Ik heb geen idee, daar heb ik veel te weinig gegevens en kennis over. Maar ik zou het wel fijn vinden als er geen nieuwe achterstanden in de zorg ontstaan. Dus als er een manier gevonden kan worden om dat te bewerkstelligen, dan juich ik dat van harte toe.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat zou jij voorstellen als bv. de IC bezetting in september/oktober met behoud van de regeltjes naar de 400 is gekropen? Versoepelen? Of het "nog even aankijken"?
🤣quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Of er komt gewoon een nikszeggende versoepeling. Van door ons aan de regels te houden zijn we nog niet waar we willen zijn maar er is wel meer mogelijk daarom mag de kroeg open blijven tot 01.00 en mogen er nu festivals georganiseerd worden tot 1000 man.
Iets langer... dat is net als even volhoudenquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik werk niet de hele week thuis, maar ok. Ik vind het gewoon raar om te denken dat als iets langer duurt dan je dacht, het gelijk "voor altijd" is.
Nederland had door o.a. zijn schandalig lage aantal IC bedden door het sloopbeleid van de vvd altijd al ellenlange wachtlijsten in de zorg. Het Rutte regime was mans genoeg om de zorg af te breken, maar is nu te laf om daar zelf ook de wrange vruchten van te plukken uit angst om tijdens de volgende verkiezingen daar op afgestraft te worden door het stemvee.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, daar heb ik veel te weinig gegevens en kennis over. Maar ik zou het wel fijn vinden als er geen nieuwe achterstanden in de zorg ontstaan. Dus als er een manier gevonden kan worden om dat te bewerkstelligen, dan juich ik dat van harte toe.
Maar dan nog is iedereen ofwel gevaccineerd ofwel negatief getest.quote:
Ja, maar dat is niet voor altijd. Dus als het 5 jaar duurt dan is het toch niet voor altijd en dan heb je ook gelijk. Zo werkt het.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja het najaar, zeg 1 december, dan gok ik dat de cijfers niet veel beter zijn dan nu en zijn we weer 3 maanden verder. Plus dan hebben we de griepbangmakerij er bij, koud weer, iedereen binnen, dus is het Window of opportunity voor het afschaffen van de corona maatregelen weer voorbij.
Kunnen we naar 1 april toeleven voor de volgende mogelijkheid. Ach ja, het is niet anders.
quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Molo het volgende:
Man gaat naar K3 met onze dochter. Is met TvT
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is allemaal helpend maar niet waterdicht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dan nog is iedereen ofwel gevaccineerd ofwel negatief getest.
Doe dan zoals het voorheen in de horeca was: als je zit mag het kapje af. Nu zag je vooral dat mensen de halve vlucht zaten te eten of het kapje gewoon op de kin hadden.
Stel je voor dat je Koosje in haar bek kuchtquote:
Schijnt inderdaad met internationale luchtvaartregelgeving te maken te hebben, dus het zal wel blijven totdat de WHO zegt dat de pandemie voorbij is inderaad.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is allemaal helpend maar niet waterdicht.
Door een vaccinatie en test heen kun je toch besmettelijk zijn. Idem voor mondmasker.
Van mij zou vliegen tussen landen waar lekker vaccineren op gang is zonder mondmaskers ook wel weer mogen als het aan mij lag, maar goed, zal vast nog wel even blijven.
Als in, jaren.
Twee weken GODENquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:07 schreef popje het volgende:
[..]
Iets langer... dat is net als even volhouden
Inderdaad, versoepelingen in 2050, is ook niet voor altijd... er is altijd wel een reden om het "nog even aan te kijken".quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet voor altijd. Dus als het 5 jaar duurt dan is het toch niet voor altijd en dan heb je ook gelijk. Zo werkt het.
Tegen die tijd ben je zelf een vette opa en dus risicogroep.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, versoepelingen in 2050, is ook niet voor altijd... er is altijd wel een reden om het "nog even aan te kijken".
Ben in elk geval blij dat ik geen kind ben in deze tijd. Benieuwd wat daar allemaal nog van blijft hangen, want we gaan nu sowieso wel het 2de jaar volmaken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:08 schreef Molo het volgende:
Man gaat naar K3 met onze dochter. Is met TvT
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar heb je een punt, tegen die tijd ga ik richting de 80... ik stel dan versoepelingen in 2070 voor, tenzij ik dan nog leef.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Tegen die tijd ben je zelf een vette opa en dus risicogroep.
Beter zekere voor het onzekere dus.
Jij wil toch ook niet op je buik gaan liggen ademen dan door roekeloze jongeren?
Klap in het gezicht van Robert Kochquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens het liveblog van de Volkskrant is gidsland Duitsland ook om: besmettingen moeten niet meer de norm zijn voor maatregelen, maar ziekenhuisopnames. Als zelfs Duitsland het licht ziet…
Doen we hier toch ook al een tijdje?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens het liveblog van de Volkskrant is gidsland Duitsland ook om: besmettingen moeten niet meer de norm zijn voor maatregelen, maar ziekenhuisopnames. Als zelfs Duitsland het licht ziet…
Oh oh, Erno, dan mag je weer op vakantie...quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is behoorlijk triest ja, mijn zoontje mocht vrijdag afzwemmen voor B en er mocht bij gods gratie 1 oma kijken. Hij vragen "als corona weg is, mogen dan allebei de oma's weer kijken als ik voor C afzwem".quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben in elk geval blij dat ik geen kind ben in deze tijd. Benieuwd wat daar allemaal nog van blijft hangen, want we gaan nu sowieso wel het 2de jaar volmaken.
Overigens denk ik wel dat de besmettingen nog gaan stijgen de komende weken, want dan hebben Knabbel en Babbel gelijk een goede reden om te zeggen dat ze eventuele versoepelingen pas 2022.....uhhmm na twee weken zullen doen.
Met snip en snap heb ik geen idee meer wat ze nou van plan zijn eigenlijk. Tussen wat ik denk en wat ik hoop zit met de dag meer lucht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Doen we hier toch ook al een tijdje?
Meende dat Snip en Snap dat zeiden op de laatste persco?
Voorlopig nog heel veelquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben in elk geval blij dat ik geen kind ben in deze tijd. Benieuwd wat daar allemaal nog van blijft hangen, want we gaan nu sowieso wel het 2de jaar volmaken.
Overigens denk ik wel dat de besmettingen nog gaan stijgen de komende weken, want dan hebben Knabbel en Babbel gelijk een goede reden om te zeggen dat ze eventuele versoepelingen pas 2022.....uhhmm na twee weken zullen doen.
Ik denk dat "wanneer de maatregelen weg zijn" de lading beter dekt, die hebben immers hoe langer hoe minder met het virus te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Legitieme vraag. Wanneer is dat eigenlijk?
Als de aarde vergaan is. Of bedoel je in Australië/Nieuw Zeeland?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goeie vraag, 20 september zou ik zeggen, als iedereen die wil ingeënt is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hopelijk zien Bassie en Adriaan eindelijk het licht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goeie vraag, 20 september zou ik zeggen, als iedereen die wil ingeënt is.
Maar met Peppi en Kokki aan het roer, tsja, geen idee wat deze planlozen willen.
Het is vakantietijd geweest. Gok dat er deze zomer bar weinig is gebeurd op dit vlak op de ministeries. Op groter plangebeuren dan. Micromanagen gaat wel doorquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goeie vraag, 20 september zou ik zeggen, als iedereen die wil ingeënt is.
Maar met Peppi en Kokki aan het roer, tsja, geen idee wat deze planlozen willen.
Het was eigenlijk een serieuze vraag. Vaccins zouden de uitweg zijn. Ondanks dat velen zich nergens nog een reet van aantrekken, zitten we nog altijd met een lading micromanagement “vanwege corona”, waarvan onduidelijk is wanneer we daarmee gaan stoppen…quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Als de aarde vergaan is. Of bedoel je in Australië/Nieuw Zeeland?
Ik dacht dat Snip en Snap het OMT alleen nog maar hadden gevraagd andere parameters te bedenken nu besmettingen niets meer zeggen over ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Doen we hier toch ook al een tijdje?
Meende dat Snip en Snap dat zeiden op de laatste persco?
Vallen Pasen en Kerstmis op dezelfde dag?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hopelijk zien Bassie en Adriaan eindelijk het licht.
Ben er bang voor. Terwijl daar echt wel het mes in kan. Neem die zwemlessen. Er geldt geen beperking meer qua groepsgrootte, waarom dan nog dat paniekerige gedoe eromheen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vakantietijd geweest. Gok dat er deze zomer bar weinig is gebeurd op dit vlak op de ministeries. Op groter plangebeuren dan. Micromanagen gaat wel door
Zijn de maatregelen rondom zwemlessen door de overheid opgelegd? Of is het iets dat zwembaden zelf doen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben er bang voor. Terwijl daar echt wel het mes in kan. Neem die zwemlessen. Er geldt geen beperking meer qua groepsgrootte, waarom dan nog dat paniekerige gedoe eromheen?
Doen ze zelf.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn de maatregelen rondom zwemlessen door de overheid opgelegd? Of is het iets dat zwembaden zelf doen?
Dat klinkt nogal gefrustreerd...quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
2x is niet voldoende, de boosters komen er aan. iedereen die geen booster wilt is een anti-vaxxer en is een gevaar voor de samenleving.
Volgens mij is het iets wat wel is opgelegd, die regels rondom halen en brengen, looproutes enz, maar ik weet niet hoe de regelgeving nu is. Of zwembaden het zelf in stand houden zeg maar.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn de maatregelen rondom zwemlessen door de overheid opgelegd? Of is het iets dat zwembaden zelf doen?
https://www.rijksoverheid(...)n%20de%20zwembranche.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat mag ik al, ik ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Maar ik ga een paar dagen naar België in plaats van naar Duitsland.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:23 schreef popje het volgende:
[..]
Oh oh, Erno, dan mag je weer op vakantie...
Daar staat eigenlijk vrij weinig concreets.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:38 schreef popje het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20de%20zwembranche.
quote:Ouders en begeleiders van zwemleerlingen mogen als publiek aanwezig zijn. Zij moeten 1,5 meter afstand houden en een vaste zitplek hebben.
Of dat een klantenservice telefonisch niet bereikbaar is, maar alleen via email.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
“Vanwege corona” is ook wel een gratuit excuus geworden. Als ik een of andere klantenservice bel hoor ik nog regelmatig dat er “vanwege corona” langere wachttijden zijn. Na 1,5 jaar. Oke
Vaak is een e-mailadres niet eens te vinden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:41 schreef popje het volgende:
[..]
Of dat een klantenservice telefonisch niet bereikbaar is, maar alleen via email.
Slechtere service, langere wachttijd en hogere prijzen. Alles 'omdat corona'quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
“Vanwege corona” is ook wel een gratuit excuus geworden. Als ik een of andere klantenservice bel hoor ik nog regelmatig dat er “vanwege corona” langere wachttijden zijn. Na 1,5 jaar. Oke
Gigantisch veel verloop vanwege het volledig thuiswerken. Dat soort werk trek je vaak alleen maar omdat je onder je collega’s vaak nog wel wat te lachen hebt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Ja dat het misschien in het begin niet goed ingeregeld was voor thuiswerken qua IT, à la. Maar als je hier na 1,5 jaar nog mee komt dan ben je wel af hoor.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:41 schreef popje het volgende:
[..]
Of dat een klantenservice telefonisch niet bereikbaar is, maar alleen via email.
Ook dit ja.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
We merken op het werk nog steeds de gevolgen van corona. Veel producten zijn slecht leverbaarquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |