SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Hugo is een persoonlijke vete aan het uitvechten.
Lul. Met welke reden exact dat sta vakken worden afgesloten?
'hugo: ga zitten en je bek houden'!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Nog 3 weken tot de volgende persco, denk niet dat we gaan versoepelen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Schoolmeestertje is op zijn pik getrapt dat het volk niet als kleine kleutertjes naar hem wil luisteren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
Hugo is een persoonlijke vete aan het uitvechten.
Lul. Met welke reden exact dat sta vakken worden afgesloten?
'hugo: ga zitten en je bek houden'!![]()
Ja, dit.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schoolmeestertje is op zijn pik getrapt dat het volk niet als kleine kleutertjes naar hem wil luisteren.
Zou hem als feyenoord weigeren. Seizoenskaart blokkeren. 'jammer. Van het ministerie moeten we 1/3de niet toelaten. U bent daar 1 van'.
Voor zn bek slaan met zijn eigen regels die hij tijdens de campagne toch niet opvolgde.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Afgezien van het feit dat Hugo eens moet kappen met z'n micromanagemen,t vond ik het meest opvallende element eigenlijk dat we blijkbaar ergens nog statribunes hebben.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schoolmeestertje is op zijn pik getrapt dat het volk niet als kleine kleutertjes naar hem wil luisteren.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Nou, wij zijn nu in Parijs aangekomen. Bij vertrek nergens iets van controle, maar bij aankomst op Paris - Nord moest iedereen zijn of haar QR code laten zien midden op het perron. Hele handige plek om te controlerenonze codes deden het gelukkig uitstekend, fijn om te weten.
![]()
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubsquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat Hugo eens moet kappen met z'n micromanagemen,t vond ik het meest opvallende element eigenlijk dat we blijkbaar ergens nog statribunes hebben.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Let the superspreading beginquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nou, wij zijn nu in Parijs aangekomen. Bij vertrek nergens iets van controle, maar bij aankomst op Paris - Nord moest iedereen zijn of haar QR code laten zien midden op het perron. Hele handige plek om te controlerenonze codes deden het gelukkig uitstekend, fijn om te weten.
![]()
![]()
Zo leer ik elke dag weer een beetje bij. Nou kom ik eigenlijk meer in Engelse voetbalstadions dan Nederlandse, misschien is dat het.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubs
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
In de Kuip hadden ze gister ook schijt aan Hugo.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubs![]()
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog 3 weken tot de volgende persco, denk niet dat we gaan versoepelen..![]()
Maar wat als dat ook echt zo is?quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.![]()
Of er komt gewoon een nikszeggende versoepeling. Van door ons aan de regels te houden zijn we nog niet waar we willen zijn maar er is wel meer mogelijk daarom mag de kroeg open blijven tot 01.00 en mogen er nu festivals georganiseerd worden tot 1000 man.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.![]()
Sla die poppenkast gewoon over en leef je leven. Als je op die twee clowns moet gaan zitten wachten dan zijn we nog jaren bezig.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Een klap in het gezicht van elke gevaccineerde.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.
Iedereen die dat wil is nu 2x gevaccineerd. Dan is het nu tijd om de boel open te gooien. Corona gaat echt niet weg, dus we moeten er mee leren leven.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dat doet heel Nederland toch ook gewoon? Ik leef nou niet bepaald in een wappiewereld, maar ik merk echt niets meer van maatregelen of angst bij mensen om mij heen, anders dan in situaties waarin de overheid dat nog afdwingt en men gedwee volgt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sla die poppenkast gewoon over en leef je leven. Als je op die twee clowns moet gaan zitten wachten dan zijn we nog jaren bezig.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Dat zullen we nooit weten, want er zijn geen criteria aan versoepelingen gehangen. 1 ziekenhuisopname per maand kunnen ze al teveel vinden.quote:
Persoonlijk denk ik dat het nu de tijd er voor is, zoniet dan wordt het 1 mei gezien de voorzichtigheid van het illustere duo.![]()
Heel veel plezierquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Aanvullende, het SpikeEiwit is het kenmerk waaraan Corona - kroontje de naam heeft te denken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Top dat je alles zo uitlegt BosbeetleKun je dan ook uitleggen waarom vaccins een iets minder het immuunsysteem triggeren dan een infectie? In mijn optiek is het meest kenmerkende eigenschap van het Corona-virus de spike-eiwitten, hence de naam Corona. Als je een afweer opbouwt en je beschermt tegen zoveel mogelijk varianten van deze spike-eiwit, maak je het virus toch ook op een gelijkmatige manier onschadelijk als bij een afweerreactie die het hele virus aanpakt?
Naast het SpikeEiwit zijn er meer kroontjes en iets van 30 andere proteïnes waaronder de omhullende Membraan en Envelop eiwitten. Die bredere identificeerbare elementen zijn (helaas) een stuk moeilijker, laat staan stabiel 'na te maken', om mee te doen in de samengestelde spel van herkenning en afweer.
NB: Al die eiwitten zijn weer op te splitsen in subunits waarbij onze afweer reageert op een bepaalde ruwe combinatie(s) van die moleculaire verbindingen die daarmee een 'eiwit' representeren (qua vorm en samenstelling).
Hierbij indenken dat die herkenning van alles min of meer, een 'gelijktijdig' proces is. Het is dus niet eerst dit en dan wat anders.
Wat in het hele spel ontbreekt dat we (nog) geen methode hebben die het 'hele' virus-RNA zelf, laat staan in de cel, fundamenteel bestrijdt. Het virus wordt 'bestreden' door oppervlakkig te voorkomen dat het zich onbelemmerd gaat verspreiden. We voorkomen dus niet dat het virus kan infecteren, schade veroorzaakt, kan repliceren, zich weet te verspreiden of grotendeels te onttrekken aan detectie.
PS: in de halve poging is ook risico dat iets lichaamseigen, als 'schadelijk' wordt aangemerkt en het lichaam 'vaccins' of zichzelf daarin bestrijdt.
Het is als criminelen opsluiten die betrapt zijn en dan veronderstellen dat daarmee het risico van criminaliteit is opgelost.
Ik zie alle ontwikkelingen als vooruitstruikelen en onduidelijk is of iets als stap eerder een wankeling, sprong of val als dansje verhuld."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ze lopen daar sowieso altijd te paraderen met een volledig wapenarsenaal, ligt er vol met zwervers... nooit echt een Zen-gevoel gehad op Gare du Nord.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Dit is gewoon het enige argument wat er toe doet, iedereen die wil is 2x gevaccineerd, weg met de regeltjes. Zoals ook altijd voorgespiegeld door die gladjakker Hugo.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:45 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Een klap in het gezicht van elke gevaccineerde.
Iedereen die dat wil is nu 2x gevaccineerd. Dan is het nu tijd om de boel open te gooien. Corona gaat echt niet weg, dus we moeten er mee leren leven.![]()
Veel plezier!quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
2 weken lockdown en dan uitsmeren tot 6 maanden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie Mark en/of Hugo al staan, dat ze verschrikkelijk graag iets anders zouden willen vertellen, maar de cijfers dat echt niet toelaten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: