2x is niet voldoende, de boosters komen er aan. iedereen die geen booster wilt is een anti-vaxxer en is een gevaar voor de samenleving.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:45 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Een klap in het gezicht van elke gevaccineerde.
Iedereen die dat wil is nu 2x gevaccineerd. Dan is het nu tijd om de boel open te gooien. Corona gaat echt niet weg, dus we moeten er mee leren leven.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AND8F7?ocid=msedgntpquote:Duitsland wil zich bij het coronabeleid niet langer laten leiden door het aantal besmettingen. Nu is het zo dat als de grens van 50 gevallen per 100.000 inwoners wordt overschreden automatisch maatregelen moeten worden getroffen. De regering heeft maandag besloten dat op voorstel van gezondheidsminister Jens Spahn uit de wet te schrappen, schrijft de krant Bild.
CDU-leider Armin Laschet is er ook voorstander van. Het parlement moet er nog wel over beslissen, mogelijk nog voor de verkiezingen van volgende maand. Spahn wil dat het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen als graadmeter gaat gelden
Volgens Spahn is de drempel van 50 besmettingen overbodig geworden nu een fors deel van de bevolking is gevaccineerd. Sommige deelstaten zijn er al van afgestapt om alleen naar het aantal besmettingen te kijken. „Dat is waarom het mijn voorstel is om deze 50-drempel snel uit de wet te halen”, zei Spahn maandag tegen zender ZDF. Bijna zes op de tien Duitsers zijn volledig gevaccineerd tegen het virus.
Maar qua vaccinatie lopen ze hopeloos achter.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het helemaal niet begrijpelijk, dat dit de optie was voor vaccinatie kan ik wel in meegaan maar 0 covid is gewoon geen haalbare kaart
Inhakend..... onze afweer herkend 'Corona' vooral generiek omdat een besmette cel waarin zich het virus heeft gevestigd, onvoldoende normale cel reacties geeft. Het virus laat zogezegd, een besmette cel wegduiken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar ben ik niet immunoloog genoeg voor, maar het heeft geloof ik vooral te maken met "hoe" en "waar" het getriggerd wordt. Bij vaccinatie (pfizer / moderna) komt er een locale productie van spike eiwit op gang in eigen cellen. De aanval op eigen cellen met vreemd eiwit is iets minder efficient dan op een vreemde stof. Daarom werkt ons immuunsysteem ook niet eenvoudig op kanker cellen, het lichaam probeert auto imuun reacties tegen te gaan. Het waar is ook erg belangrijk omdat een echte corona infectie plaatsvind in de neus en slijmvlieslagen, die een groot onderdeel zijn van onze innate immunity (imuuniteit tegen invasieve pathogen zonder specifiek te zijn zoals huid en slijmvliezen en het complement systeem) zijn daar alle componenten optimaal voor een goede afweer reactie, dat loopt iets anders als een vreemde eiwit productie in een spiercel. Het vaccin slaat eigenlijk een stap in ons immuunsysteem over (dat moet ook omdat dat vaccin daar niet door komt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het (wang)slijm/spuug dat men ziet als bron/detectie is vooral opgehoest, residue opslagplaats waaruit zich de infame "grote" druppels met virus zouden vormen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
ik begrijp de lastigheid wel maar hun beleid was in het begin van de uitbraak gewoon goed te noemen maar nu er vaccinaties zijn is het gewoon niet zo goed meerquote:Op maandag 23 augustus 2021 17:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar qua vaccinatie lopen ze hopeloos achter.
En dan is het lastig om de boel vrij te geven terwijl er een besmettelijkere variant actief is en de overgrote meerderheid van de bevolking geen covid heeft gehad.
Ze zijn daar echt knetter geworden om de regels aan te passen voor een bewegend balgehakt.quote:
Ik heb mezelf nooit tot de harde kern gerekend toen ik nog een seizoenkaart had bij m'n favoriete club, maar ik heb zittend voetbal kijken in een stadion altijd verschrikkelijk gevonden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn juist alleen maar meer sta tribunes bijgekomen om tegemoet te komen aan de wens van de zogenaamde harde kernen van vele clubs
Dan ben ik bang dat het maatregelen "voor onbepaalde tijd" worden en het einde volledig uit zicht verdwijnt, het nieuwe normaal dus...quote:
Ik begrijp die angst niet zo, maar dat ben ikquote:Op maandag 23 augustus 2021 17:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat het maatregelen "voor onbepaalde tijd" worden en het einde volledig uit zicht verdwijnt, het nieuwe normaal dus...
Dat komt door je gelatenheid, "het is zoals het is" mentaliteit en dat je de hele week thuiswerken wel prima vindt gok ik.quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp die angst niet zo, maar dat ben ik
Ik werk niet de hele week thuis, maar ok. Ik vind het gewoon raar om te denken dat als iets langer duurt dan je dacht, het gelijk "voor altijd" is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat komt door je gelatenheid, "het is zoals het is" mentaliteit en dat je de hele week thuiswerken wel prima vindt gok ik.
Nou ja, vaccineren was altijd de uitweg werd ons verteld, dat punt hebben we nu (zo goed als) bereikt. Toch lijkt het er op alsof dit voor de regeltjes niet veel uitmaakt, tenminste, ik heb niet zo heel veel vertrouwen in H&M wat betreft 20 september.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik werk niet de hele week thuis, maar ok. Ik vind het gewoon raar om te denken dat als iets langer duurt dan je dacht, het gelijk "voor altijd" is.
Ik denk dat er in het najaar meer duidelijk wordt over welke zorgvraag er nu ontstaat nadat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Dat zijn gegevens waar toekomstig beleid mee gemaakt kan worden, lijkt me. Nu is het gewoon te vroeg om er wat zinnigs over te zeggen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als door vaccineren de regeltjes niet weg gaan, noem jij dan maar eens op waardoor en wanneer dit wel zou kunnen.
Zullen we nog even wachten met negatief invullen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog 3 weken tot de volgende persco, denk niet dat we gaan versoepelen..
Wist eigenlijk ook niet dat er weer stavakken waren, wel dat dat een lang lopende wens was van fanatieke supporters. Toch wel lekker handig zo'n pandemie, kun je ook weer verder met de vertrutting van het voetbal. Allemaal gevaarlijk oncontroleerbare tendensen natuurlijk, van die mensen die niet gewoon stil zitten en hun bek houden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:24 schreef Red_85 het volgende:
Hugo is een persoonlijke vete aan het uitvechten.
Lul. Met welke reden exact dat sta vakken worden afgesloten?
'hugo: ga zitten en je bek houden'!
Veel plezierquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nou, wij zijn nu in Parijs aangekomen. Bij vertrek nergens iets van controle, maar bij aankomst op Paris - Nord moest iedereen zijn of haar QR code laten zien midden op het perron. Hele handige plek om te controlerenonze codes deden het gelukkig uitstekend, fijn om te weten.
Dat denk ik ook dat het beste is om hier ook te doen wat ook UK doet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:23 schreef GemMagic het volgende:
De enige betrouwbare route naar echte vrijheid is die van de UK. Gewoon head-first door alle besmettingen heen beuken en alle fall-out die het met zich mee brengt accepteren, inclusief overlijdens en long-covid.
Je bent niet alleen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp die angst niet zo, maar dat ben ik
Ja het najaar, zeg 1 december, dan gok ik dat de cijfers niet veel beter zijn dan nu en zijn we weer 3 maanden verder. Plus dan hebben we de griepbangmakerij er bij, koud weer, iedereen binnen, dus is het Window of opportunity voor het afschaffen van de corona maatregelen weer voorbij.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat er in het najaar meer duidelijk wordt over welke zorgvraag er nu ontstaat nadat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Dat zijn gegevens waar toekomstig beleid mee gemaakt kan worden, lijkt me. Nu is het gewoon te vroeg om er wat zinnigs over te zeggen.
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om op die manier van moment naar moment te hoppen, zoals dat tot nu toe ging. Er zal een nieuw plan moeten komen, maar ik denk dat je dat niet kunt opstellen zonder goed te weten waar we nu staan. Dus zul je eerst moeten weten wat het resultaat van het vaccinatieprogramma nu eigenlijk is. En het eerste moment waarop dat echt goed duidelijk wordt zal rond oktober zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kunnen we naar 1 april toeleven voor de volgende mogelijkheid. Ach ja, het is niet anders.
Eerste stuk ben ik compleet met je eens. Het moeilijke van gezondheidszorg is alleen dat je van tevoren bar slecht kunt inschatten of iets onzinnige zorg is. Dat dichttimmeren aan de voorkant is Van Ark nu mee bezig en dat sloopt ook enorm veel zinnige zorg eruit.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij noemde geen specifieke sectoren, maar maakte meer een statement in het algemeen. En dat daarbij ook harde(re) keuzes gemaakt moeten worden. De online consults hebben ook laten zien dat er veel onnodige zorg verleend wordt.
Een belangrijk deel van het probleem zat volgens hem in het financieringsmodel, waarbij artsen er vaak belang bij hebben om te behandelen, omdat ze dan meer inkomsten genereren. Artsen in loondienst schijnen veel minder onnodige zorg te leveren.
HEPA filtersquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Vandaag met het vliegtuig teruggereisd naar Nederland vanuit Kroatië. Nergens enige controle op die PLF-formulieren en ook geen QR-code hoeven laten zien op Schiphol. Waterdicht beleid wel.
Er stond een mokerlange rij, dachten dat er super nauwgezette controle was, maar er waren gewoon maar 2 hokjes bemand voor de paspoortcontrole![]()
Realiseerde me trouwens tijdens de vlucht dat die mondkapjes in het vliegtuig complete onzin zijn: iedereen is gevaccineerd of negatief getest, dus wat is het verschil met een geplaceerd evenement?
Men moet toch een beetje de schijn blijven ophouden 'dat we wat doen'.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Vandaag met het vliegtuig teruggereisd naar Nederland vanuit Kroatië. Nergens enige controle op die PLF-formulieren en ook geen QR-code hoeven laten zien op Schiphol. Waterdicht beleid wel.
Er stond een mokerlange rij, dachten dat er super nauwgezette controle was, maar er waren gewoon maar 2 hokjes bemand voor de paspoortcontrole![]()
Realiseerde me trouwens tijdens de vlucht dat die mondkapjes in het vliegtuig complete onzin zijn: iedereen is gevaccineerd of negatief getest, dus wat is het verschil met een geplaceerd evenement?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |