anders.
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Of dat beleid verstandig is en langdurig kan worden volgehouden, is een andere vraag.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Jij kan ook echt alles bagatelliseren hequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, dit is inherent aan het voeren van een zero-covid beleid, natuurlijk. Een zo'n persoon kan met een beetje pech enorm veel besmettingen veroorzaken. Dus op zichzelf vind ik het passen binnen het beleid van Australie.
Of dat beleid verstandig is en langdurig kan worden volgehouden, is een andere vraag.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En voordat hij goed en wel gepakt is is hij reeds symptoomvrij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
[..]
Honderden cases per dag daar en je dan zo uitsloven om er eentje te pakken te krijgen. En mensen een noodnummer laten bellen. Dit is wel vrij-waardig.
I'll give you something to do![]()
Wtfquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
[..]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Vind je dat bagatelliseren? Volgens mij is dat niet wat ik doe, eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij kan ook echt alles bagatelliseren heAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ook spannend, wat zou het worden over een paar dagen?https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531quote:WASHINGTON (ANP/RTR) - De Amerikaanse inlichtingendiensten zijn praktisch klaar met hun onderzoek naar de oorsprong van het coronavirus. Maar het zal nog een paar dagen duren voordat een niet-geheime versie van de bevindingen voor het publiek beschikbaar is, verwacht het Witte Huis. Het is een uiterst gevoelige kwestie, niet alleen in het politiek verdeelde Washington, maar ook richting China, stellen waarnemers.
De Amerikaanse president Biden gaf in mei opdracht binnen drie maanden een antwoord te vinden op de vraag waar het coronavirus vandaan komt dat de wereld al ruim 1,5 jaar in zijn greep houdt. Een van de theorieën waar de Amerikaanse geheime diensten zich over bogen, is dat het virus is ontsnapt uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan. Die metropool geldt als de oorspronkelijke brandhaard van de pandemie. De vorige president Trump sprak steeds over het Chinese virus, om daarmee duidelijk te maken dat hij de Chinezen verantwoordelijk houdt voor de verspreiding van de dodelijke ziekte.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) deed eerder dit jaar onderzoek in Wuhan. Het onderzoeksteam, met de Nederlandse virologe Marion Koopmans, achtte het toen onwaarschijnlijk dat het virus in het lab op mensen is overgegaan. Maar inmiddels wordt dat niet meer uitgesloten. WHO-wetenschappers denken nu dat het goed mogelijk is dat het virus daar van een vleermuis op een mens is overgedragen. Het communistische regime in Peking veegt deze stelling resoluut van tafel.
Onlangs meldde de Republikeinse partij van Trump dat er bewijs is dat suggereert dat het virus dus wel degelijk uit het lab is ontsnapt. Het coronavirus zou voor 12 september 2019 "per ongeluk" zijn vrijgekomen. De Democraten van Biden wilden een jaar geleden nog niets weten van een dergelijke theorie. Maar onlangs zeiden regeringsfunctionarissen die opvatting net zo geloofwaardig te vinden als de mening dat het virus spontaan in de natuur bij dieren is ontstaan.![]()
Kijk dat is het betere werkquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:57 schreef Oriente het volgende:
Ook spannend, wat zou het worden over een paar dagen?
[..]
Dat gaat vuurwerk opleveren waarschijnlijkBefore I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Hugo gaat eerst de komende maanden kijken of hij er de daarop volgende maanden naar gaat kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De komende maanden ook echt. Wat een giller.![]()
Hoezo, Marion Koopmans heeft al onderzoek gedaan en niets gevonden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:58 schreef pullup het volgende:
[..]
Kijk dat is het betere werk
Dat gaat vuurwerk opleveren waarschijnlijk- verwijderd door admin -![]()
Nouja, het virus moet ergens vandaan komen en de kans dat China erbij betrokken is, is wel heel groot.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Hoezo, Marion Koopmans heeft al onderzoek gedaan en niets gevonden.
Dat zal politiek wel gevoelig liggen.![]()
Dit klinkt eerder als een verhaal van De Speld. Bizar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531![]()
Dat is een understatement natuurlijk. Je wilt ook geen (koude) oorlog met China. Tenminste wij zijn veel te afhankelijk van China nu als land en Europa.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nouja, het virus moet ergens vandaan komen en de kans dat China erbij betrokken is, is wel heel groot.
Is dan de oplossing om fouten vanuit China maar onder het tapijt te schuiven, want oh oh wat als we geen chips meer krijgen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is een understatement natuurlijk. Je wilt ook geen (koude) oorlog met China. Tenminste wij zijn veel te afhankelijk van China nu als land en Europa.![]()
Koopmans zou de oorsprong nog niet kunnen vinden als ze over de reageerbuis struikelt. Die heeft alleen gezien wat ze van de Chinezen mocht zien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Hoezo, Marion Koopmans heeft al onderzoek gedaan en niets gevonden.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
In China is niks aan de hand. Erg raar dat jullie het erg mooie China bekritiseren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
In China is niks aan de hand. Erg raar dat jullie het erg mooie China bekritiseren.![]()
![]()
de kans? het komt daar vandaan dus die kans is 100% maar het wordt ernstiger als het uit dat lab komtquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nouja, het virus moet ergens vandaan komen en de kans dat China erbij betrokken is, is wel heel groot.
Xi JinpingGOD heeft zijn zaakjes altijd keurig op orde. Dat is nog eens een echte leider.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dan hoef je toch niet te doen alsof het een seriemoordenaar is man. Het inzetten van dit soort tools tegen je eigen bevolking hoort niet in een democratische rechtsstaat thuis. Het is hier geen Wit-Rusland. Doe normaal, dit is bijna staatsterreur.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, dit is inherent aan het voeren van een zero-covid beleid, natuurlijk. Een zo'n persoon kan met een beetje pech enorm veel besmettingen veroorzaken. Dus op zichzelf vind ik het passen binnen het beleid van Australie.
Of dat beleid verstandig is en langdurig kan worden volgehouden, is een andere vraag.![]()
Om die reden kijkt ook bijna iedereen weg in de situatie met de Oeigoeren. Naja, er komt wel eens 'foei' voorbij en wat mensen zeggen wel eens iets op persoonlijke voet. Maar daar blijft het wel een beetje bij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:15 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Is dan de oplossing om fouten vanuit China maar onder het tapijt te schuiven, want oh oh wat als we geen chips meer krijgen?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Volgens mij zeg ik ook niet dat het normaal is. Ik zeg alleen dat het inherent is aan het zero-covidbeleid dat daar fanatiek wordt gevoerd. Dat is toch gewoon zo? Kun je heel verbaasd en verontwaardigd over zijn, maar dat vind ik dan lichtelijk naief.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan hoef je toch niet te doen alsof het een seriemoordenaar is man. Het inzetten van dit soort tools tegen je eigen bevolking hoort niet in een democratische rechtsstaat thuis. Het is hier geen Wit-Rusland. Doe normaal, dit is bijna staatsterreur.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dan is mijn conclusie dat het voeren van een zero-covidstrategie niet thuishoort in een democratische rechtsstaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik ook niet dat het normaal is. Ik zeg alleen dat het inherent is aan het zero-covidbeleid dat daar fanatiek wordt gevoerd. Dat is toch gewoon zo? Kun je heel verbaasd en verontwaardigd over zijn, maar dat vind ik dan lichtelijk naief.![]()
China kan er natuurlijk weinig aan doen als het van een vleermuis komt (op die markten verbieden na natuurlijk) daarom is het nuttig om het te onderzoeken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
de kans? het komt daar vandaan dus die kans is 100% maar het wordt ernstiger als het uit dat lab komtJa precies en ik zie dat ook niet snel gaan veranderen. Sterker nog, onze afhankelijkheid wordt alleen maar groter.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Om die reden kijkt ook bijna iedereen weg in de situatie met de Oeigoeren. Naja, er komt wel eens 'foei' voorbij en wat mensen zeggen wel eens iets op persoonlijke voet. Maar daar blijft het wel een beetje bij.![]()
ze hadden ipv het onder de pet te willen stoppen toch wat anders kunnen doen dus verwijtbaar zijn ze zeker, die vertraging heeft al voor enorme schade gezorgdquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:27 schreef Mallerd01 het volgende:
China kan er natuurlijk weinig aan doen als het van een vleermuis komt (op die markten verbieden na natuurlijk) daarom is het nuttig om het te onderzoeken.![]()
En wat als die rechtstaat daar democratisch voor kiest?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan is mijn conclusie dat het voeren van een zero-covidstrategie niet thuishoort in een democratische rechtsstaat.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wellicht dachten ze zoals SARS het "klein" te kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hadden ipv het onder de pet te willen stoppen toch wat anders kunnen doen dus verwijtbaar zijn ze zeker, die vertraging heeft al voor enorme schade gezorgd
Hoe landen reageren op covid is niet in handen van China.![]()
Dan sla je een weg in die eindigt in Boekarest 1989.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat als die rechtstaat daar democratisch voor kiest?![]()
Dan heeft men ervoor gekozen dat niet langer te zijn. Als wij er per democratisch referendum voor zouden kunnen kiezen Rutte tot levenslange alleenheerser te maken (Zijne meest Vooraanstaande Kameraad Marcus Ruttus I, Heerser ter Land ter Zee en in de Lucht, Hij die uit het licht der Zon formeerde) betekent dat niet dat de status van het hebben van een dictator dus democratisch is imo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat als die rechtstaat daar democratisch voor kiest?![]()
Dat valt nog te bezien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan sla je een weg in die eindigt in Boekarest 1989.
Kennelijk kan het prima samen. Een democratische rechtsstaat en zerocovid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
17 september. Freedom Day!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:03 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer is de volgende persco van Laurel en Hardy?![]()
Op langere termijn lijkt me dat niet houdbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien.
Kennelijk kan het prima samen. Een democratische rechtsstaat en zerocovid.![]()
Had ook makkelijk geplaceerd gekund deze demonstratie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de toekomst, die mensenmassa.
Groetjes Hugo![]()
De voorschriften in het vliegtuig hebben niet alleen met het Nederlandse beleid te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Realiseerde me trouwens tijdens de vlucht dat die mondkapjes in het vliegtuig complete onzin zijn: iedereen is gevaccineerd of negatief getest, dus wat is het verschil met een geplaceerd evenement?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik begrijp er niets van dat er mensen zijn die dit verdedigen. Maar dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien.
Vind jij Australië nu nog een daadwerkelijke democratische rechtstaat, met de manier waarop het gaat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien.
Er zijn genoeg landen die ook zo naar het Nederlandse beleid kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp er niets van dat er mensen zijn die dit verdedigen. Maar dat is mijn mening.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik ook niet. Eén van de beginselen is dat de burger hoort te worden beschermd tegen de overheid. Dat gebeurt daar m.i. nu in onvoldoende mate.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp er niets van dat er mensen zijn die dit verdedigen. Maar dat is mijn mening.I'll give you something to do![]()
Ben net als de meesten ook wel klaar met dat belerende toontje van Hugo. Jongens, dit moeten we nu even niet doen!! Laat mensen lekker genieten bij een voetbalwedstrijd man.![]()
Een van de andere beginselen is dat je als burger door de overheid beschermd wordt van andere burgers.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ook niet. Eén van de beginselen is dat de burger hoort te worden beschermd tegen de overheid. Dat gebeurt daar m.i. nu in onvoldoende mate.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Daar heb ik geen boodschap aan. Ik vind zaken als handhaving door het leger en overheidsgeweld tegen vreedzame burgers niet in een rechtsstaat thuishoren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landen die ook zo naar het Nederlandse beleid kijken.![]()
Wacht maar tot ze hier ongevacineerden gaan opjagen, dan staan de telefoons bij de opsporingsdienst ook roodgloeiend.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp er niets van dat er mensen zijn die dit verdedigen. Maar dat is mijn mening.![]()
Australië is sowieso een lachwekkend land qua strategie. 35% pas volledig gevaccineerd daar?
En dan nu klopjacht op CoronalijerZo kom je er wel
blablablabla![]()
Het is wel van belang hoe dat gedaan wordt natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een van de andere beginselen is dat je als burger door de overheid beschermd wordt van andere burgers.![]()
Geen speld…ongelofelijk dat landquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:10 schreef Elan het volgende:
Australië is sowieso een lachwekkend land qua strategie. 35% pas volledig gevaccineerd daar?
En dan nu klopjacht op CoronalijerZo kom je er wel
![]()
Als er onoverkomelijk veel besmettingen achterweg kwamen dan had hij nog een punt gehad. Maar nu is strakkere naleving in de stadions vooral een oplossing voor een niet-bestaand probleem.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:08 schreef Cynicio het volgende:
Ben net als de meesten ook wel klaar met dat belerende toontje van Hugo. Jongens, dit moeten we nu even niet doen!! Laat mensen lekker genieten bij een voetbalwedstrijd man.I'll give you something to do![]()
Kan het aub zo saai blijven qua cijfers gedurende de herfst en winter?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen boodschap aan. Ik vind zaken als handhaving door het leger en overheidsgeweld tegen vreedzame burgers niet in een rechtsstaat thuishoren.![]()
Het verbaasd mij dat sommigen de "Lab Leak Theory" nog niet als serieuze kandidaat zien voor de Corona oorsprong.
https://www.wsj.com/artic(...)k-theory-11622830092![]()
Zoals hier? https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraatquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen boodschap aan. Ik vind zaken als handhaving door het leger en overheidsgeweld tegen vreedzame burgers niet in een rechtsstaat thuishoren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tja, het nadeel van het Australische beleid is, zoals ook al door @miss_sly gezegd, dat iedere besmetting een potentiële katalysator kan worden voor verschrikkelijke toestanden. In dat licht bezien snap ik dat ze vanuit hun strategie alles op alles zetten om een persoon als deze te pakken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is wel van belang hoe dat gedaan wordt natuurlijk.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
In dit geval hebben die boeren hun tractoren als wapen ingezet. Totaal onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals hier? https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat![]()
Zonder dreigend zorginfarct had hier geen haan naar gekraaid. Bovendien kunnen burgers dit individueel regelen. Tegen een overheid gaat dat een stuk lastiger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een van de andere beginselen is dat je als burger door de overheid beschermd wordt van andere burgers.I'll give you something to do
Forum Opties Forumhop: Hop naar: