Vind je dat bagatelliseren? Volgens mij is dat niet wat ik doe, eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij kan ook echt alles bagatelliseren he
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531quote:WASHINGTON (ANP/RTR) - De Amerikaanse inlichtingendiensten zijn praktisch klaar met hun onderzoek naar de oorsprong van het coronavirus. Maar het zal nog een paar dagen duren voordat een niet-geheime versie van de bevindingen voor het publiek beschikbaar is, verwacht het Witte Huis. Het is een uiterst gevoelige kwestie, niet alleen in het politiek verdeelde Washington, maar ook richting China, stellen waarnemers.
De Amerikaanse president Biden gaf in mei opdracht binnen drie maanden een antwoord te vinden op de vraag waar het coronavirus vandaan komt dat de wereld al ruim 1,5 jaar in zijn greep houdt. Een van de theorieën waar de Amerikaanse geheime diensten zich over bogen, is dat het virus is ontsnapt uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan. Die metropool geldt als de oorspronkelijke brandhaard van de pandemie. De vorige president Trump sprak steeds over het Chinese virus, om daarmee duidelijk te maken dat hij de Chinezen verantwoordelijk houdt voor de verspreiding van de dodelijke ziekte.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) deed eerder dit jaar onderzoek in Wuhan. Het onderzoeksteam, met de Nederlandse virologe Marion Koopmans, achtte het toen onwaarschijnlijk dat het virus in het lab op mensen is overgegaan. Maar inmiddels wordt dat niet meer uitgesloten. WHO-wetenschappers denken nu dat het goed mogelijk is dat het virus daar van een vleermuis op een mens is overgedragen. Het communistische regime in Peking veegt deze stelling resoluut van tafel.
Onlangs meldde de Republikeinse partij van Trump dat er bewijs is dat suggereert dat het virus dus wel degelijk uit het lab is ontsnapt. Het coronavirus zou voor 12 september 2019 "per ongeluk" zijn vrijgekomen. De Democraten van Biden wilden een jaar geleden nog niets weten van een dergelijke theorie. Maar onlangs zeiden regeringsfunctionarissen die opvatting net zo geloofwaardig te vinden als de mening dat het virus spontaan in de natuur bij dieren is ontstaan.
Kijk dat is het betere werkquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:57 schreef Oriente het volgende:
Ook spannend, wat zou het worden over een paar dagen?
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Hugo gaat eerst de komende maanden kijken of hij er de daarop volgende maanden naar gaat kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De komende maanden ook echt. Wat een giller.
Hoezo, Marion Koopmans heeft al onderzoek gedaan en niets gevonden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:58 schreef pullup het volgende:
[..]
Kijk dat is het betere werk
Dat gaat vuurwerk opleveren waarschijnlijk
Nouja, het virus moet ergens vandaan komen en de kans dat China erbij betrokken is, is wel heel groot.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Hoezo, Marion Koopmans heeft al onderzoek gedaan en niets gevonden.
Dit klinkt eerder als een verhaal van De Speld. Bizar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
Oké, we zijn klaar mensen, het doek is gevallen. Het was allemaal één grote grap en we zitten al anderhalf jaar in de opnames van een nieuwe Steven Spielberg film. Kan niet meer anders.
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Dat is een understatement natuurlijk. Je wilt ook geen (koude) oorlog met China. Tenminste wij zijn veel te afhankelijk van China nu als land en Europa.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nouja, het virus moet ergens vandaan komen en de kans dat China erbij betrokken is, is wel heel groot.
Dat zal politiek wel gevoelig liggen.
Is dan de oplossing om fouten vanuit China maar onder het tapijt te schuiven, want oh oh wat als we geen chips meer krijgen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is een understatement natuurlijk. Je wilt ook geen (koude) oorlog met China. Tenminste wij zijn veel te afhankelijk van China nu als land en Europa.
Koopmans zou de oorsprong nog niet kunnen vinden als ze over de reageerbuis struikelt. Die heeft alleen gezien wat ze van de Chinezen mocht zien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Hoezo, Marion Koopmans heeft al onderzoek gedaan en niets gevonden.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
In China is niks aan de hand. Erg raar dat jullie het erg mooie China bekritiseren.
de kans? het komt daar vandaan dus die kans is 100% maar het wordt ernstiger als het uit dat lab komtquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nouja, het virus moet ergens vandaan komen en de kans dat China erbij betrokken is, is wel heel groot.
Dat zal politiek wel gevoelig liggen.
Xi JinpingGOD heeft zijn zaakjes altijd keurig op orde. Dat is nog eens een echte leider.quote:
Dan hoef je toch niet te doen alsof het een seriemoordenaar is man. Het inzetten van dit soort tools tegen je eigen bevolking hoort niet in een democratische rechtsstaat thuis. Het is hier geen Wit-Rusland. Doe normaal, dit is bijna staatsterreur.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, dit is inherent aan het voeren van een zero-covid beleid, natuurlijk. Een zo'n persoon kan met een beetje pech enorm veel besmettingen veroorzaken. Dus op zichzelf vind ik het passen binnen het beleid van Australie.
Of dat beleid verstandig is en langdurig kan worden volgehouden, is een andere vraag.
Om die reden kijkt ook bijna iedereen weg in de situatie met de Oeigoeren. Naja, er komt wel eens 'foei' voorbij en wat mensen zeggen wel eens iets op persoonlijke voet. Maar daar blijft het wel een beetje bij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:15 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Is dan de oplossing om fouten vanuit China maar onder het tapijt te schuiven, want oh oh wat als we geen chips meer krijgen?
Volgens mij zeg ik ook niet dat het normaal is. Ik zeg alleen dat het inherent is aan het zero-covidbeleid dat daar fanatiek wordt gevoerd. Dat is toch gewoon zo? Kun je heel verbaasd en verontwaardigd over zijn, maar dat vind ik dan lichtelijk naief.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan hoef je toch niet te doen alsof het een seriemoordenaar is man. Het inzetten van dit soort tools tegen je eigen bevolking hoort niet in een democratische rechtsstaat thuis. Het is hier geen Wit-Rusland. Doe normaal, dit is bijna staatsterreur.
Dan is mijn conclusie dat het voeren van een zero-covidstrategie niet thuishoort in een democratische rechtsstaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik ook niet dat het normaal is. Ik zeg alleen dat het inherent is aan het zero-covidbeleid dat daar fanatiek wordt gevoerd. Dat is toch gewoon zo? Kun je heel verbaasd en verontwaardigd over zijn, maar dat vind ik dan lichtelijk naief.
China kan er natuurlijk weinig aan doen als het van een vleermuis komt (op die markten verbieden na natuurlijk) daarom is het nuttig om het te onderzoeken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
de kans? het komt daar vandaan dus die kans is 100% maar het wordt ernstiger als het uit dat lab komt
Ja precies en ik zie dat ook niet snel gaan veranderen. Sterker nog, onze afhankelijkheid wordt alleen maar groter.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Om die reden kijkt ook bijna iedereen weg in de situatie met de Oeigoeren. Naja, er komt wel eens 'foei' voorbij en wat mensen zeggen wel eens iets op persoonlijke voet. Maar daar blijft het wel een beetje bij.
ze hadden ipv het onder de pet te willen stoppen toch wat anders kunnen doen dus verwijtbaar zijn ze zeker, die vertraging heeft al voor enorme schade gezorgdquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:27 schreef Mallerd01 het volgende:
China kan er natuurlijk weinig aan doen als het van een vleermuis komt (op die markten verbieden na natuurlijk) daarom is het nuttig om het te onderzoeken.
En wat als die rechtstaat daar democratisch voor kiest?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan is mijn conclusie dat het voeren van een zero-covidstrategie niet thuishoort in een democratische rechtsstaat.
Wellicht dachten ze zoals SARS het "klein" te kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hadden ipv het onder de pet te willen stoppen toch wat anders kunnen doen dus verwijtbaar zijn ze zeker, die vertraging heeft al voor enorme schade gezorgd
Dan sla je een weg in die eindigt in Boekarest 1989.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat als die rechtstaat daar democratisch voor kiest?
Dan heeft men ervoor gekozen dat niet langer te zijn. Als wij er per democratisch referendum voor zouden kunnen kiezen Rutte tot levenslange alleenheerser te maken (Zijne meest Vooraanstaande Kameraad Marcus Ruttus I, Heerser ter Land ter Zee en in de Lucht, Hij die uit het licht der Zon formeerde) betekent dat niet dat de status van het hebben van een dictator dus democratisch is imo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat als die rechtstaat daar democratisch voor kiest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |